ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2023 рокусмт ПетровеСправа № 398/5071/21 Провадження № 1-кп/941/29/23
Петрівський районний суд Кіровоградської області
в складі:
головуючого судді- ОСОБА_1 секретаря- ОСОБА_2 за участі прокурора- ОСОБА_3
обвинуваченого - ОСОБА_4
та захисника - ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Петрове Кіровоградської області кримінальне провадження №12021121060000329 відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Олександрія Кіровоградської області, українця, громадянина України, з середньою освітою, одруженого, працюючого водієм в ПП ОСОБА_6 », мешканця АДРЕСА_1 , такого, що не має судимості;-
- за обвинуваченням у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.239, ч.1 ст.242 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
що ОСОБА_4 скоїв умиснийзлочин усфері злочинівпроти довкілля,а саме: порушення правил охорони вод (водних об`єктів), що спричинило забруднення підземних вод і створило небезпеку для довкілля та забруднення земель речовинами, відходами, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля, при наступних обставинах.
За результатами конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м.Олександрії, проведеного 11 вересня 2019 року виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, рішенням комітету ради №588 від 12 вересня 2019 року, переможцем визнано ПП «Олександрія-Еко 2019» (код ЄРДПОУ 43192725), як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії. Після чого, на виконання п.2 рішення виконавчого комітету ради, 12 вересня 2019 року управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради в особі начальника управління - ОСОБА_7 та ПП «Олександрія- Еко 2019» в особі директора підприємства - ОСОБА_4 , укладено договір на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії.
Так, відповідно п.п. 1.1, 1.2, 2.1, 7.1 договору від 12 вересня 2019 року - ПП «Олександрія-Еко 2019», як виконавець, отримує від замовника, тобто управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (далі - управління), та зобов`язується виконувати, функції із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища (полігон/міське звалище твердих побутових відходів) м.Олександрії, що перебуває на земельній ділянці розміром 3,0000 га, з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, розташованій на території Лікарської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області (на даний час, з урахуванням реформування органів місцевого самоврядування, територія Приютівської територіальної громади Кіровоградської області), на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м.Олександрія, вздовж автодороги «м.Олександрія - м.Кременчук», строком до 12 вересня 2024 року.
Також, за вимогами розділу 3.4, 7.1 договору від 12 вересня 2019 року - починаючи з дня укладення договору, тобто з 12 вересня 2019 року, при виконанні його умов,
ПП «Олександрія-Еко2019»,як виконавецьфункцій ізутримання тазахоронення побутовихвідходів насміттєзвалищі (полігон/міськезвалище твердихпобутових відходів)м.Олександрії,було зобов`язано:забезпечувати якіснета належнеутримання,приймання,сортування тазахоронення твердихпобутових танетоксичних промисловихвідходів іприлеглої територіївідповідно донаказу Міністерстваз питаньжитлово -комунального господарстваУкраїни від01грудня 2010року №435«Про затвердженняПравил експлуатаціїполігонів побутовихвідходів»,вимог законодавствапро відходи,умов цьогодоговору,актів замовника,тобто управління(п.3.4.1договору); здійснювати захороненнятвердих побутових,великогабаритних відходів,в томучислі листя,гілля,дорожніх заметівта іншогосміття,яке утворюєтьсяфізичними таіншими особами,а такожприродними умовамина визначенійтериторії (п.3.4.2договору); забезпечувати дотриманняДержавних санітарнихнорм таправил утриманнятериторій населенихпунктів вчастині,що стосуєтьсясанітарного утриманнятериторії (п.3.4.3договору);утримання вналежному технічномустані під`їзнудорогу тамайданчик длярозвантаження відходівпри несприятливихпогодних умовах(п.3.4.4договору); здійснювати наданняпослуг зазверненням замовника,тобто управління,у разіпроведення публічнихзаходів (п.3.4.5договору); надавати замовнику,тобто управлінню,повну тадостовірну інформаціющодо виконанняумов договору,в томучислі:інформацію стосровнозаїзду технікина міськесміттєзвалище (полігон)без тенту(назватехніки державнийномерний знакта підприємство,якому підпорядкованатехніка),інформацію прийнятогосміття втонах там.3роздільно попідприємствах установахта організаціях,незалежно відформ власності,що задіяніу вивезеніпобутових виходів(твердих,великогабаритних,ремонтних)та промислихвідходів IVкласу (житловийфонд,приватний сектор,комерційні угоди)-щокварталу;інформацію прозагальну кількістьта типпрацюючих спеціальнообладнаних транспортнихзасобів;звіт пророботу міськогосміттєзвал (полігону),загальні об`ємивідходів тапроблемні питанняз роз`ясненнямта пропозиціямищодо їхвирішення -щокварталу (п.3.4.6договору); призначати відповідальних осібу сферіповодження звідходами,своєчасно вживатизаходи щодоуникнення таліквідації аварійнихситуацій,пов`язаних зтехнічним станомзвалища твердихпобутових танетоксичних промисловихвідходів йогоінженерного обладнання(п.3.4.7договору); відшкодовувати шкодузаподіяну навколишньомуприродному середовищу,здоров`ю тамейну громадян,підприємствам,установам таорганізаціям внаслідок порушеннявстановлених правилповодження звідходами,відповідно дозаконодавства України(п.3.4.8договору); вести обліквиконання робітз наданняпосуг приймання,сортування тазахоронення твердихпобутових танетоксичних промисловихвідходів,своєчасно надаватиїї замовнику,тобто управлінню,а такожвести фінансовута бухгалтерськузвітність (п.3.4.9договору) забезпечувати працівникамзамовника,тобто управління,вільний доступдо міськогосміттєзвалища (полігону)в будь-якийчас,відповідно режимуйого роботи(п.3.4.10договору); у строк,що неперевищує 15днів змоменту встановленнязамовником,тобто управлінням,чи уповноважениморганом державногонагляду (контролю)порушення,ПП «Олександрія-Еко2019»,як виконавцемумов цьогодоговору повиненусовувати виявленіпорушення таписьмово повідомитипро цезамовника,тобто управління(п.3.4.11договору); забезпечувати виконаннярішень Олександрійськоїміської радистосовно завезенняна територіюсміттєзвалища м.Олександрїїпобутових відходівіз населенихпунктів,які територіальноне знаходятьсяпід юрисдикцієюОлександрійської міськоїради (п.3.4.12договору); в установленому закс порядку оформляти дозвільну документацію (дозвіл на ліміти на розміщення відходів, паспорт місця видалення відходів, тощо) (п.3.4.13 договору).
Проте, при виконанні умов договору від 12 вересня 2019, упродовж періоду часу, починаючи із 12 вересня 2019 року по 25 травня 2021 року, в ході виконання покладених зазначеним договором функцій із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що перебуває на земельній ділянці з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, розміром 3,0000 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», ПП «Олександрія-Еко 2019» при експлуатації вказаного сміттєзвалища, в порушенні вимог п.3.4.1 договору від 12 вересня 2019 року, допущено порушенням вимог ст.35-1 Закону України «Про відходи» та наказу Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 01 грудня 2010 року №435 «Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів», а саме підприємством незабезпечено сміттєзвалище системою захисту ґрунтованих вод, вилучення та знешкодження фільтрату, що приводить до забруднення фільтратом підземних вод та ґрунту земельної ділянки з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, що встановлено Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) в ході планової перевірки, проведеної 18 травня 2021 року. Дані порушення з боку ПП «Олександрія-Еко 2019» в частині забруднення підземних вод і землі створюють небезпеку для довкілля.
Відповідно доположень ст.35-1Закону України"Провідходи"поводження зпобутовими відходамиздійснюється відповіднодо державнихнорм,стандартів іправил.Захоронення побутовихвідходів дозволяєтьсятільки наспеціально обладнанихдля цьогополігонах/звалищах.Забороняється проектування,будівництво таексплуатація полігонів побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Як встановлено вищевказаною плановою перевіркою ПП «Олександрія- Еко 2019» порушуються Правила експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010, де серед інших, пункт 5.10, цих Правил, а саме, відсутня система захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Згідно з вимогами п. 5.11 розділу V "Екологічна та санітарна безпека" Правил експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 полігон побутових відходів повинен бути оснащений системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Фільтрат - рідка фаза, що утворюється на полігоні побутових відходів при захороненні твердих побутових відходів з вологістю понад 55% та внаслідок атмосферних опадів, обсяг яких перевищує кількість вологи, що випаровується з поверхні полігона (п.1.3 Правила експлуатації полігонів побутових відходів).
Пунктом т. ч. 1 ст. 17 Закону України "Про відходи" визначено, що суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані «виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами».
Статтею 33 цього Закону встановлено вимоги щодо зберігання та видалення відходів. Зокрема визначено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).
За приписами п. 5.10 Правил експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 контроль за станом підземних вод має проводитись щокварталу через спостережні свердловини, кількість, розташування і глибина яких встановлюються згідно з проектом полігона.
Відповідно до Преамбули Водного кодексу України усі води (водні об`єкти) на території України є національним надбанням Українського народу однією з природних основ його економічного розвитку і соціального добробуту.
Відповідно до ст.105 Водного кодексу України підприємства, установи і організації, діяльність яких може негативно впливати на стан підземних вод, особливо ті, які експлуатують накопичувані промислових, побутових і сільськогосподарських стоків чи відходів, повинні здійснювати заходи щодо попередження забруднення підземних вод, а також обладнувати локальні мережі спостережувальних свердловин для контролю за якісним станом цих вод.
Відповідно до ст.110 ВК України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України.
Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи винні у забрудненні та засміченні вод.
Вищевказані протиправні дії з боку ПП «Олександрія-Еко 2019» на ряду із завданням шкоди навколишньому природньому середовищу в цілому та водним ресурсам держави зокрема, спричинили державі в особі Приютівської територіальної громади Кіровоградської області майнову шкоду на загальну суму 1 761 377 гривень 55 копійок згідно зробленого Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 16 червня 2021 року розрахунку розміру відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок забруднення підземних вод фільтратом сміттєзвалища твердих побутових та нетоксичних промислових відходів.
З урахуванням того, що діяльність ПП «Олександрія-Еко 2019» (код ЄДРПОУ 43192725) регулюється статутом №1/19 від 27 серпня 2019 року, згідно якого відповідальною за діяльність підприємства є її власник і керівник, тобто директор, яким є ОСОБА_4 , та в результаті неналежного виконання саме ним, покладених на нього, як на директора обов`язків щодо керівництва, підприємство, не дотримуючись вимог договору від 12 вересня 2019 року, неналежно виконувало функції із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що привело до вищевказаних порушень вимог законодавства України статей 33, 35-1 Закону України «Про відходи», ст. 105 Водного кодексу України, п. 5.10, 5.11 наказу Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 01 грудня 2010 року №435 «Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів», та забруднення підземних вод на земельній ділянці з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501 площею 3,0000, що привело створення небезпеки для довкілля, і завдало державі в особі Приютівської територіальної громади Кіровоградської області майнову шкоду на загальну суму 1 761 377 гривень 55 копійок, що підтверджується висновком судової інженерно- екологічної експертизи № 2773/2774/21-27 від 27 вересня 2012 року.
Крім того, при виконанні умов договору від 12 вересня 2019 рку , упродовж періоду часу, починаючи із 12 вересня 2019 року по 25 травня 2021 року, в ході виконання покладених зазначеним договором функцій із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що перебуває на земельній ділянці з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, розміром 3,0000 га, розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», ПП «Олександрія-Еко 2019» при експлуатації вказаного сміттєзвалища, в порушенні вимог п.3.4.1 договору від 12 вересня 2019 року, допущено порушенням вимог ст.35-1 Закону України «Про відходи» та наказу Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 01 грудня 2010 року №435 «Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів», а саме підприємством незабезпечено сміттєзвалище системою захисту ґрунтованих вод, вилучення та знешкодження фільтрату, що приводить до забруднення фільтратом підземних вод та ґрунту земельної ділянки з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501, що встановлено Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу Дніпропетровська та Кіровоградська області) в ході планової перевірки, проведеної 18 травня 2021 року. Дані порушення з боку ПП «Олександрія-Еко 2019» в частині забруднення підземних вод і землі створюють небезпеку для довкілля.
Відповідно доположень ст.35-1Закону України"Провідходи"поводження зпобутовими відходамиздійснюється відповіднодо державнихнорм,стандартів іправил.Захоронення побутовихвідходів дозволяєтьсятільки наспеціально обладнанихдля цьогополігонах/звалищах.Забороняється проектування,будівництво таексплуатація полігонів побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Як встановлено вищевказаною плановою перевіркою ПП «Олександрія- Еко 2019» порушуються Правила експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 року, де серед інших, пункт 5.10, цих Правил, а саме, відсутня система захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Згідно з вимогами п. 5.11 розділу V "Екологічна та санітарна безпека" Правил експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 полігон побутових відходів повинен бути оснащений системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату.
Фільтрат - рідка фаза, що утворюється на полігоні побутових відходів при захороненні твердих побутових відходів з вологістю понад 55% внаслідок атмосферних опадів, обсяг яких перевищує кількість вологи, що випаровується з поверхні полігона (п.1.3 Правила експлуатації поліонів побутових відходів).
Пунктом т. ч.1 ст.17 Закону України "Про відходи" визначено, що суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані «виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами».
Статтею 33 цього Закону встановлено вимоги щодо зберігання та видалення відходів. Зокрема визначено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).
За приписами п. 5.10 Правил експлуатації полігонів побутових відходів, що затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 435 від 01.12.2010 року контроль за станом підземних вод має проводитись щокварталу через спостережні свердловини, кількість розташування і глибина яких встановлюються згідно з проектом полігона.
Згідно ст.46 Закону України «Про охорону земель», при здійсненні господарської діяльності, пов`язаної із зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням і захороненням відходів, забезпечується виконання заходів щодо запобігання або зменшення обсягів утворення відходів та екологічно безпечне поводження з ними; максимальне збереження ґрунтового покриву на основі обраного оптимального варіанта територіального розміщення об`єктів поводження з відходами.
Вищевказані протиправні дії з боку ПП «Олександрія-Еко 2019» на ряду із завданням шкоди навколишньому природньому середовищу в цілому та земельним ресурсам держави зокрема, спричинили державі в особі Приютівської територіальної громади Кіровоградської області майнову на загальну суму 485 207 гривень 08 копійок згідно зробленого Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) від 24 червня 2021 року розрахунку розміру шкоди, яка заподіяна в результаті засмічення земель твердими побутовими відходам та нетоксичними промисловими відходами на території, прилеглої до сміттєзвалища твердих побутових та нетоксичних промислових відходів Олександрійської міської ради.
З урахуванням того, що діяльність ПП «Олександрія-Еко 2019» ( код ЄДРПОУ 43192725) регулюється статутом №1/19 від 27 серпня 2019 року, згідно якого відповідальною за діяльність підприємства є її власник і керіївник тобто директор, яким є ОСОБА_4 , та в результаті неналежного виконання саме ним, покладених на нього, як на директора обов`язків щодо керівництва, підприємство, не дотримуючись вимог догору від 12 вересня 2019 року, неналежно виконувало функції із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії, що привело до вищевказаних порушень вимог законодавства України статей 33, 35-1 Закону України «Про відходи», ст.46 Закону України «Про охрону земель», п.5.10, 5.11 наказу Міністерства з питань житлово - комунального господарства України від 01 грудня 2010 року №435 «Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів», і спричинило забруднення земель поза межами земельної ділянки з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501 на прилеглих землях, що не мають кадастрового номеру, площею 1,0144 га, завдавши цим державі в особі Приютівської селищної об`єднаної територіальної громади Кіровоградської області майнову шкоду в розмірі 485 207 гривень 08 копійок, а так само вказана бездіяльність ОСОБА_4 спричинила забруднення ґрунтів самої земельної ділянки з кадастровим номером 3520384600:02:000:7501 площею 3,0000 га, завдавши цим державі в особі Приютівської селищної об`єднаної територіальної громади Кіровоградської області, що привело до створення небезпеки для довкілля, що підтверджується висновком судової інженерно-екологічної експертизи №2773/2774/21-27 від 27 вересня 2021 року.
Умисні дії, обвинуваченого ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.1 ст.242 КК України, як порушення правил охорони вод (водних об`єктів), що спричинило забруднення підземних вод і створило небезпеку для довкілля.
Також умисні дії, обвинуваченого ОСОБА_4 кваліфіковані за ч.1 ст.239 КК України, як забруднення земель речовинами, відходами, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля.
Потерпілим від кримінального правопорушення є Приютівська селищна рада Олександрійського району Кіровоградської області.
Обвинувачний ОСОБА_4 вину не визнав та відмовився від дачі показів на підставі ст. 63 Конституції України.
Незважаючи невизнання обвинуваченим ОСОБА_4 своєї вини в скоєних злочинах, його вина підтверджується показами свідків, допитаних в судовому засіданні, а також дослідженими в ході судового слідства матеріалами кримінального провадження.
Свідок ОСОБА_7 пояснив суду, що в 2019 році він перебував на посаді начальника управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради Кіровоградської області. Йому відомо, що за результатами конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м.Олександрії, проведеного у вересні 2019 року виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, переможцем визнано ПП «Олександрія-Еко 2019», як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії. Після чого, нім ним та ПП «Олександрія- Еко 2019» в особі директора підприємства - ОСОБА_4 , укладено договір на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м.Олександрії.
На той момет момент вказане сміттєзвалище було заповнено на 95 %. Також був відсутній акт передачі вказаного сміттєзвалища.
Свідок ОСОБА_8 пояснив суду, що в 2019 році він був членом комісії при проведенні конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м.Олександрії, проведеного у вересні 2019 року виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, переможцем визнано ПП «Олександрія-Еко 2019», як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії. Але про стан вказаного сміттєзвалища йому нічого не відомо.
Свідок ОСОБА_9 пояснив суду, що в 2019 році він був членом комісії при проведенні конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м.Олександрії, проведеного у вересні 2019 року виконавчим комітетом Олександрійської міської ради Кіровоградської області, переможцем визнано ПП «Олександрія-Еко 2019», як виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії. Йому відомо, що під час експлуатації полігону ПП «Олександрія-Еко 2019», усувалися недоліки, які були допущені попереднім орендарем.
Свідок ОСОБА_10 пояснив, що в 2019 році він був депутатом виконавчого комітету Олександрійської міської ради Кіровоградської області та йому відомо, що сміттєзвалище м. Олександрії знаходилося в поганому стані. В зв`язку з чим до Олександрійської міської ради Кіровоградської області були звернення мешканців м. Олександрії. Після чого було звернення до полції з приводу стану сміттєзвалища.
Свідок ОСОБА_11 пояснив, що в 2019 року він перебував на посаді директора ТОВ «Екологія». Йому нічого не відомо з приводу передачі документів та обладнання ПП «Олександрія-Еко 2019» по сміттєзвалищу м. Олександрії.
Крім цього, вина обвинуваченого ОСОБА_4 підтверджується матеріалами кримінального провадження, дослідженими в судовому засіданні, а саме: витягами з єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні №12021121060000329 від 08.04.2021 року; протоколом огляду місця події від 12.04.2021 року в ході якого, в присутності понятих, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук»;копії матеріалів зареєстрованих до ІТС «ІПНПУ (ЖЄО) за 3 10322 від 28.07.2020 року; протоколом огляду місця події від 22.04.2021 року в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук»; протоколом огляду місця події від 18.05.2021 року в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук»; акт складений за результатами проведення заходу державного нагляду від 18.05.2021 року Державної екологічної інспекції Придніпровського округу та розрахунок відшкодування збитків; протоколами огляду відомостей, що містяця а Інтернет сайті від 15.07.2021 року; акт санітарно - епідеміологічного обстеження об`єкта від 11-12 березня 2020 року та додані до нього документи; протоколом огляду відомостей, що містяця а Інтернет сайті від 21.07.2021 року; протоколом огляду місця події від 10.08.2021 року в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», в ході якого були вилученні зразки проб грунтів; акт відбору проб грунтів Державної екологічної інспекції Придніпровського округу від 10.08.2021 року; протоколом вимірювань показників складу та властивостей грунтів Державної екологічної інспекції Придніпровського округу від 27.08.2021 року; протоколом відбору та дослідження проб грунту №1 від 17.01.2018 року та його результатами; протоколом відбору та дослідження проб грунту №36 від 31.07.2018 року; протоколом дослідження питної вди №374 від 01.08.2018 року; протоколом дослідження повітря населених місць №2 від 17.01.2018 року; протоколом вимірювання вмісту забруднюючих речовин в атмосферному повітрі №40 від 18.05.2019 року; протоколом огляду місця події від 02.09.2021 року в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», в ході якого були вилученні зразки води; протоколами випробування від 04.09.2021 року та від 08.09.2021 року; висновком судової інженерно- екологічної експертизи № 2773/2774/21-27 від 27 вересня 2012 року; документи наданні слідчому СВ Олександрійського ВП ГУНП в Кіровоградській області Олександрійською міською радою Кіровоградської області від 13.08.201 року; витягом з єдиного реєстру досудових розслідувань у кримінальному провадженні №120211210600001349 від 07.10.2021 року.
Також в ході судового розгляду було переглянуто відеозапис огляду місця події від 22.04.2021 року, в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук»; відеозапис огляду місця події від 18.05.2021 року, в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук»; відеозапис огляду місця події від 10.08.2021 року, в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», в ході якого були вилученні зразки проб грунтів; відеозапис огляду місця події від 02.09.2021 року, в ході якого, в присутності понятих, за участі спеціаліста, було оглянуто територію сміттєзвалища, яке розташоване розташованій на території Приютівської територіальної громади Кіровоградської області, на відстані 12 кілометрів північно-східної сторони від м. Олександрія, вздовж автодороги «м. Олександрія - м. Кременчук», в ході якого були вилученні зразки води.
Оцінюючи дослідженні докази в їх сукупності, суд вважає, що вина обвинуваченого ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень передбачених ч.1 ст.239, ч.1 ст.242 КК України, повністю доведена у судовому засіданні.
Умисні дії, обвинуваченого ОСОБА_4 суд кваліфікує за ч.1 ст.242 КК України, як порушення правил охорони вод (водних об`єктів), що спричинило забруднення підземних вод і створило небезпеку для довкілля.
Також умисні дії, обвинуваченого ОСОБА_4 суд кваліфікує за ч.1 ст.239 КК України, як забруднення земель речовинами, відходами, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля.
Обставиною, що пом`якшує покарання обвинуваченого, це те, що він має на утриманні неповнолітнью дитину.
Обставин, що обтяжують покарання обвинуваченого суд не вбачає.
Обираючи вид та міру покарання, суд враховує ступінь тяжкості вчиненних обвинуваченим злочинів, які є нетяжкими злочинами, дані про особу обвинуваченого, який позитивно характеризується за місцем роботи, приходить до висновку про те, що виправлення обвинуваченого можливе при призначенні йому покарання у виді штрафу.
Долю речових доказів, та питання процесуальних витрат вирішити відповідно до вимог ст. 374 КПК України.
Керуючись ст. ст. 369, 370, 371, 373, 374 КПК України, суд;-
УХВАЛИВ:
Визнати ОСОБА_4 винним у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст.239 КК України та призначити йому покарання:
за ч. 1 ст.239 КК України у виді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 гривень.
за ч. 1 ст.242 КК України у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 34000 гривень.
На підставі ст.70 КК України призначити покарання шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим та призначити остаточне покарання у виді штрафу у розмірі двох тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 34000 гривень.
Стягнути з ОСОБА_4 судові витрати по справі в сумі 10983 гривні 04 копійки за проведення експертизи.
Вирок може бути оскаржений в апеляційному порядку з підстав, передбачених статтею 394 КПК України, до Кропивницького апеляційного суду через Петрівський районний суд Кіровоградської області, шляхом подачі апеляції протягом 30 днів з моменту його проголошення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Петрівський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2023 |
Оприлюднено | 07.12.2023 |
Номер документу | 115433022 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти довкілля Порушення правил охорони вод |
Кримінальне
Петрівський районний суд Кіровоградської області
Шаєнко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні