Постанова
від 14.09.2010 по справі 2а-10983/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 вересня 2010 року 08:55 № 2а-10983/10/2670

Окружний адміністративн ий суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К. при секретар і судового засідання Шкребті й І.П., розглянувши у відкрито му судовому засіданні справу

за позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Будівельник - сервіс»

до Державної податкової інспекції у Голос іївському районі міста Києва

про визнання нечинними податкових повідомень-рішен ь від 29.10.2009р. №0000962308/0,0000952308/0

за участю представників с торін:

від позивача: Верховськ ого О.В., представника

від відповідача: Чайки М. О., представника

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні пр оголошено ступну та резолюти вну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністрат ивного суду м. Києва звернуло сь Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Будівельни к - сервіс»з позовом про визна ння нечинними податкових пов ідомень-рішень від 29.10.2009р. №0000962308/0, 0000952308/0.

Позовні вимоги ґрунтуютьс я на тому, що оскаржувані пода ткові повідомлення-рішення в инесені ДПІ у Голосіївському районі м.Києва із порушенням чинного законодавства Украї ни, ґрунтуються на неправиль ному застосуванні норм подат кового законодавства, а тому підлягають скасуванню.

Відповідачем позовні вимо ги заперечуються з огляду на те, що проведеною перевіркою було встановлено порушення позивачем п.п. 7.4.1, 7.4.5 п.7.4, п.п. 7.7.1 п.7.7 с т.7 Закону України від 04.03.1997 №168/97-В Р «Про податок на додану варт ість»та п.п.5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону Укр аїни від 28.12.1994 № 334/94-ВР «Про оподат кування прибутку підприємст в», зокрема, укладення угод, як і були кваліфіковані відпові дачем як нікчемні.

Розглянувши подані сторо нами документи і матеріали, з аслухавши пояснення предста вників сторін, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Ок ружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Співробітниками Д ержавної податкової інспекц ії у Голосіївському районі м іста Києва було проведено не виїзну документальну переві рку товариства з обмеженою в ідповідальністю «Будівельн ик - сервіс»(далі - позивач) з питань правових відносин з Т ОВ „СМУ-17" (Код ЄРДПОУ 351404/3), за пер іод з 01.06.2008р. по 31.03.2009р. та складено Акт від 15.10.2009 р. за № 616/1-23-07-32486615 (да лі - акт перевірки).

За результатами перевірк и встановлено, зокрема, поруш ення п. п 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону Украї ни від 28.12.1994 №334/94-ВР "Про оподаткув ання прибутку підприємств" (і з змінами та доповненнями), що призвело до заниження подат ку на прибуток за перевіряєм ий період у сумі 94 741 грн.

Також, встановлено порушен ня п. п. 7.4.1, 7.4.5 п. 7.4, п. п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Зако ну України від 03.04.1997 №168/97-ВР «Про податок на додану вартість" (із змінами та доповненнями), що призвело до заниження под атку на додану вартість за пе ревіряємий період у загальні й сумі 53 981 грн.

На підставі даного акту пе ревірки, ДПІ у Голосіївськом у р-ні м. Києва було прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня від 29.10.2009р. № 0000962308/0, яким позивач у донараховано податок на до дану вартість у сумі 53981,00 грн. та нараховані штрафні санкції у розмірі 26990,50 грн., а також пода ткове повідомлення-рішення № 0000952308/0, яким позивачу донарахов ано податок на прибуток підп риємств у сумі 94741,00 грн. та нарах овані штрафні санкції у розм ірі 39304,50 грн.

Не погоджуючись з винесени ми податковими повідомлення ми рішеннями, ТОВ «Будівельн ик-Сервіс», у порядку апеляці йного узгодження сум податко вих зобов'язань, було подано с каргу на податкові повідомле ння-рішення до ДПІ у Голосіїв ському районі м. Києва, Держав ної податкової адміністраці ї у місті Києві та у подальшом у до Державної податкової ад міністрації України, за ріше нням яких податкові повідомл ення рішення від 29.10.2009р. №0000952308/0, №000 0962308/0 залишені без змін, а скарг и позивача - без задоволення ..

Зокрема, в ході перевірки було встановлено, що на підст аві укладених між ТОВ „Будів ельник-Сервіс" (Генпідрядник ) та ТОВ „СМУ-17" (Субпідрядник) д оговорів №02/06/08 від 02.06.2008р., №04/08/08 від 04.08.08р., №02/10/08 від 02.10.2008р., №10/10/2008 від 10.10.2008р ., №14/10/08 від 14.10.2008р. та №25/12/2008 від 25.12.2008р. Т ОВ „Будівельник-Сервіс" у пер евіреному періоді отримано в ід ТОВ „СМУ-17" субпідрядні пос луги на загальну суму 378 964 грн., щ о підтверджується актами вик онаних робіт.

Вартість придбаних у ТОВ „С МУ-17" послуг та субпідрядних р обіт на підставі первинних д окументів була віднесена ТОВ „Будівельник-Сервіс" до скла ду валових витрат за III кварта л 2008р. на суму 95490,00грн., за IV кварта л 2008 року на суму 244305,00грн. та за І к вартал 2009 р. на суму 39169,00грн. та зг ідно з податковими накладним и від 16.02.2009р. №160209, від 08.10.2008 №081008, від 29.10 .2008р. № 291008, від 20.11.2008р. № 201108, від 10.07.2008р. №1 00708, від 12.08.2008р. № 120808, від 11.09.2008 №110908, від 14 .10.2008 № 141008, від 19.11.2008 без номера до ск ладу податкового кредиту за липень 2008 р. суму у розмірі 6366,0гр н., за серпень 2008р.-6366,0грн., за вере сень 2008р.- 6366,0грн., за жовтень 2008р.- 11 .812,0 грн., за листопад 2008р.-15237,00 грн., з а лютий 2009р.-7834,0грн.

Перевіркою встановлено, що податкові накладні та акти н аданих послуг підписані від імені директора ТОВ «СМУ-17» ОСОБА_3

Відповідно до постанови СВ ПМ ДПА у Одеській області від 06.06.2009р. про проведення документ альної перевірки, у провадже нні СВ ПМ ДПА Одеській област і знаходиться кримінальна сп рава №201200900004 по обвинуваченню ОСОБА_3 у скоєнні злочину пе редбаченого ч.3 ст. 212 КК України . В ході досудового слідства в становлено, що в період з 2005-2008р. р. громадянин ОСОБА_3 ство рив та придбав низку фіктивн их підприємств, в тому числі Т ОВ «СМУ-17»(Код ЄДРПОУ 35140473).

На підставі викладеного, ак том перевірки сформульовано висновок, що укладені та наче бто виконані договори між ТО В «Будівельник-Сервіс»та ТОВ «СМУ-17»є нікчемними, оскільки оформлені лише документальн о, без будь-якого товарного ха рактеру операцій, з метою зан иження податку на прибуток, п одатку на додану вартість та незаконної конвертації кошт ів.

Суд не погоджується з позиц ією відповідача щодо нікчемн ості вищезазначених угод, з о гляду на наступне.

Згідно з частиною 1 статті 67 К онституції України, кожен зо бов' язаний сплачувати пода тки та збори в порядку і розмі рах, установлених законом.

За змістом частини 1 статт і 228 Цивільного кодексу Україн и (далі ЦК), правочин спрямован ий на незаконне заволодіння майном держави, вважається т аким, що порушує публічний по рядок, а отже, згідно з частино ю 2 згаданої статті, є нікчемни м.

Як зазначено у частині 2 ста тті 215 ЦК, визнання судами нікч емних правочинів недійсними не вимагається.

Відповідно до частини 1 стат ті 216 ЦК, недійсний правочин не створює юридичних наслідків , крім пов' язаних з його неді йсністю.

Зокрема, на вимогу суду відп овідачем не було надано інфо рмації та вироку суду по крим інальній справі №201200900004 відносн о посадових осіб ТОВ«СМУ-17», я ка зазначена в акті перевірк и, натомість, суду ДПІ у Голосі ївському районі було надано інформацію, що вирок по даній кримінальній справі відсутн ій, оскільки справа перебува є на розгляді в Апеляційному суді Одеської області.

Отже, виходячи з вищенаведе ного, на час розгляду даної сп рави не було встановлено ная вність умислу у директора ТО В «СМУ-17»на укладення угод, сп рямованих на ухилення від сп лати податків.

Також, акт перевірки не міст ить жодних посилань, з яких пі дстав відповідач вважає угод и, здійснені позивачем, нікче мними правочинами, в чому сам е, на думку відповідача, дані у годи порушують публічний пор ядок.

Зокрема, в акті перевірки ві дсутні посилання на ухиляння контрагента позивача від уп лати податків та зборів, визн ачення їм податкових зобов' язань, винесення вироків пос адовим особам підприємств, а бо будь - які інші відомості , які можуть бути визначені як підстави та докази укладенн я угод з метою, що порушує публ ічний порядок.

Матеріали справи містять к опію ліцензії, виданої ТОВ «С МУ- 17»Міністерством будівниц тва, архітектури та житлово- к омунального господарства Ук раїни №316366від 25.05.2007р., з терміном дії по 25.05.2010р.

Отже, на виконання робіт кон трагентом позивача було отри мано належний дозвіл компете нтного відомства.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , за вищезазначеними угодами роботи ТОВ «СМУ-17»виконані в повному обсязі, які були пере дбачені проектом будівництв а офісно-ділового центру по в ул. Саксаганського, 105 м.Києва.

Матеріали справи містять д оговори на виконання субпідр ядних робіт, акти приймання-п ередачі виконаних робіт, скл адених ТОВ «СМУ-17»та ТОВ «Буді вельник-Сервіс»та виданих ТО В «СМУ-17»податкових накладни х.

Зокрема, позивачем на вимог у суду було надано докази фак тичного виконання робіт та в икористання результатів роб іт в межах господарської дія льності, а саме прийняття роб іт замовником будівництва - П риватною комерційною фірмою «АМУР»та введення будівницт ва в експлуатацію ( сертифіка т відповідності КВ 000107 від 07.04.2010р .).

Відповідно до підпункту 7. 4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість»(у редакції, чинній на час виник нення спірних правовідносин ), податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом тако го звітного періоду, зокрема , у зв'язку з придбанням або ви готовленням товарів (у тому ч ислі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого викори стання в оподатковуваних опе раціях у межах господарської діяльності платника податку .

Згідно з підпунктом 7.4.5 цього пункту в тій самій редакції, н е підлягають включенню до ск ладу податкового кредиту сум и сплаченого (нарахованого) п одатку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтвердж ені податковими накладними ч и митними деклараціями (інши ми подібними документами згі дно з підпунктом 7.2.6 цього пунк ту).

Оскільки матеріали справ и містять податкові накладні , договори на виконання субпі дрядних робіт, акти прийманн я-передачі виконаних робіт, с кладених позивачем та його к онтрагентом, а також відпові дачем в акті перевірки не заз начено жодних посилань щодо анулювання свідоцтв платник а ПДВ контрагента позивача а бо несплати ТОВ "СМУ-17" податку на додану вартість до бюджет у, судом вбачаються неправом ірними посилання відповідач а, викладені в акті перевірки .

Виходячи із приписів пп. 7.4.5 п . 7.4 ст. 7 Закону України "Про пода ток на додану вартість", тільк и відсутність податкової нак ладної безспірно позбавляє п латника податку права на вкл ючення до податкового кредит у сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарі в (робіт, послуг).

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах п ро протиправність рішень, ді й чи бездіяльності суб'єкта в ладних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Всупереч наведеним вимог ам, відповідач, як суб'єкт влад них повноважень, не довів пра вомірності прийнятих ним спі рних рішень з урахуванням вс іх встановлених фактичних об ставин та вимог законодавств а.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС Укр аїни, Окружний адміністратив ний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов Товариства з обме женою відповідальністю «Буд івельник-сервіс»задовольни ти повністю.

2.Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення - рішення Державної пода ткової інспекції у Голосіївс ькому районі міста Києва від 29.10.2009р. №0000962308/0 та № 0000952308/0.

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів з за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.09.2010
Оприлюднено13.10.2010
Номер документу11586948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10983/10/2670

Ухвала від 28.05.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 02.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Ухвала від 09.06.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 14.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні