Постанова
від 11.10.2010 по справі 2а-2691/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

< Копия >

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.10.10 о 09 год. 55 хв. Справа №2а-2691/10/2770

Окружний адміністративн ий суд міста Севастополя в ск ладі< колегії суддів >:

головуючого судді - Лотової Ю.В.;

< суддів >< < - > > < Суддя >;

при секретарі - Сігнаєвсько му І.О.,

з участю представників:

позивача - Дерябкіної В .Л., довіреність від 19.08.2010 року № 5091/10/10

відповідача - не з' явивс я,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Севастополі адм іністративну справу за позов ом Державної податкової інс пекції у Балаклавському райо ні м. Севастополя (вул. 7 Листоп ада, 3, м. Севастополь, 99042); < Списо к > < Позивач в особі > до приват ного підприємства «ТС Сервіс » (вул. Кожанова, 10, кв. 2, м. Сева стополь, 99003); < Список >< Відпов ідач в особі >про стягнення за боргованості,

Обставини справи:

13.09.2010 р. Державна податко ва інспекція у Балаклавськом у районі м. Сев астополя звернулась до Окруж ного адміністративного суду міста Севастополя з адмініс тративним позовом до приватн ого підприємства «ТС Сервіс» про стягнення з відповідача на користь бюджету заборгова ності з орендної плати на зем лю у розмірі 87 647,92 грн.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Севас тополя від 14.0 9.2010 року відкрито провадження в адміністративної справі № 2а-2691/10/2770.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Севас тополя від 14 .09.2010 року закінчено підготовче провадження по справі № 2а-2691/10/2 770, справу призначено до судов ого розгляду.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала у повному обся зі, позов просила задовольни ти. Позовні вимоги обґрунтов ані Законом України «Про пла ту за землю», Законом України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами»№ 2182-III ві д 21.12.2000 року (далі Закону України № 2181).

Представник відповідача у судове засідання не з' яви вся, надав клопотання про пер енесення розгляду справи у з в' язку із зайнятістю в іншо му процесі, але ніяких доказі в у підтвердження цього пред ставником відповідача суду н адано не було, у зв' язку з чим причина неявки представника відповідача була визнана су дом неповажною. Крім того, ухв али Окружного адміністратив ного суду міста Севастополя від 14.09.2010 року відповідачем не в иконано, письмового відзиву на позовну заяву з документа льним та правовим обґрунтува нням своїх заперечень не над ано.

Розглянувши документи і м атеріали та заслухавши поясн ення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши в сі обставини у справі, об'єкти вно оцінивши докази, дослідж ені в судовому засіданні, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ч. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» завдання м органів державної податков ої служби є здійснення контр олю за додержанням податково го законодавства, правильніс тю обчислення, повнотою і сво єчасністю сплати до бюджетів , державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, встановлених за конодавством.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» податкова ад міністрація є центральним ор ганом виконавчої влади. Держ авні податкові інспекції у р айонах у містах підпорядкову ються відповідним державним податковим адміністраціям.

Відповідно до пп. 1, 2 ст. 10 цьог о Закону одними із завдань по даткової адміністрації є кон троль за своєчасністю, досто вірністю та повнотою обчисле ння і сплати податків та збор ів; забезпечення обліку плат ників податків, правильність обчислення та своєчасність надходження податків.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу» органи державно ї податкової служби подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про визнання угод нед ійсними і стягнення в доход д ержави коштів, одержаних ним и за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез встановлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна.

Суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орга н місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноваже нь (п. 7 ст. 3 Кодексу адміністрат ивного судочинства України).

Правосуддя в адміністрати вних справах здійснюється ад міністративними судами. Юрис дикція адміністративних суд ів поширюється на всі публіч но-правові спори, крім спорів , для яких законом встановлен ий інший порядок судового ви рішення (ст. 4 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни).

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу ад міністративного судочинств а України до компетенції адм іністративних судів віднося ться спори за зверненням суб ' єкта владних повноважень у випадках, встановлених зако ном.

Таким чином, позивач є суб' єктом владних повноважень, щ о має право звернутись до Окр ужного адміністративного су ду міста Севастополя з позов ом про стягнення заборговано сті з орендної плати за землю .

Приватне підприємство «ТС Сервіс» зареєстровано як юр идична особа Ленінською райо нною державною адміністраці єю міста Севастополя 11.04.2005 року , включено до Єдиного державн ого реєстру юридичних та фіз ичних осіб та фізичних осіб п ідприємців та перебуває на о бліку в органах державної по даткової служби як платник о рендної плати на землю.

Відповідно до договору оре нди земельної ділянки від 14.07.20 08 року, укладенимому між Севас топольською міською Радою та відповідачем, відповідач є о рендарем земельної ділянки з агальною площею 3,4161 га., розташ ованою за адресою вул. Кресто вського, 54-а в Балаклавському районі у м. Севастополі.

Відповідно до ст. 2 Зак ону України «Про плату за зем лю» використання землі в Укр аїні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земе льного податку або орендної плати, що визначається залеж но від грошової оцінки земел ь. Розміри податку за земельн і ділянки, грошову оцінку яки х не встановлено, визначають ся до її встановлення в поряд ку, визначеним цім Законом. За земельні ділянки, надані в ор енду, справляється

орендна плата.

Згідно зі ст. 4 Закону Україн и «Про систему оподаткування » платниками податків і збор ів (обов'язкових платежів) є юр идичні і фізичні особи, на яки х згідно із Законом України п окладений обов'язок сплачува ти податки та збори (обов'язко ві платежі).

Згідно з п. 3 ст. 9 цього Закон у платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов 'язані сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законом терміни

Відповідно до пп. 4.1.1, п. 4 .1. ст. 4 Закону України № 2181 платн ик податків самостійно обчис лює суму податкового зобов'я зання, яку зазначає у податко вій декларації.

Відповідно до ст. 14 Зак ону України «Про плату за зем лю» платники земельного пода тку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму земельного пода тку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби за місцезна ходженням земельної ділянки податкову декларацію на пот очний рік за формою, встановл еною центральним податковим органом, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов'язку под ання щомісячних декларацій.

Відповідно до с т. 15 зазначеного Закону власни ки землі та землекористувачі сплачують земельний податок , а також орендну плату за земе льні ділянки державної та ко мунальної власності з дня ви никнення права власності або права користування земельно ю ділянкою.

30.01.2009 року відповідачем до позивача була подана пода ткова декларація з орендної плати за земельні ділянки де ржавної комунальної власнос ті за 2009 рік, відповідно до яког о зобов' язання з орендної п лати за землю склало 18 478,62грн., д е щомісячний платіж за періо д з січня по жовтень - 1 040,28 грн ., за листопад - 1 710,98 грн., за гру день - 6 364,84 грн. Згідно уточнюю чій податковій декларації з орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності за 2009 рік, яка була надана відповідачем 25.12.2009 року зобов' язання з орендної пл ати за землю склало 108 056,60 грн., де щомісячний платіж за період з січня по квітень - 8 142,95 грн., з а травень - 8 142,97 грн., з червня п о листопад - 9 620,26 грн., за груде нь - 9 620,27 грн. 29.01.2010 року в ідповідачем до позивача була подана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної і комунал ьної власності за 2010 рік, відпо відно до якого зобов' язання з орендної плати за землю скл ало 333 729,30 грн., де щомісячний пла тіж за період з січня по черве нь - 10 112,49 грн., за липень - 32 596,45 г рн., за серпень-листопад - 48 091,5 8 грн., за грудень - 48 091,59 грн.

Пунктом 5.1. статті 5 ць ого Закону України № 2181 визнач ено, що податкове зобов' яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов'язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку. Як що у майбутніх податкових пе ріодах (з урахуванням строкі в давності, визначених статт ею 15 цього Закону) платник под атків самостійно виявляє пом илки у показниках раніше под аної податкової декларації, такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок.

Відповідно до підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону Украї ни № 2181 платник податків зобов ' язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов' яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Зако ну для подання податкової де кларації. У разі коли відпові дно до закону контролюючий о рган самостійно визначає под аткове зобов'язання платника податків за причинами, не пов 'язаними із порушенням подат кового законодавства, платни к податків зобов'язаний спла тити нараховану суму податко вого зобов'язання у строки, ви значені у законі з відповідн ого податку, а за їх відсутнос ті - протягом тридцяти календ арних днів від дня отримання податкового повідомлення пр о таке нарахування. У разі виз начення податкового зобов'яз ання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4, платник податк ів зобов'язаний погасити нар аховану суму податкового зоб ов'язання протягом десяти ка лендарних днів від дня отрим ання податкового повідомлен ня, крім випадків коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру апеляційного узгодженн я.

Згідно зі ст. 17 Закону У країни «Про плату за землю» п одаткове зобов' язання по зе мельному податку, а також по о рендній платі за землі держа вної та комунальної власност і, визначене у податковій дек ларації на поточний рік, спла чується рівними частками вла сниками та землекористувача ми земельних ділянок за місц езнаходженням земельної діл янки за базовий податковий (з вітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щоміся чно протягом 30 календарних дн ів, наступних за останнім кал ендарним днем звітного (пода ткового) місяця. Земельний по даток, а також орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності гро мадянами сплачується рівним и частками до 15 серпня і 15 листо пада.

Згідно з п. 1.4. ст. 1 Закону України № 2181 пеня - плата у вигл яді процентів, нарахованих н а суму податкового боргу (без урахування пені), що справляє ться з платника податків у зв 'язку з несвоєчасним погашен ням податкового зобов'язання .

Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1. 1 п. 16.1. ст. 16 Закону України після закінчення встановлених стр оків погашення узгодженого п одаткового зобов'язання на с уму податкового боргу нарахо вується пеня. Нарахування пе ні розпочинається при самост ійному нарахуванні суми пода ткового зобов'язання платник ом податків - від першого робо чого дня, наступного за остан нім днем граничного строку с плати податкового зобов'язан ня, визначеного цим Законом; т а при нарахуванні суми подат кового зобов'язання контролю ючими органами - від першого р обочого дня, наступного за ос таннім днем граничного строк у сплати податкового зобов'я зання, визначеного у податко вому повідомленні згідно з н ормами цього Закону.

Відповідно до розрах унків позивача відповідач ма є залишок несплаченої пені у розмірі 46,76 грн.

Судом встановлено, що на цей час відповідачем не сплачен а орендна плата за землю за пе ріод з листопада 2009 року по лип ень 2010 року. Зазначені суми под аткових зобов' язань відпов ідачем повністю не були спла чені, таким чином, відповідно до розрахунків та з урахуван ням пені у розмірі 46,76 грн. сума заборгованості складає 87 647,92 г рн.

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону України № 2181 у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги. Так перша п одаткова вимога від 29.12.2009 року № 1/186 надіслана позивачем на адр есу відповідача та отримана 29.01.2010 року. Друга податкова вимо га від 01.03.2010 року № 2/25 надіслана н а адресу відповідача та отри мана 12.03.2010 року.

Таким чином, сума заборгова ності 87 647,92 грн. судом встановле на та документально підтверд жується матеріалами справи.

Крім того, відповідно до ч. 2 с т. 99 Кодексу адміністративног о судочинства України, який н абрав законної сили 30.07.2010 року, для звернення до адміністрат ивного суду за захистом прав , свобод та інтересів особи вс тановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановле но інше, обчислюється з дня, ко ли особа дізналася або повин на була дізнатися про поруше ння своїх прав, свобод чи інте ресів. Але згідно зі ст. 58 Конст итуції України закони та інш і нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, кр ім випадків, коли вони пом'якш ують або скасовують відповід альність особи.

Відповідно до п. 15.2.1. ст. 15 Закон у України № 2181, який діяв на мом ент виникнення правовідноси н, у разі коли податкове зобов 'язання було нараховане пода тковим органом до закінчення строку давності, визначеног о у пункті 15.1 цієї статті, подат ковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному по гашенні податкового зобов'яз ання, може бути стягнутий про тягом наступних 1095 календарни х днів від дня узгодження под аткового зобов'язання. Якщо п латіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встан овлюються до повного погашен ня такого платежу або до визн ання боргу безнадійним.

Отже суд дійшов висновку, що при зверненні позивача до су ду з адміністративним позово м строк порушено не було.

За таких обставин позов під лягає задоволенню у повному обсязі.

На підставі ч. 4 ст. 94 Кодексу а дміністративного судочинст ва України судові витрати з п озивача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинс тва України в судовому засід анні 11.10.2010 року проголошено вст упну та резолютивну частини постанови.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 15.10.2010 р.

Керуючись ст. 6, 17, 69 - 71, 94, 98, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.

2. Стягнути з приватного під приємства «ТС Сервіс» (вул. Кожанова, 10, кв. 2, м. Севастополь , 99003, ідентифікаційний код - 33459975) суму заборгованості пере д бюджетом зі орендної плати за землю у розмірі 87 647,92 грн. (віс імдесят сім тисяч шістсот со рок сім грн.. 92 коп.) на р/р 33214812700002, од ержувач Балаклавський місце вий бюджет, банк одержувача - УДК м. Севастополя, МФО 824509, ЄДРП ОУ 24035692, код платежу 13050200, стягував - державна податкова інспекц ія у Балаклавському районі м . Севастополя (вул. 7 Листопада , 3, м. Севастополь, 99042).

Постанова набирає законно ї сили у порядку та строки від повідно до статті 254 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня отримання копії постано ви за правилами, встановлени ми статтями 185 - 187 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни. Якщо суб'єкта владних п овноважень було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідом лення про можливість отриман ня копії постанови суду.

Суддя < підпис > Ю.В. Лотова

Судді: < пі дпис > < Суддя >

< З оригіналом згідно >

Суддя < підпис > Ю.В. Лотова

Судді: < пі дпис > < Суддя >

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення11.10.2010
Оприлюднено18.10.2010
Номер документу11638874
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2691/10/2770

Ухвала від 13.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

Ухвала від 23.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Лотова Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні