Постанова
від 13.12.2023 по справі 120/782/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/782/23

Головуючий у 1-й інстанції: Сало П.І.

Суддя-доповідач: Ватаманюк Р.В.

13 грудня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Капустинського М.М. Сапальової Т.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу приватного підприємства "Аміго" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2023 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Аміго" до виконавчого комітету Вінницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

І. КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

У січні 2023 року позивач звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 18.12.2022 № 2790 "Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території Вінницької міської територіальної громади" в частині пункту 2.3 та його підпунктів 2.3.1-2.3.6.

ІІ. ЗМІСТ СУДОВОГО РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 10.04.2023 у задоволенні позову відмовлено повністю.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду цієї справи встановлено, що спірна тимчасова споруда на сьогодні вважається такою, що розміщена самовільно за відсутності документів, передбачених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, зокрема паспорту прив`язки, а також на земельній ділянці, щодо якої розпорядником (Вінницькою міською радою) не приймалося рішення про її надання в користування позивачу (оренда, сервітут). При цьому, самовільне зайняття територій об`єктів благоустрою шляхом самовільного розміщення тимчасових споруд, зокрема, за відсутності чинного паспорту прив`язки такої споруди, прямо заборонено законом й такі дії свідчать про недотримання режиму використання об`єктів благоустрою, є порушенням законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, за що передбачено відповідальність винних у вчиненні цих порушень осіб.

ІІІ. ДОВОДИ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано те, що станом на даний час діє додаткова угода про поновлення договору оренди земельної ділянки від 29.01.2009, зареєстрованого за № 040900100078 від 04.06.2009, та внесення змін до договору, яка була укладена 13.05.2019 між Вінницької міською радою та ПП "Аміго". Предметом відповідної Угоди та Договору оренди є строкове платне користування позивачем земельною ділянкою площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зуп. трам. "Трамвайна", станом на сьогодні зуп. трамв. "ім. Олександра Музики"). Угодою було встановлено строк дії Договору оренди земельної ділянки 4 роки 11 місяців, який спливає 26.03.2024.

На території вказаної земельної ділянки розміщується тимчасова споруда - "Торгівельно-посадочний комплекс" загальною площею 48,2 кв. м., розмір та конфігурація якого була погоджена згідно паспорту прив`язки стаціонарної ТС (ТПК) по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександа Музики"), виданого Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради 14.04.2016. З моменту укладання Угоди та до сьогоднішнього дня, позивачем використовується ТС за її призначенням та перераховуються орендні платежі за користування в порядку оренди відповідною земельною ділянкою.

Крім того, 01.07.2022 позивачем було подано до Вінницької міської ради звернення про встановлення земельного сервітуту на земельну ділянку комунальної власності площею 0,0014 га, яка фактично використовується позивачем, однак відповідач не надіслав та не надав будь-яких пропозицій та відповідей на вказані звернення.

В свою чергу, 18.12.2022 відповідачем було прийнято рішення № 2790 "Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території Вінницької територіальної міської громади", оскаржуваним пунктом 2.3 та підпунктами 2.3.1. - 2.3.6. якого, відповідачем вирішено демонтувати торгівельно-посадочний комплекс по вулиці Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "Ім. Олександра Музики").

ІV. ВІДЗИВ НА АПЕЛЯЦІЙНУ СКАРГУ

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу позивача вказавши, що розміщення тимчасової споруди після 2011 року має здійснюватися виключно на підставі оформленого у встановленому порядку паспорта прив`язки. При цьому, тимчасові споруди, що були розміщені до набуття чинності Порядком № 244, мали бути приведені у відповідність до вимог цього Порядку. Без наявності паспорту прив`язки, а також у разі закінчення строку його дії або анулювання паспорта прив`язки тимчасова споруда вважається встановленою самовільно та підлягає демонтажу.

21.06.2022 Департаментом архітектури та містобудування Вінницької міської ради видано припис за № 05/00/010/ 129317 , яким ПІ "Аміго" зобов`язано у строк до 05.07.2022 виконати вимоги чинного законодавства та рішення Вінницької міської ради щодо укладення договору земельного сервітуту та оформлення паспорта прив`язки ТС. У разі невиконання припису позивача попереджено про те, що ТПК буде демонтовано.

Вказаний припис позивач отримав 22.06.2022, що підтверджується розпискою представника ПП "Аміго". Однак, вимог припису позивач не виконав, користування земельною ділянкою комунальної власності не узаконив та паспорта прив`язки ТС не отримав, що, зокрема, підтверджується актом виходу на місце від 25.10.2022.

V. РУХ СПРАВИ У СУДІ АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21.06.2023 відкрито апеляційне провадження у справі та призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Враховуючи, що рішення суду першої інстанції прийняте у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, а в матеріалах справи достатньо доказів для прийняття законного і обґрунтованого рішення, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України.

VІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

29.01.2009 між Вінницькою міською радою (орендодавець) та ПП "Аміго" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрований за № 040900100078 від 04.06.2009, відповідно до якого позивачу у строкове платне користування передано земельну ділянку комунальної власності площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зуп. трам. "Трамвайна", на сьогодні - зупинка трамваю "ім. Олександра Музики").

14.04.2016 Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради замовнику ПП "Аміго" видано паспорт прив`язки на стаціонарну ТС (ТПК) по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики), реєстраційний № 09/2016, строком дії до 30.04.2019.

Рішенням 40 сесії 7 скликання Вінницької міської ради від 26.04.2019 № 1743 "Про затвердження документації із землеустрою, передачу земельної ділянки в постійне користування, поновлення та припинення договорів оренди земельних ділянок" вирішено, зокрема: передати земельні ділянки в оренду, постійне користування згідно з додатками (пункт 2); здійснити реєстрацію земельних ділянок та прав на них в установленому законом порядку (пункт 4); після державної реєстрації земельної ділянки та права оренди, постійного користування, власності на земельну ділянку користувачу (власнику) земельної ділянки внести зміни в земельно-облікові документи (пункт 9).

Відповідно до Додатку 2 до вказаного рішення погоджено поновлення терміну дії договору оренди землі від 29.01.2009 (реєстраційний № 040900100078 від 04.06.2009), укладеного з ПП "Аміго" на земельну ділянку площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, терміном на 4 роки 11 місяців, шляхом укладення відповідної угоди.

При цьому зазначеним Додатком зобов`язано передбачити в договорі оренди обмеження (обтяження) у вигляді заборони розміщення будь-яких об`єктів, ТС, МАФ без відповідних дозволів, а також обов`язок орендаря отримати протягом 6 місяців з дня прийняття цього рішення паспорт прив`язки ТС згідно з вимогами Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінрегіону від 21.10.2011 № 244, та Комплексної схеми розміщення тимчасових спору для провадження підприємницької діяльності на території м. Вінниці, яка затверджена рішенням Вінницького МВК від 21.06.2012 № 1524.

13.05.2019, на підставі вищевказаного рішення Вінницької міської ради від 26.04.2019 № 1743, між Вінницькою міською радою (орендодавець) та ПП "Аміго" (орендар) укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 29.01.2009, зареєстрованого за № 040900100078 від 04.06.2009, та внесення змін до цього договору (далі - Договір).

За умовами цього Договору позивачу у строкове платне користування передано земельну ділянку комунальної власності площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зуп. трам. "Трамвайна").

Договір укладено на 4 роки 11 місяців з моменту прийняття рішення Вінницькою міською радою про передачу земельної ділянки в оренду, а саме терміном до 26.03.2024 (пункт 3.1 Договору).

Згідно з пунктом 8.2 Договору земельна ділянка надається в оренду за певних умов, зокрема, за умови заборони розміщення будь-яких об`єктів, ТС, МАФ без відповідних дозволів та із обов`язком орендаря протягом 6 місяців з дня прийняття рішення Вінницькою міською радою про передачу земельної ділянки в оренду отримати паспорт прив`язки ТС.

16.06.2022 комісією у складі уповноважених посадових осіб Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради проведено перевірку дотримання вимог законодавства в сфері містобудування та благоустрою на території міста Вінниця щодо розміщення торгово-посадочного комплексу за адресою: вул. Хмельницьке шосе (зуп. трамвая "ім. Олександра Музики) у м. Вінниці.

За результатами перевірки встановлено, що:

1) за вказаною адресою розміщується ТПК (зблоковані стаціонарні тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності з навісом для очікування громадського транспорту). Опорядження зовнішніх стін ТС виконано з легких металевих конструкцій. Загальні орієнтовані габаритні розміри ТС становлять: 9,2 х 5,15 м, висота - 3,3 м, в тому числі орієнтовні розміри ТС мінімаркет "Аміго" становлять - 7,1 х 5,15 м, а ТС фірмової мережі заморожених продуктів "Еліка" - 2,1 х 5,15 м;

2) навіс для очікування громадського транспорту має орієнтовні габаритні розміри: 6,8 х 3,4 м та облаштований місцями для сидіння.

3) відповідно до архівних даних Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради за цією адресою ПП "Аміго" видано паспорт прив`язки ТС № 09/2016 від 14.04.2016, термін дії якого закінчився 30.04.2019. Станом на дату перевірки звернення щодо продовження терміну чи видачу нового паспорта прив`язки ТС не надходило. При цьому встановлено наявність порушення вимог виданого паспорта прив`язки (в частині внутрішніх розмірів зблокованих ТС) чинним ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення", зокрема пункту 6.1 "Входи і шляхи руху до будівель і споруд", та наявність самовільно розміщених рекламоносіїв (вивісок).

Перевірка проводилася за участю представника власника ТПК, а саме бенефіціарного власника ПП "Аміго" Камінського М.М., який підписав акт без зауважень.

Крім того, 17.06.2022 уповноваженими посадовими особами Департаментів земельних ресурсів і архітектури та містобудування Вінницької міської ради проведено обстеження земельної ділянки Вінницької міської територіальної громади за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики") з кадастровим номером 0510136600:02:047:0019.

За результатами проведеного обстеження складено акт № 41 від 17.06.2022 обстеження земельної ділянки Вінницької МТГ, в якому зафіксовано, що:

1) ПП "Аміго" використовує земельну ділянку комунальної власності загальною площею 0,0050 га, з них:

площею 0,0036 га (кадастровий номер 0510136600:02:047:0019) із земель житлової та громадської забудови з цільовим призначенням "для будівництва та обслуговування будівель торгівлі" - на підставі додаткової угоди про поновлення договору оренди земельної ділянки від 29.01.2009, зареєстрованого у Вінницькій регіональній філії ДП "Центр ДЗК при Держкомземі України за № 040900100078 від 04.06.2009, та внесення змін до Договору від 13.05.2019, зареєстрованого Департаментом земельних ресурсів Вінницької міської ради 19.06.2019 за № 02404, строк дії Договору до 26.03.2024;

площею 0,0014 га - за відсутності рішення Вінницької міської ради про передачу комунальної земельної ділянки у власність або надання в користування (оренда, сервітут);

2) на земельній ділянці розміщується ТПК (зблоковані стаціонарні тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності з навісом для очікування громадського транспорту) площею 50 кв.м;

3) станом на 16.06.2022 оновлений паспорт прив`язки відсутній, тоді як термін дії попереднього паспорта за № 09/2016 від 14.04.2016 закінчився 30.04.2019;

4) відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право ПП "Аміго" на користування земельною ділянкою площею 0,0036 га (кадастровий номер 0510136600:02:047:0019) не зареєстровано;

5) за фактичне використання комунальної земельної ділянки площею 0,0014 га ПП "Аміго" не здійснює нарахування та сплату місцевого податку.

Обстеження земельної ділянки проводилося в присутності бенефіціарного власника ПП "Аміго" ОСОБА_1 , який підписав акт без зауважень та отримав його примірник.

22.06.2022 за вих. № 37/00/010/ 129592 на адресу керівника ПП "Аміго" ОСОБА_2 Департаментом земельних ресурсів скеровано вимогу, якою позивача зобов`язано, зокрема:

- звільнити комунальну земельну ділянку площею 0,0014 га, яка використовується без правовстановлюючих документів та привести її у придатний для подальшого використання стан;

- вжити заходів щодо оформлення паспорта прив`язки ТС згідно з нормами чинного законодавства, а у разі невжиття таких заходів - демонтувати тимчасову споруду з приведенням ділянки у придатний для використання стан.

Вищезазначену вимоги представник ПП "Аміго" ОСОБА_1 отримав під підпис 23.06.2022.

22.06.2022 Департаментом архітектури та містобудування Вінницької міської ради внесено припис за № 05/00/010/129317 про усунення порушень при розміщенні тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності і малих архітектурних форм на території міста Вінниці, яким ПП "Аміго" зобов`язано у строк до 05.07.2022 демонтувати самовільно розміщені рекламоносії (вивіски) і виконати вимоги рішення Вінницької міської ради стосовно розгляду питання укладення нового договору про встановлення земельного сервітуту, а також щодо отримання паспорта прив`язки ТС відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 244 від 21 жовтня 2011 року (зі змінами) та з врахуванням рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 21.01.2016 № 91 "Про затвердження стандартів надання окремих адміністративних та інших послуг, що надаються міською радою та її виконавчими органами через Центр адміністративних послуг "Прозорий офіс"" (зі змінами).

Про виконання припису позивача зобов`язано повідомити до 06.07.2022. При цьому попереджено, що в разі невиконання припису, торгово-посадочний комплекс, що розташований за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики"), буде демонтовано відповідно до Порядку демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території міста Вінниці, затвердженого рішенням виконавчого комітету Вінницької міської ради від 06.04.2017 № 800 (зі змінами), зі стягненням в подальшому витрат за демонтаж та відновлення благоустрою.

Вищевказаний припис представник ПП "Аміго" ОСОБА_1 отримав під підпис 22.06.2022.

04.07.2022 на адресу Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради надійшов лист ПП "Аміго" від 01.07.2022 за підписом директора ОСОБА_2 щодо виконання вимоги від 22.06.2022 № 37/00/010/129892.

В листі позивач визнає факт використання без правовстановлюючих документів земельної ділянки комунальної власності площею 0,0014 га та розміщення на такій ділянці ТПК, але при цьому повідомляє про неможливість з об`єктивних причин (висока вартість робіт із реконструкції та/або демонтажу, відсутність у підприємства необхідних обігових коштів, передання частини приміщення ТПК в оренду, введення воєнного стану тощо) виконати вимогу Департаменту про звільнення такої земельної ділянки у визначений строк.

Також у листі ПП "Аміго" зазначає, що з метою приведення до вимог законодавства використання земельної ділянки в господарській діяльності, підприємство готове та має намір провести оформлення користування земельної ділянки площею 0,0014 га, яка наразі використовується без правовстановлюючих документів, на оренду або сервітут, а також сплачувати за неї додаткові платежі до місцевого бюджету. А відтак просить Департамент розглянути можливість укладення з ПП "Аміго" відповідного договору сервітуту або оренди на користування земельною ділянкою площею 0,0014 га із подальшим вжиттям заходів щодо оформлення паспорта прив`язки ТС.

Крім того, 01.07.2022 на адресу Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради надійшов лист ПП "Аміго" від 01.07.2022 за підписом директора ОСОБА_2 щодо виконання припису від 22.06.2022 № 05/00/010/129317.

В листі позивач повідомляє, що станом на 01.07.2022 здійснено демонтаж самовільно розміщеного рекламоносія (вивіски) за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики").

Щодо отримання паспорта прив`язки, то позивач у листі зазначає, що в цій частині виконати припис до 06.07.2022 неможливо, оскільки вирішення цього питання залежить від можливості укладення ПП "Аміго" договору сервітуту на користування земельною ділянкою площею 0,0014 га, яка використовується без правовстановлюючих документів і на якій розміщується частина ТПК.

Листом Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради від 28.07.2022 за № 37/00/010/137401, у відповідь на звернення ПП "Аміго" від 01.07.2022, позивача поінформовано про те, що, зважаючи на викладені у зверненні об`єктивні обставини, які перешкоджають виконати вчасно вимогу від 22.06.2022, термін виконання становитиме 3 місяці з дати реєстрації вимоги, тобто до 22.09.2022. Відтак до цього часу підприємству необхідно звільнити комунальну земельну ділянку площею 0,0014 га, яка використовується без правовстановлюючих документів та привести її у придатний для подальшого використання стан, а також вжити заходів щодо оформлення паспорта прив`язки ТС згідно з нормами чинного законодавства, а у разі невжиття таких заходів - демонтувати тимчасову споруду з приведенням ділянки у придатний для використання стан.

Крім того, у вказаному листі позивачу роз`яснено, що згідно з приписами земельного законодавства вирішення питань щодо передачі земельних ділянок комунальної власності у власність та користування громадян та юридичних осіб належить до повноважень відповідної місцевої ради. А тому для розгляду питання щодо укладення договору про встановлення земельного сервітуту на земельну ділянку площею 0,0014 га, яка використовується підприємством без правовстановлюючих документів, ПП "Аміго" необхідно звернутися до Вінницької міської ради з відповідним клопотанням та подати документи, передбачені рішенням виконавчого комітету міської ради від 21.01.2016 № 91 "Про затвердження стандартів надання окремих адміністративних та інших послуг, що надаються міською радою та її виконавчими органами через Центр адміністративних послуг "Прозорий офіс"" (зі змінами), а саме: копію плану благоустрою на земельну ділянку, погодженого ДАтаМ та ДМГ (або копію довідки про повне виконання благоустрою); оригінал кадастрового плану земельної ділянки; фотографії на електронних носіях існуючого стану земельної ділянки та проекту пропозиція (при здійсненні реконструкції) погоджена ДАтаМ Вінницької міської ради.

30.09.2022 ПП "Аміго" сплатило кошти за шкоду, заподіяну земельним ділянкам державної або комунальної власності, які не надані у користування та не передані у власність, внаслідок їх самостійного зайняття, використання не за цільовим призначенням тощо, в сумі 14 144, 51 грн, тобто відшкодувало шкоду, заподіяну місцевому бюджету, внаслідок використання без правовстановлюючих документів земельної ділянки площею 0,0014 га (платіжне дорученням за № 16 від 30.09.2022).

25.10.2022 комісією у складі працівників Департаменту земельних ресурсів Вінницької міської ради, Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради та КП "Муніципальна варта" здійснено вихід за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики"), з метою перевірки виконання вимоги від 22.06.2022 № 37/00/010/129892 та припису від 22.06.2022 № 05/00/010/129317.

Виходом на місце встановлено невиконання ПП "Аміго" зазначених вимоги та припису, а саме що комунальна земельна ділянка площею 0,0014 га, яка використовується без правовстановлюючих документів, не звільнена; паспорт прив`язки ТС не отримано; тимчасова споруда (ТПК) не демонтована.

Зазначені факти зафіксовані в акті виходу на місце від 25.10.2022, до якого додано фотоматеріали.

09.12.2022 відбулося засідання комісії з питань звільнення території Вінницької міської територіальної громади від незаконно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм (далі - Комісія), за результатами якого складено акт № 3 від 09.12.2022 про усунення порушень при розміщенні тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності і малих архітектурних форм на території Вінницької міської територіальної громади.

За результатами проведеного засідання Комісія вирішила:

1) Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради - підготувати і подати на розгляд Вінницького МВК проєкт рішення про затвердження акт за № 3 від 09.12.2022;

2) демонтувати ТПК за адресою: вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики") у м. Вінниці;

3) рекомендувати ПП "Аміго" виконати демонтаж даного ТПК та привести земельну ділянку в стан, придатний для подальшого використання, з ліквідацією наслідків розміщення, в термін до 01.02.2023;

4) у разі невиконання пункту 3, забезпечити відключення ТС від електропостачання 01.02.2023;

5) у разі невиконання пункту 3, призначити уповноваженою особою на виконання демонтажу КП "Вінницька спеціалізована монтажно-експлуатаційна дільниця з організації дорожнього руху", термін проведення демонтажу - до 01.03.2023 (з подальшим відшкодуванням землекористувачем витрат, пов`язаних з демонтажем, транспортуванням і зберіганням на спеціально відведеному майданчику.

Вищезазначений акт Комісії в редакції наведених пунктів затверджений пунктом 2.3 рішенням Вінницького МВК від 15.12.2022 № 2790 "Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території Вінницької міської територіальної громади", який складається із підпунктів 2.3.1-2.3.6 та стосується демонтажу ТПК по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики") у м. Вінниці.

Позивач з вказаними пунктами оскаржуваного рішення не погоджується, а тому за захистом своїх прав та інтересів звернувся до суду з цим позовом.

VІІ. ПОЗИЦІЯ СЬОМОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ

Апеляційний суд не погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою, другою статті 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

За приписами частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 7) організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06 вересня 2005 року № 2807-IV (далі - Закон № 2807-IV) благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. В той же час, заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з частиною першою статті 2 цього Закону благоустрій населених пунктів передбачає:

1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів;

2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;

3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Згідно статті 5 Закону № 2807-IV управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Відповідно до ст. 34 Закону № 2807-IV правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються тa затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної Політики у сфері житлово-комунального господарства.

Правила включають, зокрема, порядок розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності; порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів (п.п. 1, 7, 8 ч. 2 ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).

Разом з тим, правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюються Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI від 17 лютого 2011 року (Закон №3038).

Згідно ч. 1 ст. 41 Закону №3038 Державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно до ч. 3 ст.41 Закону №3038 посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право: 1) безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; 2) складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; 3) у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт; 4) проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; 5) проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам стандартів, норм і правил згідно із законодавством; 6) залучати до проведення перевірок представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, експертних та громадських організацій (за погодженням з їх керівниками), фахівців галузевих науково-дослідних та науково-технічних організацій; 7) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Забороняється витребовувати у суб`єктів містобудування інформацію та документи податкової, фінансової звітності, щодо оплати праці, руху коштів та інші, не пов`язані із здійсненням державного архітектурно-будівельного контролю; 8) вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 9) забороняти за вмотивованим письмовим рішенням експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, не прийнятих в експлуатацію; 10) здійснювати фіксування процесу проведення перевірки з використанням фото-, аудіо- та відеотехніки; 11) здійснювати контроль за дотриманням порядку обстеження та паспортизації об`єктів, а також за реалізацією заходів щодо забезпечення надійності та безпеки під час їх експлуатації.

Так, рішенням 10 сесія 5 скликання Вінницької міської ради від 22.12.2006 № 740 затверджено Правила благоустрою території міста Вінниці.

Згідно п. 1.1, 1.2 Правила благоустрою території міста Вінниці (Правила) є місцевим регуляторним актом, яким установлюється порядок благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою міста Вінниці, регулюються права та обов`язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті. Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, і є обов`язковими для виконання на території міста виконавчими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, їх керівниками, працівниками та громадянами.

Об`єкти благоустрою міста Вінниці використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог цих Правил, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством України.

Згідно пп. 5.9.1 Правил на об`єктах благоустрою забороняється самовільно займати земельні ділянки і використовувати їх при відсутності документа, що засвідчує право на використання та володіння землею.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 16 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" на об`єктах благоустрою забороняється самовільно встановлювати тимчасові споруди та інші елементи благоустрою (торговельні лотки, павільйони, кіоски, палатки, причепи, гаражі тощо).

При цьому, відповідно до ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

На виконання статті 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (Порядок № 244).

Згідно пп. 2.1 п. 2 Порядку №244, підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки тимчасової споруди.

Відповідно до пп. 2.30 п. 2 Порядку №244, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така споруда підлягає демонтажу.

За приписами пп. 2.31 п. 2.31 Порядку №244, розміщення ТС самовільно забороняється.

Статтею 38 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Проведенню демонтажу тимчасової споруди передує відповідна процедура, яка включає проведення обстеження території розміщення тимчасової споруди та складання акту обстеження із зазначенням виявлених порушень, винесення припису з вимогою демонтажу самочинно встановленої тимчасової споруди у письмовій формі, в якому встановлюється термін для усунення виявлених порушень. При цьому, підставами для винесення припису про здійснення демонтажу тимчасової споруди є її самовільне розміщення, тобто розміщення за відсутності проектно-дозвільної документації, а саме: її відсутності, анулювання дії або закінчення строку дії паспорту прив`язки. Відповідний припис має бути вручений власнику тимчасової споруди у встановленому порядку.

Демонтажу підлягають лише самочинно зведені тимчасові споруди у тому випадку, якщо власник такої споруди самостійно не демонтував споруду у встановлений у приписі строк або якщо власник невідомий.

Демонтаж споруд без дотримання чіткої правової процедури встановлення їх незаконного розміщення не узгоджується з конституційним принципом захисту права власності і мирного володіння майном, яке презюмується.

Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 29.12.2021 у справі №826/4615/18, від 18.05.2022 у справі №826/10228/17, від 29.09.2022 у справі №826/734/17, 26.10.2022 у справі №826/12385/16, від 07.12.2022 у справі №826/18569/16, від 02.02.2023 у справі №826/4473/18 та інших, відзначав, що демонтаж самовільно розміщених тимчасових споруд є заходом, якому має передувати вжиття уповноваженим суб`єктом інших заходів реагування, спрямованих на встановлення порушення в галузі благоустрою населених пунктів, його припинення та ліквідацію наслідків, якщо такі є.

Так, згідно матеріалів справи 29.01.2009 між Вінницькою міською радою (орендодавець) та ПП "Аміго" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, зареєстрований за № 040900100078 від 04.06.2009, відповідно до якого позивачу у строкове платне користування передано земельну ділянку комунальної власності площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зуп. трам. "Трамвайна", на сьогодні - зупинка трамваю "ім. Олександра Музики").

14.04.2016 Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради замовнику ПП "Аміго" видано паспорт прив`язки на стаціонарну ТС (ТПК) по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики), реєстраційний № 09/2016, строком дії до 30.04.2019.

13.05.2019, на підставі вищевказаного рішення Вінницької міської ради від 26.04.2019 № 1743, між Вінницькою міською радою (орендодавець) та ПП "Аміго" (орендар) укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 29.01.2009, зареєстрованого за № 040900100078 від 04.06.2009, та внесення змін до цього договору (далі - Договір).

За умовами цього Договору позивачу у строкове платне користування передано земельну ділянку комунальної власності площею 0,0036 га, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності), що розташована за адресою: м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе (зуп. трам. "Трамвайна").

Договір укладено на 4 роки 11 місяців з моменту прийняття рішення Вінницькою міською радою про передачу земельної ділянки в оренду, а саме терміном до 26.03.2024 (пункт 3.1 Договору).

16.06.2022 посадовими особами Департаменту архітектури та містобудування Вінницької міської ради було проведено перевірку дотримання вимог законодавства в сфері містобудування та благоустрою на території міста Вінниця щодо розміщення ТПК за адресою: вул. Хмельницьке шосе (зуп. трамвая "ім. Олександра Музики, колишня назва "Трамвайна") у м. Вінниці, за результатами якої виявлено факт розміщення ТС на підставі паспорта прив`язки № 09/2016 від 14.04.2016.

Крім того, 17.06.2022 посадовими особами Департаментів земельних ресурсів і архітектури та містобудування Вінницької міської ради було проведено обстеження земельної ділянки по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики") в м. Вінниці, кадастровий номер 0510136600:02:047:0019, за результатами якого встановлено, що земельна ділянка комунальної власності площею 0,0014 га використовується ПП "Аміго" за відсутності рішення Вінницької міської ради про її передачу у власність або надання в користування (оренда, сервітут).

21.06.2022 Департаментом архітектури та містобудування Вінницької міської ради видано припис за № 05/00/010/129317, яким ПП "Аміго" зобов`язано у строк до 05.07.2022 виконати вимоги чинного законодавства та рішення Вінницької міської ради щодо укладення договору земельного сервітуту та оформлення паспорта прив`язки ТС. У разі невиконання припису позивача попереджено про те, що ТПК буде демонтовано.

При цьому, 01.07.2022 позивачем було подано до Вінницької міської ради звернення про встановлення земельного сервітуту на земельну ділянку комунальної власності площею 0,0014 га, яка фактично використовується позивачем, однак відповідач не надіслав та не надав будь-яких пропозицій та відповідей на вказані звернення.

ПП "Аміго" не отримав жодних письмових, та усних повідомлень на подані ним, звернення, в тому числі листи від 28.07.2022 за вих. № 37/00/010/137401 та від 29.11.2022 № 05/00/010/164786, а тому не володів будь-якими відомостями про перелік необхідних документів та відтерміновування вимог, а також не був обізнаний у намірах Вінницької міської ради про укладення договору сервітуту на земельну ділянку.

Водночас, варто звернути увагу, що торгівельно-посадочний комплекс апелянта був зведений задовго до моменту укладення Угоди у 2019 році.

Так, спірна тимчасова споруда була зведена ще у 2009 році. Для її розміщення було укладено первинний договір оренди земельної ділянки від 29.01.2009.

14.04.2016 ПП "Аміго" видано паспорт прив`язки стаціонарної ТС (ТПК) по вул. Хмельницьке шосе (зупинка трамваю "ім. Олександра Музики"), виданого Департаментом архітектури, містобудування та кадастру Вінницької міської ради 14.04.2016.

У вказаному паспорті міститься План торгівельно-посадочного комплексу М 1:100, який відображає площу експлікації приміщень такої споруди, яка у загальному розмірі становить 48,2 кв.м. (26,9+21,3). На титульній сторінці вказаного паспорту прив`язки зазначено, що ТС розміщено (здійснено реконструкцію) згідно вимог відповідного паспорту прив`язки.

Отже, ще з 2016 року відповідач був не тільки фактично обізнаний, а й погоджував площу тимчасової споруди ПП "Аміго" за паспортом прив`язки, а також не мав будь-яких претензій щодо розмірів та конфігурації такої споруди до 2022 року.

Разом з тим, Порядок розміщення споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244.

Вказаним Порядком визначено механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Відповідно до пункту 2.1 Порядку № 244 підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди.

Пунктами 2.30 та 2.31 Порядку № 244 передбачено, що у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу. Розміщення тимчасових споруд самовільно забороняється.

Таким чином, зі змісту наведених норм вбачається, що розміщення тимчасової споруди після 2011 року має здійснюватися виключно на підставі оформленого у встановленому порядку паспорта прив`язки.

Оскільки, спірна тимчасова споруда, що використовується ПП "Аміго" була розміщена ще у 2009 році, за результатами укладення первинного договору оренди земельної ділянки від 29.01.2009, тому колегія суддів зазначає, що тимчасова споруда не може вважатись самочинною, оскільки його розміщення здійснено до набрання чинності Порядком № 244.

При цьому, у постанові Верховного Суду від 08.07.2021 у справі № 160/674/19, ВС зробив висновок про те, що розміщення та експлуатація кіосків на момент прийняття оскаржуваного рішення не були самочинними, оскільки їх розміщення здійснено до набрання чинності Порядком № 244, а експлуатація здійснювалась відповідно до договорів.

Крім того, згідно із висновками, викладеними у постанові Верховного Суду від 11 листопада 2020 року у справі № 826/17074/18: «…винесення припису є результатом проведеної перевірки, в якому власнику пропонується надати в певний строк проектно-дозвільну документацію на розміщення тимчасової споруди або усунути порушення шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами, в разі відсутності відповідних дозвільних документів. При цьому, підставами для винесення припису про здійснення демонтажу тимчасової споруди є її самовільне розміщення, тобто розміщення за відсутності проектно-дозвільної документації. Відповідний припис має бути вручений власнику тимчасової споруди у встановленому порядку».

Аналогійний висновок міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 28 травня 2019 року у справі № 826/9030/17, від 10 липня 2019 року у справі № 826/6063/18, від 26 травня 2020 року у справі №826/13792/16 та від 05 жовтня 2020 року у справі №755/12736/17.

Демонтаж самовільно розміщених тимчасових споруд є крайнім заходом, якому має передувати вжиття уповноваженим суб`єктом інших заходів реагування, націлених на достеменне встановлення порушення в галузі благоустрою населених пунктів, його припинення та ліквідацію наслідків, якщо такі є.

Демонтажу підлягають лише самочинно зведені тимчасові споруди у тому випадку, якщо власник такої споруди самостійно не демонтував споруду у встановлений у приписі строк або якщо власник невідомий. При цьому, самочинно зведеною тимчасова споруда вважається у тому разі, якщо відсутні дозвільні документи, визначені законом.

Аналогічні висновки сформовано Верховним Судом у постановах від 19 грудня 2019 року у справі № 826/15164/17, від 27 квітня 2021 року у справі № 826/2841/17 та від 22 жовтня 2021 року у справі № 826/16785/18.

Відповідно до ч. 1- 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, перевіряючи в межах даної адміністративної справи оскаржуване рішення, апеляційний суд зазначає, що рішення від 18.12.2022 № 2790 "Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території Вінницької міської територіальної громади" в частині пункту 2.3 та його підпунктів 2.3.1-2.3.6. прийняте з порушенням вимог та положень чинного законодавства, а тому є протиправним , та підлягає скасуванню.

VІІІ. ВИСНОВОК ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

Отже, доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення не відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і підлягає скасуванню з постановленням нової постанови про задоволення позовних вимог.

У силу п. 2 ч.1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно зі ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат апеляційний суд виходить з такого.

Частиною 6 ст. 139 КАС України вказано, що якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

За приписами ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає стягненню сплачений судовий збір у сумі 6 710, 00 грн. (2 684, 00 + 4 026, 00).

Одночасно слід зазначити, що в контексті положень п.6 ч.6 ст.12 КАС України дана справа відноситься до категорій справ незначної складності, а тому відповідно до п.2 ч.5 ст.328 цього Кодексу судове рішення за результатами її розгляду судом апеляційної інстанції в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу приватного підприємства "Аміго" задовольнити повністю.

Рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2023 року скасувати та прийняти нову постанову.

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 18.12.2022 № 2790 "Про демонтаж самовільно встановлених тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та малих архітектурних форм на території Вінницької міської територіальної громади" в частині пункту 2.3 та його підпунктів 2.3.1 - 2.3.6.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вінницької міської ради (вул. Соборна, 59 м. Вінниця код ЄДРПОУ 03084813) на користь приватного підприємства "Аміго" (вул. Академіка Янгеля, буд 45, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 32168873) 6 710 (шість тисяч сімсот десять) гривень 00 коп. понесених судових витрат у вигляді сплати судового збору за подання позовної заяви та апеляційної скарги.

Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Головуючий Ватаманюк Р.В. Судді Капустинський М.М. Сапальова Т.В.

Дата ухвалення рішення13.12.2023
Оприлюднено18.12.2023
Номер документу115628813
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —120/782/23

Постанова від 13.12.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 10.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 02.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 01.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні