Рішення
від 26.09.2023 по справі 204/10899/22
КРАСНОГВАРДІЙСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 204/10899/22

Провадження № 2/204/926/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 вересня 2023 року м. Дніпро

Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська, у складі:

головуючого судді Приваліхіної А.І.,

за участю секретаря судового засідання Єрмак Д.О.,

представника позивача Бондаренка О.Д., відповідача ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65» до ОСОБА_1 , третя особа Правобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, про стягнення заборгованості зі сплати внесків на утримання будинку та прибудинкової території, -

ВСТАНОВИВ:

07 грудня 2022 року ОСББ «Робоча-65» звернулося до суду із позовом до відповідача ОСОБА_1 , із вимогою про стягненнязаборгованості зісплати внесківна утриманнябудинку таприбудинкової території (том 1, а. с. 1-8, 188-194).

В обґрунтування позовних вимог, з урахуванням уточнень від 24 січня 2023 року зазначено, що відповідач мешкає у кв. АДРЕСА_1 та, є співвласником вказаного житла та має особовий рахунок НОМЕР_1 по сплаті внесків на утримання будинку та прибудинкової території за вказаною вище адресою. Разом з цим, зазначено, що відповідач є ветераном органів внутрішніх справ України, а за вказаною вище адресою зареєстровано 4 особи. Позивач стверджує, що відповідач не в повному розмірі сплачує внески на утримання будинку прибудинкової території на рахунок ОСББ «Робоча 65», тому за останнім рахується заборгованість. Вказує, що ОСОБА_1 отримує пільгу у грошовій безготівковій формі. Натомість, Статутом ОСББ «Робоча 65» не передбачено можливості надання пільг окремим співвласникам. Так, протоколом загальних зборів ОСББ «Робоча 65» № 8 від 19 грудня 2018 року затверджено кошторис на 2019 рік та визначено розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території: 3 гривні 30 копійок, за м2 загальної площі квартири для 2-16 поверхів, 16 гривень 83 копійки за одного зареєстрованого мешканця квартири для 2-16 поверхів на вивезення побутових відходів, 2 гривні 98 копійок, за м2 загальноїплощі приміщень1-гоповерху наутримання будинкута прибудинковоїтериторії.Протоколом загальнихзборів ОСББ«Робоча 65»№ 15від 10серпня 2021року,з 01вересня 2021року затвердженокошторис тарозмір внесківна утриманнябудинку,прибудинкової територіїта обслуговуванняліфтів:3гривні 50копійок зам? загальноїплощі квартиридля 2-16поверхів,17гривень 70копійок заодного зареєстрованогомешканця квартиридля 2-16поверхів навивезення побутовихвідходів,3гривні 23копійки зам? загальноїплощі приміщень1-гоповерху наутримання будинкута прибудинковоїтериторії.Разом зцим,вказує,що відповіднодо вимогст.20Закону України«Про особливостіздійснення прававласності убагатоквартирному будинку»частка співвласникау загальномуобсязі внесківі платежівна утримання,реконструкцію,реставрацію,проведення поточногоі капітальногоремонтів,технічного переоснащенняспільного майнау багатоквартирномубудинку встановлюєтьсяпропорційно дозагальної площіквартири (квартир)та/абонежитлових приміщень,що перебуваютьу йоговласності.Частка участіспіввласника квартирита/абонежитлового приміщеннявизначається відповіднодо йогочастки якспіввласника квартирита/абонежитлового приміщення.Натомість,п.6.ст.6Закону України«Про статусветеранів військовоїслужби,ветеранів органіввнутрішніх справ,ветеранів Національноїполіції ідеяких іншихосіб таїх соціальнийзахист» відповідачу,з-поміжіншого,надається,пільга увигляді 50-відсотковоїзнижки платиза користуванняжитлом (квартирноїплати)та платиза комунальніпослуги (водопостачання,газ,електрична,теплова енергіята іншіпослуги),користування квартирнимтелефоном ветеранамивійськової служби,ветеранами органіввнутрішніх справ,ветеранами Національноїполіції,ветеранами податковоїміліції,ветеранами державноїпожежної охорони,ветеранами Державноїкримінально-виконавчоїслужби України.ветеранами службицивільного захисту,ветеранами Державноїслужби спеціальногозв`язкута захистуінформації Україниі членамиїх сімей,які проживаютьразом зними,в жилихбудинках усіхформ власностів межахнорм,передбачених законодавством,або 50-відсотковазнижка вартостіпалива,в томучислі рідкого,в межахнорм,встановлених дляпродажу населеннюдля осіб,які проживаютьу будинках,що немають центральногоопалення.Разом зтим,вказує нате,що порядокнадання зазначеноїпільги регулюєтьсянормами Порядкунаданих пільгна оплатужитлово-комунальнихпослуг,придбання твердогопалива іскрапленого газуу грошовійформі,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни №373від 17квітня 2019року.Однак,ні ЗаконУкраїни «Простатус ветераніввійськової служби,ветеранів органіввнутрішніх справ,ветеранів Національноїполіції ідеяких іншихосіб таїх соціальнийзахист»,ні Порядок№ 373не визначаютьоб`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку якорган,що надаєпільги.Очевидно,що зприводу отриманняпільг компетентнимиустановами євищезазначені структурніпідрозділи зпитань соціальногозахисту населення.Водночас,п.7Порядку №373визначено,що виплатарозрахованої сумипільги здійснюєтьсяу грошовійбезготівковій формішляхом перерахуваннякоштів нарахунок Мінсоцполітикив АТ«Ощадбанк» напідставі укладеногоміж Мінсоцполітикита АТ«Ощадбанк» договору.Так,Правобережне УСЗНДніпровської міськоїради усвоєму листі№ 8/5-59від 04лютого 2021року зазначилопро те,що відповіднодо Порядкунадання пільгна оплатужитлово-комунальнихпослуг угрошовій формі,затвердженого ПостановоюКМУ від17квітня 2019року №373,з 01жовтня 2019року запровадженомонетизацію пільгна оплатужитлово-комунальнихпослуг,яка включаєв себедва механізминадання пільгу грошовійбезготівковій таготівковій формі.При цьому,зазначено,що відповідачотримує пільгу угрошовій безготівковійформі.З 01жовтня 2019року управліннясоціального захистунаселення розраховуєсуму пільги,виходячи зрозміру знижки,кількості членівсім`ї,які маютьправо напільгу,та зурахуванням встановленихтарифів тадержавних соціальнихнормативів.Для пільговихкатегорій громадянрозмір пільговоїзнижки наоплату житлово-комунальнихпослуг,в межахвстановлених соціальнихнормативів,залишається незмінним.Натомість,змінюється лишемеханізм перерахуваннякоштів занадані пільгиу грошовійбезготівковій формі.Так,зокрема п.12Порядку №373визначено,що перерахуваннякоштів зрахунка длявиплати пільгна рахункиуправителів,об`єднань,виконавців комунальнихпослуг здійснюєтьсяАТ «Ощадбанк»в такійпослідовності:постачання тепловоїенергії;постачання тарозподіл природногогазу абопостачання тарозподіл електричноїенергії занаявності відповідноговиду індивідуальногоопалення;постачання гарячоїводи;централізоване водопостачання;централізоване водовідведення;постачання тарозподіл електричноїенергії;постачання тарозподіл природногогазу;поводження зпобутовими відходами;послуги зуправління багатоквартирнимбудинком;абонентське обслуговуваннядля споживачівкомунальних послуг,що надаютьсяза індивідуальнимидоговорами пронадання комунальнихпослуг абоза індивідуальнимидоговорами зобслуговуванням внутрішньобудинковихсистем пронадання комунальнихпослуг.Пільговик можевизначити іншупослідовність перерахуваннякоштів запослуги (витрати)шляхом поданнявідповідної заявиструктурному підрозділуз питаньсоціального захистунаселення.Разом зцим,зазначає,що рішеннямКрасногвардійського районногосуду м.Дніпропетровська усправі №204/1730/21суд дійшоввисновку,що позивачотримує пільгуу грошовійбезготівковій формі,але взв`язкуз наданнямсуперечливої інформаціїпро заборгованістьзі сплатикомунальних платежів,зобов`язавОСББ «Робоча65»здійснити перерахунокоплати вартостісплати внесківна утриманнябудинку таобслуговування прибудинковоїтериторії заособовим рахунком№ НОМЕР_1 з 01січня 2020року по31жовтня 2020року,з урахуванням50відсоткової пільгипо оплатікомунальних послуг(водопостачання,газ,електрична,теплова енергіята іншіпослуги),встановленої ОСОБА_1 на підставіЗакону України«Про статусветеранів військовоїслужби,ветеранів органіввнутрішніх справ,ветеранів Національноїполіції ідеяких іншихосіб таїх соціальнийзахист».На виконаннявказаного рішеннясуду позивачембуло здійсненовідповідачу перерахунокі направленолист №550/09-22від 06вересня 2022року звимогою погашеннядо 30вересня 2022року заборгованості,яку відповідачтак іне сплатив.Тому позивачпрохає судуз відповідачана йогокористь заборгованістьз внесківна утриманнябудинку таприбудинкової територіїв сумі2271гривня 25копійки тасудові витратипо справі.

Ухвалою суду від 14 березня 2023 року у справі відкрито спрощене позовне провадження, без виклику сторін (том 1, а. с. 232), копія якої надіслана учасникам справи 14 березня 2023 року за вихідним № 8147/23-вих/2/204/926/23 (том 1, а. с. 233).

Ухвалою суду від 10 квітня 2023 року здійснено перехід від розгляду справи зі спрощеного позовного провадження без виклику сторін до розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (том 1, а. с. 252).

Протокольною ухвалою суду від 08 травня 2023 року до участі у справі у якості третьої особи залучено - Правобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (том 2, а. с. 22-23).

Протокольною ухвалою суду від 08 травня 2023 року у задоволенні клопотання відповідача про зупинення провадження у справі відмовлено (том 2, а. с. 22-23).

25 вересня 2023 року на адресу суду надійшли пояснення начальника Правобережного управліннясоціального захистунаселення Дніпровськоїміської радиАнтонової О. (том 2, а. с. 59-61), в яких вона проти задоволення позовної заяви не заперечує.

В поясненнях зазначає, що ОСОБА_1 перебував на обліку в Правобережному управлінні соціального захисту населення Дніпровської міської ради до 01 грудня 2022 року, як особа, яка має право на 50 відсоткову знижку плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами Національної поліції, ветеранами податкової міліції, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення. у відповідності з Законом України «Про статус ветеранів військової служби. ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», як ветеран органів внутрішніх справ. Постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 373 затверджено Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу грошовій формі (далі Порядок), дія якого поширюється на осіб, які мають право на пільги, в тому числі згідно з Законом України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист. Вказує, що, починаючи з 01 жовтня 2019 року, ОСОБА_1 отримував пільги на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій безготівковій формі. При цьому, п. 6 Порядку визначено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 цього Порядку, розраховують, щомісяця до 25 числа суму пільги: на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та визначені статтею 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування згідно Постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування». При цьому, відповідно до вимог п. 7 Порядку виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору. Разом з цим, зазначено, що нормами п. 12 Порядку встановлено, що перерахування коштів з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг здійснюється АТ «Ощадбанк» в такій послідовності: 1) управителі, об`єднання, виконавці комунальних послуг, які уклали з АТ «Ощадбанк» договори, подають щомісяця до 13 числа (включно) АТ «Ощадбанк» реєстри пільговиків разом з даними про облікові записи пільговиків, нараховані суми за спожиті послуги у попередньому місяці та загальні суми до сплати, що включають заборгованість (переплату) за попередні періоди окремо за кожним видом послуги, крім витрат на управління багатоквартирним будинком (далі реєстр нарахованих сум платежів пільговикам). Форму реєстру нарахованих сум платежів пільговикам визначає АТ «Ощадбанк» та оприлюднює на власному офіційному веб-сайті. Під час перерахування коштів з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг АТ «Ощадбанк» утримує із сум нарахованих пільг комісійну винагороду у розмірі 0,7 відсотка суми платежу: Натомість, АТ «Ощадбанк» на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам здійснює щомісяця до 18 числа перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів. Вказує, що перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такі послідовності: постачання теплової енергії; постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення постачання гарячої води; централізоване водопостачання; централізоване водовідведення; постачання та розподіл електричної енергії; постачання та розподіл природного газу; поводження з побутовими відходами; послуги з управління багатоквартирним будинком, абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або Індивідуальними договорами 1 обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг. У разі коли в реєстрах нарахованих сум платежів пільговикам не містяться дані про обліковий запис пільговика або відповідний обліковий запис пільговика відсутній в автоматизованих системах АТ «Ощадбанк», банк не здійснює переказ коштів управителям, об`єднанням, виконавцям комунальних послуг. Вказує на те, що з довідки про суми пільгових коштів, які АТ «Ощадбанк» перерахували на рахунки постачальників комунальних послуг, пільговика ОСОБА_1 вбачається, що: за жовтень 2019 року з облікового запису кошти за послуги з управління багатоквартирним будинком, витрати на управління багатоквартирним будинком, у якому створено ОСББ/ЖБК (послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій) не списано; за листопад 2019 року кошти не списано; за грудень 2019 року кошти не списано; за січень 2020 року кошти не списано; за лютий 2020 року кошти не списано; за березень 2020 року кошти списано у розмірі 240 гривень 17 копійок; за квітень 2020 року кошти не списано; за травень 2020 року кошти списано у розмірі 22 гривні 69 копійок; за червень 2020 року кошти списано у розмірі 73 гривні 35 копійок; за липень 2020 року кошти не списано; за серпень 2020 року кошти списано у розмірі 81 гривень 78 копійок; за вересень 2020 року кошти не списано; за жовтень 2020 року кошти не списано; за листопад 2020 року кошти списано у розмірі 459 гривень 25копійок; за грудень 2020 року кошти не списано; за січень 2021 року кошти не списано; за лютий 2021 року кошти не списано; за березень 2021 року кошти не списано; за квітень 2021 року кошти не списано; за травень 2021 року кошти списано у розмірі 170 гривень 56 копійок; за червень 2021 року кошти не списано; за липень 2021 року кошти списано у розмірі 50 гривень 56 копійок; за серпень 2021 року кошти списано у розмірі 267 гривень 92 копійки; за вересень 2021 року кошти списано у розмірі 165 гривень 59 копійок; за жовтень 2021 року кошти не списано; за листопад 2021 року кошти не списано; за грудень 2021 року кошти не списано; за січень 2022 року кошти не списано; за лютий 2022 року кошти списано у розмірі 316 гривень 85 копійок; за березень 2022 року кошти не списано; за квітень 2022 року кошти не списано; за травень 2022 року кошти не списано. Вважає, що АТ «Ощадбанк» здійснював перерахування коштів у розмірі нарахованих сум за спожиті послуги в попередньому місяці з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг у певній послідовності, в свою чергу структурні підрозділи соціального захисту населення розраховували суму пільг з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

У судовому засіданні голова ОСББ «Робоча 65» - Бондаренко О.Д., позовні вимоги підтримав в повному обсязі, прохав суд їх задовольнити, обґрунтування надав аналогічні тексту позовної заяви.

У судовому засіданні відповідач ОСОБА_1 позовні вимоги не визнав, проти задоволення позовних вимог заперечував. Стверджував, що жодних боргів перед позивачем не має, оскільки оплату здійснює своєчасно та у відповідному розмірі з урахуванням Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист». Так, вказав, що він має право на пільги, встановлені зазначеним Законом, в тому числі 50-відсоткову знижку на оплату всіх комунальних послуг. Зазначив, що закон має вищу юридичну силу ніж статут ОСББ, а відтак він сплачує на рахунки позивача 50% їх вартості. Разом з цим, зазначив про те, що він не несе відповідальність за виплати пільг Державою на рахунки управителів, оскільки відповідальність за їх нарахування покладено на УПСЗН, а безпосереднє перерахування на АТ «Ощадбанк». Тому він не зобов`язаний сплачувати послуги з управління багатоквартирного будинку у повному обсязі у разі не надходження коштів на рахунок ОСББ «Робоча 65» від АТ «Ощадбанк», як того хоче позивач, оскільки це суперечить вимогам Законом України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» та є порушенням його прав, що гарантовані йому Державою. Прохав у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.

У судове засідання представниця третьої особи не з`явилася, надала заяву про розгляд справи за її відсутності (том 2, а. с. 52).

Судом встановлено,що рішеннямКрасногвардійського районногосуду м.Дніпропетровська від20липня 2021року усправі №204/1730/21частково задоволенопозовні вимоги ОСОБА_1 до ОСББ«Робоча 65».Визнано дії ОСББ «Робоча 65» у наданні недостовірної інформації по заборгованості позивача протиправною. Зобов`язано ОСББ «Робоча 65» здійснити перерахунок оплати вартості сплати внесків на утримання будинку та обслуговування прибудинкової території за особовим рахунком № НОМЕР_1 ОСББ «Робоча 65» з 01 січня 2020 року по 31 жовтня 2020 року, з урахуванням 50 відсоткової пільги по оплаті комунальних послуг (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), встановленої ОСОБА_1 на підставі ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист». Стягнуто з ОСББ «Робоча 65» на користь ОСОБА_1 в рахунок відшкодування моральної шкоди суму 300 гривень. Вирішено питання щодо розподілу судових витрат. В іншій частині позовних вимог відмовлено (том -2, а. с. 34-39).

Постановою Дніпровського апеляційного суду від 12 травня 2022 року, рішення Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 20 липня 2021 року по справі № 204/1730/21, залишено без змін (том 2, а. с. 40-45).

Так, рішенням Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 20 липня 2021 року у справі № 204/1730/21, з-поміж іншого, встановлено, що ОСОБА_1 мешкає та зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до посвідчення № НОМЕР_2 ОСОБА_1 має право на пільги встановлені законодавством України для ветеранів органів внутрішніх справ.

Разом з цим, вказаним рішенням суду встановлено, що ОСББ «Робоча 65» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 30 червня 2016 року та, відповідно до Виписки з протоколу № 1 установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , обрано правління ОСББ «Робоча 65» у кількості 11 осіб на чолі з головою правління ОСОБА_2 , який, в свою чергу, відповідно до наказу ОСББ «Робоча 65» №2/09-К від 30 вересня 2016 року приступив до виконання обов`язків голови правління з 04 жовтня 2016 року (том 1, а. с. 18).

Як вбачається з матеріалів справи (том 1, а. с. 9-17 та на звороті), Статут ОСББ «Робоча 65» також затверджений рішенням установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку «Робоча 65», зокрема протоколом № 1 від 02 червня 2016 року.

З протоколу загальних зборів ОСББ «Робоча 65» № 8 від 19 грудня 2018 року вбачається, що співвласниками вказаного багатоквартирного будинку затверджено на 2019 рік кошторис та розмір внесків на утримання будинку та прибудинкової території: 3 гривні 30 копійок, за м2 загальної площі квартири для 2-16 поверхів, 16 гривень 83 копійки за одного зареєстрованого мешканця квартири для 2-16 поверхів на вивезення побутових відходів, 2 гривні 98 копійок, за м2 загальної площі приміщень 1-го поверху на утримання будинку та прибудинкової території (том 1, а. с. 19-40).

Протоколом загальних зборів ОСББ «Робоча 65» № 15 від 10 серпня 2021 року, співвласниками даного багатоквартирного будинку з 01 вересня 2021 року затверджено кошторис та розмір внесків на утримання будинку, прибудинкової території та обслуговування ліфтів: 3 гривні 50 копійок за м? загальної площі квартири для 2-16 поверхів, 17 гривень 70 копійок за одного зареєстрованого мешканця квартири для 2-16 поверхів на вивезення побутових відходів, 3 гривні 23 копійки за м? загальної площі приміщень 1-го поверху на утримання будинку та прибудинкової території (том 1, а. с. 41-71).

З листа заступника начальника Правобережного управліннясоціального захистунаселення Дніпровськоїміської радиСитник І.О. (том 1, а. с. 72-73) вбачається, що з 01 жовтня 2019 року запроваджено монетизацію пільг на оплату житлово-комунальних послуг, яка включає в себе два механізми надання пільг: у грошовій безготівковій та готівковій формі. При цьому, вказано, що відповідач отримує пільгу у грошовій безготівковій формі. З 01 жовтня 2019 року управлінням соціального захисту населення розраховує суму пільги, виходячи із розміру знижки, кількості членів сім`ї, які мають право на пільгу, та з урахуванням встановлених тарифів та державних соціальних нормативів. Зазначено, що для пільгових категорій громадян розмір пільгової знижки на оплату житлово-комунальних послуг, в межах встановлених соціальних нормативів, залишається незмінним, а змінюється лише механізм перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі. Вказано, що ОСОБА_1 з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року щомісячно нараховувалася пільга на управління багатоквартирним будинком у розмірі 104 гривні 48 копійок, яка загальною сумою, разом з сумами пільг, нарахованими за комунальні послуги, щомісяця перераховувалася до АТ «Ощадбанк». Перерахування коштів за надані пільги у грошовій безготівковій формі надавачам послуг проводиться через АТ «Ощадбанк», який на підставі отриманих реєстрів нарахованих сум платежів, які подають управителі, об`єднання, виконавці комунальних послуг, пільговикам, здійснюється щомісячно до 18 числа перерахування коштів загальними сумами з рахунка для виплати пільг на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг з наданням реєстрів нарахованих сум платежів пільговикам, у яких зазначається інформація про перерахування коштів.

Так, з Довідки про розмір сум пільгових коштів, які були нараховані Правобережним управліннямсоціального захистунаселення поЧечелівському районута просуми пільговихкоштів,які АТ«Ощадбанк перерахувавна рахункипостачальників комунальнихпослуг пільговика ОСОБА_1 (том 1,а.с.75-89)вбачається,що запослугою «зуправління багатоквартирнимбудинком,витрати науправління багатоквартирнимбудинком,у якомустворено ОСББ»:за жовтень2019року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за грудень2019року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за січень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за лютий2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за березень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 241гривня 85копійок,статус списання підтверджено;за квітень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за травень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 22гривні 85копійок,статус списання підтверджено;за червень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 73гривні 86копійок,статус списання підтверджено;за липень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за серпень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 82гривні 35копійок,статус списання підтверджено;за листопад2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 462гривні 46копійок,статус списання підтверджено;за грудень2020року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за січень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за лютий2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за березень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за квітень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за травень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 171гривня 75копійок,статус списання підтверджено;за червень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису порожньо,статус списання підтверджено;за липень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 50гривень 91копійка,статус списання підтверджено;за серпень2021року нараховано -299гривень 31копійка,списано зоблікового запису 269гривень 80копійок,статус списання підтверджено; за вересень 2021 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису 166 гривень 75 копійок, статус списання підтверджено; за жовтень 2021 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено; за листопад 2021 року нараховано - 246 гривень 05 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено; за грудень 2021 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено; за лютий 2022 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису 319 гривень 07 копійок, статус списання підтверджено; за березень 2022 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено; за квітень 2022 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено; за травень 2022 року нараховано - 316 гривень 85 копійок, списано з облікового запису порожньо, статус списання підтверджено.

З повідомлення про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг пільговику ОСОБА_1 , який перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (номер картки НОМЕР_3 ) вбачається, що останній має пільгу у розмірі 50 %, з урахуванням якої останньому здійснено нарахування суми пільги, зокрема на управління багатоквартирним будинком у сумі: за жовтень 2019року 104гривні 48копійок;за листопад2019року 104гривні 48копійок;за грудень2019року 104гривні 48копійок;за січень2020року 104гривні 48копійок;за лютий2020року 104гривні 48копійок;за березень2020року 104гривні 48копійок;за квітень2020року 104гривні 48копійок;за травень2020року 104гривні 48копійок;за червень2020року 104гривні 48копійок;за липень2020року 104гривні 48копійок;за серпень2020року 104гривні 48копійок;за вересень2020року 104гривні 48копійок;за жовтень2020року 104гривні 48копійок;за листопад2020року 104гривні 48копійок;за грудень2020року 104гривні 48копійок;за січень2021року 104гривні 48копійок;за лютий2021року 104гривні 48копійок;за березень2021року 104гривні 48копійок;за квітень2021року 104гривні 48копійок;за травень2021року 104гривні 48копійок;за червень2021року 104гривні 48копійок;за липень2021року 104гривні 48копійок;за серпень2021року 104гривні 48копійок; за вересень 2021 року 91 гривня 88 копійок; за жовтень 2021 року 91 гривня 88 копійок; за листопад 2021 року 91 гривня 88 копійок; за грудень 2021 року 91 гривня 88 копійок; за січень 2022 року 91 гривня 88 копійок; за лютий 2022 року 91 гривня 88 копійок; за березень 2022 року 91 гривня 88 копійок; за квітень 2022 року 91 гривня 88 копійок; за травень 2022 року 47 гривень 52 копійки (том 1, а. с. 90-101).

Разом з цим, з матеріалів справи вбачається, що відповідачем на рахунок позивача за послуги з управління багатоквартирним будинком сплачено: за жовтень 2019року 200гривень;за листопад2019року 195гривень;за грудень2019року 195гривень;за січень2020року 195гривень;за лютий2020року 195гривень;за березень2020року 105гривень;за квітень2020року 195гривень;за травень2020року 195гривень;за червень2020року 195гривень;за липень2020року 195гривень;за серпень2020року 195гривень;за вересень2020року 195гривень;за жовтень2020року 195гривень;за листопад2020року 195гривень;за грудень2020року 195гривень;за січень2021року 195гривень;за лютий2021року 195гривень;за березень2021року 195гривень;за квітень2021року 195гривень;за травень2021року 195гривень;за червень2021року 195гривень;за липень2021року 195гривень;за серпень2021року 195гривень; за вересень 2021 року 195 гривень; за жовтень 2021 року 195 гривень; за листопад 2021 року 195 гривень; за грудень 2021 року 195 гривень; за січень 2022 року 195 гривень; за лютий 2022 року 195 гривень; за березень 2022 року 195 гривень; за квітень 2022 року 195 гривень; за травень 2022 року 195 гривень; за червень 2022 року 195 гривень; за липень 2022 року 195 гривень та 25 гривень 78 копійок; за серпень 2022 року 189 гривень 57 копійок (том 1, а. с. 147-164).

06 вересня 2022 року позивачем на адресу відповідача направлено претензію з вимогою погасити заборгованість (том -1, а. с. 172-174) відповідно до зведеної відомості (том -1, а. с. 175).

Згідно з вимогами ст. ст. 12, 13 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін, при цьому суд розглядає цивільні справи не інакше як в межах заявлених вимог і на підставі наданих учасниками справи доказів.

Відповідно до вимог ст. ст. 76-79 ЦПК України, доказуванню підлягають обставини (факти), які мають значення для ухвалення рішення у справі і щодо яких у учасників справи, виникає спір. Доказування по цивільній справі, як і судове рішення не може ґрунтуватися на припущеннях.

Нормами ст.89ЦПК України визначено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Приписами п. 1 ч. 2 ст.11ЦК України визначено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори.

Відповідно до вимог ч. ч. 1, 2 ст. 14 ЦК України, цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Приписами ст.509ЦК Українивизначено, щозобов`язаннямє правовідношення,в якомуодна сторона(боржник)зобов`язанавчинити накористь другоїсторони (кредитора)певну дію(передатимайно,виконати роботу,надати послугу,сплатити грошітощо)або утриматисявід вчиненняпевної дії(негативнезобов`язання),а кредитормає правовимагати відборжника виконанняйого обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Відповідно до вимог ст. 526 ЦК України, зобов`язання має виконуватися належним чином, відповідно до умов договору та вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 610ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Приписами ч. 1 ст.612ЦК України визначено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором.

Нормами ст.319ЦК Українивизначено,що власникволодіє,користується,розпоряджається своїммайном навласний розсуд тамає правовчиняти щодосвого майнабудь-якідії,які несуперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Крім того, вимогами ч. 4 ст. 319 ЦК України визначено, що власність зобов`язує.

Згідно звимогами ч.1ст.5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

Приписами ст. 7 Закону України«Про особливостіздійснення прававласності убагатоквартирному будинку» визначенообов`язки співвласниківбагатоквартирного будинку,зокрема:забезпечувати належнеутримання таналежний санітарний,протипожежний ітехнічний станспільного майнабагатоквартирного будинку; забезпечуватитехнічне обслуговуваннята уразі необхідностіпроведення поточногоі капітальногоремонту спільногомайна багатоквартирногобудинку; використовуватиспільне майнобагатоквартирного будинкуза призначенням; додержуватисявимог правилутримання багатоквартирногобудинку іприбудинкової території,правил пожежноїбезпеки,санітарних норм; виконуватирішення зборівспіввласників; забезпечуватидодержання вимогжитлового імістобудівного законодавстващодо проведенняреконструкції,реставрації,поточного ікапітального ремонтів,технічного переоснащенняприміщень абоїх частин; відшкодовуватизбитки,завдані майнуінших співвласниківта спільномумайну багатоквартирногобудинку; додержуватисячистоти вмісцях загальногокористування ітиші згідноз вимогамизаконодавства; забезпечуватипоточний огляді періодичнеобстеження прийнятогов експлуатаціюв установленомузаконодавством порядкубагатоквартирного будинкупротягом усьогожиттєвого циклубудинку танести відповідальністьза неналежнуексплуатацію згідноіз законом; своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Аналогічні обов`язкиспіввласників визначеніст.15 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», кожний співвласник несе зобов`язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника.

Згідно звимогами ч.2ст.12 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

З аналізу положень статей 11, 319, 322, 509, 526 ЦК України, статей 1, 5, 7, 12 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», статей 15, 20, 22Закону України«Про об`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку» в їх системному взаємозв`язку вбачається, що кожний власник квартири у багатоквартирному будинку є одночасно співвласником спільного майна такого будинку, зокрема, приміщень загального користування та прибудинкової території, який має обов`язок щодо утримання зазначеного майна.

Обов`язок утримання зазначеного майна виникає у співвласників багатоквартирного будинку безпосередньо з актів цивільного законодавства. При цьому витрати на утримання спільного майна у багатоквартирному будинку, витрати на оплату комунальних послуг (централізованого опалення) щодо нього входять до складу витрат на управління багатоквартирним будинком та, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат, розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, незалежно від факту використання ними належної їм квартири (нежитлового приміщення) та спільного майна, а також членства в об`єднанні співвласників багатоквартирного будинку.

Приписами ч. 3 ст.12Закону України«Про особливостіздійснення прававласності убагатоквартирному будинку» передбачено, що невикористання власником належної йому квартири чи нежитлового приміщення або відмова від використання спільного майна не є підставою для ухилення від здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком.

Вимогами ст.15Закону України«Про об`єднанняспіввласників багатоквартирногобудинку»,з-поміжіншого,встановлено,що співвласникзобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі. Аналогічна норма міститься і в ст. 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

Разом з цим, суд зазначає, що ст. 17 Конституції України встановлено, що держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Конституційний Суд України неодноразово розглядав питання, пов`язані з реалізацією права на соціальний захист, і сформулював правову позицію, згідно з якою Конституція України виокремлює певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту з боку держави. До них, зокрема, належать громадяни, які відповідно до статті 17 Конституції України перебувають на службі у військових формуваннях та правоохоронних органах держави, забезпечуючи суверенітет і територіальну цілісність України, її економічну та інформаційну безпеку, а саме - у Збройних Силах України, органах Служби безпеки України, міліції, прокуратури, охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління державної охорони України, державної пожежної охорони, Державного департаменту України з питань виконання покарань тощо (див. рішення Конституційного Суду України від 6 липня 1999 року № 8-рп/99 та від 20 березня 2002 року № 5-рп/2002).

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 1 Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» державна політика стосовно ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України здійснюється в рамках обов`язкових цільових державних і місцевих програм соціального захисту ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, спрямованих на забезпечення реалізації гарантій та пільг, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами для ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранів служби цивільного захисту, ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України та членів їх сімей.

Згідно з вимогами п. 6 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» ветеранам військової служби, ветеранам органів внутрішніх справ, ветеранам Національної поліції, ветеранам податкової міліції, ветеранам державної пожежної охорони, ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранам служби цивільного захисту, ветеранам Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України надаються такі пільги, зокрема, 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирної плати) та плати за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги), користування квартирним телефоном ветеранами військової служби, ветеранами органів внутрішніх справ, ветеранами Національної поліції, ветеранами податкової міліції, ветеранами державної пожежної охорони, ветеранами Державної кримінально-виконавчої служби України, ветеранами служби цивільного захисту, ветеранами Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України і членами їх сімей, які проживають разом з ними, в жилих будинках усіх форм власності в межах норм, передбачених законодавством, або 50-відсоткова знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Стаття 9 Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» передбачає, що витрати, пов`язані з реалізацією цього Закону, здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, коштів, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, та інших джерел, не заборонених законодавством.

Відповідно до вимог п. 1 Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373 Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі таких пільг: на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, а також житлово-комунальних послуг, а саме: житлових послуг - послуг з управління багатоквартирним будинком; комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами; на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив (далі - об`єднання), та витрат на комунальні послуги в такому будинку.

Згідно з вимогами п. 3 Порядку № 373 його дія поширюється, зокрема, на осіб, які мають право на пільги згідно із ЗУ «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист».

Приписами п. 5 вказаного Порядку визначено, що для розрахунку розміру пільг інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають , зокрема об`єднання - про зміну внесків, платежів об`єднанню.

Відповідно до вимог п. 6 Порядку структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Реєстру та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 Порядку, розраховують щомісяця до 25 числа суму пільги: на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та визначені статтею 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

Так, пунктом п. 7 Порядку визначено, що виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк» на підставі укладеного між Мінсоцполітики та АТ «Ощадбанк» договору.

Згідно з вимогами п. 9 Порядку, АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика.

АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг. У таких договорах визначається порядок інформаційного обміну між управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг та АТ «Ощадбанк». Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики.

Таким чином постановою Кабінету Міністрів України врегульовано правила реалізації питання надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

Так, звертаючись з вказаним позовом до суду позивач посилався на те, що Статутом ОСББ «Робоча 65» не передбачено можливості надання пільг окремим його співвласникам, оскільки ні Закон України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», ні Порядок № 373 не визначають об`єднання співвласників багатоквартирного будинку як орган, що надає пільги.

Натоміть, суд вважає вказані доводи позивача неспроможними, оскільки, відповідачу вказана пільга гарантована державою (ст. 17 Конституції України) та надана Законом України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», який є обов`язковий до виконання на всій території України всіма органами, підприємствами, установами не залежно від форми власності, а тому її окреме встановлення чи надання ОСББ «Робоча-65» законом не передбачено.

Так, у Рішенні Конституційного Суду України від 18 червня 2020 року № 5-рп(II)/2020 визначено, що однією із засад українського конституційного ладу є «верховенство права» (правовладдя), що його виражено через формулу: «В Україні визнається і діє принцип верховенства права» (частина перша статті 8 Конституції України). «Верховенство права» (правовладдя) як невідокремний елемент системи цінностей, що їх покладено в основу сучасного європейського правопорядку, належить до тріади принципів спільної спадщини європейських народів поряд із такими її складниками, як правдива демократія й людські права. У рамках спільного юридичного простору Європи існує консенсус щодо стрижневих елементів правовладдя, які є не лише формальними, а й субстантивними (матеріальними). Такими стрижневими елементами є: 1) законність - включно з прозорою, підзвітною та демократичною процедурою запровадження приписів права; 2) юридична визначеність; 3) заборона свавільності; 4) доступ до правосуддя в незалежних і безсторонніх судах - включно із судовим контролем щодо адміністративних актів (дій); 5) дотримання людських прав; 6) недискримінація та рівність перед законом (Доповідь про правовладдя, схвалена Європейською Комісією «За демократію через право» (Венеційська Комісія), CDL-AD(2011)003rev, § 41). Українська формула правовладдя як засади національного конституційного ладу є двоскладовою: відповідно до першого складника «верховенство права в Україні визнається», відповідно до другого «верховенство права в Україні діє». Що стосується першого - імперативу визнання правовладдя державою, то Україна виконала його як на міжнародному рівні (шляхом приєднання до Статуту РадиЄвропи та ратифікації Конвенції прозахист правлюдини іосновоположних свобод 1950 року), так і на національному (шляхом унормування принципу верховенства права передусім у розділі I «Загальні засади» Конституції України, завдяки чому він сукупно з іншими принципами цього розділу визначає український конституційний лад, а також шляхом унормування цього принципу у звичайних законах держави як керівного для діяльності різних органів державної влади). Другий складник «верховенства права» (правовладдя) висуває імператив його дієвості, тобто ефективності, чим, власне, і здійснюється забезпечення його практичної значущості. Ідеться насамперед про сукупність національних інституцій, механізмів і процедур, що є доконечними для того, щоб особа була спроможною володіти людською гідністю та захистити себе від свавільних дій держави (її органів і посадових осіб). Цей складник спрямовано здебільшого на вимогу щодо наявності в політичній та юридичній системах держави тих інституційних (структурних) елементів, що в поєднанні з відповідними юридичними процедурами забезпечують інституційний та процесовий механізми верховенства права (правовладдя). Особливу роль у системі інституційного забезпечення «верховенства права» (правовладдя) відведено судовій владі загалом, а зокрема - конституційному й адміністративному видам судочинства. Саме ці два види судочинства покликані забезпечувати узгоджений характер усієї юридичної системи в умовах співіснування суперечливих норм, завдяки чому досягається дієвість верховенства права (правовладдя), тобто його ефективність.

Принцип верховенстваправа (правовладдя)вимагає суддівськоїдії уситуаціях,коли співіснуютьсуперечливі нормиодного ієрархічногорівня.У такихситуаціях досудів різнихвидів юрисдикціївисунуто вимогузастосовувати класичнідля юридичноїпрактики формули(принципи): «закон пізніший має перевагу над давнішим» (lex posterior derogat priori) - «закон спеціальний має перевагу над загальним» (lex specialis derogat generali) - «закон загальний пізніший не має переваги над спеціальним давнішим» (lex posterior generalis non derogat priori speciali). Якщо суд не застосовує цих формул (принципів) за обставин, що вимагають від нього їх застосування, то принцип верховенства права (правовладдя) втрачає свою дієвість.

Таким чином,з враховуючите,що КонституцієюУкраїни,як основнимзаконом,який маєпряму дію,відповідачу,а такожчленам йогосім`ї,гарантовано правона соціальнийзахист, як ветерану органів внутрішніх справ, яке реалізовано, зокрема через Закон України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», шляхом надання останньому 50-% пільги на оплату комунальних послуг, виходячи із принципів верховенства права, суд звертає увагу на те, що ані Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373, ані Статутом ОСББ «Робоса-65» це право не може бути обмежене, через що дійшов переконливого висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача заявлених позивачем грошових коштів.

Відповідно до ст. 263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим, ухваленим відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права, має відповідати завданню цивільного судочинства.

Враховуючи те, що судове рішенняне можеґрунтуватися наприпущеннях, зважаючина те,що суддійшов висновкупро необґрунтованістьта недоведеністьпозовних вимогналежними,допустимими тадостатніми доказами,суд дійшовпереконливого висновкупро відсутністьпідстав длястягнення із ОСОБА_1 заборгованості запослуги управліннябагатоквартирним будинком, у зв`язку із чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог за приписами ст. 141 ЦПК України судовий збір не відшкодовується.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 5, 10-11, 60, 76-80, 89, 128, 141, 213-215, 258, 265, 268, 279, 354 ЦПК України,

У Х В А Л И В:

Позовні вимоги Об`єднання співвласниківбагатоквартирного будинку«Робоча 65»(49008,м.Дніпро,вул.Робоча,буд.65;ЄДРПОУ 40612274)до ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 ;РНОКПП НОМЕР_4 ),третя особа Правобережнеуправління соціальногозахисту населенняДніпровської міськоїради,про стягненнязаборгованості зісплати внесківна утриманнябудинку таприбудинкової території залишити без задоволення.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 30 днів зо дня його проголошення або протягом 30 днів зо дня отримання учасниками справи його копії.

Рішення суду набирає законної сили протягом 30 днів зо дня його проголошення або протягом 30 днів зо дня отримання учасниками справи його копії, якщо не буде оскаржено у встановленому законом порядку.

Суддя А.І. Приваліхіна

СудКрасногвардійський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення26.09.2023
Оприлюднено28.11.2023
Номер документу115187623
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —204/10899/22

Повістка від 10.05.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Ухвала від 18.04.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Ухвала від 04.04.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Грушицький Андрій Ігорович

Постанова від 14.03.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Ухвала від 26.01.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Ухвала від 26.01.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Ухвала від 03.01.2024

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Макаров М. О.

Рішення від 26.09.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Приваліхіна А. І.

Рішення від 26.09.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Приваліхіна А. І.

Ухвала від 13.04.2023

Цивільне

Красногвардійський районний суд м.Дніпропетровська

Приваліхіна А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні