Рішення
від 22.01.2024 по справі 300/7498/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" січня 2024 р. справа № 300/7498/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Гомельчука С.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , присілок Царина, с. Криворівня, Верховинський район, Івано-Франківська область,78710 до Військової частини НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 , третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_2 , третя особа без самостійних вимог на стороні позивача - Верховинський відділ державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністрерства юстиції України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (позивач), в інтересах якої діє представник - адвокат Юрчук Світлана Василівна, звернулася до суду з адміністративним позовом до Військової частини НОМЕР_1 (відповідач), третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_2 (третя особа-1) , третя особа без самостійних вимог на стороні позивача - Верховинський відділ державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністрерства юстиції України (третя особа-2) про визнання бездіяльності протиправною щодо нездійснення нарахування на користь сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліментів з додаткової винагороди, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 по виконавчому листу № 938/796/21 від 29.03.2022 в період з лютого 2022 року по грудень 2022 року в сумі 150655,29 грн та зобов`язання нарахувати та виплатити на користь сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліментів з додаткової винагороди, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 по виконавчому листу № 938/796/21 від 29.03.2022 в період з лютого 2022 року по грудень 2022 року в сумі 150655,29 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на виконання рішення Верховинського районного суду Івано-Франківської області від 22.02.2022 з військовослужбовця ОСОБА_2 стягуються аліменти на утримання неповнолітнього сина ОСОБА_3 в розмірі частки заробітку (доходу), але не менше 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, з 28.12.2021 і до досягнення дитиною повноліття. Представник позивачки зазначає, що військовою частиною НОМЕР_1 протиправно відмовлено у дорахуванні та утриманні аліментів з додаткової винагороди, яка передбаченапостановою КМУ від 28.02.2022 № 168 та виплачується на період воєнного стану за період лютий-грудень 2022 року. Пунктом 8 Постанови №146 передбачалося, що з військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ, Національного антикорупційного бюро, Державного бюро розслідувань, БЕБ, служби цивільного захисту та Державної кримінально-виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони утримання аліментів провадиться з усіх видів грошового забезпечення, крім грошового забезпечення, що не має постійного характеру, та інших випадків, передбачених законом. Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1263 внесено зміни до пункту 8 Переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб, затвердженого постановою КМУ від 26 лютого 1993 року №146, доповнивши його після слів «з усіх видів грошового забезпечення» словами «інших виплат, установлених законодавством, зокрема додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану». Зазначає, що відповідно до наказу Міністерства оборони України від 15.05.2023 №316 «Про затвердження Переліку додаткових видів грошового забезпечення та інших виплат, здійснених у грошовій формі, що не підлягають облікові при відрахуванні аліментів з військовослужбовців Збройних Сил України», визначено виключний перелік додаткових видів грошового забезпечення та інших виплат, здійснених у грошовій формі, що не підлягають облікові при відрахуванні аліментів з військовослужбовців Збройних Сил України. При цьому, в переліку відсутня інформація про те, що з додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану не можуть відраховуватися аліменти з військовослужбовців Збройних Сил України. Звертає увагу, що жодним законодавчим чи нормативно-правовим актом не визначено, що такий додатковий вид грошового забезпечення військовослужбовців як додаткова винагорода, яка виплачується на період воєнного стану, немає постійного характеру. Просить позов задовольнити.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.11.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач скористався правом на подання відзиву, який надійшов на адресу суду 30.11.2023, в якому зазначив, що позовні вимоги є безпідставними та необгрунтованими. У відзиві зазначив, згідно з пунктом 2 розділу І Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260, грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення. До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: винагороди (крім винагороди військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту), а також додаткова винагорода на період дії воєнного стану. Тобто, додаткова винагорода під час дії воєнного стану не належить до щомісячних основних та додаткових видів грошового забезпечення та не належала до переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на дитину.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1263 "Про внесення зміни до пункту 8 переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб", з військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ, Національного антикорупційного бюро, Державного бюро розслідувань, БЕБ, служби цивільного захисту та Державної кримінально-виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони утримання аліментів провадиться з усіх видів грошового забезпечення, інших виплат, установлених законодавством, зокрема додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану, крім грошового забезпечення, що не має постійного характеру, та інших випадків, передбачених законом. Дана постанова набула чинності з 16.11.2022 та саме з цього моменту підлягає застосуванню. Таким чином, утримання аліментів на користь позивачки з додаткової винагороди за період до набрання чинності вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1263 є незаконним та таким, що суперечить чинному законодавству. В задоволенні позову просить відмовити.

Позивачка надала відповідь на відзив, в якій уточнила, що Міністерство оборони України, внісши подальші зміни до Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 №260, жодним чином не обумовлювало положення структурним підрозділам у даних чи інших нормативно - правових актах не утримувати аліменти з додаткової винагороди. Як і не вносилися зміни до наказу №316 від 15.05.2013 «Про затвердження Переліку додаткових видів грошового забезпечення та інших виплат, здійснених у грошовій формі, що не підлягають облікові при відрахуванні аліментів з військовослужбовців Збройних Сил України» щодо можливого включення у Перелік додаткової винагороди на період дії воєнного стану як додаткового виду грошового забезпечення, з якого не потрібно утримувати аліменти.

Представник третьої особи - 1 без самостійних вимог на стороні відповідача надав пояснення у справі. Зазначає, що відповідно до Постанови КМУ від 26.02.1993 № 146 «Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб» (у редакції, яка діяла до 16.11.2022), зокрема пп 2 п.1 утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку і додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом, в тому числі з: усіх видів доплат і надбавок до заробітної плати. При цьому, пунктом 8 цієї ж постанови (у редакції, яка діяла до 16.11.2022) передбачено, що з військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ, Національного антикорупційного бюро. Державного бюро розслідувань, БЕБ, служби цивільного захисту та Державної кримінально- виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони утримання аліментів провадиться з усіх видів грошового забезпечення, крім грошового забезпечения, що не має постійного характеру, та інших випадків, передбачених законом.

Додаткова винагорода передбачена пунктом 1 Постанови КМУ від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» не має постійного характеру, а передбачена на період дії воєнного стану, який введено 24 лютого 2022 року Указом Президента України №64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.

Разом з тим, постановою КМУ від 11.11.2022 № 1263, яка набула чинності 16.11.2022, внесено зміни до пункту 8 Постанови КМУ від 26.02.1993 № 146 «Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб», якою передбачено стягнення з інших виплат, установлених законодавством, зокрема додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану. Вважає, що заявлені позивачем вимоги щодо стягнення аліментів з додаткової винагороди, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 по виконавчому листу № 938/796/21 від 29.03.2022 в період з лютого 2022 року по грудень 2022 року в сумі 150655,29 грн та зобов`язання нарахувати та виплатити на користь сина ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліментів з додаткової винагороди, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 по виконавчому листу № 938/796/21 від 29.03.2022 в період з лютого 2022 року по грудень 2022 року в сумі 150655,29 грн є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

29.11.2023 на адресу суду надійшли заперечення позивачки на пояснення третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача, в яких ОСОБА_1 зазначає, що такі пояснення є необґрунтованими. Вважає, що відповідачу належало при нарахуванні та утриманні аліментів з грошового забезпечення ОСОБА_2 сумлінно дотримуватись і відповідально виконувати вимоги наказів Міністерства оборони України.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Рішенням Верховинського районного суду Івано-Франківської області від 23.12.2021 розірвано шлюб, укладений між ОСОБА_2 та ОСОБА_4 , який зареєстровано 08.09.2007 у Виконавчому комітеті Криворівнянської сільської ради Верховинського районну Івано-Франківської області, актовий запис №6 (а.с.15-18).

Рішенням Верховинського районного суду Івано-Франківської області від 22.02.2022 зобов`язано стягувати з ОСОБА_2 на користь ОСОБА_5 , аліменти на утримання неповнолітньої дитини ОСОБА_3 , в розмірі 1/4 частки заробітку (доходу), але не менше 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи із дня звернення з позовом до суду 28.12.2021, і досягнення дитиною повноліття (а.с. 19-24).

Верховинським відділом державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 68836624 від 21.04.2022 на підставі Виконавчого листа №938/796/21 від 29.03.2022, виданого Верховинським районним судом Івано-Франківської області (а.с. 26-27).

03.05.2022 третьою особою-2 винесено постанову про стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника ОСОБА_2 (а.с.28).

Відповідно до звіту про нарахування грошового забезпечення та утримання аліментів за січень - липень 2022 року від 25.11.2022, наданого відповідачем до Верховинського відділу державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області, загальна сума нарахованого доходу ОСОБА_2 складає 588781,53 грн, сплачено аліментів на суму 43894,08 грн. Згідно зі звітом за серпень-грудень 2022 року, виданим 20.01.2023, розмір доходу третьої особи-1 становить 627267,65 грн, сплачено аліментів на суму 69381,41.

Звідно з Вимогами Верховинського відділу державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 08.03.2023 та від 30.03.2023 (а.с.34,35) сума недоплати аліментів за 2022 рік складала 188751,02 грн.

Листом від 04.07.2023 №1472/17/1209, у відповідь на Вимоги державного виконавця, військовою частиною НОМЕР_1 повідомлено, що до прийняття постанови КМУ №1263 додаткова винагорода не належала до переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків та інших осіб. Оскільки постанова КМУ № 1263 набрала чинності 16.11.2022, отже вона підлягає застосуванню саме з моменту набрання чинності. Вказано, що у надісланих виконавчою службою документах вимагається утримати аліменти з додаткової винагороди за період до прийняття вищезазначеної постанови, що суперечить законодавству. Також вимога не враховує, що максимальний розмір аліментів становить 10 прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку (ч.5 ст. 183 СК України), тобто стягнення аліментів не може перевищувати на одну дитину одного з батьків (для дітей віком від 6 до 18 років з 01.01.2022 по 30.06.2022 - 26180 грн, з 01.07.2022 по 30.11.2022 - 27440 грн, з 01.12.2022 - 31.12.2022 - 28330 грн, з 01.01.2023 по 31.12.2023 - 28330 грн). Відтак, фінансово-економічною службою військової частини НОМЕР_1 аліменти утримуються та перераховуються відповідно до положень Сімейного кодексу України, Закону України «Про виконавче провадження» та постанови КМУ №1263, яка набрала чинності 16.11.2022 (а.с.38).

За розрахунком позивачки (а.с.40) сума недоплати аліментів ОСОБА_2 становить 150655, 29 грн, яка залишається непогашеною з боку відповідача, виходячи з неналежного утримання коштів з додаткової винагороди ОСОБА_2 за лютий -грудень 2022 року.

Не погоджуючись з такою бездіяльністю відповідача, позивачка звернулася до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, суд керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії, конкретної події, обставини і врегулювання відповідних правовідносин.

Згідно з частиною 1 статті 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» від 25.03.1992 2232-XII військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

У подальшому строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжено, зокрема:

-з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента № 133/2022 від 14.03.2022;

-з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 341/2022 від 17.05.2022;

-05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 573/2022 від 12.08.2022;

-05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб згідно з Указом Президента № 757/2022 від 07.11.2022.

Як вбачається з матеріалів справи, спірними є правовідносини щодо нарахування та виплати на користь сина позивачки та третьої особи - 1 - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліментів з додаткової винагороди батька, яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, за виконавчим листом № 938/796/21 від 29.03.2022, у період з лютого 2022 року по грудень 2022 року.

Відповідно до абзацу першого пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30 000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій російською федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100 000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів.

Механізм та умови виплати грошового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, Державної спеціальної служби транспорту України, деяким іншим особам визначається відповідно до Наказу Міністерства оборони України № 260 від 07.06.2018 «Про затвердження Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам».

Відповідно до пункту 2 Розділу І Порядку виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затвердженого Наказом Міністерства оборони України від 07 червня 2018 року № 260 (в редакції, чинній на момент виникнення правовідносин) грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення.

До щомісячних основних видів грошового забезпечення належать: посадовий оклад; оклад за військовим званням; надбавка за вислугу років.

До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належать: підвищення посадового окладу; надбавки; доплати; винагорода військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту; премія.

До одноразових додаткових видів грошового забезпечення належать: винагороди (крім винагороди військовослужбовцям, які обіймають посади, пов`язані з безпосереднім виконанням завдань із забезпечення кібербезпеки та кіберзахисту); допомоги.

Так, щомісячні основні та додаткові види виплачуються в поточному місяці за минулий. Одноразові додаткові види в місяці видання наказу про виплату або в наступному після місяця, в якому наказом оголошено про виплату (з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України).

З урахуванням вищевикладеного, зважаючи на те, що додаткова винагорода на період дії воєнного стану передбачена, зокрема, за безпосередню участь у бойових діях або здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, тому така винагорода військовослужбовців є одноразовим додатковим видом грошового забезпечення.

Відповідно до пп 2 п.1 Переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.02.1993 № 146 «Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб» (у редакції, яка діяла до 16.11.2022), утримання аліментів з працівників провадиться з усіх видів заробітку і додаткової винагороди як за основною роботою, так і за роботою за сумісництвом, в тому числі з: усіх видів доплат і надбавок до заробітної плати.

При цьому, пунктом 8 вищезазначеного Переліку цієї ж постанови (у редакції, яка діяла до 16.11.2022) передбачено, що з військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, Держспецзв`язку, Держприкордонслужби, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів внутрішніх справ, Національного антикорупційного бюро, Державного бюро розслідувань, БЕБ, служби цивільного захисту та Державної кримінально-виконавчої служби, співробітників Служби судової охорони утримання аліментів провадиться з усіх видів грошового забезпечення, крім грошового забезпечення, що не має постійного характеру, та інших випадків, передбачених законом.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1263, яка набула чинності 16.11.2022, внесено зміни до пункту 8переліку видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб (додаток до Постанови КМУ від 26.02.1993 № 146 «Про перелік видів доходів, які враховуються при визначенні розміру аліментів на одного з подружжя, дітей, батьків, інших осіб» - далі Постанова КМУ від 26.02.1993 № 146), якою передбачено утримання аліментів з інших виплат, установлених законодавством, зокрема додаткової винагороди, яка виплачується на період воєнного стану.

Виходячи з системного аналізу вищенаведених норм законодавства, суд зазначає, що додаткова винагорода, передбачена пунктом 1 Постанови КМУ від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», виплачується не на постійній основі, а на період дії воєнного стану, який введено 24 лютого 2022 року Указом Президента України №64/2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України та є одноразовим додатковим видом грошового забезпечення.

Разом з тим, з моменту внесення змін до п. 8 Постанови КМУ від 26.02.1993 № 146, законодавець виокремив додаткову винагороду, яка виплачується на період воєнного стану, як "інші виплати, установлені законодавством", що передбачають можливість утримання аліментів на дитину.

За таких обставин, позивачка набула право на нарахування та виплату аліментів на сина з додаткової винагороди ОСОБА_2 , що визначена постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168, починаючи з 16.11.2022.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем здійснено утримання, нарахування та виплату аліментів позивачці з лютого по грудень 2022 року, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1263, ч.5 ст. 183 Сімейного кодексу України. Відтак, суд не вбачає підстав для визнання бездіяльності ВЧ НОМЕР_1 протиправною та застосування до відповідача дій зобов`язального характеру.

Європейський суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32), зокрема, у пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 № 4909/04 зазначив, що згідно з його усталеною практикою, що відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

Відповідно до частини 1статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно із нормами частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.

Ураховуючи вимоги статті 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат, понесених позивачкою, відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 , третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача - ОСОБА_2 , третя особа без самостійних вимог на стороні позивача - Верховинський відділ державної виконавчої служби у Верховинському районі Івано-Франківської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністрерства юстиції України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Гомельчук С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2024
Оприлюднено26.01.2024
Номер документу116515547
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —300/7498/23

Постанова від 19.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 04.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Рішення від 05.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Рішення від 22.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні