Постанова
від 30.11.2023 по справі 380/285/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2023 рокуСправа № 380/285/23 пров. № А/857/16557/23Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідач Качмара В.Я.,

суддів Затолочного В.С., Ніколіна В.В.,

при секретарі судового засідання Юрченко М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові справу за позовом Керівника Яворівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, провадження в якій відкрито за апеляційною скаргою Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2023 року (суддя Чаплик І.Д., м.Львів, повний текст складено 11 серпня 2023 року), -

ВСТАНОВИВ:

У січні 2023 року Керівник Яворівської окружної прокуратури Львівської області (далі Окружна прокуратура) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (далі Головне управління, ДСНС) звернувся до суду з позовом до Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області (далі Сільська рада) в якому просив:

визнати протиправною бездіяльність Сільської ради в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №31374, що за адресою: Львівська область, Яворівський район, с.Волиця, вул.Дружби, 2 (далі ПРУ) що знаходиться в будівлі Волицького навчально-виховного комплексу (далі НВК), яке перебуває на балансі Сільської ради;

зобов`язати відповідача привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту ПРУ, з метою використання їх за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.07.2018 за № 879/32331; далі Наказ №579, Вимоги №579 відповідно).

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2023 року позов задоволено.

Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, його оскаржив відповідач, який із покликанням на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення про відмову у задоволені позову.

В доводах апеляційної скарги вказує, що вказане протирадіаційне укриття (ПРУ) є об`єктом подвійного призначення. 21.12.2020 Сільська рада прийняла у комунальну власність установи Волицької об`єднаної територіальної громади. Проте передача на баланс відповідача вказаного ПРУ не відбулась у відповідності до вимог чинного законодавства. зазначає що, усі акти оцінки укриття не відображають реальної ситуації, складені не уповноваженими на це особами, тому не є належними доказами у справі.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу та письмових поясненнях заперечує вимоги такої, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Відповідач у відповіді на відзив заперечує доводи, що у ньому викладені, підтримує вимоги наведені в апеляційній скарзі.

Головне управління просило проводити розгляд справи у відсутності його представника.

Відповідач в судове засідання не надіслав свого представника, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки відповідач неодноразово був попереджений про необхідність утримання ПРУ в належному стані, саме на нього покладено зобов`язання щодо приведення цього укриття до належного стану, однак відповідач не довів факту вчинення дій щодо усунення усіх недоліків укриття,

Такі висновки суду першої інстанції відповідають встановленим обставинам справи, зроблені з додержанням норм матеріального і процесуального права, з таких міркувань.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи те, що рішенням Сільської ради від 21.12.2020 №33 «Про прийняття у комунальну власність Шегинівської сільської ради установ Волицької ОТГ» (далі Рішення №33) змінено засновника низки комунальних підприємств, організацій та установ комунальної власності, шляхом виключення зі складу засновників Волицької сільської ради (далі Сільська рада-1), та включено до складу засновників Сільську раду, , серед яких був Волицький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області». Змінено найменування на «Волицький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів дошкільний навчальний заклад Сільської ради».

Розпорядженням сільського голови Сільської ради від 04.07.2022 №87А (од) створено оглядову комісію з обстеження та приведення у відповідність до вимог законодавства існуючих захисних споруд цивільного захисту та найпростіших укриттів щодо можливості використання підвальних, цокольних, перших поверхів та інших приміщень як найпростіших укриттів для здобувачів освіти та працівників із складанням відповідного акту, а також стану захисних споруд цивільного захисту із складанням відповідного акту.

Позивач звернувся до відповідача із запитом від 12.08.2022 №14.59/05-25-2493ВИХ-22, у якому, зокрема, просив надати перелік захисних споруд цивільного захисту, розташованих на території Шегинівської ОТГ, дані про їх балансоутримувачів, чи використовуються дані захисні споруди цивільного захисту за функціональним призначенням, перелік захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної форми власності, які не готові чи обмежено готові до експлуатації за цільовим призначенням із зазначенням причин та вжитих заходів.

Листом від 18.08.2022 №02-18/1138 відповідач повідомив позивача, що на території Шегинівської територіальної громади розташовано 4 захисні споруди цивільного захисту (2 сховища та 2 протирадіаційні укриття), зокрема, Волицький НВК.

Позивач звернувся до відповідача із запитом від 19.08.2022 №14.59/05-25-2569ВИХ-22, у якому просив надати наступну інформацію:

- чи виготовлявся технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту №31374 та надати його копію у разі наявності;

- які заходи вживались сільською радою щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту ПРУ.

Листом від 31.08.2022 №02-18/1191 відповідач повідомив, що технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту ПРУ відсутній; захисна споруда ПРУ знаходиться в будівлі Волицького НВК. Сільською радою регулярно вживаються усі заходи для належного утримання захисної споруди. Станом на 31.08.2022 в даній споруді проведено поточний ремонт, укріплено вхідні двері, перевірено електропроводку, освітлення та вимикачі, створено запас свічок та ліхтарів, встановлено лавки та тапчани (лежаки), підготовлено аптечки і необхідні ліки, забезпечено бутильованою водою, засобами гігієни, шансовими інструментами, укомплектовано вогнегасниками, встановлено покажчики руху на маршрутах в укриття.

Згідно з обліковою карткою сховища (ПРУ) вказане укриття знаходиться за адресою: Львівська обл., Мостиський р-н, с. Волиця. Ємність сховища: 413,8 м3. Належить Відділу освіти Мостиської районної державної адміністрації (далі Відділ освіти, РДА відповідно) та використовується учнями та працівниками Волицької ЗСШ І-ІІІ ступенів.

Позивач звернувся із запитом до Яворівського районного управління Головного управління від 29.08.2022 №14.59/05-25-2683ВИХ-22, у якому зазначив, що як з`ясовано, на території Яворівського району розташовано 18 споруд цивільного захисту, серед яких є ПРУ, балансоутримувачем якого є Відділ освіти, молоді і спорту Сільської ради. Вказані захисні споруди цивільного захисту визначені як неготові та обмежено готові. У зв`язку з цим просив надати наступну інформацію про наступні умови використання укриттів:

- створення в 2021 та впродовж січня-серпня 2022 року спільних комісій з залученням відповідних органів та підрозділів цивільного захисту та місцевої держадміністрації з метою здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням;

- інформацію про проведенні перевірки стану готовності, експлуатації тa використання захисних споруд в 2021 та січня-серпня 2022 років за участі провідних фахівців Яворівського районного управління Головного управління, вжиті заходи;

- дані про створення в 2021 та протягом січня-серпня 2022 року спільних комісій з залученням балансоутримувачів, відповідних органів та підрозділів цивільного захисту та місцевої держадміністрації;

- дані про складені акти (інші документи) за результатами здійсненого контролю за готовністю до використання за призначенням, технічним станом захисних споруд;

- чи вживалися заходи з метою усунення виявлених порушень, в тому числі в судовому порядку (у разі не вжиття - вказати причину).

Листом за №9-1512/58 від 30.08.2022 Яворівське районне управління Головного управління повідомило, що в ході комісійних обстежень проведено оцінку стану готовності укриттів, зокрема, ПРУ. Копії актів долучено.

Зокрема, актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття від 22.06.2022 (далі Акт від 22.06.2022), проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища ПРУ, що належить Сільській раді. Загальний висновок: станом на 22.06.2022 сховище оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. Рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: частковий ремонт стін, очищення від сторонніх предметів, оновити план-схему евакуацій. Також комісією встановлено, що при подвійному призначенні захисна споруда з розрахунку може прийняти 310 осіб.

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття від 07.09.2022 (далі Акт від 07.09.2022) проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища ПРК. Загальний висновок: станом на 07.09.2022 сховище оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. Рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: згідно вимог Наказу №579.

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття від 13.09.2022 (далі Акт від 13.09.2022) проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання ПРУ. Загальний висновок: станом на 13.09.2022 сховище оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. Рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: оновити електрообладнання (вимикачі, люмінесцентні лампи), Виготовити технічний паспорт захисної споруди. В подальшому дотримуватись вимог Наказу №579 для використання за призначенням.

Окружна прокуратура звернувся до Сільської ради із запитом від 12.12.2022 №14.59/05-25-4004ВИХ-22, у якому просив повідомити:

- чи приведено ПРУ №31374 та №31373 (далі ПРУ №373) у належний стан готовності використання їх за призначенням;

- хто є власником та балансоутримувачем вищезазначених споруд та чи виконані балансоутримувачами рекомендації, які були надані при проведенні обстеження впродовж цього року, якщо ні, то зазначити причини, що перешкоджають цьому.

Листом від 15.12.2022 №02-18/1646 відповідач повідомив наступне:

- на балансі Сільської ради знаходяться 2 (дві) захисні споруди цивільного захисту (протирадіаційні укриття), а саме: Гусаківський НВК (ПРУ №373, адреса: Львівська обл., Мостиський р-н., с. Гусаків, вул. Шевченка, 3а (керівник М.Жемелко), Волицький НВК (ПРУ (керівник Ю.Мусійовська);

- Сільською радою регулярно вживаються усі заходи для належного утримання захисних споруд цивільного захисту - ПРУ та ПРУ №373. Станом на 31.09.2022 в даних спорудах проведені поточні ремонти, укріплено вхідні двері, перевірено електропроводку, освітлення та вимикачі, створено запас свічок та ліхтарів, встановлено лавки та тапчани (лежаки), підготовлено аптечки і необхідні ліки, забезпечено бутильованою водою, засобами гігієни, шансовими інструментами, укомплектовано вогнегасниками, встановлено покажчики руху на маршрутах в укриття, зокрема у захисній споруді №373 проведено погонний ремонт електроосвітлення;

- жодна з вищезазначених захисних споруд цивільного захисту, яка розташована на території Шегинівської територіальної громади не перебувають у приватній власності та не передавались в оренду для задоволення господарських, культурних чи побутових потреб;

- питання виключення захисних споруд з фонду захисних цивільного захисту Сільською радою не ініціювались;

- щодо виконання рекомендацій, які були надані при проведенні обстеження вищезазначених споруд, передбачено фінансові видатки для вирішення даного питання згідно бюджету на 2023 рік;

- на поточні ремонти та приведення цих споруд до стану готовності з державного бюджету кошти не виділялися, проте було виділено з місцевого бюджету кошти в сумі 49781 грн. на поточний ремонт електроосвітлення захисної споруди №373, а також було виділено 10320 грн на закупівлю медичних аптечок та ліхтариків у захисні споруди ПРУ і ПРУ №373;

- дані захисні споруди (протирадіаційні укриття) використовуються для укриття здобувачів освіти та обслуговуючого персоналу, виконуючи функцію за призначенням.

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття від 15.12.2022 (далі Акт від 15.12.2022) проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання сховища (ПРУ). Загальний висновок: станом на 15.12.2022 сховище оцінюється як обмежено готове до використання за призначенням. Рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: оновити електрообладнання (вимикачі, люмінесцентні лампи), Виготовити технічний паспорт захисної споруди. В подальшому дотримуватись вимог Наказу №579 для використання за призначенням.

Позивач звернувся із запитом до Головного управління №14.12.2022 №14.59/05-25-4050ВИХ-22, у якому просив, що впродовж поточного року проводились обстеження захисних споруд цивільного захисту із залученням спеціалісти Яворівського районного управління Головного управління, зокрема обстежувались ПРУ та ПРУ 373, які знаходяться на території Сільської ради. Перевірками готовності вищезазначених об`єктів проведеними у червні та вересні 2022 року встановлено, що ці протирадіаційні укриття визнані обмежено готовими, що підтверджується актами оцінки стану захисних споруд.

З урахуванням наведеного просить надати наступну інформацію:

- які заходи вживались з метою усунення виявлених порушень, які були виявлені під час перевірок готовності вищезазначених об`єктів;

- чи зверталось Головне управління до суду з позовом з метою зобов`язати власника вищезазначених захисних споруд привести такі у стан готовності, якщо ні, то необхідно повідомити про причини, що перешкоджали цьому.

На вказаний запит надійшла відповідь від 14.12.2022 №14.59/05-25-4050ВИХ-22, де Головним управлінням повідомило, що у зв`язку із запровадженням воєнного стану на території України, проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контрою) заборонено.

У зв`язку із вищевикладеним та враховуючи заборону на проведення заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, впродовж року та станом на 16.12.2022 заходи державного нагляду (контролю) на суб`єктах господарювання, яким належать ПРУ №313 та ПРУ, що розташовані на території Сільської ради, не здійснювались.

Головним управлінням розсилались листи від 31.08.2022 №9-1519/58 та 22.09.2022 №9-1714/58 щодо приведення в готовність ПРУ, ПРУ №31372, 373, 31374, 31391.

Згідно з частиною першою статті 1 Кодексу цивільного захисту України (далі КЦЗ) відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Р ади міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює зазначений Кодекс.

Відповідно до пунктів 1-2 частини першої статті 32 КЦЗ до захисних споруд цивільного захисту належать: сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів; протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Згідно з частиною другою статті 32 КЦЗ для укриття населення також використовуються споруди подвійного призначення - наземні або підземні будівлі/споруди чи їх окремі частини, що спроектовані або пристосовані для використання за основним функціональним призначенням, у тому числі для захисту населення, та в яких створені умови для тимчасового перебування людей.

В особливий період нарощування фонду захисних споруд цивільного захисту здійснюється шляхом будівництва швидкоспоруджуваних захисних споруд цивільного захисту та створення найпростіших укриттів.

Швидкоспоруджувана захисна споруда цивільного захисту - це споруда, що зводиться (виготовляється, монтується) за короткий час із спеціальних конструкцій (виробів), вимоги до яких встановлюються будівельними нормами, стандартами та правилами.

Найпростіше укриття - це фортифікаційна споруда, цокольне або підвальне приміщення, інша споруда підземного простору, в якій можливе тимчасове перебування людей з метою зниження комбінованого ураження від небезпечних чинників, а також від дії засобів ураження в особливий період.

Захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення та найпростіші укриття складають фонд захисних споруд цивільного захисту і належать до засобів колективного захисту.

Частиною третьою статті 32 КЦЗ визначено, що укриттю підлягають: 1) у сховищах: а) працівники найбільшої працюючої зміни суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту та розташованих у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; б) працівники найбільшої працюючої зміни атомних електростанцій, інших ядерних установок, працівники суб`єктів господарювання, які забезпечують функціонування таких станцій (установок) та перебувають у зоні можливих значних руйнувань навколо них; в) працівники найбільшої працюючої зміни суб`єктів господарювання, віднесених до категорії особливої важливості цивільного захисту та розташованих за межами зон можливих значних руйнувань населених пунктів; г) хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, які не підлягають евакуації в безпечне місце і перебувають у зонах можливих значних руйнувань населених пунктів; 2) у протирадіаційних укриттях - населення, у тому числі працівники суб`єктів господарювання, хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, евакуйоване населення, яке проживає або працює в зонах можливого небезпечного і значного радіоактивного забруднення, крім тих, хто підлягає укриттю у сховищах; 3) у спорудах подвійного призначення - населення, яке підлягає укриттю в захисних спорудах цивільного захисту, крім таких споруд, що мають перебувати в постійній готовності до використання за призначенням; 4) у найпростіших укриттях - населення, яке не підлягає укриттю в захисних спорудах та спорудах подвійного призначення.

Отже, населення, у тому числі працівники суб`єктів господарювання, хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, евакуйоване населення, яке проживає або працює в зонах можливого небезпечного і значного радіоактивного забруднення, крім тих, хто підлягає укриттю у сховищах підлягають укриттю у протирадіаційних укриттях.

Згідно з частинами четвертою, п`ятою статті 32 КЦЗ для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд з фонду та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин сьомої дев`ятої статті 32 КЦЗ вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері цивільного захисту.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

У разі використання однієї захисної споруди цивільного захисту кількома власниками, користувачами, юридичними особами вони беруть участь в утриманні такої споруди відповідно до укладених між ними договорів.

Згідно з частиною десятою статті 32 КЦЗ захисні споруди цивільного захисту можуть використовуватися у мирний час для господарських, культурних і побутових потреб у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 32 КЦЗ контроль за створенням фонду захисних споруд цивільного захисту, готовністю його об`єктів до використання за призначенням забезпечує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та його територіальні органи спільно з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Частиною шістнадцятою статті 32 КЦЗ встановлено, що у разі приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного стану та в особливий період захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, найпростіші укриття незалежно від форми власності повинні приводитись у готовність до прийому населення у термін, що не перевищує 24 годин, крім захисних споруд цивільного захисту, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням.

Згідно зі статтею 13 КЦЗ режим підвищеної готовності тимчасово встановлюється у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем.

У відповідності до частини третьої статті 78 КЦЗ умови і порядок введення режимів підвищеної готовності та надзвичайної ситуації, завдання та порядок взаємодії суб`єктів забезпечення цивільного захисту щодо запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у зазначених режимах визначаються Положенням про єдину державну систему цивільного захисту, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно з підпунктами 2, 3 пункту 24 «Положення про єдину державну систему цивільного захисту», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 №11, одним із основних завдань, що виконуються єдиною державною системою цивільного захисту у режимі підвищеної готовності, є здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій у тому числі й укриття населення у захисних спорудах цивільного захисту, а у режимі надзвичайної ситуації - організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації.

Захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для укриття населення від засобів масового ураження в особливий період та надзвичайних ситуацій у мирний час та є основним видом колективного захисту населення (стаття 32 КЦЗ України).

Згідно із статтею 1 Закону України «Про оборону України»(далі Закон №1932-XII) особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій; воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (далі Закон №389-VIII) воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»(далі Закон № 2102-IX, Указ №64/2022 відповідно), було введено воєнний стан. Строк дії Указу в подальшому продовжено відповідними Указами Президента України (№ 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022, № 757/2022 від 07.11.2022, №58/2023 від 06.02.2023, №254/2023 від 01.05.2023) з 20.05.2023 строком на 90 діб.

Механізм створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту (далі - захисні споруди), у тому числі споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів, та ведення його обліку визначає «Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі Порядок №138).

Згідно з понятійним апаратом Порядку №138:

- балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі;

- утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Згідно з пунктом 5 Порядку №138 потреби в захисних спорудах визначаються:

на мирний час - у планах реагування на надзвичайні ситуації, що розробляються у масштабі галузі, Автономної Республіки Крим, області, міста, району, району у місті, суб`єкта господарювання; розділах інженерно-технічних заходів цивільного захисту схем планування території Автономної Республіки Крим, областей та районів, схем планування окремих частин Автономної Республіки Крим, областей (районів), комплексних планів просторового розвитку території територіальної громади, генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій, схемах інженерно-технічних заходів цивільного захисту детальних планів території (далі - розділи (схеми) інженерно-технічних заходів цивільного захисту містобудівної документації) на мирний час; розділах інженерно-технічних заходів цивільного захисту проектної документації об`єктів будівництва;

на особливий період - у планах цивільного захисту на особливий період, що розробляються у масштабі галузі, Автономної Республіки Крим, області, міста, району, району у місті, суб`єкта господарювання, який продовжує роботу у воєнний час та який віднесено до категорії цивільного захисту; розділах (схемах) інженерно-технічних заходів цивільного захисту містобудівної документації на особливий період, розділах інженерно-технічних заходів цивільного захисту проектної документації об`єктів будівництва.

Під час визначення потреб враховується технічний стан наявних захисних споруд, а також наявність і технічний стан споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Відповідно до пунктів 9-11 Порядку №138 утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У разі використання однієї захисної споруди кількома суб`єктами господарювання вони беруть участь в її утриманні відповідно до договорів, укладених з балансоутримувачем захисної споруди.

Балансоутримувачі можуть організовувати утримання та експлуатацію сховищ як протирадіаційних укриттів у разі відсутності потреби в таких сховищах відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу ІІ Вимог №579 споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни. Під час експлуатації захисних споруд не допускається виконання заходів, що знижують їх захисні властивості, надійність та безпеку.

Відповідно до пункту 1 розділу VІ глави 2 Вимог №579 для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Згідно з пунктом 3-7 розділу VІ глави 2 Вимог №579 періодичність і зміст оглядів стану захисних споруд та перевірок працездатності їх основного обладнання наведено в додатку 10 до цих Вимог. За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Про результати щорічних оцінок стану готовності, здійснених без залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС, балансоутримувачі інформують вищезазначені органи і підрозділи з наданням копій актів, складених за їх результатами.

Пунктом 8 розділу VІ глави 2 Вимог №579 встановлено, що під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди, справність ДЕС, експлуатація в режимі захисної споруди протягом 6 годин з перевіркою роботи в режимі чистої вентиляції і фільтровентиляції (у сховищах).

Відповідно до пункту 9 розділу VІ глави 2 Вимог №579 за результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням.

Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням.

При цьому, питання підтримання захисних споруд у готовності до використання за призначенням врегульовано главою 3 розділу VІ Вимог №579.

Згідно з пунктами 1, 2 розділу VІ глави 3 Вимог №579 на підставі результатів оцінки стану готовності, а також періодичних оглядів, перевірки працездатності основного обладнання та обстежень захисних споруд їх балансоутримувачі складають плани приведення захисних споруд у готовність до використання за призначенням за формою згідно з додатком 14 до цих Вимог. Підтримання належного технічного стану приміщень захисних споруд і їх ремонт проводяться відповідно до чинних положень про проведення планово-попереджувальних ремонтів будівель і споруд залежно від їх основного функціонального призначення.

Пунктом 13 розділу VІ глави 3 Вимог №579 визначено, що обладнання та системи життєзабезпечення захисних споруд потребують проведення періодичних технічних обслуговувань, під час яких здійснюються такі основні роботи: 1) технічне обслуговування №1: зовнішній догляд за обладнанням; перевірка стану кріпильних з`єднань, наявності та стану мастила в ДЕС (для сховищ), справності контрольно-вимірювальних приладів; 2) технічне обслуговування №2: виконання робіт, передбачених технічним обслуговуванням № 1; випробовування спеціального обладнання у роботі; 3) технічне обслуговування №3: виконання робіт, передбачених технічним обслуговуванням № 2; поповнення або заміна мастила в ДЕС (для сховищ), заміна набивки в сальниках; 4) технічне обслуговування №4: виконання робіт, передбачених технічним обслуговуванням № 3; розбирання деяких вузлів для заміни швидкоспрацьовувальних деталей, стан яких не забезпечує роботу обладнання до чергового ремонту; поновлення посадок, регулювання люфту та зазорів спрацьованих деталей; притирання пробок клапанів, кранів або їх заміна; заміна прокладок трубопроводів, підтягування кріпильних деталей; заміна за потреби електричних контактів, пускових кнопок, вимикачів, ділянок кабелів та проводів; чищення і промивання трубопроводів і мереж; огляд і за потреби дрібний ремонт редукторів та з`єднувальних муфт; заміна несправних електровимірювальних приладів; заміна мастила в ДЕС (для сховищ), регулювання та випробовування обладнання; виявлення інших дефектів та їх усунення; поновлення пофарбованого покриття; 5) технічне обслуговування №5: виконання робіт, передбачених технічним обслуговуванням № 4; повне розбирання обладнання на вузли, вузлів - на деталі, промивання, прочищення та їх дефектування; заміна ущільнювальних пристроїв і матеріалів; ремонт або заміна зношених деталей, заміна підшипників; ремонт або заміна електроапаратури; ремонт фундаментів під ДЕС та інше обладнання; ремонт або заміна редукторів; збирання вузлів із поновленням посадок і регулювань; повна заміна мастила; повне пофарбування.

Під час проведення технічного обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд у разі виявлення дефектів будівельних конструкцій, призначених для установки такого обладнання, уживають заходів, спрямованих на відновлення їх цілісності та несучої здатності.

Згідно з пунктами 14, 15 розділу VІ глави 3 Вимог №579 після проведення фарбувальних робіт і висихання фарби необхідно відновити легкість ходу регулювальних заглушок, шиберів, рукояток гермоклапанів та інших механізмів шляхом приведення їх у дію, а також змастити прилеглі поверхні мінеральним мастилом. Після робіт із побілки необхідно зняти (змити) її сліди з покажчиків «Відкр.», «Закр.» на гермоклапанах та інших механізмах, очистити від побілки труби та електропроводку, щоб відновити їх первинний колір. Балансоутримувач забезпечує ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо. Перелік документації захисної споруди наведено в додатку 18 до цих Вимог.

У відповідності до пункту 1 розділу VІІ глави 1 Вимог №579 у разі переведення ЄДС ЦЗ, її функціональних та територіальних підсистем, ланок територіальних підсистем до функціонування в режимах підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану та в особливий період (далі - вищі ступені готовності) балансоутримувачі фонду захисних споруд, за винятком захисних споруд, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням, здійснюють заходи щодо приведення фонду захисних споруд у готовність до використання за призначенням, його утримання та експлуатації у вищих ступенях готовності (далі - готовність) у строк, зазначений у паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

У пункті 2 розділу VІІ глави 1 Вимог №579 передбачено, що готовність фонду захисних споруд передбачає: належний технічний стан несучих огороджувальних конструкцій, гідроізоляції і захисних пристроїв захисної споруди (споруди подвійного призначення, найпростішого укриття); надійну герметичність захисної споруди (для сховищ); справність і постійну готовність до роботи спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисної споруди, наявність нормативних аварійних запасів води, паливно-мастильних матеріалів, а також майна, необхідного для життєзабезпечення населення, що підлягає укриттю; підготовленість особового складу формування з обслуговування захисних споруд; належний протипожежний та санітарний стан приміщень споруд фонду захисних споруд.

Згідно з пунктом 3 розділу VІІ глави 1 Вимог №579 для підготовки фонду захисних споруд, за винятком захисних споруд, що перебувають у постійній готовності, необхідно виконати першочергові підготовчі заходи (роботи), що передбачаються планами приведення споруд фонду захисних споруд у готовність, зокрема: 1) розкрити всі опечатані приміщення, розконсервувати і перевірити ДЕС, інше спеціальне обладнання, інженерні мережі і системи життєзабезпечення захисної споруди, а також вимірювальні прилади; 2) усунути виявлені недоліки та провести технічне обслуговування спеціального обладнання, інженерних мереж і систем життєзабезпечення; 3) відкрити всі входи для прийому населення, що підлягає укриттю; 4) припинити роботу технологічного обладнання (за потреби); 5) закрити (задраїти) технологічні прорізи (вантажні люки, шахти ліфтів, вентиляційні отвори) сховищ. В ПРУ, спорудах подвійного призначення та найпростіших укриттях закласти прорізи в огороджувальних конструкціях, що виступають над поверхнею землі; 6) провітрити і за потреби здійснити дезінфекцію приміщень; 7) винести з приміщень громіздке устаткування, матеріали і вироби, що перешкоджають розміщенню людей, або становлять загрозу для їх життя та здоров`я; 8) розчистити підходи до захисних споруд (споруд подвійного призначення, найпростіших укриттів), установити написи-покажчики і включити світлові сигнали «Вхід»; 9) установити і підключити репродуктори (гучномовці) та телефони; 10) установити нари і лавки для розміщення людей, при цьому необхідно зберегти максимальну місткість споруди; 11) здійснити перевірку захисної споруди на герметичність (для сховища); 12) поповнити та довести до визначених нормативів запас лікарських засобів та медичних виробів; 13) забезпечити необхідний запас продуктів харчування; 14) заповнити баки питною водою, занести ємності з питною водою (для ПРУ, не обладнаних системою водопостачання, а також споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів); 15) занести виносні баки для нечистот (для неканалізованих ПРУ, а також споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів); 16) забезпечити захисну споруду відсутнім інструментом, приладами, матеріалами; 17) здійснити інші заходи, необхідні для приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням.

Пунктом 4 розділу VІІ глави 1 Вимог №579 визначено, що план приведення захисної споруди (споруди подвійного призначення, найпростішого укриття) у готовність складається завчасно з призначенням відповідальних осіб і затверджується балансоутримувачем. Роботи з підготовки виконує особовий склад формувань з обслуговування захисних споруд.

У разі введення в Україні або її окремих місцевостях правового режиму воєнного стану першочергові заходи з приведення в готовність сховищ мають бути спрямовані на забезпечення можливості їх використання для укриття населення від звичайних засобів ураження.

Із змісту актів, що наведені вище, прослідковується, що виявлені під час обстеження ПРУ порушення балансоутримувачем не усувається, що свідчить про ігнорування та невжиття відповідних заходів балансоутримувачем задля усунення зафіксованих порушень та приведення захисної споруди у стан придатний до готовності. Слід відмітити, що балансоутримувач (власник) обізнаний про те, що ПРУ перебуває у стані «обмежено готовий»» та потребує усунення недоліків, які неодноразово фіксувалися у актах оцінки стану готовності, при цьому представник балансоутримувача був присутній при обстеженнях та протягом тривалого часу не вживав заходів до їх усунення.

Доводи апелянта про те, що він не був власником, ПРУ станом на час виникнення спірних відноси, є безпідставним, оскільки спростовуються Рішенням №33.

Апеляційний суд, також вважає за необхідне звернути увагу апелянта і на те, що утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 КЦЗ та пунктом 9 Порядку №138.

Відповідно до частини першої статті 80 Закону України «Про освіту» (далі Закон №2145-VIII) (в редакції чинній на час виникнення спірних відносин) до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Статтею 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

За правилами частини другої статті 66 Закону №2145-VIII районні, міські ради ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, загальної середньої освіти, позашкільної освіти.

Статтею 25 Закону №2145-VIII визначено, що права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа: здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти. Засновник закладу освіти зобов`язаний: забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов; у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти; забезпечити відповідно до законодавства створення в закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

Тобто, засновник закладу освіти або уповноважена ним особа забезпечує здійснення державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти у відповідному закладі.

При цьому, утримання захисних споруд здійснюється балансоутримувачем, який повинен підтримувати їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням.

Наявними у матеріалах справи доказами встановлено, що укриття є обмежено готовим до використання. При цьому, неодноразово було визначено чіткий перелік недоліків, які підлягали усуненню: частковий ремонт стін, очищення від сторонніх предметів, оновити план-схему евакуацій, оновити електрообладнання (вимикачі, люмінесцентні лампи), виготовити технічний паспорт захисної споруди.

Станом на момент вирішення справи відповідач не надав суду першої та апеляційної інстанції докази усунення усіх перелічених в актах недоліків.

Відтак, з огляду на те, що відповідач неодноразово був попереджений про необхідність утримання ПРУ в належному стані, саме на нього покладено зобов`язання щодо приведення цього укриття до належного стану, однак відповідач не довів факту вчинення дій щодо усунення усіх недоліків укриття, тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Водночас, скаржником до суду апеляційної інстанції 27.10.2023 скеровано клопотання про долучення доказів, серед яких наявне рішення Сільської ради «Про виключення з обліку фонду захисних споруд цивільного захисту» від 03.10.2023 №10, згідно з яким вирішено : виключити з обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, зокрема і спірне у цій справі ПРУ №31374. Тим самим це рішення, є ще одним доказом того, що ПРУ дійсно перебувало на балансі Сільської ради, дійсно мало істотні недоліки, які неможливо було усунути і внаслідок цього стало не придатним до використання.

Разом з тим, за змістом частини першої, другої статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина перша статті 373 КАС).

Відповідно до частини другої статті 374 КАС суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.

Оцінюючи наведені скаржником доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи сторін були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.

Відповідно до статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевказане, суд апеляційної інстанції вважає, що висновок суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення даного позову ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального та дотриманні норм процесуального права, а тому оскаржуване рішення суду є законними та обґрунтованими і скасуванню не підлягає.

Керуючись статтями 308, 310, 315-316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Шегинівської сільської ради Яворівського району Львівської області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2023 року без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС.

Суддя-доповідач В. Я. Качмар судді В. С. Затолочний В. В. Ніколін Повне судове рішення складено та підписано 8 січня 2024 року у зв`язку з перебуванням судді Ніколіна В.В. у період з 12.12.2023 по 17.12.2023 у відпустці, з 13.12.2023 по 29.12.2023 тимчасова непрацездатність, 03.01.2024 по 07.01.2024 у відпустці; судді-доповідача Качмара В.Я. у період з 25.12.2023 по 31.12.2023 у відпустці, судді Затолочного В.С. у період з 27.12.2023 по 07.01.2024 у відпустці.

Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено10.01.2024
Номер документу116158008
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —380/285/23

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 20.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 09.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Чаплик Ірина Дмитрівна

Постанова від 30.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні