Рішення
від 05.12.2023 по справі 686/9012/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/9012/21

Провадження № 2/686/263/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2023 року м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

в складі : головуючого судді - Заворотної О.Л.,

секретаря судового засідання - Сікори Ю.В.,

з участю представника позивача відповідача ОСОБА_1 ,

представника відповідача позивача ОСОБА_2 ,

представника відповідача ОСОБА_3

представника відповідача ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Хмельницький цивільну справу за позовом ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 про визнання незаконним та скасування наказів, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та за зустрічним позовом ОСОБА_6 до ОСОБА_5 , Розсошанської сільської ради про визнання недійсним рішень -

встановив:

В квітні 2021 року ОСОБА_5 звернулася до суду із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 про визнання незаконним та скасування наказів, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельної ділянки, в обґрунтування якого вказала, що відповідно до рішення 28 сесії Малиницької сільської ради від 07 лютого 2020р. їй,як учасникубойових дійна сходіУкраїни (учасникуантитерористичної операції),надано дозвілна розробкупроекту землеустроющодо відведенняземельної ділянки. ОСОБА_5 виготовила проєкт та відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, 10.04.2020р. відділом у Хмельницькому районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за нею зареєстрована земельна ділянка площею 1,5 гектарів для ведення особистого селянського господарства на території Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037. Рішенням 35 сесії Малиницької сільської ради від 01.12.2020 р. затверджено проєкт землеустрою та передано безоплатно у приватну власність позивачки земельну ділянку площею 1,5 гектарів для ведення особистого селянського господарства на території Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037. Однак згодом, позивачці стало відомо, що земельна ділянка за цим же кадастровим номером 25.11.2020 р. зареєстрована за гр. ОСОБА_6 .. Реєстрацію здійснила Хмельницька міська рада. Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, видаючи наказ про надання дозволу на розробку документації із землеустрою та про затвердження документації із землеустрою, та надання земельної ділянки у власність ОСОБА_6 , в порушення вимог Земельного кодексу України, розпорядилось земельною ділянкою сільськогосподарського призначення, яка зареєстрована за ОСОБА_5 . Отже, якщо порушення своїх прав особа вбачає в наслідках, спричинених рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий або пов`язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів характер, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів. Рішення суб`єкта владних повноважень у сфері земельних відносин може оспорюватися з точки зору його законності, а вимога про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. А тому позов просить визнати незаконним та скасувати накази Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про надання дозволу на розробку документації із землеустрою та про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки площею 1,5 гектарів для ведення особистого селянського господарства на території Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області за кадастровим номером 6825684200:05:006:0037 - у власність ОСОБА_6 . Скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельної ділянки площею 1,5 гектарів для ведення особистого селянського господарства на території Малиницької сільської ради Хмельницького Хмельницької області за кадастровим номером 6825084200:05:006: 0037 за ОСОБА_6 .

Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Бондарчука В.В. від 27 квітня 2021 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

19 травня 2021 року Хмельницька міська рада подала до суду відзив, в якому просить відмовити в задоволенні позову, оскільки позовна заява стосовно вимоги до Хмельницької міської ради є необґрунтованою і не підлягає задоволенню, оскільки уповноваженим органом з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, про який йде мова у ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», є не Хмельницька міська рада, а управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради. Відтак Хмельницька міська рада є неналежним відповідачем у даній справі. Спірна земельна ділянка знаходиться за межами Хмельницької міської територіальної громади на території, що належить Розсошанській об`єднаній територіальній громаді, тому рішення у справі не може вплинути на права або обов`язки Хмельницької міської ради стосовно володінням та розпорядженням землями територіальної громади.

21 травня 2021 року відповідачкою ОСОБА_6 подано відзив на позовну заяву, де зазначає, що 15 жовтня 2020 року вона звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1,5 га кадастровий номер 6825084200:05:006:0037 з метою подальшої передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22- 12703-СГ від 29 жовтня 2020 року їй надано дозвіл на розроблення технічної документації щодо зазначеної земельної ділянки з метою передачі у власність із земель сільськогосподарського призначення державної власності. На підставі Наказу 22-13511-СГ, виданого 17.11.2020 року Головним Управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області 25.11.2020 року вищезазначена земельна ділянка була зареєстрована за нею. Таким чином, при реалізації передбаченого Конституцією України права на землю, вона не порушила жодних норм матеріального права, які регламентують порядок землекористування. Не вбачаються порушення норм земельного законодавства і в діях Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області при видачі наказів № 22-12703-СГ від 29 жовтня 2020 року про надання дозволу на розробку документації із землеустрою та № 22-13511-СГ від 17 листопада 2020 про її затвердження, оскільки статтею 122 Земельного кодексу України встановлені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування.

Як вбачається із наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області при видачі наказу № 22-12703-СГ від 29 жовтня 2020 року, відомості про розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності (номер та дата викопіювання з кадастрової карти НВ-6812612102020 від 22.10.2020 року, доданої позивачем до позовної заяви) земельна ділянка за кадастровим 6825084200:05:006:0037 на момент надання їй дозволу на виготовлення технічної документації перебувала у державній власності.

Тому станом на 7.02.2020 року Малиницька сільська рада, надавши дозвіл позивачці на виготовлення проєкту технічної документації, безпідставно та протиправно розпорядилася земельною ділянкою, яка не належала до земель комунальної власності.

Крім того, підлягає сумніву законність рішення №4 від 01 грудня 2020 року другого пленарного засідання тридцять п`ятої сесії Малиницької сільської ради сьомого скликання «Про затвердження проекту про відведення земельних ділянок та надання у власність», оскільки Малиницька сільська рада увійшла до складу Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади. За інформацією на офіційному сайті Розсошанської сільської ради (посилання http://rozsoshanska.gromada.org.ua/) 01 грудня 2020 року відбулася перша сесія об`єднаної територіальної громади, на якій, зокрема, були прийняті рішення про початок повноважень депутатів нового скликання, про початок повноважень голови ради сільської об`єднаної територіальної громади, про затвердження старост сіл, просить в позові відмовити.

25 травня 2021 року представником Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області подано відзив на позовну заяву ОСОБА_5 , де зазначає, що 15.10.2020 року до Головного управління звернулися гр. ОСОБА_6 із заявою щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовною площею 1,5 га з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (вх. № П-15693/0/94-20 від 19.10.2020 року). До даних клопотань громадянкою додавались графічний матеріали на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. За результатами розгляду даної заяви та на підставі Інформації відділу у Хмельницькому районі та щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, Головним управлінням було прийнято наказ від 29.10.2020 року № 22-12703-СГ «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки» гр. ОСОБА_6 . Даним наказом відповідачу було надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки у власність, яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області кадастровий номер 6825084200:05:006:0037. Згідно наведеної інформації, земельна ділянка, щодо якої зверталась ОСОБА_6 , перебувала у державній формі власності, та не перебувала в користуванні (власності) третіх осіб: в колонці «Чи перебуває земельна ділянка в користуванні (власності) третіх осіб» зазначено «ні».

Після чого 06.11.2020 року до Головного управління надійшла заява гр. ОСОБА_6 - вх. № П-16602/0/94-20 від 09.11.2020 року з проханням затвердити технічну документацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1,5 га та передати безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області кадастровий номер 6825084200:05:006:0037.

Спеціалістами Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області була розглянута відповідна заява і за результатами такого розгляду було підготовлено наказ Головного управління від 17.11.2020 року № 22-13511-СГ «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної в натурі (на місцевості) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності» гр. ОСОБА_6 - кадастровий номер 6825084200:05:006:0037.

Згідно із ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Тому, Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області діяло відповідно до норм чинного земельного законодавства при розгляді заяв ОСОБА_6 ..

Під час реєстрації в Державному земельному кадастрі земельної ділянок з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 та інформації щодо розташування в межах даних ділянок інших земельних ділянок, та зокрема земельної ділянки, бажаної отримати позивачем у власність у кадастрового реєстратора не було. Під час розробки технічної документації із землеустрою на земельну ділянку з кадастровим номерами 6825084200:05:006:0037 жодних перетинів із іншими земельними ділянками, а також відомостей про наявність на новосформовану земельну ділянку прав у третіх осіб, виявлено не було, просить в позові відмовити.

02 червня 2021 року представник Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради подав до суду відзив на позов ОСОБА_5 , де зазначає, що 25.11.2020 року до Управління з питань реєстрації Хмельницької міської ради звернулася ОСОБА_6 із заявою про реєстрацію права власності на земельні ділянку з кадастровим номерами 6825084200:05:006:0037 та подала усі необхідні документи, передбачені п. 812 «Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затв. Постановою КМУ № 1127 від 25.12.2015 р.

Керуючись ст. 10 Закону України від 1 липня 2004 року № 1952-1V «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», перевіривши документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій та на підставі пункту 18 Порядку № 1127, державним реєстратором було прийнято рішення про державну реєстрацію № 55378440 від 27.11.2020 року та внесено запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про право власності №39406984. Підставою виникнення такого слугував Наказ Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 17 листопада 2020 року № 22-13511-СГ який відповідає вимогам законодавства, тому, державна реєстрація земельної ділянки є такою, що проведена у межах та у спосіб передбачений Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Вважає, що позивач обрав неналежний спосіб захисту своїх прав. Рішення суб`єкта державної реєстрації прав про державну реєстрацію прав із внесенням відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме вичерпує свою дію. А тому, після внесення такого запису скасування зазначеного рішення не може бути належним способом захисту права або інтересу позивача. За певних умов належним способом може бути скасування запису про проведену державну реєстрацію.

За відсутності у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про права інших осіб на нерухоме майно або їх обтяжень особа, яка добросовісно покладалася на ці відомості, тобто не знала і не могла знати про існування таких прав чи обтяжень, набуває право на таке майно вільним від незареєстрованих прав інших осіб та обтяжень.

Державним реєстратором 27.11.2020 року було сформовано інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна індексний номер 234394733, відповідно до яких на земельну ділянку за кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 відсутня будь-яка інформація про наявність зареєстрованих прав інших осіб (права власності, права користування, права оренди та будь-які обтяження та обмеження). Це дало правові підстави державному реєстратору провести реєстрацію права власності в межах норм Закону №1952-IV та відповідно до вимог пункту 12 Порядку № 1127 та внести відповідний запис до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, просить в позові відмовити.

03 червня 2021 року ОСОБА_6 подала до суду зустрічну позовну заяву до ОСОБА_5 , Розсошанської сільської ради (правонаступник Малиницької сільської ради) про визнання недійсними рішення Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області сьомого скликання двадцять восьмої сесії №15 від 07 лютого 2020 року «Про надання дозволу на складання документації із землеустрою» та рішення №04 Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області сьомого скликання другого пленарного засідання тридцять п`ятої сесії від 01 грудня 2020 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність». Свої вимоги мотивує тим, що 15 жовтня 2020 року вона звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1,5 га кадастровий номер 6825084200:05:006:0037 з метою подальшої передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області в обгрунтування якого вказала, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22- 12703-СГ від 29 жовтня 2020 року їй надано дозвіл на розроблення технічної документації щодо зазначеної земельної ділянки з метою передачі у власність із земель сільськогосподарського призначення державної власності.

На підставі Наказу 22-13511-СГ, виданого 17.11.2020 року Головним Управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області 25.11.2020 року вищезазначена земельна ділянка була зареєстрована за нею. Таким чином, при реалізації передбаченого Конституцією України права на землю, нею не порушено жодних норм матеріального права, які регламентують порядок землекористування.

Разом з тим, ОСОБА_5 звернулася до суду із позовною заявою про визнання незаконними та скасування наказів Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельної ділянки, мотивуючи позовні вимоги тим, що їй рішенням Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області сьомого скликання двадцять восьмої сесії №15 від 07 лютого 2020 року надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,50 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства(код 01-03)- землі сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

З метою забезпечення подальшого здійснення реформ у сфері земельних відносин та створення умов для реалізації прав територіальними громадами, на забезпечення виконання вимог ст.117 Земельного кодексу України, видані Указ Президента України №449/2020 від 15.10.2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», Постанова Кабінету Міністрів №1113 від 16 листопада 2020 року «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» та Наказ Держгеокадастру від 17.11.2020 №485 «Деякі питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до комунальної власності».

Тобто, законодавством передбачена чітка процедура реєстрації права власності на землю, в тому числі і комунальну власність. Оскільки спірна земельна ділянка не пройшла всі процедури переоформлення, тому і виникають сумніви щодо законності розпорядження земельною ділянкою Малиницькою сільською радою.

Що стосується доданого до позовної заяви ОСОБА_5 державного акту на право на колективну власність, то пунктом 14-1 Закону України передбачено, що у разі якщо власники земельних часток (паїв) після розподілу земельних ділянок, що підлягали паюванню, до 1 січня 2019 року не прийняли рішення про розподіл інших земель, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, що не було припинено як юридична особа, та якщо такі землі не передані у власність у порядку, визначеному законом, розподіл таких земель проводиться згідно з вимогами цієї статті за згодою більшості осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю).

Організація розподілу земель, що залишилися у колективній власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою, на території якої такі землі розташовані.

З метою інформування осіб, зазначених у частині першій цієї статті, про проведення розподілу земель, що залишилися у колективній власності, сільська, селищна, міська рада розміщує у загальнодоступних місцях відповідних населених пунктів, публікує у друкованих засобах масової інформації районної державної адміністрації або районної ради та оприлюднює на власному офіційному веб-сайті (за наявності) оголошення про проведення зборів осіб, визначених абзацами другим - четвертим частини першої статті 1 цього Закону, яким були виділені земельні ділянки в розмірі земельної частки (паю).

Збори правомочні за участі більшості осіб, зазначених в списку до Державного акту на комунальну власність. За результатами розподілу оформляється протокол, що підписується особами, які брали участь у зборах, головуючим та секретарем зборів.

До протоколу додається список реєстрації учасників зборів, засвідчений їхніми підписами. Кожен аркуш зазначеного списку підписується головуючим та секретарем зборів і скріплюється печаткою сільської, селищної, міської ради.

Після отримання протоколу зборів сільська, селищна, міська рада протягом місяця приймає рішення про затвердження протоколу розподілу земельних ділянок та прийняття у комунальну власність відповідних земель. Це рішення та протокол зборів є підставою для державної реєстрації права власності територіальної громади та/або громадян на відповідні земельні ділянки.

Рішенням двадцять восьмої сесії Малиницької сільської ради сьомого скликання №15 від 07 лютого 2020 року надано позивачці-відповідачці дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із визначенням орієнтовної площі 1,50 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства за кодом 01-03 (землі сільськогосподарського призначення) із зазначенням адреси-за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області без зазначення в якій власності(комунальній, державній) перебуває земельна ділянка. Із вищевказаного рішення не вбачається, що дозвіл на розробку проектної документації був виданий саме на спірну земельну ділянку.

Рішення №04 Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області сьомого скликання другого пленарного засідання тридцять п`ятої сесії від 01 грудня 2020 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність» затверджено проект землеустрою та передано ОСОБА_5 земельну ділянку площею 1,5000га із земель комунальної власності (категорія земель-землі сільськогосподарського призначення) за кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 вважає таким, що прийняте в порушення вимог чинного законодавства з наступних підстав.

Друге пленарне засідання тридцять п`ятої сесії Малиницької сільської ради розпочалося об 11 годині 1 грудня 2020 року. Заява ОСОБА_5 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність датована також 1 грудня 2020 року.

Згідно з п.10 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Крім того, питання, які виносяться на сесію міської ради, попередньо розглядаються профільними постійними комісіями, які в прийнятих ними рішеннях дають свої висновки, пропозиції, рекомендації.

Відповідно до ч. 15 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» порядок підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради.

Вважаючи за вище зазначених обставин протизаконними вказані рішення Малиницької сільської ради та безпідставними посягання позивачкою-відповідачкою ОСОБА_5 на її права щодо земельної ділянки, змушена звернутися за захистом до суду.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду (суддя Бондарчук В.В.) від 08.11.2021 року відкрито провадження за зустрічним позовом та об`єднано в одне провадження первісний позов із зустрічним позовом.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду (суддя Бондарчук В.В.) від 04.10.2021 року закрито підготовче засідання. Справу призначено до судового розгляду.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 17 грудня 2021 року (суддя Бондарчук В.В.) за клопотанням представника позивача за первісним позовом по справі призначено судову земельно-технічну експертизу. На вирішення експерта поставлено питання : чи розташована земельна ділянка з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 площею 1,5га. на землях колективної власності, що належали КСП «Обрій» с. Малиничі на підставі державного акту на право колективної власності серії ХМ №000012?

Згідно повідомлення експерта від 16 травня 2022 року експертизу виконати не можливо, оскільки йому не надано додаткових матеріалів для проведення експертизи.

Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду Заворотної О.Л. від 17.11.2022 року прийнято до провадження цивільні справу № 686/9012/21 та призначено підготовче засідання.

Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду Заворотної О.Л. від 07.12.2022 року в розпорядження експерта надано матеріали справи для проведення експертизи.

12 січня 2023 року від експерта надійшло клопотання про надання додаткових матеріалів.

Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду Заворотної О.Л. від 13.01.2023 року поновлено провадження у справі.

31.01.2023 року від представника Хмельницької міської ради надійшла заява про розгляд справи у їх відсутності. Щодо обґрунтованості визначення Хмельницької міської ради відповідачем за позовом ОСОБА_5 звертає увагу суду на наступне. Позивачем серед інших заявлено позовну вимогу про скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо земельної ділянки площею 1,5 га для ведення особистого селянського господарства на території Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області за кадастровим номером 6825084200:05:006:0037. Вищенаведена позовна вимога не може бути спрямована до Хмельницької міської ради, оскільки остання не уповноважена на здійснення будь-яких дій щодо реєстрації речових прав та не здійснювала таких.

04.05.2023 року від представника позивача за первісним позовом ОСОБА_1 надійшло клопотання про відмову від проведення експертизи та проведення розгляду справи за наявними матеріалами. Зазначає, що Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, видаючи наказ, в порушення вимог Земельного кодексу України, розпорядилось земельною ділянкою яка вже була зареєстрована за ОСОБА_5 . Враховуючи, що Малиницька сільська рада при винесені рішень про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, затвердження проекту землеустрою та передання земельної ділянки у власність ОСОБА_5 діяла в межах закону та наданої компетенції, вважає поданий зустрічний позов безпідставним. Первісний позов просить задовольнити.

Ухвалою судді Хмельницького міськрайонного суду від 04.05.2023 року скасовано ухвалу від 17.12.2021 року про призначення експертизи та закрито підготовче засідання. Призначено справу до судового розгляду.

Представник позивача ОСОБА_5 за первісним позовом та представник відповідача за зустрічним позовом в судовому засіданні первісний позов просить задовольнити в повному обсязі з підстав заявлених у позові, у задоволенні зустрічного позову просить відмовити.

Представник відповідача ОСОБА_6 за первісним позовом та представник позивача за зустрічним позовом просить відмовити в задоволенні первісного позову з підстав наведених у відзиві, а зустрічний позов просить задовольнити з підстав наведених у зустрічному позові.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в судовому засіданні первісний позов не визнала, в задоволенні первісного позову просить відмовити, зустрічний позов просить задовольнити.

Представник Хмельницької міської ради, будучи повідомленим належним чином, в судове засідання не з`явився, в матеріалах справи наявна заява від 31.01.2023 року про розгляд справи у їх відсутності та наявний відзив на первісний позов, в якому в задоволенні первісного позову просить відмовити.

Представник Розсошанської сільської ради, в судовому засіданні просить в задоволенні первісного позову відмовити, зустрічний позов задовольнити, надала суду пояснення де вказала, що спірна земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, та належала до земель запасу, а тому Малиницька сільська рада не мала повноважень щодо розпорядження вказаною земельною ділянкою, також вказує на порушення порядку прийняття спірного рішення від 01.12.2020, оскільки Малиницька сільська рада увійшла до складу Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади. За інформацією на офіційному сайті Розсошанської сільської ради (посилання http://rozsoshanska.gromada.org.ua/) 01 грудня 2020 року відбулася перша сесія об`єднаної територіальної громади, на якій, зокрема, були прийняті рішення про початок повноважень депутатів нового скликання, про початок повноважень голови ради сільської об`єднаної територіальної громади, про затвердження старост сіл.

Суд, заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши докази у справі, встановив наступні обставини справи та відповідні правовідносини.

Згідно Державного акту на право колективної власності на землю від 23.12.1995 року колективному сільськогосподарському підприємству «Обрій» с. Малиничі Хмельницького району Хмельницької області Радою народних депутатів Хмельницького району передано у колективну власність 3787.2 га землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Із архівної довідки архівного відділу Хмельницької районної державної адміністрації № 01.31/2021 -186 від 25.10.2021 року вбачається, що згідно рішення звітно-виборних зборів колгоспу ім. Дімітрова с. Малиничі Хмельницького району Хмельницької області від 15 лютого 1993 року протокол № 3, господарство реорганізовано в КСП «Обрій» с. Малинині. Відповідно до рішення загальних зборів членів КСП «Обрій» від 7 липня 1998 року протокол № 2, господарство реорганізовано в 6 ( шість) СТОВ, а саме: СТОВ «Малиничі», СТОВ «Посів», СТОВ «Лан», СТОВ «Волиця», СТОВ ім. Гузенка, СТОВ «Серп» з правонаступництвом.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22-9862-СГ від 20 грудня 2019 року передано Розсошанській сільській раді Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 767,7947 га, які розташовані за межами населених пунктів на території Розсошанської селищної об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, згідно додатку. Право власності на земельні ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права та оформлюється відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.»

Відповідно до акту приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 21 грудня 2018 року Головне управління Держгеокадаетру у Хмельницькій області відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 20 грудня 2018 року № 22-9862-СГ передає із державної власності, а Розсошанська сільська рада Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади приймає у комунальну власність Розсшанської сільської ради Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області земельні ділянки згідно з додатком. Цей Акт разом із вказаним наказом є підставою для державної реєстрації права, на вказані у додатку земельні ділянки, комунальної власності Розсошанської сільської ради Розсошанської сільської об`єднаної територіальної громади Хмельницького району.

30.01.2020 року ОСОБА_5 звернулася до Малиницької сільської ради Хмельницького району із заявою про надання їй дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею у власність орієнтовною площею 1,50 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства (код 01.03) - землі сільськогоспод призначення. За адресою: за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Рішенням Малиницької сільської ради Хмельницького району № 15 від 07 лютого 2020 року надано дозвіл ОСОБА_5 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з послідуючою передачею у власність орієнтовною площею 1,50 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства (код 01.03) - землі сільськогосподарського призначення. За адресою: за межами населених нунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. Розроблений та погоджений у встановленому порядку проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки слід подати на затвердження чергової сесії сільської ради.

20.03.2020 року ОСОБА_5 звернулася до ФОП ОСОБА_7 із заявою про розроблення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області із земель сільськогосподарського призначення за рахунок земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства. Даний проєкт розроблений та погоджений 06.04.2020 року.

Згідно вигягу з Державного земельного кадастру на підставі проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області із земель сільськогосподарського призначення за рахунок земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства сформована земельна ділянка, площею 1,50 га з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства (код 01.03) - землі сільськогосподарського призначення з присвоєнням кадастрового номера 6825084200:05:006:0037.

01.12.2020 року ОСОБА_5 звернулася до Малиницької сільської ради Хмельницького району із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення на надання у власність земельної ділянки площею 1,50 га для ведення особистого селянського господарства, розташованої за межами населених пунктів Малиницької сільської ради, Хмельницька область, Хмельницький район.

Згідно витягу із протоколу Малиницької сільської ради Хмельницького району від 01.12.2020 року третім питанням вирішувалося питання щодо відведення ОСОБА_5 земельної ділянки.

Рішенням Малиницької сільської ради Хмельницького району № 04 від 01 грудня 2020 року затверджено ОСОБА_5 проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,50 га із земель комунальної власності (категорія земель - землі сільськогосподарського призначення) для ведення особистого селянського господарства 1,50 га Хмельницька область, Хмельницький район, Малиницька сільська рада. Передано безоплатно у приватну власність ОСОБА_5 земельну ділянку площею 1,50 га, кадастровий номер 6825084200:05:006:0037, із земель комунальної власності (категорія земель - землі сільськогосподарського призначення) для ведення особистого селянського господарства 1,50 га Хмельницька область, Хмельницький район, Малиницька сільська рада. Рекомендовано зареєструвати право власності.

15 жовтня 2020 року ОСОБА_6 звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявою надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1,5 га з метою подальшої передачі у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області

Згідно інформації розгляду заяви гр. ОСОБА_6 , земельна ділянка, щодо якої зверталась ОСОБА_6 , перебувала у державній формі власності, та не перебувала в користуванні (власності) третіх осіб: в колонці «Чи перебуває земельна ділянка в користуванні (власності) третіх осіб» зазначено «ні».

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області № 22- 12703-СГ від 29 жовтня 2020 року ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність із земель сільськогосподарського призначення. Місце розташування за межами населених пунктів Малинецької сільської ради, Хмельницького району, кадастровий номер 6825084200:05:006:0037, площею 1,5 га, для ведення особистого селянського господарства.

06.11.2020 року до Головного управління надійшла заява гр. ОСОБА_6 - вх. № П-16602/0/94-20 від 09.11.2020 року з проханням затвердити технічну документацію земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності площею 1,5 га та передати безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області кадастровий номер 6825084200:05:006:0037.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 17.11.2020 року № 22-13511-СГ затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_6 , яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. Надано у власність гр. ОСОБА_6 , земельну ділянку площею 1.5000 га (кадастровий номер 6825084200:05:006:0037) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

На підставі Наказу 22-13511-СГ, виданого 17.11.2020 року Головним Управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області 25.11.2020 року земельна ділянка 1,50 га, кадастровий номер 6825084200:05:006:0037, адреса: Хмельницька область, Хмельницький район, Малиницька сільська рада була зареєстрована за ОСОБА_6 .

Згідно з частиною першою статті15, частиною першою статті16 ЦК Україникожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Порушення права пов`язане з позбавленням його суб`єкта можливості здійснити (реалізувати) своє право повністю або частково. Для застосування того чи іншого способу захисту, необхідно встановити які ж права (інтереси) позивача порушені, невизнані або оспорені відповідачем і за захистом яких прав (інтересів) позивач звернувся до суду.

Відповідно до частин першої та другоїстатті 78 ЗК Україниправо власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставіКонституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Частиною першоюстатті 81 ЗК Українивизначено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Відповідно до пункту «а» частини третьоїстатті 22 ЗК України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно з пунктом «в» частини третьоїстатті 116 ЗК Українибезоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

На підставі п.«б» ч.1 ст.121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами, погодження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проєктів землеустрою щодо відведення земельних ділянок регулюється статтями118,186-1 ЗК України.

Відповідно ч.1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування для всіх потреб із земель комунальної власності відповідних територіальних громад.

Відповідно до змісту ст. 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебували: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Згідно з ст.84 Земельного кодексу України у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України Земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, у власність або у користування для всіх потреб передає Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи.

Відповідно до частини шостоїстатті 118 ЗК Українигромадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначенихстаттею 122 цього Кодексу.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд (частина першастатті 13 ЦПК України).

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (частини перша-третястатті 89 ЦПК України).

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» (далі - Закон України від 10.07.2018 № 2498-VIII), який набрав чинності з 01.01.2019, внесено зміни до Земельного кодексу України та визначено, що землі колективних сільськогосподарських підприємств, які припинені, вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані.

Цими змінами в п.21. в Земельному кодексі установлено, що з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» землі колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені (крім земельних ділянок, які на день набрання чинності зазначеним Законом перебували у приватній власності), вважаються власністю територіальних громад, на території яких вони розташовані. Зазначений Закон є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки, сформовані за рахунок земель, які в силу зазначеного Закону переходять до комунальної власності.

Так, ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 17 грудня 2021 року за клопотанням представника позивача за первісним позовом по справі призначено судову земельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставлено питання : чи розташована земельна ділянка з кадастровим номером 6825084200:05:006:0037 площею 1,5га. на землях колективної власності, що належали КСП «Обрій» с. Малиничі на підставі державного акту на право колективної власності серії ХМ №000012.

Згідно повідомлення експерта від 16 травня 2022 року експертизу виконати не можливо, оскільки не надано землевпорядної документації на земельну ділянку площею 3787,2 га, що була відведена КСП «Обрій» с. Малиничі на підставі державного акту на право колективної власності серія ХМ № 000012, для проведення експертизи.

Також слід зазначити, що відсутні відомості щодо виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель бувшого КСП «Обрій» с. Малинині з метою реєстрації на земельні ділянки права комунальної власності на підставі Державного акту на право колективної власності на землю від 23.12.1995 року з метою передачі земель сільськогосподарського призначення із колективної у комунальну власність на виконання вимог Закону України від 10.07.2018 №2498-VIII.

Вирішуючи спір, враховуючи вказані норми матеріального права, встановивши обставини справи, які мають суттєве значення для її вирішення, надавши належну оцінку поданим доказам, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог за первісним позовом, оскільки позивачем не доведено порушення її прав при прийнятті наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 17.11.2020 року № 22-13511-СГ про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства гр. ОСОБА_6 , яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, та надання у власність гр. ОСОБА_6 , земельної ділянки площею 1.5000 га (кадастровий номер 6825084200:05:006:0037) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Крім того, слід зазначити після виборів 30 жовтня 2020 року була створена Розсошанська ОТГ, до складу якої ввійшла Малиницька сільська рада.

За інформацією на офіційному сайті Розсошанської сільської ради (посилання http://rozsoshanska.gromada.org.ua/) 01 грудня 2020 року відбулася перша сесія об`єднаної територіальної громади, на якій, зокрема, були прийняті рішення про початок повноважень депутатів нового скликання, про початок повноважень голови ради сільської об`єднаної територіальної громади, про затвердження старост сіл.

Заява ОСОБА_5 про затвердження проекту датована 1 грудня 2021 року і рішення про затвердження проєкту землеустрою та передачу земельної ділянки у власність датовано від 1 грудня 2020 року.

Згідно з п.10 ст. 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ч.3 ст.15 Закону України «Про доступ до публічної інформації» проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Таким чином, розгляд заяви ОСОБА_5 відбувся з порушенням вимог закону та регламенту, затвердженого рішенням другої сесії Малиницької сільської ради VII скликання від 24.12.2015 № 01.

Отже ОСОБА_6 у встановленому законом порядку звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з метою отримання земельної ділянки у власність, який прийняв Наказ № 22- 12703-СГ від 29 жовтня 2020 року про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі у власність із земель сільськогосподарського призначення. Місце розташування за межами населених пунктів Малинецької сільської ради, Хмельницького району, кадастровий номер 6825084200:05:006:0037, площею 1,5 га, для ведення особистого селянського господарства. А в подальшому оскільки земельна ділянка була вільна та перебувала у державній власності прийняв Наказ від 17.11.2020 року № 22-13511-СГ про затвердження технічної документації та надання у власність гр. ОСОБА_6 , земельну ділянку площею 1.5000 га (кадастровий номер 6825084200:05:006:0037) для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення державної власності, яка розташована за межами населених пунктів Малиницької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області.

Крім того, згідно інформації розгляду заяви гр. ОСОБА_6 , земельна ділянка, щодо якої зверталась ОСОБА_6 , перебувала у державній формі власності, та не перебувала в користуванні (власності) третіх осіб: в колонці «Чи перебуває земельна ділянка в користуванні (власності) третіх осіб» зазначено «ні».

Такі накази прийняті в межах своєї компетенції та спосіб, передбачений законом, тому відсутні підстави для скасування наказу та скасування державної реєстрації права власності відповідача ОСОБА_6 на спірну земельну ділянку.

Згідно частини першої статті 155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Відповідно до частин другої, п`ятої статті 158 ЗК України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спір вирішується судом.

У такому випадку як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 ЦК України може розглядатися та пред`являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства вимога про визнання рішення незаконним, якщо фактично підґрунтям і метою пред`явлення позовної вимоги про визнання рішення незаконним є оспорювання цивільного речового права особи, що виникло в результаті та після реалізації рішення суб`єкта владних повноважень. Подібні висновки викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 30.05.2018 у справі №368/1158/16-ц, та у постанові Верховного Суду від 16.06.2021 у справі №303/5074/17.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що зустрічний позов про визнання недійсними рішення Малиницької сільської ради № 15 від 07 лютого 2020 року «Про надання дозволу на складання документації із землеустрою» та рішення № 4 Малиницької сільської ради Хмельницького району від 01 грудня 2020 року «Про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність» щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки ОСОБА_5 підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.2,5,7,10,12,13,17,18,81,141, п. 2 ч. 1, ч. 3 ст.258, ч. 1 ст.259, ч. 6,8ст.259, ст. ст.263 - 267, ч. 6,7ст.268, ч. 1,2ст.273, ч. 1 ст.352, ст.354 ЦПК України, суд

ухвалив:

В задоволенні первісного позову ОСОБА_5 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 про визнання незаконним та скасування наказів, скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень - відмовити.

Зустрічний позов ОСОБА_6 до ОСОБА_5 , Розсошанської сільської ради про визнання недійсним рішення - задовольнити.

Визнати недійсним рішення Малиницької сільської ради № 15 від 07 лютого 2020 року «Про надання дозволу на складання документації із землеустрою» та рішення № 4 Малиницької сільської ради Хмельницького району від 01 грудня 2020 року «Про затвердження проєкту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та надання їх у власність» щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу безоплатно у приватну власність земельної ділянки ОСОБА_5 .

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Хмельницького апеляційного суду шляхом подання в 30-ти денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення набуває законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Позивач : ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 .

Відповідач : ОСОБА_6 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_2 .

Відповідач : Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, вул. Інституьска, 4/1, м. Хмельницький, 29016, код ЄДРПОУ 39767479.

Відповідач : Хмельницька міська рада, вул. Героїв Маріуполя, 3, м. Хмельницький, 29013, код ЄДРПОУ 33332218.

Відповідач : Розсошанська сільська рада, вул. Центральна, 4, с. Розсоша, Хмельницький район, 31362, код ЄДРПОУ 04402899.

Дата складення повного тексту судового рішення: 14.12.2023.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено22.12.2023
Номер документу115788859
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —686/9012/21

Постанова від 27.02.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Постанова від 27.02.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Ухвала від 12.01.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Ухвала від 12.01.2024

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Рішення від 05.12.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Рішення від 05.12.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 11.10.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 04.05.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 17.01.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

Ухвала від 13.01.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Заворотна О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні