Рішення
від 17.01.2024 по справі 300/6271/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" січня 2024 р. справа № 300/6271/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шумея М.В.розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління комунального господарства Коломийської міської ради комунального підприємства "Полігон Екологія" , треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет позову: Виконавчий комітет Коломийської міської ради та ОСОБА_2 про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 звернулась до суду з адміністративним позовом до Управління, в якому просить:

-визнати протиправною бездіяльність Управління комунального господарства Коломийської міської ради щодо забезпечення належного стану системи поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 на ділянці, прилеглій до домогосподарства АДРЕСА_2 ;

-зобов`язати вчинити дії для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , зокрема демонтажу другого в`їзду на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_2 та вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території.

Позовні вимоги мотивовані протиправною бездіяльністю Управління комунального господарства Коломийської міської ради щодо забезпечення належного стану системи поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 на ділянці, прилеглій до домогосподарства АДРЕСА_2 .

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.09.2023 року відкрито провадження в даній адміністративній справі, за правилами спрощеного позовного провадження.

02.10.2023 року на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву від Управління комунального господарства Коломийської міської ради, в якому відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

05.10.2023 року на адресу суду від ОСОБА_3 надійшла відповідь на відзив, згідно якої викладено пояснення, міркування та аргументи щодо наведених у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення, позовні вимоги просить задоволити в повному обсязі.

05.10.2023 року на адресу суду надійшло клопотання позивача про залучення співвідповідача комунального господарства Коломийської міської ради та комунального підприємства «Полігон Екологія», а також клопотання про залучення третьої особи Виконавчого комітету Коломийської міської ради.

Також, 05.10.2023 року від позивача надійшла до суду заява про виклик свідків.

26.10.2023 року на адресу суду надійшла заява від Управління комунального господарства Коломийської міської ради про залучення третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 , а також від відповідача надійшло заперечення, в якому відповідач спростовує доводи позивача, викладених у відповіді на відзив та просить відмовити у задоволенні позовної заяви.

01.11.2023 року від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких позивач просить відхилити доводи і клопотання, викладені у запереченні Управління комунального господарства Коломийської міської ради та задоволити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.12.2023 року залучено до участі у справі №300/6271/23за позовом ОСОБА_3 до Управління комунального господарства Коломийської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій як співвідповідача комунальне підприємство "Полігон Екологія", залучено до участі у даній справі третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог на предмет спору Виконавчий комітет Коломийської міської ради та ОСОБА_2 , у задоволенні заяви позивача від 05.10.2023 року про виклик свідка - відмовити.

29.12.2023 року на адресу суду надійшла заява від ОСОБА_3 про долучення додаткових пояснень та матеріалів до адміністративної справи.

11.01.2024 року через систему «Електронний суд» від комунального підприємства «Полігон екологія» Управління комунального господарства Коломийської Міської ради надійшли письмові пояснення в даній адміністративній справі, в яких відповідач позовних вимог не визнає та просить в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення її учасників, дослідивши письмові докази, відзиви на позовну заяву, відповідь на відзив, заперечення відповідача, а також додаткові пояснення, зазначає наступне.

Позивач, ОСОБА_3 , на праві приватної власності має земельну ділянку на АДРЕСА_1 , на якій провадить будівництво житлового будинку і господарської споруди та відповідні роботи із благоустрою. У процесі цих робіт і з огляду на те, що придорожня смуга АДРЕСА_1 , яка прилягає до ділянки якою володіє позивач, перебуває у комунальній власності Коломийської міської об`єднаної територіальної громади (далі - Коломийська ОТГ).

5 листопада 2020 р. ОСОБА_3 звернулася до виконавчого комітету Коломийської міської ради із письмовим запитом про інформацію щодо конкретних аспектів встановленого порядку утримання прилеглої до домогосподарств території, зокрема щодо прав і обов`язків власників суміжних земельних ділянок.

У відповідь на заяву позивача Коломийська міська рада, листом від 25.11.2020 № Н/2035 міський голова ОСОБА_4 дав відповідні роз`яснення позивачу. Зокрема, в листі вказано, що благоустрій території житлової та громадської забудови здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також установлених будівельних норм, норм і правил (ст. 23 Закону України Про благоустрій населених пунктів", пп. 16.2. Правил благоустрою і утримання території м. Коломиї, затверджених рішенням Коломийської міської ради від 04.10.2007 р. № 714-21/2007.

Позивачка вважає, що громадянки ОСОБА_2 і ОСОБА_5 , яким належить сусіднє домогосподарство на АДРЕСА_2 , грубо порушували і порушують встановлені норми та правила благоустрою територій населених пунктів, що завдає значної шкоди правам позивачки та законним інтересам, а також правам та законним інтересам Коломийської ОТГ. Зокрема, громадянки Коцаби на ділянці придорожньої смуги, прилеглої до її земельної ділянки ( АДРЕСА_2 ), замість канави поклали труби, засипавши їх згори землею до рівня набагато вищого, ніж рівень дорожнього покриття. У такий спосіб громадянки Коцаби вивели з ладу систему поверхневого водовідведення - припинено безперешкодний збір і відведення дощової і талої води із земельної ділянки на АДРЕСА_2 , а також з прилеглої ділянки вулиці; унаслідок замулення труб виникли перешкоди для протікання канавою дощової і талої води, що надходить з ділянки АДРЕСА_1 , розміщеної вище.

Отже, вказана система не забезпечує безперешкодного відведення дощової і талої води з територій, яке міський голова Коломиї у своєму листі називає основним завданням систем поверхневого водовідведення.

Також вказана система не забезпечує інженерний захист територій, кварталів міської забудови, окремих будівель та споруд від затоплення водами поверхневого стоку, а також не є запобіжним заходом від підтоплення ґрунтовими водами, як того вимагає ДСТУ-Н Б В.2.5-61:2012, на який покликається міський голова ОСОБА_4 .

Оскільки неодноразові прохання позивачки припинити такого роду дії та попередження про їхню неприйнятність громадянки Коцаби знехтували.

23.12.2020 року позивач подала заяву про адміністративне правопорушення до Виконавчого комітету Коломийської міської ради, де зазначила, що даний в`їзд створює для позивачки значні перешкодиі незручності. Зокрема, його обладнано із порушенням межі із земельною ділянкою позивача. Він спричиняє руйнування належної позивачу металевої огорожі, перешкоди для під`єднання її господарства до новозбудованої каналізаційної мережі, перешкоди для функціонування системи поверхневого водовідведення. Оскільки жодну із зазначених вище вимог дотримано не було, самочинно обладнаний в`їзд

підлягає демонтажу.

01.03.2021 року інспектор Коломийської муніципальної інспекції В. Матійчук виніс припис ОСОБА_2 про демонтаж обладнаного в процесі самочинного будівництва на АДРЕСА_2 , в`їзду, не передбаченого проектною документацією забудови території, а також відновлення попереднього стану системи поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 , зокрема вилучення труб і впорядкування канави упродовж 10 робочих днів.

В листі від 14.04.2021 №Н/488, перший заступник міського голови ОСОБА_6 зазначає, що ОСОБА_2 на АДРЕСА_2 порушила порушила Правила благоустрою і утримання території міста Коломиї та ст. 152 КУпАП, а також, що оскільки у встановлений строк порушення, вказані у відповідному приписі ОСОБА_2 не усунула, працівник відділу муніципальної інспекції міської ради склав протокол від 29.03.2021 року №20 про порушення, передбачені ст.. 152 КУпАП.

Незважаючи на це, ОСОБА_2 вказані правопорушення не усунула. 24 червня і 2 липня 2021 р. підприємства, що їх залучило Управління комунального господарства Коломийської міської ради, провадили дорожні роботи на вул. Лісовій у Коломиї, однак на ділянці, суміжній із господарством за адресою АДРЕСА_2 , жодних заходів для відновлення попереднього стану системи поверхневого водовідведення.

19 травня 2023 р. позивач звернулася до Управління комунального господарства Коломийської міської ради із заявою, в якій просила невідкладно вжити заходів для увідповіднення системи поверхневого водовідведення АДРЕСА_1 на ділянці, прилеглій до домогосподарства АДРЕСА_2 , проектній документації. У своїй відповіді (лист від 08.06. 2023 №34/2.18.6-22.13) начальник УКГ Андрій Радовець вказав, що УКГ письмово попередило ОСОБА_2 про необхідність за власні кошти очистити поверхневу систему водовідведення та демонтувати самовільно встановлений другий в`їзд.

Станом на 07.09.2023 року стан АДРЕСА_2 не змінився і надалі є незадовільним.

Вважаючи бездіяльність Управління комунального господарства Коломийської міської ради щодо забезпечення належного стану системи поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 на ділянці, прилеглій до домогосподарства №32, позивач звернулась до адміністративного суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Суд, у відповідності до статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуючи питання про те, яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, виходить з положень нормативних актів в редакціях, що діяли на момент виникнення цих правовідносин та зазначає зміст норм права відповідно до них.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відповідно до статті 1 Закону України №2807-ІV від 06.05.2005 "Про благоустрій населених пунктів" (далі - Закон №2807-ІV) благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно зістаттею 2 Закону №2807-ІV благоустрій населених пунктів передбачає:

1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів;

2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;

3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Судом встановлено, що позивачу на праві власності належить земельна ділянка на АДРЕСА_1 , на якій провадить будівництво житлового будинку і господарські споруди та відповідні роботи із благоустрою. У процесі цих робіт і з огляду на те, що подорожня смуга АДРЕСА_1 , яка прилягає до її ділянки, перебуває у комунальній власності Коломийської міської територіальної громади, 05.11.2020 позивач звернулася до відповідача із письмовим запитом про інформацію щодо конкретних аспектів встановленого порядку утримання прилеглої до домогосподарств території, зокрема щодо конкретних аспектів встановленого порядку утримання прилеглої до домогосподарств території, зокрема щодо прав і обов`язків власників суміжних земельних ділянок.

Крім того, позивач зазначає, що у процесі самочинного будівництва на АДРЕСА_2 ОСОБА_2 обладнала в`їзд без отримання відповідних дозволів та затвердження проекту. Гр-ка ОСОБА_2 пошкодила систему поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 . На ділянці придорожньої смуги, прилеглої до її земельної ділянки, замість канави вона поклала труби, засипавши їх згори землею до рівня набагато вищого, ніж рівень дорожнього покриття. У такий спосіб гр-ка ОСОБА_2 вивела з ладу систему поверхневого водовідведення припинено безперешкодний збір і відведення дощової і талої води.

Зверненню позивача до суду з цим позовом передувало тривале листування з Виконавчим комітетом Коломийської міської ради щодо порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.

До об`єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема території будівель та споруд інженерного захисту територій; території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору (стаття 13 Закону №2807-ІV).

Організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом (частина перша статті 20 Закону №2807-ІV).

Відповідно до підпункту 7 пункту "а" частини першої статті 30 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон №280/97-ВР) до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку належать, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, здійснення, контролю за станом благоустрою населених пунктів.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форм власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів (підпункт 4 пункту "б" частини першої статті 31 Закону №280/97-ВР).

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів (пункт 5 частини другої статті 10 Закону №2807-ІV).

Контроль за забезпеченням стану інженерних споруд для водовідведення поверхневих вод як об`єктів благоустрою населених пунктів незалежно від форм власності таких споруд мають забезпечувати місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених у статті 31 Закону №280/97-ВР, у статті 10 Закону №2807-ІV.

До відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, управління об`єктами житлово-комунального господарства, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; організація благоустрою населених пунктів та здійснення контролю за його станом (ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Міські ради та їх виконавчі органи здійснюють самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів (ст. 40 Закону України "Про благоустрій населених пунктів"). Контроль у цій сфері спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів (ст. 38 Закону). Для здійснення контролю за станом благоустрою, виконанням Правил благоустрою Коломийська міська рада створила відділ управління комунальним майном, в складі якого працюють спеціалісти з питань здійснення контролю за станом благоустрою міста, які наділені відповідними повноваженнями (31.2. Правил).

Правила благоустрою і утримання території міста Коломиї прямо передбачають порядок дій підрозділів міської ради у ситуації, що є предметом цього спору - "при невиконанні умов очистки та після попередження власників відділ управління комунальним майном має право виконати роботи по очистці, впорядкуванню канав силами підрядних підприємств, з подальшим відшкодуванням витрат за виконані роботи власниками територій чи споруд, вздовж яких будуть проводитись роботи" (пп. 25.1. Правил).

Те, що Управління комунального господарства Коломийської міської ради знехтував надані йому владні повноваження із контролю у сфері благоустрою населених пунктів, не знімає із нього відповідальності за неналежний стан системи поверхневого водовідведення на ділянці вулиці Лісової, прилеглій до домогосподарства № 32.

Благоустрій території житлової та громадської забудови здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також встановлених будівельних норм і правил (ст. 23 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", пп. 16.2. Правил).

Окрім Правил благоустрою і утримання території м. Коломиї, це питання регулюють норми наступних документів: ДСТУ-Н Б В.2.5-61:2012 "Настанова з улаштування систем водовідведення", ДБН В.2.3-14:2006 "Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування" та СОУ ЖКГ 41.00-35077234.0018:2009. У своєму листі за підписом міського голови Коломиї виконавчий комітет Коломийської міської ради узагальнив вимоги згаданих документів щодо систем поверхневого водовідведення і дав позивачу відповідні роз`яснення.

На час подання позовної заяви стан системи поверхневого водовідведення на ділянці вулиці Лісової, прилеглій до домогосподарства № 32, не відповідає цим вимогам. Протилежного відповідачем не доведено.

Таким чином, вказана система не забезпечує безперешкодного відведення дощової і талої води з територій, яке відповідач у листі називає основним завданням систем поверхневого водовідведення (а.с.81-82).

Іншим порушенням порядку утримання території, за який відповідальне Управління комунального господарства Коломийської міської ради, є наявність в`їзду, який обладнано у процесі самочинного будівництва на вул. Лісовій, 32 через систему поверхневого водовідведення, пошкодивши її.

Також, повідомлення, декларації про початок виконання підготовчих або будівельних робіт чи дозволу на виконання будівельних робіт (у тому числі обладнання ще одного в`їзду на територію) отримано не було, що підтверджується листом міського голови м. Коломиї від 29.07.2020 № 42/01.10-19/238.

Обладнання зазначеного в`їзду є виконанням робіт з благоустрою без обґрунтування і затвердження проектів та дозволу на проведення робіт; самовільним проведенням земляних і будівельних робіт, що заборонено пп. 33.1. Правил благоустрою і утримання території м. Коломиї. Окрім того, як вказано у листі міського голови м. Коломиї, виконання будь-яких робіт з будівництва чи ремонту об`єктів благоустрою на території, що відноситься до комунальної власності Коломийської ОТГ, повинно здійснюватися на основі отриманого дозволу, з дотриманням існуючих норм, стандартів та чинного законодавства".

Доказами незадовільного стану системи поверхневого водовідведення на ділянці вулиці Лісової, прилеглій до домогосподарства № 32, також є такі документи:

1.припис Коломийської муніципальної інспекції від 01.03.2021р. № 160 ОСОБА_2 ;

2. протокол від 29.03.2021 №20 про порушення, передбачені ст. 152 КУпАП, складений Коломийською муніципальною інспекцією щодо ОСОБА_2 ,

3. лист на моє ім`я першого заступника міського голови ОСОБА_6 від 14.04.2021 №Н/488;

4.лист начальника Управління комунального господарства Коломийської міської ради від 08.06. 2023 №34/2.18.6-22/13.

Отже, позовна вимога про визнання протиправною бездіяльності управління Управління комунального господарства Коломийської міської ради та комунального підприємства «Полігон Екологія» щодо забезпечення належного стану поверхневого водовідведення на АДРЕСА_1 на ділянці, прилеглій до домогосподарства №32 підлягає до задоволення.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Управління комунального господарства Коломийської міської ради вчинити дії для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , зокрема демонтажу обладнаного без дотримання відповідних дозволів та затвердження проекту другого в`їзду на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_2 ; вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території, суд зазначає що дана позовна вимога підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до розділу 2 Положення до основних завдань і функцій управління комунального господарства Коломийської міської ради віднесено повноваження щодо здійснення контролю за утриманням об`єктів благоустрою та комунальної власності, виконання покладених обов`язків з утримання об`єктів благоустрою в тому числі будівництво, реконструкція, капітальний та поточний ремонт, в межах коштів виділених з бюджетів всіх рівнів, контроль за дотриманням Правил благоустрою і утримання території Коломийської міської об`єднаної територіальної громади, підготовка пропозицій та планів щодо проведення будівництва та поточного ремонтів об`єктів благоустрою.

Однак, відповідно до рішення виконавчого комітету Коломийської міської ради «Про передачу на баланс матеріальних цінностей» від 30.09.2021 року № 287, матеріальні цінності у вигляді доріг передані з балансу управління комунального господарства Коломийської міської ради на баланс комунального підприємства «Полігон Екологія».

КП «Полігон Екологія» є окремою юридичною особою (Код ЄДРПОУ 13655234). Відповідно автомобільними дорогами називають дороги, побудовані відповідно до встановлених технічних правил і вимог, виходячи з забезпечення безперервності, зручності та безпеки руху транспортних засобів. Автомобільні дороги будуються в межах смуги відведення, яка включає також територію узбіччя уздовж дороги і споруди для її експлуатації.

Одним з основних елементів автомобільної догори є земляне полотно. На ньому розташовуються проїжджа частина, а також узбіччя і бічні канави, або кювети, призначені для відводу води, що стікає з полотна дороги. Як вбачається з вищенаведеного, управління комунального господарства Коломийської міської ради не наділено повноваженнями щодо вчинення дії для відповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , зокрема демонтажу обладнаного без отримання відповідних дозволів та затвердження проекту другого в`їзду на земельну ділянку за адресею м. Коломия, вул. Лісова №32, вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, грунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території, а також звітувати, оскільки такими повноваженнями наділений інший суб`єкт владних повноважень, а саме комунальне підприємство «Полігон Екологія».

Отже, суд вважає що належним суб`єктом, який наділений вищезазначеними повноваженнями є комунальне підприємство «Полігон Екологія».

Згідно ч. 2 ст. 9 КАС Українисуд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, суд вважає, що у цій справі слід вийти за межі позовних вимог для ефективного захисту прав позивача.

Суд приходить до висновку, що належним способом захисту для поновлення прав позивача є зобов`язання комунального підприємства «Полігон Екологія» вчинити дії для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою м. Коломия, вул. Лісова № 34, зокрема демонтажу другого в`їзду на земельну ділянку за адресою м. Коломия, вул. Лісова № 32 та вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території.

Відповідно до ст. 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Оскільки, згідно Положення про управління комунального господарства Коломийської міської ради затвердженого рішенням Коломийської міської ради від 24.06.2022 року №2030-33/2022 «Про затвердження Положення про управління комунального господарства Коломийської міської ради» Управління комунального господарства Коломийської міської ради є виконавчим органом Коломийської міської ради, який підконтрольний та підзвітний Коломийській міській раді, підпорядкований виконавчому комітету Коломийської міської ради, Коломийському міському голові.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає за необхідне зобов`язати Управління комунального господарства Коломийської міської ради здійснити контроль за виконанням дій комунального підприємства «Полігон Екологія» для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою м. Коломия, вул. Лісова № 34, зокрема демонтажу другого в`їзду на земельну ділянку за адресою м. Коломия, вул. Лісова № 32 та вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління комунального господарства Коломийської міської ради щодо забезпечення належного стану системи поверхневого водовідведення на вулиці Лісовій у місті Коломиї Івано-Франківської області на ділянці, прилеглій до домогосподарства №32.

Зобов`язати комунальне підприємство "Полігон Екологія" вчинити дії для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , зокрема демонтажу другого в`їзду на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_2 та вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території.

Зобов`язати Управління комунального господарства Коломийської міської ради здійснити контроль за виконанням дій комунального підприємства «Полігон Екологія» для увідповіднення системи поверхневого водовідведення на вказаній ділянці до поперечного профілю вулиці, наведеного у проекті забудови земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , зокрема демонтажу другого в`їзду на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_2 та вилучення із профілю канави труб, надлишкових обсягів каміння, гравію, ґрунту, фрагментів бетону, інших сторонніх предметів; упорядкування прилеглої території.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники процесу:

позивач ОСОБА_3 (РНОКПП: НОМЕР_1 , АДРЕСА_4 );

відповідач - Управління комунального господарства Коломийської міської ради (ЄРДПОУ:31692820, вул. Відродження, 1, м. Коломия, Івано-Франківської області,78203);

відповідач - комунальне підприємство "Полігон Екологія" (ЄРДПОУ:3415811522, вул. Шкрумеляка, 36, м. Коломия, Івано-Франківської області,78203);

третя особа - Виконавчий комітет Коломийської міської ради (ЄРДПОУ:04054334, пр. М. Грушевського, 1, м. Коломия, Івано-Франківської області,78203);

третя особа - ОСОБА_2 (паспорт НОМЕР_2 , АДРЕСА_5 )

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2024
Оприлюднено29.01.2024
Номер документу116577481
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —300/6271/23

Постанова від 08.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Постанова від 08.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 21.02.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні