Ухвала
від 20.11.2023 по справі 926/28/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

п р о п о н о в л е н н я п р о в а д ж е н н я у с п р а в і

20 листопада 2023 року м. ЧернівціСправа № 926/28/23

За позовом Керівника Дністровської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області м. Сокиряни

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Чернівцігаз Збут м. Чернівці

про стягнення 134807,60 грн.

Суддя Бутирський А.А.

Представники:

від позивача не викликались

від відповідача не викликались

СУТЬ СПОРУ: Керівник Дністровської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Відділу освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області м. Сокиряни звернувся до Господарського суду Чернівецької області з позовом до ТОВ Чернівцігаз Збут м. Чернівці про стягнення з відповідача 134807,60 грн. безпідставно сплачених позивачем коштів.

Ухвалою від 11.01.2023 р. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 06.02.2023 р.

Ухвалою від 06.02.2023 р. розгляд справи відкладено на 22.02.2023 р.

У судове засідання 22.02.2023 р. позивач не з`явився, проте надав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним. За результатами проведеної процедури закупівлі, 28.12.2019 між Відділом освіти, молоді та спорту Сокирянської РДА Чернівецької області та ТОВ Чернівцігаз збут укладено договір на постачання природного газу № 41ІВ587-484-19 (далі - Договір).

Відповідно до зазначеного Договору постачальник зобов`язується передати у власність споживачу у 2020 році природний газ, а споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені договором (п. 1 Договору).

Плановий обсяг постачання газу - 296,558 тис. куб. м.

1 квартал : січень - 95,0 тис. куб. м, лютий -100 тис. куб. м, березень - 80 тис. куб. м,

2 квартал: квітень - 21,588 тис. куб. м (п. 1.1-1.2 Договору, Додаток №1 до Додаткової угоди № 1 від 28.12.2019).

Ціна газу за 1000 куб. м, з урахуванням ПДВ, становить 4500,00 грн. Загальна вартість договору становить 1 334 511,00 грн. (пп. 3.2, 3.6 Договору).

У подальшому, за ініціативою ТОВ Чернівцігаз збут внесені наступні зміни до договору від 28.12.2020 № 41ІВ587-484-19, а саме укладено наступні додаткові угоди:

- №2 від 07.02.2020 ціну за 1000 куб. м збільшено на 10% до 4950,00 грн;

- №3 від 13.02.2020 ціну за 1000 куб. м збільшено на 10% до 5445,00 грн.;

- №4 від 01.04.2020 ціну за 1000 куб. м збільшено на 10% до 5989,00 грн.;

- №5 від 23.04.2020 ціну за 1000 куб. м збільшено на 10% до 6587,90 гри.;

- №6 від 15.06.2020, відповідно до якої сторони дійшли згоди внести зміни до п. 3.9 основного Договору шляхом зменшення суми договору на 419 937,15 грн. та викласти його в наступній редакції: п. 3.9 Найменування товару - код ДК 021:2015:09123000-7 Природний газ (постачання природного газу на 2020 рік). Згідно договору - 1 334 511,00 грн з ПДВ; Використано - 914 537,85 грн з ПДВ; Залишок невикористаних коштів - 419 937,15 ірн з ІІДВ після закінчення терміну договору.

Договір розривається в частині постачання природного газу, а в частині розрахунків Споживача за надані послуги з постачання природного газу - діє до їх повного здійснення Споживачем.

Тобто, до договору № 41ІВ587-484-20 від 28.12.2019 у період його виконання 4 рази вносились зміни вартості одиниці газового палива в сторону збільшений.

Окружною прокуратурою встановлено, що зміна ціни в сторону збільшення за одиницю товару є безпідставною і взагалі не обгрунтована.

Відповідач проти позову заперечує з тих підстав, що прокурором не обґрунтовано наявності визначених законодавством підстав для здійснення представництва інтересів держави в особі Відділу освіти Сокирянської міської ради в суді, зокрема не надано доказів, що уповноважений орган, в інтересах якого він звернувся з позовом, не здійснює або неналежним чином здійснює свої повноваження щодо захисту інтересів держави.

Також відповідач вказує на те, що матеріали справи не містять жодних доказів набуття Відділом освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області правонаступництва усього майна, майнових прав та обов`язків Відділу освіти Сокирянської районної державної адміністрації, в тому числі вимог до контрагентів за договорами, які були виконані та припинили свою дію.

Крім того, прокурором не оскаржується процедура та результат закупівлі, а сам Договір про постачання природного газу №41ІВ587-484-19 від 28.12.2019р. та Додаткову угоду №1 від 28.12.2019р., якою було змінено редакцію Договору №41ІВ587-484-19 від 28.12.2019р., прокурор також нікчемним не визнає.

На день слухання справи від відповідача надійшла заява про зупинення провадження у справі до ухвалення постанови Великої Палати Верховного Суду у справі № 905/1907/21.

Розглянувши подані документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, суд прийшов до висновку про зупинення провадження у справі, виходячи з наступного.

28.12.2019 р. між відповідачем та Відділом освіти, молоді та спорту Сокирнянської РДА укладено договір № 41ІВ587-484-19 на постачання природного газу.

Відповідно до Положення про відділ освіти Сокирянської районної державної адміністрації останній утворений у зв`язку із перейменуванням Відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської районної державної адміністрації. Згідно згаданого Положення відділ освіти Сокирянської районної державної адміністрації є правонаступником прав та обов`язків Відділу освіти, молоді та спорту Сокирянської районної державної адміністрації в межах, зазначених даним Положенням.

Відповідно до Положення про відділ освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області останній є виконавчим органом Сокирянської міської ради і правонаступником прав та обов`язків Відділу освіти Сокирянської районної державної адміністрації в межах, визначених даним Положенням.

Отже, позивач у справі відділ освіти Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області є виконавчим органом Сокирянської міської ради.

В ухвалі Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 21.12.2022 р. у справі № 905/1907/21 вказано, що для досягнення єдності практики необхідне уточнення висновку, наведеного у постанові Великої Палати Верховного Суду від 06.07.2021 у справі №911/2169/20 шляхом зазначення того, що прокурор може звертатись до суду в інтересах держави в особі органу місцевого самоврядування та некомерційного комунального підприємства з вимогою про визнання недійсним правочину, укладеного комунальним підприємством та про стягнення коштів на користь такого комунального підприємства (як частини двосторонньої реституції) або на користь держави (у разі, якщо це передбачено законом), у зв`язку з чим справу №905/1907/21 передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

Ухвалою Великої Палати Верховного Суду від 01.02.2023 р. прийнято до розгляду справу № 905/1907/21 (провадження № 12-1гс23) за касаційною скаргою заступника керівника Черкаської обласної прокуратури на ухвалу Господарського суду Донецької області від 20.01.2022 та постанову Східного апеляційного господарського суду від 01.09.2022.

Вирішення питання щодо того, чи може прокурор звертатись до суду в інтересах держави в особі органу місцевого самоврядування, має значення для вирішення справи № 926/28/23, оскільки відповідачем заперечується позов саме з цієї підстави.

Ухвалою від 22.02.2023 р. провадження у справі № 926/28/23 зупинено до ухвалення постанови Великої Палати Верховного Суду у справі № 905/1907/21.

17.11.2023 р. на адресу суду надійшло клопотання від представника відповідача Попова В.Д. про поновлення провадження у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 230 ГПК України, провадження у справі поновлюється за клопотанням учасників справи або за ініціативою суду не пізніше десяти днів з дня отримання судом повідомлення про усунення обставин, що викликали його зупинення. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.

Враховуючи, що відпали обставини, які слугували для зупинення провадження у справі, суд дійшов висновку про необхідність поновлення провадження.

На виконання наведених приписів Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за необхідне поновити провадження у справі, призначити підготовче судове засідання.

Керуючись ст. ст. 12, 121, 177, 181, 230, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Провадження у справі № 926/28/23 поновити.

2. Підготовче засідання у справі № 926/28/23 призначити на 13.12.2023 р. о 12:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Чернівецької області за адресою: м. Чернівці, вул. О. Кобилянської, 14, зал № 3.

Суддя Бутирський А.А.

Дата ухвалення рішення20.11.2023
Оприлюднено22.11.2023
Номер документу115030849
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань інші договори

Судовий реєстр по справі —926/28/23

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Рішення від 12.04.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 20.03.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

Ухвала від 20.11.2023

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Бутирський Андрій Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні