ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 грудня 2023 рокусправа № 380/7096/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатські скарби» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Карпатські скарби» (далі ТОВ «Карпатські скарби», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач) з такими вимогами:
- визнати протиправним і скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області №8426185/38331140 від 14.03.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої ТОВ «Карпатські скарби» зареєстрованої у контролюючому органі 09.03.2023 за №9044716799.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач 09.03.2023 подав до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за встановленою формою відповідно до п.12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затв. постановою КМУ від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), зареєстроване в контролюючому органі за №9044716799. За результатом розгляду цієї таблиці даних ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення №8426185/38331140 14.03.2023 про її неврахування. Як правову підставу прийняття рішення зазначено «наявність в органах державної податкової служби України, податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій». Позивач вважає рішення №8426185/38331140 14.03.2023 необгрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки таке не містить жодної мотивації щодо фактичних підстав та причин здійснення платником податків ризикових операцій. Позивач посилається на те, що відповідно до пункту 17 Порядку №1165 рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Натомість в оскаржуваному рішенні у графі "Підстави" біля відмітки: "наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій" проставлений прочерк, що виключає вказану обставину як підставу для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. Позивач вказує, що до Таблиці додав пояснення, а також документи на підтвердження/відповідність зареєстрованому виду діяльності.
Представник відповідачів позов не визнає. Представник ГУ ДПС у Львівській області подав відзив на позовну заяву (а.с. 91-96), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Карпатські скарби» в повному обсязі. Вказує, що з метою недопущення участі підприємств у схемах ухилення від оподаткування та розповсюдження ймовірного схемного кредиту, комісія прийняла рішення від 14.03.2023 №8426185/38331140 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість з підстави наявності в ГУ ДПС у Львівській області інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. Відповідач у відзиві повідомив суд, що в результаті дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «Карпатські скарби» встановлено взаємодію з ризиковим суб`єктом господарювання, а саме з ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд», ідентифікаційний код 43851168. Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС України та даних ЄРПН ТОВ «Карпатські скарби» за період з січня 2022 року по березень 2023 року придбало ТМЦ/послуг на 66193 тис.грн. та реалізовало на 69472 тис.грн. За результатом проведеного моніторингу інформаційних ресурсів ДПС України АІС «Податковий блок», даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних щодо здійснення фінансово-господарських операцій суб`єктів господарювання встановлено, що ТОВ «Карпатські скарби» здійснювало реалізацію ТМЦ на ризикового суб`єкта господарювання, а саме: ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд» на суму 16535,2 тис.грн. - 2071 Тушка бройлера І категорії - 16535,2 тис.грн.
Головне управління ДПС у Львівській області разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Карпатські скарби» подали спільне клопотання про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та про розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовують необхідністю дослідженням доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням/викликом сторін. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цього клопотання ГУ ДПС у Львівській області.
Ухвалою від 03.11.2023 суд витребував в ГУ ДПС у Львівській області належні копії: - таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ Карпатські скарби, зареєстровану в контролюючому органі 09.03.2023 за №9044716799, а також всі надіслані разом із цією таблицею пояснення та додані до цих пояснень копії документи; - протокол засідання Комісії ДПС у Львівській області, на якому вирішувалося питання щодо прийняття таблиці даних платника податку, а також копії усіх документів, які слугували підставою прийняття оскаржуваного рішення №8426185/38331140 від 14.03.2023. 10.11.2023 від ГУ ДПС у Львівській області до суду надійшли запитувані документи.
Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:
ТОВ «Карпатські скарби» зареєстроване як юридична особа 24.09.2012, ідентифікаційний код 38331140. Основним видом діяльності підприємства є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90), серед інших видів діяльності є виробництво м`яса свійської птиці (код КВЕД 10.12), оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32).
ТОВ «Карпатські скарби» подало до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість, яка була зареєстрована в контролюючому органі 09.03.2023 за №9044716799 (а.с.12,125). До таблиці даних платника податку ТОВ «Карпатські скарби» надало пояснення вих №09/03 від 09.03.2023 (а.с.126-127) з документами на підтвердження викладених в поясненні обставин/інформації (а.с.128-177).
ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення №8426185/38331140 від 14.03.2023 «про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість» (а.с.11), за результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 09.03.2023 за №9044716799, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, прийнято рішення про її неврахування:
1) з підстави «інше», для роз`яснення цієї підстави неврахування в рядку «зазначити причини неврахування таблиці даних платника податку» контролюючий орган вказав таке: «наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій»;
2) в графі підстави «наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій» контролюючий орган поставив прочерк, аналогічно не заповнив (поставив прочерки) в таблиці з відомостями про господарську операцію, яка підпадає під визначення ризикової та підтверджує наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.
При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).
Згідно з пп.16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 і пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» №1165 від 11.12.2019, відповідно до якої затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165, наводиться в редакції на дату подання платником податків таблиці даних платника податку на додану вартість та прийняття оскаржуваного рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість).
За визначенням, наведеним в Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до норм глави «Таблиця даних платника податку» Порядку №1165:
12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
13. У таблиці даних платника податку зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
17. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
18. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12).
19. Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:
стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
21. Якщо рішення про врахування таблиці даних платника податку прийнято до дати набрання чинності цим Порядком, таке рішення залишається чинним до прийняття контролюючим органом рішення про неврахування таблиці даних платника податку.
22. Таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Здійснюючи оцінку аргументів сторін та встановлених фактичних обставин справи через призму застосовних норм права суд керується такими мотивами:
з 01.02.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019, якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначеним Порядком серед іншого Додатком №5 затверджена встановлена форма таблиці даних платника податку на додану вартість. Пункти 13,14 Порядку №1165 визначають дані, які зазначаються в таблиці даних платника податку (інформація щодо кодів економічної діяльності згідно з кодів КВЕД, кодів товарів згідно з УКТЗЕД, що придбаваються/ввозяться, кодів послуг/товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються/надаються). При цьому Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
За обставин цієї справи в березні 2023 року позивач подав до комісії регіонального рівня контролюючого орану таблицю даних платника податку на додану вартість (а.с. 12, 125), до якої додав письмове пояснення на копії документів на підтвердження інформації, викладеної в поясненні (а.с. 126-127, 128-177). Надані позивачем копії первинних документів свідчать про те, що для здійснення господарської діяльності ТОВ «Карпатські скарби»:
- на праві власності володіє нежитловою будівлею, цехом по забою та переробці птиці, що знаходиться за адресом: Львівська область, Жидачівський район, село Лучани вул. Івана Франка 41Б, та нежитловою будівлею, телятник, що знаходиться за адресом: Львівська область, Жидачівський район, село Лучани вул. Івана Франка 41в (технічний паспорт на нежитлову будівлю, цех, витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, а.с. 21, 22, 23);
- на праві оренди користується земельними ділянками сільськогосподарського призначення (договір оренди землі, а.с. 29-33, 34);
- на праві власності володіє транспортним засобом VAN HOOL модель VH 32, 2001 року випуску, номерний знак НОМЕР_1 , зареєстрований за товариством 30.08.2018 (договір купівлі-продажу 4641/2018/1084591 транспортного засобу від 31.08.2018, а.с. 27);
- на правах оренди використовує автомобілі: Марки DAF, модель СБ85, 2008 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 та марки SCANIA, модель Р94 DB, вантажний фургон-рефрижератор, 2000 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3 (а.с. 13-19);
- має достатні технічні ресурси (штатний розпис на 2022, 2023 роки (а.с.25,26));
- має експлуатаційний дозвіл від 10.05.2018 №13-05-30 на забій свійської птиці та розбирання і обвалювання м`яса (а.с. 28); ветеринарні свідоцтва (а.с. 59-62);
- має ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 07.04.2021 №13180414202100121 (а.с. 35-36);
- закуповує товар/курчата-бройлер, курей свійських, живих, м`ясної породи у постачальників (договір поставки з таким постачальниками ТОВ «Адванс Захід», ПП «Ефективна відгодівля тварин - Захід», ТОВ «Волиця», а.с. 48-50, 51-54, 55-58) та
- займається переробкою м`яса птиці у готову продукцію (м`ясо птиці та субпродукти) та реалізує покупцям (договір поставки м`яса курячого та субпродуктів з ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Іко Іф», накладні на передачу готової продукції (а.с. 63-67, 68-72, 77-80).
Суд вважає, що наведені пояснення та додані до них документи були цілком достатніми, щоб з`ясувати профіль діяльності підприємства, встановити наявність в нього виробничих та трудових ресурсів для здійснення на постійній основі діяльності з придбання свійської птиці/бройлерів, їх переробки та продажу тушок/субпродуктів та, як наслідок, прийняти рішення про врахування таблиці даних платника ПДВ.
Разом з тим, комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками опрацювання отриманих від ТОВ «Карпатські скарби» пояснень з копіями перелічених документів прийняла рішення №8426185/38331140 від 14.03.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Відповідно до Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування, а саме - у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Суд констатує, що в оскарженому рішенні, складеному за типовою формою Додатка 6 до Порядку №1165, в графах, що призначені для обрання контролюючим органом однієї з альтернативних підстав для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість та роз`яснення (деталізації) цієї підстави:
1) в графі «наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій» контролюючий орган поставив прочерк, тобто цей пункт типового рішення не був обраний підставою його прийняття. У розділі/полях рішення, де слід розшифрувати наявну податкову інформацію, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку та свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, контролюючий орган у відповідних графах рішення за формою Додатка 6 до Порядку №1165 проставив прочерки, тобто вказав про відсутність інформації щодо: типу операції (придбання/постачання), періоду здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовних кодів товару, податкового номеру платника податку, задіяного в ризиковій операції, дати включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Оскільки в згаданій таблиці рішення за формою Додатка 6 відповідні графи заповнені прочерками, то це однозначно підтверджує відсутність на момент прийняття оскарженого рішення відповідної інформації (заповнення таблиці прочерками виключає ймовірність варіанту, що працівник контролюючого органу «забув» її заповнити відповідними відомостями).
Суд дослідив наданий відповідачем витяг з протоколу №101 від 14.03.2023 та додаток 2 до протоколу комісії ГУ ДПС у Львівській області (а.с.178-179) та констатує, що на засіданні комісії регіонального рівня не обговорювалася та не досліджувалось будь-яка податкова інформація щодо здійснення ТОВ «Карпатські скарби» ризикових операцій (в т.ч. з ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд»), а також будь-яка податкова інформація стосовно контрагентів позивача (в т.ч. ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд»).
Ці обставини в їх сукупності свідчать про те, що:
- «наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій» не була підставою прийняття оскарженого рішення;
- в розпорядженні контролюючого органу не було інформації щодо типу операції (придбання/постачання), періоду здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовних кодів товару, податкового номеру платника податку, задіяного в ризиковій операції, дати включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку (а.с.11).
2) як підставу прийняття оскарженого рішення контролюючий орган проставив відмітку в графі «Інше» (тобто іншої підстави, що не перелічена в формі типового рішення про неврахування таблиці даних).
Водночас в спеціально виділеному для роз`яснення підстави «Інше» рядку («зазначити причини неврахування таблиці даних платника податку») оскарженого рішення контролюючий орган вказав таке: «наявність в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій», - тобто навів підставу для невизнання таблиці даних платника, яку сам «викреслив» трьома абзацами вище.
Суд дійшов переконання, що відповідач, діючи в описаний спосіб, прийняв очевидно необґрунтоване, свавільне та протиправне рішення про неврахування таблиці даних платника ПДВ. Заповнюючи графу «Інше» в описаний вище спосіб, контролюючий орган фактично ухилився від виконання імперативного обов`язку навести в рішенні про неврахування таблиці даних платника ПДВ (у відповідних полях рішення) детальну інформацію, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Суд також констатує, що відповідач не довів належними та допустимими доказами того, що станом на дату прийняття оскаржуваного рішення в нього була наявна інформація про здійснення ТОВ «Карпатські скарби» ризикових операцій, оскільки така не відображена ані в тексті оскарженого рішення, ані в протоколі засідання комісії, на якому таке рішення приймалося. Отже, оскаржене рішення не містить релевантного обґрунтування для його прийняття.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У відзиві на позовну заяву на підтвердження правомірності прийняття оскаржуваного рішення та свідчить про здійснення ТОВ «Карпатські скарби» ризикових операцій відповідач посилається на взаємодію ТОВ «Карпатські скарби» з ризиковим суб`єктом господарювання, а саме з ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд», що нібито підтверджується рішенням про відповідність платника податку на додану вартість ТОВ «Виробничо-торгівельна компанія Міт Фуд» критеріям ризиковості платника податку №34538 від 31.08.2022 (а.с. 92,99).
Оцінюючи такий аргумент відповідача, суд враховує висновок Верховного Суду у складі Судової палати для розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду в постанові від 17.12.2018 в справі № 509/4156/15-а щодо окреслення предмету доказування в адміністративній справі такого змісту: « 45. […] У випадку звернення зацікавленої особи з позовом до суду, адміністративний суд повинен надати правову оцінку діям суб`єкта владних повноважень при прийнятті того чи іншого рішення та перевірити його відповідність критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень та які закріплені у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України» […] 75. Натомість, адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності («виправдання») свого рішення».
Суд враховує, що ані у тексті оскарженого рішення (у відповідних, спеціально передбачених Додатком 6 до Порядку №1165 графах, ані в протоколі засідання, на якому така інформація повинна була обговорюватися) не згадуються будь-які із передбачених Порядком №1165 відомостей, що могли б свідчити про наявність станом на дату прийняття оскарженого рішення в контролюючих органах податкової інформації, яка свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій. Адже для підтвердження наявності такої інформації контролюючий орган в силу вимоги Порядку №1165 зобов`язаний навести реквізити конкретної господарської операції платника податку, чого відповідач не зробив (детально описано вище). Отже, відповідач відверто маніпулює та намагається виправдати своє свавільне рішення обставинами, що не слугували підставою для його прийняття.
Перевіривши оскаржуване рішення на відповідність критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень, що визначені частиною другою статті 2 КАС України суд констатує, що таке не відповідає критеріям законності, обґрунтованості та добросовісності, а тому підлягає скасуванню як протиправне.
Суд, обираючи ефективний спосіб захисту прав позивача, враховує норми пункту 22 Порядку №1165 про те, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили. Тому рішення суду про скасування рішення Головного управління ДПС у Львівській області №8426185/38331140 від 14.03.2023 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість є достатнім заходом захисту прав позивача, оскільки матиме наслідком врахування згаданої таблиці. Тому в задоволенні вимог позивача про зобов`язання ГУ ДПС у Львівській області прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої ТОВ «Карпатські скарби» зареєстрованої у контролюючому органі 09.03.2023 за №9044716799 слід відмовити з мотивів їх безпідставності.
Підсумовуючи свої висновки суд задовольняє позовні вимоги ТОВ «Карпатські скарби» частково.
Відповідно до правил розподілу судових витрат, визначених в статті 139 КАС України та враховуючи часткове задоволення вимог позивача, суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 90, 139, 229, 241-246, 250-255, 295 КАС України, суд
в и р і ш и в :
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення про Комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №8426185/38331140 від 14.03.2023.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатські скарби» (81720, Львівська область, Жидачівський район, село Лучани, вул.Івана Франка, буд. 41Б; ідентифікаційний код 38331140) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 1342 (одна тисяча триста сорок дві) гривні.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення, апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяМоскаль Ростислав Миколайович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2023 |
Оприлюднено | 11.12.2023 |
Номер документу | 115511536 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні