Рішення
від 21.12.2023 по справі 420/21480/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21480/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ларк Сідз Україна» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ларк Сідз Україна» (далі - позивач, ТОВ «Ларк Сідз Україна»), в інтересах якого діє адвокат Зудінов Олег Олексійович, звернулося до суду з адміністративним позовом до Одеської митниці (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці щодо класифікації товару від 24.07.2023 № 23UА50050000041-КТ.

В обґрунтування своїх вимог ТОВ «Ларк Сідз Україна» вказує, що 08.07.2023 з метою митного оформлення товару, що надійшов з Ізраїлю на адресу позивача, Одеській митниці була подана митна декларація № 23UA500500023486U8. На підставі вказаної декларації згідно з графою 31 декларувався товар «Добрива мінеральні з вмістом двох поживних елементів: азоту та калію; із вмістом азоту більш як 10 % в перерахунку на сухий безводний продукт: мінеральне добриво MULTI-K GG 13.5-0 46.2 25/1050, з мікроелементами, у вигляді порошку змішаного з гранулами. Виробник і продавець товару - компанія «HAIFA NEGEV TECNOLOGIES LTD» (Ізраїль). У графі 33 поданої митної декларації був вказаний код товару згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності - 3105 90 20, що має наступний текстовий опис:

3105 Добрива мінеральні або хімічні із вмістом двох чи трьох поживних елементів: азоту, фосфору та калію; інші добрива; товари цієї групи у таблетках чи аналогічних формах або в упаковках масою брутто не більш як 10 кг:

3105 90 - інші:

3105 90 20 00 - - із вмістом азоту більш як 10 % у перерахунку на сухий безводний продукт

Однак, 24.07.2023 відповідачем було прийнято рішення щодо класифікації товару № 23UA50050000041-KT, відповідно до якого:

1. опис товару у графі 31 митної декларації змінено на такий: «Нітрат калію KNO3 (CAS 7757-79-1)» являє собою суміш порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді;

2. задекларований у графі 33 митної декларації код товару згідно з УКТ ЗЕД 3105 90 20 00 змінено на 2834 21 00 00.

Визначений відповідачем код товару згідно з УКТ ЗЕД 2834 21 00 00 має наступний текстовий опис:

2834 Нітрити; нітрати:

2834 21 00 00 - - калію.

У відповідності з правилом 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД у разі коли з будь-яких причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де подається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (а), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови що цей критерій можна застосувати;

(с) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (а) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Таким чином, класифікацію товару (мінеральне добриво MULTI-K GG) як нітрат калію мають обґрунтовувати висновки, відповідно до яких ця сполука є основним елементом товару.

Оскаржуване рішення винесено відповідачем за відсутності таких висновків.

Згідно з графою 5 оскаржуваного рішення «Обґрунтування класифікації товару» підставою для його прийняття крім нормативно-правових актів та документів, що складались за результатами огляду товару, а саме, акту митного огляду та фотографій товару в упаковці з маркуванням, став висновок Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 20.07.2023 № 142000-3102-0129 (далі - висновок СЛЕД).

У висновку СЛЕД нітрат калію згадується як складова товару, однак жодних посилань на кількість цієї сполуки в товарі документ, що став підставою для зміни класифікації товару, не містить.

Відповідно до висновку СЛЕД товар є багатокомпонентним, оскаржуване рішення про класифікацію товару згідно з УКТ ЗЕД за кодом 2834 21 00 00 є безпідставним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Ухвалою від 22.08.2023 провадження у справі відкрито та вирішено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

05.09.2023 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що 08.07.2023 до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Одеса-внутрішній» Одеської митниці від імені ТОВ «Ларк Сідз Україна» декларантом ТОВ «Віздом» подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № 23UA500500023486U8, за якою заявлено товар « 1. Добрива мінеральні з вмістом двох поживних елементів: азоту та калію; із вмістом азоту більш як 10 мас. % у перерахунку на сухий безводний продукт: - мінеральне добриво MULTI-K GG 13.5-046.2 25/1050, з мікроелемантами, у вигляді порошка змішанного з гранулами хімічний склад N-NO313.5%, K2O 46.2%, номерCAS 7757-79-1 всього 1680 п/п мішків по 25кг. Сфера застосування: зернові, технічні цукрові буряки, садові, овочеві, закритого та відкритого грунту, квіти. Торговельна марка MULTI-K. Виробник HAIFA NEGEV TECHNOLOGIES LTD. Країна виробництва IL» у товарній підкатегорії 3105 90 20 00 згідно УКТ ЗЕД.

Для здійснення митного контролю та митного оформлення товару разом з митною декларацією ІМ 40 ДЕ від 08.07.2023 № 23UA500500023486U8 подано наступні документи: зовнішньоекономічний договір купівлі-продажу (контракт) від 01.12.2020 № 01/12, рахунок-фактура (інвойс) від 28.05.2023 № 9120024958, CMR від 05.07.2023 № б/н, CMR від 05.07.2023 № б/н, сертифікат EUR.1 від 18.06.2023 № ILC2/952188, сертифікат аналізу від 21.05.2023 № б/н, експортну митну декларацію країни відправлення від 30.05.2023 № 23022736784360 V2.0 та інші документи, які зазначені в графі 44 митної декларації.

На виконання форми контролю 905-3 10.07.2023 посадовими особами Одеської митниці під час проведення повного митного огляду, з метою перевірки відповідності заявленого товару, відібрані зразки та направлені до Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби.

Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД Держмитслужби) від 20.07.2023 № 142000-3102-0129 надана на дослідження проба «має вигляд суміші порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді. В складі проби виявлено нітрат калію, а також інші добавки та/або домішки (сполуки з вмістом магнію, сірки, заліза, кремнію). Вміст калію, визначений методом атомно-емісійного аналізу, вираженого як К2О у розрахунку на сухий безводний продукт, становить 46,5%. Визначена сумарна масова частка азоту в амонійній і нітратній формах становить 13,15%, що в перерахунку на суху речовину складає 13,18%».

Згідно фотографій, зроблених під час митного огляду за митною декларацією ІМ 40 ДЕ від 08.07.2023 № 23UA500500023486U8, маркування упаковки товару має надпис Potassium Nitrate (KNO3) CAS 7757-79-1.

Реєстраційний номер CAS (registry number або CAS number, CAS RN, CAS #) це числовий ідентифікатор хімічних сполук, полімерів, біологічних послідовностей нуклеотидів або амінокислот, сумішей та сплавів, унесених до реєстру Chemical Abstracts Service.

Відповідно ідентифікатору CAS 7757-79-1 за цим номером відноситься хімічна сполука нітрат калію Potassium Nitrate (KNO3).

Серед поданих документів до митного контролю та митного оформлення була копія митної декларації країни відправлення від 30.05.2023 № 23022736784360 V2.0, в якій вказаний код товару 2834 21 00 00.

Згідно Правила 1 Основних правил інтерпретації, назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп, якщо цими назвами не передбачено іншого.

Товарна позиція 2834 УКТ ЗЕД має наступну назву та структуру:

2834

Нітрити; нітрати:

2834 10 00 00

- нітрити

- нітрати:

2834 21 00 00

-- калію 2834 29

- - інші:

2834 29 20 00

--- барію; берилію; кадмію; кобальту; нікелю; свинцю

2834 29 40 00

--- міді

2834 29 80 00

---інші

Зміст підпозиції з двома дефісами не повинен виходити за межі тієї підпозиції з одним дефісом, до якої належить ця підпозиція з двома дефісами; а зміст підпозиції з одним дефісом не повинен виходити за межі тієї товарної позиції, до якої належить ця підпозиція з одним дефісом.

Згідно Пояснень УКТ ЗЕД до товарної позиції 2834, за умови дотримання винятків, зазначених у загальних положеннях до цієї підгрупи, до цієї товарної позиції включаються нітрати, металеві солі азотної кислоти (товарна позиція 2808), крім нітрату амонію і нітрату натрію як чистих, так і забруднених (товарна позиція 3102 або 3105). Основні нітрати також включаються сюди: Нітрат калію (KNО3) (також називаний "селітра"). Одержують з нітрату натрію і хлориду калію. Являє собою безбарвні кристали або склоподібну масу, або білий кристалічний порошок, розчинний у воді та гігроскопічний у забрудненому виді. Використовується аналогічно нітрату натрію, а також для одержання пороху, хімічних детонаторів, у піротехніці, для виготовлення сірників і металургійних флюсів.

За результатами висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД Держмитслужби) від 20.07.2023 № 142000-31020129, пояснень УКТ ЗЕД, митної декларації країни відправлення від 30.05.2023 № 23022736784360 V2.0, фотографій маркування упаковки товару, зроблених в результаті митного огляду, Одеською митницею прийнято рішення щодо класифікації товарів від 24.07.2023 № 23UA50050000041-KT, згідно якого товар «Нітрат калію KNO3 (CAS 7757-79-1), являє собою суміш порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді» класифікується у товарній підкатегорії 2834 21 00 00 згідно УКТ ЗЕД (ставка мита 5 %).

Таким чином, Одеська митниця під час прийняття рішення щодо класифікації товару від 24.07.2023 № 23UA50050000041-KT діяла у відповідності до вимог законів та інших нормативно-правових актів України, не порушувала права та законні інтереси позивача, а тому відсутні підстави для задоволення адміністративного позову ТОВ «Ларк Сідз Україна».

Ухвалою суду від 07.09.2023 клопотання Одеської митниці про розгляд справи №420/21480/23 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін залишено без задоволення.

08.09.2023 до суду надійшла відповідь на відзив. Позивач зазначає, що оскільки до товарних позицій групи 28 включаються лише окремі хімічні елементи та окремі сполуки визначеного хімічного складу, які містять або не містять домішки, з огляду на те, що товар є багатокомпонентним, оскаржуване рішення про його класифікацію згідно з УКТ ЗЕД за кодом 2834 21 00 00 безпідставне. У відзиві відповідач не наводить аргументів, що спростовували б вказані доводи позову.

Декларування відповідачу товару здійснювалось з урахуванням документів, що свідчать про державну реєстрацію товару в установленому порядку саме як мінерального добрива Мульті-К ГГ (MULTI-К GG) та не містять інформації щодо нітрата калію.

Декларування здійснювалось також з урахуванням попередніх митних оформлень цього товару.

На підставі викладеного у позові зроблено висновок, згідно з яким прийняття відповідачем оскаржуваного рішення про класифікацію товару за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2834 21 00 00 після неодноразового випуску у вільний обіг цього товару, класифікованого за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3105 90 20 00 суперечить принципам верховенства права та правової визначеності.

Крім того, зміна відповідачем підходів до класифікації товару, застосованих раніше під час здійснення митного контролю ідентичного товару, є порушенням принципу «належного урядування».

Відзив відповідача не містить аргументів, що спростовували б доводи позову.

Позивач просить позов задовольнити.

14.09.2023 до суду від відповідача надійшли заперечення.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства, які регулюють спірні відносини, суд приходить до таких висновків.

Як встановлено судом, з метою митного оформлення отриманого на виконання укладеного між HAIFA NEGEV TECHNOLOGIES LTD та позивачем контракту від 01.12.2020 №01/20 товару: «Добрива мінеральні з вмістом двох поживних елементів: азоту та калію; із вмістом азоту більш як 10 мас. % у перерахунку на сухий безводний продукт: - мінеральне добриво MULTI-K GG 13.5-046.2 25/1050, з мікроелементами, у вигляді порошку змішаного з гранулами хімічний склад N-NO3 13.5%, K2O 46.2%, номер CAS 7757-79-1 всього 1680 п/п мішків по 25 кг. Сфера застосування: зернові, технічні цукрові буряки, садові, овочеві, закритого та відкритого ґрунту, квіти. Торговельна марка MULTI-K. Виробник HAIFA NEGEV TECHNOLOGIES LTD. Країна виробництва IL», до відділу митного оформлення № 2 митного поста «Одеса-внутрішній» Одеської митниці від імені ТОВ «Ларк Сідз Україна» декларантом ТОВ «Віздом» 08.07.2023 подано митну декларацію типу ІМ 40 ДЕ № 23UA500500023486U8.

У графі 33 поданої митної декларації вказаний код товару згідно Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності - 31059020, який має наступний текстовий опис:

3105 добрива мінеральні або хімічні із вмістом двох чи трьох поживних елементів: азоту, фосфору та калію; інші добрива; товари цієї групи у таблетках чи аналогічних формах або в упаковках масою брутто не більш як 10 кг:

3105 90 - інші:

3105 90 20 00 - - із вмістом азоту більш як 10 % у перерахунку на сухий безводний продукт.

На виконання форми контролю 905-3 10.07.2023 посадовими особами Одеської митниці під час проведення повного митного огляду, з метою перевірки відповідності заявленого товару, відібрані зразки та направлені до Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби.

Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД Держмитслужби) від 20.07.2023 № 142000-3102-0129 надана на дослідження проба «має вигляд суміші порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді. В складі проби виявлено нітрат калію, а також інші добавки та/або домішки (сполуки з вмістом магнію, сірки, заліза, кремнію). Вміст калію, визначений методом атомно-емісійного аналізу, вираженого як К2О у розрахунку на сухий безводний продукт, становить 46,5%. Визначена сумарна масова частка азоту в амонійній і нітратній формах становить 13,15%, що в перерахунку на суху речовину складає 13,18%».

Під час митного огляду за митною декларацією ІМ 40 ДЕ від 08.07.2023 № 23UA500500023486U8, встановлено, що маркування упаковки товару має надпис Potassium Nitrate (KNO3) CAS 7757-79-1.

24.07.2023 Одеською митницею прийнято рішення щодо класифікації товарів від № 23UA50050000041-KT, згідно якого товар «Нітрат калію KNO3 (CAS 7757-79-1)» являє собою суміш порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді класифікується у товарній підкатегорії 2834 21 00 00 згідно УКТ ЗЕД .

Не погоджуючись із цим рішенням, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні приписи законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 1 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI (далі - МК України) законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом та іншими законами України, застосовуються правила міжнародного договору України.

Частиною 1 ст. 246 МК України визначено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно ч. 1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Відповідно ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:

1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;

2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;

3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;

4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;

5) відомості про товари:

а) найменування;

б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар;

в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах);

г) код товару згідно з УКТ ЗЕД;

ґ) найменування країни походження товарів (за наявності);

д) опис упаковки (кількість, вид);

е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру;

є) фактурна вартість товарів;

ж) митна вартість товарів та метод її визначення;

з) відомості про уповноважені банки декларанта;

и) статистична вартість товарів;

6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів:

а) ставки митних платежів;

б) застосування пільг зі сплати митних платежів;

в) суми митних платежів;

г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу;

ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів;

д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі надання забезпечення сплати митних платежів);

7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;

8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;

10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Разом з тим, за змістом ст. 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до ч. 1 - 4, 7 ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими.

Для цілей митного оформлення класифікація товарів здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України», з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації.

Пунктами 1, 2, 3, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.

Судом встановлено, що позивачем у митній декларації код товару згідно УКТ ЗЕД визначено як 3105 90 20 00.

Відповідно до Пояснень до УКТ ЗЕД до товарної позиції 3105:

3105 Добрива мінеральні або хімічні із вмістом двох чи трьох поживних елементів: азоту, фосфору та калію; інші добрива; товари цієї групи у таблетках чи аналогічних формах або в упаковках масою брутто не більш як 10 кг:

3105 90 - інші:

3105 90 20 00 - - із вмістом азоту більш як 10 % у перерахунку на сухий безводний продукт.

Відповідно до спірного рішення Одеська митниця визначила код товару УКТ ЗЕД 2834 21 00 00.

Відповідно до Пояснень до УКТ ЗЕД до товарної позиції 2834:

2834 Нітрити; нітрати:

2834 21 00 00 - - калію.

На виконання форми контролю 905-3 «Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД» 10.07.2023 посадовими особами Одеської митниці під час проведення повного митного огляду, з метою перевірки відповідності заявленого товару, відібрані зразки та направлені до Управління експертиз та досліджень хімічної та промислової продукції Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби.

Згідно висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби (СЛЕД Держмитслужби) від 20.07.2023 № 142000-3102-0129 надана на дослідження проба «має вигляд суміші порошкоподібної речовини та гранул білого кольору, що повністю розчиняються у воді. В складі проби виявлено нітрат калію, а також інші добавки та/або домішки (сполуки з вмістом магнію, сірки, заліза, кремнію). Вміст калію, визначений методом атомно-емісійного аналізу, вираженого як К2О у розрахунку на сухий безводний продукт, становить 46,5%. Визначена сумарна масова частка азоту в амонійній і нітратній формах становить 13,15%, що в перерахунку на суху речовину складає 13,18%».

Маркування упаковки товару містить надпис Potassium Nitrate (KNO3) CAS 7757-79-1.

Реєстраційний номер CAS (registry number або CAS number, CAS RN, CAS #) це числовий ідентифікатор хімічних сполук, полімерів, біологічних послідовностей нуклеотидів або амінокислот, сумішей та сплавів, унесених до реєстру Chemical Abstracts Service.

Хімічна реферативна служба (англ. Chemical Abstracts Service), яка є підрозділом Американського хімічного товариства (American Chemical Society), присвоює цей ідентифікатор усім сполукам, що були хоч раз зазначені в літературі.

Реєстраційний номер CAS записується у вигляді трьох послідовностей цифрових значень арабських чисел, розділених двома дефісами.

Ідентифікатор CAS призначений для більш зручного пошуку в довідниковій літературі речовини, за рахунок усунення проблеми різного хімічного найменування однієї і тієї ж хімічної сполуки різними системами хімічних номенклатур, наприклад, раціональною номенклатурою, Женевською номенклатурою (IUPAC), номенклатурою реферативного журналу Chemical Abstracts, тривіальною назвою сполуки тощо.

Номери ідентифікаторів CAS зазвичай є зазначені в паспортах і сертифікатах якості, в листках безпеки, в сертифікатах аналізу, в інформації фірми виробника та в різноманітних довідникових джерелах (офіційні сайти виробників, хімічні довідники, енциклопедії, каталоги фірм тощо).

Відповідно ідентифікатору CAS 7757-79-1 за цим номером відноситься хімічна сполука нітрат калію Potassium Nitrate (KNO3).

Судом також встановлено, з метою митного оформлення товару позивачем разом із митною декларацією було подано, серед інших документів, копію митної декларації країни відправлення від 30.05.2023 № 23022736784360 V2.0, у якій зазначений код товару 2834 21 00 00.

Таким чином, суд погоджується із висновком Одеської митниці про те, що за своїми характеристиками увезений позивачем товар повинен класифікуватись саме в товарній позиції УКТ ЗЕД 2834 21 00 00, оскільки відповідає опису такого товару, як «нітрат калію».

Відповідно, митний орган обґрунтовано та правомірно змінив код товару за УКТ ЗЕД з 3105 90 20 00 на 2834 21 00 00.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У контексті оцінки кожного аргументу (доводу), наданого стороною, Верховний Суд звертає увагу на позицію Європейського суду з прав людини, зокрема, у справах «Проніна проти України» (пункт 23) і «Серявін та інші проти України» (пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів і інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

З огляду на такий підхід Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд вважає, що решта аргументів (доводів) сторін, які мають значення для правильного вирішення спору, на вирішення спірних правовідносин не впливають та не змінюють судовий розсуд цього спору за результатами судового процесу.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На переконання суду сторона позивача не довела обґрунтованість позовних вимог, проте відповідач належними, допустимими та достовірними доказами довів, що спірне рішення прийнято на підставі діючого законодавства.

За таких обставин, в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Підстави щодо розподілу судових витрат відповідно до ст. 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Відмовити у задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Ларк Сідз Україна» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя А.С. Пекний

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено25.12.2023
Номер документу115871207
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/21480/23

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Повістка від 16.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 02.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 02.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 07.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 25.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні