Рішення
від 21.12.2023 по справі 531/1108/23
КАРЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

єдиний унікальний номер справи 531/1108/23

номер провадження 2/531/262/23

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2023 року м. Карлівка

Карлівський районний суд Полтавської області в складі:

головуючого - судді Попова М.С.,

за участю секретаря - Клименко Т.М.,

представника позивача - ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Карлівка цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Карлівської міської ради Полтавської області та за позовами третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 про скасування рішення сесії Карлівської міської ради,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним вище позовом та просить суд скасувати рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області».

Позовні вимоги обгрунтувані тим, що відповідно до рішення третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам). 04.11.2021 ОСОБА_2 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0008 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду. Вказаний проект землеустрою відповідачем розглянутий не був.

Не погодившись з бездіяльністю Карлівської міської ради щодо нерозгляду заяви щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0008, ОСОБА_2 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Карлівської міської ради Полтавської області про визнання протиправною бездіяльність Карлівської міської ради Полтавської області щодо не розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року в справі № 440/8754/22 адміністративний позов ОСОБА_2 до Карлівської міської ради частково задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Карлівської міської ради Полтавської області щодо не розгляду по суті заяви ОСОБА_2 від 04 листопада 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки (кадастровий номер 5321683800:00:003:0008) та неприйняття рішення за результатами її розгляду на підставі статей 118 та 122 Земельного кодексу України. Зобов`язано Карлівську міську раду Полтавської області розглянути заяву ОСОБА_2 від 04 листопада 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки (кадастровий номер 5321683800:00:003:0008) та за результатами її розгляду по суті прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, яке оформити у формі рішення згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Виконання рішення суду у зобов`язальній частині на період дії воєнного стану, але не більше одного року з дня прийняття наведеного судового рішення, відстрочено. Вказане рішення набрало законної сили 13.01.2023 року.

Разом з цим, з офіційного сайту Карлівської міської ради (https://karlivka-mrada.gov.ua/) Позивачу стало відомо, що 23 березня 2023 року рішенням четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради, виконавчому комітету Карлівської міської ради надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок з метою формування земельної ділянки загальною площею 66,9978 га, шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок: кадастровий номер 5321683800:00:003:0002, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0003, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0004, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0005, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0006, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0007, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0008, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0009, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0010, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0011, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0012, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0013, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0015, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0016, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0017, площею 38,9978 га.

Зважаючи на викладене, відносно спірної земельної ділянки, зможуть в подальшому вчинятися дії щодо поділу, об`єднання, зміни цільового призначення, зміни конфігурації земельної ділянки з кадастровим номером 5321683800:00:003:0008, що призведе до припинення існування її, як об`єкта цивільних прав.

Після розроблення проекту землеустрою та його погодження ОСОБА_2 04.11.2021, звернувся із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства до Карлівської міської ради.

ОСОБА_2 , звертаючись до Карлівською міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблені на підставі дозволів Карлівської міської ради та погоджені у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_2 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства. Отже, надаючи дозвіл на розроблення документації із землеустрою щодо об`єднання вказаних вище земельних ділянок, Карлівською міською радою порушено справедливий баланс майнових інтересів ОСОБА_2 .

Враховуючи вищезазначене, Карлівська міська рада неправомірно прийняла оскаржуване рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області».

Позивач вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує право ОСОБА_2 . А також, унеможливить виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року № 440/8754/22.

Ухвалою від 08.05.2023 року відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд за правилами загального позовного провадження.

Після відкриття провадження у справі, до суду надійшли позовні заяви від третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги, які також просять скасувати рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області».

Обгрунтування позовних вимог є аналогічними обґрунтуванням зазначеним у позовній заяві ОСОБА_2 .

Так, третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_4 , у позові зазначає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0005 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_3 згідно позову вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує його законний інтерес щодо можливості завершити розпочату ним відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0002 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_5 згідно позову вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує його законний інтерес щодо можливості завершити розпочату ним відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0006 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_6 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0012 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_7 згідно позову вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0004 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_8 зазначає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0015 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_9 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує його законний інтерес щодо можливості завершити розпочату ним відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0010 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_10 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0011 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_11 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує його законний інтерес щодо можливості завершити розпочату ним відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0013 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_12 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0016 та суперечить вимогам землеустрою.

Третя особа яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, ОСОБА_13 вважає, що рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської територіальної громади Полтавського району Полтавської області» порушує її законний інтерес щодо можливості завершити розпочату нею відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0007 та суперечить вимогам землеустрою.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, просив задовольнити, з підстав викладених у позовній заяві. Не заперечув проти задоволення позовних вимог третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору. Проти заочного розгляду справи також не заперечував.

Представник відповідача до суду не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялося у встановленому законом порядку, про причину неявки не повідомлено, заяви чи клопотання не надходили, відзиву на позов подано не було.

Тому суд, за згоди представника позивача, ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає вимогам ст.ст.280-281 ЦПК України.

Від третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору, маються клопотання про розгляд справи без їхньої участі. Позовні вимоги підтримують, просять задовольнити.

Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, докази окремо та в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що відповідно до рішення третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_2 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0008 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою Відповідачем розглянутий не був. Не погодившись з бездіяльністю Карлівської міської ради щодо нерозгляду заяви щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0008, ОСОБА_2 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Карлівської міської ради Полтавської області про визнання протиправною бездіяльність Карлівської міської ради Полтавської області щодо не розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13 грудня 2022 року в справі № 440/8754/22 адміністративний позов ОСОБА_2 до Карлівської міської ради частково задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Карлівської міської ради Полтавської області щодо не розгляду по суті заяви ОСОБА_2 від 04 листопада 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки (кадастровий номер 5321683800:00:003:0008) та неприйняття рішення за результатами її розгляду на підставі статей 118 та 122 Земельного кодексу України. Зобов`язано Карлівську міську раду Полтавської області розглянути заяву ОСОБА_2 від 04 листопада 2021 року щодо затвердження проекту землеустрою та передання у власність земельної ділянки (кадастровий номер 5321683800:00:003:0008) та за результатами її розгляду по суті прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, яке оформити у формі рішення згідно з частиною першою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Виконання рішення суду у зобов`язальній частині на період дії воєнного стану, але не більше одного року з дня прийняття наведеного судового рішення, відстрочено. Вказане рішення набрало законної сили 13.01.2023 року.

Після розроблення проекту землеустрою та його погодження ОСОБА_2 04.11.2021, звернувся із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства до Карлівської міської ради.

ОСОБА_2 , звертаючись до Карлівською міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблені на підставі дозволів Карлівської міської ради та погоджені у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_2 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Крім того, вбачається рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_3 , надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_3 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0002 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_3 вимушений звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_3 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_3 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_4 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_4 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0005 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_4 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_4 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_4 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_5 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_5 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0006 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_5 вимушений звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_5 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_5 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням першого засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_6 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної сільськогосподарського призначення, які не надані у власність та користування.

04.11.2021 ОСОБА_6 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0012 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_6 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_6 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_6 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_7 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_7 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0004 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_7 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_7 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_7 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_14 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земель сільськогосподарського призначення.

05.01.2022 ОСОБА_8 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0015 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_8 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_8 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_8 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням першого засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 29 жовтня 2021 р., ОСОБА_9 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_9 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0010 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_9 вимушений звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_9 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_9 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням першого засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 29 жовтня 2021 р., ОСОБА_10 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_10 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0011 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_10 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_10 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_10 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням першого засідання восьмої сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 29 жовтня 2021 р., ОСОБА_11 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_11 , звернувся до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0013 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_11 вимушений звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_11 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_11 обґрунтовано розраховував на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_12 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної сільськогосподарського призначення, які не надані у власність та користування.

10.11.2021 ОСОБА_12 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0016 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_12 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_12 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_12 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Також, рішенням третього засідання сьомої позачергової сесії восьмого скликання Карлівської міської ради від 18 жовтня 2021 р., ОСОБА_13 надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (01.03) для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,00 га, на території Карлівської міської ради, Полтавського району Полтавської області за рахунок земельної ділянки, кадастровий номер: 5321683800:00:003:1002, КВЦПЗ - землі запасу 16.00 (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність та користування громадянам чи юридичним особам).

04.11.2021 ОСОБА_13 , звернулась до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 5321683800:00:003:0007 сільськогосподарського призначення площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Карлівської міської ради за межами населених пунктів та передачу земельної ділянки у власність. До вказаної заяви додав витяг із Державного земельного кадастру, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та копію паспорта та коду.

Вказаний проект землеустрою відповідачем не розглянутий. У зв`язку з даними обставинам, з метою захисту своїх прав, ОСОБА_13 вимушена звернутись до суду з позовною заявою про скасування рішення міської ради.

ОСОБА_13 , звертаючись до Карлівської міської ради із заявою про затвердження проекту землеустрою, було подано проекти землеустрою, розроблений на підставі дозволу Карлівської міської ради та погодженого у порядку, визначеному Законом України «Про землеустрій» та ЗК України.

Дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованих за межами населеного пункту на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області, було видано Карлівською міською радою в межах повноважень та є чинним.

Тобто, ОСОБА_13 обґрунтовано розраховувала на позитивне рішення у питанні передачі земельної ділянки у власність з огляду на дотримання Карлівською міською радою законодавства.

Згідно ст.1 Першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. При цьому Європейський суд з прав людини в зміст поняття майна включає і «правомірні очікування»/ «законні сподівання» вчиняти певні дії.

Так, згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.55, 56 Конституції України, кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб та відшкодування за рахунок органів місцевого самоврядування матеріальної і моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю...

Пунктом першим статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка, відповідно до вимог ч.1 ст.9 Конституції України, ратифікована Законом від 17.07.1997 року «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, Першого протоколу та протоколів №2,4,7 та 11 Конвенції» і є частиною національного законодавства України, встановлено, що кожен при вирішенні питання щодо його цивільних прав та обов`язків... має право на справедливий і відкритий розгляд упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Статтею 3 ЦПК України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Захист цивільних прав це передбачені законом способи охорони цивільних прав у разі їх порушення чи реальної небезпеки такого порушення.

Під способами захисту суб`єктивних цивільних прав розуміють закріплені законом матеріально-правові заходи примусового характеру, за допомогою яких проводиться поновлення (визнання) порушених (оспорюваних) прав та вплив на порушника.

Відповідно до ст.16 ЦК України встановлено перелік способів захисту цивільних прав та інтересів: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов`язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконним рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.

Тобто, за змістом ст.16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу, зокрема, з позовом про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень та скасування прийнятих внаслідок цього рішень.

Відповідно до ст.21 ЦК України, суд визнає незаконним і скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частинами першою, другою статті 78 ЗК України визначено, що право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Згідно з пунктом «б» частини першої статті 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Відповідно до пункту «а» частини третьої статті 22 ЗК України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Абзацом першим частини першої статті 116 ЗК України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно з пунктом «в» частини третьої статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

У пункті «б» частини першої статті 121 ЗК України зазначено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами регулюється статтями 118 ЗК України.

Як вже зазначалося, позивачу та третім особам рішенням Карлівської міської ради надавалися дозволи на розроблення проектів землеустрою.

Відповідно до частини шостої статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з абзацами першим, другим частини сьомої та частиною дев`ятою статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Згідно з частиною першою статті 791 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Відповідно до частини першої статті 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються лише у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.

Разом із тим, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою не є правовстановлюючим актом і не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття права власності чи користування на земельну ділянку (постанова Великої Палати Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року у справі № 380/624/16-ц, провадження № 14-301цс18).

Добросовісність та розумність належать до фундаментальних засад цивільного права (пункт 6 частини першої статті 3 ЦК України). Отже, і на переддоговірній стадії сторони повинні діяти правомірно, зокрема, поводитися добросовісно, розумно враховувати інтереси одна одної, утримуватися від недобросовісних дій чи бездіяльності.

До подібних правових висновків дійшла Велика Палата Верховного Суду у постанові від 29 вересня 2020 року у справі № 688/2908/16-ц, провадження № 14-28цс20, в якій зазначено, що неможливо надати єдину універсальну відповідь на питання про те, чи є поведінка органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який надав дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кільком особам, правомірною чи неправомірною. Відповідь на це питання залежить від оцінки такої поведінки як добросовісної чи недобросовісної, і така оцінка має здійснюватися у кожній справі окремо виходячи з конкретних обставин справи.

Таким чином, рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Звернення особи до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з метою отримання земельної ділянки у власність чи користування зумовлене інтересом особи на отримання цієї земельної ділянки, за відсутності для цього законних перешкод. Зазначений інтерес, у випадку формування земельної ділянки за заявою такої особи та поданими документами, підлягає правовому захисту. Надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок, які раніше сформовані на підставі проекту землеустрою іншої особи, порушує законний інтерес такої особи щодо можливості завершити розпочату ним відповідно до вимог чинного законодавства процедуру приватизації земельної ділянки та суперечить вимогам землеустрою.

За змістом статті 118 ЗК України завершальним етапом процедури безоплатної приватизації земельних ділянок є саме затвердження проекту землеустрою та передача (надання) земельної ділянки у власність. Таким чином, реальні законні сподівання на оформлення права власності на земельну ділянку виникають не після отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою, а саме з моменту звернення до відповідного органу виконавчої влади, чи органу місцевого самоврядування із проханням затвердити погоджений проект землеустрою та передання земельної ділянки у власність, оскільки до цього моменту особа повинна усвідомлювати, що земельна ділянка може бути надана у власність іншій особі, або будуть прийняті інші рішення щодо розпорядження із земельними ділянками.

Потрібно врахувати, що у сталій практиці ЄСПЛ принцип легітимних очікувань пов`язаний з розширеним тлумаченням поняття «майно». Зокрема, ЄСПЛ у своїх рішеннях зазначає, що поняття «майно» має автономне значення, яке є незалежним від офіційної класифікації у національному законодавстві і не обмежується правом власності на фізичні товари; деякі інші права та інтереси, які складають активи, також можуть розглядатися як «права на майно», і таким чином, як «майно»; питання, яке необхідно розглянути в кожному випадку, полягає в тому, чи обставини справи, якщо їх розглядати в цілому, надавали заявникові право власності на матеріально-правові інтереси, захищені статтею 1 Першого протоколу.

Так, у справі «Pressos Compania Naviera S.A. and Others v. Belgium» (заява № 17849/91, п. 31) ЄСПЛ зазначив, що поняття «майно» (possessions) може означати «існуюче майно» (existing possessions) або активи, включаючи права вимоги, стосовно яких заявник може стверджувати, що він має принаймні «законне сподівання» на отримання можливості ефективно здійснити майнове право.

У рішенні у справі «Kopecку v. Slovakia» (заява № 44912/98, п. 52) ЄСПЛ узагальнив висновок про належне правове підґрунтя для виникнення в особи легітимного очікування у наступний спосіб: якщо суть вимоги особи пов`язана з майновим правом, особа, якій воно надане, може вважатися такою, що має «легітимне очікування», якщо для такого права у національному законодавстві існує достатнє підґрунтя - наприклад, коли є усталена практика національних судів, якою підтверджується його існування (див. також рішення у справах: «Vilho Eskelinen and Others v. Finland», п. 94, заява № 63235/00 [25]; «Haupt v. Austria», п. 47, заява № 9816/82 [26]; «Radomilja and Others v. Croatia», п. 142, заява № 25376/06 [27]; «Draon v. France», п. 65, заяви № 1513/03, №11810/03 [28] та ін.).

Правова позиці ЄСПЛ щодо наявності достатнього правового підґрунтя для виникнення в особи легітимних очікувань неодноразово була застосована у національній судовій практиці.

Наприклад, у постанові від 22 вересня 2020 року у справі № 910/378/19 Велика палата Верховного Суду зауважила, що особа, яка має майновий інтерес, може розглядатись як така, що має легітимне очікування успішної реалізації її права вимоги у сенсі ст. 1 Першого протоколу до Конвенції, коли для цього інтересу є достатні підстави у національному законодавстві.

Всупереч викладеному вище, 23 березня 2023 року рішенням четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради, виконавчому комітету Карлівської міської ради надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок з метою формування земельної ділянки загальною площею 66,9978 га, шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок: кадастровий номер 5321683800:00:003:0002, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0003, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0004, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0005, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0006, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0007, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0008, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0009, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0010, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0011, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0012, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0013, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0015, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0016, площею 2,0000 га; кадастровий номер 5321683800:00:003:0017, площею 38,9978 га.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що Карлівська міська рада неправомірно прийняла оскаржуване рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області», а тому його слід скасувати в частині, що стосується земельних ділянок: кадастровий номер 5321683800:00:003:0008; кадастровий номер 5321683800:00:003:0005, кадастровий номер 5321683800:00:003:0006, кадастровий номер 5321683800:00:003:0002, кадастровий номер 5321683800:00:003:0007, кадастровий номер 5321683800:00:003:0016, кадастровий номер 5321683800:00:003:0013, кадастровий номер 5321683800:00:003:0004, кадастровий номер 5321683800:00:003:0011, кадастровий номер 5321683800:00:003:0010, кадастровий номер 5321683800:00:003:0015, кадастровий номер 5321683800:00:003:0012.

Отже, позовні вимоги ОСОБА_2 до Карлівської міської ради Полтавської області та за позовами третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 про скасування рішення сесії Карлівської міської ради суд задовольняє часково.

З урахуванням положення ст.141 ЦПК України, з Карлівської міської ради Полтавської області, на користь ОСОБА_2 підлягають стягненню понесені судові витрати по сплаті судового збору за подання до суду позовної заяви та заяви про забезпечення позову, у загальному розмірі 1610,40 грн.

Крім того, з відповідача на користь ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 підлягає стягненню сума сплаченого ними судового збору - 1073,60 грн. кожному.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 81, 141, 258, 264, 265, 280-281 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_2 та третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмету спору, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та ОСОБА_13 до Карлівської міської ради Полтавської області про скасування рішення сесії Карлівської міської ради - задовольнити частково.

Скасувати рішення четвертого засідання третьої сесії дев`ятого скликання Карлівської міської ради від 23 березня 2023 року «Про надання дозволу виконавчому комітету Карлівської міської ради на розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок на території Карлівської міської ради Полтавського району Полтавської області» в частині, що стосується земельних ділянок: 1) кадастровий номер 5321683800:00:003:0008, площею 2,000 га; 2) кадастровий номер 5321683800:00:003:0005, площею 2,000 га; 3) кадастровий номер 5321683800:00:003:0006, площею 2,000 га; 4) кадастровий номер 5321683800:00:003:0002, площею 2,000 га; 5) кадастровий номер 5321683800:00:003:0007, площею 2,000 га; 6) кадастровий номер 5321683800:00:003:0016, площею 2,000 га; 7) кадастровий номер 5321683800:00:003:0013, площею 2,000 га; 8) кадастровий номер 5321683800:00:003:0004, площею 2,000 га; 9) кадастровий номер 5321683800:00:003:0011, площею 2,000 га; 10) кадастровий номер 5321683800:00:003:0010, площею 2,000 га; 11) кадастровий номер 5321683800:00:003:0015, площею 2,000 га; 12) кадастровий номер 5321683800:00:003:0012, площею 2,000 га.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити

Стягнути з Карлівської міської ради Полтавської області код ЄДРПОУ 21046549, адреса: вул. Полтавський шлях, 85, м. Карлівка, Полтавської області, на користь ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , понесені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 1610 (одна тисяча шістсот десять) гривень 40 копійок.

Стягнути з Карлівської міської ради Полтавської області код ЄДРПОУ 21046549, адреса: вул. Полтавський шлях, 85, м. Карлівка, Полтавської області, на користь: 1) ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 ; 2) ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_3 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_3 ; 3) ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , РНОКПП НОМЕР_4 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_4 ; 4) ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , РНОКПП НОМЕР_5 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_2 ; 5) ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , РНОКПП НОМЕР_6 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_5 ; 6) ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_7 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_6 ; 7) ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП НОМЕР_8 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_7 ; 8) ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , РНОКПП НОМЕР_9 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_8 ; 9) ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП НОМЕР_10 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_9 : 10) ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , РНОКПП НОМЕР_11 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_10 ; 11) ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , РНОКПП НОМЕР_12 , проживаючої за адресою: АДРЕСА_5 , понесені судові витрати по сплаті судового збору по 1073 (одній тисячі сімдесят три) гривні 60 копійок кожному.

Заходи забезпечення позову, встановлені ухвалою Карлівського районного суду Полтавської області від 11 травня 2023 року у справі №531/1108/23 провадження №2/531/262/23, після набрання рішенням законної сили, скасувати.

Відповідачу направити копію заочного рішення в порядку, передбаченому статтею 272 ЦПК України.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

Інші учасники справи, а також відповідач, у разі залишення заяви про оскарження заочного рішення без задоволення, мають право оскаржити рішення суду в апеляційному порядку протягом 30 днів з дня його проголошення до Полтавського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Карлівський районний суд Полтавської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складено 26.12.2023.

Суддя

СудКарлівський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення21.12.2023
Оприлюднено03.01.2024
Номер документу116069760
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —531/1108/23

Рішення від 21.12.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Рішення від 21.12.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Постанова від 16.11.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

Постанова від 16.11.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

Ухвала від 03.10.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 28.09.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

Ухвала від 01.09.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

Ухвала від 15.08.2023

Цивільне

Карлівський районний суд Полтавської області

Попов М. С.

Ухвала від 11.07.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

Ухвала від 19.06.2023

Цивільне

Полтавський апеляційний суд

Гальонкін С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні