ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.09.10 Справа №2а-4486/10/6/0170
(12:33)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі
судді Латиніна Ю.А., при секр етарі судового засідання Уск овій О.І.,
за участю представника поз ивача: Крупко О.О. та предс тавника відповідача: Щукін ої О.В.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Обс луговуючого кооперативу «Сл ов' яни» до Державної податк ової інспекції у м. Судак АР Кр им, третя особа - Судакська м іська рада про визнання прот иправним та скасування подат кового повідомлення-рішення ,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся у суд поз овом до відповідача про скас ування податкового повідомл ення-рішення №0001411503/0 від 22.09.2009р. пр о донарахування 19576,24 грн. оренд ної плати за землю та 9788,12 грн. шт рафних санкцій, що у сумі скла дає 29 364,36 грн.
Позов мотивовано, тим що від повідач безпідставно врахув ав, як порушення вимог ч.2 ст.21 З акону України «Про оренду зе млі», ст.13 Закону України «Про плату за землю» сплату оренд ної плати за всю площу земель ної ділянки, яка визначені у д оговорі оренди -4,6946 га. Фактичн о земельна ділянка, яка переб увала у користуванні позивач а є 2,8922 га., з урахуванням її розп оділу та передачі у власніст ь (користування) фізичним осо бам. Відповідач не врахував д ані обставини, що стало підст авою для звернення до суду.
Ухвалою суду від 01.07.2010 року за лучено Судакську міську раду , як третю особу яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача.
Представник позивача у суді позов підтримав, на йог о задоволенні наполягав з пі дстав викладених вище.
Представник відповідача п роти позову заперечував, над ав письмові заперечення, пос илався на правомірність прий нятого податкового-рішення, підстав для його скасування не вбачав.
Судакська міська рада до с уду свого представника не на правила, про місце, день та час його проведення повідомлени й належним чином, надіслав пи сьмові пояснення до позову, в яких послався на фактичне зм еншення земельної ділянки пе реданої позивачу в оренду пр отягом 2004-2009 років. Згідно даних державної статистичної звіт ності площа земель ОК «Слов' яни» станом на 01.01.07, 01.01.08, 01.01.09 склал а 4,4030 га, 3,2824 га, 2,8922 га. Однак відпов ідні зміни до договору оренд и не вносилися.
Відповідно до ч.2 ст.128 КАС Укр аїни неприбуття у судове зас ідання без поважних причин п редставника сторони або трет ьої особи, які прибули в судов е засідання, або неповідомле ння ними про причини неприбу ття, не є перешкодою для розгл яду справи, тому суд вважає за можливе провести розгляд сп рави за відсутності представ ника третьої особи, на підста ві наявних доказів.
Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави та оцінивши доказі по спр аві в їх сукупності, суд знах одить позов підлягаючим задо воленню з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на правовідносини, щ о виникають у зв'язку з здійсн енням суб'єктом владних повн оважень владних управлінськ их функцій.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано, об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно , розсудливо, з дотриманням п ринципу рівності перед закон ом, запобігаючи несправедлив ій дискримінації, пропорцій но, зокрема з дотриманням нео бхідного балансу між будь-як ими несприятливими наслідка ми для прав, свобод та інтерес ів особи і цілями, на досягнен ня яких спрямоване це рішенн я (дія), з урахуванням права ос оби на участь у процесі прийн яття рішення, своєчасно, тобт о протягом розумного строку.
Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача щодо законності оскаржувано го рішення прийнятого відпов ідачем, який являється суб' єктом владних повноважень, с уд зобов' язаний перевірити , чи прийнята зазначена поста нова на підставі закону в меж ах повноважень, безсторонньо та добросовісно та ін.
Так, Обслуговуючий коопера тив «Слов' яни» зареєстров аний як юридична особа 13.06.2001р. в иконавчим комітетом Судаксь кої міської ради (ідентифіка ційний код 26010542).
22.09.09 р. працівниками ДПІ у м. Су дак було проведено невиїзну документальну перевірку пов ноти обчислення погодженого податкового зобов' язання п о орендній платі за землю ОК « Слов' яни» за період з 01.01.08 по 22.09.09, про що складений відповід ний акт № 686/15-1 від 22.09.09.
У ході перевірки виявлені п орушення вимог ч.2 ст.21 Закону У країни «Про оренду землі», ст .13 Закону України «Про плату з а землю», а саме: заниженні под аткові зобов' язання по орен дній платі за землю в сумі 19576,24 г рн. ОК «Слов' яни» з 11.05.2004 року у клали з Судакською міською р адою договір оренди земельно ї ділянки площею 4,6946 га строком 49 років для рекреаційно-житло вого будівництва. Плата за зе млю встановлена 14694,80 грн., разом з щорічною індексацією. Суда кською міськрадою прийняті р яд рішень по припиненню прав а оренди на частину земельно ї ділянки переданої ОК «Слов ' яни» в оренду. Станом на 01.07.09, за даними форми 2-ЗЕМ Судакськ ого міського управління земе льних ресурсів, земельна діл янка ОК «Слов' яни» складає 2,8922 га. Однак, зміни до договору оренди не вносилися, що приве ло до заниження податкового зобов' язання.
На підставі вищезазначено го акту відповідачем було пр ийняте податкове повідомлен ня-рішення №0001411503/0 від 02.09.09, яким ОК «Слов' яни» визначено суму податкового зобов'язання 29364,36 грн., в тому числі з орендної п лати 19576,24 грн. та за штрафними са нкціями 9788,12 грн.
Позивач вважає податкове п овідомлення-рішення відпові дача протиправним, у зв' язк у з чим просить його скасуват и.
Вирішуючи позовні вимоги, с уд виходить з наступного.
Згідно ст. 13 Закону України « Про оренду землі» від , 06.10.1998 № 161-XI V, договір оренди землі - це дог овір, за яким орендодавець зо бов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування н а певний строк, а орендар зобо в'язаний використовувати зем ельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земел ьного законодавства.
Статтею 21 цього ж Закону вст ановлено, що орендна плата за землю - це платіж, який оренда р вносить орендодавцеві за к ористування земельною ділян кою.
Розмір, форма і строки внесе ння орендної плати за землю в становлюються за згодою стор ін у договорі оренди (крім стр оків внесення орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності, які встановлюються відповід но до Закону України «Про пла ту за землю».
Договором оренди земельно ї ділянки від 11.05.2004 р. Судакська міська рада передала в довго строкову оренду ОК «Слов' ян и» земельну ділянку площею 4,69 46 га для рекреаційно-житлової забудови, з встановленням ор ендної плати 14694,80 грн. щорічно. Д оговір зареєстрований у Суда кському міському відділі КРФ ДП «ЦДЗК» 12.06.2004р. за №000108-СИЯ (а.с.33- 35).
Як було встановлено судом, С удакською міською радою прот ягом 2005-2008 років було прийнято р яд рішень щодо припинення пр ава оренди на певні частини з емельної ділянки ОК «Слов' я ни» і передачі громадянам дл я обслуговування житлових бу динків та в оренду (а.с.46-120). Дані рішення на час розгляду спра ви є чинними, що відповідачем не спростовується.
За показниками формами 6-ЗЕМ станом на 01.07.2009 року земельна д ілянка, яка значиться за ОК «С лов' яни» зменшилася у порів няні з площею наданої в оренд у станом на: 01.01.07 - 4,4030 га, 01.01.08 - 3,2824 га, 01.01.09 - 2,8922 га.
Обрахування орендної плат и позивачем визначеної у від повідних податкових деклара ціях за період 2008,2009р.р. (а.с.26,29) від бувалося за даними управлінн я економіки Судакської міськ ої ради на відповідний рік з у рахуванням фактичного розмі ру земельної ділянки, що пере бувала в оренді (а.с.28,32).
Суд не погоджується з довод ами відповідача, щодо безпід ставного заниження орендної плати позивачем.
Так, статтею 116 Земельного ко дексу України встановлено пі дстави набуття права на земл ю. Отже громадяни та юридичні особи набувають права власн ості та права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визна чених цим Кодексом або за рез ультатами аукціону.
Наказом Державного коміте ту статистики України від 5 ли стопада 1998 року N 377 затверджено форму державної статистично ї звітності з земельних ресу рсів та Інструкції з заповне ння державної статистичної з вітності з кількісного облік у земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-з ем, 2-зем). Форма державної стат истичної звітності N 6-зем міст ить звіт про наявність земел ь та розподіл їх за власникам и землі, землекористувачами, угіддями та видами економіч ної діяльності. Вказана форм а заповнюється на підставі д аних державного земельного к адастру.
Згідно ст. 193 Земельного коде ксу України N 2768-III, 25.10.2001 державний земельний кадастр - це єдина д ержавна система земельно-кад астрових робіт, яка встановл ює процедуру визнання факту виникнення або припинення пр ава власності і права корист ування земельними ділянками та містить сукупність відом остей і документів про місце розташування та правовий ре жим цих ділянок, їх оцінку, кла сифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, ро зподіл серед власників землі та землекористувачів. Держа вний земельний кадастр є осн овою для ведення кадастрів і нших природних ресурсів.
Статтею 194 Земельного кодек су України встановлено, що пр изначенням державного земел ьного кадастру є забезпеченн я необхідною інформацією орг анів державної влади та орга нів місцевого самоврядуванн я, заінтересованих підприємс тв, установ і організацій, а та кож громадян з метою регулюв ання земельних відносин, рац іонального використання та о хорони земель, визначення ро зміру плати за землю і ціннос ті земель у складі природних ресурсів, контролю за викори станням і охороною земель, ек ономічного та екологічного о бґрунтування бізнес-планів т а проектів землеустрою.
Відповідно до п.15 ст.26 «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні» N 280/97-ВР, 21.05.1997 виключно на плен арних засіданнях сільської, селищної, міської ради виріш уються такі питання як скасу вання актів виконавчих орган ів ради, які не відповідають К онституції чи законам Україн и, іншим актам законодавства , рішенням відповідної ради, п рийнятим у межах її повноваж ень.
На підставі виданих фізичн им особам державних актів та оформлених договорів оренди земельних ділянок, за рахуно к зменшення загальної площі земельної ділянки переданої в оренду ОК «Слов' яни», до де ржавного земельного кадастр у внесені зміни щодо площі зе мельної ділянки орендованої позивачем, що підтверджуєть ся довідкою відділу Держкомз ему у м. Судак про фактичні пло щі земельних ділянок у 2008-2009 рок ах.
В свою чергу, ст.15 Закону Укра їни «Про плату за землю» від 03 .07.1992 року N 2535-XII встановлює, що вла сники землі та землекористув ачі сплачують земельний пода ток, а також орендну плату за з емельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земел ьною ділянкою. У разі припине ння права власності або прав а користування земельною діл янкою податок, а також орендн а плата за земельні ділянки д ержавної та комунальної влас ності сплачується за фактичн ий період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Крім того, ч.6 ст.762 ЦК України в становлює, що наймач звільня ється від плати за весь час, пр отягом якого майно не могло б ути використане ним через об ставини, за які він не відпові дає.
Відповідно до частини перш ої ст.14 Закону України «Про пл ату за землю» платники оренд ної плати за земельні ділянк и державної або комунальної власності самостійно обчисл юють суму орендної плати щор оку станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями.
Отже, на підставі вказаних р ішень Судакської міськради, протягом 2005-2009 р.р. оформлено у в ласність та отримано у корис тування громадянами земельн і ділянки за рахунок земель О К «Слов' яни», що обумовило п озивача проводити розрахуно к та сплачувати орендну плат у протягом 2008-2009 років на підста ві економічних розрахунків в изначених орендодавцем, врах овуючи фактичний розмір орен дованої земельної ділянки.
Відповідно до п.1 ст.11 Закону України «Про державну податк ову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають прав о здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ).
ДПІ в м. Судак при проведенн і перевірки не було прийнято до уваги фактичне користува ння земельною ділянкою ОК «С лов' яни» у 2007р. - 4,4030 га, 2008р. - 3,2 824 га, 2009р. - 2,8922 га., а також припинен ня права оренди останнього н а частку ділянки у наслідку п ередачі громадянам у власніс ть та користування земель за рахунок зменшення орендован ої площі з 2004 року.
Така поведінка відповідач а, суперечить положенням ст.2 З акону України «Про плату за з емлю», які встановлюють, що пл ата за землю справляється у в игляді земельного податку аб о орендної плати. Отже законо давством встановлено чіткий перелік випадків сплати пла тежів за землю, який не передб ачає стягнення як земельного податку, так і орендної плати за користування земельною д ілянкою без врахування факти чного землекористування осо би.
Стаття 71 КАС України передб ачає обовязок кожной сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення, крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу. В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
У ході розгляду справи відп овідач не довів, що діяв неупе реджено, враховуючи усі обст авини виниклих правовідноси н, обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення та розсудливо.
Таким чином, позовні вимоги ОК «Слов' яни», знайшли підт вердження у ході розгляду сп рави, підтверджуються матері алами справи, та підлягають з адоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України. Позивач при зверн енні до суду сплатив 3,40 грн. суд ового збору, який і підлягає п оверненню.
Під час судового засідання , яке відбулось 21.09.10 були оголош ені вступна та резолютивна ч астини постанови. Відповідно до ст. 163 КАС України постанов у складено 27.09.10.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повніс тю.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції у м. Судак АР Кр им №0001411503/0 від 22.09.2009р..
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Обслу говуючого кооперативу «Слов ' яни» судовий збір у розмір і 3,40 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 12.10.2010 |
Номер документу | 11569939 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні