УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про результати розгляду заяви поточного кредитора
про грошові вимоги до банкрута у справі про банкрутство
05.02.2024м. ДніпроСправа № 904/5725/21за заявою Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, м.Дніпро
до боржника Акціонерного товариства "Науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут гірничорудного машинобудування з дослідним заводом", м. Кривий Ріг
про визнання грошових вимог
Суддя Мартинюк С.В.
за участю секретаря судового засідання Рибалка Г.Д.
Представники:
Від заявника Лєнкова І.О., дов. № б/н до 31.12.2024, представник.
Від Мінекономіки Івашковський Д.В. представник
Інші учасники провадження по справі у судове засідання не з`явились.
ВСТАНОВИВ:
Постановою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.08.2023 припинено процедуру розпорядження майном АТ «Науково-дослідний та проектор-конструкторський інститут гірничорудного машинобудування з дослідним заводом». Припинено повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Лінкевича О.М. Визнано АТ «Науково-дослідний та проектор-конструкторський інститут гірничорудного машинобудування з дослідним заводом» - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 12 місяців, до 21.08.2024. Ліквідатором АТ «Науково-дослідний та проектор-конструкторський інститут гірничорудного машинобудування з дослідним заводом» призначено арбітражного керуючого Вербицького О.В.
28.12.2023 до суду від ГУ ПФУ у Дніпропетровській області надійшла заява про визнання грошових вимог до АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» у розмірі 1 914 892, 16 грн. та судового збору у розмірі 5 368, 00 грн.
Ухвалою господарського суду від 02.01.2024 прийнято заяву ГУ ПФУ у Дніпропетровській області до банкрута АТ ««КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» про визнання грошових вимог у розмірі 1 914 892, 16 грн. та судового збору у розмірі 5 368,00 грн. по справі про банкрутство №904/5725/21 до розгляду в судовому засіданні на 05.02.2024.
05.02.2024 через систему "Електронний суд" від ліквідатора АТ "КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ" надійшло повідомлення про визнання заявлених грошових вимог.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши присутніх в судовому засіданні учасників справи, встановлено наступне.
Щодо заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списками №№1,2.
Акціонерне товариство «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» (50024, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. П. Калнишевського, буд. 1А, код ЄДРПОУ 04819211) зареєстровано в Головному управлінні Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду України та платник, який відшкодовує фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до пунктів "а", "б"-"з" статті 13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення», а також в якості страхувальника із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.
Структурний підрозділ дослідний завод АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» (код ЄДРПОУ 00211180) є структурним підрозділом АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» та є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів до Пенсійного фонду України та платник, який відшкодовує фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень ЗУ «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій призначених відповідно до пунктів "а", "б"-"з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», а також в якості страхувальника із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.
Структурний підрозділ дослідний завод АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» має заборгованість перед Головним управлінням по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", пунктів "а", "б"-"з" статті 13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» за період з 01.01.2020 по 31.08.2023 за Списком №1 на суму 81557,64 грн та за Списком №2 на суму 178 585,90 грн, разом 260 143,54 грн. (двісті шістдесят тисяч сто сорок три гривні 54 копійки).
Статтею 13 Закону № 1788 «Про пенсійне забезпечення» визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. До 17.02.2000 вказана стаття, крім визначення категорій працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, регулювала порядок внесення підприємствами та організаціями плати до Пенсійного фонду, що покривала витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону № 1788.
Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 17.02.2000 № 1461-Ш порядок внесення плати на покриття фактичних витрат на виплату і доставку пенсій змінено. А саме - норму, що регулювала дане питання у статті 13 ЗУ «Про пенсійне забезпечення», виключено та врегульовано порядок покриття витрат на виплату та доставку пільгових пенсій шляхом введення окремого виду збору на обов`язкове державне пенсійне страхування у ЗУ «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» №400.
Так статтею 2 ЗУ "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" зазначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 і 2 частини першої статті 1 цього Закону, крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного падатку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до статті 22 Податкового кодексу України, де законодавчо визначене поняття об`єкту оподаткування, встановлено, що об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) та його частина та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.
Враховуючи вищевикладене, законодавцем визначено фактичні витрати на виплату і доставку пенсій призначених на пільгових умовах як елемент збору на обов`язкове державне пенсійне страхування (а саме об`єкт оподаткування), відповідно до Закону №400/97-ВР, який віднесено до поняття страхових внесків, відповідно до Закону №1058-ІУ.
Законом України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування», передбачено, що платники збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, передбачені статтею 1 цього Закону, повинні сплачувати збір на обов`язкове державне пенсійне страхування у розмірах, встановлених статтею 4 цього Закону, що визначається у відсотковому відношенні до об`єкта оподаткування, який передбачений статтею 2 цього Закону.
Зокрема, у відповідності до вимог вищезазначеного Закону, суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників, незалежно від форми власності, повинні сплачувати збір на обов`язкове державне пенсійне страхування у 100 % розмірі від об`єкта оподаткування, якими є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених до дня набрання чинності ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" відповідно до пунктів "а", "б" - "з" статті 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" та призначених після дня набрання чинності зазначеним Законом відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" у період до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до розділу 6 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції 16.01.2004 за №64/8663, для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 цієї Інструкції (крім платників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені у підпункті 4 пункту 291.4 статті 291 глави 1 розділу XIV Податкового кодексу України), відшкодуванню підлягають фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до статті 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності ЗУ від 03 жовтня 2017 № 2148VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування":
- особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим КVE, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за Списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України;
- особам, які були зайняті на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" та пунктів 2-8 частини другої статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
У відповідності до пунктів 6.4, 6.5, 6.7, 6.8 розділу 6 Інструкції № 21-1, зі змінами та доповненнями розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій, а підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Пунктом 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону №1058 передбачено, що до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону. Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 ЗУ "Про пенсійне забезпечення" до набрання чинності ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком.
З огляду на викладені норми законодавчих актів Боржник, як платник збору на обов`язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівники якої вийшли на пільгову пенсію, зобов`язаний сплачувати Пенсійному фонду збір у 100 % розмірі сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій його працівникам, тобто відшкодувати Пенсійному фонду фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам Боржника, у повному розмірі.
Відповідно до п. 6.9 Інструкції №21-1 у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає розрахунок згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї глави для зазначених підприємств, у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства (крім підприємств, місцезнаходженням яких є вільна економічна зона "Крим"). Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцезнаходженням підприємства, тому управління стягує в судовому порядку заборгованість і по пенсіонерах, яким призначено пенсію в інших районних та міських управліннях Пенсійного фонду України.
Враховуючи викладене, господарський суд вважає, що заявлені вимоги підлягають задоволенню в частині виплати та доставки пільгових пенсій, в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "а", "б"-"з" статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» за період з 01.01.2020 по 31.08.2023 складає 260 143 грн 54 коп. (двісті шістдесят тисяч сто сорок три грн 54 коп.), яка у свою чергу складається із заборгованості за Списком №1 81 557,64 грн та за Списком №2 178 585,90 грн.
Щодо вимог із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2022 №1442 "Питання припинення Фонду соціального страхування України та управлінь виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України" з 01 січня 2023 року припинено реорганізувавши шляхом приєднання до Пенсійного фонду України Фонд соціального страхування України та його територіальні відділення.
Відповідно до нещасних випадків на виробництві, що сталися із застрахованими особами Структурного підрозділу дослідний завод АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ»: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 та відповідно до нещасних випадків на виробництві, що сталися із застрахованою особою АТ «КРИВОРІЖНДПІРУДМАШ» ОСОБА_5 (Потерпілі особи), органами Пенсійного фонду України провадяться страхові виплати на користь Потерпілих осіб.
Порядком капіталізації платежів до Пенсійного фонду України у випадках ліквідації страхувальників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року №986 передбачена капіталізація платежів до Пенсійного фонду України у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку із банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам.
Вказані положення кореспондуються з частиною 2 статті 1205 ЦК України, якою зумовлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 ЦК України, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно правовим актом.
Капіталізовані платежі, що надійшли у спосіб, передбачений Порядком №986 до Пенсійного фонду України у випадках ліквідації страхувальників, відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 72 ЗУ "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV є також джерелами формування коштів Пенсійного фонду України.
Відповідно частини третьої Порядку №986, капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.
За змістом частини 4 Порядку №986, капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону №1105, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення.
Відповідно до абзацу 2 частини 8 Порядку №986, суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 04.02.2023 №95 "Деякі питання капіталізації платежів у випадках ліквідації страхувальників" установлено, що капіталізація платежів у випадках ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством) страхувальника для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованих осіб, здійснюється до Пенсійного фонду України у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 № 986.
На підставі викладеного, розрахунок потреби платежів, що підлягає капіталізації для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань Страхувальника перед Потерпілими особами, здійснюється наступним чином.
1. ОСОБА_1 , народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на момент проведення капіталізації, Потерпіла особа досягнула віку 81 рік.
Згідно офіційно опублікованих даних Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2021 рік (Таблиця віку), середня очікувана тривалість життя чоловіка при досягненні ним віку 81 рік становить 4,77 років.
Відповідно до постанови від 06.03.2022 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСОБА_1 було перераховано щомісячну страхову виплату в розмірі 3 121,35 грн.
Відповідно до пунктів 1, 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" з 1 березня 2023 року ОСОБА_1 здійснено перерахунок щомісячної страхової виплати із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) України, установленого пунктом 1 цієї Постанови, у розмірі 1,197. Таким чином розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_1 з 1 березня 2023 року становить (3 121,35*1,197) 3 736,26 грн.
Виходячи з встановленої суми щомісячної страхової виплати з 01.03.2023 у розмірі З 736,26 грн, капіталізації підлягають платежі з щомісячних страхових виплат за 12 місяців та становить 213 863,52 грн ( 3 736,26 х (4,77 х 12 міс.) =213 863,52 грн).
2. ОСОБА_2 , народився ІНФОРМАЦІЯ_2 , станом на момент проведення капіталізації, Потерпіла особа досягнула віку 86 років.
Згідно офіційно опублікованих даних Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2021 рік (Таблиця віку), середня очікувана тривалість життя чоловіка при досягненні ним віку 86 років становить 3,86 років.
Відповідно до постанови від 06.03.2022 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСОБА_2 було перераховано щомісячну страхову виплату в розмірі 4 552,65 грн.
Відповідно до пунктів 1, 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" з 1 березня 2023 року ОСОБА_2 здійснено перерахунок щомісячної страхової виплати із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) України, установленого пунктом 1 цієї Постанови, у розмірі 1,197. Таким чином розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_2 з 1 березня 2023 року становить (4552,65*1,197) = 5 449,52грн.
Виходячи з встановленої з 01.03.2023 суми щомісячної страхової виплати у розмірі 5 449,52 грн, капіталізації підлягають платежі з щомісячних страхових виплат за 12 місяців та становить 252 421,77 грн (5449,52 х (3,86 х 12 міс.) =252 421,77 грн).
3. ОСОБА_3 , народилась ІНФОРМАЦІЯ_3 , станом на момент проведення капіталізації, Потерпіла особа досягнула віку 65 років.
Згідно офіційно опублікованих даних Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2021 рік (Таблиця віку), середня очікувана тривалість життя жінки при досягненні нею віку 65 років становить 15,01 років.
Відповідно до постанови від 06.03.2022 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСОБА_3 було перераховано щомісячну страхову виплату в розмірі 2 035,87 грн.
Відповідно до пунктів 1, 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" з 1 березня 2023 року ОСОБА_3 здійснено перерахунок щомісячної страхової виплати із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) України, установленого пунктом 1 цієї Постанови, у розмірі 1,197. Таким чином розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_3 з 1 березня 2023 року становить (2 035,87*1,197) =2 436,94 грн.
Виходячи з встановленої суми щомісячної страхової виплати з 01.03.2023 у розмірі 2 436,94 грн, капіталізації підлягають платежі з щомісячних страхових виплат за 12 місяців та становить 438 941,63 грн ( 2 436,94 х (15,01 х 12 міс.) =438 941,63 грн).
4. ОСОБА_4 , народився ІНФОРМАЦІЯ_4 , станом на момент проведення капіталізації, Потерпіла особа досягнула віку 65 років.
Згідно офіційно опублікованих даних Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2021 рік (Таблиця віку), середня очікувана тривалість життя чоловіка при досягненні ним віку 65 років становить 10,86 років.
Відповідно до постанови від 06.03.2022 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСОБА_4 було перераховано щомісячну страхову виплату в розмірі 3 769,52 грн.
Відповідно до пунктів 1, 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" з 1 березня 2023 року ОСОБА_4 здійснено перерахунок щомісячної страхової плати (доходу) України, установленого пунктом 1 цієї Постанови, у розмірі 1,197. Таким чином, розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_4 з 1 березня 2023 року становить (3 769,52*1,197)= 4512,12 грн.
Виходячи з встановленої суми щомісячної страхової виплати з 01.03.2023 у розмірі 4512,12 грн, капіталізації підлягають платежі з щомісячних страхових виплат за 12 місяців та становить 588 019,48 грн (4 512,12 х (10,86 х 12 міс.) =588 019,48 грн).
5. ОСОБА_5 , народилась ІНФОРМАЦІЯ_5 , станом на момент проведення капіталізації, Потерпіла особа досягнула віку 83 років.
Згідно офіційно опублікованих даних Таблиці смертності та середньої очікуваної тривалості життя за 2021 рік (Таблиця віку), середня очікувана тривалість життя жінки при досягненні нею віку 83 років становить 5,16 років.
Відповідно до постанови від 06.03.2022 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати відповідно до частини другої статті 37 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" ОСОБА_5 було перераховано щомісячну страхову виплату в розмірі 2 178,98 грн.
Відповідно до пунктів 1, 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2023 року №168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" з 1 березня 2023 року ОСОБА_5 здійснено перерахунок щомісячної страхової виплати із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) України, установленого пунктом 1 цієї Постанови, у розмірі 1,197. Таким чином розмір щомісячної страхової виплати ОСОБА_5 з 1 березня 2023 року становить (2178,98*1,197) = 2 608,24грн.
Виходячи з встановленої суми щомісячної страхової виплати з 01.03.2023 у розмірі 2 608,24 грн, капіталізації підлягають платежі з щомісячних страхових виплат за 12 місяців та становить 161 502,22 грн ( 2 608,24 х (5,16 х 12 міс.) =161 502,22 грн).
Таким чином, загальна сума коштів, що підлягає капіталізації по Головному управлінню Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області на користь Потерпілих осіб складає 1 654 748,62 грн (213 863,52 + 252 421,77 + 438 941,63 + 588 019,48 + 161 502,22).
Враховуючи викладене, господарський суд вважає, що заявлені вимоги підлягають задоволенню в зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів.
Враховуючи вищевикладене, загальна сума поточних кредиторських вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області становить 1 914 892,16 грн.
Згідно з частиною четвертою статті 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
За змістом частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
З огляду на обґрунтованість заяви про визнання грошових вимог Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, господарський суд дійшов до висновку щодо наявності підстав для визнання поточних грошових вимог до АТ «Науково-дослідний та проектор-конструкторський інститут гірничорудного машинобудування з дослідним заводом» на загальну суму 1 914 892, 16 грн. та судового збору в розмірі 5 368, 00 грн., яка підлягає погашенню у наступному порядку:
- 1 черга 5 368, 00 грн. (судовий збір);
- 2 черга 1 914 892, 16 грн. (зобов`язання із сплати страхових внесків).
Керуючись статтями 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтями 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд,
УХВАЛИВ:
Визнати поточні грошові вимоги Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до банкрута Акціонерного товариства "Науково-дослідний та проектно - конструкторський інститут гірничого машинобудування з Дослідним заводом" (50024, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Петра Калнишевського, б. 1а; ідентифікаційний код юридичної особи 04819211), а саме:
- 1 черга 5 368, 00 грн. (судовий збір);
- 2 черга 1 914 892, 16 грн. (зобов`язання із сплати страхових внесків).
Ухвала набирає законної сили 05.02.2024 та може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, до Центрального апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня набрання ухвалою законної сили.
Повний текст ухвали складено 07.02.2024.
Суддя С.В. Мартинюк
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2024 |
Оприлюднено | 09.02.2024 |
Номер документу | 116827566 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мартинюк Сергій Віталійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні