Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Харків
29 січня 2024 р. справа № 520/23117/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Старосєльцевої О.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без призначення судового засідання без повідомлення (виклику) осіб справу за позовом Комунального підприємства Зачепилівського водопровідно - каналізаційного підприємства (далі за текстом - позивач, заявник) до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, третя особа - Зачепилівська селищна рада, про скасування припису Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області №08 від 02 листопада 2020 року до Комунального підприємства Зачепилівського водопровідно-каналізаційного підприємства (код ЄДРПОУ 22673001) про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, -
встановив:
Позивач, Комунальне підприємство Зачепилівського водопровідно - каналізаційне підприємство (далі за текстом - позивач, заявник), у порядку адміністративного судочинства заявив вимоги про скасування припису Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області №08 від 02 листопада 2020 року до Комунального підприємства Зачепилівського водопровідно-каналізаційного підприємства (код ЄДРПОУ 22673001) про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 року позов - повернуто заявникові.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 05.09.2022 року ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 року скасовано, справу за позовом Комунального підприємства Зачепилівського водопровідно - каналізаційного підприємства до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про скасування припису - направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 10.01.2023 року прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі у порядку спрощеного позовного провадження; залучено в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету позову на стороні позивача - Зачепилівську селищну раду.
Аргументуючи заявлені позовні вимоги заявник зазначив, що оскаржуваний припис Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області не відповідає нормам чинного законодавства України, зобов`язує позивача вчинити дії, що суперечать нормам права та в майбутньому призведуть до настання несприятливих наслідків для позивача, а тому підлягає скасуванню.
Відповідач, Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області (далі за текстом - владний суб`єкт, адміністративний орган, контролюючий орган) з поданим позовом не погодився.
Аргументуючи заперечення зазначив, що оскаржуваний припис прийнятий відповідачем правомірно; рішеннями Харківського окружного адміністративного суду по справам №520/1026/21, №520/7650/21 встановлено та підтверджено правомірність проведення перевірки позивача, за результатами якої винесено спірний припис.
Третя особа письмових пояснення до суду не надала, про розгляд справи повідомлялась належним чином.
Ухвалою суду від 29.11.2023р. витребувано від Зачепилівського водопровідно - каналізаційного підприємства: належним чином завірену копію договору із споживачем ОСОБА_1 №1199 від 26.02.2006 року з усіма додатками та додатковими угодами щодо внесення до цього договору змін; витребувано від Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області: належним чином завірену копію договору із споживачем ОСОБА_1 №1199 від 26.02.2006 року з усіма додатками та додатковими угодами щодо внесення до цього договору змін; витребувано від Зачепилівської селищної ради: належним чином завірену копію рішення IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу" з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати ним чинності; належним чином завірену копію рішення Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП" з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати чинності цим рішенням; належним чином завірену копію рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 " з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати чинності цим рішенням.
05.12.2023р. від Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області до суду надійшла заява про виконання ухвали суду з копією договору із споживачем ОСОБА_1 №1199 від 26.02.2006 року з угодою від 31.08.2015р.
02.01.2024р. на виконання ухвали суду від 29.11.2023р. від Зачепилівської селищної ради до суду надійшли належним чином завірені копії рішення IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу" з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати ним чинності; рішення Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП" з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати чинності цим рішенням; рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 " з відомостями стосовно чинності цього рішенням або втрати чинності цим рішенням.
Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.
Установлені судом обставини спору полягають у наступному.
На підставі звернення громадянки ОСОБА_1 від 12.08.2020, яке надійшло від народного депутата України Світличної Ю., відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області "Про проведення позапланової перевірки" №2301 від 20.10.2020 та направлення №2043 від 20.10.2020, в період з 26.10.2020 по 27.10.2020 посадовими особами відповідача проведено позапланову перевірку КП "ЗВКП" з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.
Перевіркою встановлено, що КП Зачепилівське ВКП сформувало тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які були встановлені згідно з рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП" з порушенням чинного законодавства.
За результатами проведення перевірки, контролюючим органом був складений акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 27.10.2020 №2044 (далі за текстом - Акт перевірки).
Посилаючись на висновки Акту перевірки, контролюючим органом був складений припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін №08 від 02.11.2020, яким зобов`язано позивача:
1) В 30-денний термін з дня отримання припису звернутися до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП";
2) Проводити нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з Рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування тарифів на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу", в розмірі 20,68 грн/мЗ (з ПДВ) та Рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 " у розмірі 39,54 грн/м3 (з ПДВ);
3) Зменшити нарахування споживачу ОСОБА_1 за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020, провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги".
27.10.2020р. контролюючим органом складено протокол 27.10.2020 №12 про адміністративне правопорушення на відповідальну особу ОСОБА_2 за ознаками порушення, передбаченого ч.1 ст. 165-2 КУпАП України, та відносно ОСОБА_2 винесено постанову по справі про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 за ч.1 ст. 165-2 КУпАП.
Не погоджуючись з правомірністю прийнятою постановою по справі про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 за ч.1 ст. 165-2 КУпАП відносно ОСОБА_2 , та припису №08 від 02.11.2020, ОСОБА_2 звернулась до Зачепилівського районного суду Харківської області з відповідним позовом в межах справи №952/925/20.
Рішенням Зачепилівського районного суду Харківської області від 24.12.2020 по справі №952/925/20 скасовано постанову по справі про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 за ч.1 ст. 165-2 КУпАП відносно ОСОБА_2 , а справу закрито; скасовано припис №08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 15.04.2021 по справі №952/925/20 апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області задоволено частково. Рішення Зачепилівського районного суду Харківської області від 24.12.2020 по справі № 952/925/20 скасовано в частині задоволення позовних вимог ОСОБА_2 про скасування припису № 08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. Справу № 952/925/20 в частині позовних вимог ОСОБА_2 про скасування припису № 08 від 02.11.2020 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін було направлено для продовження розгляду до Харківського окружного адміністративного суду. Рішення Зачепилівського районного суду Харківської області від 24.12.2020 по справі № 952/925/20 в частині задоволення позовних вимог про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення №60-12 від 02.11.2020 за ч.1 ст. 165-2 КУпАП відносно ОСОБА_2 та закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення змінено з мотивів та підстав задоволення позову.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.06.2021 було прийнято справу №952/925/20 до свого провадження в частині позовних вимог ОСОБА_2 про скасування припису № 08 від 02.11.2020р. про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін направлено для продовження розгляду до Харківського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 11.10.2021 по справі №952/925/20 за клопотанням ОСОБА_2 (позивача) було залишено без розгляду адміністративний позов в частині скасування припису.
Крім того, 22.12.2020р. з метою проведення перевірки виконання відповідачем припису від 02.11.2020 №08 щодо усунення порушень, виявлених попередньою перевіркою, позивачем прийнято наказ від 22.12.2020 №2863 "Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю)".
29.12.2020р. відповідачем направлена вимога до позивача про надання документів, необхідних для здійснення перевірки.
За результатами перевірки суб`єкта господарювання, уповноваженими особами Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області складено акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 30.12.2020 №2531, яким було встановлено порушення законодавства, зокрема щодо не виконання вимог припису №08 від 02.11.2020р.
31.12.2020р. Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області прийнято рішення №6.0-15 про застосування адміністративно-господарських санкцій до позивача штраф у розмірі 34000,00 грн. за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: абз. 3 ст. 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V, не виконання вимоги припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 02.11.2020 №08, а саме: в 30-денний термін з дня отримання припису не звернулося до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170; не провело нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 та рішенням Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221; не зменшило споживачу ОСОБА_1 нарахування за спожиті комунальні послуги за період з 01.09.2019 по 30.09.2020.
Не погодившись з рішення №60-15 від 31.12.2020 про застосування адміністративно-господарських санкцій Комунальне підприємство "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з відповідним позовом в межах справи 520/1026/21.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.08.2022р. по справі №520/1026/21 адміністративний позов Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення - залишено без задоволення.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 05.04.2023 апеляційну скаргу Комунального підприємства Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.08.2022 по справі № 520/1026/21 за позовом Комунального підприємства Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про визнання протиправним та скасування рішення повернуто скаржнику.
В свою чергу, Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області у 2021 році звернулося до Харківського окружного адміністративного суду щодо стягнення суми штрафу - 34000,00 грн. в межах справи №520/7650/21.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 29.06.2023 по справі №520/7650/21, яке набрало законної сили 30.07.2021р., позов задоволено; стягнуто з Комунального підприємства "Зачепилівське" Зачепилівської селищної ради на користь Державного бюджету України 34000,00 грн.
КП Зачепилівське ВКП, стверджуючи про протиправність управлінських волевиявлень адміністративного органу з приводу винесення припису № 08 від 02.11.2020р., звернулось до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд вважає, що до відносин, які склались на підставі встановлених обставин спору, підлягають застосуванню наступні норми права.
Частиною 2 ст.19 Конституції України проголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 16 Закону України "Про ціни та ціноутворення" органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами; інші органи, визначені законом.
Пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667, передбачено, що серед основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення відповідно до закону державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Згідно з пп. 11 п. 4 вказаного Положення Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін: здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснює державний нагляд (контроль) за достовірністю інформації, зазначеної у документах про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; надає у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, суб`єктам господарювання обов`язкові до виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Пунктом 7 зазначеного Положення Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон України № 877-V).
Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України № 877-V державним наглядом (контролем) є діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Відповідно до статті 3 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначеному законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).
Статтею 7 Закону № 877-V встановлено, що для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
Відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акту; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід. Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства. В останній день перевірки два примірники акту підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом. Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.
Згідно ч. 7 ст. 6 Закону № 877-V на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За положеннями ч.ч. 8, 9 ст. 7 цього Закону припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
Розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов`язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).
Розпорядження може передбачати застосування до суб`єкта господарювання санкцій, передбачених законом.
Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.
Пунктами 5, 8 статті 18 Закону України "Про ціни і ціноутворення" визначено, що уповноважені органи мають право: вимагати від суб`єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
З аналізу наведених вище положень чинних нормативно-правих актів вбачається, що відповідач уповноважений на здійснення контролю у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.
Положеннями ст. 21 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що суб`єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю).
У спірних правовідносинах, дії щодо проведення перевірки позивачем не оскаржуються.
За результатами проведеної перевірки відповідачем було складено припис про виконання вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін № 08 від 02.11.2020.
Зі змісту Акту перевірки вбачається наступне.
Комунальне підприємство Зачепилівського водопровідно - каналізаційне підприємство (далі по тексту - КП Зачепилівське ВКП) є підприємством, основною діяльністю якого є надання послуг централізованого водопостачання та послуг централізованого водовідведення для населення, бюджетних установ та інших споживачів.
Рішенням вісімнадцятої сесії Зачепилівської селищної ради V скликання від 31.08.2008 №383 "Про затвердження тарифів водопостачання по водоканалу", було затверджено тарифи на водопостачання населенню в розмірі: водокористування - 5,42 грн/м3 з ПДВ; каналізація - 15,00 грн/м3 з ПДВ.
За період 2014-2018 роки підприємство в подальшому провадило коригування тарифів на послуги водопостачання, шляхом збільшення за зміною основних складових тарифу, та затвердженням рішень Зачепилівської селищної ради. Тарифи на послуги водовідведення залишались без змін.
З 1 травня 2019 року введено в дію Закон України від 09.11.2017 №2189-VІІІ "Про житлово-комунальні послуги", комунальними послугами у розумінні статті 5 вказаного Закону є, зокрема, послуги з: централізованого водопостачання та централізованого водовідведення.
До вересня 2019 року на підприємстві діяли тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що були затверджені:
Рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу", було затверджено тарифи на водопостачання населенню в розмірі: водопостачання - 20,68 грн/м3 з ПДВ.
Рішенням Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 ", яким поширено дію тарифів на водовідведення у розмірі 39,54 грн/м3 з ПДВ для споживачів будинків № 1,3 за вказаною адресою.
Рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП" погоджено тарифи на послуги централізованого водопостачання у розмірі: - 24,37 грн/м3 з ПДВ; централізованого водовідведення у розмірі - 42,85 грн/м3 з ПДВ.
26.02.2006 року між позивачем та споживачем ОСОБА_1 було укладено договір №1199 від 26.02.2006 року на відпуск води із комунального водопроводу та прийом стоків до комунальної каналізації, який на момент проведення перевірки був чинним.
Під час перевірки виявлені порушення п. 3 розділу VІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про житлово-комунальні послуги", з огляду на наступне.
У зв`язку з тим, що підприємством не укладено новий договір зі споживачем (яка мешкає в багатоквартирному будинку) після 01 травня 2019 року, а також враховуючи той факт що в новій класифікації відсутні послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, орган місцевого самоврядування після 01 травня 2019 року не мав повноважень встановлювати тарифи на вказані послуги. Таким чином, тарифи на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, що затверджені рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170, не відповідають нормам чинного законодавства, а саме вимогам Закону України "Про житлово-комунальні послуги". У зв`язку зі здійсненими підприємством нарахувань споживачу ОСОБА_1 , за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020 здійснені з порушеннями норм чинного законодавства, підприємству необхідно провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
При цьому, посилаючись на висновки Акту перевірки, контролюючим органом був складений спірний припис №08 від 02.11.2020, яким зобов`язано позивача:
1) В 30-денний термін з дня отримання припису звернутися до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП";
2) Проводити нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з Рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування тарифів на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу", в розмірі 20,68 грн/мЗ (з ПДВ) та Рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 " у розмірі 39,54 грн/м3 (з ПДВ);
3) Зменшити нарахування споживачу ОСОБА_1 за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020, провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги".
У подальшому, 05.11.2020 року позивачем зі споживачем ОСОБА_1 укладено договір про надання послуг з централізованого водопостачання у розмірі: 24,37 грн/м3 та централізованого водовідведення у розмірі - 42,85 грн/м3 з ПДВ (особовий рахунок споживача 1199).
Згідно довідки наданої КП Зачепилівське ВКП про стан розрахунків за послуги централізованого водопостачання та водовідведення по особистому рахунку № НОМЕР_1 по ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 , за період з 01.10.2020 - по 01.11.2021 споживачем сплачувались послуги централізованого водопостачання та водовідведення.
З наданих Зачепилівською селищною радою пояснень вбачається, що Рішення IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 та Рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 втратили чинність; діючим рішенням є Рішення Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170.
Продовжуючи розгляд справи по суті, суд зазначає наступне.
З 1 травня 2019 року в повному обсязі введено в дію Закон України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон).
З цієї дати визнано таким, що втратив чинність Закон України від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги".
Згідно з вказаним Законом визначено нову класифікацію житлово-комунальних послуг, нову систему взаємовідносин, що виникатимуть у процесі надання та споживання цих послуг, передбачено різні моделі договірних відносин у сфері комунальних послуг, а також визначено особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання комунальних послуг у багатоквартирному будинку, змінено підходи до формування тарифів на комунальні послуги та нарахування плати споживачам, запроваджено відповідальність за неналежне виконання договору як для виконавців комунальних послуг, так і для споживачів цих послуг.
Практична реалізація нововведень, передбачених Законом, можлива за умови укладення договорів про надання комунальних послуг за правилами та особливостями, визначеними Законом (тобто, нових договорів про надання комунальних послуг).
Відповідно до статті 12 Закону надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.
При цьому пунктом 4 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону передбачено, що не пізніш як протягом одного року з дня введення в дію цього Закону (тобто, не пізніш як 01.05.2020) співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною першою статті 14 цього Закону, а виконавці комунальних послуг - укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.
У разі якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не оберуть одну з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою статті 14 Закону, та/або не дійдуть згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують постачання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником після 01.05.2020 буде укладено індивідуальний договір про надання комунальної послуги з урахуванням особливостей, визначених частиною сьомою статті 14 Закону.
Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач) (ч. 1 ст. 12 Закону).
Договір про надання комунальної послуги укладається між виконавцем відповідної послуги та споживачем або особою, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача, або з управителем багатоквартирного будинку з метою постачання електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку (ч. 1 ст. 13 Закону).
Договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком (зміни до нього) від імені всіх співвласників багатоквартирного будинку укладається з визначеним відповідно до законодавства управителем співвласником (співвласниками), уповноваженим (уповноваженими) на це рішенням зборів співвласників. Такий договір підписується на умовах, затверджених зборами співвласників, та є обов`язковим для виконання всіма співвласниками (ч. 1 ст. 15 Закону).
Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг, зокрема і в багатоквартирних будинках, визначаються статтями 13 - 15 Закону.
Враховуючи особливості перехідного періоду, а саме періоду від моменту введення в дію Закону (01.05.2019) до моменту укладення нових договорів про надання комунальних послуг пунктом 3 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону передбачено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону (тобто, до 01.05.2019), зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг протягом одного року з дати введення в дію цього Закону (тобто, до 01.05.2020). У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
Відповідно до пункту 2 частини третьої статті 4 Закону та статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
З 01.05.2019 комунальними послугами у розумінні статті 5 Закону є, зокрема, послуги з: постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення.
Таким чином, з 1 травня 2019 року органи місцевого самоврядування можуть (мають повноваження) встановлювати тарифи саме на ці комунальні послуги.
Згідно з п.1.ч.1 ст.13 Закону України від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" (який втратив чинність з 1 травня 2019 року) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо).
Отже, повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення, централізованого постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), із зазначеної дати у органів місцевого самоврядування відсутні.
Відтак органи місцевого самоврядування з 1 травня 2019 року мають повноваження на встановлення тарифів саме на комунальні послуги встановлені Законом України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги", зокрема: централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.
Із вищенаведеного вбачається, що з цієї дати повноваження на встановлення тарифів (у тому числі за результатами коригування) на комунальні послуги, які були передбачені Законом України від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" та надаються за раніш укладеними договорами у органів місцевого самоврядування відсутні.
Практична реалізація нововведень, передбачених Законом України від 09.11.2017 № 2189-VIII, зокрема, що регулюють надання та оплату комунальних послуг, можлива за умови укладення договорів про надання комунальних послуг між виконавцями комунальних послуг і споживачами за правилами та особливостями, визначеними Законом (тобто, нових договорів про надання комунальних послуг).
Колегію суддів Другого апеляційного адміністративного суду у Постанові від 15.04.2021 по справі №952/925/20 сформовано наступний висновок.
"При цьому Прикінцевими та Перехідними положеннями цього Законом (із змінами, внесеними згідно із Законом № 540-IX від 30.03.2020) чітко визначено умови перехідного періоду.
По-перше, передбачено, що до дати набрання чинності договорами про надання комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом (тобто, до дати набрання чинності новими договорами про надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами), договори про надання комунальних послуг, які укладені до введення в дію цього Закону (тобто, до 01.05.2019), зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами (пункт 3 розділу VI Закону);
По-друге, передбачено, що нові договори про надання комунальних послуг між споживачами та виконавцями цих послуг мають бути укладені протягом п`яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України. У разі якщо згідно з договорами про надання комунальних послуг, укладеними до введення в дію цього Закону, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самий строк і на тих самих умовах.
По-третє, Законом встановлено, що не пізніш як протягом п`яти місяців з дня завершення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком зобов`язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно з частиною першою статті 14 цього Закону (пункт 4 розділу VI Закону);
Також, передбачено, що у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не приймуть рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги протягом строку, визначеного Законом, між виконавцем та кожним співвласником укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги відповідно до частини сьомої статті 14 цього Закону (пункт 5 розділу VI Закону).
Отже, до переходу на нові договори про надання комунальних послуг, що укладатимуться за правилами, визначеними Законом, та відповідно до типових договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України окремо для різних моделей організації договірних відносин, продовжують діяти старі договори про надання комунальних послуг, що укладалися за вимогами Закону України від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" (із змінами) та Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, як для споживачів багатоквартирних будинків, так і для споживачів приватного сектору.
Тарифи на комунальні послуги є однією із істотних умов договорів про надання комунальних послуг.
Таким чином, в умовах дії договорів про надання комунальних послуг, що укладалися до 01.05.2019, до споживачів застосовуються тарифи, встановленні відповідним уповноваженим органом до 01.05.2019.
Тож до моменту укладення нових договорів про надання комунальних послуг за вимогами і правилами Закону, нарахування плати за комунальні послуги підприємствами тепло-, водопостачання та водовідведення здійснюється відповідно до умов договорів, укладених до 01.05.2019.
Слід зауважити, що з 01.05.2019 Законом змінено не лише назви комунальних послуг, а й змінено підходи до їх надання, обліку, адміністрування, порядку формування та встановлення тарифів.
Застосування тарифів на комунальні послуги, передбачених статтею 5 Закону (послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами), які встановлені уповноваженими органами (органами місцевого самоврядування та Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг) після 01.05.2019, може здійснюватися виключно в умовах переходу на нові договори про надання комунальних послуг.
Встановленню уповноваженими органами тарифів на комунальні послуги, що визначені статтею 5 Закону (тарифів на послуги з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами), має передувати:
- отримання підприємством інформації щодо споживачів, яким надаватиметься відповідна комунальна послуга, з урахуванням обраних співвласниками багатоквартирних будинків моделей організації договірних відносин (у т.ч. будинків, у яких створено ОСББ та ЖБК);
- формування економічно обґрунтованих витрат, пов`язаних з наданням комунальних послуг, враховуючи необхідність виведення зі складу тарифів на комунальні послуги витрат, пов`язаних із абонентським обслуговуванням (в частині багатоквартирних будинках, де буде укладено індивідуальні договори та виставлятиметься до оплати окремий платіж - плата за абонентське обслуговування);
- повного перегляду підприємствами діючих тарифів і їх структури з урахуванням положень Закону, а також порядків формування тарифів, приведених у відповідність до вимог цього Закону.
Відповідні роз`яснення щодо введення в дію з 01.05.2019 Закону було розміщено на офіційному сайті Мінрегіону, а також листом Мінрегіону від 02.05.2019 № 7/10.1/7260-19, який надіслано направлено на адреси обласних, Київської міської державних адміністрацій."
У спірних правовідносинах 26.02.2006 року між позивачем та споживачем ОСОБА_1 було укладено договір №1199 на відпуск води із комунального водопроводу та прийом стоків до комунальної каналізації, тарифи якого були відкориговані згідно рішення IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 та рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 на послуги з водопостачання та водовідведення.
Спірним питанням є застосування тарифів за рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП".
Дослідивши текст даного рішення встановлено, що ним погоджено тарифи на послуги централізованого водопостачання у розмірі: - 24,37 грн/м3 з ПДВ; централізованого водовідведення у розмірі - 42,85 грн/м3 з ПДВ.
При цьому дане рішення прийнято 20.08.2019 р., керуючись ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та ст. 31.п.3 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" без зазначення дати та номеру Закону, за зверненням начальника КП Зачепилівське ВКП №909/02.01-20 від 14.08.2019р.
Однак, п.3 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" наявний лише в Законі від 24 червня 2004 року № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги", який втратив чинність з 1 травня 2019 року.
Згідно зі п.3 ст.31 цього Закону було встановлено, що органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання). При встановленні цін/тарифів на послуги, які виробляються суб`єктами природних монополій, діяльність яких регулюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, відповідно до законодавства, повноваження органів місцевого самоврядування поширюються виключно на тариф (складову тарифу), який (яка) не підлягає встановленню цими національними комісіями.
До матеріалів справи позивачем наданий договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (особовий рахунок споживача 1199) який був укладений між позивачем зі споживачем ОСОБА_1 05.11.2020 року.
Однак, до укладення цього договору позивач відповідно до рішення Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення" відкоригував тарифи за договором укладеним 26.02.2006 року між позивачем та споживачем ОСОБА_1 №1199 на відпуск води із комунального водопроводу та прийом стоків до комунальної каналізації.
Отже, з огляду на викладене, суд погоджується з висновком відповідача, що позивач не правомірно застосував споживачу ОСОБА_1 у період з 01.09.2019 по 30.09.2020 тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що затверджені рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170.
При цьому суд зазначає, що правомірність укладення договору про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (особовий рахунок споживача 1199) який був укладений між позивачем зі споживачем ОСОБА_1 05.11.2020 року, встановлення тарифів та здійснення розрахунків за цим договором не входить до предмета доказування у даній справі.
Окремо суд зазначає, що Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 15.04.2021 по справі №952/925/20 сформовано висновок, що суб`єктом господарювання - КП "Зачепилівське ВКП" всупереч вимогам закону на момент проведення перевірки не було укладено нові договори про надання послуг з централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами із споживачами, які б відповідали вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 5 липня 2019 року №690 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 р. № 1070 "Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами і типового договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 березня 2019 року № 318 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" та додатку до Правил, проте застосовано затверджені 20.08.2019 селищною радою нові тарифи, що призвело до необґрунтованих нарахувань плати за надані послуги споживачам, в тому числі ОСОБА_1 , за звернення якої було ініційовано проведення перевірки відповідачем.
Відповідно до ч.4 ст. 78 КАС України Обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість винесення оскаржуваного припису.
Продовжуючи вирішення спору, суд зважає, що критерії законності управлінського волевиявлення (як у формі рішення, так і у формі діяння) владного суб`єкта викладені законодавцем у приписах ч.2 ст.2 КАС України, а у силу ч.2 ст.77 КАС України обов`язок доведення факту дотримання цих критеріїв покладений на владного суб`єкта шляхом подання до суду доказів та наведення у процесуальних документах доводів як відповідності закону вчиненого волевиявлення, так і помилковості аргументів іншого учасника справи.
У розумінні ч.1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
При цьому, згідно з ч.1 ст.73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, а у силу запроваджених частинами 1 і 2 ст.74 КАС України застережень суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням встановленого законом порядку або не підтверджені визначеними законом певними засобами доказування.
Відповідно до ч.1 ст.75 КАС України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи, а за правилом ч.1 ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Із положень частин 1 і 2 ст.77 КАС України у поєднанні з приписами ч.4 ст.9, абз.2 ч.2 ст.77, частин 3 і 4 ст.242 КАС України слідує, що владний суб`єкт повинен доводити обставини фактичної дійсності у спорі за стандартом доказування - "поза будь-яким розумним сумнівом", у той час як до приватної особи підлягає застосуванню стандарт доказування - "баланс вірогідностей".
Разом із тим, суд вважає, що саме лише неспростування владним суб`єктом задекларованого, але не доведеного документально твердження приватної особи про конкретну обставину фактичної дійсності, не спричиняє виникнення безумовних та беззаперечних підстав для висновку про реальне існування такої обставини у дійсності.
І хоча спір безумовно підлягає вирішенню у порядку ч.2 ст.77 КАС України, однак суд повторює, що реальність (справжність та правдивість) конкретної обставини фактичної дійсності не може бути сприйнята доведеною виключно через неспростування одним із учасників справи (навіть суб`єктом владних повноважень) декларативно проголошеного, але не доказаного твердження іншого учасника справи, позаяк протилежне явно та очевидно прямо суперечить меті правосуддя - з`ясування об`єктивної істини у справі.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Тлумачення змісту цієї норми процесуального закону викладено у постанові Верховного Суду від 07.11.2019р. по справі №826/1647/16 (адміністративне провадження № К/9901/16112/18), де указано, що обов`язковою умовою визнання протиправним управлінського волевиявлення суб`єкта владних повноважень є доведення приватною особою факту порушення власних прав (інтересів) та доведення факту невідповідності закону оскарженого управлінського волевиявлення.
Перевіряючи наведені учасниками спору аргументи приєднаними до справи доказами, оцінивши добуті докази за правилами ст.ст.72-77, 90, 211 КАС України, підсумовуючи викладені вище міркування, суд доходить до переконання про те, що владний суб`єкт у спірних правовідносинах забезпечив дотримання ч.2 ст.19 Конституції України.
Відтак, позов не підлягає задоволенню.
При розв`язанні спору, суд, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі Гарсія Руїз проти Іспанії, від 22.02.2007р. у справі Красуля проти Росії, від 05.05.2011р. у справі Ільяді проти Росії, від 28.10.2010р. у справі Трофимчук проти України, від 09.12.1994р. у справі Хіро Балані проти Іспанії, від 01.07.2003р. у справі Суомінен проти Фінляндії, від 07.06.2008р. у справі Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії), тому надав повну і вірну оцінку усім юридично значимим факторам,доводам і обставинам справи; дослухався до усіх ясно і чітко сформульованих та здатних вплинути на результат вирішення спору аргументів сторін; вичерпно реалізував юридичні механізми з`ясування об`єктивної істини.
Розподіл судових витрат по справі слід здійснити відповідно до ст.139 КАС України та Закону України "Про судовий збір".
Керуючись ст.ст.8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст.6-9, ст.ст.241-243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
вирішив:
Позов - залишити без задоволення.
Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).
Суддя О.В. Старосєльцева
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2024 |
Оприлюднено | 01.02.2024 |
Номер документу | 116646329 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Старосєльцева О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні