Справа № 420/26948/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «МДХД» з позовною заявою до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю «МДХД» податкову накладну №18 від 23.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 23.05.2023 року, податкову накладну №21 від 29.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 29.05.2023 року, податкову накладну №24 від 29.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 29.05.2023 року.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачам строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу - відповіді на відзиви.
Позов обґрунтований позивачем тим, що у квитанціях від 14.06.2023 року, від 15.06.2023 року відповідачем взагалі не зазначено конкретного переліку необхідних для «розблокування» реєстрації ПН документів; форма самого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН передбачає, що при відмові в реєстрації ПН необхідно поставити відмітку навпроти однієї з 2-х причин та необхідно у строчці «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи), підкреслити документи, які надані на думку відповідача складені платником податку із порушенням законодавства, однак, аналіз змісту рішень не містить зазначених підкреслень, а так само не зазначено які саме порушення законодавства начебто допущено позивачем. При цьому, позивачем було надано вичерпний перелік необхідних документів про підтвердження його статусу та підстав виникнення першої події складання спірних податкових накладних, зокрема видаткових накладних. Крім того, податкові накладні було складено по першій події - відвантаження товару, а тому документи про оплату поставленого товару, у відповідності до умов договору, позивач не мав в принципі на момент складання вказаних податкових накладних. Платіжна інструкція №713, що підтверджує факт оплати вартості поставлених позивачем товарів, датовано 30.06.2023 року. Тобто ані на дату прийняття оскаржуваних рішень, ані на дату подання позивачем скарг на оскаржувані рішення відповідача, позивач фізично не мав можливості надати копію розрахункового документу, що в своє чергу стало підставою для залишення відповідачем скарг без задоволення. Очевидно, що в даних випадках податковий орган підійшов формально. У зв`язку із чим позивач вважає, що рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості індивідуального акту є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено.
З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідачі позов не визнають та зазначають, що станом на час зупинення реєстрації податкових накладних згідно інформаційної системи контролюючого органу відсутня подана таблиця даних платника податку на додану вартість з кодами УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2106, що відповідає проведеним операціям на які складені вищевказані податкові накладні. Отже, відомості щодо кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2106 є непідтвердженими. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДПС України позивачу повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена. Також, даними квитанціями запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Надалі платник податку направив засобами електронного зв`язку повідомлення від 20.06.2023 року №1, №2, №3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, за рішенням Комісії №9047814/44513050 від 22.06.2023 року, №9047813/44513050 від 22.06.2023 року, №9047814/44513050 від 22.06.2023 року позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних від 20.06.2023 року №1, №2, №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідачі зазначають, що разом з повідомленнями №1, №2, №3 від 20.06.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено на розгляд Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС в Одеській області було надано 11, 12, 11 додатків відповідно. В той же час позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня не надано будь-яких фінансових документів, що підтверджували б перерахування грошових коштів на рахунок позивача за поставлений згідно договору поставки товару №0102-Т. Також, відповідно до умов договору найменування, асортимент, номенклатура, кількість, ціна і вартість товару визначаються у видаткових накладних та/або Специфікаціях (Додатках), втім їх на розгляд Комісії регіонального рівня надано не було. Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача, заперечення відповідачів, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю «МДХД» є юридичною особою, основним видом діяльності якого за кодом КВЕД є: 46.19 діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.
01.02.2022 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «МДХД» (постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕГАПОЛІС 2000» (покупець) укладено договір поставки товару №0102-Т, за умовами якого постачальник зобов`язується на вимогу (за заявкою) покупця поставити і передати у власність товар, а покупець зобов`язується в порядку та на умовах цього договору приймати та оплачувати цей товар (аркуші справи 47-51).
На виконання умов договору поставки від 01.02.2022 року №0102-Т Товариством з обмеженою відповідальністю «МДХД» були надані Товариству з обмеженою відповідальністю «МЕГАПОЛІС 2000» видаткова накладна №107 від 23.05.2023 року на суму 9600,77 грн., у т.ч. ПДВ 1600,13 грн., видаткова накладна №110 від 29.05.2023 року на суму 100152 грн., у т.ч. ПДВ 16692 грн., видаткова накладна №113 від 29.05.2023 року на суму 119412 грн., у т. ч. ПДВ 19902 грн. (аркуші справи 52, 58, 64).
Факт сплати грошових коштів в сумі 284000 грн. Товариством з обмеженою відповідальністю «МЕГАПОЛІС 2000» на користь позивача підтверджується платіжною інструкцією №713 від 30.06.2023 року (аркуш справи 70).
За результатами здійснення господарської операції Товариство з обмеженою відповідальністю «МДХД» виписало та направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №18 від 23.05.2023 року, №21 від 29.05.2023 року, №24 від 29.05.2023 року (аркуші справи 55-56, 61-62, 67-68), проте позивачем отримано квитанції про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, реєстрація податкової накладної Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару 1212, 2106 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник «D»=1.2103% та «Р»=58866.69, «Р»=75558.69, «Р»=83930.74. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуші справи 57, 63, 69).
На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено до комісії Головного управління ДПС в Одеській області повідомлення про надання пояснень щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 20.06.2023 року, №2 від 20.06.2023 року, №3 від 20.06.2023 року та копії документів (аркуші справи 90-91, 96-97, 103-104).
Проте, рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050 позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних №18 від 23.05.2023 року, №21 від 29.05.2023 року, №24 від 29.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання позивачем копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні (аркуш справи 92-93, 98-99, 105-106).
Позивач не погодився із зазначеними рішеннями та звернувся до Державної податкової служби України зі скаргами про їх скасування, проте рішеннями за результатами розгляду скарг щодо рішень про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (аркуші справи 94-95, 102, 109).
Позивач не погодився із рішеннями від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050 та звернувся до суду з цим позовом.
Відповідно до п. 12, 13 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та перевірка, за результатами якої формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.
Згідно п. 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D= S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками, визначеними статтею 193 Кодексу, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5, 6 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п. 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 «Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 року №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Зі змісту квитанцій про зупинення реєстрації податкової накладної вбачається, що контролюючий орган сформував висновок про відповідність податкових накладних п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, що є достатнім для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Додатком 3 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165, встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій зазначено, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі.
Суд не приймає до уваги посилання відповідача у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних на те, що обсяг постачання товару/послуги 2106 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, а також посилання в відзиві на не подання таблиці даних платника податку на додану вартість а отже, не підтвердження відомостей щодо Коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2106, оскільки подання такої таблиці є правом платника податків.
Згідно висновків Верховного Суду від 07 грудня 2022 року у справі №500/2237/20, які враховуються судом, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Крім того, згідно висновків Верховного Суду у постанові від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, які враховуються судом, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, для кожного критерію передбачений самостійний список документів, за умови подання якого, приймається рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому загальне посилання на Вичерпний перелік документів контролюючим органом не є достатнім, а перелік документів, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення контролюючим органом, повинен бути конкретизований та чіткий. Дотримання вимоги чіткості і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Недотримання принципу правової визначеності під час зупинення реєстрації податкових накладних призвело до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу, внаслідок чого у відповідача виникла можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Вказане, на думку суду, призвело до прояву суб`єктом владних повноважень негативного розсуду, внаслідок чого платник податків не зміг належним чином виконати свої обов`язки, мета яких - реєстрація податкової накладної.
Крім того, в оскаржуваних рішеннях не зазначено конкретних причин відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки не зазначено чіткого переліку наданих позивачем документів, які були складені із порушенням законодавства, що могло б позбавити можливості відповідача прийняти рішення про реєстрацію цих податкових накладних.
Суд також звертає увагу на те, що платіжна інструкція №713, що підтверджує факт оплати вартості поставлених позивачем товарів, датована 30.06.2023 року у зв`язку із чим на дату прийняття оскаржуваних рішень та на дату подання позивачем скарг на оскаржувані рішення відповідача, позивач фізично не мав можливості надати копію розрахункового документу.
Також, з матеріалів справи вбачається, що позивачем до податкового органу надавалися первинні документи щодо яких відповідачі не зазначають будь-яких невідповідностей та не можливість встановити зміст і обсяг господарських операцій за цими документами, їх дефектність, тощо.
Таким чином, оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050 є необґрунтованими та протиправними, а тому підлягають скасуванню судом.
Враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних №18 від 23.05.2023 року, №21 від 29.05.2023 року, №24 від 29.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх направлення до податкового органу.
Відповідно до п. 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем податкові накладні є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, у зв`язку із чим, враховуючи протиправність оскаржуваних рішень відповідач має бути зобов`язаний судом здійснити реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх направлення до податкового органу.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи те, що позовні вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідними вимогами від визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкових накладних, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 8052 грн. у відповідності до ст. 139 КАС України має бути стягнута з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД».
Керуючись ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД» (вул. Чорноморського козацтва, буд. 72А, офіс, 1, м. Одеса, 65033, код ЄДРПОУ 44513050) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю «МДХД» податкову накладну №18 від 23.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 23.05.2023 року, податкову накладну №21 від 29.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 29.05.2023 року, податкову накладну №24 від 29.05.2023 року датою її фактичного подання на реєстрацію 29.05.2023 року - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області від 22.06.2023 року №9047814/44513050, від 22.06.2023 року №9047813/44513050, від 22.06.2023 року №9047812/44513050.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД» №18 від 23.05.2023 року, №21 від 29.05.2023 року, №24 від 29.05.2023 року датою їх направлення до податкового органу.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МДХД» (вул. Чорноморського козацтва, буд. 72А, офіс, 1, м. Одеса, 65033, код ЄДРПОУ 44513050) сплачений судовий збір у розмірі 8052 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяЛеонід СВИДА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2024 |
Оприлюднено | 02.02.2024 |
Номер документу | 116676927 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні