Рішення
від 12.12.2023 по справі 520/6267/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м.Харків

12 грудня 2023 р. справа №520/6267/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Л.Мар`єнко,

при секретарі судового засідання - К.Голотяк,

за участю:

представник позивача - Є.Міліруда,

представник відповідача Департаменту інфраструктури Харківської міської ради - Д.Погудіної,

представник відповідача Харківської міської ради - І. Гевел,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС" до Харківської міської ради, Департаменту інфраструктури Харківської міської ради про визнання протиправним та скасування припису,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Харківської міської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати припис №3/9 від 07.03.2023, виданий Управлінням реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради в особі начальника відділу контролю за розміщенням зовнішньої реклами ОСОБА_1 на ім`я Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС" щодо усунення порушень вимог ст.16 Закону України "Про рекламу";

- стягнути з Харківської міської ради на користь ТОВ "СПЕЦСЕРВІС" судові витрати по справі, які складаються зі сплати судового збору та витрат на правничу допомогу.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає протиправним та безпідставним припис Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 07.03.2023 №3/9, оскільки останній прийнятий на стадії розгляду відповідачем заяви ТОВ "СПЕЦСЕРВІС" про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Ухвалою суду від 27.03.2023 року відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін у судове засідання.

Представник відповідача - Харківської міської ради, надіслав на адресу суду відзив, в якому заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що в ході здійснення контролю за законністю розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території Основ`янського району м.Харкова співробітниками Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради виявлено факт порушення ТОВ "СПЕЦСЕРВІС" Закону України "Про рекламу", що зумовило прийняття відповідачем припису від 07.03.2023 №3/9. Таким чином, відповідач діяв в порядку, спосіб та у межах, визначених чинним законодавством України.

Ухвалою суду від 25.05.2023 вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання у справі.

Ухвалою суду від 13.06.2023 залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Департамент інфраструктури Харківської міської ради, розгляд справи розпочато спочатку.

Представник відповідача Департаменту інфраструктури Харківської міської ради, надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому заперечуючи проти позову, просив відмовити у його задоволенні, вказуючи на правомірність та обґрунтованість прийнятого припису №3/9 від 07.03.2023.

Протокольною ухвалою суду від 28.11.2023 року закрито підготовче провадження у справі та розпочато розгляд справи по суті.

В судовому засіданні представник позивача - Є.Міліруд, підтримав доводи позовної заяви, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача Департаменту інфраструктури Харківської міської ради - Д.Погудіна, заперечувала проти позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Представник відповідача Харківської міської ради - І.Гевел, в судовому засіданні, підтримала правову позицію представника Департаменту інфраструктури Харківської міської ради, просила залишити позов без задоволення.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25.03.2021 №249823966, Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС" є власником нежитлового приміщення за адресою: проспект Гагаріна, будинок 166, місто Харків, де здійснює свою господарську діяльність.

02.03.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС" через свого представника звернулося через Центру надання адміністративних послуг м.Харкова з заявою та відповідними документами (ескіз рекламного засобу з його конструктивним рішенням, заява, фотокартка або комп`ютерний макет місця, на якому планується розташування рекламного засобу з прив`язкою до місцевості) до Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради з метою отримання адміністративної послуги: "Дозвіл на розміщення зовнішньої реклами І етап щодо об`єкту - щит на фасаді 53,62*1,89*1 за адресою: м.Харків, просп.Гагаріна, 166", що підтверджується описом документів від 02.03.2023.

Судом з відзиву на позовну заяву встановлено, що 07.03.2023, в ході здійснення контролю за законністю розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території Основ`янського району м.Харкова, працівником Управлінням реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради виявлено 6 спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, а саме, щити на фасаді з інформаційними полями: "М`ясо від селян", "Власна пекарня", "Свіжина premium", "М`ясо", "Мережа фірмових крамниць", що мають всі ознаки спеціальних конструкцій зовнішньої реклами та розміщуються з порушенням вимог законодавства України про рекламу та благоустрій населених пунктів (відсутність дозволу на розміщення зовнішньої реклами - частина 1 статті 16 Закону України "Про рекламу").

За результатами проведеного контролю, Департаментом інфраструктури Харківської міської ради складено припис від 07.03.2023 №3/9 з вимогою до розповсюджувача зовнішньої реклами - ТОВ "СПЕЦСЕРВІС", у триденний строк усунути виявлені порушення шляхом демонтажу рекламних конструкцій, розташованих за адресою: м.Харків, просп.Гагаріна, 166 (щит на фасаді 7.00х1.00х1 рекламне поле "Мясо від селян"; щит на фасаді 7.00х1.00х1 рекламне поле "Власна пекарня"; щит на фасаді 6.00х1.20х1 рекламне поле "Свіжина premium"; щит на фасаді 3.00х1.00х1 рекламне поле "М`ясо"; щит на фасаді 3.00х1.00х1 рекламне поле "М`ясо"; щит на фасаді 6.00х0.40х1 рекламне поле "Мережа фірмових крамниць").

Не погоджуючись з вищевказаним приписом, вважаючи його безпідставним та незаконним, позивач, звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами регулюються законом України "Про рекламу" від 03 липня 1996 року №270/96-ВР.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про рекламу" зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг; рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача; виробник реклами - особа, яка повністю або частково здійснює виробництво реклами; рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження; розповсюджувач реклами - особа, яка здійснює розповсюдження реклами.

Положеннями ч.1 ст.16 Закону України "Про рекламу" передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів.

Згідно з ч.1 та ч.3 ст.16 Закону України "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Типові правила розміщення зовнішньої реклами затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067 (далі - Правила №2067).

Ці Правила регулюють відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами (п.1 Правил №2067).

Відповідно до абз.7 п.2 Правил №2067 спеціальні конструкції - це тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об`ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами.

Пунктом 2 Правил №2067 визначено, що дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці; вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб`єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.

Відповідно до ч.1 ст.26 Закону України "Про рекламу", контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, - щодо захисту прав споживачів реклами (у тому числі щодо спорудження житлового будинку), а також щодо виконання вимог ч.10 ст. 8 цього Закону, крім випадків, якщо зазначена реклама є рекламою азартних ігор та організаторів азартних ігор.

Згідно з абз. 6 ст.1 Закону України "Про місцеве самоврядування", представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування", сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачена виключна компетенція міських рад.

Відповідно до ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено повноваження органів місцевого самоврядування в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку, а саме визначено перелік належних до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад повноважень - власних (самоврядних) та делегованих. Так, до самоврядних повноважень цим Законом віднесені, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, надання дозволу в порядку, встановленому законодавством, на розміщення реклами, а щодо делегованих повноважень сільських, селищних, міських рад - здійснення контролю за дотриманням законодавства щодо захисту прав споживачів.

Згідно з ч.ч.1, 4 ст.20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом; рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами за змістом ч.1 ст.9 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" є елементами (частинами) об`єктів благоустрою, тобто об`єктами, видача дозволів на розміщення яких та контроль за станом яких на відповідній території належать до повноважень органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п.5 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 №2067 визначено, що для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління.

Згідно п. 45 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених Постановою КМУ від 29.12.2003 №2067 контроль за додержанням цих Правил здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад та інші органи відповідно до законодавства.

Відповідно до п.1.1 Положення про Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 09.12.2020 №7/20, управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради є структурним підрозділом Департаменту інфраструктури Харківської міської ради.

Згідно з п.2.1 Положення про Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 09.12.2020 №7/20, основним завданням управління є регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами з урахуванням типології елементів місцевого середовища, архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників.

Відповідно до п. 2.2 Положення про Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 09.12.2020 №7/20, управління при виконанні покладених на нього повноважень взаємодіє з органами виконавчої влади, депутатами та постійними комісіями Харківської міської ради, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними Харківською міською радою, департаментами, адміністраціями районів та іншими виконавчими органами Харківської міської ради, підприємствами, установами, організаціями, громадськими об`єднаннями.

Згідно з п.3.1.1 Положення про Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 09.12.2020 №7/20, Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради контролює та веде облік зовнішньої реклами відповідно до порядку, визначеного законодавством України, актами Харківської міської ради та її виконавчого комітету.

Таким чином, Положенням про Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради від 09.12.2020 №7/20, чітко передбачені повноваження управління здійснювати контроль за додержанням цих Правил (у тому числі контроль щодо самовільного розміщення реклами) та звертатися до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк, а видача відповідних приписів про демонтаж самовільно розміщених конструкцій є формою реалізації повноважень з контролю за дотриманням законодавства щодо порядку розміщення реклами, які належать до компетенції місцевого самоврядування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду України від 19.02.2013 у справі №21-18а13 та постановах Верховного Суду від 26.11.2019 у справі №461/6414/17, від 03.12.2020 у справі №2а/1522/6892/11, від 30.04.2020 у справі №323/3491/16-а, від 29.04.2020 у справі №826/1703/16, від 27.02.2020 у справі №405/4704/15-а, від 28.11.2019 у справі №522/15817/16-а, відповідно до яких Управління реклами Департаменту інфраструктури Харківської міської ради у правовідносинах з контролю за розміщенням зовнішньої реклами наділене повноваженнями щодо складання приписів.

Крім того, судом враховано висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений у постанові від 02.11.2021 у справі №916/214/20, відповідно до якого, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради є органом, що надає дозвіл на розміщення зовнішньої реклами, вирішує питання, пов`язані з дозвільним контролем за розміщенням рекламних засобів, тобто здійснює контроль за дотриманням правил розміщення реклами, а, отже, у межах своїх повноважень може приймати рішення про усунення порушень цих правил, зокрема, рішення про зобов`язання розповсюджувача реклами демонтувати рекламний засіб, установлений без відповідного на те дозволу.

Згідно з ч.1 ст.1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Відповідно до ч.1 ст.21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами та малі архітектурні форми. Крім того, частиною другою цієї ж статті передбачено, що до малих архітектурних форм належать, зокрема, інформаційні стенди, дошки, вивіски.

Згідно з ст.1 Закону України "Про рекламу", реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг; рекламні засоби - засоби, що використовуються для доведення реклами до її споживача.

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України "Про рекламу", розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності визначає Закон України від 06.09.2005 №2806-IV "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (надалі - Закон № 2806-IV), який також встановлює порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та адміністраторів.

Згідно з абз.2 ч.1 ст.4-1 Закону №2806-IV, порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання, видача або відмова у видачі яких законами України віднесена до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.5 ст.4-1 Закону №2806-IV, підставами для відмови у видачі документа дозвільного характеру є: подання суб`єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання документа дозвільного характеру, згідно із встановленим вичерпним переліком; виявлення в документах, поданих суб`єктом господарювання, недостовірних відомостей; негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або інших наукових і технічних оцінок, необхідних для видачі документа дозвільного характеру.

Згідно з абз.4 ч.1 ст.4-1 Закону №2806-IV, строк видачі документів дозвільного характеру становить 10 робочих днів, якщо інше не встановлено законом.

Типові правила розміщення зовнішньої реклами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 №2067 (надалі - Типові правила).

Відповідно до п. 3 Типових правил, видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Згідно з п.5 Типових правил, для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.

Відповідно до п.6 Типових правил, до повноважень робочого органу належать, зокрема, розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу, внесення змін у дозвіл, переоформлення дозволу та продовження строку його дії; видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради.

Згідно з п.п.23, 24 Типових правил, дозвіл надається строком на п`ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.

Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Тобто, робочий орган виконавчого органу здійснює підготовку проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу чи про відмову у його наданні. При цьому, контроль за виконанням повноважень робочого органу здійснює безпосередньо виконавчий орган, до повноважень якого належить прийняття рішення про надання дозволу чи про відмову у його наданні.

Відповідно до наведених вимог Закону України "Про рекламу" та на підставі наведених Типових правил, розроблені Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Харків, які затверджені рішенням Виконавчого комітету Харківської міської ради від 02.10.2013 №609 (надалі - Правила №609).

Згідно з п.1.2 Правил №609, правила встановлюють порядок здійснення діяльності з розміщення в місті Харкові зовнішньої реклами з урахуванням типології елементів місцевого середовища, архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних та інших чинників.

Відповідно до п.1.3 Правил №609, дія Правил поширюється на всі підприємства, установи та організації, незалежно від форми власності, а також фізичних осіб-підприємців, які здійснюють діяльність у сфері зовнішньої реклами у місті Харкові.

З аналізу вищевикладених норм вбачається, що Департамент інфраструктури Харківської міської ради має повноваження на здійснення контролю за законністю розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, в тому числі й на прийняття рішень а результатами проведення таких заходів.

Судом встановлено, що позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, в якості підстави протиправності припису відповідача від 07.03.2023 №3/9, посилається на те, що спірний припис прийнятий під час ініційованої ТОВ "СПЕЦСЕРВІС" процедури отримання відповідного дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою м.Харків, просп.Гагаріна, буд.166.

Суд зазначає, що матеріалами справи підтверджується факт звернення позивача з відповідною заявою до Центру надання адміністративних послуг м.Харкова. Разом з тим суд, суд звертає увагу позивача, що надання дозвільних документів передує факту розміщення реклами, в той час, як при проведенні відповідачем заходів контролю такі рекламні щити вже були встановлені на фасаді будівлі №166 по проспекту Гагаріна в місті Харкові, тобто без відповідного дозволу на встановлення зовнішньої реклами, проти чого не заперечував представник позивача у судовому засіданні.

Фактично, позивач, в якості обґрунтування позовних вимог, наводить підстави для отримання позивачем відповідного дозволу на розміщення реклами, а не підстави для скасування припису, що не є тотожним та прямо чи опосередковано не впливає на висновки суду по даній справі, предметом якої є правомірність прийнятого Департаментом інфраструктури Харківської міської ради припису від 07.03.2023 №3/9.

Водночас, судом з пояснень представника позивача, наданих в судовому засіданні, встановлено, що такий дозвіл на розміщення зовнішньої реклами ТОВ "СПЕЦСЕРВІС" у грудні 2023 року все ж таки було отримано.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено обґрунтованість та правомірність прийнятого ним припису від 07.03.2023 №3/9, у зв`язку з чим у суду відсутні правові підстави для задоволення позовну.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст.134, 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст.2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦСЕРВІС" (просп.Гагаріна, буд.166, м.Харків, 61124, код ЄДРПОУ 30986555) до Харківської міської ради (майдан Конституції, буд.7, м.Харків, 61003, код ЄДРПОУ 04059243), Департаменту інфраструктури Харківської міської ради (майдан Конституції, буд.7, м.Харків, 61003, код ЄДРПОУ 3446823) про визнання протиправним та скасування припису - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 25 грудня 2023 року.

Суддя Лариса МАР`ЄНКО

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено28.12.2023
Номер документу115942183
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності

Судовий реєстр по справі —520/6267/23

Рішення від 12.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Рішення від 12.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 03.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 27.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні