Рішення
від 28.12.2023 по справі 280/9596/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

28 грудня 2023 року о/об 12 год. 45 хв.Справа № 280/9596/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" (вул.Перекопська/Чапаєва, буд.19/90, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118; код ЄДРПОУ 34500971)

до Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" (надалі позивач, ТОВ "КЛУБ МУСТАНГ 4/4") до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 05.07.2023 за №00/1505/0406, яким накладено штраф у сумі 590025 грн. 94 коп., відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Клуб Мустанг 4/4" за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, перелік яких зазначений у розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних до такого податкового повідомлення-рішення.

У позовній заяві зазначено наступне: «… 01.06.2023 року ГУ ДПС у Запорізькій області було проведено камеральну перевірку діяльності ТОВ "Клуб Мустанг 4/4" (надалі - Позивач) щодо дотримання порядку реєстрації Податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на дотану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних. Перевіркою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 розділу XX Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних/розрахунків корегування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з датою виписки ПН/РК березень-квітень 2022 року, червень-грудень 2022 року, січень-лютий 2023 року. За результатами такої перевірки складено Акт від 01.06.2023 року №1227/08-01-04-06/34500971 в якому відображено перелік таких несвоєчасно зареєстрованих податкових накладних, дати складання, дата реєстрації в ЄРПН, граничний термін реєстрації та інші необхідні дані, який 07.06.2023 року отримано Позивачем. 16.06.2023 року Позивач листом №б.н (вхідний ГУ ДПС у Запорізькій області №30652/6 від 20.06.2023р) направив на адресу Відповідача заперечення на акт перевірки, де зазначив, що не може вважатися винною особою у зв`язку з тим, що здійснив бездіяльність щодо не реєстрації податкових накладних у передбачений законом строк у зв`язку із діями контролюючого органу щодо систематичного неврахування таблиці даних Позивача, які у подальшому було визнано рішенням Запорізького адміністративного суду протиправними та зобов`язано податкові органи зареєструвати таблицю даних Позивача. 21.06.2023 року Відповідач направив на адресу Позивача лист, в якому повідомив, що розгляд заперечені, до акту перевірки відбудеться 29.06.2023 року. 11.07.2023 року за результатом розгляду заперечень Позивач отримав на пошті лист від Відпоідача №26253/6/08-01-04-06-02 від 29.06.2023 року на заперечення до акту камеральної перевірки, де також містилося податкове повідомлення-рішення від 05 липня 2023 року №00/1505/0406, та розрахунок штрафу за порушення Позивачем термінів реєстрації податкових накладних, яким до Позивача застосовано штраф у сумі 590025 грн.94 коп. Не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням, представником Позивача 25.07.2023 року було складено та подано до Державної Податкової служби України скаргу на податкове повідомлення-рішення. 16.08.2023 року Позивач отримав лист від Відповідача №22109/6/99-00-06-03-01-06 від 10.08.2023 року про прийняття рішення ДПС України про продовження строку розгляду скарги до 28.09.2023 року. 28.09.2023 року Позивач отримав рішення про результати розгляду скарги, де Державна Податкова служба залишила податкове повідомлення-рішення відносно Позивача від 05.07.2023 року №00/1505/0406 без змін, а скаргу Позивача без задоволення. … Позивач вважає, що податкове повідомлення рішення від 05 липня 2023 року №00/1505/0406 має бути визнане протиправним та скасоване з огляду на наступне: 1.Відповідач застосував фінансові санкції до Позивача не маючи на це права. … Як вбачається з тексту податкового повідомлення рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023 року та додатку до нього (копія додається), контролюючим органом було здійснено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних у єдиному реєстрі податкових накладних за період березень-квітень 2022 року, червень-грудень 2022 року, січень-лютий 2023 року, тобто частково вже після відновлення реєстрації податкових накладних, у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні. Таким чином, Позивачем дійсно порушено граничний строк реєстрації визначених податкових накладних, тобто накладні зареєстровані після спливу граничних строків на реєстрацію, а тому відповідач, начебто, міг би застосувати до позивача штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних у ЄРПН, але, разом з тим Позивач зазначає та наголошує що відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01.03.2020 року до останнього календарного дня місяця (включно) в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині обліку, виробництва зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу Спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку па додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01.03.20 і до останнього календарного дня місяця включно в якому завершується дія карантину, тобто до 30.06.2023 року. На час подання позову дію п.52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України, яким запроваджено звільнення від санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних протягом дії карантину не скасовано/не призупинено, і станом на дату цього позову ця норма чинна та не зазнала змін. … Відтак, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в єдиному реєстрі податкових накладних у період з 01.03.2020 року і до останнього календарного дня місяця включно, тобто до 30.06.2023 року в якому завершується дія карантину не застосовується. … Одночасно з цим, Законом України від 12 травня 2022 року №2260-ІX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів, та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі - Закон №2260-ІX), який набрав чинності 27.05.2022 року внесені зміни у підрозділ 10 пункту 69. … Позивач зазначає, що за його переконанням застосування вищенаведених норм пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" ПКУ, на які посилався податковий орган у своєму рішенні про результати розгляду скарги від 25.09.2023 року №28447/6/99-00-06-03-01-06 як таких, що превалюють над пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" ПКУ є не вірним та таким, що припускає неоднозначне трактування прав та обов`язків платників податків. … 2.Податкове повідомлення-рішення не містить обов`язкових необхідних даних та відомостей, які у повній мірі могли встановити склад правопорушення з боку Позивача. … Однак, незважаючи на вичерпні вимоги щодо змісту відомостей, які повинна встановити комісія та надати свою оцінку цим фактам, висновок, який було нами отримано вих.№26253/6/08- 01- 04-06-02 від 20.06.2023 не містить усіх необхідних відомостей та не відповідає на ті ключові питання, які ставляться п.86.7.4 Кодексу, а тільки містить цитування статей Податкового кодексу України та відповідних наказів Міністерства Фінансів України, а саме, у ньому: … Враховуючи приписи п.56.2, 56.3 ст.56 ПКУ, можна зробити висновок, що податкове повідомлення-рішення повинно було бути викладено з урахуванням вимог законодавства, але як видно, прийняте податкове пдвідомлення-рішення є такими, що не містить усіх необхідних відомостей та зазначення обставин, а тому не відповідає вимогам законодавства, тобто є не законним та повинно бути скасовано у повному обсязі. 3.Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних є не вірним у зв`язку із застосуванням неналежної до застосування у даному випадку норми закону. … Поряд з цим, Позивач зауважує, що на момент винесення спірного податкового повідомлення-рішення 05.07.2023 року вже набули чинності зміни внесені Законом України від 12.01.2023 року N2876-ІХ до ПК України, в частині доповнення підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пунктами 89 та 90, які зокрема пом`якшили відповідальність платника на період дії воєнного стану та порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, які взагалі не містили такого розміру відсотків штрафу, як 30 та 40 відсотків від суми ПДВ, а обмежувалися максимальним відсотком штрафу у 25% від суми ПДВ. Також, слід вказати, що згідно з пунктом 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 нього підрозділу). …».

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… ГУ ДПС у Запорізькій області (далі по тексту Відповідач) ознайомившись з позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Клуб Мустанг 4/4» (ЄДРПОУ 34500971), далі Позивач, до ГУ ДПС у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 05.07.2023 №00/1505/0406 Головного управління ДПС у Запорізькій області, вважає її необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню з наступних підстав. 01.06.2023 року Олександрівським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління у Запорізькій області на підставі пп.20.1.4, п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 у порядку ст.76 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі за текстом ПКУ), проведено камеральну перевірку ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «Клуб Мустанг 4/4» (ЄДРПОУ 34500971) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних з датою виписки березень 2022р, квітень 2022р, червень 2022р - грудень 2022р, січень 2023р, лютий 2023р. При перевірці використано: АС «Податковий Блок», АС «Архів електронної звітності», у т.ч. Єдиного державного реєстру податкових накладних з датою ПН/РК березень 2022р, квітень 2022р, червень 2022р - грудень 2022р, січень 2023р, лютий 2023р та баз даних Державної податкової служби України. За результатами перевірки встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 ПКУ, з урахуванням вимог п.89 Підрозділу 2 Розділу XX Перехідних положень ПКУ, п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень ПКУ, а саме перевищення термінів реєстрації ПН/РК до ПН в ЄРПН. Зазначені порушення відображено в акті камеральної перевірки №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023, який 05.06.2023 направлено платнику поштою з рекомендованим повідомленням про вручення №6901101644030. Отримано Акт підприємством 07.06.2023. Податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 05.07.2023 №00/1505/0406 на суму штрафних санкцій в розмірі 590025,94 грн. прийнято на підставі висновку комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків. Отримавши податкове повідомлення - рішення форми «Н» від 05.07.2023 №00/1505/0406 на суму штрафних санкцій в розмірі 590025,94 грн., платником надано скаргу до ДПС України від 25.07.2023 №б/н (вх. ДПС №25191/6 від 31.07.2023). ДПС України за результатами розгляду скарги прийнято Рішення від 10.08.2023 №22109/6/99-00-06-03-01-06, яким залишено без змін податкове повідомлення-рішення винесене Головним управлінням ДПС у Запорізькій області від 05.07.2023 №00/1505/0406, а скаргу без задоволення. … Тобто, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому, пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19). … Товариством з обмеженою відповідальністю «Клуб Мустанг 4/4» (ЄДРПОУ 34500971) в Єдиному реєстрі податкових накладних були складені податкові накладні за період РК березень 2022р, квітень 2022р, червень 2022р - грудень 2022р, січень 2023р, лютий 2023р на загальну суму ПДВ 1772584,85 грн. на адресу контрагентів - покупців зареєстровані в ЄРПН з порушенням граничних термінів встановлених п.201.10 ст.201 ПКУ, штрафні санкції на суму - 590025,94 грн. (таблиця 1). … Щодо застосування штрафних санкцій за Законом України від 12 січня 2023 року №2876-IX «Про внесення змін до розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі Закон №2876-ІХ від 12.01.2023 року) підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшено строки реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) податкових накладних / розрахунків коригування, встановлені пунктом 201.10 статті 201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення. Так, 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон №2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 №26. Законом №2876-ІХ підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі ПКУ) від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями) доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені п.201.10 ст.201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено п.1201.1 ст.1201 ПКУ. … Визначені п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, та становлять: для ПН/РК, складених з 01 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 05 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК до ПН отримувачем (покупцем). Відповідно до п.90 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ штраф за порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, передбачених п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, встановлюється у таких розмірах: до 15 календарних днів - 2% суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК; від 16 до 30 календарних днів - 5% такої суми ПДВ; від 31 до 60 календарних днів - 10% такої суми ПДВ; від 61 до 365 календарних днів - 15% такої суми ПДВ; на 366 і більше календарних днів - 25% такої суми ПДВ. Тобто штрафи у розмірах, встановлених п.90 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року. У відповідності до ч.1 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. Оскільки суди в окремих випадках приходять до висновку ще не можуть підміняти державний орган, рішення якого оскаржується змінюючи замість нього кваліфікацію правопорушення та змінюючи норму, на підставі якої до платника податків має бути притягнуто до відповідальності, що може привести навіть не до часткового скасування податкового повідомлення-рішення, а до його скасування у повному обсязі ГУ ДПС у Запорізькій області надає обчислену суму штрафних санкцій відповідно до зменшених розмірів з урахуванням Закону України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ, а саме, до податкових накладних, які були складені за період березень 2022р, квітень 2022р, червень 2022р - грудень 2022р, січень 2023р, лютий 2023р ПДВ 1772584,85 грн. на адресу контрагентів - покупців зареєстровані в ЄРПН з порушенням граничних термінів встановлених п.201.10 ст.201 ПКУ, надаємо розрахунок штрафних санкції відповідно до зменшених розмірів з урахуванням Закону України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ. (таблиця 2). … Додатково повідомляємо, що ГУ ДПС у Запорізькій області не згодна з позицією позивача, яка зазначена в позовній заяві, стосовно застосування штрафних санкцій у відповідності до Закону №2876-ІХ від 12.01.2023 року, але у разі вирішення судом справи в частині задоволення вимог позивача, надаємо розрахунок штрафних санкцій (таблиця 2) з урахуванням вищевказаного Закону, для неможливості призведення до втрат бюджету. 2.Щодо зворотної сили нормативно правових актів. … Додатково повідомляємо, що п.201.10 ст.201 ПК України не втратив чинності після набрання законної сили Закону №2876-IX від 12.01.2023, він дійсний, а отже має застосовуватися в податкових правовідносинах, а саме для податкових правопорушень вчинених до 08.02.2023 року. Отже, податкові накладні позивача, які наведені в акті камеральної перевірки (таблиця 1), зареєстровані з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН), які визначені у п.201.10 ст.201 ПК України, а також ГУ ДПС у Запорізькій області надало розрахунок штрафних санкцій з порушенням термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) у відповідності до Закону №2876-ІХ від 12.01.2023 року (таблиця2), але не погоджується з думкою позивача з цього приводу, а саме застосування штрафних санкцій. Враховуючи вищевикладене, податкове повідомлення-рішення від 05.07.2023 року №00/1505/0406, є правомірним та відповідає нормам діючого законодавства України та нормам Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (із змінами та доповненнями), а позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Клуб Мустанг 4/4» (ЄДРПОУ 34500971) не є обґрунтованою, та такою, що не підлягає задоволенню. …».

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою судді від 20.11.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

ГУ ДПС у Запорізькій області проведена камеральна перевірка щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" (ЄДРПОУ 34500971), за результатами якої складено Акт №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023 (надалі Акт камеральної перевірки №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023).

В Акті камеральної перевірки №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023 зазначено: «… ІІІ.Висновок: Дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН встановлених п.201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 Розділу ХХ, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями). Відповідальність: Абзац 1 пункту 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ, п.90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України. Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної; Абзац 2 пункту 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України, відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком па додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної. Сума ПДВ на яку зареєстровано податкову накладну)/розрахуноку коригування, грн.: 1772584,85 …».

Результатом розгляду ГУ ДПС у Запорізькій області Акту камеральної перевірки №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023 стало прийняття відносно ТОВ "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" податкового повідомлення-рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023, яким за платежем «ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (3014060100)» застосовано штраф у сумі 590025 грн. 94 коп.

Судом досліджено всі документи наявні у матеріалах даної справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Відповідно до п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. (…).

За п.109.2 ст.109 Податкового кодексу України порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

У п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України зазначено: «… Реєстраціяподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; дляподаткових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведенихподаткових накладнихта/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначенимипунктом 198.5статті 198 тапунктом 199.1статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг доподаткової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. …».

Згідно з п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно достатті 199цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимогстатей 192і201цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в такихподаткових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів. У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201цього Кодексу, для реєстрації податкової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимогстатей 192і201цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної. У разі зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно зпунктом 201.16статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування. У разі реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 за №211«Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» на всій території України з 12.03.2020 був встановлений карантин.

У п.1Постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 за №651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2"зазначено про відміну з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023р. на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Указом Президента України від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації в Україні введений воєнний стан.

У п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) зазначено: «69.Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті. 69.1.У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбаченихстаттями 39і39-2,пунктом 46.2статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбаченихстаттями 39і39-2,пунктом 46.2статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначенимипунктом 198.5статті 198 тапунктом 199.1статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року; подання звітності, у тому числі передбаченоїпунктом 46.2статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року; строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року); строків сплати грошових зобов`язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року. У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України". За умови сплати не пізніше 31 грудня 2022 року в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, штрафні санкції та пеня за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум таких доходів не застосовуються. Нараховані та сплачені або стягнуті у період з 1 серпня 2022 року до дня набрання чинностіЗаконом України"Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі" суми штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податків, не спрямовуються на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших податків, зборів. Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків. Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки. У разі самостійного виправлення платником податків, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначенихстаттею 50цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбаченихпунктом 50.1статті 50 цього Кодексу, та пені. Платники податку на додану вартість тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченогопунктом 50.1статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Платники податку на прибуток підприємств, які відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов`язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності за неподання або несвоєчасне подання річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, уточнюючого розрахунку до річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, що подається у разі, якщо показники оприлюдненої разом з аудиторським звітом річної фінансової звітності зазнали змін порівняно з показниками звіту про фінансовий стан (баланс) та звіту про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіту про фінансові результати), що подаються разом з податковою декларацією згідно забзацом другимпункту 46.2 статті 46 цього Кодексу, та такі зміни вплинули на показники раніше поданої річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний податковий (звітний) період, з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. …».

Як зазначено у п.89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

За п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року№2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 згідно із ЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08.02.2023.

Відповідно до п.11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

У ч.1 ст.58 Конституції України зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Судом вивчено й інші норми права, які стосуються досліджуваного публічно-правового спору.

За матеріалами справи, податкові накладні/розрахунки коригування частково виписувались та реєструвались в Єдиному реєстрі податкових накладних до набрання чинності ЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

Разом із цим, ГУ ДПС у Запорізькій області складено Акт камеральної перевірки №1227/08-01-04-06/34500971 від 01.06.2023 та прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023 після набрання чинності ЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».

Судом прийнято до уваги приписи п.52-1, п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Враховуючи наведені та інші норми права, обставини справи, суд вважає, що відповідач під час проведення перевірки та складання податкового повідомлення-рішення повинен був керуватися саме п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, які є пріоритетними у застосуванні у період воєнного стану порівняно із нормами ст.ст.201, 120-1 та п.52-1, п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.

Суд не може обчислити позивачу суму штрафу згідно з п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, оскільки відповідач хоч і послався на п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України у податковому повідомленні-рішенні №00/1505/0406 від 05.07.2023, але їх фактично частково не застосував при обчисленні позивачу суми штрафу, про що свідчить Додаток до податкового повідомлення-рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023 «Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ТОВ «КЛУБ МУСТАНГ 4/4» 34500971».

При цьому, з Додатку до податкового повідомлення-рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023 «Розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ТОВ «КЛУБ МУСТАНГ 4/4» 34500971» вбачається, що контролюючим органом згідно з п.89 та п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України правильно розраховано штраф у сумі 20948 грн. 43 коп. (за податковими накладними/розрахунками коригування від 31.01.2023 за №3, від 31.01.2023 за №2, від 06.02.2023 за №4, від 28.02.2023 за №6, від 28.02.2023 за №5).

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №00/1505/0406 від 05.07.2023 прийнято контролюючим органом частково не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є частково не правомірним і підлягає частковому скасуванню на суму 569077 грн. 51 коп. (569077 грн. 51 коп. = 590025 грн. 94 коп. 20948 грн. 43 коп.).

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовна заява підлягає частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Оскільки права та інтереси позивача були порушені ГУ ДПС у Запорізькій області, то за рахунок його бюджетних асигнувань мають бути стягнуті на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 8496 грн. 35 коп. пропорційно до задоволеної частини позовної заяви (8496 грн. 35 коп. = 8850 грн. 37 коп. х 96% : 100%; 96% = 569077 грн. 51 коп. х 100% : 590025 грн. 94 коп.).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" (вул.Перекопська/Чапаєва, буд.19/90, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118; код ЄДРПОУ 34500971) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області №00/1505/0406 від 05.07.2023 у частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" за платежем «ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (3014060100)» штрафу у сумі 569077 грн. 51 коп.

В іншій частині позовної заяви відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛУБ МУСТАНГ 4/4" (вул.Перекопська/Чапаєва, буд.19/90, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118; код ЄДРПОУ 34500971) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 8496 грн. 35 коп. пропорційно до задоволеної частини позовної заяви.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення виготовлено у повному обсязі 28.12.2023.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення28.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116017712
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —280/9596/23

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.01.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Рішення від 28.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні