ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2023 року
м. Хмельницький
Справа № 686/24555/20
Провадження № 22-ц/4820/2102/23
Хмельницький апеляційний суд
в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
Костенка А.М. (суддя-доповідач), Гринчука Р.С., Спірідонової Т.В.
секретар судового засідання Кошельник В.М.
з участю: позивача ОСОБА_1 , її представника, представників відповідачів
розглянув у відкритому судовому засіданні цивільну справу №686/24555/20 за апеляційною скаргою Хмельницького професійного ліцею електроніки на рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 23 листопада 2022року у справі за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Хмельницького професійного ліцею електроніки, Міністерства освіти та науки України про зобов`язання вчинити дії щодо приватизації житла.
Заслухавши доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши матеріали справи, ознайомившись з доводами апеляційної скарги суд
в с т а н о в и в:
В вересні 2020 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до суду з позовом до Хмельницького професійного ліцею електроніки, в якому просили зобов`язати відповідача приватизувати квартиру АДРЕСА_1 у відповідності до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що позивачі разом із ОСОБА_3 , який є чоловіком ОСОБА_1 та батьком ОСОБА_2 , на підставі ордеру №1 від 28.03.2008, виданого Хмельницьким професійним ліцеєм електроніки ОСОБА_3 , викладачу даного навчального закладу, поселились у житловій площі, яка складається з чотирьох кімнат, загальною площею 66,5 кв.м., в гуртожитку по АДРЕСА_2 . Відповідно до дозволу Міністерства освіти і науки України від 18.01.2006 року №1/II-194 та на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.10.2006 року №792 частину другого поверху гуртожитку за адресою: АДРЕСА_2 , в якій знаходилось виділене позивачам житло, було у встановленому порядку реконструйовано під житлові квартири, що підтверджується Свідоцтвом № 497 від 03.09.2009 року про відповідність збудованого об`єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил. Відповідно до вищевказаних документів, а також з дозволу адміністрації та профкому Хмельницького професійного ліцею електроніки (протокол спільного засідання №19 від 14.03.2008) ОСОБА_3 переобладнав за власні кошти свою житлову площу, на якій він проживав разом з сім`єю, під квартиру, після завершення реконструкції йому було видано 23.09.2010 року на сім`ю із трьох чоловік ордер на квартиру по АДРЕСА_2 . За вказаною адресою у встановленому порядку були зареєстровані ОСОБА_3 , ОСОБА_1 і ОСОБА_2 . ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 помер так і не реалізувавши своє право на приватизацію житла. Зазначає, що у вищевказаній квартирі на сьогодні проживають і зареєстровані ОСОБА_1 і ОСОБА_2 . Реалізовуючи своє право на приватизацію житла, позивачі звернулися з відповідною заявою до керівника органу приватизації Хмельницького професійного ліцею електроніки Роскваса А.І., який одночасно обіймає посаду директора ліцею, на балансі якого перебуває гуртожиток по АДРЕСА_2 . Однак, листом №272 від 18.09.2020 року останній відмовив позивачам в наданні дозволу на приватизацію житла, посилаючись на відсутність у нього, як директора ліцею, права розпоряджатись майном навчального закладу, тобто надавати дозвіл на відчуження (передачу у приватну власність).
Позивачі вважають відмову в приватизації житла незаконною та просять зобов`язати відповідача здійснити дії щодо приватизації ними квартири по АДРЕСА_2 у відповідності до Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
Заочним рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 26 лютого 2021 року позов задоволено. Зобов`язано орган приватизації Хмельницького професійного ліцею електроніки провести приватизацію квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
В травні 2021 року директор Хмельницького професійного ліцею електроніки звернувся до суду першої інстанції із заявою про перегляд заочного рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 26 лютого 2021 року.
Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 21 жовтня 2021 року заочним рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 26 лютого 2021 року було скасовано та призначено справу до розгляду.
Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 02 грудня 2021 року залучено до участі у справі в якості співвідповідача Міністерство освіти і науки України.
Рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 23 листопада 2022 року позов задоволено.
Зобов`язано орган приватизації Хмельницького професійного ліцею електроніки провести приватизацію квартири АДРЕСА_1 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Хмельницький професійний ліцей електроніки подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
В обгрунтування вимог апеляційної скарги представник апелянта зазначив, що Хмельницький професійний ліцей електроніки є державним освітнім закладом, що підпорядкований Міністерству освіти і науки України, фінансується за рахунок державного бюджету. Основні засоби і майно, що рахується на балансі ліцею є державною власністю та перебувають у господарському віданні ліцею. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 року №1367 «Про закріплення державного майна за Хмельницьким професійним ліцеєм електроніки» гуртожиток за адресою: АДРЕСА_2 є державною власністю та закріплений на праві оперативного управління за Хмельницьким професійним ліцеєм електроніки. Тобто, гуртожиток, у якому проживають позивачі, має статус для проживання учнів навчальних закладів та закріплений за державним закладом освіти, а тому відповідно до частини 4 статті 80 Закону України «Про освіту» не підлягає приватизації. Також, згідно з частиною 2 статті 1 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» встановлено, що цей Закон не поширюється на громадян, які проживають у гуртожитках, призначених для тимчасового проживання, у зв`язку з навчанням, перенавчанням чи підвищенням кваліфікації у навчальних закладах та у зв`язку з роботою (службою) за контрактом. Зазначає, що лише орган управління майном наділений повноваженнями управляти об`єктами державної власності та погоджувати передачу вказаного об`єкту державної власності у комунальну власність. Крім того, у директора Хмельницького професійного ліцею електроніки відповідно до контракту від 23 вересня 2022 року відсутні повноваження вчиняти дії щодо передачі об`єкту державної власності в комунальну власність з подальшою приватизацією або ж надавати дозвіл чи вчиняти дії щодо відчуження майна. Враховуючи обмеження, встановлені законодавством України, Хмельницький професійний ліцей електроніки не має правових підстав для проведення приватизації квартири, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 .
У відзиві на апеляційну скаргу ОСОБА_1 та ОСОБА_2 просили апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін. Зазначили, що квартира, в якій проживають позивачі, не належить до житла, що не підлягає приватизації у розумінні ч. 10 ст. 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду». Крім того, частину другого поверху, в якій знаходилась виділена сім`ї позивачів житлова площа, відповідно до дозволу Міністерства освіти і науки України від 18.01.2006 №1/ІІ-194 і на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.10.2006 №792 було у встановленому порядку реконструйовано під житлові квартири, що підтверджується Свідоцтвом №497 від 03.09.2009 про відповідність збудованого об`єкта проектній документації вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил. Відповідно до вказаних документів, а також дозволу адміністрації та профкому Хмельницького професійного ліцею електроніки ОСОБА_3 переобладнав свою житлову площу під квартиру та після завершення реконструкції отримав ордер на квартиру від 23.09.2010 №14 на сім`ю із трьох чоловік, житловою площею 67,0 кв.м. в гуртожитку по АДРЕСА_2 . За вказаною адресою у встановленому порядку зареєстровані ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 .
Представник Міністерства освіти і науки України у відзиві на апеляційну скаргу підтримав апеляційну скаргу. Зазначає, що наказом Міністерства від 07.12.2018 №1367 закріплено на праві оперативного управління за Хмельницьким професійним ліцеєм електроніки нерухоме державне майно, зокрема, гуртожиток за адресою: АДРЕСА_2 . Спірне майно до комунальної власності не передавалось, є державною власністю та перебуває на оперативному управлінні ліцею. При цьому, відповідно до Закону України «Про освіту» об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування державним або комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства. Статутом ліцею визначено, що майно закріплене за ліцеєм на праві господарського відання, не може бути предметом застави, а також не підлягає вилученню або передачі у власність юридичним і фізичним особам без згоди Міністерства освіти і науки України та вищого колегіального органу самоврядування ліцею, крім випадків, передбачених законодавством. Таким чином, процес набуття позивачами у власність спірного житла повинен розпочатись за умови наявності позитивного рішення Комісії майнових питань Міністерства освіти і науки України, та за відсутності заборони на відчуження шляхом приватизації спірного майна. Матеріали справи не містять доказів звернення позивачів до Міністерства освіти і науки України із заявою про надання такого дозволу.
Постановою Хмельницького апеляційного суду від 04 квітня 2023 року апеляційну скаргу Хмельницького професійного ліцею електроніки задоволено. Рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 23 листопада 2023 року скасовано та ухвалено нове судове рішення. В позові ОСОБА_1 , ОСОБА_2 відмовлено. Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Постановою Верховного Суду від 04 жовтня 2023 року касаційну скаргу ОСОБА_1 , ОСОБА_2 задоволено частково. Постанову Хмельницького апеляційного суду від 04 квітня 2023 року скасовано, справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Хмельницького професійного ліцею електроніки, Міністерства освіти і науки України, про зобов`язання вчинити дії щодо приватизації майна направлено на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.
Постановляючи судове рішення Верховний Суд вказав, що судом апеляційної інстанції допущено порушення норм процесуального права, оскільки зважаючи на належне повідомлення позивачів про дату, час і місце розгляду справи, суд не надав оцінки обставинам і причинам неявки позивачів у судове засідання, наявності або відсутності підстав для відкладення судового розгляду та відповідних клопотань.
Заслухавши доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, ознайомившись з доводами апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що її слід задовольнити.
Відповідно достатті 376 ЦПК Українипідставами для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення є невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи, порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.
Судом встановлено,що Хмельницький професійний ліцей електроніки є державним закладом професійно-технічної освіти другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної та повної загальної середньої освіти.
Управління ліцеєм здійснюється Міністерством освіти і науки України, управлінням освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації. (п.5.1. Статуту ліцею).
Згідно з п.6.8. Статуту ліцею для забезпечення підготовки, передпідготовки і підвищення кваліфікації робітничих кадрів ліцей має, зокрема, гуртожиток для проживання учнів та сімей працівників загальною площею 6227 кв.м.
Відповідно до п.6.10 Статуту ліцею об`єкти права власності: навчально-виробничі, побутові, культурно-освітні, оздоровчі, спортивні будівлі та споруди, житло, комунікації, обладнання, засоби навчання, транспортні засоби та інше майно ліцею є державною власністю, закріпленою Міністерством освіти і науки України за ліцеєм і перебувають у користуванні ліцею. Функції управління майном, закріпленим за ліцеєм, контроль за ефективністю його використання і збереження здійснює Міністерство освіти і науки України.
ОСОБА_3 , який працював викладачем у ліцеї, ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на підставі ордеру №1, виданого 28 березня 2008 року Хмельницьким професійним ліцеєм електроніки ОСОБА_3 , в складі сім`ї ОСОБА_3 із трьох чоловік вселились на житлову площу з чотирьох кімнат, загальною площею 66,5 кв.м., в гуртожитку ліцею за адресою: АДРЕСА_2 .
Листом Міністерства освіти і науки України від 18 січня 2006 року №1/II-194 на звернення Управління освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації від 26 травня 2006 року №04-23/257 було погоджено перепланування частини гуртожитку Хмельницького професійного ліцею електроніки за адресою: АДРЕСА_2 , площею 256,0 кв.м., під житлові квартири для працівників навчального закладу.
Рішенням Виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26 жовтня 2006 року №792 надано дозвіл на реконструкцію частини другого поверху гуртожитку по АДРЕСА_2 під житлові квартири Хмельницькому професійному ліцею електроніки.
Згідно із Свідоцтвом Інспекції ДАБК у Хмельницькій області №497 від 03 вересня 2009 року про відповідність збудованого об`єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил частина другого поверху вказаного гуртожитку, загальною площею 281,5 кв.м., в якій знаходилась виділена сім`ї позивачів житлова площа, була у встановленому порядку реконструйована під житлові квартири.
Після завершення реконструкції, Хмельницький професійний ліцей електроніки видав ОСОБА_3 ордер №1 від 23 вересня 2010 року на сім`ю із трьох чоловік (чоловік ОСОБА_3 , дружина ОСОБА_1 , донька ОСОБА_2 ) на квартиру АДРЕСА_1 .
За вказаною адресою у встановленому законом порядку були зареєстровані ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .
ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_3 помер, що підтверджується Свідоцтвом про смерть від 10.07.2020 року серії НОМЕР_1 .
14 вересня 2020 року ОСОБА_1 звернулась до директора Хмельницького професійного ліцею електроніки Роскваса А.І., із заявою, у якій просила передати їй у приватну власність квартиру АДРЕСА_3 .
Листом директора Хмельницького професійного ліцею електроніки Роскваса А.І. № 272 від 18 вересня 2020 року у відповідь на заяву ОСОБА_1 повідомлено, що згідно з контрактом (п. 2.4.3), який укладено з ним, як директором навчального закладу, та Міністерством освіти і науки України, він не має права розпоряджатись майном навчального закладу, тобто давати дозвіл на відчуження (передачу у приватну власність).
Згіднозі статтею 47 Конституції Україникожен має право на житло. Ніхто не може бути примусово позбавлений житла, інакше як на підставі закону за рішенням суду.
Відповідно достатті 345 ЦК України, фізична або юридична особа може набути право власності на майно у разі приватизації державного та комунального майна у порядку, встановленому законом.
Статтею 127 ЖК Українивизначено, що для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання можуть використовуватися гуртожитки. Для гуртожитків надаються спеціально споруджені або переобладнані для цієї мети жилі будинки.
Єдиною підставою для вселення в гуртожиток є спеціальний ордер, який видається адміністрацією підприємства, установи, організації на підставі рішення про надання жилої площі в гуртожитку (стаття 129ЖК України).
Правові основи приватизації державного житлового фонду визначеніЗаконом України «Про приватизацію державного житлового фонду».
Приватизація державного житлового фонду це відчуження квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках, призначених для проживання сімей та одиноких осіб, кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів та належних до них господарських споруд і приміщень державного житлового фонду на користь громадян України
Державний житловий фонд це житловий фонд місцевих Рад народних депутатів та житловий фонд, який знаходиться у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, організацій, установ. (ч.ч. 1, 2 статті 1 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»).
Відповідно до частини першоїстатті 2 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»до об`єктів приватизації належать квартири багатоквартирних будинків, одноквартирні будинки, житлові приміщення у гуртожитках (житлові кімнати, житлові блоки (секції), кімнати у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, які використовуються громадянами на умовах найму.
Згідно зі статтею 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду« приватизація здійснюється, зокрема шляхом безоплатної передачі громадянам житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний номер загальної площі на наймача і кожного члена сім`ї та додатково 19 квадратних метрів на сім`ю; продажу надлишків загальної площі квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках громадянам України, що мешкають в них або перебувають в черзі потребуючих поліпшення житлових умов.
Згідно з частинами першою, третьою статті 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» приватизація державного житлового фонду здійснюється уповноваженими на це органами, створеними місцевою державною адміністрацією, та органами місцевого самоврядування, державними підприємствами, організаціями, установами, у повному господарському віданні або оперативному управлінні яких знаходиться державний житловий фонд. Передача квартир (будинків) у власність громадян здійснюється на підставі рішень відповідних органів приватизації, що приймаються не пізніше місяця з дня одержання заяви громадянина.
Відповідно до частини десятої статті 8 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» органи приватизації не мають права відмовити мешканцям квартир (будинків) у приватизації займаного ними житла, за винятком випадків, передбачених законом, а саме пунктом 2 статті 2 цього Закону, де зазначено, що не підлягають приватизації: квартири-музеї; квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, розташовані на територіях закритих військових поселень, підприємств, установ та організацій, природних та біосферних заповідників, національних парків, ботанічних садів, дендрологічних, зоологічних, регіональних ландшафтних парків, парків-пам`яток садово-паркового мистецтва, історико-культурних заповідників, музеїв; квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, що перебувають в аварійному стані (в яких неможливо забезпечити безпечне проживання людей); квартири (кімнати, будинки), віднесені у встановленому порядку до числа службових, а також квартири (будинки), житлові приміщення у гуртожитках, розташовані в зоні безумовного (обов`язкового) відселення, забрудненій внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
При цьому, за приписами частини першоїстатті 80 Закону України «Про освіту»до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Відповідно до частини четвертоїстатті 80цього Закону об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.
Відповідно до Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, затвердженогоНаказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 16.12.2009 № 396не підлягають приватизації об`єкти, визначеніЗаконами України «Про приватизацію державного житлового фонду», «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», «Про перелік об`єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» та іншими законами.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що позивачі мають право на приватизацію квартири, що є власністю держави в особі Міністерства освіти та науки України і знаходиться у повному господарському віданні (оперативному управлінні) Хмельницького професійного ліцею електроніки, а відмова органу приватизації ліцею порушує житлові та майнові права позивачів.
Однак колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, вважає їх помилковими.
Так, з наявних в матеріалах справи доказів встановлено, що будівля гуртожитку за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 6227 кв.м., перебуває у користуванні Хмельницького професійного ліцею електроніки, є державною власністю в особі Міністерство освіти і науки України.
Спірна квартира, в якій проживають позивачі, є складовою частиною даного гуртожитку як єдиного цілісного майнового комплексу нерухомого майна закладу освіти.
Таким чином, будівля гуртожитку, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , є майном державного закладу освіти.
Доказів на спростування цієї обставини суду не надано.
Позивачами також не надано доказів, що приміщення, у якому вони проживають, має інший статус, зокрема, гуртожитку сімейного типу, або що він передавався у комунальну власність. Також не надано доказів передачі спірної квартири, в якій проживають позивачі, в комунальну власність.
Той факт, що підставі дозволу Міністерства освіти і науки України від 18.01.2006 року №1/II-194 та рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.10.2006 року №792 частину другого поверху гуртожитку за вказаною адресою було у встановленому порядку реконструйовано під житлові квартири та позивачам виділено для проживання квартиру за відсутності відповідних рішень компетентних органів (Міністерства освіти та науки України, Хмельницької міської ради тощо) щодо дозволу на відчуження квартири з державної власності і передачі її у комунальну власність, не свідчить що квартира позивачів була виведена з цілісного майнового комплексу гуртожитку і є окремим об`єктом нерухомого майна, що не належить закладу освіти.
Отже, спірна квартира, яка розташована у гуртожитку Хмельницького професійного ліцею електроніки по АДРЕСА_2 , та у якій проживають позивачі, є об`єктом державної власності, належить на праві власності державі як складова частина нерухомого майна закладу освіти, а тому вона не може бути приватизована зважаючи на пряму заборону, передбачену Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду» та Законом України «Про освіту».
За таких обставин, правових підстав для задоволення позовних вимог немає.
Доводи апеляційної скарги знайшли своє підтвердження, а висновки суду першої інстанції не ґрунтуються на положеннях законодавства, яким врегульовані спірні правовідносини.
При цьому, колегія суддів звертає увагу, що позивачі не позбавлені можливості, в разі прийняття відповідних рішень власником майна Держави в особі Міністерства освіти та науки України щодо надання спірній квартирі відповідного правового статусу чи дозволу на її відчуження, приватизувати дане житло.
Враховуючи викладене колегія суддів вважає, що рішення суду підлягає скасуванню з підстав невідповідності висновків суду обставинам справи, неправильного застосування норма матеріального права з ухваленням нового судового рішення про відмову у задоволенні позову.
Керуючись ст.ст.374, 376, 382, 384, 389, 390 ЦПК України, суд
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Хмельницького професійного ліцею електроніки задовольнити.
Рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 23 листопада 2022 року скасувати та ухвалити нове судове рішення.
У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Хмельницького професійного ліцею електроніки, Міністерства освіти та науки України про зобов`язання вчинити дії щодо приватизації житла відмовити.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття, проте може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 11 грудня 2023 року.
Судді А.М. Костенко
Р.С. Гринчук
Т.В. Спірідонова
Суд | Хмельницький апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2023 |
Оприлюднено | 12.12.2023 |
Номер документу | 115524540 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Хмельницький апеляційний суд
Костенко А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні