Ухвала
від 26.12.2023 по справі 155/1954/23
ГОРОХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №155/1954/23

Провадження №2-а/155/17/23

УХВАЛА

26.12.2023 м.Горохів

Суддя Горохівського районного суду Волинської області Сметана В.М., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Горохівської міської ради про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії

УСТАНОВИВ:

Позивач 22 грудня 2023 року звернувся в суд з позовом до відповідача про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.

Статтею ст.1 Кодексу адміністративного судочинства України визначено юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах.

Згідно із п.3 ч.1 ст. 4 КАС України, адміністративним судом є суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.

Відповіднодо ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах.

Нормами ст.20 КАС України, встановлені правила розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів між місцевими загальними судами та окружними адміністративними судами.

Зокрема, згідно із ч.1 ст.20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні, або особами без громадянства; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Заявлений позов пов`язаний з визнанням дій Горохівської міської ради протиправними, не стосується питань притягнення до адміністративної відповідальності, виборчого процесу чи інших підсудних загальному місцевому суду як адміністративному суду питань.

Відповідно до ч.2 ст.20 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою та третьою цієї статті.

Нормами ст.25-29 КАС України, визначені правила територіальної юрисдикції (підсудності) справ.

Зокрема, адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених КАС (ч.1 ст. 25 КАС України).

Порушення правил юрисдикції адміністративних судів є підставою для скасування рішення.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа підсудна іншому суду.

Відповідно до ч.8 ст.29 КАС України, передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Виходячи з наведеного, слід дійти висновку, що даний адміністративний позов предметно підсудний Волинському окружному адміністративному суду, а не Горохівському районному суду Волинської області, як місцевому адміністративному суду.

Таким чином, беручи до уваги те, що адміністративний позов ОСОБА_1 предметно підсудний Волинському окружному адміністративному суду, тому справу за цим позов слід передати на розгляд цього суду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.5, 20, 25, 29, 30, 295 КАС України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративну справу ОСОБА_1 до Горохівської міської ради про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії - передати на розгляд до Волинського окружного адміністративного суду (43025, м. Луцьк, вул. Словацького, 3).

Копію ухвали скерувати позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Горохівського районного суду

Волинської області В.М. Сметана

СудГорохівський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення26.12.2023
Оприлюднено29.12.2023
Номер документу115971403
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —155/1954/23

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Горохівський районний суд Волинської області

Сметана В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні