Ухвала
від 08.02.2024 по справі 334/11758/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 08.02.2024

Справа № 334/11758/23

Провадження № 1-кс/334/428/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2024 рокуслідчий суддя Ленінського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ Запорізького РУП ГУНП в Запорізькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42022082020000052 від 24.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Ленінського районного суду м. Запоріжжя надійшло клопотання слідчого Запорізького РУП ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про арешт майна, винесене в кримінальному провадженні № 42022082020000052, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24 листопада 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, погоджене прокурором Дніпровської окружної прокуратури м. Запоріжжя Запорізької області ОСОБА_4 .. Клопотання обґрунтовано наступним.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Указом Президента України № 64/2022 на території всієї України із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено воєнний стан, на період дії якого впроваджено ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а саме заходи правового режиму воєнного стану.

Розпорядженням міського голови № 582р від 06.12.2016 затверджено статут Комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради.

Відповідно до п. 1.1 Статуту КП «Запоріжремсервіс» є комунальним підприємством, яке засновано на комунальній власності. Засновником і власником підприємства є територіальна громада м. Запоріжжя в особі Запорізької міської ради.

Пунктом 3.1 Статуту закріплено, що Підприємство є юридичною особою згідно з законодавством України, має самостійний баланс, відокремлене майно, розрахунковий та інші рахунки в банківських установах, круглу печатку та штамп з власним найменуванням.

Відповідно до п. 2.2 Статуту КП «Запоріжремсервіс» має право укладати договори та угоди, що не суперечать чинному законодавству України, з державними установами та іншими юридичними та фізичними особами.

Джерелами формування майна Підприємства є: майно, передане Підприємству Власником; доходи відповідно до статутної діяльності Підприємства; інші джерела, не заборонені законодавчими актами України.

Органом управління майном КП «Запоріжремсервіс» є департамент з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради. (п. 1.5. Статуту).

Згідно до п. 2.5 Статуту КП «Запоріжремсервіс» зобов`язане забезпечувати цільове використання комунального майна та коштів.

Відповідно Статуту КП «Запоріжремсервіс» безпосереднє управління діяльністю комунального підприємства здійснює його керівник, який призначається на посаду за встановленим законом порядком. (п. 5.1.3 Статуту).

Призначення на посаду та укладання контракту з керівником Підприємства, що належить до комунальної власності територіальної громади міста, здійснюється міським головою, про що видається відповідне розпорядження (п 5.4. Статуту).

Згідно п. 5.7 Статуту керівник Підприємства, зокрема: несе повну відповідальність за стан і діяльність Підприємства, дотримування фінансової, договірної та трудової дисципліни згідно із законодавством України; несе відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування всіх господарських операцій у первинних документах; укладає трудові угоди, договори, відкриває в установах банку розрахунковий рахунок; несе особисту відповідальність за формування та виконання фінансових планів та своєчасну виплату заробітної плати працівникам Підприємства, ефективне і раціональне використання коштів підприємства.

Розпорядженням Запорізького міського голови ОСОБА_5 № 159 к/тр від 05.02.2021 ОСОБА_6 було призначено на посаду директора КП «Запоріжремсервіс» з 08 лютого 2021 року по 07 лютого 2023 року.

У подальшому, міським головою ОСОБА_5 , який діяв в інтересах територіальної громади міста, па підставі ЗУ «Про місцеве самоврядування» 05.02.2021 укладено контракт з директором комунального підприємства «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, що є об`єктом власності територіальної громади м. Запоріжжя ОСОБА_6 .

Відповідно до п. 2 розділу 1 Контракту з керівником підприємства, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя (далі Контракт) директор КП «Запоріжремсервіс» є повноважним представником підприємства під час реалізації повноважень, функцій, виконання обов`язків підприємства, передбачених законами, іншими нормативно-правовими актами і статутом підприємства;

Керівник підприємства здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємством завдань, передбачених законодавством України, статутом підприємства і цим контрактом (п. 3 розділу 2 Контракту).

Разом з цим, відповідно до п. 4 розділу 2 Контракту, керівник підприємства, серед іншого, зобов`язується:

організовувати роботу підприємства відповідно до статуту;

надавати Органові управління майном фінансову та іншу звітність підприємства;

вживати заходів щодо ефективного використання за призначенням, збереження та відновлення закріплених за підприємством на праві господарського відання основних засобів;

забезпечувати раціональне та ефективне цільове використання бюджетних, власних та запозичених коштів;

забезпечувати своєчасну в повному обсязі сплату передбачених законодавством України податків, зборів та інших обов`язкових платежів;

укладати трудові договори з працівниками;

забезпечувати дотримання працівниками підприємства правил внутрішнього трудового розпорядку та виконання посадових інструкцій.

Разом з цим Директор має право:

діяти без довіреності від імені підприємства, представляти його інтереси в органах державної влади, місцевого самоврядування, інших підприємствах, установах, організаціях, а також у відносинах із фізичними особами;

укладами від імені підприємства правочини відповідно до статуту та чинного законодавства України;

розпоряджатися коштами та майном підприємства в порядку, визначеному статутом та чинним законодавством України;

видавати у межах своєї компетенції накази та інші розпорядчі акти, видавати усні та письмові доручення, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників підприємства; (п. 5 розділу 2 Контракту).

Таким чином, ОСОБА_6 , обіймаючи посаду директора КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, відповідно до примітки 1 ст. 364, ч. 3 ст. 18 КК України, ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», є службовою особою, на яку покладено адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції.

Згідно п. 2 розділу 4 Контракту керівник несе особисту відповідальність за діяльність підприємства.

Відповідно до п. 4 розділу 4 Контракту керівник несе матеріальну відповідальність, у т.ч. повну, та зобов`язаний відшкодувати заподіяну своїми діями (бездіяльністю) шкоду підприємству, територіальній громаді в порядку і розмірах, визначених ЦКУ, КЗпП, ПКУ та іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 6 ч. 1ст. 7 Бюджетного кодексу Українизакріплено принцип ефективності та результативності, який передбачає, що при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Відповідно до ст. 26 Бюджетного кодексу України, контроль за дотриманням бюджетного законодавства спрямований на забезпечення ефективного і результативного управління бюджетними коштами та здійснюється на всіх стадіях бюджетного процесу його учасниками відповідно до цьогоКодексу та іншого законодавства, а також забезпечує:

1)оцінку управління бюджетними коштами (включаючи проведення державного фінансового аудиту);

2)правильність ведення бухгалтерського обліку та достовірність фінансової і бюджетної звітності;

3)досягнення економії бюджетних коштів, їх цільового використання, ефективності і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень;

4)проведення аналізу та оцінки стану фінансової і господарської діяльності розпорядників бюджетних коштів;

5)запобігання порушенням бюджетного законодавства та забезпечення інтересів держави у процесі управління об`єктами державної власності;

6)обґрунтованість планування надходжень і витрат бюджету.

Відповідно до протоколу позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя № 14 від 09.03.2022 було вирішено, що КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради має придбати необхідні матеріали для упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями та забезпечити виконання робіт по упередженню та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, на об`єктах житлового фонду та соціальної інфраструктури м. Запоріжжя.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 122 від 21.03.2022 «Про внесення змін до рішення міської ради від 22.12.2021 № 61 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2022 рік» (зі змінами) було перерозподілено видатки загального фонду місцевого бюджету та доручено Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради кошти в сумі 12000000 грн. 00 коп., виділені даним рішенням, спрямувати на створення запасу будівельних та паливно-мастильних матеріалів для забезпечення життєдіяльності міста та ліквідації наслідків можливих руйнувань через ведення воєнних дій.

Відповідно до протоколу позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя № 24 від 25.05.2022 КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, серед іншого, було доручено продовжити накопичення будівельних матеріалів для забезпечення виконання робіт з упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, надати бюджетний запит до Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради.

З метою виконання зазначених рішень, в цілях створення запасу будівельних матеріалів, які можуть використовуватися для упередження і ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради ОСОБА_6 16 червня 2022 року звернувся до Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради з запитом про виділення коштів у розмірі 6500000 грн. 00 коп. на закупівлю матеріалів відповідно до розробленого підприємством «Плану закупівлі будівельних матеріалів для забезпечення життєдіяльності міста та ліквідації можливих руйнувань через ведення воєнних дій».

Відповідно до довідки «Про зміни до плану асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету на 2022 рік» № 185 від 24.06.2022 з бюджету Запорізької міської територіальної громади на рахунок КП «Запоріжремсервіс» за кодом класифікації видатків бюджету 2610 «субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» було перераховано грошові кошти в розмірі 6500 000 гривень.

В подальшому, КП «Запоріжремсервіс» зазначені грошові кошти використало для накопичення будівельних матеріалів для забезпечення виконання робіт з упередження та ліквідації наслідків, пов`язаних з воєнними діями.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (в редакції на час укладення договору) встановлено, що замовники, окрім державних замовників у сфері оборони, здійснюють публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, із використанням електронного каталогу та/або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі», за рядом винятків, серед яких дозволяється придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень у разі, якщо відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом.

За результатамипроведення такихторгів в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Під час здійснення закупівель, передбачених п.п. 1 п. 1 вказаної постанови Кабінету Міністрів України, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно доЗакону України "Про публічні закупівлі"дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель: максимальна економія, ефективність; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 03 серпня 2022 року КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради було оголошено спрощену закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-03-003208-a) на закупівлю «Труби, код 44160000-9 за ДК 021:2015 «Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби», котра була відмінена 15 серпня 2022 року через відсутність учасників.

В подальшому, 22 серпня 2022 року, в невстановлений органом досудового розслідування час, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_6 , перебуваючи в приміщенні свого службового кабінету за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) б. 23-А підписав договір №15 СП/Т-вс про закупівлю (ідентифікатор закупівлі UA-2022-08-23-002612-a), предметом якого є «Труби, код 44160000-9 за ДК 021:2015 «Магістральні, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби».

Відповідно до п. 1.1. зазначеного договору, ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, в особі директора ОСОБА_7 , який діє на підставі статуту (далі Постачальник), зобов`язалося поставити та передати у власність КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 в особі директора ОСОБА_6 , який діє на підставі статуту (далі Замовник), придбані матеріали для проведення ремонтних робіт господарським способом, а саме: ««Труби, код 44160000-9 за ДК 021:2015 «Магістральні, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби», визначені в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у Специфікації (додаток 1 до договору), а Замовник зобов`язався прийняти Товар та сплатити його вартість.

Відповідно до Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1), Сторонами визначено якісні та кількісні характеристики товару, а саме:

Труба ДСТУ 10704, діаметром 76 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1213 м., вартістю 376 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 456 088 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 3262 ду, діаметром 15 мм., з товщиною стінки 2,5 мм., н/дл, у загальній кількості 1830 м., вартістю 51 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 93 330 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 57 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1215 м., вартістю 277 грн. 84 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 337 575 грн. 60 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 89 мм., з товщиною стінки 3,5 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 812 м., вартістю 514 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 417 368 грн. 60 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 108 мм., з товщиною стінки 3,5 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 812 м., вартістю 628 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 509 936 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 20 мм., з товщиною стінки 2,5 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 169 м., вартістю 753 грн. 961 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 127 419 грн. 40 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 25 мм., з товщиною стінки 2,8 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 1677 м., вартістю 107 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 179 439 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 32 мм., з товщиною стінки 2,8 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 1637 м., вартістю 141 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 230 817 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 40 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1473 м., вартістю 191 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 281 343 грн. 00 коп.

Ціна укладеного договору становить 2 633 316 грн. 00 коп. (п. 3.2 Договору).

В подальшому, на виконання умов договору, відповідно до видаткової накладної № 0062, 22.08.2022 ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 поставило КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 товар, який є предметом закупівлі в наступній кількості:

Труба ДСТУ 10704, діаметром 76 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1200 м., вартістю 376 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 451 200 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 3262 ду, діаметром 15 мм., з товщиною стінки 2,5 мм., н/дл, у загальній кількості 1690 м., вартістю 51 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 86 190 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 57 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1200 м., вартістю 277 грн. 84 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 333 408 грн. 60 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 89 мм., з товщиною стінки 3,5 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 720 м., вартістю 514 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 370 080 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8943, діаметром 108 мм., з товщиною стінки 3,5 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 804 м., вартістю 628 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 504 912 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 20 мм., з товщиною стінки 2,5 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 150 м., вартістю 753 грн. 961 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 113 094 грн. 15 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 25 мм., з товщиною стінки 2,8 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 1500 м., вартістю 107 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 160 500 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 32 мм., з товщиною стінки 2,8 мм., довжиною 6 м., у загальній кількості 1500 м., вартістю 141 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 211 500 грн. 00 коп.;

Труба ДСТУ 8936, діаметром 40 мм., з товщиною стінки 3,0 мм., довжиною 12 м., у загальній кількості 1200 м., вартістю 191 грн. 00 коп. за 1 погонний метр, на загальну суму 229 200 грн. 00 коп.

В свою чергу, відповідно до платіжного доручення № 12 від 25.08.2022, директор КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 ОСОБА_6 , 29.08.2022 о 09:52, перебуваючи на своєму робочому місці за адресою: м. Запоріжжя, вул. Фанатська (колишня назва Добролюбова) б. 23-А, своїм електронним підписом засвідчив вищевказане платіжне доручення, відповідно до якого 30 серпня 2022 року з розрахункового рахунку КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952, № НОМЕР_1 , відкритого Державній казначейській службі України, на розрахунковий рахунок ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951 № НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «Приватбанк» було перераховано грошові кошти у розмірі 2474409 грн. 40 коп. за поставлений товар відповідно до видаткової накладної.

Відповідно до висновку експерта № 590-23 від 28.09.2023 встановлено, що:

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 10704 76 мм., завтовшки 3,0 мм., довжиною 12 м., станом на 22.08.2022 року складала 216 грн. 07 коп. за 1 м.; 259 284,00 грн. за 1 200 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 3262 ду 15 мм., завтовшки 2,5 мм., станом на 22.08.2022 року складала 49,43 грн. за 1 м.; 83 536,70 грн. за 1690 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8943 - 57 мм., завтовшки 3,0 мм., довжиною 12 м., станом на 22.08.2022 року складала 150,31 грн. за 1 м.; 180 372,00 грн. за 1200 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8943 - 89 мм., завтовшки 3,5 мм., довжиною 12 м., станом на 22.08.2022 року складала 315,48 грн. за 1 м.; 227 145,60 грн. за 720 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8943 - 108 мм., завтовшки 3,5 мм., довжиною 12 м., станом на 22.08.2022 року складала 472,57 грн. за 1 м.; 379 946,28 грн. за 804 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8936 - 20 мм., завтовшки 2,5 мм., довжиною 6 м., станом на 22.08.2022 року складала 103,67 грн. за 1 м.; 15 550,50 грн за 150 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8936 - 25 мм., завтовшки 2,8 мм., довжиною 6 м., станом на 22.08.2022 року складала 88,55 грн. за 1 м.; 132 825,00 грн. за 1500 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8936 - 32 мм., завтовшки 2,8 мм., довжиною 6 м., станом на 22.08.2022 року складала 126,88 грн. за 1 м.; 190 320,00 грн. за 1500 м.;

ринкова вартість у новому стані металевого виробу Труба ДСТУ 8936 - 40 мм., завтовшки 3,0 мм., довжиною 12 м., станом на 22.08.2022 року складала 184,79 грн. за 1 м.; 221 748,00 грн. за 1200 м.;

Відповідно до висновку експерта № СЕ-19/108-23/16359-ЕК від 08.12.2023 різниця між вартістю по договору № 15СП/Т-вс від 22.08.2022 за придбання товару та визначеною вартістю у висновку товарознавчої експертизи № 590-23 від 28.09.2023 складає 759356 грн. 07 коп.

Відповідно до обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, Директором КП «Запоріжремсервіс» Запорізької міської ради, код ЄДРПОУ 22144952 - ОСОБА_6 , без фактичного аналізу (маркетингового дослідження) ринку цін на предмет закупівлі, без направлення запитів до підприємств з повідомленням про можливість укладення договорів на постачання відповідного товару, прийнято рішення про здійснення закупівлі вищезазначеного товару за пропозицією ТОВ «Запорожконсалтинг», код ЄДРПОУ 42454951, за ціною 2633316 грн. 00 коп.

Отже, при укладанні договору про закупівлю №15 СП/Т-вс від 22.06.2022 на придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом, ОСОБА_6 , являючись службовою особою, на яку покладено адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції, зловживаючи службовим становищем та використовуючи його, будучи розпорядником грошових коштів на рахунках, які перебували в його віданні, діючи умисно, достовірно знаючи, що предметом укладеного Договору є товар, який купується за бюджетні кошти, розуміючи наслідки та суспільно-небезпечний характер своїх дій, всупереч ст.ст. 7 та 26 Бюджетного кодексу України, а саме не дотримуючись принципу ефективності та результативності та не забезпечуючи досягнення економії бюджетних коштів, шляхом прийняття обґрунтованих управлінських рішень, всупереч абзацу 2 підпункту 3 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», а саме не дотримуючись такого принципу здійснення публічних закупівель, як максимальна економія та ефективність, всупереч п. 4 розділу 2 Контракту, відповідно до якого він був зобов`язаний забезпечувати раціональне та ефективне цільове використання бюджетних коштів, достовірно знаючи, що Указами Президента України на всій території України з 24.02.2022 введено військовий стан, на період дії якого впроваджено ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», а саме заходи правового режиму воєнного стану, вчинив розтрату коштів місцевого бюджету територіальної громади м. Запоріжжя, чим спричинив своїми умисними протиправними діями матеріальну шкоду територіальній громаді міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради в сумі 759 356 гривень 07 копійок, що є особливо великим розміром.

Таким чином, встановлена наявність достатніх доказів для повідомлення ОСОБА_6 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, який кваліфікується як розтрата чужого майна шляхом, що перебувало в його віданні, зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинена в умовах воєнного стану в особливо великому розмірі.

В ході досудового розслідування було встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , являється власником наступного цінного нерухомого майна: квартири за адресою АДРЕСА_1 , та земельної ділянки з кадастровим номером: 2310100000:04:022:0255, площею 0.0059 га, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .

ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, яке є тяжким і за яке передбачено покарання у вигляді позбавлення волі строком від 7 до 12 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

На підставі викладеного, з метою забезпечення можливої конфіскації майна як виду покарання виникла необхідність накладення арешту на майно, що належить ОСОБА_6 на праві власності.

Відповідно до ст. 172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

З урахуванням наведених вимог закону та мети арешту майна, дане клопотання про арешт майна розглядається без повідомлення підозрюваного та його захисника.

Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арешт майна допускається, зокрема, з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи. (п.3 ч.2 ст. 170 КПК України).

У випадку, передбаченому пунктом 3 ч.2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Арешт може бути накладений на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу (ч.7 ст. 170 КПК України).

Згідно матеріалів кримінального провадження, 07.02.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України. Обґрунтованість підозри підтверджується матеріалами кримінального провадження.

Санкцією ч. 5 ст. 191 КК України передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна.

Відтак, наявні правові підстави для вжиття заходів забезпечення конфіскації майна як виду покарання шляхом накладення арешту на майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_6 . Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, отриманої на запит слідчого, за ОСОБА_6 на праві приватної власності в розмірі 1/1 частки зареєстрована квартира за адресою: АДРЕСА_1 . Також, згідно з інформацією Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) встановлено, що ОСОБА_6 на праві приватної власності належить земельна ділянка з кадастровим номером: 2310100000:04:022:0255, площею 0.0059 га, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 .

З урахуванням викладеного, клопотання слідчого про накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_6 є обґрунтованим і підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.170-173,309 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого СВ Запорізького РУП ГУНП в Запорізькій області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42022082020000052 від 24.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст. 191 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на квартиру за адресою: АДРЕСА_1 , яка на праві власності належить ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом заборони розпорядження та відчуження майном з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.

Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером: 2310100000:04:022:0255, площею 0.0059 га, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 , яка на праві власності належить ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , шляхом заборони розпорядження та відчуження майном з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Запорізького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Суддя: ОСОБА_1

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення08.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу116873916
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —334/11758/23

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Дадашева С. В.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Дадашева С. В.

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Ухвала від 15.04.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Ухвала від 16.04.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Ухвала від 15.04.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Дадашева С. В.

Ухвала від 07.03.2024

Кримінальне

Запорізький апеляційний суд

Дадашева С. В.

Ухвала від 09.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

Ухвала від 09.02.2024

Кримінальне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Турбіна Т. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні