Постанова
від 14.03.2007 по справі 141/10-06
КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

141/10-06

Київський міжобласний апеляційний господарський суд


          01033, м. Київ, вул. Жилянська, 58-б

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.03.07                                                                                            Справа №  141/10-06

 

Київський міжобласний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді:          Мельника С. М. (доповідач по справі),

суддів:                                 Гаврилюк  О.М суддів:                                 Шевченко  В. Ю.  

                                                                                                                               .

При секретарі судового засідання           Швидаку С.

розглянувши заяву на апеляційне оскарження та апеляційну скаргу Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області на постанову господарського суду Київської області від 28.11.2006 року

у справі №          141/10-06 головуючий суддя:          Тищенко О.В.

                                                                  

       судді:          Іваненко Я.Л.

                                                                              

Подоляк Ю.В.

за позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрсоцбуд ЛТД”, м. Вишгород

до          Вишгородської районної державної адміністрації, м. Вишгород

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:          Демидівська сільська рада, смт. Демидівка

про          зобов'язання прийняти рішення про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області площею 16 га., під розміщення садівницького товариства

за участю представників:

від позивача:          Жидкова Н.О. –за довіреністю

від відповідача:          Кононенко Ю.М. - за довіреністю

від третьої особи:          Побідаш І.М. - за довіреністю

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Укрсоцбуд ЛТД”, м. Вишгород звернулось до господарського суду Київської області з позовом до Вишгородської районної державної адміністрації, м. Вишгород про зобов'язання прийняти рішення про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області площею 16 га., під розміщення садівницького товариства.

Постановою господарського суду Київської області від 28.11.2006 року по справі № 141/10-06 позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрсоцбуд ЛТД”, м. Вишгород до Вишгородської районної державної адміністрації, м. Вишгород про зобов'язання прийняти рішення про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області, під розміщення садівницького товариства задоволені площею 12 га.

Не погоджуючись із даною постановою, Демидівська сільська рада звернулась до апеляційного господарського суду із заявою про апеляційне оскарження та апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Київської області від 28.11.2006 року та прийняти нову постанову, якою повністю відмовити в задоволенні позовних вимог з огляду на те, що судом першої інстанції невірно застосовані норми матеріального права та невірно оцінені докази, що мають значення для справи, а саме:

Третя особа наголошує, що згідно чинного законодавства України (Законів України: „Про кооперацію”, „Про об'єднання громадян”), садівницьке товариство - є юридичною особою, та згідно Класифікації організаційно-правових форм господарювання (Наказ Держспоживстандарту України від 28.05.2004 року № 97) являється обслуговуючим кооперативом.

Закон України „Про кооперацію” дає визначення поняттям „кооператив” та „обслуговуючий кооператив”.

Кооператив - юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.

Обслуговуючий кооператив - кооператив, який утворюється шляхом об'єднання фізичних та/або юридичних осіб для надання послуг переважно членам кооперативу, а також іншим особам з метою провадження їх господарської діяльності. Обслуговуючі кооперативи надають послуги іншим особам в обсягах, що не перевищують 20 відсотків загального обороту кооперативу.

Згідно законодавства України, земельні ділянки надаються членам садівницького товариства безоплатно, а не передаються в оренду, але позивач звертався з клопотанням до відповідача про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради під розміщення садівницького товариства для надання в оренду терміном на 49 років. Адже, згідно законодавства України, земельні ділянки мають надаватися садівницькому товариству безоплатно, а не передаватися в оренду, крім того, про яке садівницьке товариство йде мова.

Крім того, Демидівською сільською радою, зверталася увага суду першої інстанції на той факт, що 11.07.2005 року позивач навіть теоретично не міг звертатися з клопотанням до відповідача тому, що державна реєстрація юридичної особи ТОВ „Укрсоцбуд ЛТД” була проведена тільки 12.08.2005 року.

Представник третьої особи в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав.

Представник позивача в судовому засіданні та у відзиві за № 2-05/747 від 30.01.2007 року заперечив проти доводів апеляційної скарги та просить залишити її без задоволення з підстав, що апелянтом у скарзі не наведено жодного доводу та доказу в частині порушення його прав..

Представник відповідача вимоги позову підтримав та просить постанову господарського суду Київської області від 28.11.2006 року по справі № 141/10-06 залишити без змін.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши апеляційну скаргу, заслухавши пояснення представника відповідача, судова колегія апеляційного господарського суду дійшла висновку, що постанова господарського суду Київської області від 28.11.2006 року по справі № 141/10-06 підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга без задоволення з огляду на таке.

Ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 14.08.2006 року по справі № 141/10-06 встановлено, що спірна земельна ділянка пл. 12 га. знаходиться за межами с. Демидів, а Вишгородська РДА є належним відповідачем в дані справі.

Відповідно до п. 12 Розділу X Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Так, 01.08.2005 року головою Вишгородської районної державної адміністрації Київської області було надано дозвіл ТОВ „Укрсоцбуд ЛТД” за № 7-18/927 на підготовку матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки площею близько 16 га під розміщення садівницького товариства на території Демидівської сільської ради для надання в оренду терміном на 49 років.

Відповідно до даного погодження матеріали погодження місця розташування об'єкта повинні включати:

- викопіювання з генерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункту, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно вилучити. Зазначаються склад угідь земельної ділянки, що вилучається, та умови її відведення.

- Висновки про погодження місця розташування об'єкта, розміру намічуваної для вилучення земельної ділянки (загальної та по угіддях) та умови її вилучення:

- Вишгородського районного відділу земельних ресурсів;

- Вишгородської регіональної екологічної інспекції;

- Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства;

- Санітарно-епідеміологічного органу;

- Демидівської сільської ради.

Як вбачається з матеріалів справи позивач отримав: акт вибору та обстеження земельної ділянки від 01.08.2005 року; погодження Вишгородського районного відділу земельних ресурсів від 08.08.2005 року № 1680; Акт комісії Обласного центру з охорони пам'яток історії, археології та мистецтва науково-археологічного обстеження земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області від 23.08.2005 року № 9/1539; погодження Обласного центру з охорони пам'яток історії, археології та мистецтва при управлінні культури Київської обласної державної адміністрації від 23.08.2005 року № 311534; погодження Державного управління екології та природних ресурсів в Київській області від 26.08.2006 року № 06-13/321; висновок Державного комітету України по земельних ресурсах від 19.01.2006 року № 14-17-11/365; висновок Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства від 17.01.2006 року № 35/1.

Рішенням Демидівської сільської ради від 19.01.2006 року за № 6-31-ІV „Про звернення ТОВ „Укрсоцбуд ЛТД” на підставі ст. 7 Закону України „Про розмежування земель державної і комунальної власності”, п. 1 34 ст.ст. 26, 71 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” рекомендовано звернути увагу Вишгородської РДА на те, що дозвіл на підготовку матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки площею 16 га. під розміщення садівницького товариства та передачі цієї земельної ділянки в оренду ТОВ „Укрсоцбуд ЛТД” терміном на 49 років обмежує законні права та інтереси територіальної громади на земельну ділянку запасу ради загального користування, а також суперечить Концепції соціально –економічного розвитку с. Демидів до 2010 року.

Відповідно до листа Державного комітету України по земельних ресурсах від 19.01.2006 року за № 14-17-11/365 щодо необхідності погодження місця розташування садівницького товариства за межами с. Демидівка Вишгородського району Київської області Демидівською сільською радою повідомляється слідуюче.

Згідно з ст. 149 Земельного кодексу України юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення 1 охорону довкілля.

Погодження місць розташування об'єктів, розмірів передбачуваних для вилучення (викупу) земельних ділянок та умов їх відведення провадиться відповідними сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів У країни відповідно до їх повноважень щодо вилучення цих ділянок, а також Верховною Радою України.

Відповідна сільська, селищна, міська рада чи місцева державна адміністрація згідно із своїми повноваженнями розглядає клопотання і в п'ятиденний строк з дня реєстрації направляє його разом з матеріалами, передбаченими частиною п'ятнадцятою цієї статті, на розгляд органів земельних ресурсів, природоохоронних і санітарно - епідеміологічних органів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини. Зазначені органи протягом двох тижнів з дня одержання клопотання надають свої висновки відповідній сільський, селищній, міській раді чи місцевій державній адміністрації, які з урахуванням одержаних висновків протягом десяти днів приймають рішення про погодження місця розташування того об'єкта, під який мають право самостійно вилучати земельну ділянку, або мотивоване рішення про відмову.

Якщо погодження місця розташування об'єкта провадиться районною, обласною РДА, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, сільська, селищна, міська рада готує свій висновок і подає матеріали на погодження до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, Київської чи Севастопольської міської, районної ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації.

Матеріали погодження місця розташування об'єкта повинні включати: викопіювання з генерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункт, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіанти розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно вилучити.

Зазначаються також склад угідь земельної ділянки, що вилучається та умови її відведення.

У разі відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта, ці питання вирішуються у судовому порядку. До розмежування земель державної і комунальної власності при прийнятті рішення про погодження місця розташування об'єкту РДА висновок з цього питання сільської ради не є обов'язковим.

Так, позивач після отримання відповідних документів звернувся з клопотанням до Вишгородської районної державної адміністрації про зобов'язання прийняти рішення про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області площею 12 га., під розміщення садівницького товариства.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проте, Вишгородською районною державною адміністрацією клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю „Укрсоцбуд ЛТД” про прийняття рішення про погодження місця розташування земельної ділянки на території Демидівської сільської ради Вишгородського району Київської області, під розміщення садівницького товариства залишено без розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 151 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єктів, розмір земельної ділянки та умовами й вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умов проживання населення і охорону довкілля.

Згідно з ч. 2 ст. 151 Земельного кодексу України вибір земельних ділянок для розміщення об'єктів проводиться юридичними особами, зацікавленими у їх відведенні. Органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування зобов'язані в порядку, визначеному законодавством України, надавати інформацію юридичним особам, зацікавленим у відведенні земельних ділянок, щодо можливих варіантів розміщення об'єктів відповідно до затвердженої містобудівної документації та документації із землеустрою. Порядок вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 3 ст. 151 Земельного кодексу України погодження місць розташування об'єктів, розмірів передбачуваних для вилучення (викупу) земельних ділянок та умов їх відведення провадиться відповідними сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України відповідно до їх повноважень щодо вилучення цих ділянок, а також Верховною Радою України.

Згідно з ч. 5 ст. 151 Земельного кодексу України юридичні особи, зацікавлені у вилучені (викупі) земельних ділянок, повинні звертатися з клопотанням про погодження місць розташування об'єктів до відповідної сільської, селищної, міської ради, місцевої ради, місцевої державної адміністрації.

Відповідно до ч. 7 ст. 151 Земельного кодексу України відповідна сільська, селищна, міська рада чи місцева державна адміністрація згідно із своїми повноваженнями розглядає клопотання і в п'ятиденний строк з дня реєстрації направляє його разом з матеріалами, передбаченими частиною п'ятнадцятою цієї статті, на розгляд органів земельних ресурсів, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини. Зазначені органи протягом двох тижнів з дня одержання клопотання надають свої висновки відповідній сільській, селищній, міській раді чи місцевій державній адміністрації, які з урахуванням одержаних висновків протягом десяти днів приймають рішення про погодження місця розташування того об'єкта, під який мають право самостійно вилучати земельну ділянку, або мотивоване рішення про відмову.

Матеріали зі згодою зазначених органів на вилучення земельних ділянок повертаються до сільської, селищної, міської ради, місцевої державної адміністрації. На цьому етапі процедура погодження питань, пов'язаних із вилученням земельної ділянки переходить до наступної стадії (четвертої стадії).

На даній стадії органи державної влади або органи місцевого самоврядування, які отримали узгоджені матеріали, повинні: - погодити місце розташування того об'єкта, під який вправі самостійно вилучати земельну ділянку; підготувати на направити свій висновок до інших органів, якщо вилучення земельної ділянки під розташування виходить за межі їх компетенції.

Відповідно до ч. 9 ст. 151 Земельного кодексу України якщо погодження місця розташування об'єкта провадиться районною, обласною державною адміністрацією, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою У країни, сільська, селищна, міська рада готує свій висновок і подає матеріали на погодження до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, Київської чи Севастопольської міської, районної ради або районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації.

Згідно з ч. 10 ст. 151 Земельного кодексу України районна державна адміністрація розглядає у місячний строк матеріали погодження місця розташування об'єкта, під який має право вилучати земельну ділянку, або подає свій висновок до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласної державної адміністрації. Матеріали погодження місця розташування об'єкта повинні включати: викопіювання з генерального плану або іншої містобудівної документації населеного пункту, копію плану земельної ділянки з нанесенням на ній варіантів розміщення об'єкта із зазначенням загальної площі, яку необхідно вилучити.

Зазначаються також склад угідь земельної ділянки, що вилучається, та умови її відведення (ч. 15 ст. 151 Земельного кодексу України).

Відповідно до п. 12 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів –відповідні органи виконавчої влади.

Отже, відповідно до ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ. міст є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності. Так, спірна земельна ділянка не являється комунальною власністю з причин знаходження її за межами населеного пункту, а тому суд першої інстанції вірно прийшов до висновку, що до розмежування земель державної і комунальної власності при прийнятті рішення про погодження місця розташування об'єкту РДА, висновок сільської ради не є обов'язковий.

Доводи апеляційної скарги, що спірна земельна ділянка відноситься до земель Демидівської сільської ради, що Вишгородська РДА не є належним відповідачем у справі і що відповідач, відповідно до установчих документів не має права на укладення договору оренди на вказану земельну ділянку спростовуються вищенаведеним.

Рішення Вишгородської районної ради Київської області „Про затвердження проекту роздержавлення земель відкритого акціонерного товариства ім. Васильєва” від 16.02.2006 року за № 192-14-ХХІІІ колегія суддів до уваги не приймає із тих підстав, що даним рішенням тільки затверджено проект роздержавлення земель відкритого акціонерного товариства ім. Васильєва.

За таких обставин колегія суддів Київського міжобласного апеляційного господарського суду вважає, що постанова господарського суду Київської області від 13.04.2006 року яка була прийнята по даній справі, у зв'язку з повним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими, та відповідністю висновків, викладених в рішенні суду обставинам справи, а також у зв'язку з правильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, є законною і обґрунтованою.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський апеляційний суд,

УХВАЛИВ

1.          Апеляційну скаргу суб'єкта підприємницької діяльності фізичної особи –Сидорця М.Д., с. Розкішна, Ставищанського р-н, Київської області на постанову господарського суду Київської області від 13.04.2006 року у справі № 113/12-06 – залишити без задоволення.

2.          Постанову господарського суду Київської області від 13.04.2006 року у справі № 113/12-06 –без змін.

3.          Ухвала протягом одного місяця може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України.

4.          Матеріали справи № 113/12-06 повернути до господарського суду Київської області.

Головуючий суддя:                                                                          Мельник С. М.                                            Судді:                                                                                      Гаврилюк  О.М  Судді:                                                                                      Шевченко  В. Ю.

       

СудКиївський міжобласний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення14.03.2007
Оприлюднено05.12.2007
Номер документу1170316
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —141/10-06

Постанова від 14.03.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Ухвала від 26.02.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Ухвала від 18.01.2007

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Постанова від 14.08.2006

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Ухвала від 07.08.2006

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Ухвала від 31.07.2006

Господарське

Київський міжобласний апеляційний господарський суд

Мельник С.М.

Постанова від 28.11.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

Ухвала від 01.11.2006

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні