ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
09 лютого 2024 рокум. ПолтаваСправа № 440/10607/21
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження питання про заміну позивача та відповідача у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мадо" до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Мадо" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою (з урахуванням уточненої позовної заяви від 30 вересня 2021 року) до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису про усунення виявлених порушень законодавства №ПЛ3100/580/АВ/П від 06 серпня 2021 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/10607/21 за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, а також витребувано докази.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року з урахуванням ухвали від 07 грудня 2021 року провадження у справі №440/10607/21 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мадо" до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №440/13354/21 за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Мадо" до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування постанови про накладення штрафу за порушення законодавства про працю та зайнятість населення №ПЛ3100/580/АВ/П/ПТ/ТД-ФС від 17 вересня 2021 року.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2024 року у справі №440/10607/21 поновлено провадження у справі №440/10607/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мадо" до Управління Держпраці у Полтавській області про скасування припису та продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Мадо" зареєстроване як юридична особа з 28 грудня 1995 року за ідентифікаційним кодом 23810380 за місцезнаходженням: вул. Лізи Чайкіної, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36000 /а.с. 147/ та 09 серпня 2022 року проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зокрема змін щодо найменування юридичної особи та місцезнаходження юридичної особи, а саме: найменування ТОВ "Мадо" змінено на найменування: ТОВ "ФЛАРІЯ", а місцезнаходження: вул. Лізи Чайкіної, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36000 на місцезнаходження: вул. Черняховського, буд. 24, м. Одеса, Одеська область, 65009, що підтверджується залученим до матеріалів справи Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 09 лютого 2024 року.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про наявність підстав для заміни найменування та місцезнаходження позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Мадо" (вул. Лізи Чайкіної, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ідентифікаційний код 23810380) на найменування та місцезнаходження позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЛАРІЯ" (вул. Черняховського, буд. 24, м. Одеса, Одеська область, 65009, ідентифікаційний код 23810380). При цьому суд враховує, що ідентифікаційний код позивача як юридичної особи 23810380 не змінився.
Також судом встановлено, що пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем`єр-міністра України - Міністра економіки, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
За приписами пункту 3 цього Положення основними завданнями Держпраці є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю щодо охорони праці та промислової безпеки у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи.
Згідно з пунктом 7 цього Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №100 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці.
Зокрема, згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 11лютого 2015 року №100 утворено Управління Держпраці у Полтавській області внаслідок реорганізації Територіального управління Держгірпромнагляду у Полтавській області, Територіальної державної інспекції з питань праці у Полтавській області.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці" від 12 січня 2022 року №14 (надалі - Постанова №14) ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 1, зокрема, Управління Держпраці у Полтавській області.
Утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 2 (пункт 2 цієї Постанови №14), зокрема Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.
Підпунктами 1, 3 пункту 3 Постанови №14 установлено, що: територіальні органи Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують здійснювати повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до завершення здійснення заходів, пов`язаних з утворенням міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці і прийняттям рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною службою з питань праці після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворені згідно з пунктом 2 цієї постанови, затвердження положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій;
міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з пунктом 2 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1, зокрема: Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці - завдання і функції Управління Держпраці у Сумській області, Управління Держпраці у Полтавській області, Головного управління Держпраці у Харківській області.
За приписами пункту 5 Постанови №14 постановлено Державній службі з питань праці забезпечити передачу майна територіальних органів Державної служби з питань праці, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, міжрегіональним територіальним органам Державної служби з питань праці, утвореним згідно з пунктом 2 цієї постанови.
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо Управління Держпраці у Полтавській області (ідентифікаційний код 39777136) 26 грудня 2023 року здійснена державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, запис №1009571110010006295, підстава: рішення щодо припинення.
У свою чергу, 29 вересня 2022 року зареєстровано як юридичну особу Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (ідентифікаційний код 44730367), місцезнаходження - м. Полтава, вул. Пушкіна, 119, Полтавська область, 36014, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Таким чином, Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці на цей час виконує завдання і функції таких територіальних органів Державної служби з питань праці як: Управління Держпраці у Сумській області, Управління Держпраці у Полтавській області, Управління Держпраці у Харківській області.
Суд враховує, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічні правові висновки викладені у постанові Верховного Суду від 30 грудня 2020 року у справі №805/4361/17-а.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що правонаступником Управління Держпраці у Полтавській області є Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (ідентифікаційний код 44730367).
Згідно зі статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
З урахуванням наведеного, суд доходить висновку про наявність підстав для заміни відповідача у справі - Управління Держпраці у Полтавській області (вул. Пушкіна, буд. 119, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 39777136) на його правонаступника - Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (вул. Пушкіна, буд. 119, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 44730367).
Керуючись статтями 52, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Замінити найменування та місцезнаходження позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Мадо" (вул. Лізи Чайкіної, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ідентифікаційний код 23810380) на найменування та місцезнаходження позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ФЛАРІЯ" (вул. Черняховського, буд. 24, м. Одеса, Одеська область, 65009, ідентифікаційний код 23810380).
Допустити заміну відповідача - Управління Держпраці у Полтавській області (вул. Пушкіна, буд. 119, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 39777136) на його правонаступника - Північно-Східне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (вул. Пушкіна, буд. 119, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 44730367).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною восьмою статті 18, частинами сьомою-восьмою статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
СуддяН.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2024 |
Оприлюднено | 12.02.2024 |
Номер документу | 116895063 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні