КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2024 року № 320/10236/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Центрального міжрегіонального управління ДМС України у м. Києві та Київській області, третя особа: Головне управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Центрального міжрегіонального управління ДМС України у м. Києві та Київській області, третя особа: Головне управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Центрального міжрегіонального управління ДМС України у м. Києві та Київській області щодо розгляду заяви разом із поданими документами громадянки російської федерації ОСОБА_1 з підстав визначених ч. 1 ст. 8 Закону України "Про громадянство України" та відсутності рішення;
- зобов`язати Центральне міжрегіональне управління ДМС України у м. Києві та Київській області прийняти рішення по заяві разом із поданим документами громадянки російської федерації ОСОБА_1 з підстав визначених ч. 1 ст. 8 Закону України "Про громадянство України" та оформити довідку про реєстрацію громадянином України.
Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю відповідача щодо неприйняття жодного рішення по суті заяви позивача про набуття громадянства України за територіальним походженням. Крім того, за твердженням позивача, відповідачем протиправно і в порушення вимог чинного законодавства були направлені документи щодо набуття нею громадянства за територіальним походженням до Служби безпеки України.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.05.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач проти позову заперечував та пояснив, що отримавши заяву позивача про набуття громадянства України за територіальним походженням, як особа, якої батько народився на території України до 24.08.1991, посадовими особами ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області надіслано до ГУ СБ України у м. Києві та Київській області запит про здійснення перевірки щодо позивача, у відповідь на який було повідомлено про доцільність відмови в оформленні набуття громадянства ОСОБА_1 , оскільки її дії можуть загрожувати національній безпеці України. За результатом отриманої інформації, Шевченківським відділом ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області на підставі п.п.п. 94 розділу 4 Порядку №215 було прийнято рішення про припинення провадження за заявою позивача. Таким чином, на думку відповідача, ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області діяло на підставі в межах повноважень та у спосіб що визначені Конституцією та законами України.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив. Третя особа правом на подання до суду письмових пояснень не скористалась.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянкою російської федерації, що підтверджується копією паспорта № НОМЕР_1 .
Відповідно до даних копії міграційної карти позивач прибула на територію України 07.01.2022.
17.02.2022 позивач звернулась до Шевченківського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області із заявою про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням (батько позивача народився на території України до 24.08.1991).
20.06.2022 Центральним міжрегіональним управлінням ДМС України у м. Києві та Київській області направлено до Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області заяву ОСОБА_1 про оформлення набуття громадянства України відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" для здійснення перевірки в межах компетенції.
Листом від 18.10.2022 №51/1-11/121-626 Головне управління СБУ у м. Києві та Київській області повідомило ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, що за результатом розгляду заяви з питань громадянства України стосовно ОСОБА_1 вважає за доцільне відмовити в оформленні набуття громадянства України вказаній іноземці, оскільки її дії можуть загрожувати національній безпеці України.
28.10.2022 Центральним міжрегіональним управлінням ДМС України у м. Києві та Київській області повернуто матеріали справи про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" ОСОБА_1 до Шевченківського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області для вжиття заходів відповідно до вимог законодавства України.
08.11.2022 Шевченківським відділом ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, на підставі Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затвердженого Указом Президента України від 27.03.2001 №215 (в редакції від 27.06.2006 №588), прийнято рішення про припинення провадження за заявою ОСОБА_1 .
Про прийняте рішення Шевченківським відділом ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області повідомлено позивача листом від 08.11.2022 №8036.2-1675/8036.2-22.
05.12.2022 представником позивача направлено до Шевченківського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області адвокатський запит, в якому остання просила повідомити з наданням засвідчених копій підтверджуючих документів чи приймалось рішення з питань оформлення набуття громадянства України ОСОБА_1 та чи вживались заходи відповідно до вимог законодавства України про громадянство України щодо ОСОБА_1 .
У відповідь на адвокатський запит Шевченківський відділ ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, листом від 08.12.2022 №8036.2-1860/8036.2-22, повідомив, що справа №8.1-517/2022 про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" повернута з ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області до Шевченківського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, оскільки відповідно до листа ГУ СБУ у м. Києві та Київській області від 18.10.2022 №51/1-11/121-626 громадянці російської федерації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було відмовлено у оформленні набуття громадянства України з міркувань загрози національної безпеки України. Про прийняте рішення громадянці ОСОБА_1 направлено повідомлення за місцем реєстрації 08.11.2022.
27.12.2022 представником позивача направлено до ГУ СБУ у м. Києві та Київській області адвокатський запит з метою з`ясування фактичних підстав за яких встановлено загрозу національній безпеці України громадянкою російської федерації ОСОБА_1 .
Листом від 05.01.2023 №51/17/Ч-1950/24 ГУ СБУ у м. Києві та Київській області повідомило представнику позивача, що Головним управлінням відповідно до визначених законодавством завдань і в межах повноважень, а також враховуючи введення в нашій державі воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022, проводилися перевірочні заходи стосовно громадянки російської федерації ОСОБА_2 , яка звернулась до ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області із заявою про набуття громадянства України, за результатами здійснення яких встановлено, що надання вказаній іноземці громадянства України вважається недоцільним у зв`язку з загрозою національній безпеці держави, про що проінформовано регіональний орган ДМС. Також, зазначено, що відомості про зміст, організацію, форми та результати проведення СБУ оперативно-розшукових та контррозвідувальних заходів мають відповідні грифи обмеження доступу.
У подальшому, позивач звернулась з цим позовом до суду, з приводу чого суд зазначає таке.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовий зміст громадянства України, підстави і порядок його набуття та припинення, повноваження органів державної влади, що беруть участь у вирішенні питань громадянства України, порядок оскарження рішень з питань громадянства, дій чи бездіяльності органів державної влади, їх посадових і службових осіб визначено Законом України "Про громадянство України" № 2235-ІІІ від 18.01.2001 (далі Закон № 2235-ІІІ).
Відповідно до статті 1 Закону № 2235-ІІІ громадянин України - особа, яка набула громадянство України в порядку, передбаченому законами України та міжнародними договорами України; особа без громадянства - особа, яку жодна держава відповідно до свого законодавства не вважає своїм громадянином.
Відповідно до статті 4 Закону №2235-ІІІ питання громадянства України регулюються Конституцією України, цим Законом, міжнародними договорами України.
Пунктом 2 частини 1 статті 6 Закону України № 2235-ІІІ встановлено, що громадянство України, крім інших підстав, набувається за територіальним походженням.
Так, статтею 8 Закону України № 2235-ІІІ визначено, що особа, яка сама чи хоча б один з її батьків, дід чи баба, рідні (повнорідні та неповнорідні) брат чи сестра, син чи дочка, онук чи онука народилися або постійно проживали до 24 серпня 1991 року на території, яка стала територією України відповідно до Закону України "Про правонаступництво України", або яка сама чи хоча б один з її батьків, дід чи баба, рідні (повнорідні та неповнорідні) брат чи сестра народилися або постійно проживали на інших територіях, що входили на момент їх народження або під час їх постійного проживання до складу Української Народної Республіки, Західноукраїнської Народної Республіки, Української Держави, Української Соціалістичної Радянської Республіки, Закарпатської України, Української Радянської Соціалістичної Республіки (УРСР), і є особою без громадянства або іноземцем, який подав зобов`язання припинити іноземне громадянство, та подала заяву про набуття громадянства України, а також її неповнолітні діти реєструються громадянами України. Іноземці, які є громадянами (підданими) кількох держав, подають зобов`язання припинити громадянство всіх цих держав. Іноземці, яким надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні, замість зобов`язання припинити іноземне громадянство подають декларацію про відмову особи, якій надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні, від іноземного громадянства. Іноземці із числа осіб, зазначених у частині двадцятій статті 4 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства", замість зобов`язання припинити іноземне громадянство подають декларацію про відмову від іноземного громадянства особи, яка отримала посвідку на тимчасове проживання на підставі частини двадцятої статті 4 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства".
Перелік документів, які подаються для встановлення, оформлення та перевірки належності до громадянства України, прийняття до громадянства України, оформлення набуття громадянства України, а також процедуру подання цих документів визначає Порядок провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень, затверджений Указом Президента України від 27 березня 2001 року № 215 (далі - Порядок № 215).
Так, абз. 1 пункту 1 Порядку № 215 встановлено, що для встановлення, оформлення та перевірки належності до громадянства України, прийняття до громадянства України, оформлення набуття громадянства України особа подає заяву, а також інші документи, передбачені розділом II цього Порядку. Заява з питань громадянства подається у письмовій формі з зазначенням дати її складання та підписується заявником.
Відповідно до п.24 Порядку № 215 для оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням особа, яка народилася до 24 серпня 1991 року на території, що стала територією України відповідно до Закону України "Про правонаступництво України", або на інших територіях, що входили на момент народження особи до складу Української Народної Республіки, Західноукраїнської Народної Республіки, Української Держави, Української Соціалістичної Радянської Республіки, Закарпатської України, Української Радянської Соціалістичної Республіки (УРСР) (частина перша статті 8 Закону), подає:
а) заяву про набуття громадянства України за територіальним походженням;
б) дві фотокартки (розміром 35 x 45 мм);
в) один із таких документів:
- декларацію про відсутність іноземного громадянства - для осіб без громадянства;
- зобов`язання припинити іноземне громадянство - для іноземців. Іноземці, які є громадянами (підданими) кількох держав, подають зобов`язання припинити громадянство всіх цих держав. Подання зобов`язання припинити іноземне громадянство не вимагається від іноземців, які є громадянами (підданими) держав, законодавство яких передбачає автоматичне припинення особами громадянства (підданства) цих держав одночасно з набуттям громадянства іншої держави, або якщо міжнародні договори України з іншими державами, громадянами яких є іноземці, передбачають припинення особами громадянства цих держав одночасно з набуттям громадянства України;
- декларацію про відмову особи, якій надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні, від іноземного громадянства разом із документом, що підтверджує надання особі статусу біженця чи притулку в Україні, - для іноземців, яким надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні;
- декларацію про відмову особи, яка є громадянином Російської Федерації і зазнала переслідувань через політичні переконання у країні своєї громадянської належності, від іноземного громадянства разом із документом, що підтверджує переслідування через політичні переконання (довідка Міністерства закордонних справ України, дипломатичного представництва чи консульської установи України, видана в установленому Кабінетом Міністрів України порядку), - для іноземців, які є громадянами Російської Федерації та зазнали переслідувань через політичні переконання у країні своєї громадянської належності;
г) копію свідоцтва про народження або інший документ, що підтверджує факт народження особи на територіях, зазначених у абзаці першому цього пункту.
Згідно з п. 26 Порядку № 215 для оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням особа, батько чи мати якої народилися до 24 серпня 1991 року на території, що стала територією України відповідно до Закону України "Про правонаступництво України", або на інших територіях, що входили на момент їх народження до складу Української Народної Республіки, Західноукраїнської Народної Республіки, Української Держави, Української Соціалістичної Радянської Республіки, Закарпатської України, Української Радянської Соціалістичної Республіки (УРСР) (частина перша статті 8 Закону, подає документи, передбачені підпунктами "а" - "в" пункту 24 цього Порядку, а також:
а) документ, який підтверджує факт народження відповідно батька чи матері заявника на територіях, зазначених у абзаці першому цього пункту;
б) копію свідоцтва про народження заявника або інші документи, що засвідчують родинні стосунки заявника відповідно з батьком чи матір`ю, які народилися на територіях, зазначених у абзаці першому цього пункту.
Пунктами 92-94 Порядку № 215 визначено порядок провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України, рішення за якими приймаються територіальними органами Державної міграційної служби України
Так, територіальні органи Державної міграційної служби України приймають рішення про оформлення набуття громадянства України: за територіальним походженням.
Територіальний підрозділ Державної міграційної служби України, до якого подано документи щодо оформлення набуття громадянства України, перевіряє відповідність оформлення поданих документів вимогам законодавства України.
Якщо під час перевірки буде встановлено, що подані заявником документи не оформлені відповідно до вимог законодавства України, територіальний підрозділ Державної міграційної служби України не пізніш як у двотижневий строк з дня надходження документів повертає їх заявникові для усунення недоліків. Якщо заявник у двомісячний строк з дня повернення йому документів не усуває недоліки та не подає документи повторно, керівник територіального підрозділу Державної міграційної служби України приймає рішення про припинення провадження за цією заявою.
Подані заявником належно оформлені документи не пізніш як у двотижневий строк з дня їх надходження надсилаються до територіального органу Державної міграційної служби України.
Територіальний орган Державної міграційної служби України перевіряє відповідність оформлення документів з питань громадянства вимогам законодавства України та підтвердження ними наявності фактів, з якими Закон пов`язує набуття особою громадянства України.
Якщо під час перевірки буде встановлено, що подані заявником документи не оформлені відповідно до вимог законодавства України, зазначені документи повертаються до територіального підрозділу Державної міграційної служби України, до якого документи були подані заявником. Територіальний підрозділ Державної міграційної служби України не пізніш як у тижневий строк з дня повернення документів надсилає їх заявникові для усунення недоліків. Якщо заявник у двомісячний строк з дня повернення йому документів не усуває недоліки та не подає документи повторно, керівник територіального підрозділу Державної міграційної служби України приймає рішення про припинення провадження за цією заявою.
Відповідно до п.95 Порядку № 215 рішення про оформлення набуття особою громадянства України або про відмову у задоволенні клопотання про оформлення набуття особою громадянства України не пізніш як у тримісячний строк з дня надходження документів надсилається до територіального підрозділу Державної міграційної служби України, до якого документи були подані заявником.
Територіальний підрозділ Державної міграційної служби України, до якого документи були подані заявником, не пізніш як у тижневий строк з дня надходження відповідного рішення повідомляє про нього заявника у письмовій формі. У разі прийняття рішення про відмову у задоволенні клопотання про оформлення набуття особою громадянства України заявникові у письмовій формі повідомляються причини відмови.
З матеріалів справи установлено, що станом на час прийняття рішення у цій справі жодних рішень за заявою від 17.02.2022 відповідачем не приймалось, чим порушено встановлені п.95 Порядку № 215 строки розгляду заяви.
Крім того, суд зазначає, що чинним законодавством у якості підстави для прийняття керівником територіального підрозділу Державної міграційної служби України рішення про припинення провадження за заявою про набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до ч.1 ст.8 Закону №2235-ІІІ передбачено лише неусунення заявником у двомісячний строк з дня повернення йому документів наявних у них недоліків та неподання документів повторно.
Таким чином, у розумінні приписів пунктів 93 та 94 розділу IV Порядку №215, підстави для припинення провадження за заявою позивача про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням у даному випадку були відсутні.
Як убачається з матеріалів справи, підставою для прийняття рішення про припинення провадження за заявою позивача, про набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про громадянство України" стала відповідь Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області, оформлена листом від 18.10.2022 №51/1-11/121-626, на запит відповідача, в якій Головне управління повідомило ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області, що за результатом розгляду заяви з питань громадянства України стосовно ОСОБА_1 вважає за доцільне відмовити в оформленні набуття громадянства України вказаній іноземці, оскільки її дії можуть загрожувати національній безпеці України.
Разом з тим, суд погоджується з доводами представника позивача, що положеннями п. 94 Порядку № 215 врегульовано надсилання до органів Служби безпеки України документів щодо поновлення особи у громадянстві України, в той час як підстав для направлення до Служби безпеки України документів щодо набуття громадянства України за територіальним походженням Порядком № 215 не передбачено.
Крім того, суд зазначає, що Головним управління СБУ у м. Києві та Київській області не надано, як до підрозділу ДМС, так і до суду, інформації стосовно позивача та не зазначено про існування будь-яких конкретних дій або вчинків позивачки, які б вказували на вчинення або на намір вчинення позивачем дій, які загрожують національній безпеці, громадському порядку, здоров`ю, захисту прав і законних інтересів громадян України та інших осіб, що проживають в Україні, чи іноземець або особа без громадянства вчинили злочин проти миру, воєнний злочин або злочин проти людяності, як їх визначено в міжнародному праві, або розшукуються у зв`язку з учиненням діяння, що відповідно до законів України визнається тяжким злочином.
Головним управління СБУ у м. Києві та Київській області не надано доказів існування вироку суду, яким позивача засуджено за вчинення злочинів, чи постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, де були б встановлені обставини, що мали б для суду преюдиційне значення.
Ураховуючи вищевикладене, без проведення відповідної перевірки вказаних обставин, повернення ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області матеріалів справи про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону України "Про громадянство України" ОСОБА_1 до Шевченківського відділу ЦМУ ДМС у м. Києві та Київській області для вжиття заходів відповідно до вимог законодавства України, є лише формальністю та суперечить як діючому законодавству у даній сфері, так і вимогам статті 19 Конституції України, якою передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.
У рішенні від 31.07.2003 у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Салах Шейх проти Нідерландів", ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи "Каіч та інші проти Хорватії" (рішення від 17.07.2008) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби стаття 13 декларувала право на ефективний засіб захисту, але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.
Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
Таким чином, суд дійшов висновку, що належним способом відновлення порушеного права позивача буде визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви разом із поданими документами громадянки російської федерації ОСОБА_1 з підстав визначених ч. 1 ст. 8 Закону України "Про громадянство України", відсутності рішення, та, як наслідок, зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача про набуття громадянства України за територіальним походженням та прийняти відповідне рішення .
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Під час звернення до суду позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2147,20 грн., що підтверджується наявним у справі платіжним документом.
Враховуючи задоволення позову, вказана сума судового збору підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246, 250 КАС України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Центрального міжрегіонального управління ДМС України у м. Києві та Київській області щодо розгляду заяви разом із поданими документами громадянки російської федерації ОСОБА_1 з підстав визначених ч. 1 ст. 8 Закону України "Про громадянство України" та відсутності рішення.
Зобов`язати Центральне міжрегіональне управління ДМС України у м. Києві та Київській області повторно розглянути заяву разом із поданим документами громадянки російської федерації ОСОБА_1 та прийняти відповідне рішення з врахуванням висновків суду.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 2147,20 грн. (дві тисячі сто сорок сім грн. 20 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Центрального міжрегіонального управління ДМС України у м. Києві та Київській області (ідентифікаційний код 42552598).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Василенко Г.Ю.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2024 |
Оприлюднено | 12.01.2024 |
Номер документу | 116208562 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні