Ухвала
від 06.02.2024 по справі 522/7233/22
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/7233/22

Провадження по справі 1-кс/522/702/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(повний текст)

06 лютого 2024 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого СВ ВП № 5 ОРУП № 1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с.Рівне, Очаківського району, Миколаївської області, громадянина України, раніше перебував на посаді директора ТОВ «ЛІНККОР», пенсіонера, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

підозрюваного в рамках кримінального провадження № 42022163030000027 від 02.06.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч.1 ст.366 КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_5 ,

захисника ОСОБА_6 ,

підозрюваного ОСОБА_4 ,

ВСТАНОВИВ:

Органами досудового розслідування ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч.1 ст.366 КК України, за наступних обставин.

Досудовим розслідуванням встановлено, що слідчим відділенням відділу поліції №5 Одеського РУП №1 Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022163030000027 від 02.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч.1 ст.366 КК України, за фактами розтрати та привласнення бюджетних коштів службовими особами Управління капітального будівництва Одеської міської ради та ТОВ «ЛІНККОР» (код ЄДРПОУ 38194207) під час виконання умов договору № 69-20/П від 22.06.2020.

Нагляд за додержанням законів під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва здійснюється Приморською окружною прокуратурою.

В ході досудового розслідування встановлено, що 19.03.2020 Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 04056902) (далі УКБ ОМР) на онлайн-платформі електронної системи публічних закупівель «Prozorro» оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2020-03-19-001969-a, предметом якої є: «Капітальний ремонт будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Тіниста, 1» капітальний ремонт та реставрація, строк виконання до 31.12.2021.

За результатами проведеної процедури закупівель, на основі оцінки тендерних пропозицій учасників, згідно методики, визначеної у тендерній документації, переможцем тендеру з кінцевою ціновою пропозицією по предмету закупівлі «Капітальний ремонт будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Тіниста, 1» - капітальний ремонт та реставрація на загальну суму 37 675 928,00 грн. визначено Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНККОР» (код ЄДРПОУ 38194207) (далі ТОВ «ЛІНККОР»), яке зареєстровано за адресою: м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 22.

В подальшому, на виконання вказаного рішення уповноваженої особи УКБ ОМР в особі начальника управління ОСОБА_7 (далі Замовник) з ТОВ «ЛІНККОР» в особі директора ОСОБА_8 , який виступав від імені товариства на підставі рішення учасника ТОВ «ЛІНККОР» № 27 від 02.10.2019 та виданого на його виконання наказу № 1 «Про призначення директора ТОВ «ЛІНККОР»» від 03.10.2019 (далі Підрядник), укладено договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти № 69-20/П від 22.06.2020, предметом якого є виконання робіт на об`єкті: «Капітальний ремонт будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ №56, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Тіниста, 1» - капітальний ремонт та реставрація (надалі Договір).

Так, відповідно до рішення учасника ТОВ «ЛІНККОР» № 1/17-08 від 17.08.2020 та виданого на його виконання наказу «Про призначення директора» від 18.08.2020, директором товариства призначено ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В подальшому, 25.09.2020 між Замовником та Підрядником в особі директора ОСОБА_4 , який діяв на підставі Статуту, укладено Додаткову угоду № 2 до Договору, відповідно до якої преамбулу в частині Підрядника було викладено в новій редакції: «Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛІНККОР» в особі директора ОСОБА_4 (надалі Підрядник)».

Розділом 6 Статуту ТОВ «ЛІНККОР» «Органи управління, порядок їх формування та компетенція» передбачено наступні положення:

п. 6.6. Виконавчий орган Товариства очолює Директор, що обирається чи призначається з засновників (учасників) Товариства або з осіб, що не є його Засновниками (учасниками). Директор Товариства здійснює управління поточною діяльністю Товариства.

п. 6.7. До компетенції Директора Товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників Товариства.

п. 6.8. Загальні Збори Товариства можуть винести рішення про передачу частини прав, що належать їм, до компетенції Директора. Директор Товариства підзвітний загальним зборам учасників Товариства та організовує виконання їхніх рішень.

п. 6.9. Директор Товариства може діяти від імені Товариства без довіреності.

п. 6.10. Повноваження Директора Товариства можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового Директора Товариства. У разі припинення повноважень Директора Товариства договір з цією особою вважається припиненим.

п. 6.11. Загальні збори Засновників (Учасників) Товариства вирішують питання щодо купівлі продажу майна Товариства та надають дозвіл Директору на проведення операцій з майном Товариства.

п. 6.12. Рішення про надання згоди на вчинення правочину. Якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів Товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників. У всіх інших випадках Директор може укладати угоди та здійснювати правочини без надання Рішення про надання згоди вчинення значних правочинів, загальними зборами учасників Товариства. При цьому за наявності у Товариства інших осіб, які мають право вчиняти дії від імені Товариства без довіреності, у тому числі підписувати договорів отримання. Рішення загальних зборів учасників про надання згоди на вчинення правочину та/або укладання угод є обов`язковим, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 000 гривень та/або 50 відсотків вартості чистих активів Товариства.

п. 6.13. Директор має право: без доручення представляти Товариство у взаємовідносинах з фізичними, юридичними особами, органами державної влади та управління, судовими закладами; відкривати рахунки Товариства в банках та проводити операції з ними; без отримання згоди Загальних зборів учасників Товариства укладати будь-які угоди від імені Товариства не залежно від суми угоди, крім угод та правочинів, зазначених у п. 6.12 Статуту Товариства; згідно посадової інструкції видавати накази і розпорядження, обов`язкові для усіх співробітників Товариства; видавати довіреності від імені Товариства на здійснення відповідних повноважень щодо Товариства третім особам; здійснювати прийом та звільнення працівників, застосовувати до них стягнення та заохочення; розробляти плани, положення, інструкції та інші акти внутрішнього регулювання діяльності Товариства.

п. 6.14. Призначення на посаду та відкликання з посади Директора Товариства здійснюється Загальними зборами Товариства на підставах КЗпП України та цим Статутом.

п. 6.15. Директор Товариства несе відповідальність перед Товариством за збитки, заподіяні Товариству їхніми винними діями або бездіяльністю.

Крім того, відповідно до ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» ОСОБА_4 , як посадова особа, яка здійснювала керівництво ТОВ «ЛІНККОР», несе відповідно до законодавства та установчих документів відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, метою ведення якого згідно ст. 3 цього Закону є надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності підприємства.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР» та здійснюючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції згідно примітки 1 до статті 364 КК України є службовою особою.

Так, відповідно умов зазначеного договору № 69-20/П від 22.06.2020:

п. 1.1. «Підрядник зобов`язується виконати роботи, зазначені у проектно - кошторисній документації, а Замовник прийняти від Підрядника завершені роботи та оплатити їх, за наявністю бюджетних коштів на рахунку Замовника».

п. 1.2. «Найменування робіт: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Тініста, 1.

Кількісні характеристики виконуваних за цим Договором робіт вказані у проектно-кошторисній документації».

п. 1.3. «Обсяги виконання робіт по Договору можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків».

п. 2.1. «Підрядник повинен виконати передбачені цим Договором роботи, якість яких відповідає умовам ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», державних стандартів, будівельних норм і правил, інших нормативних документів, проектно-кошторисної документації і Договору.

Роботи, виконані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають встановленим вимогам, Замовником не оплачуються».

п. 2.2. «Підрядник проводить періодичні перевірки і випробування якості робіт, матеріалів і конструкцій (відповідно до вимог ДСТУ) із сповіщенням Замовника не пізніше, ніж за три дні про час їх проведення. Результати перевірок і випробувань оформляються актом за підписом сторін. При не прибутті представника Замовника, Підрядник перевіряє їх самостійно».

п. 2.3. «Виявлені в процесі перевірок і випробувань неякісні роботи (відповідно до ДСТУ), підлягають переробці у встановлені строки, неякісні матеріали - заміні. У випадку не усунення Підрядником у встановлені Замовником строки, дефектів у виконаних роботах, Замовник має право залучити для цього третіх осіб з компенсацією витрат за рахунок Підрядника, у тому числі шляхом утримання сум, що належать, за виконані роботи».

п. 3.1. «Ціна Договору становить 37 675,92800 тис. грн. (тридцять сім мільйонів шістсот сімдесят п`ять тисяч дев`ятсот двадцять вісім гривень 00 копійок.), у т.ч. ПДВ 6 279,32133 тис. грн. у тому числі:

- на 2020 рік- 2 925,00000 тис. грн., у т.ч. ПДВ- 487,50000 тис. грн.,

- на 2021 рік- 34 750,92800 тис. грн., у т.ч. ПДВ- 5 791,82133 тис. грн.

Ціна Договору визначається у Додатку № 1 «Договірна ціна».

«Погоджена Договірна ціна є невід`ємною частиною Договору.

Погоджена Договірна ціна встановлюється на підставі повідомлення про намір укласти договір.

Договірна ціна встановлюється динамічною».

п. 4.1. «Розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником Підряднику виконаних робіт, на підставі підписаних Сторонами Довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3».

п. 4.2. «Фінансування робіт Об`єкта здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел не заборонених законодавством, згідно з Додатком № 3 «План фінансування робіт»».

п. 4.3. «За умови наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника проводить проміжні платежі Підряднику за виконані роботи на підставі наданих форм зазначених у п. 4.1 Договору, протягом 10-ти банківських днів з моменту їх підписання».

п. 4.4. «Розрахунок вартості виконаних робіт проводиться Підрядником щомісячно, відповідно до Порядку визначення вартості будівництва на території України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» і погодженої договірної ціни».

п. 4.5. «При виявленні в розрахунках за виконані роботи (форма КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт», КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», які були відповідно оформлені і сплачені за попередні періоди) безперечних помилок і порушень діючого Порядку визначення вартості будівництва, загальна вартість виконаних підрядних робіт підлягає уточненню з моменту виявлення вказаних помилок».

п. 5.1. «Термін тривалості виконання робіт на Об`єкті: червень 2020 року грудень 2021 року.

Роботи повинні проводитися згідно з Додатком № 2 «Календарний графік виконання робіт».

Строк виконання робіт на Об`єкті може бути продовжено, відповідно до п. 4 частини 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) № 922-VIIІ від 25.12.2015».

п. 5.2. «Місце виконання підрядних робіт: м. Одеса, вул. Тіниста, 1».

п. 6.1. Замовник зобов`язаний:

п.п. 6.1.1. «Своєчасно та в повному обсязі сплачувати за виконані роботи, за наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника».

п.п. 6.1.2. «Приймати виконані роботи згідно Актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, Довідок про вартість виконаних робіт та витрати за формою КБ-3, Актів здачі змонтованого устаткування.

п. 6.2. Замовник має право:

п.п. 6.2.1. «Достроково розірвати Договір у разі виявлення недоліків виконаних робіт, які виключають можливість їх використання відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та Договорі, і не можуть бути усунені Підрядником, Замовником або третьою особою, а також невиконання зобов`язань Підрядником, повідомивши про це його у строк 10 календарних днів з дати прийняття рішення про необхідність розірвання Договору».

п.п. 6.2.2. «Контролювати виконання робіт у строки, встановлені цим Договором».

п.п. 6.2.3. «Зменшувати обсяг закупівлі робіт та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до Договору».

п.п. 6.2.4. «Повернути Підряднику Акти приймання виконаних будівельних робіт, Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, без здійснення оплати в разі неналежного оформлення документів щодо Порядку здійснення оплати (відсутність печатки, підписів тощо)».

п. 6.3. Підрядник зобов`язаний:

п.п. 6.3.1. «Забезпечити виконання робіт у строки, встановлені Договором та відповідно до проектно-кошторисної документації».

п.п. 6.3.2. «Забезпечити виконання робіт, якість яких відповідає умовам, установленим Договором».

п.п. 6.3.3. «Інші обов`язки:

- Координувати діяльність субпідрядників.

- Своєчасно усувати недоліки в роботах, допущені з його вини.

- Приймати заходи по збереженню майна, переданого Замовником.

- Для здійснення технічного нагляду і контролю за виконанням робіт Підрядник зобов`язаний на вимогу Замовника надавати йому необхідні інформацію і документи.

- Відшкодувати відповідно до законодавства і Договору заподіяні Замовнику збитки, які заподіяні з вини Підрядника.

- Гарантувати якість завершених робіт i змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку: 50 років на несучі і загороджувальні конструкції та 3 роки на інші роботи (за умови належної експлуатації Об`єкта згідно з вимогами діючого законодавства України).

- Виконувати належним чином зобов`язання, передбачені Договором, Цивільним і Господарським кодексами України, «Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року (зі змінами) та іншими актами законодавства».

п. 7.1. «У разі невиконання або неналежного виконання своїх зобов`язань за Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену законодавством України та цим Договором».

п.п. 11.2.1. «Підрядник здійснює замовлення, поставку, приймання, розвантаження, складування, зберігання, подачу на об`єкт матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання, контролює якість, кількість і комплектність ресурсів, що поставляються, відповідно до технічних паспортів, сертифікатів і інших документів, що засвідчують їх якість».

п.п. 11.2.2. «Підрядник відповідає за якість і відповідність матеріальних ресурсів вимогам, установленим нормативними документами і кошторисною документацією».

п.п. 11.4.3. «Підрядник виконує роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, будівельних норм, правил і графіка виконання підрядних робіт».

п.п. 11.4.4. «Замовник здійснює контроль і технічний нагляд за відповідністю якості об`ємів виконаних робіт проектно-кошторисній документації, будівельним нормам і правилам, та матеріалів, виробів і конструкцій, державним стандартам і технічним умовам. При виявленні відхилень Замовник видає Підряднику письмове розпорядження про їх усунення, а при необхідності приймає рішення про припинення робіт».

п.п. 11.4.5. «Підрядник забезпечує повне, якісне і своєчасне ведення виконавчої документації, передбаченої чинним законодавством і порядком в Україні, визначає особу, відповідальну за її ведення, забезпечує вільний доступ Замовника на об`єкт і можливість контролю за ходом здійснення робіт і ведення документації».

п.п. 11.5.1. «Передача закінченого Об`єкта Підрядником і приймання його Замовником оформляється сертифікатом, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації (далі Сертифікат)».

п.п. 11.5.2. «При виявленні недоробок в процесі приймання - передачі робіт, що не перешкоджають експлуатації Об`єкта, складається акт недоробок з встановленням термінів їх усунення».

п.п. 11.5.3. «У разі виявлення в процесі приймання-передачі закінченого будівництвом Об`єкта недоліків, допущених з вини Підрядника, він в 20-денний строк зобов`язаний їх усунути. Якщо Підрядник не бажає або не може усунути такі недоліки, Замовник може усунути їх із залученням третіх осіб. Витрати, пов`язані з усунен¬ням недоліків третіми особами, компенсується Підрядником».

п.п. 11.5.4. «Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунені Підрядником або третьою особою, Замовник має право відмовитися від прийняття такого Об`єкта або вимагати відповідного зниження договірної ціни або компенсації збитків».

п.п. 11.5.5. «Підписання акта готовності об`єкта до експлуатації є підставою для проведення остаточних розрахунків між Сторонами».

Так, після підписання ТОВ «ЛІНККОР» договору № 69-20/П від 22.06.2020, більш точний час в ході проведення досудового розслідування встановити не представилось можливим, у директора товариства-підрядника ОСОБА_4 та інших не встановлених на теперішній час осіб, виник спільний злочинний намір, спрямований на заволодіння чужим майном, а саме: бюджетних коштів під час виконання підрядних робіт з капітального ремонту будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56 за адресою: м. Одеса, вул. Тініста,1, шляхом складання та видачі за укладеним договором № 69-20/П від 22.06.2020 завідомо неправдивих первинних облікових документів, а саме: актів приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в) та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (примірна форма КБ-3) із зазначеними у них завідомо неправдивих відомостей щодо обсягів фактично виконаних робіт.

У період з квітня 2021 по листопад 2021 року, більш точний час в ході слідства встановити не надалось за можливе, ОСОБА_4 , зловживаючи своїм службовим становищем, за попередньою змовою з невстановленими особами шляхом складання, видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, а саме: актів приймання виконаних будівельних робіт та довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат із внесенням до них завідомо неправдивих відомостей про завищені обсяги виконаних робіт під час виконання робіт з капітального ремонту будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56 за адресою: м. Одеса, вул. Тініста, 1, здійснив заволодіння чужим майном, а саме: бюджетними коштами у особливо великих розмірах шляхом підписання та посвідчення печаткою товариства актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в: № 2 за квітень 2021 року від 15.04.2021 на суму 1 436 310, 07 грн., № 3 за травень 2021 року від 21.05.2021 на суму 548 807, 71 грн., № 1 за листопад 2021 року від 23.11.2021 на суму 63 985,32 грн. та № 4 за листопад 2021 року від 19.11.2021 на суму 260 691,96 грн., а також довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3: № 1 за квітень 2021 року від 15.04.2021 на суму 1 890 965, 99 грн., № 2 за травень 2021 року від 21.05.2021 на суму 548 807,71 грн. та № 3 за листопад 2021 року від 19.11.2021 на суму 449 226, 30 грн. в рамках договору № 69-20/П від 22.06.2020, в яких зазначені об`єми робіт які фактично не виконанні, на загальну суму 2 000 112, 08 грн. за наступних обставин.

Реалізовуючи свій злочинний намір, спрямований на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору № 69-20/П від 22.06.2020, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади, керуючись корисливим мотивом у квітні 2021 року, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не представилось можливим, у невстановленому слідством місці, виготовив офіційні документи, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 за квітень 2021 року від 15.04.2021 на суму 1 436 310, 07 грн. та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 1 за квітень 2021 від 15.04.2021 на суму 1 890 965, 99 грн., до яких внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 1 372 324,75 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав їх від імені Підрядника і проставив на них відбитки печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їм властивості офіційних документів, після чого передав їх невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Далі, виготовлений і підписаний виконавцем робіт, а також підписаний технічним наглядом і замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 за квітень 2021 від 15.04.2021 та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 1 за квітень 2021 від 15.04.2021 подано до органів Державної казначейської служби України, де їх зареєстровано та взято на облік.

На підставі зазначених документів 19.04.2021 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР» НОМЕР_1 , відкритий в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», на виконання умов Договору та згідно вказаного акту КБ-2в № 2 та вказаної довідки КБ-3 № 1, здійснено перерахування бюджетних грошових коштів на загальну суму 1 890 965,99 гривень.

В подальшому, реалізовуючи свій злочинний намір, спрямований на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору № 69-20/П від 22.06.2020, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади у травні 2021 року, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не представилось можливим, у невстановленому слідством місці, виготовив офіційні документи, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 за травень 2021 року від 21.05.2021 на суму 548 807,71 грн. та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 2 за травень 2021 від 21.05.2021 на суму 548 807,71 грн., до яких внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 548 807,71 грн. (вартість фактично не виконаних робіт), та особисто підписав їх від імені Підрядника і проставив на них відбитки печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їм властивості офіційних документів, після чого передав їх невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Далі, виготовлений та підписаний виконавцем робіт, а також підписаний технічним наглядом та замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 3 за травень 2021 від 21.05.2021 та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 2 за травень 2021 від 21.05.2021, подано до органів Державної казначейської служби України, де їх зареєстровано та взято на облік.

На підставі зазначених документів 25.05.2021 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР» НОМЕР_1 , відкритий в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», на виконання умов Договору та згідно вказаного акту КБ-2в № 2 та вказаної довідки КБ-3 № 1 здійснено перерахування бюджетних грошових коштів на загальну суму 548 807,71 гривень.

В подальшому, реалізовуючи свій злочинний намір, спрямований на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору № 69-20/П від 22.06.2020, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади у листопаді 2021 року, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не представилось можливим, у невстановленому слідством місці, виготовив офіційні документи, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-в № 4 за листопад 2021 року від 19.11.2021 на суму 260 691,96 грн. та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 3 за листопад 2021 від 19.11.2021 на суму 449 226,30 грн., до яких внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 14 994,30 грн. (вартість фактично не виконаних робіт), та особисто підписав їх від імені Підрядника і проставив на них відбитки печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їм властивості офіційних документів, після чого передав їх невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Далі, виготовлений і підписаний виконавцем робіт, а також підписаний технічним наглядом та замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 4 за листопад 2021 року від 19.11.2023 та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати № 3 за листопад 2021 від 19.11.2021 подано до органів Державної казначейської служби України, де їх зареєстровано та взято на облік.

На підставі зазначених документів 22.11.2021 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР» НОМЕР_1 , відкритого в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», на виконання умов Договору та згідно вказаного акту КБ-2в № 4 та вказаної довідки КБ-3 № 3 здійснено перерахування бюджетних грошових коштів на загальну суму 449 226,30 гривень.

Продовжуючи свій злочинний намір, спрямований на заволодіння бюджетними коштами, ОСОБА_4 , обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору № 69-20/П від 22.06.2020, умисно, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси у листопаді 2021 року, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не представилось можливим, у невстановленому слідством місці, виготовив офіційний документ, а саме: акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 за листопад 2021 року від 23.11.2021 на суму 63 985,32 грн., до якого внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 63 985,32 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав його від імені Підрядника і проставив на ньому відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав йому властивості офіційних документів, після чого передав його невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Далі, виготовлений виконавцем робіт, та підписаний технічним наглядом та замовником акт приймання виконаних будівельних робіт № 1 за листопад 2021 року від 23.11.2021, подано до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік.

На підставі зазначених документів 23.11.2021 УКБ ОМР на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР» НОМЕР_1 відкритого в ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК», на виконання умов Договору та згідно акту КБ-2в № 1, здійснено перерахування бюджетних грошових коштів на загальну суму 63 985,32 гривень.

Таким чином, директор ТОВ «ЛІНККОР» ОСОБА_4 , у період часу з квітня 2021 року по листопад 2021 року, більш точного часу у ході досудового слідства встановити не видалось за можливе, перебуваючи в невстановленому досудовим слідством місці, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, шляхом зловживання своїм службовим становищем, складання та видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, шляхом внесення до них завідомо неправдивих відомостей про обсяги та вартість фактично виконаних будівельних робіт з капітального ремонту будівлі, стадіону та елементів благоустрою території ОЗОШ № 56, за адресою: м. Одеса, вул. Тініста, 1, заволодів бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси у сумі 2 000 112,08 грн., що в 600 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є особливо великим розміром, та використав їх на власний розсуд на цілі, не пов`язані із виконанням умов Договору, що спричинило збитки територіальній громаді м. Одеси особі Одеської міської ради на вказану суму.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів квітня 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном, а саме бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3) із внесеними до них завідомо недостовірних відомостей про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у квітні 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеса в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеса, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: акт примірної форми КБ-2в № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року від 15.04.2021 на суму 1 436 310, 07 грн., до якого внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 1 372 324,75 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав його від імені Підрядника і проставив на ньому відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав йому властивості офіційного документу, після чого передав його невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у квітні 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: акту примірної форми КБ-2в № 2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2021 року від 15.04.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів квітня 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них завідомо недостовірних відомостей про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у квітні 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: довідку примірної форми КБ-3 № 1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2021 року від 15.04.2021 на суму 1 890 965, 99 грн., до якої внесено завідомо недостовірні відомості про вартість виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 1 372 324,75 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав її від імені Підрядника і проставив на ній відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їй властивості офіційних документів, після чого передав її невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у квітні 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: довідки примірної форми КБ-3 № 1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2021 року від 15.04.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів травня 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них завідомо недостовірних відомостей про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у травні 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: акт примірної форми КБ-2в № 3 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року від 21.05.2021 на суму 548 807,71 грн. до якого внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 548 807,71 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав його від імені Підрядника і проставив на ньому відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав йому властивості офіційного документу, після чого передав його невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у травні 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: акту примірної форми КБ-2в № 3 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2021 року від 21.05.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів травня 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них завідомо недостовірних відомостей про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у травні 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: довідку примірної форми КБ-3 № 2 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2021 року від 21.05.2021 на суму 548 807,71 грн., до якої внесено завідомо недостовірні відомості про вартість виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 548 807,71 грн., та особисто підписав її від імені Підрядника і проставив на ній відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їй властивості офіційного документу, після чого передав її невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у травні 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: довідки примірної форми КБ-3 № 2 вартості виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2021 року від 21.05.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів листопада 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них недостовірних відомостей про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартості, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у листопаді 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: акт примірної форми КБ-2в № 4 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року від 19.11.2021 на суму 260 691,96 грн., до якого внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 14 994,30 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав його від імені Підрядника і проставив на ньому відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав йому властивості офіційного документу, після чого передав його невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у листопаді 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: акту примірної форми КБ-2в № 4 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року від 19.11.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів листопада 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них завідомо недостовірними відомостями про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у листопаді 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» бюджетними коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: довідку примірної форми КБ-3 № 3 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2021 року від 19.11.2021 на суму 449 226,30 грн. до якої внесено завідомо недостовірні відомості про вартість виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 14 994,30 грн. (вартість фактично не виконаних робіт), та особисто підписав її від імені Підрядника і проставив на ній відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав їй властивості офіційного документу, після чого передав її невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР».

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у листопаді 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: довідки примірної форми КБ-3 № 3 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за листопад 2021 року від 19.11.2021, за попередньою змовою групою осіб.

Окрім того, ОСОБА_4 , будучи службовою особою директором ТОВ «ЛІНККОР», в один із днів листопада 2021 року, більш точну дату та час встановити не видалось можливим, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, перебуваючи у невстановленому досудовим слідством місці, з метою приховування своєї протиправної діяльності, направленої на незаконне заволодіння чужим майном бюджетними коштами, відповідно до свого злочинного умислу спланував надавати Замовнику УКБ ОМР завідомо підроблені офіційні первинні облікові будівельні документи (примірні форми КБ-2в та КБ-3), із внесеними до них завідомо недостовірними відомостями про завищені обсяги виконаних будівельних робіт та їх вартість, створюючи таким чином видимість належного виконання підрядних робіт у передбачені умовами договору терміни.

Далі, у листопаді 2021 року (точні дата, час і обставини досудовим розслідуванням не встановлені) ОСОБА_4 , знаходячись у невстановленому місці, обіймаючи посаду директора ТОВ «ЛІНККОР», зловживаючи своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою з невстановленими досудовим розслідуванням особами, на виконання спільного з ними злочинного плану, всупереч умовам Договору, маючи умисел на заволодіння на користь ТОВ «ЛІНККОР» коштами територіальної громади м. Одеси в особливо великих розмірах, розпорядником яких було УКБ ОМР, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій і бажаючи настання шкідливих наслідків у вигляді порушення права власності на грошові кошти територіальної громади м. Одеси, керуючись корисливим мотивом, за допомогою оргтехніки (комп`ютера і принтера) виготовив проект первинного облікового документа щодо будівництва із завідомо неправдивими відомостями, а саме: акт примірної форми КБ-2в № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року від 23.11.2021 на суму 63 985,32 грн., до якого внесено завідомо недостовірні відомості щодо фактично виконаних будівельних робіт ТОВ «ЛІНККОР» на суму 63 985,32 грн. (вартість фактично не виконаних робіт) та особисто підписав його від імені Підрядника і проставив на ньому відбиток печатки ТОВ «ЛІНККОР», тим самим надав йому властивості офіційного документу, після чого передав його невстановленій особі для подальшого підписання представниками УКБ ОМР від імені Замовника, подання до органів Державної казначейської служби України з метою реєстрації та взяття на облік і проведення подальшої оплати на розрахунковий рахунок ТОВ «ЛІНККОР»

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особо, за попередньою змовою з невстановленими досудовим слідством особами, у листопаді 2021 року (точні дата, час, місце і обставини досудовим розслідуванням не встановлені), вчинив складання завідомо неправдивого офіційного документу, а саме: акту примірної форми КБ-2в № 1 приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2021 року від 23.11.2021, за попередньою змовою групою осіб.

25.01.2024 ОСОБА_4 було повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст. 191 КК України, за кваліфікуючими ознаками: заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах; та ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366 КК України, за кваліфікуючими ознаками: складання службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів за попередньою змовою групою осіб.

Відповідно довимог п.4ч.1ст.184КПК України,під часдосудового розслідуваннявстановлено наявністьризиків:передбаченого п.1ч.1ст.177КПК України,а саме:переховуватися відорганів досудовогорозслідування та/абосуду,ризику передбаченогоп.2ч.1ст.177КПК України: може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, а також ризику передбаченого п.3 ч.1 ст. 177 КПК України: незаконно впливати на потерпілого та свідків у цьому кримінальному провадженні.

Інші, менш суворі запобіжні заходи, не зможуть забезпечити виконання підозрюваним процесуальних обов`язків, передбачених чинним Кримінальним процесуальним кодексом і його належної поведінки.

У зв`язку з чим, слідчий за погодженням із прокурором, звернувся до суду із клопотанням про застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Позиція учасників судового розгляду.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання в повному обсязі та просив його задовольнити, посилаючись на те, що наявні ризики, передбачені ст.177 КПК України, а саме, що підозрюваний може переховуватися від органів досудового розслідування, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні та суду та може вчинити інше кримінальне правопорушення.

Окрім цього, прокурор просив визначити альтернативний запобіжний захід у вигляді застави у шістсот шістдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 2024 рік, що становить 2 004 536 грн.

Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник в судовому засіданні заперечували проти задоволення клопотання слідчого, вказавши, що ризики, вказані в клопотанні слідчого, не обґрунтовані, ОСОБА_4 має міцні соціальні зв`язки, є пенсіонером, намірів переховуватись не має, а тому просили застосувати запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у нічний час.

Вивчивши надані матеріали кримінального провадження, які обґрунтовують доводи клопотання, допитавши підозрюваного, вислухавши думку прокурора та адвоката, приходжу до висновку, що клопотання слідчого не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Мотиви суду.

За Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод на державу покладається обов`язок вжити заходи до забезпечення прав людини, яка тримається під вартою.

Відповідно до ст.17 Закону України № 3477-IV від 23.02.2006 року «Про виконання рішень і застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини, а також українські суди мають застосовувати при розгляді справ практику Європейського Суду з прав людини як джерело права.

На підставі ч.4 ст.5 Європейської конвенції з прав людини, кожен кого позбавлено свободи внаслідок арешту або тримання під вартою, має право ініціювати провадження, в ході якого суд без зволікання встановлює законність затримання і приймає рішення про звільнення, якщо затримання є незаконним.

В частині 3 ст. 5 Конвенції / правова позиція ЄСПЛ, викладена в п. 60 рішення від 06.11.2008р. у справі "Єлоєв проти України"/ після спливу певного проміжку часу/досудового розслідування, судового розгляду/ навіть обґрунтована підозра у вчинені злочину не може бути єдиним виправданням тримання під вартою підозрюваного, обвинуваченого.

Отже, обґрунтована підозра не передбачає наявності достовірного знання про вчинення особою кримінального правопорушення. Однак, вона повинна бути заснована на об`єктивних фактах, наданих суду стороною обвинувачення.

Таким чином, слідчому судді необхідно оцінити відповідність підозри цій правовій кваліфікації лише для встановлення її обґрунтованості. При цьому, остаточна оцінка та кваліфікація здійснюється судом під час розгляду справи по суті.

В провадженні СВ ВП№5 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області перебувають матеріали досудового розслідування № 42022163030000027 від 02.06.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ч.1 ст.366 КК України.

Пред`явлена підозрюваному ОСОБА_4 підозра уінкримінованому злочині,обґрунтовується зібранимиу ходідосудового розслідуванняналежними тадопустимими доказами,а саме: наказом про призначення ОСОБА_4 на посаду директора ТОВ «ЛІНККОР»; судовою будівельно-технічною експертизою віж 26.05.2023; судовою економічною експертизою від 30.10.2023; протоколами огляду місця події від від 12.04.2023, 04.08.2022; поясненнями свідків ОСОБА_9 .

Відповідно до ч.1 ст.183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 КПК України, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 КПК України.

Відповідно до ч.4 ст.194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе обставини, передбачені пунктами 1 та 2 частини першої цієї статті, але не доведе обставини, передбачені пунктом 3 частини першої цієї статті, слідчий суддя, суд має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначений у клопотанні, а також покласти на підозрюваного, обвинуваченого обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, необхідність покладення яких встановлена з наведеного прокурором обґрунтування клопотання.

Наведені в клопотанні слідчого ризики, передбачені ст. 177 КПК України, прокурором в судовому засіданні не доведені в повному обсязі, а також не доведено що інші, менш суворі запобіжні заходи, не зможуть досягти мети кримінального провадження.

Метою застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 запобіжного заходу є запобігання ризику незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні.

Слідчий суддя враховує, що інкриміновані ОСОБА_4 злочини були вчиненні в 2021 році, а підозра була складена та вручена лише 25.01.2024 року, після чого ОСОБА_4 не був затриманий органом досудового розслідування.

Тобто, ризик переховування від органу досудового розслідування слідчий суддя до уваги не бере, оскільки ОСОБА_4 з`являвся до слідчого і до суду за першим викликом, він має постійне місце проживання, за яким проживає, є пенсіонером.

Ризик знищення, приховування або спотворення будь-якої із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення слідчий суддя до уваги не бере, оскільки ОСОБА_4 мав час та можливість з 2021 року спотворити чи пошкодити будь-які документи, окрім цього, усі необхідні документи були вилучені органом досудового розслідування.

За таких умов, слідчий суддя, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів, лише щодо пред`явленої підозри, - з точки зору достатності та взаємозв`язку, дійшов висновку про наявність у провадженні доказів, які свідчать про обґрунтованість підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, тобто підтверджують існування фактів та інформації, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що підозрюваний міг вчинити дане кримінальне правопорушення.

Враховуючи зазначені обставини, а також, що у вказаному кримінальному провадженні на даний час проводяться слідчі дії, є підстави вважати, що існує зазначений ризик, а тому з метою запобігання спробам підозрюваного вчиняти нові кримінальні правопорушення, необхідно застосувати запобіжний захід у вигляді домашнього арешту.

Відповідно до приписів ч.1 ст.219 КПК України, досудове розслідування має бути завершене протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

За результатом розгляду клопотання слідчого чи прокурора про застосування запобіжного заходу, слідчий суддя застосовує запобіжний захід в межах строку досудового розслідування в порядку, передбаченому КПК України.

Враховуючи, що ОСОБА_4 було повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч.5 ст. 191, ч.2 ст. 28, ч.1 ст. 366 КК України, 25.01.2024 року, то досудове розслідування має бути закінченим до 25.03.2024 року, а тому саме до цього строку слідчий суддя може обрати запобіжний захід.

За таких обставин, на підставі наданих матеріалів, оцінюючи всі встановлені під час розгляду клопотання слідчого обставини, беручи до уваги, що підозрюваний ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні категорії злочинів, найтяжчий з яких передбачає покарання у вигляді позбавлення волі до до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна, проте підозрюваний є пенсіонером, має постійне місце проживання та реєстрації, що свідчить про наявність в останнього міцних соціальних зв`язків, приходжу до висновку, що запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у нічний час доби з 22:00 до 06:00 години за адресою: АДРЕСА_1 , зможе забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного під час досудового розслідування та запобігти ризику переховування від органу досудового розслідування та суду.

Керуючись ст. ст. 176, 177, 178, 182, 183, 186, 193-197, 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання старшого слідчого СВ ВП № 5 ОРУП № 1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, - відмовити.

Застосувати до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді домашнього арешту у нічний час доби з 22:00 до 06:00 години за адресою постійного місця проживання, а саме: АДРЕСА_1 , строком до 2 (двох) місяців в межах строку досудового розслідування, тобто до 25.03.2024 року включно.

Покласти на підозрюваного обов`язки строком до 2 (двох) місяців в межах строку досудового розслідування, передбачені ч.5 ст.194 КПК України:

1) прибувати до слідчого, прокурора чи суду за першою вимогою в розумні строки;

2) не залишати місце постійного проживання, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з 22:00 до 06:00 години, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

3) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.

Строк дії запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту рахувати з моменту винесення ухвали слідчого судді, тобто з 06.02.2024 року.

Ухвала слідчого судді щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого СВ ВП № 5 ОРУП № 1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , прокурора Приморської окружної прокуратури міста Одеси ОСОБА_10 .

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Повний текст ухвали суду складено та проголошено 08.02.2024 року о 16:00 годині в залі суду № 131.

Слідчий судя: ОСОБА_11

06.02.2024

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення06.02.2024
Оприлюднено09.02.2024
Номер документу116852851
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —522/7233/22

Ухвала від 21.02.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 21.02.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 06.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 02.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 02.02.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

Ухвала від 12.01.2024

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Дерус А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні