Постанова
від 12.12.2023 по справі 286/653/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

УКРАЇНА

Житомирський апеляційний суд

Справа №286/653/23 Головуючий у 1-й інст. Гришковець А. Л.

Категорія 32 Доповідач Борисюк Р. М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2023 року

Житомирський апеляційний суд у складі:

головуючого судді Борисюка Р.М.,

суддів Павицької Т.М., Трояновської Г.С.,

з участю секретаря

судового засідання Гарбузюк Ю.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі цивільну справу № 286/653/23 за позовом заступника керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Словечанської сільської ради Коростенського району Житомирської області до ОСОБА_1 , третя особа Нововелідницький ліцей Словечанської сільської ради, про визнання недійсним договору оренди та повернення нерухомого майна,

за апеляційною скаргою заступника керівника Житомирської обласної прокуратури на рішення Овруцького районного суду Житомирської області від 30 серпня 2023 року, ухвалене під головуванням судді Гришковець А.Л. у м. Овручі,

в с т а н о в и в :

У лютому 2023 року заступник керівника Житомирської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Словечанської сільської ради звернувся з даним позовом, в якому просив:

- визнати недійсним договір оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Словечанської сільської ради № 1 від 01.08.2022, укладений між Словечанською сільською радою та ОСОБА_1 ;

- зобов`язати ОСОБА_1 повернути вбудовані нежитлові приміщення № (11, 12), загальною площею 158, 9 кв. м, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , у користування Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради; - стягнути сплачений судовий збір.

Позов мотивований тим, що рішенням 44 позачергової сесії VІІ скликання Овруцької районної ради від 11.09.2020 № 582 передано з 01.01.2021 із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської ради бюджетні установи, комунальні підприємства та організації, а також їх нерухоме та рухоме майно, яке закріплене за цими об`єктами згідно додатку №1. Зокрема, у п п.5 Додатку №1 до вказаного рішення зазначено, що у комунальну власність Словечанської сільської ради передано нежитлову будівлю Сорокопенської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, що розташована за адресою: с. Сорокопень, вул. Шкільна, 5 Овруцького району Житомирської області. При цьому, рішенням 21 сесії ІV скликання Овруцької районної ради від 23.03.2005 «Про оптимізацію мережі загальноосвітніх навчальних закладів району» надано дозвіл на закриття Сорокопенської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів. Нежитлове приміщення навчального закладу передано в оперативне управління та на баланс Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради.

Рішенням виконавчого комітету Словечанської сільської ради Коростенського району Житомирської області від 04.07.2022 №51 «Про включення Переліку першого типу об`єктів нерухомого майна комунальної власності та намір передати майно в оренду» до Переліку першого типу об`єктів комунальної власності територіальної громади Словечанської сільської ради, що підлягають передачі в оренду через аукціон, включено об`єкт нерухомого майна частину нежитлової будівлі загальноосвітньої шкоди І-ІІ ступенів, що перебуває на балансі Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради, орієнтовною площею 158,9 кв. м. по АДРЕСА_1 , за цільовим призначенням розміщення складів.

В подальшому, 01.08.2022 за результатами електронного аукціону (LLE001-UA-20220708-38782) між Словечанською сільською радою та ОСОБА_1 укладено договір №1 оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Словечанської сільської ради, за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування комунальне майно вбудовані нежитлові приміщення № № 11,12 загальною площею 158,9 кв. м, що перебуває на балансі Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради.

Пунктом 7.1. Договору передбачено, що майно передається в оренду для розміщення складів. Договір укладено строком на 5 років.

На виконання вказаного договору, 01.08.2022 між балансоутримувачем Нововелідницьким ліцеєм Словечанської сільської ради, та орендарем ОСОБА_1 підписано акт прийому-передачі приміщення до договору оренди нежитлового приміщення №1 від 01.08.2022.

Нововелідницький ліцей Словечанської сільської ради, як заклад загальної середньої освіти, належить до об`єктів освіти. Головною метою ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 80 Закону України «Про освіту» (в редакції, чинній на момент укладення договору) об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення органом управління можливості користування державним нерухомим майном відповідно до законодавства.

Надання в оренду майна закладів освіти, як виняток, передбачено лише з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу.

Вбудовані нежитлові приміщення площею 158, 9 кв. м., що перебувають на балансі Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради, відповідно до умов Договору №1 від 01.08.2022 передані в оренду ОСОБА_1 для розміщення складів, тобто здійснення господарської діяльності, яка не пов`язана із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, що суперечить імперативним вимогам ч. 4 ст. 80 Закону України «Про освіту».

Житомирською обласною прокуратурою встановлено достатні підстави для представництва в суді інтересів держави, оскільки орган місцевого самоврядування Словечанська сільська рада, яка відповідно до ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» уповноважена здійснювати управління закладами освіти, які належать територіальним громадам, організовувати їх матеріально-технічне та фінансове забезпечення, незаконно передала в оренду приміщення загальноосвітнього навчального закладу, чим порушила інтереси держави. До того ж, знаючи про порушення Закону, жодних заходів щодо їх усунення не вживає.

Житомирською обласною прокуратурою на адресу Словечанської сільської ради листом від 07.09.2022 №24-504вих-22 надіслано повідомлення про виявлені порушення законодавства у сфері охорони дитинства з пропозицією вжиття заходів на їх усунення, шляхом звернення до суду.

Листом від 26.09.2022 №948 Словечанська сільська рада повідомила, що нежитлове приміщення Сорокопенської ЗОШ І-ІІ ступенів перебуває в оперативному управлінні на балансі Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради, не використовується для навчального процесу протягом тривалого часу і в майбутньому не планується його використання для указаних цілей. Керуючись законодавством про оренду комунального майна, розглядаючи об`єкт оренди, як недіючий навчальний заклад, вважає, що не порушила вимог законодавства.

Вказане свідчить про бездіяльність органів місцевого самоврядування та не здійснення захисту інтересів територіальної громади Словечанської сільської ради належним суб`єктом.

Рішенням Овруцького районного суду Житомирської області від 30 серпня 2023 року у задоволенні позову відмовлено.

У поданій апеляційній скарзі, заступник керівника Житомирської обласної прокуратури, просить вказане рішення скасувати та ухвалити нове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі та вирішити питання судових витрат.

Апеляційна скарга мотивована тим, що оскаржуване рішення прийняте з неправильним застосуванням норм матеріального права та процесуального права. Зокрема, положень абзацу 3 ч. 6 ст. 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», ч. ч. 1, 2 ст. 2, ч. ч. 1, 2 ст. 4, ст. 5, ч. 5 ст. 11, ч. 1 ст. 13, ст. 80 Закону України «Про освіту», ст. ст. 203, 215 Цивільного кодексу України, ст. ст. 11, 236 ГПК України, що є підставами для його скасування.

Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 03.06.2020, є підзаконним нормативно-правовим актом, який розроблено та прийнято згідно зі ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», а отже він не, повинен суперечити йому та іншим законам України, якими регулюються окремі : види правовідносин, що також є предметом регулювання цього Порядку.

Відносини орендирухомого танерухомого майна,що належить закладам загальної середньої освіти, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

Невикористання певного приміщення навчальним закладом не свідчить про неприналежність цього приміщення до об`єкта освіти .

У ч. 6 ст. 80 Закону України «Про освіту» встановлено, що майно закладів освіти, яке не використовується для провадження видів діяльності, передбачених спеціальними законами, може бути вкладом у спільну діяльність або використане згідно зі ст. 81 цього Закону (державно- приватне партнерство у сфері освіти і науки).

Таким чином, за змістом положень ч. ч. 1, 4, 6 ст. 80 Закону України «Про освіту», нежитлові приміщення, які становлять матеріально-технічну базу об`єктів освіти, не можуть використовуватися не за освітнім призначенням, а можуть бути передані в оренду виключно для діяльності, пов`язаної з навчально-виховним чи навчально-виробничим процесом.

У поданому відзиві ОСОБА_1 просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

У судовому засіданні представник Житомирської обласної прокуратури підтримала апеляційну скаргу, просила її задовольнити і надала пояснення, які відповідають доводам скарги.

Представник Словечанської сільської ради Коростенського району Житомирської області апеляційну скаргу не підтримала, просила відмовити в її задоволенні, а рішення суду першої інстанції залишити без змін і надала письмові пояснення по справі.

Представник третьої особи направив до суду заяву про розгляд справи без їх участі.

Належним чином повідомлена про дату, час і місце розгляду справи відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, а тому суд апеляційної інстанції розглянув справу у її відсутність, що відповідає положенням ч.2 ст.372 ЦПК України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції відповідно до положень ст. 367 ЦПК України, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до ст.263ЦПК України судове рішенняповинно ґрунтуватисяна засадахверховенства права,бути законнимі обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Статтею 367 ЦПК України передбачено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Судом встановлено, що рішенням Овруцької районної ради 21 сесії ІV скликання від 23.03.2005 «Про оптимізацію мережі загальноосвітніх навчальних закладів району», серед іншого, було надано дозвіл на закриття Кобилинської та Сорокопенської загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів (а.с.15).

Рішенням 44 (позачергової) сесії VІІ скликання Овруцької районної ради від 11.09.2020 №582 «Про передачу бюджетних установ, комунальних підприємств та організацій із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради» було передано з 01.01.2021 із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради, бюджетні установи, комунальні підприємства та організації, а також їх нерухоме та рухоме майно, яке закріплене за цими об`єктами згідно додатку №1 (а.с. 16).

Відповідно до п.5 Додатку №1 до вказаного рішення «Перелік бюджетних установ, комунальних підприємств та організацій їх майна, які передаються із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради» по загальноосвітніх закладах у комунальну власність Словечанської сільської ради передано нежитлову будівлю Сорокопенської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, що розташована за адресою: с. Сорокопень, вул. Шкільна, 5 Овруцького району Житомирської області (а. с. 17-19).

Рішенням другої позачергової сесії VІІІ скликання Словечанської сільської ради Овруцького району Житомирської області №32 від 09.12.2020 було затверджено Порядок передачі в оренду комунального майна Словечанської сільської ради згідно з додатком та делеговано повноваження виконавчому комітету ради повноваження щодо прийняття рішень стосовно оренди комунального майна (а.с.20-25).

Рішенням третьої сесії VІІІ скликання Словечанської сільської ради Овруцького району Житомирської області №43 від 23.12.2020 «Про прийняття бюджетних установ, комунальних підприємств, організацій та майна із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради» було вирішено прийняти із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради, бюджетні установи, комунальні підприємства, організації, їх нерухоме та рухоме майно, яке закріплене за цими об`єктами, згідно додатку №1; затверджено акти приймання-передачі бюджетних установ, комунальних підприємств, організацій їх майна (додаток №2) (а. с. 26-27).

Відповідно до п.5 Додатку №1 до вказаного рішення «Перелік бюджетних установ, комунальних підприємств та організацій їх майна, які передаються із спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Овруцького району у комунальну власність Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади, в особі Словечанської сільської ради» по загальноосвітніх закладах у комунальну власність Словечанської сільської ради прийнято нежитлову будівлю Сорокопенської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, що розташована за адресою: с. Сорокопень, вул. Шкільна, 5 Овруцького району Житомирської області (а. с. 28-32).

Рішенням виконавчого комітету Словечанської сільської ради Коростенського району Житомирської області від 04.07.2022 №51 «Про включення до Переліку першого типу об`єктів нерухомого майна комунальної власності та намір передати майно в оренду» було вирішено включити до Переліку першого типу об`єктів комунальної власності територіальної громади Словечанської сільської ради, що підлягають передачі в оренду через аукціон, об`єкт нерухомого майна частину нежитлової будівлі загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, що перебуває на балансі Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради орієнтованою площею 158,9 кв. м. по АДРЕСА_1 за цільовим призначенням розміщення складів, а також розмістити в ЕТС оголошення про передачу в оренду частини нежитлової будівлі за адресою: АДРЕСА_1 (а. с. 34).

13.07.2022 ОСОБА_1 , тобто відповідачем, подано заяву на участь в аукціоні щодо оренди державного та комунального майна, якою вона висловила бажання взяти участь в електронному аукціоні №LLE001-UA-20220708-38782 щодо оренди вбудованих приміщень №№11, 12 загальною площею 158, 9 кв. м. за адресою: АДРЕСА_1 (а. с. 35).

Відповідно до протоколу про результати електронного аукціону №LLE001-UA-20220708-38782 переможцем електронного аукціону (учасник, що подав єдину заяву) стала ОСОБА_1 . Сума (орендна плата), яка підлягає сплаті переможцем електронного аукціону на місяць становить 600, 64 грн (а. с. 36-38).

01.08.2022 між орендодавцем Словечанською сільської радою та орендарем ОСОБА_1 було укладено договір №1 оренди нерухомого майна або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Словечанської сільської ради (а. с. 57-63).

Відповідно до п. 4.1 вказаного договору інформація про об`єкт оренди нерухоме майно: вбудовані нежитлові приміщення №(11,12) загальною площею 158,9 кв.м, АДРЕСА_1 . Згідно п. 7.1 об`єкт оренди пропонується для розміщення складів.

Пунктом 9.1. договору визначено оренду плату, яка становить 600,64 грн. Строк договору - 5 років з дати набрання чинності цим договором, що встановлено п. 12.1.

Експлікація на нежитлову будівлю школи по АДРЕСА_1 підтверджує пояснення відповідача про взяття нею в оренду актової зали площею 155,6 кв. м та тамбуру 3, 3 кв.м (а.с.39).

Відповідно до статуту Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності і є спільною власністю територіальних громад Словечанської сільської об`єднаної територіальної громади (розділ 8) (а.с.42-55).

Зі змісту довідки Нововелідницького ліцею Словечанської сільської ради №36 від 18.04.2023 випливає, що навчальний процес в Сорокопенському навчальному закладі не здійснюється з 01.09.2005 у зв`язку із його закриттям згідно рішення 21 сесії ІV скликання Овруцької районної ради від 23.03.2005. Нежитлове приміщення Сорокопенської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів до навчального процесу Нововелідницького ліцею не залучене по причині його аварійності (а. с. 93).

Технічний стан спірної будівлі відображено у Звіті про оцінку спірного майна від 31 травня 2022 року, згідно із яким ступінь зносу даного приміщення становить 70%. Будівля знаходиться у ветхому технічному стані, несучі конструкції в незадовільному стані. Конструкція будівлі не дозволяє використання приміщень за функціональним призначенням. В будівлі вибиті вікна та двері, пошкоджена грибком підлога, провалена стеля, місцями повідпадала штукатурка та полущені стіни. Підходи та під`їзди до будівлі занедбані. Стан несучих конструктивних елементів аварійний, а не несучих дуже ветхий. Час побудови будівлі 1965 рік. Загальний технічний стан - незадовільний ( а.с.54-140).

Незадовільний стан приміщення та ремонт його частини, взятої в оренду, підтверджується також і фотоматеріалами, долученими до матеріалів справи (а. с. 151-159).

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції із посиланням на відповідні норми Закону України «Про оренду державного та комунального майна», Закону України «Про місцеве самоврядування», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про охорону дитинства», в редакції цих законів на час виникнення спірних правовідносин, дійшов обґрунтованого висновку про відмову у задоволенні позову прокурора.

Колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що місцевим судом детально проаналізовано норми чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини та належним чином встановлено обставини справи.

Встановивши, що стаття 80 Закону України "Про освіту" містить пряму заборону приватизації об`єктів та майна державних і комунальних закладів освіти, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов`язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування державним або комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства, суд обґрунтовано вважав, що спірні правовідносини безпосередньо врегульовані спеціальним законом. А саме - Законом України «Про повну загальну середню освіту», який прийнято пізніше і відповідно до положень якого у разі неможливості використання майна ліквідованих комунальних закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості на цілі, зазначені в абзаці першому цієї частини, відповідна місцева рада після громадського обговорення може прийняти обґрунтоване рішення про використання такого майна (крім майна санаторних шкіл та спеціальних закладів загальної середньої освіти) для інших потреб суспільного життя, у тому числі шляхом передачі в оренду.

Рішення про передачу в оренду такого майна може бути прийнято не раніше одного року з дати внесення запису про припинення закладу загальної середньої освіти до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Кошти, отримані від використання майна ліквідованих державних, комунальних закладів загальної середньої освіти або тих, діяльність яких зупинена відповідно до рішень засновника, використовуються виключно на освітні потреби ( ст. 61 Закону).

Вказані положення узгоджуються і з положеннями ч. 2 ст. 3 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", згідно яких не можуть бути об`єктами оренди лише єдині майнові комплекси діючих закладів освіти, що фінансуються з державного бюджету.

З огляду на положення вказаних правових норм, не є таким, що суперечить Закону і Порядок передачі в оренду державного та комунального майна, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 03.06.2020 на підставі ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

З огляду на наведене доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

Крім того апеляційний суд як і суд першої інстанції акцентує увагу на тій обставині, що Сорокопенську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів, деякі приміщення якої було передано в оренду ОСОБА_1 , закрито в 2005 році, і з того часу її приміщення взагалі не використовувалися і прийшли в непридатний для використання в освітньому процесі стан (стан несучих конструктивних елементів аварійний, а не несучих дуже ветхий). 15-тьом дітям, які є мешканцями с. Сорокопень, забезпечено підвоз до Нововелідницького ліцею, в якому створені належні та комфортні умови для навчання, і в якому при розрахунку на 400 дітей фактично навчається 216 дітей. Отже, передане в оренду приміщення не віднесено до санаторних шкіл та спеціальних закладів загальної середньої освіти, на які встановлені обмеження ст. 61 Закону України «Про повну загальну середню освіту»; порушень Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 03.06.2020 при укладенні договору оренди, що оспорюється, не встановлено.

Посилання прокурора на правові позиції Верховного Суду зазначені у позовній заяві, також доповнені в апеляційній скарзі є некоректними, оскільки правовідносини у цих справах та у справі, що переглядається, не є тотожними, існує ряд істотних відмінностей саме у фактичних обставинах, що в свою чергу зумовлює різний зміст спірних правовідносин та унеможливлює буквальне застосування правових висновків Верховного Суду до вирішення даного спору.

Формальне посилання прокурора на порушення органом місцевого самоврядування ч.4 ст.80 Закону України «Про освіту» без системного аналізу і трактування чинного законодавства в сфері спірних правовідносин не є належним обґрунтуванням позовних вимог, тому суд першої інстанції правильно відмовив у їх задоволенні.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

Відповідно до статті 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що судове рішення постановлено із дотриманням норм матеріального і процесуального права та за своєю суттю є законним і справедливим, тому підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 258, 259, 367, 368, 374, 375, 381-384, 389-391 ЦПК України, суд

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу заступника керівника Житомирської обласної прокуратури залишити без задоволення, а рішення Овруцького районного суду Житомирської області від 30 серпня 2023 року без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий Судді

Повний текст постанови складений: 14 грудня 2023 року.

СудЖитомирський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено15.12.2023
Номер документу115639470
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них оренди

Судовий реєстр по справі —286/653/23

Ухвала від 16.02.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Краснощоков Євгеній Віталійович

Ухвала від 12.01.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Краснощоков Євгеній Віталійович

Постанова від 12.12.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Постанова від 12.12.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 08.12.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 07.12.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 06.11.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 06.11.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Ухвала від 25.10.2023

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Борисюк Р. М.

Рішення від 30.08.2023

Цивільне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні