ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"15" лютого 2024 р. справа № 300/8182/23
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитин Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання відповідача про розгляд за правилами загального позовного провадження та клопотання відповідача про виклик свідків в справі за позовом ОСОБА_1 до Окремої президентської бригади імені гетьмана Богдана Хмельницького (ОПБр, в/ч НОМЕР_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерство оборони України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
27.11.2023 ОСОБА_1 , в інтересах якого діє представник адвокат Драгомирецький Ігор Михайлович, звернувся до суду з адміністративним позовом до Окремої президентської бригади імені гетьмана Богдана Хмельницького (ОПБр, в/ч НОМЕР_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерство оборони України про визнання протиправною бездіяльність щодо ненарахування та невиплати додаткової винагороди, передбаченої Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 у розмірі 30000,00 грн за червень 2022 року, зобов`язання нарахувати та виплатити додаткову винагороду, передбачену Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 у розмірі 30000 грн за червень 2022 року.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду 04.12.2023 відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи, згідно із правилами, встановленими статтею 262 КАС України.
06.02.2024 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання, згідно якого, з метою з`ясування всіх обставин у справі, просить суд про проведення розгляду справи в порядку загального позовного провадження з викликом сторін у судове засідання.
У період з 01.02.2024 по 14.02.2024 суддя Микитин Н.М. перебувала у відпустці.
Розглянувши вищенаведене клопотання, оцінивши матеріали позовної заяви, суд зазначає наступне.
Положеннями статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Водночас, частинами 4 та 5 статті 12 КАС України визначено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує пятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставіЗакону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Статтею 257 КАС України передбачено перелік справ, що розглядаються за правилами спрощеного позовного провадження. Так, частинами 1 та 2 даної статті визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності, а також, будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині 4 цієї статті.
Приписи частини 4 вказаної статті кореспондуються із приписами частини 4 статті 12 КАС України, та знову ж таки визначають конкретний перелік адміністративних справ, що належить розглядати виключно за правилами загального позовного провадження. Однак, предмет спору в даній справі не підпадає під вказаний перелік.
Частиною 3 статті 257 Кодексу визначено, що при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує:
1) значення справи для сторін;
2) обраний позивачем спосіб захисту;
3) категорію та складність справи;
4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо;
5) кількість сторін та інших учасників справи;
6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес;
7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Так, за загальним правилом, будь-яка справа може розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження, окрім тих, які обов`язково повинні розглядатися за правилами загального позовного провадження (їх визначено частиною 4 статті 12, частиною 4 статті 257 КАС України).
Дана справа, не належить до категорії справ, які не можуть розглядатися за правилами спрощеного провадження у значенні згаданих статей Кодексу, водночас суд, беручи до уваги передбачені частиною 3 статті 257 КАС України чинники, може розглянути її за правилами загального позовного провадження, якщо дійде такого висновку.
Відтак, суд зазначає, що необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження повинна бути належним чином обґрунтована із зазначенням чітких підстав, які ускладнюють чи унеможливлюють повний та всебічний розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Однак, відповідачем не доведена необхідність розгляду справи за правилами загального позовного провадження з посиланням на конкретні докази, щодо необхідності чи наявності істотних підстав для розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження.
Водночас, суд звертає увагу на те, що ні позивач ні відповідач не позбавлені можливості висловлювати свої доводи та заперечення стосовно спірних правовідносин шляхом подання відзиву на позов, відповіді на відзив заперечення чи інших письмових поясненнях.
При цьому, розгляд справи судом за правилами письмового провадження жодним чином не порушує принципу рівності сторін, оскільки останні наділені свободою в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості; суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Також, з огляду на вищевикладене, відповідач не навів обґрунтованих підстав для задоволення клопотання в частині розгляду даної справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Крім того, ухвалою суду від 15.02.2024 витребувано додаткові докази по справі щодо встановлення місця перебування позивача з 12.06.2022 по 21.06.2022, за результатом виконання якої, суд самостійно може вирішити питання чи письмові докази дозволяють суду всебічно, повно та об`єктивно з`ясувати всі обставини, що мають істотне значення для правильного розгляду і вирішення даної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, згідно із правилами, встановленими статтею 262 КАС України.
Відтак, враховуючи все вищезазначене, у задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження слід відмовити.
06.02.2024 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання, згідно якого останній просить суд викликати та допитати в якості свідків ОСОБА_2 , інспектора Управління патрульної поліції у місті Києві Департаменту патрульної поліції, вулиця Святослава Хороброго, 9, Київ, 03048, ОСОБА_3 , майор, військовослужбовець що проходить службу, ОСОБА_4 головний сержант, ОСОБА_5 старший солдат, які проходить службу у відповідача та ОСОБА_1 , яким відомі обставини, що належить з`ясувати у справі.
Розглянувши матеріали адміністративної справи та клопотання про виклик свідків, суд зазначає наступне.
Згідно зстаттею 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Нормами частини 1статті 65 КАС України визначено, що як свідок в адміністративній справі судом може бути викликана будь-яка особа, якій відомі обставини, що належить з`ясувати у справі.
Відповідно до частини 2статті 65 КАС України свідок викликається в судове засідання з ініціативи суду або учасників справи. Учасник справи, заявляючи клопотання про виклик свідка, повинен зазначити його ім`я, місце проживання (перебування), роботи чи служби та обставини, щодо яких він може дати показання.
Показаннями свідка є повідомлення про відомі йому обставини, які мають значення для справи (частина 1статті 91 КАС України).
Згідно із частинами 1-2статті 92 КАС України виклик свідка здійснюється за заявою учасника справи. У заяві про виклик свідка зазначаються його ім`я, місце проживання (перебування) або місце роботи, обставини, які він може підтвердити.
Відповідно до частини 3статті 92 КАС України заява про виклик свідка має бути подана до або під час підготовчого судового засідання, а якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження - до початку першого судового засідання у справі.
Згідно з частиною 2статті 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначенихстаттею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Частиною 3 статті 262 КАС України передбачено, щопідготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд зазначає, що відповідно до штрих-коду «Укрпошта» на поштовому конверті, у якому знаходилось клопотання відповідача про виклик свідків, таке було направлене 29.01.2024.
Відтак, вказане клопотання направлено відповідачем вже на стадії розгляду даної адміністративної справи по суті, який розпочався у відповідності до приписів частини 2 статті 262 КАС України 04.01.2024.
На підставі наведеного та з врахуванням тієї обставини, що судом розпочато розгляд справи по суті, суд дійшов висновку, що в задоволенні клопотання відповідача про виклик свідків слід відмовити з підстав недотримання процесуальних строків щодо подання такої заяви.
При цьому, враховуючи характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі, суд зазначає, що необхідні для об`єктивного, повного та всебічного розгляду справи обставини можуть бути встановлені шляхом дослідження письмових доказів.
На підставі наведеного, керуючись статтями 12, 65, 92, 248, 256, 257, 262, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні клопотання Окремої президентської бригади імені гетьмана Богдана Хмельницького (ОПБр, в/ч НОМЕР_1 ) про розгляд справи в порядку загального позовного провадження в справі №300/8182/23 - відмовити.
В задоволенні заяви Окремої президентської бригади імені гетьмана Богдана Хмельницького (ОПБр, в/ч НОМЕР_1 ) про виклик свідків в справі №300/8182/23 - відмовити.
Ухвала, окремо від рішення суду, не оскаржується і набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Микитин Н.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2024 |
Оприлюднено | 19.02.2024 |
Номер документу | 117018221 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні