Постанова
від 18.12.2023 по справі 420/2044/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/2044/23

Головуючий в 1 інстанції: Завальнюк І.В.

Місце та час укладення судового рішення «--:--», м. Одеса

Повний текст судового рішення складений 19.04.2023р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Єщенка О.В., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Херсон» до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

23.01.2023р. товариство з обмеженою відповідальністю (надалі - ТОВ) «Центр Херсон» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.08.2022р.: №№7244890/38967639, 7244888/38967639, 7244889/38967639, 7244891/38967639, 7244896/38967639, 7244897/38967639, 7244895/38967639, 7244893/38967639, 7244894/38967639, 7244892/38967639, 7244900/38967639, 7244899/38967639, 7244898/38967639, 7244901/38967639, 7244902/38967639; 7244903/38967639;

зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач безпідставно не здійснив реєстрацію податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки товариство не допускало порушень норм податкового законодавства та відповідачу були надані всі необхідні документи фінансово-господарської діяльності для реєстрації податкових накладних.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 19.04.2023р. позов задоволений з підстав того, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних та рішення про відмову у їх реєстрації не містять інформації, опису обставин встановлених під час розгляду питання про реєстрацію податкових накладних, відсутнє посилання про витребування конкретних документів необхідних для спростування податкової інформації.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням Головне управління ДПС у Полтавській області подало апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.

Апелянт вважає, що позивачу обґрунтовано відмовлено у реєстрації в ЄРПН податкових накладних, оскільки ним не надано податковому органу копій розрахункових документів або банківських виписок щодо оплати наданих послуг, документальних доказів надання послуг.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона підлягає частковому задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Центр Херсон» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, перебуває на обліку як платник податків та займається наступним видами діяльності за КВЕД: 45.11. Торгівля автомобілями та легковими транспортними засобами. /т.1 а.с.15/

01.01.2022р. між ТОВ «АВТ Баварія Україна» (імпортер) та ТОВ «Центр Херсон» (дилер) укладено дилерський договір №38967639, згідно умов якого врегулювано відносини між імпортером і дилером, які випливають з делегування останньому повноважень торгового і сервісного представника інтересів BMW та імпортера на території Херсонської області, а саме: по організації комерційної діяльності дилера по продажу автомобілів BMW через мережу автосалонів на визначені території; по організації комерційної діяльності дилера по продажу оригінальних виробів BMW через мережу автосалонів на визначеній території; надання дилером сервісних послуг, пов`язаних з гарантійним та післягарантійним обслуговуванням клієнтів BMW на визначені території.

Пунктом 5.3. вищезазначеного договору визначено, що імпортер має право перераховувати дилеру винагороду за сприяння укладенню договорів в розмірі 2 відсотків від роздрібної вартості автомобілів, реалізованих за такими угодами з кінцевими споживачами. /т.1 а.с.94-96/

У зв`язку із наданням маркетингових послуг, позивачем були складені податкові накладні №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. та направлені на реєстрацію до ЄРПН. /т.2 а.с.174, 178, 187, 195, 205, 213, 219, 231 236, 239, 243, 252, 254, 262, 268, 273, 276/

За результатами розгляду вказаних податкових накладних, контролюючим органом позивачу надіслано Квитанції №1 з приводу того, що відповідно до п.201.16 cт.201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 73.20 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. /т.2 а.с.171, 184, 192, 200, 202, 210, 224, 228, 248, 259/

На виконання вимог податкового органу, позивачем було направлено повідомлення про подання пояснень щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями про господарську діяльність підприємства щодо виконання договору з контрагентом та копіями документів по вказаним податковим накладним: акти приймання-передачі послуг, дилерський договір, договір надання маркетингових послуг. /т.2 а.с.172, 180, 185, 193, 203, 211, 217, 229, 237, 241, 253, 260, 266, 274, 280-286/

За результатами розгляду зазначених документів, комісією відповідно до п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України прийнято рішення від 24.08.2022р.: №№7244890/38967639, 7244888/38967639, 7244889/38967639, 7244891/38967639, 7244896/38967639, 7244897/38967639, 7244895/38967639, 7244893/38967639, 7244894/38967639, 7244892/38967639, 7244900/38967639, 7244899/38967639, 7244898/38967639, 7244901/38967639, 7244902/38967639; 7244903/38967639 про відмову у реєстрації податкових накладних №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав не надання платником податків розрахункових документів/та або банківських виписок з особових рахунків. /т.2 а.с.4-14/

Не погоджуючись з рішеннями контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14 ст.14 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р.№1246 (надалі - Порядок №1246).

Відповідно до п.2 Порядку №1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронні формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Так, ТОВ «Центр Херсон» було складено податкові накладні №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. та направлені на реєстрацію до ЄРПН. /т.2 а.с.174, 178, 187, 195, 205, 213, 219, 231 236, 239, 243, 252, 254, 262, 268, 273, 276/

Згідно п.12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.п.200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 Кодексу; (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Як вбачається з квитанцій №1, реєстрація податкових накладних зупинена контролюючим органом відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України та сформовано висновок про відповідність податкових накладних п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. /т.2 а.с.171, 184, 192, 200, 202, 210, 224, 228, 248, 259/

01.02.2020р. набрав чинності Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (надалі - Порядок №1165).

Так, п.п.5, 6 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

В свою чергу, згідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції (додаток 3 Порядку №1165) належить відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Пунктами 25, 26 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пу.201.16 ст.201 ПК України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, врегульовано Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 (надалі Порядок №520).

Пунктами 2-7 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п.5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Таким чином, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого розкриття фіскальним органом критерію ризиковості здійснення операцій.

Зі змісту квитанцій про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в ЄРПН по спірним податковим накладним вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З матеріалів справи вбачається, що позивач в порядку, визначеному пп.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України та Порядку №520, надав відповідачу пояснення та копії документів по зазначеним господарськім операціям та податковим накладним, що підтверджується повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій. /т.2 а.с.172, 180, 185, 193, 203, 211, 217, 229, 237, 241, 253, 260, 266, 274, 280-286/

Так, ТОВ «Центр Херсон» у встановленому порядку направило до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів по вказаним податковим накладним: акти приймання-передачі послуг, дилерський договір, договір надання маркетингових послуг.

За результатами розгляду повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, комісією регіонального рівня прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав того, що ТОВ «Центр Херсон» не надано податковому органу розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. /т.2 а.с.168-286/

Не погоджуючись з рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Центр Херсон» податковому органу були подані скарги та додатково додані копії первинних документів: платіжні доручення, акти звірки, розрахунки мотиваційних премій, сторінки з п.3.11 Додатку 1 до дилерського договору. /т.1 а.с.20-197/

Однак, скарги на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були залишені податковою без задоволення, а рішення без змін.

Позивач при зверненні до суду обґрунтовує неможливість подачі повного переліку документів податковій при подачі пояснень в зв`язку з тимчасовою окупацією м. Херсона, неможливістю нормального ведення господарської діяльності, тимчасово обмеженого доступу до первинних документів.

Тому, щодо задоволення позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання, колегія суддів приходить до наступного.

На підтвердження здійснення оплати дилеру винагороди за вищезазначеним договором позивачем надано до суду: акти приймання-передачі послуг, розрахунки мотиваційної премії дилера, платіжні доручення, акти звірки взаємних розрахунків. /т.1 а.с.26-28, 35-36, 45-47, 54-56, 63-65, 76-77, 87-87а, 98-103, 113-119, 16-128, 135-137, 144-150, 157-159, 166-168, 175-181, 188-190/

Апелянт також зазначає, що позивачем разом з повідомленнями щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій не подавалися платіжні доручення щодо оплати послуг за договором з контрагентом, що і слугувало підставою прийняття оскаржуваних рішень.

Тому, на переконання колегії суддів, обраний судом першої інстанції спосіб захисту порушеного права позивача у вигляді зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні є передчасним, так як податковим органом при прийнятті спірних рішень щодо відмови в реєстрації податкових накладних не розглядалися в повному обсязі відповідні первинні документи.

В свою чергу, з метою захисту порушених прав позивача, колегія суддів вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Головне управління ДПС у Полтавській області повторно вирішити питання реєстрації податкових накладних №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у ЄРПН підлягають скасуванню.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи неповно з`ясовано обставини справи, неправильно застосовано норми матеріального права, рішення суду першої інстанції в порядку ст.317 КАС України підлягає частковому скасуванню.

Керуючись ст.ст.311, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну Головного управління ДПС у Полтавській області задовольнити частково, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року скасувати в частині визнання протиправними рішень Головного управління ДПС у Полтавській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.08.2022р.: №№7244890/38967639, 7244888/38967639, 7244889/38967639, 7244891/38967639, 7244896/38967639, 7244897/38967639, 7244895/38967639, 7244893/38967639, 7244894/38967639, 7244892/38967639, 7244900/38967639, 7244899/38967639, 7244898/38967639, 7244901/38967639, 7244902/38967639; 7244903/38967639.

Ухвалити в цій частині постанову про відмову в задоволенні позову про визнання протиправними рішень Головного управління ДПС у Полтавській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 24.08.2022р.: №№7244890/38967639, 7244888/38967639, 7244889/38967639, 7244891/38967639, 7244896/38967639, 7244897/38967639, 7244895/38967639, 7244893/38967639, 7244894/38967639, 7244892/38967639, 7244900/38967639, 7244899/38967639, 7244898/38967639, 7244901/38967639, 7244902/38967639; 7244903/38967639.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року скасувати в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Херсон» №4 від 31.03.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №1 від 20.05.2022р., №6 від 14.06.2022р., №11 від 30.06.2022р., №10 від 30.06.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №8 від 30.06.2022р., №1 від 13.07.2022р., №2 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних датами їх подання на реєстрацію.

Ухвалити у цій частині постанову, якою зобов`язати Головне управління ДПС у Полтавській області повторно вирішити питання щодо реєстрації податкових накладних товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Херсон» №1 від 20.05.2022р., №9 від 30.06.2022р., №7 від 30.06.2022р., №6 від 14.07.2022р., №433 від 28.01.2022р., №2 від 14.07.2022р., №1 від 13.07.2022р., №3 від 18.07.2022р., №5 від 27.07.2022р., №6 від 28.07.2022р., №11 від 30.06.2022р., №1 від 22.04.2022р., №3 від 31.03.2022р., №4 від 31.03.2022р., №10 від 30.06.2022р. в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням додатково поданих первинних документів.

В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Суддя-доповідач А.В. КрусянСудді О.В. Єщенко О.В. Яковлєв

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено21.12.2023
Номер документу115759012
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/2044/23

Ухвала від 24.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 18.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 19.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні