Справа № 466/10296/23
Провадження № 2/466/2300/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 листопада 2023 року Шевченківський районний суд м.Львова
у складі : головуючого-судді Білінської Г.Б.
при секретарі Філевич У.І.
за участі: представника позивача Винниківського В.
відповідачів ОСОБА_1
третьої особи ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку спрощеного провадження, цивільну справу за позовною заявою Шевченківської районної адміністрації Львівської міської ради до ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , третіх осіб на стороні позивача: ОСОБА_2 , Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради, Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, Львівське комунальне підприємство "Варшавське-407" про зобов`язання до вчинення дій ,-
в с т а н о в и в :
29.09.2023 року Шевченківська районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до суду з позовною заявою, в якому просять:
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що Львівська міська рада є власником земельної ділянки навпроти будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 , а також земельної ділянки з тильної сторони будинків АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 .
Шевченківська районна адміністрація є виконавчим органом Львівської міської ради і діє відповідно до ухвали від 08.07.2021 року № 1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради» та до «Положення про Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради», затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08.10.2021 № 914.
Відповідно до пункту 4.1.30 згаданого Положення, до повноважень районної адміністрації належить забезпечення демонтажу самовільно встановлених: парканів, тимчасових споруд, обмежувальних паркувальних пристроїв, які перешкоджають під`їзду автомобілів швидкої медичної допомоги, поліції, пожежної, рятувальної, аварійно-відновлювальної техніки до житлових будинків, обмежувачів швидкості руху автотранспорту тощо та інших визначених споруд у Львівській міській територіальній громаді. У своїй діяльності районна адміністрація керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови, іншими нормами чинного законодавства України.
24.01.2023р. комісією в складі представника Шевченківської районної адміністрації, ЛКП «Варшавське-407», Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, управління державного контролю за використанням та охороною земель та Управління запобігання надзвичайним ситуаціям та цивільного захисту по Львівській міській територіальній громаді ГУ ДСНС у Львівській області здійснено обстеження територію будинку АДРЕСА_6 та територію будинків АДРЕСА_3 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_1 . Вказане обстеження проводилось у присутності гр. ОСОБА_2 , а також у присутності гр. ОСОБА_5 та гр. ОСОБА_6 . Під час цього обстеження виявлено використання мешканцями будинків АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_1 земельної ділянки поблизу вказаних багатоквартирних будинків для сільськогосподарських потреб.
У відповідності до листа управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.07.2022 № 4-2403-6299 рішень (ухвал) про передачу у власність чи надання в користування фізичним або юридичним особам земельних ділянок на АДРЕСА_1 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_8 міською радою не приймалось.
Адміністративною комісією при районній адміністрації прийнято постанови про притягнення ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності у формі накладення штрафу за порушення п. 20.1.29 Правил благоустрою Львівської міської територіальної громади (влаштування городництва), тим самим встановлено винних осіб.
Відповідно до положень ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю.
У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування, землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону (ч. 2 ст. 83 ЗКУ).
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 834 від 09.09.2011 затверджено «Положення про порядок влаштування огорож у місті Львові». Згадане Положення регулює порядок влаштування огорож зі сторони магістральних вулиць і доріг, а також житлових вулиць місцевого значення у місті Львові з врахуванням існуючих архітектурних традицій, функціонально-планувальних вимог до забудови вулиць, типології елементів огорож.
Відповідно до п. 2.1 цього Положення, огорожі земельних ділянок необхідно влаштовувати по межі земельних ділянок, визначених документами на землекористування (Державним актом, договором оренди).
Відповідно до п.3 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 834 від 09.09.2011 року, здійснення контролю за дотриманням «Положення про порядок влаштування огорож у м. Львові» покладено на районні адміністрації.
Комісією у складі головного спеціаліста відділу житлового господарства Шевченківської районної адміністрації Долінського Г.Б., головного спеціаліста юридичного відділу Шевченківської районної адміністрації Винницького В.В., директора ЛКП «Варшавське-407» Гадьо О.С., представника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у присутності Поліщук В.С. 26.09.2023 склала акт про те, що ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 і надалі самовільно використовують землі запасу навпроти будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 , а також землі запасу з тильної сторони будинків АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 .
Комісія дійшла обґрунтованого висновку, що втручання Відповідачів на ділянку мають ознаки незаконних дій, а будь-які їх претензії щодо ділянки є безпідставними із чого вбачається, що самовільне захоплення земельної ділянки дійсно має місце.
Представник позивача Винниківський В. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, покликаючись на мотиви викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Відповідач ОСОБА_1 в судовому засіданні не заперечив факту використання земельної ділянок в цілях садівництва.
Третя особа ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, просила позов задовольнити.
23.10.2023р. на адресу суду від відповідачів ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 надійшов відзив на позовну заяву.
30.10.2023р. на адресу суду від відповідача ОСОБА_3 надійшла заява про розгляд справи без її участі.
12.11.2023р. на адресу суду від відповідача ОСОБА_4 надійшла заява про розгляд справи без її участі.
30.10.2023р. на адресу суду від третьої особи ЛКП «Варшавське-407» надійшла заява про розгляд справи без їх участі. Додатково зазначають, що позовні вимоги підтримують.
Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради 30.10.2023р. подали до суду додаткові пояснення.
Представника третьої особи Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Романів М. подав до суду письмові пляснення, в якому просить розгляд справи проводити без їх участі, позовні вимоги підтримують у повному обсязі.
Заслухавши доводи сторін, вивчивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши зібрані по справі докази суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає до задоволення.
В судовому засіданні встановлено, що Львівська міська рада є власником земельної ділянки навпроти будинків №№81, АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 , а також земельної ділянки з тильної сторони будинків АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 .
Шевченківська районна адміністрація є виконавчим органом Львівської міської ради і діє відповідно до ухвали від 08.07.2021 року № 1081 «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради» та до «Положення про Шевченківську районну адміністрацію Львівської міської ради», затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 08.10.2021 № 914.
Відповідно до пункту 4.1.30 згаданого Положення, до повноважень районної адміністрації належить забезпечення демонтажу самовільно встановлених: парканів, тимчасових споруд, обмежувальних паркувальних пристроїв, які перешкоджають під`їзду автомобілів швидкої медичної допомоги, поліції, пожежної, рятувальної, аварійно-відновлювальної техніки до житлових будинків, обмежувачів швидкості руху автотранспорту тощо та інших визначених споруд у Львівській міській територіальній громаді. У своїй діяльності районна адміністрація керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, ухвалами міської ради, рішеннями виконавчого комітету, розпорядженнями Львівського міського голови, іншими нормами чинного законодавства України.
24.01.2023р. комісією в складі представника Шевченківської районної адміністрації, ЛКП «Варшавське-407», Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, управління державного контролю за використанням та охороною земель та Управління запобігання надзвичайним ситуаціям та цивільного захисту по Львівській міській територіальній громаді ГУ ДСНС у Львівській області здійснено обстеження територію будинку АДРЕСА_6 та територію будинків АДРЕСА_3 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_1 . Вказане обстеження проводилось у присутності гр. ОСОБА_2 , а також у присутності гр. ОСОБА_5 та гр. ОСОБА_6 . Під час цього обстеження виявлено використання мешканцями будинків АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_1 земельної ділянки поблизу вказаних багатоквартирних будинків для сільськогосподарських потреб.
У відповідності до листа управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради від 27.07.2022 № 4-2403-6299 рішень (ухвал) про передачу у власність чи надання в користування фізичним або юридичним особам земельних ділянок на АДРЕСА_1 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_8 міською радою не приймалось.
Адміністративною комісією при районній адміністрації прийнято постанови про притягнення ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності у формі накладення штрафу за порушення п. 20.1.29 Правил благоустрою Львівської міської територіальної громади (влаштування городництва), тим самим встановлено винних осіб.
Комісією у складі головного спеціаліста відділу житлового господарства Шевченківської районної адміністрації Долінського Г.Б., головного спеціаліста юридичного відділу Шевченківської районної адміністрації Винницького В.В., директора ЛКП «Варшавське-407» Гадьо О.С., представника Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у присутності Поліщук В.С. 26.09.2023 склала акт про те, що ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 і надалі самовільно використовують землі запасу навпроти будинків АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 , а також землі запасу з тильної сторони будинків АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 .
Комісія дійшла обґрунтованого висновку, що втручання Відповідачів на ділянку мають ознаки незаконних дій, а будь-які їх претензії щодо ділянки є безпідставними із чого вбачається, що самовільне захоплення земельної ділянки дійсно має місце.
Відповідно до положень ст. 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам є комунальною власністю.
У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності, земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування, землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності відповідно до закону (ч. 2 ст. 83 ЗКУ).
Відповідно до ст. 211 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства зокрема, за самовільне зайняття земельних ділянок.
Частиною другою статті 212 Земельного кодексу України передбачено що приведення земельних ділянок у придатний для користування стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд здійснюються за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки. Повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду. Документами на право користування чи власності самочинно огородженою земельною ділянками відповідач не володіє.
Згідно ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», до об`єктів благоустрою населених пунктів належать зокрема, території загального користування, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; інші території загального користування; прибудинкові території тощо. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.
Відповідно до ст.14 вищевказаного Закону, об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Згідно ст. 16 вищезазначеного Закону, на об`єктах благоустрою забороняється зокрема, виконувати роботи без дозволу в разі, якщо обов`язковість його отримання передбачена законом; вивозити і звалювати в не відведених для цього місцях відходи, траву, гілки, деревину, листя, сніг; складувати будівельні матеріали, конструкції, обладнання за межами будівельних майданчиків; самовільно встановлювати об`єкти зовнішньої реклами, торговельні лотки, павільйони, кіоски тощо.
Відповідно до п.п. 1-3 ч. 2 ст. 17 вищевказаного Закону, громадяни у сфері благоустрою населених пунктів зобов`язані утримувати в належному стані об`єкти благоустрою (їх частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об`єктів територію; дотримуватися правил благоустрою території населених пунктів; не порушувати права і законні інтереси інших суб`єктів благоустрою населених пунктів.
Відповідно до ст.24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України.
Відповідно до ст. 29 даного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать зокрема повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 834 від 09.09.2011 затверджено «Положення про порядок влаштування огорож у місті Львові». Згадане Положення регулює порядок влаштування огорож зі сторони магістральних вулиць і доріг, а також житлових вулиць місцевого значення у місті Львові з врахуванням існуючих архітектурних традицій, функціонально-планувальних вимог до забудови вулиць, типології елементів огорож.
Відповідно до п. 2.1 цього Положення, огорожі земельних ділянок необхідно влаштовувати по межі земельних ділянок, визначених документами на землекористування (Державним актом, договором оренди).
Відповідно до п.3 рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 834 від 09.09.2011 року, здійснення контролю за дотриманням «Положення про порядок влаштування огорож у м. Львові» покладено на районні адміністрації.
Відповідно до п. 35 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про судову практику в справах про захист права власності та інших речових прав» від 07 лютого 2014 року № 5 задовольняючи позов про захист права власності від порушень, не пов`язаних із позбавленням володіння, суд має право як заборонити відповідачу вчиняти певні дії, так і зобов`язати відповідача усунути наслідки порушення права позивача.
Частина вищезазначеної земельної ділянки самовільно, за відсутності правових підстав, зайнята та засіяна сільськогосподарськими культурами відповідачами, у зв`язку з чим створено перешкоди в користуванні позивачем вищезазначеною земельною ділянкою.
Дані обставини підтверджуються долученими до матеріалів справи письмовими доказами.
Керуючись ст. ст. 5, 10, 12, 13, 76, 81, 259, 263, 264, 265 ЦПК України, ст.376 Цивільного кодексу України, ст. ст. 211, 212 Земельного Кодексу України, ст. ст. 13, 14, 16, 17, 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», ст. ст.24, 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», суд,-
у х в а л и в :
позов задоволити.
Зобов`язати ОСОБА_3 , ОСОБА_1 та ОСОБА_4 звільнити землі запасу навпроти будинків №№81, АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 та з тильної сторони будинків АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 від сільськогосподарських культур та огорож .
Рішення суду може бути оскаржене, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 23.11.2023р.
Суддя Г. Б. Білінська
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2023 |
Оприлюднено | 18.12.2023 |
Номер документу | 115669273 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Шевченківський районний суд м.Львова
Білінська Г. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні