Ухвала
від 05.11.2007 по справі 10/702пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/702пн

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

УХВАЛА

          

05.11.07                                                                                 Справа № 10/702пн.

          Суддя  Мінська Т.М., розглянувши матеріали  справи за позовом

Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська

до Підприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України", м. Луганськ

Третя особа - Всеукраїнська організація інвалідів "Союз організації інвалідів України", м. Київ

про припинення юридичної особи

Представники сторін:

від позивача  –Церетелі Л.А. - ст.держ.подат.інспектор, довіреність № 11797/10 від 16.07.07.;

відповідача –не прибув

Суть спору: позивачем заявлено вимогу про припинення юридичної особи - Підприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України", в зв'язку з тим, що суб'єкт підприємництва протягом року не надає органам державної податкової служби податкових декларацій і документів бухгалтерської звітності згідно з законодавством.

           Відповідач відзив на позов та витребувані документи суду не надав.

           Третя особа відзивом від 22.11.2005р. № 03-284/686-11 повідомила, що рішенням  Президії Ради ВОІ “Союз організацій інвалідів України” від 01.02.2005.  Підприємство інвалідів Чорнобиля  передано Міжнародній спілці громадських організацій постраждалих “Союз Робочих Чорнобиля”.  Обов'язок здійснити заходи  по  перереєстрації підприємства було покладено на  директора Лихолета М.С.,  але  останній  ухиляється від  контактів  з  засновником.  Міжнародна спілка громадських організацій постраждалих “Союз Робочих Чорнобиля” листом № 05-3451 від 25.11.2005.  повідомила,  що  розпоряднику  Христосенко  А.П. доручено з'ясувати стан звітності  в податковій інспекції,  а також повідомила про намір  продовжувати  діяльність підприємства.   

           Розглянувши матеріали справи,  додатково надані документи, вислухавши представників сторін, суд

              в с т а н о в и в:

           Як  свідчать матеріали справи, відповідач зареєстрований відділом ліцензування, державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської  ради 25.07.2001р., за адресою: м. Луганськ, вул. Дачна, 5, іден. код 31594799. Висновком Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Луганська підтверджується, що податкові декларації і інші документи, пов'язані з обрахуванням і сплатою податків останній раз подані відповідачем  до органу податкової служби 13.09.2004р.  

          Відповідно до п. 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники  податків і  зборів  (обов'язкових   платежів) зобов'язані подавати  до  державних податкових  органів та інших державних органів відповідно до законів декларації,  бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

           Згідно  ст.238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно –господарські санкції.

            Відповідно до ст.239 ГК України, до суб'єкта господарювання може бути застосовано адміністративно –господарську санкцію   -  скасування державної реєстрації, в порядку ст.247 ГК України.  

Відповідно до  п. 4  ч. 1 ст.  17  Кодексу адміністративного судочинства  України  компетенція  адміністративних судів поширюється  на  спори  за  зверненням  суб'єкта  владних повноважень  у  випадках ,  встановлених  законом.    

Пунктом 7 ч. 1 ст.  3  Кодексу адміністративного судочинства  України  дано  визначення  суб'єкта  владних повноважень,  згідно з яким  - це  орган  державної  виконавчої влади, орган місцевого самоврядування,  їхня посадова   чи  службова   особа, інший  суб'єкт  при  здійсненні  ними  владних  управлінських  функцій  на основі  законодавства,  в тому числі на виконання делегованих повноважень.

     Статтею 4 Закону України "Про  державну  податкову  службу  в Україні"   встановлено,   що  Державна  податкова  адміністрація України  є  центральним  органом  виконавчої  влади.

         Державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим,  областях,  містах Києві та Севастополі підпорядковуються Державній податковій адміністрації України.  Державні податкові інспекції у районах, містах (крім  міст  Києва  та  Севастополя),  районні  у містах,  міжрайонні та об'єднані  державні  податкові  інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях,  містах  Києві  та Севастополі.

            Відповідно до п. 3 ст. 10 цього Закону  органи  державної  податкової  служби контролюють своєчасність подання  платниками  податків бухгалтерських звітів і балансів,   податкових   декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків,  інших платежів, а також перевіряють достовірність  цих документів щодо правильності  визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

              Відповідно до п. 17 ч. 1  ст. 10 цього Закону  органи  державної  податкової  служби  мають  право  звертатися  у  передбачених  законом  випадках до судових органів із  заявою  (позовною  заявою)  про  скасування  державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

             Вищевказані  норми  права  свідчать  про  те,   що  органи  Державної  податкової  адміністрації  України  є органами виконавчої влади, їм надано право здійснювати контроль за своєчасністю   подання  платниками  податків бухгалтерських   звітів   і   балансів,   податкових   декларацій, розрахунків та   інших   документів,  пов'язаних  з  обчисленням податків,  інших платежів.    

             Враховуючи викладене, звернення  із  вимогою про  припинення  юридичної особи  є публічно-правовим  спором,  підвідомчим  адміністративним  судам України.

Позивач  звернувся  до  господарського  суду  Луганської  області  з  даним  позовом,  в  порядку,  передбаченому  нормами  Господарського - процесуального  Кодексу  України.     

Відповідно  до  п. 6 Прикінцевих і перехідних положень  Кодексу адміністративного судочинства  України  до початку діяльності  окружних та апеляційних  адміністративних судів  адміністративні справи,  підвідомчі господарським судам  відповідно до Господарського  процесуального кодексу  України 1991 року,  вирішують у першій та апеляційній інстанціях  відповідні  місцеві та апеляційні  господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства  України.

Тобто,  до початку діяльності  окружних  адміністративних судів  місцеві  господарські  суди  виступають  також  в  якості  окружних адміністративних судів  при  розгляді  адміністративних справ.  

При  цьому  п.  7  Прикінцевих і перехідних положень  Кодексу адміністративного судочинства  України також  передбачено, що  заяви  і скарги  у справах,  що  виникають  з  адміністративно – правових відносин,  подані  і  не  розглянуті  до  набрання  чинності  Кодексом адміністративного судочинства  України,  розглядаються  в  порядку,  встановленому  цим  кодексом.   Тобто,  господарський  суд  може  самостійно  розглянути  спір  за  нормами    Кодексу адміністративного судочинства  України   тільки,  якщо  заява  була  подана  відповідно  до  норм  ГПК України   до  01.09.2005.  (дата  набрання  чинності   Кодексом адміністративного судочинства  України),  а  розглядається  після цієї  дати.  

Відповідно  до  ч.  1  ст. 12  ГПК України  визначено,  які  спори підвідомчі  господарським  судам.  Згідно  п.  1  ч.  1  ст. 12  ГПК України  серед  виключень  із справ,  що  підвідомчі  господарським  судам  -  спори,  що  виникають  із  публічно – правових відносин  та віднесені до  компетенції  Конституційного  Суду України  та  адміністративних  судів.  

Відповідно до  ст. 80 п. 1    ГПК України  господарський  суд  припиняє  провадження  у справі,  якщо  спір  не підлягає  розгляду  в господарських  судах.  Враховуючи,  що  місцевий  господарський  суд  тимчасово  виконує  функції  окружного адміністративного суду,   п.  1  ст. 80  ГПК України  розуміється  таким  чином,  що  господарський  суд  припиняє  провадження  у справі,    якщо  спір  не  підвідомчій  господарському  суду   відповідно  до  ч.  1  ст. 12  ГПК України  і   не  підлягає  розгляду  в господарських  судах.  

 Враховуючи  вищевикладене,   керуючись   ст.ст.    12,   80 п. 1.,  86, 87  ГПК  України,  суд

у х в а л и в  :

1.          Провадження  у справі  припинити.

Суддя                                                                                Т.М.Мінська

          

Дата ухвалення рішення05.11.2007
Оприлюднено30.11.2007
Номер документу1159653
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/702пн

Постанова від 20.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Гоголь Т.Г.

Ухвала від 15.02.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Гоголь Т.Г.

Постанова від 18.12.2007

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 24.10.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 05.11.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

Ухвала від 24.10.2007

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні