Рішення
від 25.12.2023 по справі 646/2818/21
ЧЕРВОНОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 646/2818/21

№ провадження 2/646/358/2023

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.12.23 м.Харків

Червонозаводський районний суд м. Харкова у складі

головуючого судді Янцовської Т.М.,

з участю секретаря Тихоновської Г.В.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача ОСОБА_2 ,

представника відповідача Зубрича Д.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу № 646/2818/21 за позовом ОСОБА_1 до АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання протиправним та скасування рішення комісії AT «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» від 31.03.2021 р., яке оформлене протоколом необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу і його вартості б/н від 31.03.2021 р. на підставі акта про порушення від 27.11.2019 р. №565/19к. В обґрунтування позову зазначив, що він є побутовим споживачем природного газу на підставі Типового договору постачання природного газу побутовим споживачам, укладеного між ним та відповідачем. 27.11.2019 р. представники відповідача за адресою: АДРЕСА_1 демонтували побутовий лічильник газу MKM-U G6, заводський номер 289107, (завод виробник ТОВ СП «Премагаз Кромшрьодер Україна», код ЄДРПОУ 24566806) для проведення його повірки. При цьому було складено акт про порушення № 565/ISK/C1310309939 від 27.11.2019 р., акт про виявлені порушення № 9659 від 27.11.2019 р. 05.12.2019 р. проведено лише візуальний огляд ЗВТ/лічильник газу (без проведення жодних вимірювань щодо його герметичності, втрати тиску, похибки лічильника за об`ємної втрати), за наслідками чого відповідачем складено акт №5029Е експертизи лічильника газу від 05.12.2019 р., в якому зазначено: пломба заглушка на відліковому пристрої не відповідає зразку заводу виробника, висновки комісії: втручання в газовий лічильник, за результатом позачергової повірки лічильник газу визнано непридатним до застосування. Позивача повідомлено про припинення газопостачання/розподілу природного газу. Позивач не погоджується з діями та рішенням відповідача, оскільки на ЗВТ/лічильник газу захисні пломби встановлені відповідачем, вони в наявності та цілі, лічильник не вскривався, механічних пошкоджень виявлено не було, жодних вимірювань щодо його герметичності, втрати тиску, похибки за об`ємної втрати не здійснювалось.

Ухвалою Червонозаводського районного суду м. Харкова від 05.05.2021 р. провадження по вищевказаній цивільній справі відкрито в порядку спрощеного позовного провадження.

Розпорядженням Голови Верховного Суду № 4/0/9-22 від 10 березня 2022 року «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану» у зв`язку із неможливістю Червонозаводським районним судом м. Харкова здійснювати правосуддя під час воєнного стану визначено територіальну підсудність судових справ цього суду за Ленінським районним судом м. Полтави.

Надалі розпорядженням Голови Верховного Суду № 65 від 17 листопада 2022 року «Про відновлення територіальної підсудності судових справ окремих судів м. Харкова та Харківської області» з 23 листопада 2022 року відновлено територіальну підсудність судових справ Червонозаводського районного суду м. Харкова, змінену розпорядженням Голови Верховного Суду № 4/0/9-22 від 10 березня 2022 року.

Ухвалою суду від 08.12.2022 р. прийнято цивільну справу до провадження суддею Янцовською Т.М.

В судовому засіданні позивач та його представник позовні вимоги підтримали в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у позові.

Представник відповідача ОСОБА_3 заперечував проти задоволення позову в зв`язку з необґрунтованістю вимог позивача. Зазначив, що 27.11.2019 р. представниками AT «Харківміськгаз» проведена перевірка за адресою позивача, за результатами якої виявлено підозру на втручання в лічильник газу, про що складено акт про порушення № 565/19к л/с 1310309939 від 27.11.2019 р., встановлено порушення Кодексу газорозподільних систем, а саме: ознаки несанкціонованого втручання в роботу ПЛГ, пломба заводу-виробника викликає сумнів. В подальшому, лічильник газу в домоволодінні позивача було демонтовано та направлено на експертизу в Центр повірки промислових і побутових лічильників та приладів обліку AT «Харківміськгаз», про що складено протокол про демонтаж лічильника газу для проведення експертизи № 9659 о/р 1310309939 від 28.11.2019 р. 05.12.2019 р. проведена експертиза лічильника газу, за підсумками якої виявлено, що пломба-заглушка на відліковому пристрої не відповідає зразку заводу виробника, встановлено втручання в газовий лічильник. 31.03.2021 р. постійно діючою комісією з питань, пов`язаних з розглядом актів про порушення, складених у разі виявлення порушень споживачем (несанкціонованим споживачем), прийнято рішення про задоволення акту про порушення № 565/19к л/с 1310309939 від 27.11.2019 р., та складений акт-розрахунок вартості необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу за цінами закупівлі AT «Харківміськгаз» на суму 55 019,23 грн.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, приходить до наступного.

Встановлено, що згідно акту про порушення № 565 від 27.11.2019 р. за адресою АДРЕСА_1 встановлено ознаки несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, пломба заводу виробника викликає сумнів.

З протоколу № 9659 від 27.11.2019 р. убачається про демонтаж лічильника газу за адресою АДРЕСА_1 для проведення експертизи за актом про виявлені порушення.

Відповідно до протоколу необлікованого об`єму природного газу і його вартості від 31.03.2021 р. акт про порушення від 27.11.2019 р. № 565/19 к задоволено, запропоновано позивачу ОСОБА_1 протягом 10 календарних днів оплатити суму у розмірі 55019,23 гривень в рахунок необлікованого природного газу.

05.12.2019 р. складено акт № 5029Е експертизи лічильника газу, згідно якого встановлено втручання в газовий лічильник, оскільки пломба заглушка на відліковому пристрої не відповідає зразку заводу виробника.

Згідно довідки ДП «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» № 39-1-4/15629 ЦСБ 5029Е від 05.12.2019 р. лічильник газу № 289107 визнаний непридатним. Підставами для визнання ЗВТ непридатним є: невідповідність ідентифікаційних ознак захисного пломбування, що застосовується виробником лічильника.

Відповідно до висновку комплексного експертного трасологічного та електротехнічного дослідження № 12870/13936 від 17.11.2020 р. знаки маркування, які нанесені на пломбі-заглушці, встановленої на лічильнику газу MKM-U G6 заводський № 289107, не відповідають зразкам знаків маркувань пломб заводу-виробника та повірника лічильників газу вказаного типу (заводу-виробника «PREMAGAS») за морфологічними ознаками. На пломбі повірника (частина пломби-заглушки меншого діаметру), у місці розташування цифри «0», є пошкодження, свідчать про те, що пломба повірника наданого для дослідження лічильника газу піддавалась перевстановленню. На зовнішніх поверхнях корпусу лічильника газу, його відлікового пристрою та його оглядового вікна, у тому числі на крайових ділянках технологічного отвору, в якому розташована пломба-заглушка, пошкодження, які могли б свідчити про втручання в роботу наданого лічильника відсутні. На пломбі повірника у місці розташування цифри «0», є пошкодження, які свідчать про те, що пломба повірника наданого для дослідження лічильника газу MKM-U G6 зав. №289107 піддавалась перевстановленню, що є ознакою втручання в роботу наданого лічильника газу.

Згідно висновку судової трасологічної експертизи № 10366/23-31 від 03.08.2023 р. на зовнішньої поверхні технологічного виступу прямокутної форми, у якому розташований лічильний механізм лічильника газу MKM-U G6 №289107, слідів дії сторонніх предметів, які могли вказувати на втручання в роботу лічильника газу, не виявлено. На зовнішньої поверхні кришки лічильного механізму лічильника газу MKM-U G6 №289107, слідів дії сторонніх предметів, які могли вказувати на втручання в роботу лічильника газу, не виявлено. На зовнішньої поверхні пломби з полімерного матеріалу чорного кольору, на якій нанесено відбиток повірника лічильника газу MKM-U G6 №289107, слідів дії сторонніх предметів виявлено, цілісність пломби не порушена.

Відповідно до ст. 12 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 13ЦПК Українипередбачено,що судрозглядає справине інакшеяк зазверненням особи,поданим відповіднодо цьогоКодексу,в межахзаявлених неювимог іна підставідоказів,поданих учасникамисправи абовитребуваних судому передбаченихцим Кодексомвипадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду.

Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи (стаття 76 ЦПК України).

Згідно ч. 6 ст. 81 ЦПК України доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Відповідно до преамбули ЗаконуУкраїни «Прозахист правспоживачів» він регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Відносини між газопостачальними підприємствами, газорозподільними підприємствами та фізичними особами (населенням) - споживачами газу регулюються Правилами надання населенню послуг з газопостачання; постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 20 червня 2013 року № 709 «Про підвищення якості обслуговування споживачів природного газу»; Порядком відшкодування збитків, завданих газопостачальному або газорозподільному підприємству внаслідок порушення споживачем природного газу Правил надання населенню послуг з газопостачання, а також споживачеві природного газу внаслідок порушення газопостачальним або газорозподільним підприємством Правил надання населенню послуг з газопостачання, затвердженим Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 28 жовтня 2014 року №184.

Відповідно до ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

У ч. 1 ст. 16 ЦК встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, а в ч. 2 цієї статті визначив способи здійснення захисту цивільних справ та інтересів судом.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЦК кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорення. Таким чином, у розумінні закону, суб`єктивне право на захист це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Позивач, звертаючись до суду з дійсним позовом, просив визнати протиправним та скасувати рішення комісії відповідача від 31.03.2021 р., яке оформлене протоколом необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу і його вартості б/н від 31.03.2021 р. на підставі акта про порушення від 27.11.2019 р. №565/19к.

Згідно з частиною 1 статті 714 ЦК України за договором постачання енергетичними та іншими ресурсами через приєднану мережу одна сторона (постачальник) зобов`язується надавати другій стороні (споживачеві, абонентові) енергетичні та інші ресурси, передбачені договором, а споживач (абонент) зобов`язується оплачувати вартість прийнятих ресурсів та дотримуватись передбаченого договором режиму її використання, а також забезпечити безпечну експлуатацію енергетичного та іншого обладнання.

Кодексом ГРС визначено взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб`єктами ринку природного газу, а також визначено правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем.

Відповідно до пункту 1 глави 9 розділу X Кодексу ГРС суміжні суб`єкти ринку природного газу, зокрема оператор газорозподільної системи та споживач, під час введення в експлуатацію або протягом експлуатації комерційного вузла обліку природного газу та його складових, у тому числі в разі позаштатної ситуації чи виникнення спірних питань щодо результатів вимірювань об`єму природного газу, мають право здійснювати з дотриманням вимог цього Кодексу перевірку комерційного вузла обліку природного газу та його складових щодо: 1) відповідності умовам експлуатації та узгодженій проєктній документації чи умовам договору; 2) працездатності та/або придатності ЗВТ до застосування на підставі результатів перевірки їх метрологічних характеристик, зокрема загальної похибки вимірювання; 3) відсутності ознак пошкодження ЗВТ та/або пошкодження пломб; 4) відсутності несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ та/або несанкціонованого газопроводу; 5) перевірки стану підвідного газопроводу, зокрема способу прокладання та відсутності можливості відбору газу поза вузлом обліку, в тому числі шляхом обстеження газопроводів приладовим методом на предмет відсутності підключень до підземних та надземних підвідних, розподільчих та транзитних газових мереж поза комерційним вузлом обліку природного газу, візуального обстеження способів монтажу і обв`язки газового та газорегулюючого обладнання; 6) відсутності несанкціонованого підключення газових приладів, внаслідок чого може перевищуватися діапазон обчислення лічильника газу (сумарна номінальна потужність газових приладів і пристроїв перевищує діапазон обчислення лічильником газу). Оператор газорозподільної системи повинен здійснювати контрольний огляд вузла обліку у строки, визначені цим Кодексом.

Відповідно до пункту 4 глави 6 розділу X Кодексу ГРС за збереження і цілісність комерційних та дублюючих ВОГ та пломб (відбитків їх тавр) відповідає власник (користувач), на території або у приміщенні якого вони встановлені, що має бути зафіксовано у відповідному акті про пломбування.

Порядок періодичної повірки ЗВТ по об`єктах побутових споживачів (населенню) регламентується главою 8 розділу X Кодексу ГРС.

Згідно з пунктом 7 глави 8 розділу X Кодексу ГРС до демонтажу лічильника газу на періодичну повірку або до/під час його періодичної повірки на місці встановлення оператор газорозподільної системи має право проводити контрольний огляд вузла обліку та/або його перевірку в порядку, визначеному главою 9 цього розділу, а також ініціювати проведення експертизи або експертної чи позачергової повірки лічильника газу в порядку, визначеному главою 10 або 11 цього розділу. У такому разі споживач зобов`язаний забезпечити представникам Оператора газорозподільної системи (разом з їх засобами і матеріалами) відповідний доступ до лічильника газу.

Пунктом 7 глави 9 розділу X Кодексу ГРС передбачено, що у разі виявлення під час перевірки комерційного вузла обліку природного газу чи його складових або контрольного огляду вузла обліку ознак нижченаведених порушень представник оператора газорозподільної системи на місці перевірки складає у порядку, визначеному цим Кодексом, акт про порушення, зокрема про наявність ознак несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ.

Пунктом 3.1.3 Положення № 619 встановлено, що лічильники газу під час експлуатації підлягають експертизі у разі виявлення представником газопостачальної (газотранспортної) організації: невідповідності показів лічильника об`ємам газу, використаних газовими приладами та пристроями споживача; ознак порушень конструкції лічильника газу, у тому числі справності лічильного механізму, або порушень у роботі лічильника; ознак зняття мастичних пломб або порушення повірчого тавра; зриву або пошкодження пломб газопостачальної (газотранспортної) організації на лічильнику газу або на патрубках лічильника; пристроїв, які застосовані для навмисного заниження показів лічильника газу.

За змістом пункту 3.2.2 Положення № 619 у разі виявлення представником газопостачальної (газотранспортної) організації ознак порушень, зазначених у підпункті 3.1.3 цього Положення, складається акт про виявлені порушення. Акт про виявлені порушення складається у двох примірниках та підписується представником газопостачальної (газотранспортної) організації та споживачем, що є підставою для проведення експертизи лічильника газу та відшкодування збитків.

Демонтаж лічильника газу проводиться у присутності споживача представником газопостачальної (газотранспортної) організації, якому в установленому порядку надано право виконувати монтажні роботи (абзац перший пункту 3.2.4 Положення № 619).

Пунктом 2.1 Положення № 619 визначено, що експертиза лічильника газу - комплекс дій, які проводяться з метою установлення придатності лічильника газу до застосування у разі сумніву в цьому споживача або постачальника газу.

Згідно з пунктом 3.3.1 Положення № 619 експертизу лічильника газу проводить комісія, яка призначається наказом по газопостачальній (газотранспортній) організації. До складу комісії повинні входити представники газопостачальної (газотранспортної) організації та територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері метрології.

Споживач має право бути присутнім під час проведення експертизи лічильника газу. При неможливості бути присутнім під час проведення експертизи споживач має право дати письмову згоду на проведення експертизи без його присутності або у присутності уповноваженої ним іншої особи. У разі відсутності споживача або вповноваженої ним особи при проведенні експертизи (у визначених в акті про демонтаж лічильника газу місці, даті та часі) така експертиза проводиться без присутності споживача або вповноваженої ним особи (пункт 3.3.2 Положення № 619).

Згідно з підпунктами 3.3.3.1-3.3.3.2 Положення № 619 експертиза лічильника здійснюється у такій послідовності. Комісія проводить зовнішній огляд лічильника газу на предмет відповідності фактичного стану лічильника ознакам, зазначеним в акті про демонтаж лічильника газу. Результати огляду заносять до акту експертизи лічильника газу. Форму акта експертизи лічильника газу наведено в додатку 3. Акт експертизи складається у трьох примірниках - по одному примірнику для споживача, газопостачальної (газотранспортної) організації та територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері метрології. Після зовнішнього огляду комісією перевіряються: відповідність місць фактичного розташування пломб місцям, зазначеним в акті про демонтаж лічильника газу; цілісність та місцезнаходження пломб, а також ознак порушень, зазначених в акті про зняття лічильника газу; цілісність заводського та повірчого тавра на лічильнику газу; цілісність відлікового механізму та корпусу лічильника газу; цілісність конструктивних елементів вихідного патрубка лічильника газу; наявність сторонніх предметів у середині лічильника газу; відповідність маркування лічильника газу нормативно-технічній документації.

Відповідно до підпункту 3.3.3 Положення № 619 після виконання робіт, зазначених у підпунктах 3.3.3.1 та 3.3.3.2 цього Положення, проводиться його позачергова повірка згідно з ДСТУ 2708-99 «Метрологія. Повірка засобів вимірювальної техніки. Організація та порядок проведення».

Види порушень, внаслідок яких здійснюється перерахунок (донарахування) об`ємів природного газу або зміна їх режиму нарахування, визначені главою 2 розділу ХІ Кодексу ГРС. Зокрема, підпунктом 3 пункту 1 цієї глави встановлено, що до порушень споживача та несанкціонованого споживача, які кваліфікуються як несанкціонований відбір природного газу з газорозподільних систем (крадіжка газу) та внаслідок яких щодо них здійснюється нарахування необлікованих об`ємів (обсягів) природного газу, належать несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ (комерційного вузла обліку природного газу, зокрема лічильника газу).

Пунктами 1, 11 глави 5 розділу ХІ Кодексу ГРС передбачено, що у разі виявлення у споживача або несанкціонованого споживача порушень, визначених у главі 2 цього розділу, на місці їх виявлення представником оператора газорозподільної системи складається акт про порушення за формою, наведеною в додатку 16 до цього Кодексу. За результатами розгляду акта про порушення на засіданні комісії може бути прийнято рішення про його задоволення (повністю або частково), або необхідність додаткового обстеження чи перевірки, або додаткових пояснень тощо, або скасування акта про порушення. При задоволенні комісією акта про порушення складається акт-розрахунок необлікованого (донарахованого) об`єму та обсягу природного газу і його вартості.

Згідно з абзацом першим пункту 8 глави 3 розділу ХІ Кодексу ГРС, у разі виявлення оператором газорозподільної системи пошкодження лічильника газу, внаслідок чого витрата (споживання) природного газу лічильником газу не обліковується або обліковується некоректно (не в повному обсязі), та за умови відсутності несанкціонованого втручання в роботу лічильника газу визначення об`єму спожитого природного газу здійснюється виходячи з 70 відсотків граничних об`ємів споживання природного газу населенням з урахуванням усіх газових приладів і пристроїв за період з дня останнього контрольного зняття показань лічильника (контрольного огляду вузла обліку або його перевірки) до дня виявлення порушення (але не більше ніж за 6 місяців) та з урахуванням строку на його усунення.

Відповідно до пункту 4 глави 1 розділу І Кодексу ГРС несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу - втручання в роботу або конструкцію чи складові комерційного вузла обліку (зокрема лічильника газу), у тому числі шляхом їх підробки, пошкодження чи пошкодження на них пломб, впливу дії спрямованого постійного магнітного поля або зміни конфігурації даних обчислювача/коректора об`єму газу (первинного програмування чи протоколу параметризації), внаслідок чого витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), та інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу.

Положення наведеного пункту прямо вказує на те, що несанкціонованим є втручання в роботу ЗВТ/лічильника газу за наявності факту того, що витрата (споживання) природного газу комерційним вузлом обліку не обліковується (обліковується частково чи з порушенням законодавства), або інші дії, що призводять до викривлення даних обліку природного газу.

Несанкціонованим втручанням є не лише доведення факту пошкодження конструкції ЗВТ/лічильника, а й встановлення факту викривлення даних обліку природного газу (коли витрати природного газу комерційним вузлом обліку не обліковуються, обліковуються частково чи з порушенням).

Такі правові висновки викладено в постановах Верховного Суду у складі колегій суддів Касаційного господарського суду від 31 липня 2019 року у справі № 904/4030/18, від 05 листопада 2019 року у справі № 922/137/19, від 28 грудня 2019 року у справі № 911/721/19, від 12 березня 2020 року у справі № 920/1217/16, від 26 червня 2020 року у справі № 911/720/19, від 08 вересня 2020 року у справі № 922/4351/19, від 03 листопада 2020 року у справі № 908/554/19, в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного цивільного суду від 11 жовтня 2021 року у справі № 646/6354/19.

В акті про порушення № 565 від 27.11.2019 р. за адресою АДРЕСА_1 встановлено ознаки несанкціонованого втручання в роботу ЗВТ, пломба заводу виробника викликає сумнів. Тобто вказаний акт містить лише припущення щодо можливості впливу на облік газу.

Акт № 5029Е експертизи лічильника газу від 05.12.2019 р. щодо втручання в газовий лічильник, оскільки пломба заглушка на відліковому пристрої не відповідає зразку заводу виробника, також не містить категоричних висновків щодо неналежного обліку газу, а містить інформацію про невідповідність ідентифікаційних ознак захисного пломбування, що застосовується виробником лічильника; існування доступу до відлікового механізму; механічне пошкодження пломбувального отвору; відсутність інших пошкоджень.

При цьому суд бере до уваги висновок судової трасологічної експертизи № 10366/23-31 від 03.08.2023 р., відповідно до висновків якої на зовнішньої поверхні технологічного виступу прямокутної форми, у якому розташований лічильний механізм лічильника газу MKM-U G6 №289107, на зовнішньої поверхні кришки лічильного механізму слідів дії сторонніх предметів, які могли вказувати на втручання в роботу лічильника газу, на зовнішньої поверхні пломби з полімерного матеріалу чорного кольору, на якій нанесено відбиток повірника лічильника газу не виявлено.

Таким чином, відповідачем не надано належних, достатніх та допустимих доказів наявності з боку позивача такого порушення як несанкціоноване втручання в роботу ЗВТ, що свідчить про відсутність підстав для донарахування об`ємів не облікованого природного газу за граничними об`ємами споживання природного газу. АТ «ОГС «Харківгаз» не доведено, що виявлені пошкодження лічильника газу призвели до викривлення даних обліку природного газу, тобто факт споживання ОСОБА_1 необлікованого природного газу.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно доч.ч.1,2ст.141ЦПК Українисудовий збірпокладається насторони пропорційнорозміру задоволенихпозовних вимог. Іншісудові витрати,пов`язані зрозглядом справи,покладаються: уразі задоволенняпозову -на відповідача; уразі відмовив позові-на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 15, 16, 714 ЦК України, ст. ст. 12, 13, 259, 263-265 ЦПК України,

в и р і ш и в:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» про визнанняпротиправним таскасування рішеннязадовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії AT «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» від 31.03.2021 р., яке оформлене протоколом необлікованого (донарахованого) об`єму природного газу і його вартості б/н від 31.03.2021 р. на підставі акта про порушення від 27.11.2019 р. №565/19к.

Стягнути з АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз» на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 908,00 гривень, витрати, пов`язані з проведенням експертизи, у сумі 9559,20 гривень.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складений 27.12.2023 р.

Відомості щодо учасників справи:

позивач - ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ,

відповідач - АТ «Оператор газорозподільної системи «Харківміськгаз», м. Харків, вул. Москалівська, 57/59, ЄДРПОУ 03359552.

Суддя: Т.М. Янцовська

СудЧервонозаводський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення25.12.2023
Оприлюднено01.01.2024
Номер документу116037519
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —646/2818/21

Рішення від 18.12.2024

Цивільне

Червонозаводський районний суд м.Харкова

Янцовська Т. М.

Постанова від 14.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Постанова від 14.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Постанова від 14.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Постанова від 14.11.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Ухвала від 21.05.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Ухвала від 21.05.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Ухвала від 21.05.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Ухвала від 21.05.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

Ухвала від 05.02.2024

Цивільне

Харківський апеляційний суд

Яцина В. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні