Рішення
від 25.12.2023 по справі 640/18832/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 грудня 2023 року місто Київ №640/18832/22

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Білоноженко М.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомГоловного управління Державної податкової служби у місті КиєвідоТовариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол»пронадання дозволу на реалізацію майнаВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» (далі відповідач, ТОВ «Київ-Петрол»), в якому просить суд надати дозвіл на реалізацію майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол», яке перебуває у податковій заставі, згідно актів опису майна від 14.01.2019 №25/26-15-17-02-26 та від 26.09.2022 №9/26-15-13-05-18, з метою погашення усієї суми податкового боргу боржника.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено про наявність у відповідача узгодженого податкового боргу у сумі 1 511 533,73 грн., який, станом на момент звернення до суду, залишився не погашеним. Позивач стверджує, що розрахункові рахунки ТОВ «Київ-Петрол» у банківських установах закриті, у зв`язку з чим у контролюючого органу відсутня можливість вжити заходів щодо стягнення податкового боргу з рахунків платника у банківських установах на підставі рішення суду у справі №826/5655/15. Враховуючи зазначене, позивачем подано до суду даний позов щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.11.2022 (суддя Шейко Т.І.) відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні).

Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог Закону №2825-IXупровідним листом від 28.12.2022 №03-19/6583/22 матеріали справи №640/18832/22 передано до Київського окружного адміністративного суду. Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями, справу №640/18832/22 передано до розгляду судді Білоноженко М.А.

Ухвалою від 07.11.2023 прийнято до провадження адміністративну справу. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 04.12.2023 зобов`язано Головне управління Державної податкової служби у місті Києві, в десятиденний строк з дня вручення даної ухвали, надати до суду актуальну інформацію з відповідними доказами на підтвердження наявності в Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» податкового боргу, станом на момент розгляду даної справи.

На виконання вимог ухвали від 04.12.2023 позивачем подано до суду: інтегровану картку платника податків з подану на додану вартість за 2023 рік; розрахунок податкового боргу з податку на додану вартість, станом на 11.12.2023; інтегровану картку платника податків з податку на прибуток підприємств за 2023 рік; розрахунок податкового боргу з податку на прибуток підприємств, станом на 11.12.2023; інтегровану картку платника податків з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 2023 рік; розрахунок податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, станом на 11.12.2023; інтегровану картку платника податків з заборгованості зі сплати адміністративних штрафів та інших санкцій за 2023 рік; розрахунок податкового боргу з заборгованості зі сплати адміністративних штрафів та інших санкцій, станом на 11.12.2023.

У встановлений судом строк, як і станом на дату прийняття рішення в даній справі, відповідачем відзиву до суду не подано.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» перебуває на обліку в Головну управлінні Державної податкової служби у місті Києві та є платником податків за основним місцем обліку.

Відповідно до інтегрованих карток платника податків, які містяться в матеріалах справи, станом на момент звернення до суду, за ТОВ «Київ-Петрол» обліковується податковий борг на загальну суму 1 511 533,73 грн, а саме за платежами:

- податок на нерухоме майно (18010100) у розмірі 13,82 грн;

- адміністративний штраф та інші санкції (21081103) у розмірі 170,00 грн;

- податок на додану вартість (14010100) у розмірі 1 335 786,91 грн;

- податок на прибуток (11021000) у розмірі 175563,00 грн.

На підставі вказаної вище заборгованості та її не сплатою податковим органом було виставлено ТОВ «Київ-Петрол» податкову вимогу 02.10.2013 №741-15.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.06.2015 апозов Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві задоволено. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» суму податкового боргу з податку на додану вартість та податку на прибуток у загальному розмірі 1 142 967,91 (один мільйон сто сорок дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім) гривень 91 коп., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Товариство з обмежено відповідальністю «Київ-Петрол», з них: з податку на додану вартість у розмірі 967 404,91 грн. на б/р 31112029700007, одержувач: УДКСУ у Печерському районі мста Києва, код 26077922, в ГУ ДКСУ у місті Києві, МФО 820019, код платежу 14010100; з податку на прибуток у розмірі 175 563.00 грн. на б/р 31110009700007, одержувач: УДКСУ у Печерському районі мста Києва, код 26077922, в ГУ ДКСУ у місті Києві, МФО 820019, код платежу 11021000.

З метою опису майна у податкову заставу, податковим органом прийнято рішення від 02.10.2013 про опис майна у податкову заставу, на підставі якого складено акт опису майна у податкову заставу від 14.01.2019 №25/26-15-17-02-26 та від 26.09.2022 №9/26-15-13-05-18. Податкова застава зареєстрована у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 15.01.2019 за №17255436 (витяг від 17.08.2021 №74387188), 26.09.2022 за №30053489 (витяг від 26.09.2022 №80490502), 26.09.2022 за №30054049 (витяг від 26.09.2022 №80493160), 26.09.2022 за №30053914 (витяг від 26.09.2022 №80492623).

Як свідчать матеріали справи, розрахункові рахунки ТОВ «Київ-Петрол» у банківських установах відсутні.

Станом на момент розгляду справи податковий борг на суму 1 511 533,73 є не погашеним, що підтверджується інтегрованими картками за 2023 рік та розрахунками податкового боргу, станом на 11.12.2023 (містяться в матеріалах справи).

Оскільки, заходи стягнення, вжиті позивачем, не призвели до погашення відповідачем податкового боргу, позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає, що згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України).

Положеннями підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

За приписами пункту 87.1 статті 87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Згідно пункту 87.2 статті 87 ПК України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

В силу вимог пункту 87.3 статті 87 ПК України, не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

- майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;

- майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг, оренду, схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;

- майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;

- кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім`я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів та попередньої оплати за контрактами підприємств суднобудівної промисловості (клас 35.11 група 35 КВЕД ДК 009:2005), отримані від замовників морських та річкових суден та інших плавучих засобів;

- майно, включене до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації, у тому числі казенних підприємств. Порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісного майнового комплексу державного підприємства, встановлюється Фондом державного майна України;

- майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

- майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;

- кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи, що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

У відповідності до пункту 89.3 статті 89 ПК України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

Згідно пункту 89.5 статті 89 ПК України, у разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі.

За приписами пунктів 95.1- 95.3 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем прийнято рішеннявід 02.10.2013 про опис майна відповідача у податкову заставу.

У подальшому, податковим органом було складено акти опису майна ТОВ «Київ-Петрол» у податкову заставу від 14.01.2019 №25/26-15-17-02-26 та від 26.09.2022 №9/26-15-13-05-18, які зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у постанові від 18.11.2021 у справі № 200/8357/19-а зазначив наступне: «...ПК України визначені обов`язкові умови (обставини), наявність яких в своїй сукупності зумовлює виникнення у податкового органу права на звернення до суду із даним позовом, а саме: наявність у платника податків боргу зі сплати податків (зборів, обов`язкових платежів); сума заборгованості платника податків на момент звернення податкової служби до суду із позовом про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна платника має бути узгодженою у встановленому законодавством порядку; відсутність коштів на рахунках платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків; наявність майна платника податків - боржника у податковій заставі.

Лише сукупність вказаних обставин наділяє податковий орган правом на звернення до суду із позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків.

При зверненні до суду з вимогою про надання дозволу на погашення заборгованості за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, податковий орган повинен обґрунтувати в першу чергу недостатність у такого платника грошових коштів - готівкових чи на рахунках у банку, достатніх для повного погашення його боргу перед бюджетом, а також зазначити, які заходи вжив податковий орган для того, щоб погасити борг платника за рахунок належних йому коштів та чим це підтверджується».

Матеріали справи свідчать, що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.06.2015 у справі №826/5655/15 адміністративний позов Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві задоволено.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» суму податкового боргу з податку на додану вартість та податку на прибуток у загальному розмірі 1 142 967,91 (один мільйон сто сорок дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім) гривень 91 коп., шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих Товариство з обмежено відповідальністю «Київ-Петрол», з них: з податку на додану вартість у розмірі 967 404,91 грн; з податку на прибуток у розмірі 175 563,00 грн. Дата набрання законної сили рішенням відповідно до інформації, розміщеної в Єдиному реєстрі судових рішень, 17.07.2015.

Вказаним рішенням, яке набрало законної сили, підтверджується наявність у відповідача податкового боргу у розмірі 1 142 967,91 грн, з яких податок на додану вартість - 967 404,91 грн, податок на прибуток підприємств - 175 563,00 грн, який є узгодженим.

Як вже зазначалось, розрахункові рахунки ТОВ «Київ-Петрол» у банківських установах відсутні.

Наявність майна платника податків - боржника у податковій заставі підтверджується актами опису майна ТОВ «Київ-Петрол» у податкову заставу від 14.01.2019 №25/26-15-17-02-26 та від 26.09.2022 №9/26-15-13-05-18, які зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Водночас відповідачем не надано жодних пояснень та доказів, якими б спростовувалися вказані вище обставини.

Враховуючи вищезазначене, суд дійшов висновку, що Головне управлінням Державної податкової служби у місті Києві належним чином здійснило усі необхідні заходи, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі на суму податкового боргу у розмірі 1 142 967,91 грн, з яких податок на додану вартість - 967 404,91 грн, податок на прибуток підприємств - 175 563,00 грн, який є узгодженим.

Водночас будь-яких судових рішень про стягнення іншої частини суми податкового боргу у розмірі 368 565,82 грн, на погашення якого позивач просить надати дозвіл, матеріали справи не містять, тобто право на стягнення іншої частини суми податкового боргу у позивача не виникло.

У свою чергу, право контролюючого органу на звернення до суду щодо отримання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, як зазначалося, виникає виключно у разі наявності узгодженого податкового боргу, встановлення відсутності коштів на рахунках боржника під час процедури стягнення такого боргу. Якщо ж така процедура не була застосована контролюючим органом, то право на погашення податкового боргу за рахунок майна не виникає.

Водночас, як підтверджується матеріалами справи, відомості щодо узгодження зазначеної у позові суми податкового боргу у сумі 368 565,82 грн в матеріалах справи відсутні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позивачем вжито всіх залежних від нього заходів для стягнення податкового боргу у розмірі 1 142 967,91 грн, а тому позов у цій частині підлягає задоволенню.

Таким чином, позов слід задовольнити частково.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Надати дозвіл на реалізацію майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол», яке перебуває у податковій заставі згідно актів опису майна від 14.01.2019 №25/26-15-17-02-26 та від 26.09.2022 №9/26-15-13-05-18 з метою погашення податкового боргу у розмірі 1 142 967,91 грн (один мільйон сто сорок дві тисячі дев`ятсот шістдесят сім гривень дев`яносто одна копійка).

3. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

4. . Розподіл судових витрат не здійснювати.

Позивач: Головне управління Державної податкової служби у місті Києві (ідентифікаційний код: 44116011, місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Київ-Петрол» (ідентифікаційний код: 30676420, місцезнаходження: 01133, м. Київ, бульв. Л. Українки, 26).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Білоноженко М.А.

Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено27.12.2023
Номер документу115904031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18832/22

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Маринчак Нінель Євгеніївна

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Маринчак Нінель Євгеніївна

Рішення від 25.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Журавель В.О.

Ухвала від 01.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні