Рішення
від 19.12.2023 по справі 911/2129/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"19" грудня 2023 р. Справа № 911/2129/23

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Панченко К. О.

за участю представників учасників справи:

від позивача: Бялковський В. В. (адвокат ордер серії АА № 1325042 від 11.07.2023р.);

від відповідача: Ярмош М. С. (самопредставництво посадова інструкція головного спеціаліста відділу юридичного забезпечення виконавчого комітету Вишневої міської ради від 23.09.2021 р., розпорядження № 09/02-131 від 04.08.2022 р. про призначення Ярмош М. С.);

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СТБУД, с. Крюківщина, Києво-Святошинський район, Київська область

до Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, м. Вишневе, Києво-Святошинський район, Київська область

про зобов`язання прийняти у комунальну власність територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ТОВ СТБУД звернулось в Господарський суд Київської області із позовом до Вишневої міської ради про 1) зобов?язання Вишневої міської ради прийняти у комунальну власність Вишневої міської територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації ТОВ СТБУД по будівництву об?єкта Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова, 1-Д., Києво-Святошинського району Київської області, а саме позамайданчикові мережі водопостачання; позамайданчикові мережі дощової каналізації, позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації К1Н - на загальну суму 1 861 819,00 грн; 2) зобов?язання Вишневої міської ради зменшити розмір пайової участі за Договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р. на суму 1 861 819,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем свого обов`язку щодо зменшення розміру пайової участі ТОВ СТБУД у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму кошторисної вартості побудованих позивачем позамайданчикових мереж водопостачання та мереж каналізації поза межами земельної ділянки, на якій здійснювалось будівництво Торгівельного комплексу, а також прийняття даних інженерних мереж у комунальну власність згідно з вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (чинних на момент звернення ТОВ СТБУД до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області із вищезазначеними вимогами).

Ухвалою Господарського суду Київської області від 11.08.2023 р. відкрито провадження у справі № 911/2129/23 за позовом ТОВ СТБУД до Вишневої міської ради про зобов`язання прийняти у комунальну власність територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 20.09.2023 р.

11.09.2023 р. до канцелярії суду від відповідача надійшли пояснення №1/08-124 від 04.09.2023 р. щодо позовної заяви про виконання зобов`язань, що долучені судом до матеріалів справи.

20.09.2023 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 04.10.2023 р.

26.09.2023 р. до канцелярії суду від позивача надійшла відповідь № 1/260923 від 26.09.2023 р. на відзив, що долучено судом до матеріалів справи.

03.10.2023 р. на електронну пошту суду від відповідача надійшли уточнення № 1/08-148 від 03.10.2023 р. пояснень щодо позовної заяви про виконання зобов`язань, що долучені судом до матеріалів справи.

04.10.2023 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 01.11.2023 р.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 01.11.2023 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті із викликом та за участю представників учасників справи на 22.11.2023 р.

22.11.2023 р. у судовому засіданні судом оголошено перерву до 19.12.2023 р.

19.12.2023 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні надав усні пояснення щодо позовних вимог позивача.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд

ВСТАНОВИВ:

27.09.2019 р. між ТОВ СТБУД (надалі - Замовник) та Крюківщинською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області укладено договір № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина, згідно з умов пункту 1 якого відповідно до цього Договору Замовник зобов`язується взяти пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщини за будівництво торгівельного комплексу, загальною площею 11934 кв.м. в с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області по вул. Балукова, 1-Д та перерахувати до спеціального цільового фонду села Крюківщина на спеціальний рахунок сільського бюджету, відкритий в Управлінні Державного казначейства України в Києво- Святошинського району (рахунок № 31517921010369, ОКПО 38010937, МФО 899998, ККД 24170000, банк одержувача Казначейство України), грошові кошти на пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщини у розмірі 2641493,82 грн. (два мільйони шістсот сорок одна тисяча чотириста дев?яносто три гривні 82 коп). Розрахунок величини пайової участі (внеску) є невід?ємною частиною даного Договору (додаток № 1) (надалі Договір).

Згідно з пунктом 2.1. Договору Замовник зобов?язується перерахувати кошти, зазначені у розділі І цього Договору до 30 вересня 2020 року, на рахунок цільового фонду села Крюківщина з призначенням платежу: «надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту». Графік оплати коштів пайової участі (внеску) є невід?ємною частиною даного Договору (додаток № 2).

Відповідно до п. 3.1. Договору об`єкти, майно та інші активи, придбані та/або створені за рахунок коштів Фонду, є комунальною власністю територіальної громади с. Крюківщини.

Відповідно до п. 5.1. Договору даний Договір набуває чинності з моменту його підписання Сторонами та діє до повного ними виконання своїх зобов`язань за даним Договором.

Одночасно із укладенням Договору між ТОВ СТБУД та Крюківщинською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області було підписано Додаток № 1 до Договору про пайову участь у розвитку інфраструктури № 104 від 27.09.2019 р. розрахунок величини пайової участі (внеску) ТОВ «СТБУД» у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури за будівництво торгівельного комплексу, загальною площею 11934 кв.м. в с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області по вул. Балукова, 1-Д (надалі Додаток № 1), згідно з яким розрахунок пайової участі ТОВ СТБУД по об`єкту будівництва разом становить 2 641 493, 82 грн, а також Додаток № 2 Договору про пайову участь у розвитку інфраструктури № 104 від 27.09.2019 р. графік оплати коштів пайової участі (внеску) ТОВ «СТБУД» у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури за будівництво торгівельного комплексу, загальною площею 11934 кв.м. в с. Крюківщина, Києво-Святошинського району Київської області по вул. Балукова, 1-Д (надалі Додаток № 2).

23.10.2020 р. між ТОВ СТБУД та Крюківщинською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області підписано Додаткову угоду до Договору № 104 від 27.09.2020 р. про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина (надалі Додаткова угода).

Пунктом 1. Додаткової угоди внесено зміни до пункту 2.1. Договору № 104 від 27.09.2020 р. про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина « 2.1. Замовник зобов`язується перерахувати кошти, зазначені у розділі 1 цього Договору до 30 вересня 2021 р. на рахунок цільового фонду села Крюківщина з призначенням платежу: «надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту».

Відповідно до п. 2 Додаткової угоди всі інші умови Договору № 104 від 27.09.2020 р. про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина залишаються незмінними.

Пунктом 3. Додаткової угоди передбачено, що ця додаткова угода є невід`ємною частиною Договору № 104 від 27.09.2020 р. про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина та набирає чинності після підписання сторонами.

Комунальним підприємством «Благоустрій Крюківщини» Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області було надано ТОВ СТБУД технічні умови № 26 від 05.11.2014 р. на водопостачання та підключення до мереж каналізації с. Крюківщини.

26.05.2016 р. Виконавчим комітетом Крюківщинської сільської ради було видано ТОВ СТБУД дозвіл на проведення прокладних зовнішніх мереж водопостачання та водовідведення по вулиці Балукова в селі Крюківщина Києво-Святошинського району Київської області на об`єкті благоустрою: Торговельний центр по вулиці Балукова в селі Крюківщина Києво-Святошинського району Київської області.

30.09.2015 р. між ТОВ СТБУД (надалі - Замовник) та АТ БУ № 7 (надалі - Підрядник) укладено договір генерального підряду «Будівництво Торгівельного комплексу в с. Софіївська Борщагівка Києво-Святошинського району Київської області» № 121 згідно з умов пункту 1.1. якого Замовник доручає, а Генеральний підрядник зобов`язується своїми та залученими силами і засобами виконати комплекс робіт з капітального будівництва Об`єкту у відповідності з умовами цього Договору та Додаткових угод до нього, передати результат виконаних робіт Замовнику, а Замовник зобов`язується надати Генеральному підряднику будівельний майданчик, забезпечити своєчасне фінансування будівництва, прийняти виконані роботи та оплатити їх на умовах цього Договору та Додаткових угод до нього (надалі Договір № 121).

Відповідно до п. 1.2. Договору № 121 основні параметри Об`єкту будівництва (потужність, площа, об`єм) визначаються проектною документацією, затвердженою в установленому порядку.

Згідно з пунктом 2.1. Договору № 121 сторони встановлюють, що Договірна ціна будівництва складається з цін визначених в локальних кошторисах, які є невід`ємними частинами цього Договору та складаються на кожний етап виконання робіт. Загальна вартість робіт за цим Договором підтверджується Актами приймання-передачі фактично виконаних робіт (КБ-2в) та довідками про їх вартість (КБ-3).

Пунктом 3.7. Договору № 121 визначено, що датою закінчення виконання Робіт вважається дата приймання та затвердження Замовником актів приймання-передачі фактично-виконаних робіт (КБ-2в), передбачених Розрахунком договірної ціни. В разі необхідності проведення попередніх випробувань та перевірок закінчених робіт їх приймання проводиться при позитивному результаті випробувань.

Відповідно до п. 13.1. Договору № 121 генеральний підрядник щомісячно здає Замовнику виконані Роботи по Акту приймання/передачі виконаних робіт. Акт приймання-передачі виконаних робіт виконується по формі КБ-2В та довідки по формі КБ-3. Генеральний підрядник підписує і передає Замовнику оформлені акти приймання-передачі виконаних робіт для перевірки у термін не пізніше 25-го числа звітного місяця.

На замовлення ТОВ СТБУД, ТОВ Київавіапроект розроблено локальний кошторис на будівельні роботи № 6-1-1 на позамайданчикові мережі водопостачання, локальний кошторис на будівельні роботи № 6-2-1 на позамайданчикові мережі дощової каналізації, локальний кошторис на будівельні роботи № 6-3-1 на позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації К1Н, а також зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва ТОВ «СТБУД» Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова 1-Д Києво-Святошинського району Київської області, Позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації, згідно змісту якого зведений кошторисний розрахунок складає 1 861 818, 82 грн.

У серпні 2019 р. між ТОВ СТБУД та АТ БУ № 7 було підписано акт № 1 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 633 383, 00 грн, акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 612 453, 37 грн, акт № 3 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 615 982, 44 грн, а також довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати на загальну вартість 1 861 818, 82 грн.

Довідкою № 853/1 від 09.12.2019 р. Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області посвідчено, що ТОВ СТБУД відповідно до технічних умов № 26 від 05.11.2014 р. було виконано роботи по прокладанню зовнішніх мереж водопостачання ДУ 100 мм. (від вул. Балукова, 1, до вул. Балукова, 4) та мереж каналізації ДУ 100 мм. (від вул. Балукова, 1, до вул. Балукова, 2а) в с. Крюківщина Києво-Святошинського району, Київської області по об`єкту: «Торгово-розважальний центр» на загальну суму 1 861 818, 82 грн, дане підключення проводилось поза межами земельної ділянки замовника до мереж КП «Благоустрій Крюківщини».

У жовтні 2019 р. позивач звернувся до Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області з листом Вих. № 16/10 від 16.10.2019 р., в якому просив взяти на баланс Крюківщинської сільської ради позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації, та зарахувати грошові кошти в розмірі балансової вартості позамайданчикових мереж водопостачання і каналізації в рахунок сплати належних з ТОВ СТБУД платежів за договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р.

Рішенням Вишневої міської ради № 1-01/ІІ8-19 від 04.12.2020 р. Про початок реорганізації Крюківщивщинської сільської ради та її виконавчого комітету, шляхом приєднання до Вишневої міської ради та її виконавчого комітету почато процедуру реорганізації Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Рішенням Вишневої міської ради № 1-01/V8-4 від 08.04.2021 р. Про затвердження Передавального акту Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області затверджено передавальний акт Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та Виконавчого комітету Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області від 01.04.2021 р.

У червні 2021 р. позивач звернувся до Виконавчого комітету Вишневої міської ради з листом Вих. № 130 від 10.06.2021 р. Щодо сплати заборгованості за Договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 року, в якому зокрема повідомив, про те, що ним направлявся лист до Крюківщинської сільської ради від 16.10.2019 р. за вих. № 16/10 з проханням взяти на баланс Крюківщинської сільської ради позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації, та зарахувати грошові кошти в розмірі балансової вартості позамайданчикових мереж водопостачання і каналізації в рахунок сплати належних з ТОВ СТБУД платежів за договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р.

У липні 2021 р. Виконавчий комітет Вишневої міської ради, розглянувши лист ТОВ СТБУД звернувся до позивача з листом № 3/02-3018 від 14.07.2021 р., в якому зокрема повідомив, що ч. 5 ст. 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності якою було встановлено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об?єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об?єкти передаються у комунальну власність - виключена із вказаного Закону 01.01.2020 року на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні».

Як було зазначено вище, позивач у своїй позовній заяві, просить суд зобов?язати Вишневу міську раду прийняти у комунальну власність Вишневої міської територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації ТОВ СТБУД по будівництву об?єкта Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова, 1-Д., Києво-Святошинського району Київської області, а саме позамайданчикові мережі водопостачання; позамайданчикові мережі дощової каналізації, позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації КІН - на загальну суму 1 861 819,00 грн, а також зобов?язати Вишневу міську раду зменшити розмір пайової участі за Договору № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р. на суму 1 861 819,00 грн.

З приводу вказаної позовної вимоги позивача суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із пайовою участю у розвитку інфраструктури населеного пункту здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.

Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з частинами 1-5 ст. 40 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

2. Замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

3. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

4. До пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не залучаються замовники у разі будівництва:

1) об`єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

2) будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;

3) будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;

4) індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;

5) об`єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;

6) об`єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об`єктів соціальної інфраструктури;

7) об`єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;

8) об`єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів;

9) об`єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об`єктів енергетики, зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);

10) об`єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків;

11) об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до будівель сільськогосподарського призначення;

12) об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до будівель і споруд підприємств харчової промисловості;

13) об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до силосів для зерна та складських майданчиків (для зберігання сільськогосподарської продукції).

5. Величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій.

У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об`єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.

Згідно з частинами 1-5 ст. 30 цього ж закону (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) технічні умови - це комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об`єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання (з урахуванням потреб забезпечення пожежогасіння), тепло-, електро- і газопостачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації.

2. Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою.

Технічні умови надаються протягом 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви.

3. Технічні умови повинні відповідати законодавству, містити достовірну інформацію та обґрунтовані вимоги до об`єктів будівництва, а також відповідати намірам заявника щодо забудови земельної ділянки.

4. У технічних умовах враховується, що місце приєднання інженерних мереж замовника до магістральних чи інших інженерних мереж розташовується на межі земельної ділянки замовника або за його згодою на території такої земельної ділянки.

5. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об`єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об`єкти передаються у комунальну власність.

У разі якщо кошторисна вартість будівництва інженерних мереж та/або об`єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) перевищує розмір пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту, орган місцевого самоврядування приймає рішення про відшкодування замовнику різниці між здійсненими витратами та розміром пайової участі замовника у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України закріплено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.

Згідно з ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як вбачається із матеріалів справи і встановлено судом у процесі розгляду справи, технічними умовами № 26 від 05.11.2014 р. передбачалась необхідність ТОВ СТБУД будівництва та прокладання зовнішніх мереж водопостачання та мереж каналізації поза межами земельної ділянки товариства, а також підключення об`єкта, - Торгово-розважальний центр, що знаходиться за адресою: вул. Балукова 1, с. Крюківщина до мереж КП «Благоустрій Крюківина».

При цьому, у процесі розгляду справи судом встановлено, що позивачем відповідно до технічних умов № 26 від 05.11.2014 р. було виконано роботи по прокладанню зовнішніх мереж водопостачання ДУ 100 мм. (від вул. Балукова, 1, до вул. Балукова, 4) та мереж каналізації ДУ 100 мм. (від вул. Балукова, 1, до вул. Балукова, 2а) в с. Крюківщина Києво-Святошинського району, Київської області по об`єкту: «Торгово-розважальний центр» на загальну суму 1 861 818, 82 грн, їхнє підключення проводилось поза межами земельної ділянки позивача до мереж КП «Благоустрій Крюківщини», що підтверджується актом № 1 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 633 383, 00 грн, актом № 2 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 612 453, 37 грн, актом № 3 приймання виконаних будівельних робіт на загальну вартість 615 982, 44 грн, довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати на загальну вартість 1 861 818, 82 грн, довідкою № 853/1 від 09.12.2019 р. Комунального підприємства «Благоустрій Крюківщини» Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, іншими доказами, що наявні в матеріалах справи, а Крюківщинською сільською радою Києво-Святошинського району Київської області безпідставно не було прийнято у комунальну власність прокладені мережі водопостачання і каналізації та відповідно не було зменшено розмір пайової участі позивача у розвитку інфраструктури населеного пункту на суму їх балансової вартості.

Отже, суд дійшов висновку, що так як технічними умовами № 26 від 05.11.2014 р. передбачався обов`язок позивача щодо будівництва інженерних мереж (зовнішніх мереж водопостачання та мереж каналізації) поза межами його земельної ділянки, то розмір пайової участі ТОВ СТБУД у розвитку інфраструктури населеного пункту (с. Крюківщина), визначений у Договір № 104 від 27.09.2019 р. про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина у розвитку інфраструктури с. Крюківщини підлягає зменшенню на суму кошторисної вартості збудованих та прокладених зовнішніх мереж водопостачання та мереж каналізації у розмірі 1 861 818, 82 грн, а інженерні мережі підлягають передачі у власність Вишневої міської ради, як правонаступника Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області до якої внаслідок реорганізації останньої перейшли майно, права та обов`язки Крюківщинської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

Заперечення відповідача, викладені у уточнених поясненнях № 1/08-148 від 03.10.2023 р. щодо позовної заяви про виконання зобов`язань, щодо неможливості прийняття ним у комунальну власність Вишневої міської територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації ТОВ СТБУД по будівництву об?єкта Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова, 1-Д., Києво-Святошинського району Київської області, а саме позамайданчикові мережі водопостачання; позамайданчикові мережі дощової каналізації, позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації К1Н та зменшення розміру пайової участі позивача за Договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р. у зв`язку із тим, що ч. 5 ст. 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності якою було встановлено, що якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об?єктів інженерної інфраструктури (крім мереж, призначених для передачі та розподілу електричної енергії, трубопроводів, призначених для розподілу природного газу, транспортування нафти та природного газу) поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об?єкти передаються у комунальну власність - виключена із вказаного Закону 01.01.2020 року на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» є безпідставними і необґрунтованим з вищевказаних підстав.

Таким чином, вимоги позивача до відповідача про зобов??язання Вишневої міської ради прийняти у комунальну власність Вишневої міської територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації ТОВ СТБУД по будівництву об?єкта Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова, 1-Д., Києво-Святошинського району Київської області, а саме позамайданчикові мережі водопостачання; позамайданчикові мережі дощової каналізації, позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації КІН - на загальну суму 1 861 819,00 грн, зобов?язання Вишневої міської ради зменшити розмір пайової участі за Договору № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р. на суму 1 861 819,00 грн є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Зобов?язати Вишневу міську раду Бучанського району Київської області (08132, вул. Святошинська, буд. 29, м. Вишневе, Бучанський район, Київська область; ідентифікаційний код 04054628) прийняти у комунальну власність Вишневої міської територіальної громади позамайданчикові мережі водопостачання і каналізації Товариства з обмеженою відповідальністю СТБУД (08136, вул. Одеська, буд. 16, с. Крюківщина, Бучанський район (до цього Києво-Святошинський район), Київська область; ідентифікаційний код 36263632) по будівництву об?єкта Торгівельний комплекс за адресою: с. Крюківщина вул. Балукова, 1-Д., Києво-Святошинського району Київської області, а саме позамайданчикові мережі водопостачання; позамайданчикові мережі дощової каналізації, позамайданчикові мережі господарчо-побутової каналізації К1Н - на загальну суму 1 861 818, 82 грн.

3. Зобов?язати Вишневу міську раду Бучанського району Київської області (08132, вул. Святошинська, буд. 29, м. Вишневе, Бучанський район, Київська область; ідентифікаційний код 04054628) зменшити розмір пайової участі за Договором № 104 про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Крюківщина від 27.09.2019 р. на суму 1 861 818, 82 грн.

4.Стягнути з Вишневої міської ради Бучанського району Київської області (08132, вул. Святошинська, буд. 29, м. Вишневе, Бучанський район, Київська область; ідентифікаційний код 04054628) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТБУД (08136, вул. Одеська, буд. 16, с. Крюківщина, Бучанський район (до цього Києво-Святошинський район), Київська область; ідентифікаційний код 36263632) судові витрати 27 927 (двадцять сім тисяч дев`ятсот двадцять сім) грн 28 (двадцять вісім) коп. судового збору.

5.Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення складено і підписано

22 січня 2024 р.

Дата ухвалення рішення19.12.2023
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116540668
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2129/23

Рішення від 19.12.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 01.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 11.08.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 24.07.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні