Ухвала
від 11.12.2023 по справі 580/10662/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

11 грудня 2023 року Справа № 580/10662/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової перевірив матеріали адміністративної справи №580/10662/23 за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Ротмістрівської сільської ради (код ЄДРПОУ 26359075, вул.Михайлівська 18, с. Ротмістрівка, Черкаський район, Черкаська область, 20726) про визнання протиправним та скасування індивідуального акта, постановив ухвалу.

13.11.2023 вх.49547/23 позивач у позовній заяві просить (04.12.2023 вх. 53829/23): визнати протиправною бездіяльність Ротмістрівської сільської ради, що проявилалась у формі незаконної і безпідставної відмови Ротмистрівською сільською радою від 20.10.2023 у наданні обгрунтованого і законного рішення про надання дозволу на продаж шляхом викупу земельної ділянки площею 24.1467 га та 21.8211 га для ведення фермерського господарства за межами населеного пункту с. Мельниківка, кадастровий номер 7123785200:02:000:0296, 7123785200:02:000:0297; зобов`язати Ротмістрівську сільську раду повторно розглянути заяву (клопотання) про надання дозволу ОСОБА_1 на продаж шляхом викупу земельної ділянки площею 24.1467 га та 21.8211 га для ведення ферсерського господарства за межами населеного пункту с.Мельниківка кадастровий номер 7123785200:02:000:0296, 7123785200:02:000:0297 відповідно до ст.128 ЗК України та п. 6-1 розділу Х Перехідних положень Земельного Кодексу України та прийняти відповідне рішення згідно Закону.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 позовну заяву залишено без руху для усунення недоліків шляхом:обґрунтування змісту і характеру якого саме порушеного права (інтересу) позивача з якого часу і у порушення яких нормативно-правових актів допущено відповідачем; надання доказів на підтвердження протиправності індивідуального акта та/або незаконної бездіяльності відповідача; доказу доплати за кожну самостійну вимогу немайнового характеру судового збору у сумі 1073 грн 60 коп.

04.12.2023 вх. 53829/23 позивач надав до суду заяву з доказом сплати судового збору у сумі 1073,60 грн та просить витребувати у Ротмістрівської сільської ради: оригінал листа Ротмістрівської сільської ради від 24.10.2023 №02-38/1662; завірені проекти рішень Ротмістрівської сільської ради від 20.10.2023 №32/VIII.

Згідно із ч. 1, 2 ст. 80 КАС України учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.

У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: 1) який доказ витребовується; 2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; 3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; 4) заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.

Усупереч вказаним вимогам закону, клопотання про витребування доказів не містить інформації про дії, самостійно вжиті саме позивачем, не зазначає обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати, тому є необгрунтованим та передчасним.

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 820/1056/17 досліджував алгоритм, поетапність та документальне оформлення процесу безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності громадян.

Об`єктом оренди може бути земельна ділянка, що сформована як об`єкт цивільних прав (висновки у постановах Верховного Суду від 12.03.2019 у справі 916/2948/17 та від 09.04.2019 у справі № 922/652/18).

Під час військового конфлікту не проводяться аукціони на продаж права оренди земель сільгосподарського призначення (якщо аукціон був оголошений, але до початку військового конфлікту його завершити не вдалося, він вважається скасованим).

Верховний Суд у справі № 640/11938/20 зазначає: порушення вимог Закону рішенням чи діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання їх судом протиправними, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушення його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями чи рішенням з боку відповідача, зокрема наявність в особи, яка звернулася з позовом, суб`єктивного матеріального права або законного інтересу, на захист якого подано позов.

Громадяни України, що здійснюють купівлю земельних ділянок сільськогосподарського призначення відповідно до пункту 6-1 розділу Х ЗК України, мають відповідати вимогам, визначеним цим Кодексом до набувачів земельних ділянок сільськогосподарського призначення. Порядок здійснення перевірки відповідності набувача або власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення вимогам, визначеним статтею 130 ЗК України, затверджується Кабінетом Міністрів України. Не допускається набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення за відплатними договорами у разі відсутності у набувача права власності документів, які підтверджують джерела походження коштів або інших активів, за рахунок яких набувається таке право.

Верховний Суд у постанові від 29.03.2023 у справі № 563/376/22 дійшов висновку про те, що з дня набрання чинності Законом України № 2698-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель», тобто з 19 листопада 2022 року, автоматична пролонгація договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення скасована.

Відповідно до постанови КМУ від 10 травня 2022 року № 563 «Деякі питання регулювання земельних відносин» у разі оренди земельної ділянки (земельних ділянок) сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва під час дії воєнного стану строк оренди становить до одного року. У разі укладення договору оренди землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва під час дії воєнного стану права та обов`язки сторін визначаються з урахуванням Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану», де передбачено відповідно до п.27 розділу X Перехідні положення ЗКУкраїни: передача в оренду земельної ділянки здійснюється без проведення земельних торгів; орендар земельної ділянки не має права на зміну цільового призначення земельної ділянки. Земельна ділянка, формування якої здійснювалося з метою передачі в оренду відповідно до підпункту 2 пункту 27 вважається сформованою з моменту укладення договору її оренди і припиняє бути об`єктом цивільних прав з моменту припинення договору її оренди, для укладення якого така земельна ділянка була сформована.

Абзац другий пункту 6-1 розділу X «Перехідні положення» ЗК України викладений у такій редакції: «у разі купівлі земельної ділянки її покупець має право на розстрочення платежу зі сплати ціни земельної ділянки з рівним річним платежем з урахуванням індексу інфляції, за умови встановлення заборони на продаж або інше відчуження та надання у користування земельної ділянки (крім надання у користування фермерському господарству земельних ділянок, що знаходяться у власності членів такого фермерського господарства, що є покупцями такої земельної ділянки) до повного розрахунку покупця за договором купівлі-продажу».

Відносини, пов`язані зі створенням, діяльністю та припиненням селянських (фермерських) господарств регулюються, Земельним Кодексом України у відповідних редакціях (2001 року), Законом України від 20.12.1991 №2009-XII «Про селянське (фермерське) господарство», де встановлений особливий порядок створення фермерських господарств (на ім`я голови селянського (фермерського) господарства видається Державний акт на право постійного користування землею).

Відповідно до державного акта на право постійного користування землею від 21.12.2021 землю надано для ведення фермерсьвого господарства площею 48.6 га землекористувачеві ОСОБА_1 .

Земельна ділянка на праві постійного землекористування надавалась як спеціальному суб`єкту - голові створюваного селянського (фермерського) господарства, що узгоджується з правовою позицією Великої Палати Верховного Суду (п.41 постанови від 23.06.2020 у справі №922/989/18).

Матеріали адміністративного позову не містять доказів здійснення фермерської діяльності позивачем, починаючи з 2001 року, та підтвердження отриманих доходів фермерським господарством для викупу земельних ділянки користувачем. Матеріали справи не містять звернення керівника фермерського господарства про викуп земельних ділянок. КАС України не передбачає на етапі звернення до суду підстав оформлення доповнення до позовної заяви з формуванням вимог у контексті ч.1 ст.47 КАС України та без надання примірника позовної заяви в новій редакції для відповідача і суду.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись ст.2, 160, 161, 169, 241-243, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху, продовжити строк для усунення недоліків.

Надати позивачеві для усунення недоліків з метою обгрунтування порушеного права з доказами на підтвердження (звернення керівника фермерського господарства про викуп земельних ділянок) і надання редакції адміністративного позову у примірниках для суду і відповідача п`ять днів з дати отримання копії ухвали.

У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з дати підписання та не оскаржується.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2023
Оприлюднено15.12.2023
Номер документу115626655
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —580/10662/23

Ухвала від 28.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 22.08.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 11.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 10.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 10.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні