Ухвала
від 30.01.2024 по справі 923/1304/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


УХВАЛА

про заміну сторони у виконавчому документі

"30" січня 2024 р.м. Одеса Справа № 923/1304/21

Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.,

за участю секретаря судового засідання Кафланової А.С.

розглянувши заяву Херсонського обласного центру зайнятості /ЄДРПОУ 03491300, адреса 73027, м. Херсон, вул. Стрітенська, 7-а/ про заміну сторін виконавчого провадження /вх. № 2-1833/23 від 13.12.2023/ у справі у № 923/1304/21

за позовом: Херсонського міського центру зайнятості (73027, м. Херсон, вул. Стрітенська, 7-а; ідентифікаційний код 35219574)

до відповідача: Чорноморської митниці Держмитслужби (73003, м. Херсон, вул. Гоголя, 13; ідентифікаційний код 43335608)

про стягнення виплаченого матеріального забезпечення допомоги по безробіттю та вартості соціальних послуг у розмірі 124 952,44 грн

за участі: Державної митної служби України /ЄДРПОУ 43115923, адреса 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11г/

за участі представників учасників справи:

від заявника: не з`явився, повідомлений належним чином, надано заяву про проведення судового засідання за відсутності представника, заяву підтримує у повному обсязі /№ 3865/24 від 30.01.2024/;

від позивача: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі;

від відповідача: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Херсонської області від 16.11.2021 у справі № 923/1304/21, залишеним без змін постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 19.05.2022, позовні вимоги Херсонського міського центру зайнятості задоволено у повному обсязі та стягнуто з Чорноморської митниці Держмитслужби 124952 грн 44 коп виплаченого матеріального забезпечення допомоги по безробіттю та вартості соціальних послуг та 2270 грн компенсації по сплаті судового збору.

13.07.2022 Господарським судом Одеської області на примусове виконання рішення було видано відповідний наказ.

19.06.2023 на адресу суду надійшла заява Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторін виконавчого провадження /вх. № 2-1833/23/ у справі у № 923/1304/21, в якій заявник просить:

- замінити стягувача у виконавчому провадженні з виконання наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 на правонаступника Херсонський обласний центр зайнятості /ЄДРПОУ 03491300/;

- замінити боржника у виконавчому провадженні з виконання наказу Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 на правонаступника Державну митну службу України /ЄДРПОУ 43115923, адреса 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11-г/.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13.12.2023 для розгляду заяви визначено суддю Петренко Н.Д.

Ухвалою суду від 13.12.2023 прийнято до провадження заяву Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторін виконавчого провадження /вх. № 2-1833/23 від 13.12.2023/ у справі у № 923/1304/21; розгляд заяви призначено на 22.12.2023 о 14:45 год.

15.12.2023 на адресу суду надійшла заява Херсонського обласного центру зайнятості про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду /вх. № 45730/23/ у справі № 923/1304/21.

Ухвалою суду від 18.12.2023 постановлено здійснити проведення судового засідання 22.12.2023 о 14:45 год. в режимі відеоконференції через Електронний кабінет Електронного суду (http://cabinet.court.gov.ua).

21.12.2023 на адресу суду надійшли заперечення Державної митної служби України /вх. № 46510/23/, в яких Державна митна служба України просить відмовити у задоволенні заяви в частині заміни боржника. В обґрунтування своїх заперечень ДМС України вказує, що в системі митних органів України відбулося публічне (компетенційне) правонаступництво, при якому Митниця в Херсонський області, АРК і м. Севастополі передано адміністративну компетенцію Чорноморської митниці Держмитслужби. Чорноморська митниця Держмитслужби як юридична особа не припинена. Згідно з відомостями державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 11.11.2020 перебуває у стані припинення.

Державна митна служба України зауважує, що запис про припинення Чорноморської митниці у єдиному державному реєстрі на момент розгляду справи судами попередніх інстанцій його правонаступником Державної митної служби України був відсутній. Таким чином, заміна Чорноморської митниці як боржника (відповідача) може мати місце виключно у випадку фактичного її вибуття унаслідок припинення. Ураховуючи, що суть спору у цій справі не стосується публічно-владних функцій, що були передані Державній митній службі України, і на момент розгляду справи до Реєстру не був внесений запис про Чорноморської митниці

22.12.2023 о 14:45 год судове засідання не відбулось, у зв`язку з оголошенням системою цивільної оборони у м. Одеса та Одеській області повітряної тривоги.

Ухвалою суду від 22.12.2023 призначено судове засідання по справі № 923/1304/21 на 16.01.2024 о 10:30 год.

12.01.2024 на адресу суду надійшли додаткові пояснення заявника /вх. № 1395/24/, в яких заявник вказує, що 04.01.2024 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення Чорноморської митниці Держмитслужби.

16.01.2024 о 10:30 год судове засідання у справі № 923/1304/21 не відбулося у зв`язку із знаходженням головуючого судді Петренко Н.Д. на лікарняному з 16.01.2024.

Ухвалою суду від 19.01.2024 призначено судове засідання по справі № 923/1304/21 на 30.01.2024 о 10:30 год.

30.01.2024 на адресу суду надійшла заява Херсонського обласного центру зайнятості /вх. № 3865/24/ про проведення судового засідання за відсутності представника, заяву про заміну сторін виконавчого провадження підтримує у повному обсязі.

До судового засідання учасники справи не з`явилися, повідомлені належним чином, причини неявки невідомі.

Відповідно до ч. 3 ст. 334 ГПК України, неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення заявлених вимог, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

За змістом статей 18, 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Питання процесуального правонаступництва регламентовані частиною першою статті 52 Господарського процесуального кодексу України, згідно з якою у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження відбувається на підставі частин першої - третьої, п`ятої статті 334 Господарського процесуального кодексу України: у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Щодо співвідношення статей 52 та 334 ГПК України, яка регламентує порядок заміни сторони виконавчого провадження, суд вказує, що ст.52 Господарського процесуального кодексу України вміщена до розділу І Загальні положення глави 4 Учасники судового процесу цього Кодексу, якими регламентуються загальні засади відносно кола учасників, сторін, третіх осіб судового провадження, осіб, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, їх прав та обов`язків тощо. Натомість стаття 334 Господарського процесуального кодексу України, яка регламентує порядок заміни сторони виконавчого провадження, розташована в розділі V Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень у господарських справах, що присвячений врегулюванню відносин, пов`язаних з примусовим виконанням судових рішень. Звідси нормативні приписи статті 52 Господарського процесуального кодексу України слід вважати загальними по відношенню до приписів, закріплених статтею 334 цього Кодексу.

Питання про заміну сторони виконавчого провадження здійснюється з урахуванням норм Закону України Про виконавче провадження.

Оскільки виконавче провадження є самостійною стадією судового процесу, сторони виконавчого провадження належать до учасників справи, а отже, якщо процесуальне правонаступництво має місце на стадії виконавчого провадження, заміна сторони виконавчого провадження означає й заміну учасника справи.

На стадії виконавчого провадження як на завершальній стадії судового провадження можлива заміна сторони виконавчого провадження правонаступником за наявності відкритого виконавчого провадження. Після відкриття виконавчого провадження та до його закінчення заміна сторони виконавчого провадження (з одночасною заміною відповідного учасника справи) правонаступником здійснюється у порядку, передбаченому статтею 334 цього Кодексу з урахуванням підстав, визначених статтею 52 Господарського процесуального кодексу України. У цьому випадку приписи статті 334 Господарського процесуального кодексу України, що містить процесуальні особливості здійснення правонаступництва на стадії виконання судового рішення, застосовуються разом з положеннями статті 52 цього Кодексу.

Натомість як до відкриття виконавчого провадження, так і після його закінчення заміна учасника справи правонаступником здійснюється виключно на підставі статті 52 Господарського процесуального кодексу України. У такому випадку, з огляду на відсутність відкритого виконавчого провадження заміна відповідної сторони виконавчого провадження правонаступником є неможливою. Єдиним винятком є заміна боржника або стягувача у виконавчому документі до відкриття виконавчого провадження, що окремо обумовлено у частині п`ятій статті 334 Господарського процесуального кодексу України, згідно якої положення статті 334 ГПК України застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 Господарського процесуального кодексу України допускається на будь-якій стадії судового провадження, включаючи й стадію виконання судового рішення.

Аналогічні висновки викладені в постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 листопада 2020 року у справі № 916/617/17.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) іншому або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції. Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12.06.2018 у справі № 2а-23895/09/1270.

Процесуальне публічне правонаступництво - це унормована можливість заміни судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

Для процесуального правонаступництва юридичної особи, яка є стороною чи третьою особою у судовому процесі, необхідне встановлення або правонаступника такої юридичної особи внаслідок її припинення шляхом реорганізації, або правонаступника окремих її прав чи обов`язків внаслідок заміни сторони у відповідному зобов`язанні. В обох випадках для встановлення процесуального правонаступництва юридичної особи суд має визначити підстави такого правонаступництва, а також обсяг прав та обов`язків, який перейшов до правонаступника у спірних правовідносинах (постанова Великої Палати Верховного Суду від 30.06.2020 у справі № 264/5957/17).

Процесуальне правонаступництво як перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи відбувається у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення. Отже, для вирішення питань можливості правонаступництва необхідним є встановлення фактичних обставин заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником відповідно до норм матеріального права.

Стосовно вибуття Херсонського міського центру зайнятості з правовідносин в рамках даної справи, судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що наказ Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 не передано на виконання до Державної казначейської служби та Державної виконавчої служби України.

Суд зауважує, що Законом України «Про внесення зміни до розділу XIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про виконавче провадження" від 15.03.2022 № 2129-IX розділ XIII"Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про виконавче провадження" доповнено пунктом 10-2, в якому, зокрема, зазначено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану.

Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 16.12.2020 № 2663 затверджено Положення про Державну службу зайнятості, відповідно до п. 2 розділу ІІ якого Державна служба зайнятості забезпечує виконання завдань і функцій у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття.

Відповідно до пункту 2 розділу І Положення (в редакції наказу Міністерства економіки України № 2281 від 20.04.2023) Державна служба зайнятості складається з Державного центру зайнятості, регіональних центрів зайнятості - Центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів зайнятості та їх філій, закладу післядипломної освіти «Центр підвищення кваліфікації служби зайнятості», закладів професійної (професійно-технічної) освіти Державної служби зайнятості, інших закладів освіти Державної служби зайнятості, а також підприємств, установ, організацій, утворених Службою.

У складі Державної служби зайнятості немає міських, міськрайонних, районних центрів зайнятості.

Відповідно до пункту 4 розділу І Положення про Державну службу зайнятості структура та гранична чисельність працівників Служби, а також видатки на адміністративно-господарські витрати Служби погоджуються Мінекономіки та затверджуються директором Державного центру зайнятості.

Наказом Міністерства економіки України «Про утворення філій регіональних центрів зайнятості Державного центру зайнятості» від 02.11.2022 № 4325 погоджено створення Бериславської, Генічеської, Новокаховської, Скадовської, Херсонської філій Херсонського обласного центру зайнятості.

Наказом Херсонського обласного центру зайнятості «Про ліквідацію та утворення філій» від 15.12.2022 року № 64 утворено відповідні філії Херсонського обласного центру зайнятості.

На підставі наказу Державного центру зайнятості від 08,12.2022 № 128, зі змінами внесеними наказом від 20.11,2023 № 193 «Про внесення змін у додаток до наказу Державного центру зайнятості від 08.12.2022 №128», наказом Херсонського обласного центру зайнятості від 14.12.2022 р. №63, зі змінами внесеними наказом № 112 від 22.11.2023 року, затверджена гранична чисельність працівників Херсонського обласного центру зайнятості та 5 філій, загальною чисельністю 222 особи.

Таким чином, організаційна структура Державної служби зайнятості у Херсонській області складається з Херсонського обласного центру зайнятості та його 5 філій.

відповідно до пункту 5 розділу І Положення про Державну службу зайнятості діяльність

Служби та виконання нею завдань і функцій, передбачених законодавством, у тому числі цим Положенням, фінансується за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та інших джерел, не заборонених законодавством.

З 01.03.2023 фінансування діяльності Херсонського міського центру зайнятості не здійснюється (кошторис витрат на 2023 рік Херсонського міського центру зайнятості, затверджений заступником директора Херсонського обласного центру зайнятості 15.02.2022).

Рух коштів на рахунках Херсонського міського центру зайнятості відсутній /листи ГУДКСУ в Херсонській області від 27.04.2023, від 06.07.2023, від 02.10.2023/.

Відповідно до пункту 8 розділу IV Положення про Державну службу зайнятості регіональні центри зайнятості (обласні) безпосередньо та через свої філії забезпечують виконання завдань і функцій, передбачених законодавством, в тому числі стягнення коштів у випадках,передбачених чинним законодавством.

Виконання завдань і функцій у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття в Херсонській області здійснюється Херсонським обласним центром зайнятості та Бериславською, Генічеською, Новокаховською, Скадовською, Херсонською філіями Херсонського обласного центру зайнятості.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Положення про Херсонську філію Херсонського обласного центру зайнятості, затвердженого наказом Херсонського обласного центру зайнятості № 65 від 15.12.2022 року основними завданнями Філії є сприяння громадянам у підборі підходящої роботи, надання роботодавцям послуг з добору працівників тощо.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення про Херсонську філію Херсонського обласного центру зайнятості згідно з визначеним місцем знаходження (Херсонський район) Херсонська філія Херсонського обласного центру зайнятості здійснює повноваження щодо реєстрації, перереєстрації, припинення реєстрації безробітних, призначення, скорочення, відкладення, призупинення та припинення виплати матеріального забезпечення, ведення позовної роботи по стягненню заборгованості до Фонду тощо.

Положенням про Державну службу зайнятості не визначенні повноваження базових центрів зайнятості, відповідно і Херсонського міського центру зайнятості.

Відповідно до статті 23 Закону України «Про зайнятість населення» для забезпечення виконання Державною службою зайнятості покладених на неї функцій та завдань функціонує Єдина інформаційно-аналітична система центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції (далі - ЄIAC).

На підставі наказу Міністерства економіки України від 02 листопада 2022 року № 4325 «Про утворення філій регіональних центрів зайнятості Державного центру зайнятості» за запитом на Гарячу лінію IAC (UB-HelpDesk) відбулося об??єднання баз даних у системі ЄІАС відповідно до нової організаційної структури, в тому числі на базі даних Херсонського міського центру зайнятості (2120), Білозерської (2102) та Олешківської філій Сії Херсонського обласного дентру зайнятості створено базу даних Херсонської філії Херсонського обласного центру зайнятості (2120).

Херсонська філія Херсонського обласного центру зайнятості (2120) набула прав та повноважень щодо продовження діяльності Білозерської, Олешківської районних філій Херсонського обласного центру зайнятості та Херсонського міського центру зайнятості з реалізації реалізації вимог Законів України «Про загальнообов?язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Про зайнятість населення» на території Xерсонського району.

Наказом Херсонського обласного центру зайнятості № 17 від 28.02.2023 «Про внесення змін до наказу від 15.12.2022 року № 65 «Про затвердження положень про філії» датою початку діяльності Херсонської філії Херсонського обласного центру зайнятості визначено 01.03.2023.

Відповідно до Положення про Державну службу зайнятості зі створенням та початком діяльності Херсонської філії Херсонського обласного центру зайнятості, діяльність Херсонського міського центру зайнятості, не здійснюється.

Таким чином, Херсонський обласний центр зайнятості, в інтересах якого з 01.03.2023 розпочала діяльність Херсонська філія, набув прав та обов`язків, визначених Положенням про Державну службу зайнятості у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття на території Херсонського району, в тому числі і у матеріальних правовідносинах стосовно стягнення коштів у даній справі. Херсонський міський центр зайнятості на теперішній час не здійснює діяльність, оскільки позбавлений повноважень щодо реалізації функцій та завдань, визначених Положенням про Державну службу зайнятості, а Херсонський обласний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 03491300) є єдиним правонаступником прав, обов`язків стягувача.

Стосовно вибуття Чорноморської митниці Держмитслужби з правовідносин в рамках даної справи, судом встановлено наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», Державну фіскальну службу реорганізовано шляхом поділу та утворено Державну митну службу України.

Згідно із абзацом 4 п. 2 цієї постанови Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

16.07.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про юридичну особу - Державну митну службу України /код 43115923/.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 № 227, Державна митна служба України є центральним органом виконавчої влади, реалізує і державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.

Згідно із пунктом 7 Положення № 227 Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.

Чорноморську митницю Держмитслужби утворено, як територіальний орган Державної митної служби України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.10.2019 № 858 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби».

Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1217-р «Питання

Державної митної служби» з 08.12.2019 до Державної митної служби України перейшли функції і повноваження Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань державної митної справи.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби» прийнято рішення територіальні органи Державної митної служби за переліком згідно з додатком, в тому числі Чорноморську митницю Держмитслужби, реорганізувати шляхом їх приєднання до Державної митної служби.

Відповідно до абзацу 3 пункту 2 постанови КМУ від 30.09.2020 № 895, територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються.

Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов?язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій

Відповідно до абзацу 4 пункту 2 постанови КМУ від 30.09.2020 № 895 майно територіальних органів Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, залишається у сфері управління Державної митної служби.

Наказом Державної митної служби України від 19,10.2020 № 460 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби як відокремлених підрозділів» утворено територіальний орган як відокремлений підрозділ Державної митної служби України - Митниця у Херсонські області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Наказом Державної митної служби України від 29.10.2020 № 489 затверджено Положення про Митницю у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

03.12.2020 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про створення відокремленого підрозділу Митниці у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 43946385) без статусу самостійної юридичної особи.

Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи» з 01.07.2021 Митниця в Херсонській області, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі як відокремлений підрозділ Державної митної служби України розпочала здійснення покладених на неї функцій.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов?язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, шо затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Пунктом 6 Порядку № 1074 визначено, що права та обов?язки органів виконавчої влади переходять у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.

Відповідно до абзацу 2 частини 10 статті 51 Бюджетного кодексу України у разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.

Державна митна служба України, в інтересах якої з 01.07.2021 розпочала свою діяльність Митниця в Херсонській області, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, як її відокремленими підрозділами, набула прав та обов?язків визначених Положенням про Державну митну службу України, в тому числі і у матеріальних правовідносинах стосовно виконання рішення у даній справі.

Судом встановлено, що 04.01.2024 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних внесено на підставі рішення про реорганізацію запис про державну реєстрацію припинення Чорноморської митниці Держмитслужби.

Таким чином у даному випадку, внаслідок реорганізації шляхом приєднання єдиним правонаступником Чорноморської митниці Держмитслужби є Державна митна служба України, яка має статус юридичної особи, і саме до неї з 01.07.2021 (з дати зазначеної у наказі Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 ) перейшли всі права, обов?язки тa повноваження відповідача (боржника) у даній справі.

Проаналізувавши встановлені обставини, господарський суд зауважує, що заявник Херсонський обласний центр зайнятості звернувся до суду із заявою про заміну сторін виконавчого провадження. Разом із тим, матеріали справи не містять доказів перебування наказу на виконанні у відповідному органі Державної казначейської служби. Зазначених доказів на виконання ч. 1 ст. 74 ГПК України не надано заявником.

За таких обставин, враховуючи висновки, викладені в постанові Великої Палати Верховного Суду від 03 листопада 2020 року у справі № 916/617/17, господарський суд звертає увагу заявника, що в даному випадку можливим є заміна сторін (стягувача та боржника) у виконавчому документі наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21.

При цьому суд наголошує, що судові рішення, які набрали законної сили, обов`язкові для всіх органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України. Вибуття первісного кредитора і боржника і заміна їх новим не скасовує обов`язковості виконання рішення суду, при цьому реалізувати право на примусове стягнення присуджених судом сум можливо лише шляхом заміни сторони стягувача у виконавчому провадженні, оскільки новий кредитор, без вирішення питання про заміну сторони у зобов`язанні, не має права звернутись до органу державної виконавчої/казначейської служби із заявою про примусове виконання рішення суду.

З урахуванням вказаного , господарський суд вважає, що оскільки матеріали справи не містять доказів наявності відкритого виконавчого провадження, то в даному випадку відсутні підстави для заміни сторони виконавчого провадження (стягувача у виконавчому провадженні) в порядку ст. 334 ГПК України. При цьому в даному випадку суд вважає за необхідне замінити стягувача Херсонський міський центр зайнятості та боржника Чорноморську митницю Держмитслужби, у виконавчому документі наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 на належних правонаступників.

У зв`язку із чим, заява Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторін виконавчого провадження /вх. № 2-1833/23 від 13.12.2023/ у справі у № 923/1304/21 підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 234, 235, 254, 255, 334 Господарського процесуального кодексу України суд

УХВАЛИВ:

1. Заяву Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторін виконавчого провадження /вх. № 2-1833/23 від 13.12.2023/ у справі у № 923/1304/21 задовольнити.

2. Замінити сторону (стягувача) у виконавчому документі наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 з примусового виконання рішення Господарського суду Херсонської області від 16.11.2021, а саме замінити стягувача: Херсонський міський центр зайнятості (73027, м. Херсон, вул. Стрітенська, 7-а; ідентифікаційний код 35219574) на правонаступника: Херсонський обласний центр зайнятості /ЄДРПОУ 03491300, адреса 73027, м. Херсон, вул. Стрітенська, 7-а/.

3. Замінити сторону (боржника) у виконавчому документі наказі Господарського суду Одеської області від 13.07.2022 у справі № 923/1304/21 з примусового виконання рішення Господарського суду Херсонської області від 16.11.2021, а саме замінити боржника: Чорноморську митницю Держмитслужби (73003, м. Херсон, вул. Гоголя, 13; ідентифікаційний код 43335608) на правонаступника: Державну митну службу України /ЄДРПОУ 43115923, адреса 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, 11г/.

У зв`язку із перебуванням судді Петренко Н.Д. на лікарняному з 31.01.2024, ухвала складена та підписана 08.02.2024.

Ухвала набрала законної сили 30.01.2024 та може бути оскаржена в порядку, встановленому ст.ст. 254, 255 ГПК України.

Суддя Петренко Наталія Дмитрівна

Дата ухвалення рішення30.01.2024
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу116887129
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1304/21

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 19.01.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 22.12.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Ухвала від 13.12.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Петренко Н.Д.

Постанова від 18.05.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 17.01.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 25.11.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

Рішення від 16.11.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Закурін М. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні