ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 грудня 2023 рокусправа №380/13742/23
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Львівський хлібопекарський комплекс до Дрогобицької міської ради, міського голови Дрогобицької міської ради Тараса Кучми, Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради, Відділу містобудування та архітектури Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради, про визнання протиправним рішення.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Львівський хлібопекарський комплекс (далі - позивач) з позовом до Дрогобицької міської ради (далі - відповідач 1), міського голови Дрогобицької міської ради Тараса Кучми (далі - відповідач 2), Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради (далі - відповідач 3), Відділу містобудування та архітектури Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради (далі - відповідач 4), з вимогами:
- визнати протиправним та скасувати наказ №35 Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності від 07.06.2023 та рішення Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 Про вжиття заходів щодо анулювання паспортів прив`язок для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності і розпорядження міського голови №332-р від 05.06.2023 Про вжиття заходів щодо виконання рішення Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 на підставі яких його видано.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою розміщення 11 тимчасових споруд в місті Дрогобичі Львівської області ТзОВ Львівський хлібопекарський комплекс 29 березня 2023 року звернулось до Відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради із відповідним зверненням щодо можливості розміщення таких. Отримавши позитивні відповіді від 03 квітня 2023 року від Відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради позивачем подано пакети документів передбачені п. 2.6. Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (Наказ Мінрегіонбуду від 21.10.2011 №244) по всіх вищезазначених адресах розміщення тимчасових споруд та на підставі них отримано паспорта прив`язки №№34/2023 - 44/2023 тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності. Оскільки для роботи тимчасових споруд за призначенням, а саме - ведення підприємницької діяльності з торгівлі хлібобулочними виробами (торговий павільйон) необхідно забезпечення їх електроенергією позивач отримав технічні умови на підключення інженерних мереж (електропостачання), які також подавались в пакеті документів для отримання паспортів прив`язки. З метою реалізації позивачем технічних умов після отримання паспортів прив`язки ТС Відділ містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради листом №116 від 12 квітня 2023 року повідомив Технічного директора ПрАТ Львівобленерго та Начальника південного РЕМ ПрАТ Львівобленерго про видачу цих паспортів прив`язки для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за вищезазначеними адресами та зазначив, що відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011 укладення договорів на користування земельними ділянками не передбачено.
Вказано, що безпідставне анулювання паспортів прив`язки тимчасових споруд за 11-ма адресами у місті призводить до зупинення підприємницької діяльності позивача, що тягне за собою такі наслідки як втрата прибутку від здійснення господарської діяльності, неможливість виплати заробітної плати персоналу, простій обладнання, яке потребує постійного обслуговування, введення простою, а також неможливості виконання зобов`язань перед контрагентами, які мали забезпечувати діяльність торгових точок у місті Дрогобич.
Отже, приймаючи рішення про зобов`язання відповідних посадових осіб анулювати та анульовуючи паспорти прив`язки ТС №34/2023-44/2023, за відсутності на те законних підстав, відповідачі порушили принцип належного урядування, який передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
Ухвалою від 20.06.2023 суд залишив позовну заяву без руху.
Ухвалою від 21.06.2023 суд відмовив у задоволенні заяви представника позивача про забезпечення позову; зазначив, що доказів вчинення відповідачами будь-яких дій щодо передачі означених земельних ділянок іншим орендарям немає, як і не надано жодних доказів намірів демонтувати тимчасові споруди.
Ухвалою від 27.06.2023 суд відкрив спрощене позовне провадження у справі.
Відповідачі проти позову заперечили з підстав викладених у відзиві. Вказують, що з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та вирішення питань, пов`язаних із демонтажем самовільно розміщених тимчасових споруд на території міста Дрогобич, Виконавчим комітетом прийнято Рішення №113 від 17.07.2014 Про затвердження Порядку демонтажу незаконно встановлених тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території міста Дрогобич. Відповідно до п. 2.1. вказаного Порядку, демонтажу (знесенню) підлягають незаконно встановлені ТС, а відповідна земельна ділянка поверненню та приведенню у попередній стан у випадку відсутності документа, що посвідчує право на земельну ділянку. Вказаний порядок передбачає обов`язкову умову для встановлення ТС отримання документів, які посвідчують право на земельну ділянку (право власності, право користування тощо). Відсутність рішення органу місцевого самоврядування про надання земельної ділянки в користуванні позивачу та наявність обставин використання земельної ділянки комунальної власності з порушенням вимог земельного законодавства є підставою для зобов`язання звільнити самовільно зайняту земельну ділянку шляхом демонтажу тимчасової споруди, приведення земельної ділянки у первинний стан та повернення земельної ділянки Дрогобицькій міській раді. Земельні ділянки за вказаними Позивачем адресами у користування чи у власність Дрогобицькою міською радою не передавались. Окрім того, на адресу Дрогобицької міської ради надходили численні скарги та звернення щодо скасування дозволу розміщення тимчасових споруд.
Позивач подав відповідь на відзив. З покликанням на практику Верховного Суду зазначає, що паспорт прив`язки тимчасової споруди за своєю правовою суттю та змістом є офіційним письмовим документом з приводу відсутності технічно-будівельних перепон (перешкод) для подальшого фізичного розміщення тимчасової споруди. Тому, обставини з приводу правових підстав для користування земельною ділянкою не входять до обсягу тих питань, котрі підлягають дослідженню владним суб`єктом при розгляді матеріалів звернення зацікавленої особи з приводу погодження намірів розташування тимчасової споруди та видачі паспорту прив`язки тимчасової споруди. Щодо посилання представника відповідача у відзиві на скарги мешканців та адвокатського об`єдання, то позивач стверджує, що такі є безпідставним, оскільки скарги не є підставою згідно з пунктом 2.27 Порядку №244 для анулювання паспортів прив`язки, що видані з дотримання всіх вимог законодавства.
Ухвалою від 23.07.2023 задоволено заяву позивача та вжито заходів забезпечення позову; зупинено дію Наказу Відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності №35 від 07.06.2023 - до набрання рішенням у цій справі законної сили; заборонено Виконавчому комітету Дрогобицької міської ради видавати паспорти прив`язки тимчасових споруд за наступними адресами: АДРЕСА_1 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,89/1 в м. Дрогобичі, вул. Пилипа Орлика,1 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,44/ АДРЕСА_2 в м. Дрогобичі, вул. Самбірська,78 в м. Дрогобичі, вул. В.Великого,7а в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,3 в м. Дрогобичі, вул. В.Великого,2/2 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,148 - до набрання рішенням у цій справі законної сили; заборонено Виконавчому комітету Дрогобицької міської Ради та будь-яким іншим особам приймати рішення по демонтажу тимчасових споруд, що встановлені позивачем, за адресами у м. Дрогобич: вул. Грушевського,3, вул. Грушевського,136 та вул. Грушевського,83 та/або вчиняти будь-які дії щодо демонтажу чи знесення тимчасових споруд, що встановлені позивачем, за адресами у м. Дрогобич: вул. Грушевського,3, АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 - до набрання рішенням у цій справі законної сили.
Ухвалою від 26.07.2023 суд повернув без розгляду заяву позивача про витребування доказів.
Ухвалою від 05.09.2023 суд відмовив у клопотанні відповідача 3 про заборону позивачу вчиняти певні дії.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.10.2023 ухвалу про забезпечення позову скасовано.
Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (ч. 2 ст. 262 КАС України).
Суд на підставі позовної заяви, відзиву, відповіді на відзив, а також долучених письмових доказів,-
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю Львівський хлібопекарський комплекс є суб`єктом господарювання; основний вид діяльності згідно з КВЕД: 10.71 Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; зареєстроване 05.10.2022 за юридичною адресою: Львівська область, Львівський р-н, село Оброшине, вул. Шашкевича,24. Розмір статутного капіталу складає 9600,00 грн. Не перебуває в процесі припинення.
ТОВ Львівський хлібопекарський комплекс 29.03.2023 звернулось до Відділу містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради із зверненням щодо можливості розміщення 11 тимчасових споруд в місті Дрогобичі Львівської області за адресами: вул. Грушевського,136 в м. Дрогобичі, вул. В.Великого,66 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,89/1 в м. Дрогобичі, вул. Пилипа Орлика,1 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського 44/3 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,83 в м. Дрогобичі, вул. Самбірська,78 в м. Дрогобичі, вул. В.Великого,7а в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,3 в м. Дрогобичі, вул. В.Великого,2/2 в м. Дрогобичі, вул. Грушевського,148 в м. Дрогобичі.
Листами від 03.04.2023 Відділ містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради повідомив позивача про можливість розміщення тимчасових споруд за умови дотримання державних будівельних норм.
Позивач подав пакети документів за всіма зазначеними адресами для розміщення тимчасових споруд та на підставі них отримав паспорти прив`язки №№34/2023 44/2023 тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності /арк.спр. 10, 14, зв. 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 59/.
Листом від 12.04.2023 №116 Відділом містобудування та архітектури виконавчих органів Дрогобицької міської ради підтверджено видачу вказаних паспортів прив`язок відповідно до Порядку №244 та вказано, що означеним порядком не передбачено укладання договорів на користування земельними ділянками /арк.спр. 68/.
Рішенням ХХХVІІ сесії восьмого скликання Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 Про вжиття заходів щодо анулювання паспортів прив`язок для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності зобов`язано анулювати паспорти прив`язки з метою запобігання самовільного встановлення позивачем стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності /арк.спр.200зв./.
З метою виконання зазначеного рішення міським головою Дрогобицької міської ради видано Розпорядження від 05.06.2023 №332-р Про вжиття заходів щодо виконання рішення Дрогобицького міської ради від 25.05.2023 №1634 /арк.спр. 200/.
Наказом відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету від 07.06.2023 №35 Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності анульовано паспорти прив`язки видані позивачу, згідно з переліком адрес /арк.спр.70/.
Вважаючи вказані рішення, розпорядження та наказ безпідставними та протиправними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав.
Вирішуючи справу суд керується таким.
Завданням адміністративного судочинства України, відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з положеннями ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до приписів ст. 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - це одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності визначений Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України №244 від 21.10.2011.
Відповідно до пунктів 2.1, 2.20, 2.21, 2.30 та 2.31 Порядку №244 для провадження підприємницької діяльності підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив`язки тимчасової споруди; встановлення тимчасової споруди здійснюється відповідно до паспорта прив`язки; відхилення від паспорта прив`язки тимчасової споруди не допускається, у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу; розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.
З доказів у справі суд з`ясував, що позивачу видано відповідні паспорти прив`язки.
Обґрунтовуючи свої вимоги позивач покликається на те, що згідно з пунктом 2.27 Порядку №244 дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов:
- недотримання вимог паспорта прив`язки при її встановленні;
- не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки;
- надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Основним аргументом позивача, який враховує суд при прийнятті рішення є те, що вказана норма містить вичерпний перелік підстав для скасування паспорта прив`язки і рішення прийняті стороною відповідача всупереч цим підставам з огляду на таке.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначено Законом України Про місцеве самоврядування від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР).
По перше, відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Згідно з ч. 3 с. 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільська, селищна, міська рада може прийняти рішення про розмежування повноважень між її виконавчим комітетом, відділами, управліннями, іншими виконавчими органами ради та сільським, селищним, міським головою в межах повноважень, наданих цим Законом виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Діяльність Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради врегульовано Положенням Про виконавчий комітет Дрогобицької міської ради затвердженим ухвалою Дрогобицької міської ради від 28.02.2001 №227 та Регламентом затвердженим рішенням Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 22.03.2007 №59. Відповідно до яких, Виконавчий комітет може розглядати і вирішувати питання, віднесені до відання виконавчих органів згідно із ст.ст. 27-40 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні.
З метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності та вирішення питань, пов`язаних із демонтажем самовільно розміщених тимчасових споруд на території міста Дрогобич, Виконавчим комітетом прийнято Рішення №113 від 17.07.2014 Про затвердження Порядку демонтажу незаконно встановлених тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на території міста Дрогобич.
У своїх заперечення відповідач покликається на вказаний порядок, однак суд такі покликання до уваги не бере з огляду на таке.
Відповідно до п. 2.1. зазначеного Порядку демонтажу (знесенню) підлягають незаконно встановлені ТС, а відповідна земельна ділянка поверненню та приведенню у попередній стан у випадках:
- відсутності паспорта прив`язки ТС, інших дозвільних документів;
- анулювання паспорта прив`язки ТС, закінчення терміну його дії;
- самовільного розміщення ТС;
- у разі невідповідності розташування ТС паспорту прив`язки ТС, будівельним нормам та правилам;
- відсутності документа, що посвідчує право на земельну ділянку;
- самовільної зміни власником ТС її призначення;
- за рішенням судового органу, або поданням інших органів державної влади;
- в інших випадках передбачених чинним законодавством України.
Отже, Порядок №113 взагалі не містить підстав для скасування паспорта прив`язки, а визначає перелік підстав для демонтажу незаконно встановлених ТС, та застосовується у випадку якщо паспорт прив`язки вже анульований, або відсутній.
По друге, рішення ХХХVІІ сесії восьмого скликання Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 Про вжиття заходів щодо анулювання паспортів прив`язок для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності прийняте з метою запобігання самовільного встановлення тимчасових споруд. При цьому, воно делегує сам факт анулювання міському голові, що своїм розпорядженням від 05.06.2023 №332-р Про вжиття заходів щодо виконання рішення Дрогобицького міської ради від 25.05.2023 №1634 уповноважив керівника відділу архітектури і містобудування, безпосередньо наказом якого від 07.06.2023 №35 Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності реалізовано первинне рішення.
Жодне з оскаржених рішень не містить посилань на норми Порядку №113, що додатково свідчить про безпідставність покликань на приписи вказаного порядку при обґрунтуванні заперечень.
Суд, окрім іншого, враховує викладені стороною відповідачів у листі від 12.04.2023 №116 твердження про те, що Порядок №244 не передбачає договорів на користування земельними ділянками. З позиції суду, відповідач тим самим визнає, що скасування паспорта прив`язки не залежить від факту наявності таких документів.
Суд наголошує, що Конституцією України передбачено форми та засоби реалізації права територіальних громад на місцеве самоврядування і вказано, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території (ч. 1 ст. 144).
На основі цього положення Конституції України в Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що у формі рішень приймаються нормативні та інші акти.
Конституційний Суд України дійшов висновку, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти (Рішення Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року №7-рп/2009).
Актами нормативно-правового характеру є локальні документи, які встановлюють, змінюють чи скасовують обов`язкові для виконання на певній території правила поведінки. Такі акти не стосуються якогось одного суб`єкта правовідносин і розраховані на багаторазове застосування.
Ненормативними актами є індивідуально-правові акти, які є юридичними фактами, на підставі яких у фізичних осіб та юридичних осіб приватного права виникають, змінюються або припиняються конкретні права та обов`язки. Такі акти стосуються конкретних суб`єктів правовідносин (фізичних осіб та/чи юридичних осіб приватного права) і розраховані на одноразове застосування.
З огляду на викладене, Порядок №113 має ознаки нормативного акту органу місцевого самоврядування, та відповідно має враховуватися при прийнятті рішень Дрогобицькою міською радою та її структурними підрозділами. Також, приписи такого акту прямо впливають на права та обов`язки суб`єктів господарювання яких стосуються. Тобто і позивача.
Однак у даному випадку питання полягає у поданні позивачем повного пакету документів передбаченого Порядком №244 для отримання паспорта прив`язки ТС, та не стосується дотримання вимог окремого Порядку №113. Сам факт видачі паспортів прив`язок свідчить про дотримання позивачем Порядку №244. Жодних доказів наявності хоча б однієї з підстав передбачених пунктом 2.27 Порядку №244 для скасування паспортів прив`язок стороною відповідача не наведено у спірних рішеннях та до суду не надано.
Рішення сторони відповідача прийняті з метою запобігання самовільного встановлення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності, і така підстава не передбачена Порядком №244.
Видача паспорта прив`язки ТС власне і є однією з підстав для встановлення тимчасових споруд.
Стосовно покликань відповідача на скарги мешканців, зокрема, заяви жителів м. Дрогобича від 01.05.2023 та від 05.05.2023, депутатські звернення ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , скаргу від Адвокатського об`єднання ЛЕКС ВЕКТОР то такі не можуть бути окремою причиною для скасування паспорта прив`язки в контексті приписів Порядку №244.
З огляду на сукупність встановлених обставин, суд висновує, що рішення Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 Про вжиття заходів щодо анулювання паспортів прив`язок для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності прийняте з перевищенням повноважень, та з порушенням приписів чинного законодавства, зокрема Порядку №244. Отже, і розпорядження міського голови №332-р від 05.06.2023 Про вжиття заходів щодо виконання рішення Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 і наказ №35 Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності від 07.06.2023 також є протиправними, як похідні рішення, що спрямовані на виконання та реалізацію рішення міської ради .
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог та безпідставність оскаржених рішень. Тому, позов необхідно задовольнити повністю.
Судовий збір, відповідно до приписів ст. 139 КАС України, слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької міської ради Львівської області, оскільки саме цим суб`єктом владних повноважень прийнято первинне рішення, на підставі якого винесені інші (похідні) рішення.
Керуючись ст.ст. 2, 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 263, суд,-
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Дрогобицької міської ради від 25.05.2023 №1634 Про вжиття заходів щодо анулювання паспортів прив`язок для розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на земельних ділянках комунальної власності.
3. Визнати протиправним та скасувати Розпорядження міського голови Дрогобицької міської ради від 05.06.2023 №332-р Про вжиття заходів щодо виконання рішення Дрогобицького міської ради від 25.05.2023 №1634.
4. Визнати протиправним та скасувати Наказ відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 07.06.2023 №35 Про анулювання паспортів прив`язок тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Дрогобицької міської ради Львівської області (ЄДРПОУ 04055972) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Львівський хлібопекарський комплекс (ЄДРПОУ 44844675) судові витрати у виді витрат на сплату судового збору в сумі 6441 (шість тисяч чотириста сорок одна) грн. 60 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяКравців Олег Романович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2023 |
Оприлюднено | 01.01.2024 |
Номер документу | 116052981 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні