Рішення
від 13.09.2010 по справі 21040/10
КАГАРЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Сп рава №2- 1040\10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2010 року Кагарлицький районний суд Київської області під голов уванням судді - Іванюти Т.Є. розглянувши в місті Кагар лик в залі суду справу за по зовом ОСОБА_1 до Управлі ння Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі про визнання дій незаконними та зобов»язання провести перер ахунок пенсії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом м отивуючи тим, що він є потерп ілим від наслідків аварії н а ЧАЕС 4 категорії та постійн о проживає на території ра діоактивного забруднення. Відповідно до ст.. 51 Закону Ук раїни « Про статус та соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи», особам, ві днесеним до 4 категорії пови нна виплачуватись додатков а пенсія за шкоду, заподіян у здоров»ю в розмірі 15% міні мальної пенсії за віком.

Позивач зазначає, що розм ір виплачених вищезгаданих доплат не відповідає розмі ру встановленому Законом Укр аїни « Про статус та соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи». Відповіда ч на звернення позивача про д орахування та доплату вказ аних сум відмовився , посилаю чись на те, що доплати та дод аткова пенсія виплачувалас ь в порядку та в розмірах , ви значених постановами КМ Укра їни « Про компенсаційні вип лати особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської к атастрофи» № 836 від 26.07.1996 року та № 1 від 03.01.2002 року. Просить суд зобов»язати відповідача пр овести перерахунок раніше п ризначеної щомісячної дод аткової пенсії за шкоду, зап одіяну здоров»ю в розмірі 15% мінімальної пенсії за вік ом починаючи з 22 травня 2008 ро ку з послідуючою їх виплато ю згідно діючого законодавс тва на час виплати обом пози вачам.

Будучи належним чином повідомленим, позивач в с удове засідання не з»явив ся , надіслав до суду заяву в якій просить справу слух ати у його відсутність , на підставі наявних доказів у справі.

Представник відповідач а будучи належним чином пов ідомленим про день, час та мі сце розгляду справи в судо ве засідання не з»явився та н адав до суду заперечення про ти позову , просить відмовит и у його задоволенні та кло потання в якому просить спр аву провести на підставі на явних доказів у справі у відс утності його представника.

За вказаних умов суд ухв алив провести слухання спр ави у відсутність сторін н а підставі наявних доказів у справі, та на підставі ч. 2 с т. 197 ЦПК України розглянути с праву без фіксування судов ого процесу за допомогою зву козаписувального технічног о засобу .

Дослідивши письмові доказ и, суд вважає, що позов підляга є задоволенню з слідуючих пі дстав.

Судом встановлено, що позивач перебуває на облік у в УПФУ в Кагарлицькому рай оні Київської області як пен сіонер, що сторонами не осп орюється, та є зареєстровани м і постійно проживає в м . Кагарлик Київської області , яке згідно постанови КМ У країни від 23.07.1991 р. за № 106 ( додаток № 1) віднесено до зони посилен ого радіоекологічного контр олю.

Викладене підтверджуєтьс я наявними у справі письмов ими доказами, якими є: копії посвідчення особи, яка пост раждала від наслідків аврі ї на ЧАЕС на ім»я позивача; копія паспорта позивача ; ко пії листа відповідача.

Відповідно до ст. 51 Закону України « Про статус і соці альний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» осо бам віднесеним до 4 категорі ї додаткова пенсія за шкоду заподіяну здоров»ю призна чається у розмірі 15% мінімал ьної пенсії , відповідно і п озивач має право на таку до даткову пенсію, разом з тим, відповідачем такі вимоги щ одо позивача не виконуються. На це вказують встановлені обставини справи та розмір мінімальної пенсії за віком починаючи з 01.01.2008 року, встано влений на рівні прожитково го мінімуму для осіб, що втр атили працездатність( пенсі онерів). Так законом України « Про затвердження прожитко вого мінімуму на 2008 рік» прож итковий мінімум для осіб, як і втратили працездатність визначено з 01.01.2008 року- 470 грн., з 01.04.2008 року- 481 грн., з 01.07.2008 року- 482 грн., з 01.10.2008 року-498 грн.

Законом України № 835-УІ ві д 26.12. 2008 року « Про державний бю джет України на 2009 рік» ( стаття 54) прожитковий мінімум для ос іб, які втратили працездатн ість встановлений в розмірі , що діяли у грудні 2008 року, тоб то в розмірі 498 грн.

Оскільки закони України м ають вищу юридичну силу ніж інші нормативні акти, відпов ідач при виплаті згаданої д оплати до пенсії, додаткової пенсії та підвищення до пен сії мав керуватися положенн ями ст.. 51 Закону України « Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської ка тастрофи», а не постановами Кабінету Міністрів України , які є підзаконними актами.

Згідно ст.. 8 ЦПК України су д вирішує справи відповідн о до Конституції України, за конів України та міжнародн их договорів, згода на обов» язковість яких надана Верх овною Радою України або ін шому правовому акту, суд зас тосовує правовий акт, який м ає вищу юридичну силу.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року №10-р п/2008 визнано неконституційн ими ( втратили чинність) пол оження п.п. 28, 41 розділу ІІ « Про внесення змін до деяких зак онодавчих актів України» , За кону України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України», як ими були внесені на 2008 рік змі ни в ст. 39 Закону України « Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи».

Рішення Конституційного С уду України є обов»язковим д о виконання на території Укр аїни, остаточним і не може бу ти оскаржене.

Рішення Конституційног о Суду України у цій справі м ає преюдиціальне значення д ля судів загальної юрисдикці ї про розгляді ними позовів у зв»язку з правовідносинами , які виникли внаслідок дії по ложень Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни», визнаних неконститу ційними.

Ч. 2 ст. 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місц евого самоврядування, їх пос адові особи зобов»язані діят и лише на підставі , в межах по вноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та за конами України.

Відповідно до ст. 113 Консти туції України Кабінет Міні стрів України у своїй діяльн ості керується цією консти туцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Вер ховної Ради України, а також указами Президента України та постановами Верховної Р ади України, прийнятими від повідно до Конституції та за конів України.( стаття 113 в ред акції Закону № 2222-ІУ від 08.12.2004 ).

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конс титуції України закони, інші правові акти або їх окремі п оложення, що визнані неконст итуційними, втрачають чинніс ть з дня ухвалення Конститу ційним Судом України рішен ня про їх неконституційніст ь.

Згідно ст. 16 ЦК України кож на особа має право звернутис ь до суду за захистом свого о собистого немайнового права та інтересу. Способами захис ту цивільних прав та інтерес ів можуть бути визнання неза конними рішення, дій чи безді яльності органу державної влади, органу місцевого само врядування, їхніх посадових і службових осіб.

Оскільки закони України мають вищу юридичну силу на д урядовими нормативними акт ами, а Закон України « Про ста тус і соціальний захист гро мадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катас трофи» має особливу процеду ру внесення до нього змін та доповнень суд вважає, що при вирішенні даного спору підл ягають застосуванню саме по ложення ст.ст. 51, Закону Украї ни « Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи».

Розмір мінімальної зароб ітної плати на 2008 рік встанов лений Законом України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни», а мінімальний розм ір пенсії за віком встанов лений п. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов»язкове де ржавне пенсійне страхуванн я». На думку суду відповідач нарахував позивачу вказані суми доплат без врахування рішення Конституційного су ду України № 10- рп/2008 від 22.05.2008 рок у, згідно яких призупинення, о бмеження та скасування пра в і свобод громадян є неконст итуційними.

Тому відповідач повинен у в ідповідності до ст. 51 Закону У країни « Про статус і соціал ьний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи» виплач увати позивачу додаткову п енсію за шкоду заподіяну здо ров»ю в розмірі 15% мінімальн ої пенсії за віком починаючи з 22.05.2008 року, тобто з дня постан овлення рішення Конституці йного Суду.

У своїх запереченнях предс тавник відповідача просить відмовити у задоволенні поз ову так як діє згідно із закон одавством і виконує Закони України та постанови Кабін ету Міністрів України та вк азує на відсутність порядку перерахунку та виплати зазн ачених доплат до пенсії та ві дсутності відповідного фін ансування , що не може бути під ставою для відмови в задовол енні позовних вимог, так як с аме на органи Пенсійного фон ду України покладено обов»я зок перерахування та випла ти пенсії з відповідними доп латами та підвищеннями.

Виходячи з наведеного суд вважає, що відповідач мав п раво виплачувати відповідн о до згаданих вище законів п озивачу щомісячну додатко ву пенсію в розмірі 15 % міні мальної пенсії за віком.

Отже, з урахуваням всьог о наведеного суд приходить д о обгрунованого висновку, пр о необхідність захисту прав позивача шляхом зобов»язан ня відповідача здійснити п ерерахунок та виплату позив ачу щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров»ю , як особі, віднесе ної до категорії 4 в розмірі 15% мінімальної пенсії за ві ком з 22.05.2008 року з урахуванням в иплачених сум та вказаних д оплат з послідуючою їх випла тою згідно діючого законодав ства на час виплати.

Відповідно до ст..ст. 256, 257 Цив ільного Кодексу України поз овна давність це строк у ме жах якого особа може зверн утись до суду з вимогою про захист свого цивільного пра ва або інтересу. Загальна по зовна давність встановлюєт ься у три роки.

Суд вважає, що позивачами строк звернення до суду за захистом своїх прав не про пущений.

На підставі Декрету Ка бінету Міністрів України «Пр о Державне мито» позивач зві льнений від сплати держмита ( судового збору) на користь д ержави.

Керуючись ст.16 ЦК України, ст. 19,113,152 Конституції України, с т..ст. 51 Закону України «Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катас трофи»,. , Рішенням КСУ від 22.05.2008 р оку №10- рп\2008 , Закону України « Про внесення змін до Закону України про Державний бюдже т України на 2008 рік» , ст. ст.. 8,10,11 ,14, 57, 88, 215 ЦПК України , суд-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати дії Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київс ької області у відмові пров ести перерахунок та виплату пенсії неправомірними.

Зобов»язати Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київс ької області провести перер ахунок та виплату ОСОБА_1 щомісячної додаткової пе нсії за шкоду, заподіяну з доров»ю , в розмірі 15% мініма льної пенсії за віком відп овідно до ст. 51 вказаного Зако ну з 22.05.2008 року з урахуванням р аніше виплачених сум, вказа них доплат та проводити такі нарахування та виплату і над алі у законодавчо визначени х розмірах.

Стягнути на користь держа ви з Управління Пенсійног о фонду Українии в Кагарлиць кому районі Київської област і 8 грн. 50 коп судового збору.

Рішення може бути оскар жене до апеляційного суду К иївської області через Кага рлицький районний суд протя гом десяти днів, а особами , які брали участь у справі і не були присутніми в судово му засіданні протягом 10 днів з дня отримання копії рішенн я.

Суддя: підпис.

Згідно з оригіналом :суддя

Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено20.10.2010
Номер документу11662846
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —21040/10

Постанова від 22.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 29.03.2011

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Рішення від 13.09.2010

Цивільне

Кагарлицький районний суд Київської області

Іванюта Тетяна Євгенівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні