Ухвала
від 23.11.2023 по справі 910/13705/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

23.11.2023Справа № 910/13705/23Суддя Господарського суду міста Києва Спичак О.М., розглянувши матеріали справи

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Технова»

до 1. Департаменту фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації

2. Фінансового управління Чернігівської міської ради

3. Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради

4. Товариства з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг»

про визнання договору укладеним

Без повідомлення (виклику) учасників справи.

ВСТАНОВИВ:

30.08.2023 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Технова» з вимогами до Департаменту фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації, Фінансового управління Чернігівської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради та Товариства з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» про визнання договору укладеним.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.09.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Технова» залишено без руху, встановлено позивачу строк та спосіб усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений судом строк позивачем були усунуті недоліки позовної заяви, вказані судом в ухвалі від 04.09.2023.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.09.2023 відкрито провадження у справі №910/13705/23, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 11.10.2023, встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.

04.10.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача 1 надійшов відзив на позовну заяву.

04.10.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача 4 надійшов відзив на позовну заяву.

05.10.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача 3 надійшов відзив на позовну заяву.

10.10.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача 2 надійшов відзив на позовну заяву.

У підготовчому засіданні 11.10.2023 судом було постановлено протокольну ухвалу (без виходу до нарадчої кімнати) про відкладення підготовчого засідання на 08.11.2023.

30.10.2023 позивачем подано відповідь на відзив.

07.11.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача 4 надійшли заперечення на відповідь на відзив, які суд долучив до матеріалів справи.

07.11.2023 та 20.11.2023 позивачем подано клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів, - Державної казначейської служби України.

Підготовче засідання, призначене на 08.11.2023, не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.11.2023 підготовче засідання у справі №910/13705/23 призначено на 22.11.2023.

22.11.2023 відповідачем 1 подані письмові заперечення, які суд долучив до матеріалів справи.

У підготовчому засіданні 22.11.2023 судом було постановлено протокольну ухвалу (без виходу до нарадчої кімнати) про продовження строку підготовчого провадження на 30 днів та про відкладення підготовчого засідання на 13.12.2023.

Розглянувши клопотання позивача про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів, - Державної казначейської служби України, суд дійшов висновку щодо його задоволення зважаючи на наступні обставини.

Відповідно до ч. 1 ст. 50 Господарського процесуального кодексу України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.

Згідно з ч. 4 ст. 50 Господарського процесуального кодексу України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Питання про допущення або залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, до участі у справі вирішується ухвалою суду про прийняття позовної заяви до розгляду (із зазначенням про це в ухвалі про порушення провадження у справі) або під час розгляду справи, але до прийняття господарським судом рішення, з урахуванням того, чи є у цієї особи юридичний інтерес у даній справі.

Що ж до наявності юридичного інтересу у третьої особи, то у вирішенні відповідного питання суд має з`ясовувати, чи буде у зв`язку з прийняттям судового рішення з даної справи таку особу наділено новими правами чи покладено на неї нові обов`язки, або змінено її наявні права та/або обов`язки, або позбавлено певних прав та/або обов`язків у майбутньому.

Відповідно до п.18 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники бюджетних коштів це - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень.

Згідно п.3 ч.5 ст. 22 Бюджетного кодексу України, головний розпорядник бюджетних коштів, отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.

У відповідності до п.п.2 п. 4 Положення «Про державну казначейську службу» затвердженого постановою Кабінету міністрів України № 1232 від 21.12.2005, казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку, здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства.

Таким чином, Казначейство є розпорядником бюджетних коштів, призначених в тому числі і для погашення заборгованості з різниці тарифів.

Тимчасовою територіальною комісією з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах ЧМР прийнято рішення про застосування ТОВ ФІРМА «ТЕХНОВА» в період дії воєнного стану тарифів на теплову енергію та послуги з постачання теплової енергії та гарячої води у розмірі нижчому від економічно обґрунтованих, відповідно положень ст. 4 Закону України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення», вимог Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 р. № 977 Територіальна комісія з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах узгодила ТОВ ФІРМА «ТЕХНОВА» обсяг заборгованості з різниці в тарифах, який складає:

- 228312717,00 грн. за період з 01.06.2021 по 30.06.2022 (протокол засідання Тимчасової територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах №2 від 04.11.2022 р.);

- 13346850,00 грн. за період з 01.07.2022 по 30.09.2022 (протокол засідання Тимчасової територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах №13 від 16.12.2022 р.).

Постановою Кабінету міністрів України від 20 грудня 2022 р. №1403 затверджено «Порядок та умови надання у 2022 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на компенсацію різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води згідно із Законом України "Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування", послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання і централізованого водовідведення згідно із Законом України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення» (далі - Постанова).

У відповідності до п. 9 вказаної Постанови, суб`єкти господарювання та інші учасники розрахунків разом із договором про організацію взаєморозрахунків подають до місцевого фінансового органу копію протоколу засідання територіальної комісії 2022 року про узгодження обсягів заборгованості з різниці в тарифах, що беруть участь у взаєморозрахунках.

Згідно п. 10 Постанови, місцеві фінансові органи на підставі отриманих відповідно до пункту 9 цих Порядку та умов документів формують відомості щодо договорів про організацію взаєморозрахунків і їх учасників, які не пізніше ніж протягом наступного робочого дня, що настає за днем їх отримання, надсилаються структурним підрозділам з питань фінансів місцевої держадміністрації разом з копіями договорів про організацію взаєморозрахунків.

Одночасно місцеві фінансові органи надсилають органам Казначейства, в яких відкриті рахунки учасників розрахунків, договори про організацію взаєморозрахунків.

Після надходження вказаних документів у відповідності до п. 14 Постанови, казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. №1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407, та узагальнених відомостей щодо договорів про організацію взаєморозрахунків і їх учасників, а також розподілу субвенції у розрізі місцевих бюджетів, поданих Мінрегіоном.

Як вказує позивач, першим ланцюгом по проведенню взаєморозрахунків є Казначейство, яке на підставі поданої Мінрегіоном узагальненої відомості договорів перераховує кошти місцевим бюджетам. Департамент фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації перераховує кошти Фінансовому управлінню Чернігівської міської ради. Фінансове управління Чернігівської міської ради перераховує кошти Управлінню житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради. Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради перераховує кошти позивачу, яке у свою чергу перераховує кошти на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», який є кінцевим отримувачем коштів.

Таким чином, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про те, що результати розгляду у даній справі вплинуть на права та законні інтереси казначейства в частині здійснення фінансування за Договором про організацію взаєморозрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію (у тому числі її виробництво, транспортування та постачання), послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (або послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води) (у тому числі у разі заміни сторони у зобов`язанні та/або у разі правонаступництва), послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися відповідним категоріям споживачів, яка виникла у зв`язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (або послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води), послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування для відповідної категорії споживачів, підтверджена територіальною комісією з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах та не профінансована з державного бюджету у попередніх періодах.

Керуючись ст.ст. 50, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України,

УХВАЛИВ:

1. Залучити до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Державну казначейську службу України (01601, м. Київ, вул. Бастіонна, буд. 6; ідентифікаційний код: 37567646).

2. Повідомити учасників справи, що підготовче засідання призначено на 13.12.2023 о 15:10 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 13.

3. Зобов`язати позивача не пізніше двох днів з дня отримання даної ухвали направити третій особі копії позовної заяви та відповіді на відзив з додатками, докази направлення надати суду в строк до 11.12.2023.

4. Зобов`язати відповідачів не пізніше двох днів з дня отримання даної ухвали направити третій особі копії відзиву на позовну заяву та заперечень на відповідь на відзив з додатками, докази направлення надати суду в строк до 11.12.2023.

5. Встановити третій особі строк для надання суду письмових пояснень з викладенням своїх аргументів і міркувань на підтримку або заперечення проти позову та відповідні докази - протягом 10 днів з дня одержання позовної заяви.

6. Повідомити учасників справи, що інформація по справі, що розглядається, доступна на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://court.gov.ua/fair/.

7. Згідно з ч. 2 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України дана ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Дана ухвала не підлягає оскарженню окремо від рішення суду першої інстанції.

Суддя О.М. Спичак

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.11.2023
Оприлюднено24.11.2023
Номер документу115125723
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —910/13705/23

Ухвала від 24.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шевчук С.Р.

Ухвала від 08.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Шевчук С.Р.

Рішення від 03.04.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 14.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 23.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 09.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 12.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 10.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 14.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні