10/702пн
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2008 р. № 10/702пн
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого Добролюбової Т.В.
суддів Гоголь Т.Г., Швеця В.О.
за участю представників сторінпозивачавідповідачарозглянувши у відкритомусудовому засіданні касаційну скаргу
Церетелі Л.А. дов.від 10.12.07 № 20643/10не з'явились повідомлені належним чиномДержавної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська
на постановуЛуганського апеляційного господарського суду
від18.12.2007 року
у справі№ 10/702пн
за позовомДержавної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська
доПідприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України"
проприпинення юридичної особи
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі міста Луганська звернулася до господарського суду Луганської області з позовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи - Підприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України", посилаючись на те, що відповідач протягом року не подавав до Державної податкової інспекції податкові декларації, документи фінансової звітності, передбачені
Доповідач Гоголь Т.Г.
податковим законодавством України, що, відповідно до пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", є підставою для ухвалення судового рішення про припинення юридичної особи.
Господарський суд Луганської області ухвалою від 05.11.2007 року (суддя Мінська Т.М.) припинив провадження у справі пославшись на те, що звернення із вимогою про припинення юридичної особи є публічно - правовим спором, підвідомчим адміністративним судам України. Суд зазначив, що позивач звернувся в суд з позовом за публічно-правовим спором 11.11.2005 року, тобто після набрання Кодексом адміністративного судочинства України чинності, проте звернення відбулося за правилами Господарського процесуального кодексу України, що виключає провадження у справі
Луганський апеляційний господарський суд поставною від 18.12.2007 року ( судді Медуниця О.Є., Лазненко Л.Л., Перлов Д.Ю.) ухвалу господарського суду Луганської області від 05.11.2007 року залишив без змін з тих самих підстав.
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі міста Луганська звернулася з касаційною скаргою до Вищого господарського суду України, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Луганської області від 05.11.2007 року та постанову Луганського апеляційного господарського суду від 18.12.2007 року, як такі що ухвалені з порушенням норм процесуального права, а саме статті 12, пункту 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України, ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити. Скаржник посилається на те, що на момент подання позовної заяви стаття 12 Господарського процесуального кодексу України не містила норму про те, що серед виключень зі справ, що підвідомчі господарським судам є спори, що виникають з публічно-правових відносин, отже, на думку скаржника, посилання на ці норми, як на підставу винесення ухвали про припинення провадження у справі не є правомірним. Також скаржник зазначає, що згідно частини 1 пункту 6 розділу VІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Від підприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" відзив на касаційну скаргу судом не отриманий.
Заслухавши доповідь судді Гоголь Т.Г. та присутнього в судовому засіданні представника позивача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності застосування господарським судом Луганської області та Луганським апеляційним господарським судом норм процесуального права, Вищий господарський суд України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Предметом даного спору є вимога Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська про припинення підприємницької діяльності юридичної особи - Підприємства інвалідів Чорнобиля "Відродження України" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України".
Стаття 59 Господарського кодексу України встановлює, що діяльність суб'єкта господарювання припиняється в тому числі на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим кодексом та іншими законами.
Частина 2 статі 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців ” № 755-ІУ від 15.05.2003 року встановлює, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно пункту 3 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” на Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції покладено, зокрема, функцію щодо контролю своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів. За змістом пункту 17 частини першої статті 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" позови про скасування державної реєстрації у випадках неподання необхідних документів вправі подавати органи цієї служби.
Таким чином, органи Державної податкової адміністрації України є суб'єктами владних повноважень, які у відповідності із підпунктом 4 пункту 1 статті 17 Кодексу Адміністративного судочинства України мають право звертатись з адміністративними позовами у випадках, встановлених законом.
Згідно з пунктом 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції –це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Аналіз суб'єктного складу та характеру правовідносин свідчить, що дана справа є справою адміністративної юрисдикції, а в розумінні пункту 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, Державна податкова інспекція у Жовтневому районі міста Луганська є суб'єктом владних повноважень.
З 01 вересня 2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України. У відповідності з пунктом 6 та 7 розділу "Прикінцеві та перехідні положення" цього Кодексу до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України, а заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно –правових відносин, а також апеляційні та касаційні скарги (подання) розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Про початок діяльності кожного адміністративного суду Державна судова адміністрація України повідомляє через загальнодержавні та відповідні місцеві офіційні друковані видання. Згідно повідомлення Державної судової адміністрації України з 10 вересня 2007 року розпочав діяльність Луганський окружний адміністративний суд. Відповідно до приписів пункту 1 статті 80 Господарського процесуального кодексу України господарський суд припиняє провадження у справі, зокрема, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України. Даний спір із вказаним суб'єктним складом не підлягає вирішенню у господарських судах України, оскільки має розглядатися за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на наведене, господарським судом Луганської області та Луганським апеляційним господарським судом правильно застосовані норми процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, доводи касаційної скарги не спростовують висновків судів попередніх інстанцій, а відтак у касаційної інстанції відсутні підстави для скасування прийнятих у справі судових актів.
На підставі викладеного та керуючись статтями 1115, 1117, пункту 1 статті 1119, 11111, 11113 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Ухвалу господарського суду Луганської області від 05.11.2007 року та постанову Луганського апеляційного господарського суду від 18.12.2007 року у справі № 10/702пн залишити без змін, а касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Луганська - без задоволення.
Головуючий суддя Т. Добролюбова
Судді Т.Гоголь
В.Швець
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2008 |
Оприлюднено | 09.04.2008 |
Номер документу | 1508860 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Гоголь Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні