Рішення
від 02.02.2024 по справі 440/14037/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/14037/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" до Головного управління ДПС у Полтавській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "УКРАВТОЛОГІСТИКА" про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" /надалі - позивач, ТОВ "АГРОФРОЙНД"/ звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області /надалі - відповідач-1, ГУ ДПС у Полтавській області/ та Державної податкової служби України /надалі - відповідач-2, ДПС України/ про:

- визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9353977/45022354 від 15 серпня 2023 року;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" податкову накладну №50 від 11 липня 2023 року датою її подання /а.с. 1-6/.

Позов обґрунтований тим, що позивачем надано контролюючому органу всі документи, необхідні для реєстрації податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року, а тому рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9353977/45022354 від 15 серпня 2023 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалами Полтавського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "УКРАВТОЛОГІСТИКА" (вул. Академіка Вільямса, буд. 86, м. Одеса, Одеська обл., 65104, ідентифікаційний код 39427556), витребувано докази.

Відповідачі позов не визнали та у відзиві на позовну заяву /а.с. 134-138/ зазначили, що підставою для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року згідно рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 серпня 2023 року №9353977/45022354 стало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано товарно-транспортні накладні, які складені з порушенням Наказу Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні»: в товарно-транспортних накладних відсутня інформація щодо фактичного перевізника (ТОВ "АГРОФРОЙНД").

У відповіді на відзив /а.с. 150-160/ позивач зазначив, що ТОВ "АГРОФРОЙНД" до контролюючого органу були надані письмові пояснення та усі документи, необхідні для реєстрації податкової накладної, тобто документи на підтвердження інформації, зазначеної у такій податковій накладній. Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих ТОВ "АГРОФРОЙНД" документів не встановлено та у рішенні не вказано, а відмова у реєстрації спірної податкової накладної фактично обґрунтована відсутністю первинних документів.

Правом на подання письмових пояснень щодо позову третя особа не скористалася.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін відповідно до пункту 10 частини шостої статті 12 та частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 КАС України.

Дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" (ідентифікаційний код 45022354) зареєстроване як юридична особа та одним із зареєстрованих видів діяльності ТОВ "АГРОФРОЙНД" є 49.41. Вантажний автомобільний транспорт.

26 червня 2023 року між ТОВ "АГРОФРОЙНД" (Виконавець) та ТОВ "Компанія "УКРАВТОЛОГІСТИКА" (Експедитор) укладено договір перевезення вантажів №АГ-Ф-26/06 /а.с. 28-33, 184-186/, відповідно до умов якого Виконавець за плату бере на себе зобов`язання виконувати перевезення вантажів у міжнародному та внутрішньому сполученні (пункт 1.1); в окремих заявках на перевезення вантажу сторони визначають: вид та найменування вантажу, плату за перевезення, дату та місце завантаження/розвантаження, строк (термін) виконання перевезення, інші вимоги та умови кожного конкретного перевезення та/або групи перевезень (пункт 1.2); Експедитор передає Виконавцю будь-яким способом, передбаченим договором, заявку на перевезення вантажу. Будь-яка форма, назва заявки на перевезення вантажу (заявка, замовлення, заявка-договір та інше) навіть без посилань на цей договір вважається погодженою сторонами виключно в рамках виконання цього договору, якщо зворотнє прямо не встановлено окремими умовами самої заявки чи іншого договору між сторонами (пункт 2.1); Виконавець протягом 8 (вісім) годин з моменту отримання заявки акцептує (приймає) її шляхом підписання або відхиляє. Передача прийнятої в роботу заявки здійснюється в порядку і способом, передбаченим договором для документообігу між сторонами (пункт 2.2); будь-які зміни, що вносяться в заявку, повинні бути оформлені за формою і передані способом, що передбачений договором. Прийнята в роботу(акцептована) заявка є невід`ємною частиною цього договору. У разі виникнення суперечності, розходжень у тлумаченні зобов`язань, умови договору є пріоритетними по відношенню до умов кожної конкретної заявки, в частині відповідальності, порядку оплати, передачі послуг та зобов`язань сторін (пункт 2.3); розмір плати за послуги Виконавця узгоджується сторонами у заявці. Оплата послуг Виконавця здійснюється протягом 14 (чотирнадцять) банківських днів на підставі отриманих Експедитором поштою та/або під особисту розписку оригіналів наступних документів: транспортна накладна (TTN/CMR) з усіма, передбаченими законом відмітками про одержання вантажу вантажоодержувачем без претензій та зауважень; підписаний з боку Виконавця Акт наданих послуг; рахунки-фактури. Вищевказані документи мають бути оригіналами із відповідними печатками та підписами повноважних осіб (інші аналоги оригіналу документу та засоби передачі документів до цієї умови не застосовуються) (пункт 4.1); плата за перевезення, можливі штрафні санкції, неустойки, виставлені Виконавцем, сплачуються Експедитором після надходження на розрахунковий рахунок Експедитора грошових коштів на такі виплати від Замовника перевезення. При цьому Експедитор на письмову вимогу Виконавця зобов`язаний повідомляти про затримку в оплаті в строки, передбачені п. 4.1. договору в разу ненадходження грошових коштів від Замовника перевезення і, у разі запиту, підтверджувати банківською випискою таке ненадходження (пункт 4.2); Виконавець складає рахунок, Акт наданих послуг на дату вивантаження автомобіля, вказану в (TTN/CMR) та податкову накладну з номенклатурою наданих послуг і датою складання, ідентичних зазначеним в Акті надання послуг. Виконавець зобов`язаний не пізніше ніж за 15 (п`ятнадцять) календарних днів від дати складення податкової накладної зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Якщо Виконавець не надав та/або не зареєстрував таку податкову накладну в ЄРПН, або у разі отримання рішення про зупинення реєстрації такої податкової накладної, Замовник має право в односторонньому порядку притримати грошові кошти Виконавця в сумі податку на додану вартість, на яку Замовником було втрачено право на податковий кредит із грошових коштів, що підлягають оплаті Виконавцю за будь-якими грошовими зобов`язаннями, що виникли між сторонами (пункт 4.3)

У ході виконання Договору сторони підписали Заявку № 7 на перевезення вантажу автомобільним транспортом від 09 липня 2023 року (Додаток до договору №АГ-Ф-26/06 від 26 червня 2023 року) /а.с. 34, 187/, відповідної до якої Експедитор доручає, а Виконавець зобов`язується здійснити перевезення наступного вантажу: найменування вантажу: «пшениця 2 кл.», кількість/тоннаж вантажу: «по факту (+-52 т)», дата завантаження вантажу: « 10 липня 2023 року», найменування вантажовідправника: «Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією "Сантрейд"», адреса місця (пункт призначення) навантаження вантажу: «Миколаївська область, м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23», найменування вантажоодержувача: «ТОВ "МІГТРАНС" за дорученням Дочірнє підприємство з іноземною інвестицією "Сантрейд"», адреса місця (пункт призначення) розвантаження вантажу: «Одеська область, Ізмаїльський район, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, буд. 5», дата доставки/розвантаження вантажу: «з 11 липня 2023 року», дані про транспортний засіб, водія: « 1) MAN TGX 18/480 НОМЕР_7, пр. BENALU OPTILINER НОМЕР_8, водій ОСОБА_1 , AIB НОМЕР_1 , тел. НОМЕР_2 ; 2) MAN TGX 18/440 BLS НОМЕР_10, пр. STAS S300CX НОМЕР_5, водій ОСОБА_2 , НОМЕР_3 , тел. НОМЕР_4 »; умови оплати перевезення: «безготівковий розрахунок», погоджена вартість перевезення вантажу: « 940,00 грн/т. у т.ч. ПДВ». Заявка набирає чинності з моменту її підписання сторонами та є невід`ємною частиною договору».

Сторонами (відповідною стороною) договору перевезення вантажів №АГ-Ф-26/06 від 26 червня 2023 року оформлено:

-товарно-транспортні накладні №179 від 10 липня 2023 року /а.с. 143, 174/ та №180 від 10 липня 2023 року /а.с. 143-зворот, 173/ щодо відвантаження (перевезення) товару «пшениця 2 кл.» з Миколаївська обл, м. Миколаїв, Грінтур-Екс, Заводська, 23, 54002 до Одеська обл, Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, буд. 5 загальною вагою 26 т 340 кг;

-акт надання послуг №55 від 11 липня 2023 року /а.с. 36, 173-зворот/, відповідно до якого Виконавцем були виконані наступні роботи (надані такі послуги): найменування робіт, послуг: «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.440 BLS НОМЕР_10, причіп STAS S300CX НОМЕР_5, водій ОСОБА_2 , НОМЕР_6», кількість: « 26 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20366,58 грн»; найменування робіт, послуг: «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.480 НОМЕР_7, причіп BENALU OPTILINER НОМЕР_8, водій ОСОБА_1 , НОМЕР_9», кількість: « 26,3 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20601,58 грн»; разом: « 40968,16 грн»; сума ПДВ: « 8193,63 грн»; всього із ПДВ: « 49161,79 грн»;

-рахунок на оплату №58 від 11 липня 2023 року /а.с. 35, 183-зворот/ щодо вартості послуг перевезення: товари (роботи, послуги): «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.440 BLS НОМЕР_10, причіп STAS S300CX НОМЕР_5, водій ОСОБА_2 , НОМЕР_6», кількість: « 26 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20366,58 грн»; найменування робіт, послуг: «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.480 НОМЕР_7, причіп BENALU OPTILINER НОМЕР_8, водій ОСОБА_1 , НОМЕР_9», кількість: « 26,3 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20601,58 грн»; разом: « 40968,16 грн»; сума ПДВ: « 8193,63 грн»; всього із ПДВ: « 49161,79 грн»;

-виписка з рахунку по ТОВ "АГРОФРОЙНД" за 13 липня 2023 року /а.с. 39, 175/.

Спеціальним законом з питань оподаткування є Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI /надалі - ПК України (у відповідних редакціях)/.

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно з абзацом першим пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс) /пункт 201.7 статті 201 ПК України/.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Таким чином, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та направити її контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних

На виконання вказаних норм ТОВ "АГРОФРОЙНД" направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 50 від 11 липня 2023 року /а.с. 118-119, 187-зворот-188/, складену за фактом оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, а саме: акту надання послуг №55 від 11 липня 2023 року, відповідно до якого Виконавцем були виконані наступні роботи (надані такі послуги): найменування робіт, послуг: «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.440 BLS НОМЕР_10, причіп STAS S300CX НОМЕР_5, водій ОСОБА_2 , НОМЕР_6», кількість: « 26 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20366,58 грн»; найменування робіт, послуг: «транспортні послуги за маршрутом: Миколаївська обл., м. Миколаїв, Грінтур-Екс, вул. Заводська, 23 - Одеська обл., Ізмаїльський р-н, м. Кілія, вул. Букова Омеляна, б. 5. Автомобіль MAN TGX 18.480 НОМЕР_7, причіп BENALU OPTILINER НОМЕР_8, водій ОСОБА_1 , НОМЕР_9», кількість: « 26,3 т», ціна без ПДВ: « 783,33 грн», сума без ПДВ: « 20601,58 грн»; разом: « 40968,16 грн»; сума ПДВ: « 8193,63 грн»; всього із ПДВ: « 49161,79 грн».

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних /надалі - Порядок №1165/.

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: 1) відповідність платника податку Критеріям ризиковості платника податку; 2) відповідність податкової накладної/ розрахунку коригування Критеріям ризиковості здійснення операцій.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Таким чином, контролюючий орган після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної зупиняється.

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 ( в редакції, чинній з 08 липня 2023 року) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Тож у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Судовим розглядом встановлено, що за результатами розгляду податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року контролюючий орган 31 липня 2023 року направив ТОВ "АГРОФРОЙНД" квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних /а.с. 141, 189-зворот/, в якій зазначено: "Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 11 липня 2023 року №50 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=5273%, "Р"=39923.55. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Таким чином, у квитанції від 31 липня 2023 року зазначено конкретний критерій ризиковості здійснення операцій із розрахованим показником критерію, якому відповідає платник податку, а також міститься пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, достатніх для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

З огляду на те, що на реєстрацію платник ПДВ подає лише податкову накладну та не подає документи, на підставі яких складено цю податкову накладну, зокрема первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, то в квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної міститься лише загальне посилання на документи, які пропонується надати платнику податків для підтвердження інформації, що зазначена у відповідній податковій накладній. Відповідно які саме документи надати до пояснень на цьому етапі вирішення питання про реєстрацію податкової накладної визначає не контролюючий орган, а платник податків, виходячи із вимог законодавства та умов укладених ним договорів та фактично складених на виконання таких договорів первинних та супровідних документів.

Відповідно до пунктів 25-26 Порядку № 1165 (у відповідній редакції) комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 /надалі - Порядок № 520/.

Пунктами 4 та 5 Порядку № 520 (у редакції, чинній з 08 березня 2023 року по 30 вересня 2023 року) передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, визначений Порядком № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, не є чітко визначеним та залежить від умов конкретного договору (контракту), що укладений його сторонами, та вимог законодавства.

У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року ТОВ "АГРОФРОЙНД" направило контролюючому органу Повідомлення №1 від 09 серпня 2023 року із письмовими поясненнями та копіями документів щодо податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року (кількість додатків - 19) /а.с. 145, 188-зворот/, зокрема: товарно-транспортними накладними №179 від 10 липня 2023 року та №180 від 10 липня 2023 року, актом надання послуг №55 від 11 липня 2023 року, рахунком на оплату №58 від 11 липня 2023 року, випискою з рахунку по ТОВ "АГРОФРОЙНД" за 13 липня 2023 року, актом звірки взаємних розрахунків по стану за період 26 червня 2023 року - 08 серпня 2023 року між ТОВ "АГРОФРОЙНД" і ТОВ " Компанія «УКРАВТОЛОГІСТИКА»" за договором №АГ-Ф-26/06 від 26 червня 2023 року; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 26 червня 2023 року - 08 серпня 2023 року.

Згідно з пунктом 9 Порядку № 520 (в редакції, чинній з 08 березня 2023 року по 30 вересня 2023 року) письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Таким чином, у разі надання платником податку копій документів, недостатніх для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, комісія регіонального рівня направляє платнику податку Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення) з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування. У разі ж надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно із наявним в матеріалах справи Витягом з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 серпня 2023 року № 162 /а.с.140/ за результатами опрацювання первинних документів, поданих платником податків до повідомлення, встановлено, що в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано товарно-транспортні накладні, які складені з порушенням Наказу Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», а саме: в товарно-транспортних накладних відсутня інформація щодо фактичного перевізника (ТОВ «Агрофройнд»).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 (в редакції, чинній з 08 березня 2023 року) комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тож підставою для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування може бути повне або часткове ненадання платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, вказаних в Повідомленні, або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

15 серпня 2023 року Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №9353977/45022354 про відмову в реєстрації податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року /а.с. 139/.

Вказане рішення обґрунтовано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме: в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано товарно-транспортні накладні, які складені з порушенням Наказу Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», а саме: в товарно-транспортних накладних відсутня інформація щодо фактичного перевізника (ТОВ «Агрофройнд»).

Відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Не погодившись з рішенням Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9353977/45022354 від 15 серпня 2023 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з того, що приписи пункту 187.1 статті 187 ПК України дату виникнення податкового зобов`язання з ПДВ, а відтак і дату складання податкової накладної, ставлять у залежність від дати настання однієї із подій, що сталася раніше: або факту зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або факту відвантаження товарів, а для послуг факту оформлення документа, що засвідчує постачання послуг платником податку.

Отже, подією, за якою позивачем складено податкову накладну №50 від 11 липня 2023 року, є факт оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, а саме: акту надання послуг №55 від 11 липня 2023 року.

Контролюючим органом не заперечується та обставина, що позивачем разом з повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, надані документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній №50 від 11 липня 2023 року, а також документи, що підтверджують підставу для складання цієї податкової накладної.

Зауважень до змісту, форми та достовірності акту надання послуг №55 від 11 липня 2023 року у Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не виникло, а відтак відповідач-1 на етапі розгляду питання щодо реєстрації в ЄРПН податкової накладної погодився з повнотою та достовірністю зазначених в ньому реквізитів і відомостей.

Відмовляючи у реєстрації податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року, Комісія ГУ ДПС у Полтавській області вказала, що в підтвердження здійснення господарських операцій платником надано товарно-транспортні накладні, які складені з порушенням Наказу Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», а саме: в товарно-транспортних накладних відсутня інформація щодо фактичного перевізника (ТОВ "АГРОФРОЙНД").

На противагу доводу відповідача-1 про наявність підстав для відмови у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року у зв`язку зі складанням товарно-транспортних накладних із порушенням законодавства, суд зазначає наступне.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Згідно з пунктом 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року, основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил. Товарно-транспортну накладну суб`єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Дослідивши зміст товарно-транспортних накладних №179 від 10 липня 2023 року та №180 від 10 липня 2023 року суд встановив, що останні містять інформацію про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) Перевізника, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підпису відповідальних осіб, однак, дійсно, не містять інформації щодо фактичного перевізника (ТОВ "АГРОФРОЙНД").

Разом з тим, проаналізувавши норми статті 201 ПК України в системному взаємозв`язку із нормами пунктів 5 та 11 Порядку № 520, Верховний Суд (постанова від 17 травня 2023 року у справі № 140/14282/20) дійшов висновків, що на етапі вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції платника податку на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Тож оцінка реальності здійснення господарської операції за договором перевезення вантажів №АГ-Ф-26/06 від 26 червня 2023 року, в тому числі дослідження питання щодо фактичного перевізника згідно товарно-транспортних накладних №179 від 10 липня 2023 року та №180 від 10 липня 2023 року, може бути здійснена контролюючим органом в межах проведення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

З огляду на те, що до податкового органу позивачем надано документ на підтвердження факту оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг саме ТОВ "АГРОФРОЙНД" (акт надання послуг №55 від 11 липня 2023 року), та інші документи, що підтверджують інформацію про господарську операцію, яка зазначена в податковій накладній № 50 від 11 липня 2023 року, суд доходить висновку, що обставина, якою обґрунтоване рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9353977/45022354 від 15 серпня 2023 року, не є належною підставою для відмови у реєстрації в ЄРПН податкової накладної №50 від 11 липня 2023 року, у зв`язку з чим вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню, а відповідна позовна вимога - задоволенню.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, може бути зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.

Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача відповідно до встановлених у справі обставин та висновків суду, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 11 липня 2023 року датою її подання на реєстрацію, а тому відповідну позовну вимогу також належить задовольнити.

Таким чином, адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За подання цього позову позивачем сплачено судовий збір в сумі 5368,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №314 від 19 вересня 2023 року /а.с. 59/. Доказів понесення позивачем інших судових витрат матеріали справи не містять.

Відповідно до частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".

Частиною першою статті 4 вказаного Закону визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі, частиною другою цієї статті передбачено, що за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, сплачується судовий збір за ставкою у розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" з 01 січня 2023 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 2684,00 грн.

Зі змісту позовної заяви слідує, що позивачем заявлено одну вимогу немайнового характеру (основну та похідну), то розмір судового збору, що підлягав сплаті за подання цього позову, становив - 2684,00 грн /1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб/.

Таким чином, стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Полтавській області підлягають витрати зі сплати судового збору у сумі 2684,00 грн.

Відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом. У випадках, установлених пунктом 1 частини першої цієї статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми; в інших випадках, установлених частиною першою цієї статті, - повністю.

Підстави для повернення позивачу надміру сплаченого судового збору у сумі 2684,00 грн (5368,00 грн - 2684,00 грн) наразі відсутні, оскільки така сума підлягає поверненню за клопотанням позивача.

Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" (вул. Європейська, буд. 146А, м. Полтава, Полтавська область, 36008. ідентифікаційний код 45022354) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код ВП 44057192) та Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "УКРАВТОЛОГІСТИКА" (вул. Академіка Вільямса, буд. 86, м. Одеса, Одеська обл., 65104, ідентифікаційний код 39427556) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9353977/45022354 від 15 серпня 2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №50 від 11 липня 2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД", датою її фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОФРОЙНД" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні нуль копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.І. Слободянюк

Дата ухвалення рішення02.02.2024
Оприлюднено05.02.2024
Номер документу116742824
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —440/14037/23

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 02.02.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 13.10.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

Ухвала від 26.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.І. Слободянюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні