Ухвала
від 05.12.2023 по справі 818/941/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову в роз`ясненні судового рішення

05 грудня 2023 року Справа № 818/941/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гелети С.М. розглянувши у порядку письмового провадження у приміщенні суду у м. Суми заяву державного реєстратора Хотінської селищної Ради Сумського району Сумської області Панченко Ірини Валеріївни про роз`яснення рішення суду у справі за позовом Шосткинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області до Селянське (фермерське) господарство "Любов", третя особа - ОСОБА_1 про роз`яснення судового рішення,

В С Т А Н О В И В:

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 10.10.2016 по справі №818/941/16 адміністративний позов Шосткинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області до селянського (фермерського) господарства "Любов", третя особа - ОСОБА_1 про визнання недійсними установчих документів, припинення юридичної особи задоволено. Визнано недійсними установчі (засновницькі) документи та припинити юридичну особу - селянське (фермерське) господарство "Любов" (код ЄДРПОУ 30144887).

Державний реєстратор Хотінської селищної Ради Сумського району Сумської області Панченко Ірина Валеріївна подала заяву про роз`яснення судового рішення по справі №818/941/16. Зазначає, що без роз`яснення державному реєстратору важко виконати судове рішення, оскільки існує значна ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення, судове рішення є незрозумілим для суб`єкта державної реєстрації.

Ухвалою від 27.11.2023 вищевказана заява призначена до розгляду у відкритому судовому засіданні на 05.12.2023. Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та доводи поданої заяви, суд відмовляє у її задоволенні, виходячи із наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.

За правовою природою роз`яснення судового рішення є продовженням його ухвалення, а ухвала про роз`яснення є його складовою, тому заява про роз`яснення судового рішення розглядається у тому ж провадженні, в якому було ухвалене судове рішення, про роз`яснення якого ставиться питання. В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.

Невизначеність судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час виконання. При цьому суд не повинен давати відповідь на нові вимоги або на невирішені вимоги, він лише пояснює положення постановленого ним рішенням, які нечітко сформульовані, або є незрозумілими для заінтересованих осіб. При розгляді заяв учасників процесу про роз`яснення судового рішення, яке набрало законної сили, суд не здійснює нового перегляду справи.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 27.02.2019 у справі № 806/3265/17 (Пз/9901/2/18).

Суд зауважує про те, що необхідність роз`яснення судового рішення може бути викликана його нечіткістю, неясністю або незрозумілістю, як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що будуть здійснювати його виконання. Роз`яснення судового рішення є за своєю суттю одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом. При цьому, незрозумілість судового рішення є оціночним поняттям, а доцільність роз`яснення судового рішення приймається за розсудом суду, який має відштовхуватись від раціональних критеріїв.

Суд зазначає, що конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення незрозумілим Кодекс адміністративного судочинства України не містить, а зі змісту приписів ст. 254 КАС України вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.

Суд враховує, що роз`яснення судового рішення можливе тоді, коли воно є незрозумілим. При роз`ясненні свого рішення суд в ухвалі з цього приводу викладає більш повно і ясно ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін у суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.

Суд вказує на те, що необхідність роз`яснення судового рішення зумовлена його нечіткістю за змістом, коли останнє є незрозумілим як для осіб, стосовно яких воно ухвалене, так і для тих, що повинні здійснювати його виконання.

Зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення. Чіткість викладення передбачає, зокрема, що: терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко співвідносяться з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразовування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту. Судове рішення не повинно містити положень, які б суперечили або виключали одне одного, ускладнювали чи унеможливлювали його виконання.

Суд також зазначає, що підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням судового рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. Водночас суд, роз`яснюючи рішення не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення. Відтак, процесуальна процедура роз`яснення судового акта виключає можливість будь-яким чином змінювати зміст цього судового рішення.

Виходячи з приписів ст. 254 КАС України та вище зазначеного, судове рішення може бути роз`яснено, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення. Тому механізм, визначений цією статтею, не може використовуватись, якщо хтось із осіб, які беруть участь у справі, не розуміє мотивацію судового рішення. Тобто, судове рішення повинно бути роз`яснене, якщо без такого роз`яснення його неможливо виконати у зв`язку з неправильним розумінням його змісту та висновків, викладених у ньому, суб`єктами правозастосування.

Перелік критеріїв, за якими рішення повинно бути роз`яснене, норма ч. 1 ст. 254 КАС України не містить, а тому необхідність роз`яснення має бути викликана обґрунтованими обставинами, навести які має особа, що звертається із відповідною заявою.

Так, у заяві про роз`яснення рішення повинно бути зазначено, що саме в резолютивній частині рішення є незрозумілим, в чому полягає незрозумілість рішення, які припускаються варіанти тлумачення рішення і як це впливає на його виконання.

Відмовляючи у роз`ясненні судового рішення, суд виходить з того, що в заяві державним реєстратором таких обставин не наведено. Державний реєстратор фактично просить не роз`яснити рішення суду по даній справі з мотивів незрозумілості його резолютивної частини, а фактично роз`яснити порядок і спосіб виконання вказаного рішення, що не узгоджується з приписами статті 254 КАС України.

Враховуючи вищевикладене, на переконання суду питання, постановлені у заяві про роз`яснення не охоплюються колом питань, що підлягають роз`ясненню відповідно до положень ст. 254 КАС України.

Суд також вважає, що з резолютивної частини рішення суду по даній справі убачається, що її текст труднощів для розуміння не викликає, суть його ясна та не двозначна, тому розширеного тлумачення шляхом його роз`яснення та винесення процесуального документа з цього приводу не потребує.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви державного реєстратора Хотінської селищної Ради Сумського району Сумської області Панченко Ірини Валеріївни про роз`яснення рішення суду по даній справі.

Керуючись ст. ст. 248, 254, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви державного реєстратора Хотінської селищної Ради Сумського району Сумської області Панченко Ірини Валеріївни про роз`яснення судового рішення - постанови Сумського окружного адміністративного суду від 10.10.2016 по справі № 818/941/16 - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя С.М. Гелета

Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115417208
СудочинствоАдміністративне
Сутьроз`яснення судового рішення

Судовий реєстр по справі —818/941/16

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 10.10.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 10.10.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 19.09.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні