Ухвала
від 16.11.2023 по справі 927/166/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

16 листопада 2023 року м. Чернігів справа № 927/166/23

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали позовної заяви за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД ЗАБУДОВА» 01033, м. Київ, вул. Шота Руставелі, 33-б, нежитлове приміщення 27 (office.zabudova@g,mail.com) 01032, м. Київ, вул. Саксаганського, 96 (адреса представника - адвоката Хімін Інни Сергіївни) (ІНФОРМАЦІЯ_1 )до Відділу освіти Остерської міської ради 17044, м. Остер Козелецького району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21 (oster-osvita@ukr.net)про стягнення 2 700 055 грн 74 коп.

за участі представників сторін:

від позивача: Ключкей М.М. (в порядку самопредставницва), Хімін І.С. - адвокат (ордер серії ВК № 1058427 від 12.12.2022)

від відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

26 січня 2023 року через систему "Електронний суд" до Господарського суду Чернігівської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ЗАБУДОВА" до Відділу освіти Остерської міської ради про стягнення 1 019 937,80 грн вартості робіт, виконаних позивачем згідно договору про закупівлю № 82 від 22.12.2017 та 1 680 117,94 грн нарахованого на суму боргу індексу інфляції.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 31.01.2023 (суддя Ю.В.Федоренко) постановлено прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

На підставі розпорядження від 14.06.2023 № 02-01/78/23 керівника апарату Господарського суду Чернігівської області "Щодо призначення повторного автоматизованого розподілу справи № 927/166/23" був призначений повторний автоматичний розподіл справи № 927/166/23, внаслідок якого для її розгляду визначено суддю А.С.Сидоренка.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 19.06.2023 постановлено прийняти до розгляду справу № 927/166/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ЗАБУДОВА" до Відділу освіти Остерської міської ради про стягнення 2 700 055 грн 74 коп.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 18.07.2023 постановлено призначити по справі судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручити Чернігівському відділенню Київському науково-дослідному інституту судових експертиз; на час проведення судової експертизи зупинити провадження у справі.

Постановою Північного апеляційного господарського суду від 04.10.2023 ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 18.07.2023 про призначення експертизи та зупинення провадження у справі № 927/166/23 скасовано; матеріали справи № 927/166/23 повернуто до Господарського суду Чернігівської області для продовження розгляду справи.

18.10.2023 матеріали справи № 927/166/23 були повернуті до місцевого господарського суду з суду апеляційної інстанції.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 26.10.2023 постановлено: поновити провадження у справі; підготовче засідання призначити на 07.11.2023.

06.11.2023 через систему "Електронний суд" до Господарського суду Чернігівської області надійшло клопотання позивача від 06.11.2023 про заміну первісного відповідача - Відділу освіти Остерської міської ради на нового відповідача - Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту та залучення співвідповідача - Остерської міської ради, яким він просить:

замінити первісного відповідача у справі № 927/166/23 - Відділ освіти Остерської міської ради на відповідача: Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 44970581),

залучити до участі у справі в якості співвідповідача у справі № 927/166/23 Остерську міську раду (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 04061754).

07 листопада 2023 року господарський суд постановив протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 16 листопада 2023 року; одночасно постановлено:

повідомити Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради та Остерську міську раду про подання Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ЗАБУДОВА" клопотання про заміну первісного відповідача у справі - Відділу освіти Остерської міської ради на відповідача: Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради (код 44970581) та залучення до участі у справі в якості співвідповідача Остерську міську раду (код 04061754);

встановити процесуальний строк для подання Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради та Остерською міською радою заперечення (за їх наявності) на вищевказане клопотання позивача - до 14.11.2023 включно;

клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД ЗАБУДОВА" про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задовольнити;

проведення судового засідання здійснити в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою системи відеоконференцзв`язку "EаsyCon" (https://easycon.com.ua/) відповідно до Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого Рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21.

15.11.2023 через систему "Електронний суд" до Господарського суду Чернігівської області надійшла заява від 14.11.2023 позивача про зміну предмета позову, якою товариство просить заборгованість в загальній сумі 2 700 055,74 грн стягнути солідарно з Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради та Остерської міської ради Чернігівського району Чернігівської області.

У поданих до суду заявах позивач вказує, що проаналізувавши нормативні документи, які регламентують діяльність органів місцевого самоврядування, Рішення № 20 від 30.12.2016 року першої сесії восьмого скликання, Рішення одинадцятої сесії восьмого скликання Остерської міської ради Чернігівського району Чернігівської області № 920-11/VІІ від 18.10.2022 року, розміщені на офіційному веб-сайті Остерської міської ради, висновки Верховного Суду щодо питання правонаступництва при ліквідації органу державної влади та покладення виконання завдань і функцій ліквідованого органу на інший новостворений орган, зважаючи на те, що Остерська міська рада є власником та засновником як попереднього виконавчого органу (Відділу освіти Остерської міської ради), так і новоствореного - Відділу освіти, культури, туризму молоді та спорту Остерської міської ради, водночас виступає: головним розпорядником коштів, власником майна, яке було передано на баланс після завершення процедури ліквідації, вважає за необхідне змінити предмет позову шляхом пред`явлення позовних вимог в межах спірних правовідносин одночасно і до Остерської міської ради.

15.11.2023 на електронну пошту Господарського суду Чернігівської області надійшли заперечення від 15.11.2023 № 1875/03-09 Остерської міської ради Чернігівського району Чернігівської області та від 15.11.2023 Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради на клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача; одночасно заперечення містять клопотання про поновлення процесуального строку на їх подання. У вказаних запереченнях міська рада та відділ освіти зазначили, що рішенням Остерської міської ради від 18.10.2022 № 18-11/VIII «Про ліквідацію Відділу освіти Остерської міської ради» вирішено припинити юридичну особу шляхом ліквідації - Відділ освіти Остерської міської ради, правонаступника відділу визначено не було. Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, дата запису про припинення Відділу освіти Остерської міської ради - 08.08.2023. В період з 18.10.2022 по 08.08.2023 жодна особа до ліквідаційної комісії Відділу освіти не зверталася. Остерська міська рада та Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради не були стороною Договору про закупівлю від 22.12.2017 № 82, жодні підрядні роботи у позивача не замовляли, а тому не можуть бути залучені до участі у справі в якості співвідповідачів. У зв`язку з тим, що Відділ освіти Остерської міської ради було ліквідовано, а не реорганізовано, Остерська міська рада та Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради не є правонаступником прав та обов`язків Відділу освіти Остерської міської ради.

Розглянувши клопотання Остерської міської ради Чернігівського району Чернігівської області та Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради про поновлення строку на подання заперечень на клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача, суд зазначає наступне.

Порядок поновлення та продовження процесуальних строків визначений статтею 119 Господарського процесуального кодексу України. Так, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду. Якщо інше не встановлено законом, заява про поновлення процесуального строку, встановленого судом, розглядається судом, у якому належить вчинити процесуальну дію, стосовно якої пропущено строк, а заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, без повідомлення учасників справи. Одночасно із поданням заяви про поновлення процесуального строку має бути вчинена процесуальна дія (подані заява, скарга, документи тощо), стосовно якої пропущено строк. Пропуск строку, встановленого законом або судом учаснику справи для подання доказів, інших матеріалів чи вчинення певних дій, не звільняє такого учасника від обов`язку вчинити відповідну процесуальну дію. Про поновлення або продовження процесуального строку суд постановляє ухвалу. Про відмову у поновленні або продовженні процесуального строку суд постановляє ухвалу, яка не пізніше наступного дня з дня її постановлення надсилається особі, яка звернулася із відповідною заявою. Ухвалу про відмову у поновленні або продовженні процесуального строку може бути оскаржено у порядку, встановленому цим Кодексом.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про можливість поновлення Остерській міській раді Чернігівського району Чернігівської області та Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради строку на подання заперечень на клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача, задовольнити клопотання, яке міститься у запереченнях та прийняти заперечення на клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача до розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Статтею 106 Цивільного кодексу України передбачено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади. Законом може бути передбачено одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи шляхом злиття або приєднання.

Порядок припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу та перетворення регламентовано ст. 107 Цивільного кодексу України, за приписами якої кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов`язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов`язання, або забезпечення виконання зобов`язання, крім випадків, передбачених законом. Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом. Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.

Отже, законодавець визначив дві форми припинення юридичної особи - в результаті реорганізації або в результаті ліквідації, а також визначив наслідки припинення юридичної особи в результаті реорганізації, які, на відміну від припинення юридичної особи в результаті ліквідації, полягають, зокрема у переході майна, прав і обов`язків до правонаступників. Таким чином, у разі реорганізації юридичної особи шляхом її приєднання факт настання правонаступництва безпосередньо пов`язаний з моментом передання прав та обов`язків від правопопередника до правонаступника.

Водночас при відповідній реорганізації не має значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків, адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 20.01.2022 у справі № 922/347/21, від 16.03.2023 у справі № 922/3979/21.

Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Близька за змістом правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17.

Водночас чинне законодавство не містить загальної норми щодо моменту виникнення універсального правонаступництва юридичної особи, внаслідок приєднання.

Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а всієї їх сукупності. Тобто при універсальному правонаступництві до правонаступника чи правонаступників переходить усе майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акта. Наведені обставини передують внесенню запису до Реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється в результаті реорганізації.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями. При цьому Велика Палати Верховного Суду в зазначеній постанові визнала помилковим висновок попередніх судових інстанцій про те, що правонаступництво не відбулося за відсутності в Реєстрі запису про припинення юридичної особи, яка реорганізовувалася.

Зважаючи на викладене та на те, що положеннями ст. ст. 104, 107 Цивільного кодексу України не визначений момент переходу прав та обов`язків від юридичної особи, яка припиняється у зв`язку з реорганізацією, Суд вважає, що такий момент не може пов`язуватися з внесенням запису до державного реєстру про припинення реорганізованої юридичної особи. Зазначене кореспондується з висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 14.09.2020 у справі № 296/443/16-ц та постанові від 04.11.2020 у справі № 922/817/18.

Отже, у вирішенні питань, пов`язаних з таким правонаступництвом, судам необхідно здійснювати аналіз доказів переходу відповідних прав і обов`язків (близька за змістом правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 09.10.2020 у справі № 910/4656/14).

У правовідносинах публічного правонаступництва необхідно враховувати, що публічне правонаступництво державного органу є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із даним суб`єктом (вказана правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 08.12.2021 у справі № 9901/348/19).

Рішенням Остерської міської ради № 20 від 30.12.2016 створено Відділ освіти Остерської міської ради та затверджено Положення про відділ освіти Остерської міської ради.

Згідно п.1.1, 6.2, 6.3 Положення про відділ освіти Остерської міської ради, відділ є виконавчим органом Остерської міської ради, утворюється Остерською міською радою, підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступникам міського голови та секретарю міської ради. Джерелами фінансування відділу є кошти бюджету громади, інші кошти, передані відділу згідно з чинним законодавством. Майно, яке знаходиться на балансі Відділу освіти є комунальною власністю Остерської міської об`єднаної територіальної громади та перебуває в оперативному управлінні Відділу.

Рішенням Остерської міської ради № 18-11/VII від 18.10.2022 «Про ліквідацію Відділу освіти Остерської міської ради» припинено юридичну особу шляхом ліквідації - Відділ освіти Остерської міської ради. Майно відділу освіти Остерської міської ради, що залишилось після проведення заходів з ліквідації юридичної особи передано на баланс Остерської міської ради.

Рішенням Остерської міської ради № 20-11/VIIІ від 18.10.2022 «Про утворення Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради» утворено Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради зі статусом юридичної особи публічного права. Затверджено Положення про відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради.

Згідно п. 1.1-1.3, 8.1, 8.3 Положення про відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради, Відділ є виконавчим органом Остерської міської ради. Відділ утворюється, реорганізується та ліквідується за рішенням Остерської міської ради в порядку, передбаченому законодавством з урахуванням потреб територіальної громади. Відділ підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, Остерському міському голові, заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів Остерської міської ради відповідно до розподілу функціональних обов`язків. Відділ здійснює повноваження Остерської міської ради у сфері освіти, культури, туризму, молоді і спорту передбачені законом. Джерелами фінансування відділу є кошти міського бюджету, інші кошти, передані Відділу згідно з чинним законодавством. Майно, яке знаходиться на балансі Відділу є комунальною власністю міської ради та перебуває в оперативному управлінні відділу.

Рішенням Остерської міської ради від 19.05.2023 № 27-15/VIII затверджено ліквідаційний баланс Відділу освіти Остерської міської ради (код 41125718).

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дата запису припинення Відділу освіти Остерської міської ради - 08.08.2023, номер запису - 000461110005001013, підстава- рішення щодо припинення.

При цьому, суд звертає увагу, що державна реєстрація припинення Відділу освіти Остерської міської ради відбулась під час розгляду даної справи.

Однак, Європейський суд з прав людини у справі «Чуйкіна проти України» (Chuykina v. Ukraine) від 13 січня 2011 року, заява № 28924/04, у п. 51 зазначив: «У цій справі національні органи покладалися на той факт, що орган державної влади було ліквідовано без правонаступництва, що стало підставою для закриття провадження щодо цього органу. Суд встановив, що ліквідація державної установи без правонаступництва не може звільнити державу від необхідності виконання рішення щодо ліквідованого органу. Суд також зазначив, що «інший висновок дозволить державі використовувати такий підхід, щоб уникати сплати боргів своїх органів, особливо беручи до уваги те, що потреби, які змінюються, змушують державу часто змінювати свою організаційну структуру, включаючи формування нових органів та ліквідацію старих» (рішення від 15 липня 2010 року у справі «Нікітін проти Росії» (Nikitina v. Russia), заява № 47486/07).

Згідно ст. 52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Відповідно до ч. 2 ст. 48 Господарського процесуального кодексу України, якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання, за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі.

Оскільки позивач при зверненні з позовом до суду правильно визначив відповідача - Відділ освіти Остерської міської ради, який був стороною договору про закупівлю № 82 від 22.12.2017, підстави для заміни первісного відповідача належним відповідачем відсутні, а тому суд залишає без задоволення клопотання від 06.11.2023 ТОВ «УКРБУД ЗАБУДОВА» в частині заміни первісного відповідача.

В той же час, враховуючи наведене вище, суд приходить до висновку, що правонаступником Відділу освіти Остерської міської ради є саме Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради. Тому суд здійснює заміну Відділу освіти Остерської міської ради (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 41125718) його правонаступником - Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 44970581).

Частиною 3 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України визначено, що до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви.

Під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Слід зазначити, що правові підстави позову це зазначена у позовній заяві нормативно-правова кваліфікація обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Отже, зміна предмета позову означає зміну матеріальної вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається, оскільки у разі одночасної зміни предмета та підстав позову фактично виникає нова матеріально-правова вимога позивача, яка обґрунтовується іншими обставинами, що за своєю суттю є новим позовом.

Необхідність у зміні предмету позову може виникати тоді, коли початкові вимоги позивача не будуть забезпечувати чи не в повній мірі забезпечать позивачу захист його порушених прав та інтересів.

Зміна предмета позову можлива, зокрема, у такі способи: 1) заміна одних позовних вимог іншими; 2) доповнення позовних вимог новими; 3) вилучення деяких із позовних вимог; 4) пред`явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.

Зміна предмету позову можлива, зокрема шляхом заміни одних позовних вимог іншими.

Як було вказано вище, позивачем подано заяву про зміну предмета позову, якою він просить заборгованість в загальній сумі 2 700 055,74 грн стягнути солідарно з Відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради та Остерської міської ради Чернігівського району Чернігівської області.

Враховуючи те, що заява про зміну предмета позову подана позивачем до закінчення підготовчого засідання, така заява не спричиняє одночасної зміни предмету і підстав позову, суд дійшов висновку про наявність підстав для прийняття її до розгляду.

Таким чином, суд здійснює розгляд справи з урахуванням заяви про зміну предмета позову.

У відповідності з ч. 1 ст. 48 Господарського процесуального кодексу України, суд першої інстанції має право за клопотанням позивача до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання, залучити до участі у ній співвідповідача.

Приписами ч. 2 ст. 47 Господарського процесуального кодексу України визначено, що участь у справі кількох позивачів і (або) відповідачів (процесуальна співучасть) допускається, якщо: 1) предметом спору є спільні права чи обов`язки кількох позивачів або відповідачів; 2) права або обов`язки кількох позивачів чи відповідачів виникли з однієї підстави; 3) предметом спору є однорідні права і обов`язки.

Відповідно до ч. 4 ст. 48 Господарського процесуального кодексу України, про залучення співвідповідача чи заміну неналежного відповідача постановляється ухвала. За клопотанням нового відповідача або залученого співвідповідача розгляд справи починається спочатку.

Зважаючи на зміну позивачем предмета позову, суд доходить висновку, що клопотання позивача про залучення до участі у справі співвідповідача - Остерської міської ради (код 04061754) є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 48, 52, 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Поновити процесуальний строк для подання Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради та Остерською міською радою заперечень на клопотання позивача про заміну первісного відповідача та залучення до участі у справі співвідповідача.

Клопотання від 06.11.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД ЗАБУДОВА» задовольнити частково.

Залучити до участі у справі № 927/166/23 співвідповідача - Остерську міську раду (код 04061754).

Клопотання від 06.11.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД ЗАБУДОВА» в частині заміни первісного відповідача у справі № 927/166/23 - Відділу освіти Остерської міської ради на відповідача - Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради залишити без задоволення.

Здійснити заміну Відділу освіти Остерської міської ради (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 41125718) його правонаступником - Відділом освіти, культури, туризму, молоді та спорту Остерської міської ради (17044, м. Остер Чернігівського району Чернігівської області, вул. Незалежності, 21; код 44970581).

Копії цієї ухвали надіслати сторонам.

Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена в частині заміни відповідача його процесуальним правонаступником до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали складено 21.11.2023

Суддя А.С.Сидоренко

Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено24.11.2023
Номер документу115102611
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 2 700 055 грн 74 коп.

Судовий реєстр по справі —927/166/23

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 06.02.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 26.01.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Рішення від 27.12.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 12.12.2023

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні