Рішення
від 20.12.2023 по справі 916/3416/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" грудня 2023 р.м. Одеса Справа № 916/3416/23

Господарський суд Одеської області у складі судді Пінтеліної Т.Г., при секретарі судового засідання Боднарук І.В., розглянувши справу за позовом Южненської міської ради Одеської області (65481, Одеська область, м.Южне, проспект Григорівського десанту,18, код ЄДРПОУ 21018103)

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона № 19 (73000, м. Херсон, вул.Кольцова, буд.57, код ЄДРПОУ 21284591)

про стягнення 1348 249,20 грн.

За участю представників

від позивача - Тимчишин С.Д. (зал)

від відповідача - Малюк Є.В. (зал)

ВСТАНОВИВ:

Южненська міська рада Одеської області звернулась до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 19 про стягнення 1 348 249, 20 грн - кошти за використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів, на підставі ст. 1212 Цивільного кодексу України.

Ухвалою від 14.08.2023р. судом, у порядку ст.174 Господарського процесуального кодексу України, позовну заяву Южненської міської ради Одеської області було залишено без руху. 23.08.2023р. до господарського суду надійшла заява (вх.№ 28742/23) від Южненської міської ради Одеської області про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою від 25.08.2023р. суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 25 вересня 2023р.

Суд запропонував відповідачу протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали суду подати до суду відзив на позовну заяву оформлений відповідно до вимог ст.ст.165, 178 ГПК України; надіслати копію відзиву та доданих до нього доказів позивачу одночасно з надісланням відзиву до суду; відповідні докази надіслання надати до суду.

Станом на 25.09.2023р. відзиву на позовну заяву від відповідача не надходило.

Враховуючи викладене, з метою забезпечення дотримання процесуальних прав учасників провадження, суд ухвалою від 25.09.2023р. відклав підготовче засідання на 17.10.2023р., опублікував повідомлення про розгляд справи на сайті судової влади.

13.10.2023р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

В судовому засіданні 17.10.2023р. оголошено перерву до 14.11. 2023 р.

23.10.2023р. від позивача надійшла відповідь на відзив. 30.10.2023р. відповідач надав заперечення на відповідь на відзив.

В судовому засіданні 14.11.2023р. оголошено перерву до 30.11.2023р. Сторони розглядали можливість укладення мирової угоди. Проте сторони не досягли домовленості, мирова угода не укладена.

Ухвалою від 28.11.2023р. суд закрив підготовче провадження по справі № 916/3416/23, призначив справу до розгляду по суті у судовому засіданні на 20.12.2023р.

В судове засідання 20.12.2023р. представники сторін прибули, позивач підтримує позовні вимоги, відповідач визнає позовні вимоги частково, виклавши свої заперечення у поданих процесуальних документах.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

29.01.2010 року між Южненською міською радою Одеської області, м.Южне (орендодавець) та Приватним підприємством «РЕСУРС ЮГСТРОЙ» (орендар) було укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення категорії землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., м. Южне, вздовж вул. Новобілярська (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вул. Хіміків) (п.1 договору оренди). Вказаний договір зареєстрований в Комінтернівському районному відділі Одеської регіональної філії Державного земельного кадастру» державного комітету України по земельним ресурсам 04.02.2010 року за №041051100003.

Пунктом 2 вказаного договору оренди встановлено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 4,1500 га., в тому числі: рілля 3,3478 га, інші багаторічні насадження 0,0604 га, під господарським шляхами і прогонами 0,3006 га, інші 0,4412 га із земель територіальної громади м. Южного.

Кадастровий номер земельної ділянки 5111700000:02:006:0023.

Земельна ділянка передається в оренду без об`єктів нерухомого майна. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 6111277 грн. 67 коп. (п. п. 3, 4 договору оренди).

Земельна ділянка передається в короткострокову оренду терміном на 5 років під розміщення рекреаційного комплексу, за адресою: Одеська область м. Южне, вздовж вул. Новобілярська (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вул. Хіміків) (п.14 договору оренди).

Згідно із п. 42 договору оренди, орендар може передавати земельну ділянку або її частину в суборенду без згоди орендодавця. При цьому термін суборенди не може перевищувати термін дії цього договору.

22.08.2013 року між Приватним підприємством «РЕСУРС ЮГСТРОЙ» (орендар) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 19», м. Херсон (Суборендар) був укладений договір суборенди землі, за умовами якого орендар надає, а суборендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення категорії землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., м. Южне, вздовж вул. Ново-Білярська (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вул. Хіміків) (п.1.1 договору суборенди).

Пунктом 2.1 договору суборенди встановлено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,9 га, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., м. Южне, вздовж вул. Ново-Білярська (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вул. Хіміків). Кадастровий номер земельної ділянки 5111700000:02:006:0023.

Договір укладено терміном до 29.01.2015 (п.3.1 договору суборенди).

Рішенням Южненської міської ради від 06.01.2017 року №497-VІІ Про внесення змін до пункту 1 рішення Южненської міської ради від 19.05.2016 року №281-VІІ Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, які знаходяться в оренді Приватного підприємства «РЕСУРС ЮГСТРОЙ», земельну ділянку під кадастровим номером 5111700000:02:006:0023 поділено на три ділянки, а саме на: земельну ділянку площею 0,8932 га (кадастровий номер 5111700000:006:0150); земельну ділянку площею 0,9410 га (кадастровий номер 5111700000:006:0151); земельну ділянку площею 2,3158 га (кадастровий номер 5111700000:006:0152).

Факт зайняття земельної ділянки Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 19», м.Херсон та розміщення на ньому магазину засвідчено Актом перевірки стану використання земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150) від 03.02.2017 з фото фіксацією, який складено при виході на місцевість комісією з перевірки стану використання земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150) площею 0,8932 га, яка розташована за адресою: м.Южне Одеської області, вздовж вул. Новобілярська (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вул.Хіміків), яка діяла на підставі розпорядження міського голови від 30.01.2017 року № 02-02-42р.

Згідно Свідоцтва про право власності на нерухоме майно №26826944, за Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА №19», м.Херсон зареєстровано право власності на громадський будинок, новозбудована четверта черга рекреаційного комплексу, торгівельно-виставкового комплексу за адресою: Одеська обл., м. Южне, вулиця Іванова, 9, площею 5127,8 кв.м.

28.03.2019 року Южненською міською радою було прийняте рішення № 1342 - VII «Про надання дозволу на передачу земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150) в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 19», м. Херсон та надано дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА №19», м. Херсон на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150), орендованої товариством, (із земель "07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення" до земель "03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (під розміщення та обслуговування торговельно- виставкового комплексу)" відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548).

Рішеннями Господарського суду Одеської області від 06.04.2018 року у справі № 916/2840/17, від 13.05.2019 року у справі № 916/2820/18, від 13.01.2022р. у справі № 916/2976/21, які набрали законної сили та не скасовані чи змінені у встановленому законом порядку, було задоволено позовні вимоги Южненської міської ради Одеської області, м. Южне та стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА №19», м. Херсон безпідставно збережені грошові кошти за користування земельною ділянкою.

30.07.2021 року Южненською міською радою прийняте рішення № 535-VIII «Про надання дозволу Фонду комунального майна Южненської міської ради Одеського району Одеської області на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150)».

На підтверджування того, що у 2018р. у м.Южному застосувалася саме орендна ставка - 3% від нормативної оцінки землі позивачем надано: копію рішення Южненської міської ради від 12.12.2017 року № 817 - VII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території м. Южне на 2018 рік»; копію рішення Южненської міської ради від 31.05.2018 року № 932 - VII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території м. Южне на 2019 рік».

Зокрема, пп. 9.3 п. 9 додатку 3 до рішення Южненської міської ради від 12.12.2017 року № 817 - VII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території м. Южне на 2018 рік» зазначено, що розмір орендної плати за земельну ділянку встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, річна сума платежу 3 відсотка від нормативно грошової оцінки.

18.06.2020 року Южненською міською радою прийнято рішення № 1753 VIII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території м.Южне на 2021 рік», в якому пунктом 4 доручено Фонду комунального майна Южненської міської ради розробити Положення про диференційовані ставки орендної плати за земельні ділянки, а на період, до прийняття рішення, при поновлені договорів оренди застосовувати ставку 3%.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки 31-15-0.253-1874/483-21 від 13.09.2021 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки комунальної власності, яка розташована за адресою: Одеська область м. Южне пр-т Миру. 19 (для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) кадастровий номер 5111700000:02:006:0150, площею 0.8932 га станом на 01.01.2021 рік складає 4 588 993 грн. 64 коп. при Кф - 0.5 (землі рекреаційного призначення).

Договору оренди земельної ділянки, який би підтвердив право відповідача на користування спірною земельною ділянкою матеріали справи не містять.

Відтак, враховуючи наведені вище фактичні обставини справи, суд зазначає, що предметом спору у даній справі є встановлення судом наявності підстав для стягнення з відповідача на користь позивача безпідставно отриманого доходу за користування земельною ділянкою у розмірі 1 348 249,20 грн. за період з 02.08.2021р. по 30.06.2023р.

Южненська міська рада Одеської області є органом місцевого самоврядування та відповідно до частини другої статті 19 Конституції України діє лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громалам сіл, селиш, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклали культури, освіти, спорту, охорони здоров?я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об?єкти, визначені відповідно до закону як об?єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Частиною п?ятою статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності, зокрема, щодо розпорядження об?єктами права комунальної власності шляхом надання їх в оренду юридичним та фізичним особам.

Актом від 03.08.2023 р., складеним при виході на місцевість комісією з перевірки стану використання земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150) площею 0,8932 га, яка розташована за адресою: м. Южне Одеської області, вздовж вул. Новобілярська (від профілакторію ДІ «МТП «Южний» до вул. Хіміків) встановлено факт розміщення на даній земельній ділянці будівельного супермаркету « 33 м2» підтверджується наявною інформацією в інтернет мережі (https://33m2.com.ua/contacts.)

28.03.2019 року Южненська міська рада прийняла рішення № 1342 - VII «Про надання дозволу на передачу земельної ділянки кадастровий номер 5111700000:02:006:0150 в оренду Товариств з обмеженою відповідальністю «ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА № 19».

Однак станом на 01.04.2023 року договір оренди земельної ділянки між Южненською міською радою та ТОВ «ПМК-19» не укладений.

30.07.2021 року Южненська міська рада прийняла рішення № 535 - VIII «Про надання дозволу Фонду комунального майна Южненської міської ради одеського району Одеської області на розроблення проекту землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки (кадастровий номер 5111700000:02:006:0150)» ія додається).

Згідно інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові рава на земельну ділянку, цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 511700000:02:006:0150 «Е.07.01 Для будівниитва та обслуговування об?єктів рекреаційного призначення», категорія земель та вид використання «землі рекреаційного значення» (додається).

Нормативно грошова оцінка земельної ділянки комунальної власності, яка розташована за адресою: Одеська область м.Южне пр-т Миру. 19 кадастровий номер 51 1700000:02:006:0150, площею 0,8932 га станом на 01.01.2021 рік склалас 4 588 903.64грн. при Кф-0,5 ( землі рекреаційного при значення).

Враховуючи, що індексація нормативної грошової оцінки земель за 2021 рік - 1,1, при розрахунку заборгованості за період з 01.01.2022 року по 31.12.2022 року використано нормативно грошову оцінку земельної ділянки комунальної власності, яка розташована за адресою: Одеська область м.Южне пр-т Миру,19, кадастровий номер 5111700000:02:006:0150, площею 0,8932 га - 5 047 893,00 грн. при Кф - 0,5 (землірекреаційного призначення) (4 588 993,64*1,1).

Розмір нормативної грошової оцінки за 2022 рік земельної ділянки з кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 підтверджується також листом завідувача сектору № 62 відділу № 5 управління надання адміністративних послуг Головного управління держгеокадастру в Одеській області від 23.03.2023 року № 18-15-0.1152-788/340-23.

Відповідно витягу № HB-5100347662023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок нормативно грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 5111700000:02:006:0150 станом на 03.04.2023 рік склалає 6 259 724 24грн. при Кф - 0,5 (землі рекреаційного призначення).

Проте, застосування коефіцієнту функціонального (Кф) призначення 0,5 не відображає стану фактичного використання земельної ділянки, адже на земельній ділянці площею 0,8932 га розташований об' ект комерційного використання - магазин будівельних матеріалів « 33 м?».

Згідно Додатку 8 до «Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021р. № 1147, землі рекреаційного призначення можуть використовуватися:

- Для будівництва та обслуговування об?єктів рекреаційного призначення;

- Для будівництва та обслуговування об?єктів фізичної культури і спорту;

- Для індивідуального дачного будівництва;

- Для колективного дачного будівництва;

- Для цілей підрозділів 07.01-07.04, 07.06-07.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду;

- Для збереження, використання та відтворення зелених зон і зелених насаджень;

- Земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам);

- Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження загального користування;

- Земельні ділянки загального користування відведені під місця поховання.

Отже, за цільовим призначенням землі рекреації не передбачені для розташування об?єктів комерційного використання.

Відповідно до Методики землі з цільовим призначенням «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» відносяться до земель громадської забудови, до земель з даним цільовим призначенням застосовується коефіцієнт (Кцп) - 2,5.

У зв`язку з вищезазначеним обгрунтованим є застосування коефіцієнту функціонального призначення 2,5, відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, який затверджений наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року № 489 та Постанови Кабінету міністрів України від 03.11.2021 № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок».

Відповідно до пункту 1 Порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно з пунктом 3 Порядку нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою, складовою частиною якої є Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Таким чином, віднесення земель до певних категорій за функціональним використанням залежить від виду економічної діяльності.

Южненська міська рада вважає, що функціонування магазину будівельних матеріалів та використання даного об?єкту власником (ТОВ «ПМК-19,) в комерційних цілях дає підстави для застосування до земельної ділянки площею 0,8932 га коефіцієнта 2,5.

Рішенням Южненської міської ради від 04.05.2023 р. № l358-VIII затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 5111700000:02:006:0150, Фонду комунального майна Южненської міської ради Одеського району Одеської області. під розміщення та обслуговування торговельно- виставкового комплексу, яка розташована за адресою Одеська область м. Южне вздовж вулиці Новобілярська, (від профілакторію ДП «МТП «ЮЖНИЙ» до вулиці Хіміків) (додається).

На виконання вищезазначеного рішення були внесені зміни до Державного земельного кадастру.

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку отриманої на запит від 10.07.2023 09:48, цільове цільове призначення земельної ділянки власності з кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 « 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі», категорія земель - Землі житлової та громадської забудови, вид використання - під розміщення та обслуговування торговельно-виставкового комплексу (додається).

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки під кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 з врахуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) -

2,5 (комерційне) станом на 01.01.2021р. складає 22 944 968,20 грн. (4 588 993,64 /0,5 *2,5

(комерц.)

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки під кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 з врахуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) -

2,5 (комерційне) станом на 01.01.2022 року складає 25 239 465,00 грн. (5 047 893,00 /0,5*2,5

(комерц.)

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки під кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 з врахуванням коефіцієнту функціонального використання (Кф) -

2,5 (комерційне) станом на 01.01.2023 року складає 31 298 621,2 грн. (6 259 724.24 /0,5*2,5

(комерц.)

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Пунктом 289.3. статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

При визначенні періоду нарахування безпідставно отриманого доходу Відповідачем за користування земельною ділянкою, Южненською міською радою враховується рішення Господарського суду Одеської області від 13.01.2022 року по справі № 916/2976/21 за позовною заявою Южненської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пересувна механізована колона № 19" в якій просить суд стягнути з відповідача збитки у розмірі 1 844 500,08 грн. нарахованих за період з 02.08.2018 року по 01.08.2021 рік, яким позовну заяву задоволено частково, а саме: стягнуто з відповілача збитки у розмірі 1 745 116,08 грн. та 26 176 грн. витрат по сплаті судового збору.

Отже період нарахування коштів за використання земельної без правовстановлюючих документів становить у даному спорі - з 02.08.2021р. по 30.06.2023р.- 1 348 249,20грн.

Предметом регулювання глави 83 Цивільного кодексу України є відносини, що виникають у зв?язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Відповідно до частини першої та другої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов?язана повернути потерпілому це майно.

Особа зобов?язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком поді.

Кондикційні зобов?язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 Цивільного кодексу України.

За змістом приписів глав 82 і 83 Цивільного кодексу України для деліктних зобов?язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних - приріст майна в набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювача шкоди є обов?язковим елементом настання відповідальності в деліктних зобов?язаннях. Натомість для кондикційних зобов?язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.

Таким чином, обов?язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (бережене) майно чи відшкодувати його вартість не с заходом відповідальності. оскільки набувач зобов?язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна (постанова ВП ВС від 20.11.2018р. № 922/3412/17; постанова BП ВС від 13.02.2019р. № 320/5877/17; постанова КГС ВС від 28.02.2020р. у справі № 913/169/18; постанова КГС ВС від 27.02.2019р. у справі № 913/661/17).

Згідно статті 206 Земельного кодексу України використания землі в Україні є платним. Об?єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Земельний податок - обов?язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Платниками податку с власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об ектами оподаткування с земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, а також земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Платник податків зобов?язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (пп. 14.1.147, 14.1.72 пункту 14.1 статті 14, пп. 16.1.4. п. 16.1. ст.16, ч.1 ст.269, ст.270, п.286.1. ст.286, п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 288.5. статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку (для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0.3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки, може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах; для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку; для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

Протягом 2021- 2023 років Южненська міська рада уклала 9 договорів оренди землі комерційного використання, у яких встановлено орендну плату у розмірі від 3% віл нормативної грошової оцінки землі.

18.06.2020р. Южненською міською радою прийнято рішення № 1753 - VII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території м.Южне на 2021 рік», в якому пунктом 4 доручено Фонду комунального майна Южненської міської ради розробити Положення про диференційовані ставки орендної плати за земельні ділянки, а на період, до прийняття рішення, при поновлені договорів оренди застосовувати ставку 3%.

30.09.2021р. Южненська міська рада прийняла рішення № 695-VIII «Про затвердження Положення про диференційовані ставки орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у комунальній власності Южненської територіальної громади Одеського району Одеської області», яким передбачено, що для здійснения розрахунків неотриманого доходу Южненською міською радою Одеського району Одеської області внаслідок використання земельних ділянок без правовстановлюючих документів застосовувати ставку3%.

Згідно частин першої та другої статті 83 Земельного кодексу України, землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селиш, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; земельні лілянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об?єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця

їх розташування.

Отже, фактичний користувач земельної ділянки, Товариства з обмеженою відповідальністю «Пересувна механізована колона Ne 19», без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе грошові кошти, які мав заплатити за користування нею. Отже, зобов?язаний повернути ці кошти власнику земельної Южненській міській раді, на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.

Правомірність вищенаведеного підтверджується правовими висновками викладеними у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 629/4628/16-ц., від 20.09.2018 по справі № 925/230/17.

Згідно ч.4 ст.75 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Позивач вважає, що усі необхідні факти взаємідносин сторін вже встановлені та підтверджуються рішеннями Господарського суду Одеської області від 06.04.2018р. по справі № 916/2840/17, від 13.05.2019р. по справі № 916/2820/18, від 13.01.2022р. по справі N6916/2976/21 та додатками до цієї позовної заяви.

Разом з тим, відповідно до Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого Постановою КМ України від 19 квітня 1993р. № 284 (Порядок № 284) - власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Відповідно до п. 2 вказаного Порядку розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються

органами, які створили ці комісії.

Таким чином, діючим законодавством України встановлено певний порядок дій та документів, які повинні бути складені на підтвердження розміру збитку, завданого власнику земельної ділянки внаслідок неотримання доходу від її використання.

Обов`язковість застосування Порядку № 284 при визначенні розміру збитку Позивача від неотримання орендної плати за земельну ділянку прямо підтверджує сам Позивач посиланням на Рішення Господарського суду Одеської області від 06.04.20218 року у справі 916/2840/17 та від 13.05.2019 року у справі №916/2820/18, в яких судом зроблено посилання на проведення відповідного засідання комісії Южненської міської ради, складення відповідного Акту та направлення в адресу Відповідача претензії з вимогою про відшкодування певної суми збитку.

Згідно п.5 Порядку № 284 Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження актів комісій.

Тобто, законодавець встановив також строк для виконання вимоги про відшкодування збиткуодин календарний місяць з моменту затвердження відповідного Акту та повідомлення порушника про наявність такого Акту. У попередні роки Позивач дотримувався Порядку №284 та повідомляв Відповідача про прийняте комісією рішення, надсилав відповідні Акти і звертався до суду у встановленому Законом порядку.

Відповідно до статті 19 Конституції України Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Крім того, Відповідач вважає безпідставним та незаконним застосування Позивачем під час розрахунку розміру збитків, коефіцієнту « 2,5» при визначенні вартості земельної ділянки з кадастровим номером 5111700000:02:006:0150.

При визначенні розміру збитку від бездоговірного використання земельної ділянки сума збитку дорівнює розміру неотриманого (утриманого у себе Відповідачем) розміру орендної плати, яку міг би отримати Позивач у випадку наявності такого договору оренди.

Предметом позову у подібних справах є вимога про стягнення з відповідача як власника нерухомого майна безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів за певний період.

Правовою підставою позову є положення статей 1212-1214 Цивільного кодексу України.

Відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі ПКУ) плата за землю обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно статті 288 ПКУ для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - розмір орендної плати не може перевищувати 3 відсотки від їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про оцінку земель» Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру.

Таким чином, нормативна грошова оцінка землі встановлюється відповідно до Витягу, виданого органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру.

Застосування будь-яких яким іншим органом коефіцієнтів/показників та ін. для зміни

нормативної грошової оцінки як бази визначення розміру орендної плати є незаконним.

Законодавством не передбачено право Позивача самостійно змінювати коефіцієнти використання земельної ділянки, ніж ті, які були використані під час розрахунку нормативної грошової вартості земельної ділянки.

Відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах № 489 від 25.11.2016 р., пункт 3 Розділу 1 - Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Згідно п. 4 Розділу 1 Порядку № 489 Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».

Розробниками землеустрою (стаття 25 Закону) є:

- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;

- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

При цьому відповідно до Закону України «Про землеустрій» (стаття 19) - до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать:

а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності;

б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою;

в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності;

г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм;

ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Визначення нормативно грошової оцінки земельної ділянки (або розроблення документації із землеустрою) до повноважень міської ради не входить.

Відповідно до практики Великої Палати Верховного Суду (постанова у справі № 905/1680/20 від 09.11.2021 року, пункт 7.28) «належними доказами на обґрунтування нормативної грошової оцінки земельної ділянки можуть бути:

- технічна документація на спірну земельну ділянку, виготовлена компетентним органом для оформлення договору оренди;

- довідка з Державного земельного кадастру;

- витяг з Державного земельного кадастру;

- висновок судової експертизи про встановлення нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, наданий відповідно до статей 98-103 ГПК України, які містять інформацію щодо предмета спору в справі.»

Проте, Позивач самостійно визначив нормативну грошову вартість земельної ділянки шляхом застосування коефіцієнту (2,5 замість 0,5) та використовує не дані Державного земельного кадастру, а власний розрахунок для визначення розміру орендної плати за землю, що прямо суперечить як вимогам статті 288 ПКУ.

Позивач визнає то факт, що земельна ділянка з кадастровим номером 5111700000:02:006:0150 має цільове призначення «Землі рекреаційного призначення», до якої застосовується коефіцієнт 0,5.

Позивач визнає той факт, що зміна цільового призначення земельної ділянки відбулась після прийняття Южненською міською радою Рішення від 04.05.2023 року.

Позивач визнає той факт, що зміни до Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки були внесені 10.07.2023 року.

Позивач стверджує, що незважаючи на той факт, що зміни до Державного земельного кадастру було внесено лише у липні 2023 року, Позивач має право самостійно розраховувати нормативну грошову оцінку спірної земельної ділянки, самовільно застосовуючи коефіцієнт 2,5 (тобто не у відповідності до інформації, що наявна в Державному земельному кадастрі).

Слід зазначити, що положеннями ст.52 Земельного кодексу України унормовано наступне: «На землях рекреаційного призначення забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може вплинути на природний стан цих земель.

На таких землях (крім земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельних ділянок, зайнятих об`єктами фізичної культури і спорту, інших аналогічних об`єктів) допускається будівництво відповідно до чинної містобудівної документації об`єктів житлового та громадського призначення, що не порушують режим використання земель рекреаційного призначення».

Доказів того, що розташований на земельній ділянці об`єкт нерухомого майна «Громадський будинок, новозбудована четверта черга рекреаційного комплексу, Торгівельно-виставкового комплексу» порушує режим використання земель рекреаційного призначення, в матеріалах справи не надано.

При цьому, важливе значення має саме факт відсутності у Позивача права на використання іншої, ніж зазначено в Державному земельному кадастрі, нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Позивач зазначає періоди стягнення суми збитків :

1. 02.08.2021р. по 31.12.2021 р.

2. 01.01.2022р. по 31.12.2022 р.

3. 01.01.2023р. по 30.06.2023 р.

Позивач зазначає, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2021 року становить 4 588 993,64 грн. (при використанні коефіцієнту 0,5).

Позивач зазначає, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2022 року становить 5 047 893,00 грн. (при використанні коефіцієнту 0,5).

Позивач зазначає, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2023 року становить 6 259 724,24 грн. (при використанні коефіцієнту 0,5).

Відповідач звертає увагу на той факт, що розрахунок грошових коштів, які мають стягуватись з Відповідача може відбуватись лише на підставі офіційної (законної) інформації, яка міститься в Державному земельному кадастрі.

Твердження Відповідача з приводу незаконності використання нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка не зазначена в Державному земельному кадастрі, підтверджуються також Правовою позицією ВС КАС, викладеною у Постанові від 29 вересня 2022 року (справа 160/2366/19).

У зазначеній Постанові ВС КАС зокрема зазначає: «Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності». Серед висновків ВС КАС, якими суд підтвердив висновки суду апеляційної інстанції, зазначено: «За такого правового регулювання Верховний Суд погоджується з позицією суду апеляційної інстанції про те, що застосування Кф із значенням 2,5, що відповідає коду цільового призначення земель 03.10, може мати місце з дати внесення відповідної інформації до Державного земельного кадастру щодо коду Класифікації видів цільового призначення земель відносно земельної ділянки, яка перебуває в користуванні позивача».

Отже, Верховний Суд погоджується з висновком суду апеляційної інстанції щодо неправомірного визначення відповідачем нормативної грошової оцінки земельної ділянки».

Таким чином, Верховним Судом висловлено правову позицію, відповідно до якої застосування відповідного коефіцієнту щодо цільового призначення земельної ділянки може мати місце лише з дати внесення відповідної інформації до Державного земельного кадастру.

За таких обставин при розрахунку розміру коштів, що стягуватимуться з Відповідача як безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою, слід застосовувати лише офіційні данні, що містилися в Державному земельному кадастрі.

Відповідно до формули, що наведена Позивачем, з урахуванням офіційної інформації щодо розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки за відповідний період, математично, сума грошових коштів, як безпідставно збережених, визначається наступним чином:

1. 02.08.2021р. по 31.12.2021 р.:

4 588 993.64 грн. (НГО відповідно до ДЗК)*3/100*0,8932*152/365 = 51 208,04 грн.

2. 01.01.2022р. по 31.12.2022 р.

5 047 893,00 грн. (НГО відповідно до ДЗК)*3/100*0,8932*365/365 = 135 263,34 грн.

3. 01.01.2023р. по 30.06.2023 р. 6 259 724,24 грн. (НГО відповідно до ДЗК)*3/100*0,8932*181/365 = 83 178,46 грн.

За таких обставин, обгрунтованою сумою до стягнення з відповідача за відповідний період коштів за використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів, на підставі ст. 1212 Цивільного кодексу України є ( 51 208,04 грн +135 263,34 грн. + 83 178,46 грн.) є 269 649,84грн..

Зважаючи, що позивачем заявлена сума до стягнення 1 348249,20грн., позовні вимоги задовольняються судом на 20%.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до чинного законодавства обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Рішення суду має прийматися у цілковитій відповідності з нормами матеріального та процесуального права та фактичними обставинами справи, з достовірністю встановленими судом, тобто з`ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних та допустимих доказів у конкретній справі.

Відповідно до ст. 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Пункт 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвеція) зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Трофимчук проти України", no. 4241/03, від 28.10.2010 року).

Ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантує особі право на справедливий суд. Однак ця стаття не закріплює будь-яких правил допустимості доказів чи правил їх оцінки, а тому такі питання регулюються передусім національним правом і належать до компетенції національних судів.

Для того, щоб судовий розгляд був справедливим, як того вимагає п. 1 ст. 6 Конвенції, суд зобов`язаний належним чином вивчити та перевірити зауваження, доводи й докази, а також неупереджено їх оцінити на предмет того, чи будуть вони застосовуватися в рішенні суду.

І хоча Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях констатує, що п. 1 ст. 6 Конвенції дійсно вимагає, щоб суди мотивували висновки в рішеннях, однак ця вимога не означає обов`язку суду надавати детальну відповідь на кожен аргумент; таке питання вирішується виключно у світлі обставин конкретної справи.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 24.05.2018 року у справі № 918/519/17.

Відповідно до ч. 4 ст. 129 ГПК України, інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2) у разі відмови в позові - на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Судові витрати на підставі статей 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Зважаючи, що позивачем заявлена сума до стягнення 1 348 249,20грн., а позовні вимоги задовольняються судом на 20%, до стягнення з відповідача підлягає 20% сплаченого судового збору ( 20 223,74грн. х 20% ) = 4 044,75грн.

З огляду на викладене, виходячи з положень чинного законодавства України, матеріалів та обставин справи, враховуючи практику застосування законодавства вищими судовими інстанціями, керуючись ст.ст. 10, 12, 20, 73, 74, 75, 76, 79, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ :

1. Позовні вимоги Южненської міської ради Одеської області (65481, Одеська область, м.Южне, проспект Григорівського десанту,18, код ЄДРПОУ 21018103) до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона № 19 (73000, м.Херсон, вул.Кольцова, буд.57, код ЄДРПОУ 21284591) про стягнення 1 348 249,20 грн. коштів за використання відповідачем земельної ділянки без правовстановлюючих документів, на підставі ст. 1212 Цивільного кодексу України - задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона № 19 (73000, м.Херсон, вул.Кольцова, буд.57, код ЄДРПОУ 21284591) на користь Южненської міської ради Одеської області (65481, Одеська область, м.Южне, проспект Григорівського десанту,18, код ЄДРПОУ 21018103) 269 649 ( Двісті шістдесят дев"ть тисяч шістсот сорок дев"ять) гривень 84коп. коштів за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, та 4 044 ( Чотири тисячі сорок чотири) гривні 75 коп. судового збору.

3. В решті позовних вимог відмовити.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржене до Південно-Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені розділом IV Господарським процесуальним кодексом України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 25 грудня 2023 р.

Суддя Т.Г. Пінтеліна

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення20.12.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115936420
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —916/3416/23

Постанова від 05.06.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Міщенко І.С.

Постанова від 18.03.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 14.02.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Рішення від 20.12.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 28.11.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 25.09.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 25.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 14.08.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні