Справа № 560/18940/23
РІШЕННЯ
іменем України
17 січня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Красилівської міської ради Хмельницької області до Хмельницької районної ради , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Щиборівська сільська рада Хмельницького району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до суду з позовом до Хмельницької районної ради, в якому просить:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення Хмельницької районної ради від 20.04.2023 №42-11/2023 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області".
2. Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, площею 218,4666 га.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що Рішенням Хмельницької районної ради від 20.04.2023 за №42-11/2023 "Про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області" затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, згідно якого загальна площа села Щиборівка - 218,4666 га. Позивач вважає, що вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки приймаючи оскаржуване рішення, відповідачем не враховано відсутність всіх необхідних документів у проекті землеустрою щодо встановлення меж населеного пункту с. Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області, а саме матеріалів погодження з Красилівською міською радою Хмельницької області, за рахунок території якої планується здійснити розширення меж населеного пункту. Відтак, оскаржуване рішення прийнято передчасно, за відсутності всіх необхідних документів. Просить позов задовольнити.
Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов, тому, враховуючи приписи частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Від представника третьої особи - Щиборівської сільської ради надійшли заперечення на адміністративний позов, згідно яких вказує, що спірне рішення Хмельницької районної ради прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства, а в позові просить відмовити.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 30.10.2023 суд відкрив провадження в цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 01.11.2023 суд залучив до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Щиборівську сільську раду Хмельницького району Хмельницької області.
Ухвалою від 23.11.2023 суд надав ОСОБА_1 доступ до електронної справи №560/18940/23 в підсистемі "Електронний суд".
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Щиборівською сільською радою рішенням від 19.09.2018 №9 затверджено Генеральний план населених пунктів Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (села Щиборівка, Мовчани, Радісне, Каламаринка).
До Плану меж населеного пункту села Щиборівка Генерального плану було включено виключно земельні ділянки села Щиборівка. Площа населеного пункту становила 218,4666 га.
Щиборівською сільською радою Хмельницького району Хмельницької області прийнято рішення №33 від 21.04.2021 про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області. Розробку проекту щодо встановлення (зміни) меж села Щиборівка прийнято здійснювати з урахуванням Генерального плану села Щиборівка, який затверджено рішенням Щиборівської сільської ради від 19.09.2018 №9.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області розроблено спеціалізованою організацією - ТОВ "Лекстатус Груп" (м.Київ), який включав такі складові: пояснювальну записку; завдання на виконання робіт; план існуючої (за наявності) та проектної межі адміністративно-територіальної одиниці; площу земель в існуючих (за наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці; опис меж адміністративно-територіальної одиниці; каталог координат поворотних точок меж адміністративно-територіальної одиниці.
Рішенням Щиборівської сільської ради №1 від 19.08.2021 погоджено Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області загальною площею села - 218,4666 га.
За поданням Щиборівської сільської ради, Хмельницька районна рада рішенням №42-11/2023 від 20.04.2023 затвердила проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та встановила площу села Щиборівка - 218.4666 га.
Вважаючи вказане рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Відповідно до статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту,
Згідно статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації у встановлений строк:
1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні генерального плану населеного пункту;
2) визначають у встановленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;
3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику і сфері будівництва, містобудування та архітектури (для міст Києва і Севастополя, обласних центрів, міст обласного значення), щодо визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;
4) повідомляють через місцеві медіа про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;
5) організовують проведення громадського обговорення проекту генерального плану;
6) забезпечують попередній розгляд проекту генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівною радою відповідного рівня;
7) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад;
8) забезпечують розроблення проекту генерального плану населеного пункту з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу У країни;
9) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.
До складу генерального плану населеного пункту обов`язково включаються планувальні рішення детальних планів територій (у тому числі формування земельних ділянок), на яких планується розміщення:
за рахунок державного або місцевого бюджету: об`єктів соціальної інфраструктури (освіти, охорони здоров`я, культури, житлово-комунального господарства); об`єктів, передбачених Генеральною схемою планування території України та схемою планування області; об`єктів, для розташування яких відповідно до закону може здійснюватися примусове відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності (якщо розташування таких об`єктів передбачено генеральним планом населеного пункту);
інших об`єктів, визначених замовником у завданні на проектування.
Після затвердження генерального плану населеного пункту відомості про такі земельні ділянки підлягають внесенню до Державного земельного кадастру.
Проектні рішення генерального плану населеного пункту повинні включати межі та правові режими всіх режимоутворюючих об`єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до або під час розроблення проекту генерального плану (у тому числі межі та правові режими територій і об`єктів природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду, прибережних захисних смуг, водоохоронних зон, пляжних зон, інших охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель).
Склад просторових даних, метаданих та інших елементів генерального плану населеного пункту встановлюється Кабінетом Міністрів України у Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації.
Склад відомостей генерального плану населеного пункту про об`єкти Державного земельного кадастру повинен відповідати вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр".
Згідно матеріалів справи, суд встановив, що Щиборівською сільською радою рішенням від 19.09.2018 №9 затверджено Генеральний план населених пунктів Щиборівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області (села Щиборівка, Мовчани, Радісне, Каламаринка).
До Плану меж населеного пункту села Щиборівка Генерального плану було включено виключно земельні ділянки села Щиборівка. Площа населеного пункту становила 218,4666 га.
Щиборівською сільською радою Хмельницького району Хмельницької області прийнято рішення №33 від 21.04.2021 про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області. Розробку проекту щодо встановлення (зміни) меж села Щиборівка прийнято здійснювати з урахуванням Генерального плану села Щиборівка, який затверджено рішенням Щиборівської сільської ради від 19.09.2018 №9.
Так, відповідно до статті 173 Земельного кодексу України, межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.
Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.
Землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.
Відповідно до чатсини 2 статті 174 Земельного кодексу України, рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Особливим видом такої документації є документація із землеустрою, яка одночасно є містобудівною документацією, - комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною.
Види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно- територіальних одиниць;
б1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно- заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об`єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
г) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об`єктів тощо.
Відповідно до частини 2 статті 46 Закону України "Про землеустрій" для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних одиниць.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці включає:
а) пояснювальну записку;
б) завдання на виконання робіт;
в) план існуючої (за наявності) та проектної межі адміністративно-територіальної одиниці;
г) площу земель в існуючих (за наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці;
ґ) опис меж адміністративно-територіальної одиниці;
д) каталог координат поворотних точок меж адміністративно-територіальної одиниці.
Проект землеустрою щодо зміни меж населеного пункту може також передбачати пов`язані із цим зміни меж інших суміжних адміністративних одиниць, якщо прийняття рішення про їх зміну згідно із законом належить до компетенції одного органу.
Межі адміністративно-територіальних одиниць визначаються як по суходолу, так і по водному простору.
Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.
Згідно матеріалів справи, суд встановив, що Щиборівською сільською радою Хмельницького району Хмельницької області прийнято рішення №33 від 21.04.2021 про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області. Розробку проекту щодо встановлення (зміни) меж села Щиборівка прийнято здійснювати з урахуванням Генерального плану села Щиборівка, який затверджено рішенням Щиборівської сільської ради від 19.09.2018 №9.
Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області розроблено спеціалізованою організацією - ТОВ "Лекстатус Груп" (м.Київ), який включав такі складові: пояснювальну записку; завдання на виконання робіт; план існуючої (за наявності) та проектної межі адміністративно-територіальної одиниці; площу земель в існуючих (за наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці; опис меж адміністративно-територіальної одиниці; каталог координат поворотних точок меж адміністративно-територіальної одиниці.
Рішенням Щиборівської сільської ради №1 від 19.08.2021 погоджено Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області загальною площею села - 218,4666 га.
За поданням Щиборівської сільської ради, Хмельницька районна рада рішенням №42-11/2023 від 20.04.2023 затвердила проект землеустрою щодо встановлення (зміни) межі села Щиборівка Щиборівської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та встановила площу села Щиборівка - 218.4666 га.
Відповідно до статті 32 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості про межі адміністративно-територіальних одиниць, нормативну грошову оцінку земель, розташованих у межах територій адміністративно-територіальних одиниць, обмеження у використанні земель, встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, вносяться до Державного земельного кадастру на підставі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення і зміну меж адміністративно-територіальної одиниці, про затвердження документації із землеустрою, документації з оцінки земель, яка є підставою для внесення таких відомостей.
Рішення подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення таких відомостей до Державного земельного кадастру, в електронній формі разом з електронним документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель.
Внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання мотивованої відмови у такому внесенні здійснюється у строк, що не перевищує чотирнадцяти робочих днів з дня отримання відповідної документації, якщо цим Законом не встановлено інший строк для здійснення цих дій.
Підставою для відмови у внесенні до Державного земельного кадастру відомостей, передбачених частиною першою цієї статті, є:
- подання документів, передбачених частиною першою цієї статті, не в повному обсязі;
- невідповідність поданих документів вимогам законодавства.
На підтвердження внесення до Державного земельного кадастру відомостей про державний кордон України, межі адміністративно-територіальних одиниць, нормативну грошову оцінку земель, розташованих в межах територій адміністративно-територіальних одиниць, обмеження у використанні земель, встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, містобудівною документацією, Державним кадастровим реєстратором безоплатно видається органу, який прийняв відповідне рішення, витяг з Державного земельного кадастру.
Суд встановив, що Головним управлінням Держеокадастру у Харківській області внесено до Державного земельного кадастру на підставі рішення Хмельницької районної ради №42-11/2023 від 20.04.2023 відомості щодо меж села Щиборівка Хмельницького району Хмельницької області, про що видано Витяг з Державного земельного кадастру про землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць №НВ-6300501172023 від 28.08.2023.
Підстав для відмови для внесення відомостей до ДЗК, визначених статтею 32 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено не було.
Суд зазначає, що відповідний орган місцевого самоврядування отримує право розпорядження земельними ділянками, після встановлення меж території адміністративно- територіальних одиниць на місцевості, що закріплюється межовими знаками на внесенням відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру.
Верховний суд України у постанові від 27.09.2017 у справі №391/1055/14-ц висловив свою позицію щодо меж населеного пункту, а саме: "...Межі населеного пункту вважаються встановленими, а органи місцевого самоврядування набувають права розпоряджатись земельними ділянками, які відповідно до розроблених проектів щодо встановлення меж відповідної сільської, селищної, міської ради включаються до їх територій, після встановлення ( винесення) меж території населеного пункту в натуру (на місцевість), закріплення меж території межовими знаками та внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру (АС ДЗЮ, якщо межі населеного пункту не були встановлені/змінені у іншому порядку передбаченому законодавством, яке діяло на час утворення населеного пункту його розбудови та/або зміни меж....".
Суд зазначає, що межі міста Красилів на момент внесення відомостей до ДЗК меж села Щиборівка, в Державному земельному кадастрі встановлені не були, не встановлені вони також і на сьогодні.
Красилівська міська рада Хмельницької області наголошує на розширенні меж населеного пункту села Щиборівка за рахунок меж міста Красилів з посиланням на лист Державного підприємства "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" від 12.10.2023 №1367, в якому вказано, що даним інститутом розроблено проект землеустрою щодо зміни межі населеного пункту міста Красилів, яка становить 1742,7100 га та проаналізовано координати меж с. Щиборівка та аналогічні дані м. Красилів та визначено два випадки територій населених пунктів, які взаємно перетинаються. Площа перетину територій в одній частині складає 40,2 га, в іншій - 7.4 га.
Висновки щодо розширення меж населеного пункту села Щиборівка за рахунок меж міста Красилів з посиланням на проект землеустрою щодо зміни межі населеного пункту міста Красилів не містять жодної правової підстави за відсутності встановлених з урахуванням вимог чинного законодавства меж міста Красилів.
Відповідно до частини 1 статті 174 Земельного кодексу України, рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України. Позивачем не подано до матеріалів позову рішення Верховної Ради про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення меж міста Красилів. Таке рішення Верховною Радою України не приймалось. Межі міста Красилів також не внесено до Державного земельного кадастру в порядку, визначеному статтею 32 Закону України "Про Державний земельний кадастр", що свідчить про відсутність встановлених меж міста. Посилання на не затверджений у встановленому законом порядку проект землеустрою не містить правової підстави, так як до його затвердження він не набрав юридичної сили.
За відсутності встановлених меж міста, відсутні підстави для твердження порушення прав (на не встановлені межі) іншим органом місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог, у зв`язку із цим, враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Враховуючи приписи статті 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову Красилівської міської ради Хмельницької області до Хмельницької районної ради - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 17 січня 2024 року
Позивач:Красилівська міська рада Хмельницької області (пл. Незалежності, 2, м. Красилів, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 31000 , код ЄДРПОУ - 04060737) Відповідач:Хмельницька районна рада (вул. Кам`янецька, 122/2, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29018 , код ЄДРПОУ - 04060536) Третя особа:Щиборівська сільська рада Хмельницького району Хмельницької області (вул. Центральна, 12, с. Щиборівка, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 31001 , код ЄДРПОУ - 044044421)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2024 |
Оприлюднено | 22.01.2024 |
Номер документу | 116394022 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні