ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2023 рокуЛьвівСправа № 300/1401/23 пров. № А/857/13629/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПліша М.А.,
суддів Мікули О.І., Курильця А.Р.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 червня 2023 року (головуючий суддя Чуприна О.В., м. Івано-Франківськ) по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕЛІТГАРАНТБУД» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд» звернулося в суд першої інстанції з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку за №65039 від 20.12.2022, визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних №№9296586357, 9296578895, 9296583283 від 13.01.2023 та зобов`язання зареєструвати податкові накладні за №№1, 2, 3 від 27.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 червня 2023 року позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного Управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області за №65039 від 20.12.2022 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд» критеріям ризиковості платника податку.
Зобов`язано Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного Управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд» з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, внесеного до Реєстру на підставі рішення №65039 від 20.12.2022. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС в Івано-Франківській області оскаржило його в апеляційному порядку, просить таке скасувати і у задоволенні позову відмовити.
В апеляційній скарзі зазначає, що на розгляд Комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі Комісія) надійшла доповідна записка з пропозицією щодо розгляду відповідності ТзОВ «Елітгарантбуд» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 11 грудня 2019 №1165.
Комісією розглянуто питання щодо внесення ТзОВ «Елітгарантбуд» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість та виявлено: З ДПС України отримано інформацію згідно визначеної методики обміну даними щодо ймовірних ризиків по ТзОВ «Елітгарантбуд»
За результатами проведеного аналізу виявлено ймовірно фіктивний правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. Зазначене може свідчити про ймовірне проведення ризикових операцій з метою розповсюдження схемного податкового кредиту та/або ухилення від сплати податків.
ТзОВ «Елітгарантбуд» перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській області (м. Івано-Франківськ) Основний вид діяльності Будівництво житлових i нежитлових будівель. Відомості про обєкти оподаткування згідно поданої звітності (20-ОПП) наявна інформація щодо використання офісу який знаходяться за адресою м. Івано-Франківськ, вул. Теодора Цьоклера, 9 а.
Товариством Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних ociб, i сум за 3 кв.2022 не подавався.
В ході проведеного аналізу даних з ЄРПН встановлено проведення господарських операцій з елементами ризиковості. За звітні періоди в 2022 році ТОВ «Елтгарантбуд» здійснювало придбання товару за номенклатурою:
Радіатор сталевий (Код УКТЗЕД 7322190000), Універсальна труба RAUTITAN (Код УКТЗЕД 3917400090), ОСОБА_1 (Код УКТЗЕД 3917400090) Реалізація вищевказаних товарів не прослідковується, у ТзОВ «Елітгарантбуд» відсутні власні або орендовані складські приміщення, необхідні для зберігання товару та відсутні трудові ресурси, що свідчать про неможливість здійснення господарської діяльності.
На підставі протоколу від 20.12.2022 № 228 засідання комісії, з урахуванням отриманих від платника податків інформації та копії відповідних документів, прийнято оскаржуване рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, так як на розгляд комісії подано недостатньо копій документів, необхідних для спростування проведених ризикових операцій.
При відсутності факту порушеного права чи інтересу платника податків (позивача) на стадії службової діяльності контролюючого органу щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань, є безпідставними вимоги позивача про необхідність судового впливу на таку службову діяльність відповідача шляхом визнання протиправними і скасування висновків (рішення) відповідача щодо внесення позивача до переліку ризикових платників податків.
Так, приписами пункту 61.1 статті 61Податкового кодексу України (далі по тексту - ПК України) визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України).
В свою чергу, згідно пункту 71.1 статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Збір податкової інформації та отримання податкової інформації контролюючим органом врегульовано статтями 72, 73 ПК України.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Отже, контролюючий орган здійснює моніторинг податкових, накладних / розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.
Здійснюючи моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням ПК України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг дані про які зазначені у податковій накладній/ розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Підпунктом 20.1.45 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотримання якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Згідно п. 3 ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Згідно ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд» є юридичною особою, державна реєстрація якої здійснена 03.08.2016, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації позивача, а також 10.01.2018 зареєстровано платником податку на додану вартість (а.с.24-26, 33).
Видами економічної діяльності ТзОВ «Елітгарантбуд» згідно кодів КВЕД є 41.20 «будівництво житлових і нежитлових будівель (основний)»; 23.61 «виготовлення виробів із бетону для будівництва»; 42.91 «будівництво водних споруд»; 46.90 «неспеціалізована оптова торгівля»; 47.19 «інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах»; 71.12 «діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах».
19 травня 2017 року Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області видано ТзОВ «Елітгарантбуд» дозвіл за №214.17.26 на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: роботи верхолазні, що виконуються на висоті 5 метрів і більше над поверхнею ґрунту, з перекриття або робочого настилу, та роботи, що виконуються за допомогою підйомних і підвісних колисок (а.с.27).
Також, 19 травня 2017 року Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області видано ТзОВ «Елітгарантбуд» дозвіл №215.17.26 на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій (а.с.26).
Згідно пояснень позивача, вказані дозволи чинні на даний час, оскільки вони були автоматично пролонговані на час дії введеного з 24.02.2022 воєнного стану в Україні.
31 травня 2018 року ТзОВ «Елітгарантбуд» сформовано декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, яка 6 червня 2018 року зареєстрована у журналі обліку суб`єктів господарювання у територіальному органі Держпраці за №416 (а.с.29-30).
Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 9 жовтня 2019 року видано ТзОВ «Елітгарантбуд» ліцензію №57-Л на господарську діяльність з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками СС2, СС3 (а.с.31-32).
10 листопада 2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд», як підрядником, і Товариством з обмеженою відповідальністю «Інвестбуд-11», як генпідрядником, укладено договір підряду №10-11 про проведення будівельних робіт по об`єкту: «Реконструкція будівлі клубу-їдальні А-4 санаторію «Прикордонник-Немирів», за адресою: Львівська область, Яворівський район, смт. Немирів, вул. Курортна, 26" (а.с.39-43).
За умовами вказаного договору, в тому числі пунктів 1.2, 2.1, 3.1., 5.2.1, 5.4.1, 6.1, генпідрядник доручає, а підрядник зобов`язується, згідно із затвердженою проектно-кошторисною документацією та умовами цього Договору, власними/залученими (у разі попереднього письмового узгодження з генпідрядником) силами, за допомогою власних/залучених технічних засобів, із використанням власних/залучених матеріальних ресурсів (коштів), з високою якістю (відповідно до вимог законодавства України, ДСТУ, ДБН, настанов, технічних умов та договору) виконати роботу по об`єкту.
Роботи, які є предметом цього договору повинні бути виконані підрядником в період з дня підписання цього договору до 30.11.2023, відповідно до графіку виконання робіт, який буде скориговано (деталізовано) протягом п`яти робочих днів після підписання сторонами акту приймання-передачі будівельного майданчика, шляхом укладання сторонами додаткової угоди до договору.
Договірна ціна робіт по об`єкту є динамічною і становить 64 712 078,62 гривень, в тому числі ПДВ 10 785 346,44 гривень.
Передача виконаних робіт підрядником і прийняття їх генпідрядником оформлюється актом приймання виконаних робіт, підписаними уповноваженими представниками сторін та скріпленими печатками сторін.
Генпідрядник зобов`язаний передати підряднику по акту приймання-передачі будівельний майданчик (об`єкт), відповідну дозвільну та проектно-кошторисну документацію.
Підрядник зобов`язаний розпочати роботи на об`єкті не пізніше п`яти календарних днів з моменту передачі генпідрядником будівельного майданчика (об`єкта) проектно-кошторисної документації.
Так, на виконання коментованого договору від 10.11.2022 за №10-11 ТзОВ «Елітгарантбуд» здійснено купівлю будівельних та витратних матеріалів у Товариства з обмеженою відповідальністю «РСУ-9», у Товариства з обмеженою відповідальністю «Зірекс електроЛТД», та у фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 , згідно видаткових накладних: від 01.12.2022 за №116; від 16.12.2022 за №№115, 01612, 01612-1, 01612-3, 01612-4, 01612-5, 01612-6; від 19.12.2022 за №№1912, 1912-1, 1912-2, 1912-3, 1912-4, 1912-5, 1912-9, 126; від 21.12.2022 за №№44, 159, 2112-9, 158 (а.с.35-37, 47-53, 64-74), замовлено послуги з перевезення у Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія транспортні ділові лінії» згідно акту надання послуг від 01.12.2022 за №№13989, 13990, від 19.12.2022 за №14015, від 21.12.2022 за №14017 (а.с.54-57), а також послуги з виконання робіт у Товариства з обмеженою відповідальністю «РСУ-9» згідно акту надання послуг від 16.12.2022 за №1216/1, від 19.12.2022 за №1219/1, від 21.12.2022 за №1221/1 (а.с.58, 61-62).
За результатом виконання позивачем будівельних робіт по об`єкту: «Реконструкція будівлі клубу-їдальні А-4 санаторію «Прикордонник-Немирів», за адресою: Львівська область, Яворівський район, смт. Немирів, вул. Курортна, 26», ТзОВ «Елітгарантбуд» і ТзОВ «Інвестбуд-11», підписано 27.12.2022 акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року №№1/1, 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 2/1, 2/2, 2/3, 2/4, 2/5, 2/6, 2/7 (а.с.88-97, 101-114).
Згідно довідки від 27.12.2022 вартість виконаних товариством будівельних робіт та витрати за грудень 2022 року становить 1 047 877,07 гривень (у тому силі ПДВ 174 646,19 гривень) і 895 858,40 гривень (у тому силі ПДВ 149 309,73 гривень) (а.с.98, 115).
За фактом виконання позивачем вищевказаних робіт, ТзОВ «Елітгарантбуд» складені наступні податкові накладні для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: №1 від 27.12.2022 на загальну суму 1 047 877,07 гривень, в тому числі ПДВ 174 646,19 гривень (а.с.87); №2 від 27.12.2022 на загальну суму 895 858,40 гривень, в тому числі ПДВ 149 309,73 гривень (а.с.100); №3 від 27.12.2022 на загальну суму 333 553,67 гривень, в тому числі ПДВ 55 592,28 гривень (а.с.117).
За допомогою програми електронного документообігу Автоматизована система «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України (версія 2.3.8.56), ТзОВ «Елітгарантбуд» подало до ДПС України податкові накладні від 27.12.2022 за №№1, 2, 3 для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
13.01.2023 Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанції від 13.01.2023 за №№9296586357, 9296578895, 9296583283 про прийняття і зупинення реєстрації податкових накладних з підстав «відповідності платника податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку». За результатами опрацювання запропоновано позивачу надати контролюючому органу пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.99, 116, 118).
Контролюючим органом 20.12.2022 прийнято рішення №65039 про відповідність платника податку (ТзОВ «Елітгарантбуд») критеріям ризиковості платника податку (а.с.44). В обов`язковому для заповнення полі даного рішення вказано податкову інформацію, а саме: «Згідно аналізу баз даних ДПС наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, а саме: придбання товару без подальшої реалізації та можливості зберігання (згідно даних звітності за формою 20-ОПП відсутні складські приміщення), недостатня забезпеченість трудовими ресурсами».
Постановляючи рішення, суд першої інстанції виходив з того, що підпунктом «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з підпункту «а» пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту, серед іншого, відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг.
За приписами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець послуг, як того вимагає пункт 201.10 статті 201 ПК України, зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
В силу вимог пункту 74.3 статті 74 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Постановою Кабінету Міністрів України за №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (надалі по тексту також Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (надалі по тексту також Реєстр).
Податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (надалі по тексту також платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації (пункт 2 Порядку №1246).
Як визначено у пункті 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку №1246 регламентовано, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (надалі по тексту також квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку №1246).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку №1246).
Як свідчать положення пункту 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Розглядаючи спір, суд першої інстанції правильно врахував, що пунктом 201.16 статті 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 за №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту також Порядок №1165).
За змістом пунктів 3 і 5 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (надалі по тексту також ознаки безумовної реєстрації).
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Так, Додатком 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено «Критерії ризиковості платника податку на додану вартість» (надалі по тексту також Критерії).
Одним із таких критеріїв згідно пункту 8 являється те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Судом першої інстанції встановлено, що контролюючим органом 20.12.2022 прийнято рішення №65039 про відповідність платника податку (ТзОВ «Елітгарантбуд») критеріям ризиковості платника податку (а.с.44). В обов`язковому для заповнення полі даного рішення вказано податкову інформацію, а саме: «Згідно аналізу баз даних ДПС наявна податкова інформація, що визначає ризиковість здійснення господарських операцій, а саме: придбання товару без подальшої реалізації та можливості зберігання (згідно даних звітності за формою 20-ОПП відсутні складські приміщення), недостатня забезпеченість трудовими ресурсами».
У даній спірній ситуації судом першої інстанції правильно враховано, що відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку №1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема:
« 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.»
Як вірно зауважив суд першої інстанції, законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
Згідно оскаржуваного рішення №65039 від 20.12.2022, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТзОВ «Елітгарантбуд» Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання останнім податкових накладних від 27.12.2022 за №№1, 2, 3 для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу таких накладних.
Суд першої інстанції вірно зауважив, що питання відповідності підприємства критеріям ризиковості платника має розглядатись виключно за наслідками подання для реєстрації податкової накладної та моніторингу і платника податку, і податкової накладної. Тобто, віднесенню платника до ризикових обов`язково має передувати моніторинг податкової накладної, поданої для реєстрації. У протилежному випадку рішення комісії не може вважатися правомірним та прийнятим з дотримання законодавчо визначеної процедури
Згідно протоколу від 20.12.2022 року №228 рішення №65039 від 20.12.2022 прийнято у зв`язку з наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання останнім податкових накладних від 27.12.2022 за №№1, 2, 3 для реєстрації.
З урахуванням наведеного, суд першої інстанції вірно вважав, що рішення Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області №65039 від 20.12.2022 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Елітгарантбуд» віднесено до ризикових, прийнято не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що суперечить положенням Порядку №1165.
Також, у даній спірній ситуації, судом першої інстанції слушно враховано, що Верховний Суд неодноразово, зокрема у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а, наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.
Позиція контролюючого органу ґрунтується на тому, що під час моніторингу встановлено проведення господарських операцій з елементами ризиковості. А саме: «за звітні періоди в 2022 році ТзОВ «Елітгарантбуд» здійснювало придбання товару (радіатор сталевий, універсальна труба, гільза) у наступних підприємств: ТОВ «Райбудрем» (обсяг 323 000,00 гривень; ПДВ 54 000,00 гривень), ТОВ «ТК Прогрес» (обсяг 184 000,00 гривень; ПДВ 31 000,00 гривень), ПП «АЗОВ-Галичина» (обсяг 138 000,00 гривень; ПДВ 23 000,00 гривень). Реалізація вищевказаних товарів не прослідковується, у ТОВ «Елітгарантбуд» відсутні власні або орендовані складські приміщення, необхідні для зберігання товару та відсутні трудові ресурси, що свідчить про неможливість здійснення господарської операції.».
Як правильно зазначив суд, доповідна записка від 20.12.2022 і протокол засідання Комісії №228 від 20.12.2022 не містять посилання на жодний доказ, який би засвідчував фактичне не придбання такого товару позивачем в контрагентів, не здійснення за нього оплати, не реєстрації продавцями за такими операціями податкових накладних, та/або зупинення реєстрації чи відмови у реєстрації податкових накладних, прийняття у відношенні до вказаних контрагентів рішень про їх відповідність критеріям ризиковості платника податків.
Так, суд правильно зауважив, що контролюючий орган, надаючи оцінку неможливості здійснення платником податку певних операцій з урахуванням відсутності у товариства власних або орендованих складських приміщень, необхідних для зберігання товару та відсутності трудових ресурсів, фактично досліджує зміст господарських правовідносин на предмет їх нереальності та відсутності фактичного характеру, що є неприпустимим у цьому випадку, оскільки такі повноваження відсутні у контролюючого органу під час моніторингу податкових накладних.
Крім того, суд зазначив, що будь яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийняте оскаржуване рішення про відповідність платника податку (ТзОВ «Елітгарантбуд») критеріям ризиковості платника податку, відповідачем надано не було.
В матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт оформлення виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань. А саме: договір підряду №10-11 від 10.11.2022; видаткові накладні від 01.12.2022 за №116; від 16.12.2022 за №№115, 01612, 01612-1, 01612-3, 01612-4, 01612-5, 01612-6; від 19.12.2022 за №№1912, 1912-1, 1912-2, 1912-3, 1912-4, 1912-5, 1912-9, 126; від 21.12.2022 за №№44, 159, 2112-9, 158; акти надання послуг від 01.12.2022 за №№13989, 13990, від 19.12.2022 за №14015, від 21.12.2022 за №14017, від 16.12.2022 за №1216/1, від 19.12.2022 за №1219/1, від 21.12.2022 за №1221/1, акти приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року №№1/1, 1/2, 1/3, 1/4, 1/5, 2/1, 2/2, 2/3, 2/4, 2/5, 2/6, 2/7, накази від 11.11.2022 за №№2-к, 3-к, 4-к, 5-к про прийняття на роботу працівників, відомості про нарахування заробітної плати, квитанції тощо (а.с.19-22, 35-37, 39-43, 47-53, 54-57, 58, 61-62, 64-74, 77-86, 88-97, 101-114).
Згідно пояснень позивача ТзОВ «Елітгарантбуд» у своїй господарській діяльності не потребує складських приміщень, оскільки купує будівельні та витратні матеріали саме для конкретного будівельного об`єкту, замовляє їх доставку та транспортування від постачальників безпосередньо на об`єкт будівництва (будівельний майданчик), де їх розміщує і одразу ж використовує. При цьому штат працівників був збільшений у 5 разів.
На спростування таких доводів позивача, контролюючий орган не надав жодних доказів.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про недоведеність відповідачем наявності обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.
Також, як правильно зауважив суд першої інстанції, що оскаржуване рішення відповідача є актом індивідуальної дії відносно ТзОВ «Елітгарантбуд».
Головною рисою таких актів є їх конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи чи осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених такими актами; чітка відповідність таких актів нормам чинного законодавства.
Отже, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії (акту правозастосування), є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом (відповідачем) конкретних підстав (фактичних та юридичних) та, серед іншого, переконливих та зрозумілих мотивів їх прийняття. Разом із тим, принцип обґрунтованості рішень вимагає від відповідача враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує чинне законодавство, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього останній має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі.
Суд вірно вважав, що рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості №65039 від 20.12.2022 не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує його неоднозначне трактування та впливає на можливість реалізації права та обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Суд зауввжив, що доповідна записка від 20.12.2022 і протокол засідання Комісії №228 від 20.12.2022, на основі яких прийнято оскаржувані рішення, не стосуються контрагента позивача, у відношенні до якого мало місце оформлення ТзОВ «Елітгарантбуд» податкових накладних від 27.12.2022 за №№1, 2, 3.
Відносячи позивача до ризикових платників податків, відповідач виходив із моніторингу проведеного відносно операцій за участю ТОВ «Райбудрем», ТОВ «ТК Прогрес», ПП «АЗОВ-Галичина», а зупинив реєстрацію податкових накладних, складених щодо іншого платника податків ТзОВ «Інвестбуд-11».
Доповідна записка від 20.12.2022 і протокол засідання Комісії №228 від 20.12.2022 позбавленні інформації про обставини із посиланням на відповідні докази про те, що є достатні відомості, які свідчать про порушення чи можливе порушення податкового законодавства, допущеного позивачем за участю ТОВ «Райбудрем», ТОВ «ТК Прогрес», ПП «АЗОВ-Галичина», внаслідок чого неможливо сформувати податковий облік із податку на додану вартість по господарських операціях із ТзОВ «Інвестбуд-11».
Коментовані службові документи відповідача не мають аналізу та моніторингу по жодній із оформлених податкових накладних складених за участю позивача та ТОВ «Райбудрем», ТОВ «ТК Прогрес», ПП «АЗОВ-Галичина».
З урахуванням наведеного вище, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, що прямо передбачено положеннями пункту 6 Порядку №1165.
Крім того, задовольняючи частково позовні вимоги, судом правильно враховано, що згідно вимог пунктів 10, 11 коментованого Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Зміст квитанцій від 13.01.2023 за №№9296586357, 9296578895, 9296583283 по зупиненню реєстрації спірних податкових накладних свідчать, що ДПС України виходило із наступного висновку: «Податкова накладна складена та подана платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку».
Суд правильно зазначив, що контролюючим органом частково виконано підпункт 2 пункту 11 Порядку №1165, зазначивши у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних критерій ризиковості платника податку, на підставі якого зупинено реєстрацію податкових накладних, а саме пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Вказаними квитанціями ДПС України запропоновано ТзОВ «Елітгарантбуд» надати пояснення та/або копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.99, 116, 118).
Як зазначалось вище, критерій 8 у додатку 1 до Порядку №1165 свідчить про те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Проте, суд правильно зазначив, що належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість вище коментовані квитанції по зупиненню реєстрації спірних податкових накладних, не містять.
Разом з тим, контролюючим органом у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивача не було вказано конкретного переліку документів, яких було б достатньо для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зупинення реєстрації податкових накладних без переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної позбавляє платника податків можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів.
Вказане свідчить, що дії контролюючого органу по складенню квитанцій від 13.01.2023 за №№9296586357, 9296578895, 9296583283, вчиненні з недотриманням чинного спеціального законодавства, яке регулює обсяг повноважень контролюючого органу по зупиненню, поданих платниками податків на реєстрацію, податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №№9296586357, 9296578895, 9296583283 від 13.01.2023 не є остаточними рішенням суб`єкта владних повноважень, на підставі якого відмовлено у реєстрації податкових накладних від 27.12.2022 за №№1, 2, 3, у зв`язку із чим ніяким чином не впливають на права та обов`язки позивача, а відтак, підставно відмовив у задоволенні даної позовної вимоги.
З урахуванням встановлених обставин правильним є і висновок суду, що не підлягає до задоволення позовна вимога про зобов`язання контролюючий орган зареєструвати податкові накладні за №№1, 2, 3 від 27.12.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З урахуванням наведеного, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції що позов підлягає частковому задоволенню.
Суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28 червня 2023 року по справі № 300/1401/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М. А. Пліш судді О. І. Мікула А. Р. Курилець
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2023 |
Оприлюднено | 11.12.2023 |
Номер документу | 115484231 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні