Ухвала
від 18.12.2023 по справі 915/1845/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

про відкриття провадження

18 грудня 2023 року Справа № 915/1845/23

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Олейняш Е.М., розглянувши матеріали позовної заяви

за позовом Заступника керівника Первомайської окружної прокуратури Миколаївської області, вул. Івана Виговського, 18, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55213 (код ЄДРПОУ 02910048)

електронна адреса: pervom@myk.gp.gov.ua

в інтересах держави в особі Південного офісу Держаудитслужби, вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65012 (код ЄДРПОУ 40477150)

електронна адреса: odesa@dkrs.gov.ua

від імені якого виступає Управління Південного офісу Держаудитслужби у Миколаївській області, вул. Спаська, 42-а, м. Миколаїв, 54001 (код ЄДРПОУ 41168670)

електронна адреса: mykolaiv@dkrs.gov.ua

Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2 Екіпажна, 1, м. Миколаїв, 54003 (код ЄДРПОУ 38524996)

електронна адреса: post@mk.dsns.gov.ua

до відповідача 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. Пилипа Орлика, 30, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55201 (код ЄДРПОУ 38012049)

електронна адреса: 5dprzl@ukr.net

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Пожмашина», вул. Миру, 100А, смт Ладан, Прилуцький район, Чернігівська область, 17583 (код ЄДРПОУ 33742637)

про визнання недійсним договору, застосування наслідків недійсності правочину

без повідомлення (виклику) учасників

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду Миколаївської області звернувся Заступник керівника Первомайської окружної прокуратури Миколаївської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Південного офісу Держаудитслужби від імені якого виступає Управління Південного офісу Держаудитслужби у Миколаївській області, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до відповідачів 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області та Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Пожмашина», в якій просить суд:

1. Визнати недійсним договір від 28.06.2023 № 23/06П укладений між 5 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Миколаївській області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Пожмашина».

2. Застосувати наслідки недійсності правочину шляхом стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова і компанія «Пожмашина» на рахунок 5 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Миколаївській області державні кошти в сумі 19 825 000, 00 грн. та зобов`язати 5 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Миколаївській області повернути ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина» автоцистерну пожежну АЦ-5,0-50 (1833)-442F2 (АЦП EN 1846-S-1-6-5000-10/3000-3, придбану за договором від 28.06.2023 № 23/06П.

Прокуратура просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова компанія «Пожмашина» на користь Миколаївської обласної прокуратури сплачений судовий збір за подання позову.

Підставою позову прокуратурою зазначено наступні обставини.

02.06.2023 5 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Миколаївській області на веб-порталі ProZorro оприлюдено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерну документацію разом з додатками щодо закупівлі товару за предметом «ДК 021:2015:34140000-0: Великовантажні мототранспортні засоби (Автоцистерна пожежна ємністю до 5 тонн)» очікуваною вартістю 19 860 000, 00 грн. (ідентифікаційний номер закупівлі UA-2023-06-02-011835-а).

Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій від 22.02.2023 для участі в торгах пропозиції подали два учасники: ТОВ «Елів-Сервіс» з ціновою пропозицією 19 560 000, 00 грн. (тендерна пропозиція якого відхилена) та ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина» з остаточною ціновою пропозицією 19 825 000, 00 грн. (визначено переможцем).

Так, рішенням уповноваженої особи, оформленим протоколом № 16 від 21.06.2023, переможцем процедури відкритих торгів з особливостями визнано ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина» та прийнято рішення про намір укласти договір з вказаним товариством.

Фінансування за умовами спірного правочину здійснювалось за кошти загального фонду Державного бюджету України.

За наслідками процедури закупівлі 28.06.2023 замовником з вказаним учасником укладено договір № 23/06П щодо закупівлі товару за ціною 19 825 000,00 грн. зі строком поставки до 21.12.2023.

На виконання умов договору ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина» 28.06.2023 поставлено на адресу замовника вказаний транспортний засіб, що підтверджується актом приймання-передачі товару від 28.06.2023, а замовником, в свою чергу, здійснено оплату за вказаним зобов`язанням у сумі 19 825 000, 00 грн., що підтверджується податковою накладною від 28.06.2023 № ПЖОц-000242. В подальшому придбаний транспортний засіб було поставлено на облік та зареєстровано у внутрішній системі СБДР ДСНС та 12.08.2023 його введено на оперативний рахунок 23 ДПРЧ ДПРЗ ГУ ДСНС України в Миколаївській області.

Прокуратура зазначає, що вказану закупівлю проведено з порушенням вимог чинного законодавства, Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», оскільки:

- замовником згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.06.2023 № 15 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Елів Сервіс» на підставі абз. 5 п.п. 2 п. 44 Особливостей через: надання учасником у складі тендерної пропозиції довідки від 12.06.2023 № 250, яка не містить ID товару, що присвоєно електронною системою закупівель, як це передбачалось п. 9 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації; приєднання до тендерної пропозиції на підтвердження наявності в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) у складі пропозиції копії договору від 16.12.2022 № 16/12/22, яка не містить додатків (що є невід`ємною частиною договору) та додаткових угод до договору; не надання учасником у складі пропозиції документів на підтвердження наявності в нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.

Прокуратура зазначає, що замовник в порушення вимог п. 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах та, як наслідок, в порушення п. 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Елів Сервіс» на підставі абз. 5 п.п. 2 п. 44 Особливостей.

- замовник з порушенням вимог ч. 11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 49 Особливостей розпочав розгляд тендерної пропозиції ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина», пропозиція ціни якого була вищою на 265 000, 00 грн. від пропозиції учасника ТОВ «Елів Сервіс»;

- тендерна пропозиція ТОВ «Промислова компанія «Пожмашина» не відповідає вимогам тендерної документації, визначеним замовником, а саме всупереч вимогам п. 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації замовника, Товариством не надано документи на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а лише зазначено про можливість їх надання. Крім того, відповідно до п. 4 додатку № 1 до тендерної документації (наявність фінансової спроможності) учасник процедури мав надати фінансову звітність відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73, або скорочену фінансову звітність відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Однак, у складі тендерної пропозиції учасником було надано лише довідку від 13.06.2023 про наявність майна та готовність подати підтверджуючі документи, а також лист-підтвердження від 13.06.2023 про те, що товариство веде фінансову звітність та готовність надати підтверджуючі документи.

Прокуратура зазначає, що відхилення пропозиції одного з учасників по причині її невідповідності вимогам тендерної документації з одночасним прийняттям пропозиції іншого учасника, яка також не відповідала тендерній документації, суперечить вимогам Закону щодо здійснення прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, розвитку добросовісної конкуренції, а також принципам публічних закупівель.

Прокуратура зазначає, що замовником під час здійснення вказаної закупівлі порушено принципи проведення публічних закупівель, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема максимальної економії, об`єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Вказані порушення також були виявлені під час проведення моніторингу вказаної закупівлі Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області.

Враховуючи, що замовником порушені вимоги чинного законодавства під час проведення процедури закупівлі, а саме вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостей, вбачаються підстави для визнання судом недійсним оспорюваного правочину (ст. 215 ЦК України) із одночасним застосуванням наслідків недійсності правочину у вигляді двосторонньої реституції (ст. 216 ЦК України).

Позовні вимоги обґрунтовано приписами ст. 15, 16, 203, 208, 215, 216 ЦК України, ст. 53 ГПК України, ст. 1, 41 Закону України "Про публічні закупівлі", постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачені Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" та судовою практикою.

Дослідивши матеріали позовної заяви, суд встановив, що остання подана з урахуванням вимог ст. 162, 164, 172 ГПК України. Керуючись ч. 1, 2 ст. 176 ГПК України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 176 ГПК України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються, зокрема, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.

Відповідно до ч. 3 та 4 ст. 12 ГПК України спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Умови, за яких суд має право розглядати вимоги про стягнення грошових сум у наказному провадженні, а справи - у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.

Відповідно до п. 8 ч. 4 ст. 247 ГПК України у порядку спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, в яких ціна позову перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Враховуючи вищевикладене, розгляд даної справи слід проводити в порядку загального позовного провадження.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Відповідно до Указів Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 14.03.2022 № 133/2022, від 18.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12.08.2022 № 573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022, від 06.02.2023 № 58/2023, від 01.05.2023 № 254/2023, від 26.07.2023 № 451/2023, від 06.11.2023 № 734/23 у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України продовжувався строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб, з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб, з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб, з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Відповідно до ст. 26 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України.

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.

Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.

Керуючись ст. 12, 176, 233-235, 247, 250-252, 254-255 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

2. Здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

3. Призначити підготовче засідання по справі на 23.01.2024 об 11:30 год.

Повідомити учасників справи про призначення підготовчого засідання по справі.

Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Миколаївської області за адресою: вул. Фалєєвська, 14, м. Миколаїв, 54005.

4. Суд звертає увагу учасників процесу на наступне.

Відповідно до абз. 1, 2 ч. 6 ст. 6 ГПК України адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.

Процесуальні наслідки, передбачені цим Кодексом у разі звернення до суду з документом особи, яка відповідно до цієї частини зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються судом також у випадках, якщо інтереси такої особи у справі представляє адвокат.

Суд зазначає про обов`язок осіб, зазначених у ст. 6 ГПК України, зареєструвати свій електронний кабінет та про можливість ознайомлення з матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами (абз. 3 ч. 7 ст. 42 ГПК України).

5. Встановити відповідачам строк у 15 днів з дня вручення даної ухвали для подання суду відзиву на позовну заяву і всіх наявних доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Відзив на позов має відповідати вимогам ст. 165 ГПК України.

Роз`яснити відповідачу, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 9 ст. 165 ГПК України).

6. Встановити позивачам та прокуратурі строк у 5 днів з дня отримання від відповідача відзиву на позовну заяву для подання до суду відповіді на відзив в порядку ст. 166 ГПК України та всіх наявних доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення позивача, якщо такі докази не надані відповідачем, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відповіді на відзив і доданих до неї доказів іншим учасникам справи.

Відповідь на відзив має відповідати вимогам ст. 166 ГПК України.

7. Встановити відповідачам строк у 5 днів з дня отримання відповіді на відзив для подання до суду заперечень на відповідь на відзив в порядку ст. 167 ГПК України та всіх наявних доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) заперечень і доданих до них доказів іншим учасникам справи.

Заперечення мають відповідати вимогам ст. 167 ГПК України.

Подання заяв по суті справи є правом учасників справи (ч. 4 ст. 161 ГПК України).

8. Звернути увагу учасників справи на наступне:

- судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін (ч. 1 ст. 13 ГПК України);

- кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій (ч. 4 ст. 13 ГПК України);

- учасники справи мають права та обов`язки, передбачені ст. 42, 46 ГПК;

- заяви, клопотання і заперечення щодо процесуальних питань подаються в порядку, встановленому ГПК України (ч. 3 ст. 169 ГПК України); якщо такий порядок приписами ГПК України не встановлений, то заяви, клопотання і заперечення щодо процесуальних питань слід подавати до суду в письмовій формі (ч. 3 ст. 169 ГПК України);

- повноваження представників учасників справи, а також документи, що підтверджують повноваження представників, врегульовані приписами ст. 16, 56-61 ГПК України;

- порядок подання доказів, а також наслідки несвоєчасного подання доказів врегульовані ст. 80 ГПК України;

- копії письмових доказів, які подаються до суду, оформлюються відповідно до вимог ст. 91 ГПК України та п. 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації "Вимоги до оформлення документів" (ДСТУ 4163-2003), який затверджено наказом Держспоживстандарту України від 07.04.2003 № 55.

9. Попередити учасників справи про те, що відповідно до ст. 135 ГПК України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід державного бюджету з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: 1) невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу; 2) зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству; 3) неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин; 4) невиконання ухвали про забезпечення позову або доказів, ненадання копії відзиву на позов, апеляційну чи касаційну скаргу, відповіді на відзив, заперечення іншому учаснику справи у встановлений судом строк; 5) порушення заборон, встановлених частиною десятою статті 188 цього Кодексу.

На вебсторінці Господарського суду Миколаївської області на офіційному вебпорталі судової влади України в Інтернет за посиланням: http://mk.arbitr.gov.ua/sud5016/ учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи, що розглядається.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню окремо від рішення суду (ст. 235, 255 ГПК України).

Ухвалу підписано 18.12.2023

Суддя Е. М. Олейняш

Дата ухвалення рішення18.12.2023
Оприлюднено26.12.2023
Номер документу115818714
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання недійсним договору, застосування наслідків недійсності правочину без повідомлення (виклику) учасників

Судовий реєстр по справі —915/1845/23

Ухвала від 02.04.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 29.03.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 23.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Олейняш Е.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні