Постанова
від 16.03.2010 по справі 2а-6809/09/12/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.03.10 Справа №2а-6809/09/12/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі :

Головуючого судді Котарев ої Г.М.

при секретарі судового зас ідання Тарасовій О.М.,

розглянувши адміністратив ну справу

за позовом Громадської ор ганізації Красноперекопськ а асоціація споживачів комун альних послуг "Аврора"

до Красноперекопської об 'єднаної державної податков ої інспекції в АР Крим

про скасування рішень

за участю:

представників позивача - Говзан Валентин Миколайович , паспорт НОМЕР_1, ІНФОРМ АЦІЯ_1 ;

представник відповідача - Мустафаєв Ділявер Наріма нович, довіреність № 1082/10/10-0 ві д 01.03.10р.

Суть спору: Громадська орга нізація Красноперекопська а соціація споживачів комунал ьних послуг "Аврора" (далі - п озивач) звернулась до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим із адміністративним п озовом до Красноперекопсько ї об'єднаної державної подат кової інспекції в АР Крим (дал і - відповідач, Красноперек опська ОДПІ) із вимогами про с касування рішення Краснопер екопської ОДПІ № 23/15-1 від 19.06.2006 ро ку про відмову у включенні в Реєстр неприбуткових органі зацій; скасування податковог о повідомлення-рішення Красн оперекопської ОДПІ № 0001751501/2 від 04.09.2008 року про застосування фін ансових санкцій; скасування рішення Красноперекопської ОДПІ № 26/24-0 про застосування за ходів погашення податкового боргу платника податків за р ахунок стягнення його активі в від 26.12.2008 року.

Позов мотивовано порушенн ям з боку відповідача вимог З акону України «Про об'єднанн я громадян» та Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» в частині без підставної відмови в включен і позивача до Реєстру неприб уткових організацій, а також вимог Закону України «Про по рядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами» в частині на рахування фінансових санкці й за неподання декларації на прибуток стосовно неприбутк ової організації.

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 28.05.2009р. відкрито проваджен ня по справі, закінчено підго товче провадження та признач ено справу до судового розгл яду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 11. 08.2009 року було зупинено провадж ення по справі до 31.08.09р., у зв'язк у з клопотанням обох сторін про надання їм часу для прими рення.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 01. 09.2009 року було поновлено провад ження по справі. До суду не над ійшли документи на підтвердж ення примирення сторін.

Позивач в судовому засідан ні позов підтримав в повному обсязі, надав пояснення по су ті спору, та зазначив, що Грома дська організація Краснопер екопська асоціація споживач ів комунальних послуг "Аврор а" є неприбутковою організац ію, відмова відповідача, викл адена в рішенні № 23/15-1 від 19.06.2006 ро ку, во включені до Реєстру неп рибуткової організації є про типравною. Позивач пояснив, щ о зазначене рішення було оск аржено ним в адміністративно му порядку, у зв'язку із тим, що відповідь на скаргу було отр имано 11.08.2006 року тобто із пропус ком 20-денного терміну, отже по зивач вважав скаргу задоволе ною та зареєстрованою громад ську організацію в реєстрі н еприбуткових організацій. По зивач також зазначив, у зв'яз ку із тим, що Громадська орган ізація Красноперекопська ас оціація споживачів комуналь них послуг "Аврора" є неприбут ковою організацією, відповід ач не мав підстав для застосу вання фінансових санкцій за порушення термінів подання д екларацій з податку на прибу ток.

Відповідач проти позову за перечував, надав письмові за перечення від 09.07.2009 року (вих. № 37 76/10/100), відповідно до яких вважає прийняті рішення, що оскаржу ються, законними та обґрунто ваними. Відповідач зазначає, що підставою для прийняття р ішення про відмову во включе ні позивача до Реєстру непри буткових організацій було не відповідність Розділу 8 Стат уту Громадської організації Красноперекопська асоціаці я споживачів комунальних пос луг "Аврора" підпункту 7.11.11 п. 7.11 с т. 7 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в». У зв'язку із не включенням до Реєстру неприбуткових орг анізацій позивача, зазначена громадська організація пови нна була подавати декларації з податку на прибуток підпри ємств. Ненадання зазначених декларацій є порушенням п.16.4 с т. 16 Закону України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» та п.п.4.1.4 п.4.1. ст. 4 Закону Укра їни «Про порядок погашення зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», у зв'язку з чим, відповідач вва жає, що податкове повідомлен ня-рішення № 0001751501/2 від 04.09.2008 року п ро застосування фінансових с анкцій відповідає вимогам за конодавства України. Також в ідповідач надав клопотання п ро застосування наслідків, п ередбачених ст. 100 КАС України щодо оскарження рішення про відмову у включенні позивач а до Реєстру неприбуткових о рганізацій від 19.06.2006 року № 23/15-1.

08.02.2010 року до суду надійшла ут очнена позовна заява, відпов ідно до якої позивач уточнив підстави адміністративного позову та надав клопотання п ро поважність причин пропуск у строків позовної давності.

Представники сторін під ча с судового розгляду наполяга ли на своїх доводах та запере ченнях.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Згідно із частинами 1,3 статт і 4 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі. Відповідно до Положення про Державну по даткову адміністрацію Украї ни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2007 р. № 778 Державна п одаткова адміністрація Укра їни є центральним органом ви конавчої влади, діяльність я кого спрямовується і координ ується Кабінетом Міністрів У країни через Міністра фінанс ів, одним з завдань якої відпо відно до абз.1 п. 3 цього Положен ня є здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов'язкових плате жів)

Виходячи з системного анал ізу вищевикладених норм, Кра сноперекопська об' єднана д ержавна податкова інспекція в АРК є територіальним орган ом виконавчої влади, яка реал ізує владні управлінські фун кції, через що належить до суб 'єктів владних повноважень в розумінні пп.7 п.1 ст.3 КАС Украї ни.

Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.

Громадська організація Кр асноперекопська асоціація с поживачів комунальних послу г "Аврора" є місцевою громадс ькою організацією, зареєстро ваною відповідно до Закону У країни «Про об'єднання грома дян» виконавчим комітетом Кр асноперекопської міської Ра ди згідно рішення від 26.05.2006 року № 96, територія діяльності гро мадської організації - м. Кр асноперекопськ (а.с.6-9).

Відповідно до п. 2.1. статуту о рганізації метою діяльності позивача є:

- Сприяння реалізації конституційних прав громадя н на достатній життєвий ріве нь;

- Задоволення та захис т законних економічних, соці альних та інших спільних інт ересів членів Асоціації;

- Надання практичної д опомоги членам Асоціації у в заємовідносинах з виробника ми та постачальниками житлов о-комунальних послуг на заса дах чіткого дотримання закон одавства України.

Громадська організац ія Красноперекопська асоціа ція споживачів комунальних п ослуг "Аврора" відповідно до с відоцтва, виданого Державним реєстратором виконавчого ко мітету Красноперекопської м іської ради від 26.05.2006 року № 114212000000 00302 є юридичною особою, ідентиф ікаційний код - 34266136 (а.с.10).

Відповідно до рішенн я № 23/15-1 від 19.06.2006 року Красноперек опської ОДПІ в АР Крим Громад ській організації Краснопер екопська асоціація споживач ів комунальних послуг "Аврор а" було відмовлено у включенн і до Реєстру неприбуткових о рганізацій (установ) на підст аві п.п.7.11 статті 7 Закону Украї ни «Про оподаткування прибут ку підприємств» (а.с.11). Зазначе не рішення було отримано пре дставником позивача 04.07.2006 року , про що свідчить власний підп ис голови організації - Го взана В.М.

Рішення про відмову б уло оскаржене головою асоціа ції Говзаном В.Н. 17.07.2006 року (а.с.13).

Вирішуючи питання що до правомірності прийнятог о рішення від 19.06.2006 року судом в становлено наступне.

Згідно до ст.1 Закону У країни “Про об' єднання гром адян” (далі - закон) від 16 чер вня 1992 року N 2460-XII (зі змани та допо вненнями) об' єднання громад ян є добровільне громадське формування, створене на осно ві єдності інтересів для спі льної реалізації громадянам и своїх прав і свобод. Об'єднан ня громадян, незалежно від на зви (рух, конгрес, асоціація, ф онд, спілка тощо) відповідно д о цього Закону визнається по літичною партією або громадс ькою організацією. Дія цього Закону не поширюється на рел ігійні, кооперативні організ ації, об'єднання громадян, що м ають основною метою одержанн я прибутків, комерційні фонд и, органи місцевого та регіон ального самоврядування (в то му числі ради і комітети мікр орайонів, будинкові, вуличні , квартальні, сільські, селищн і комітети), органи громадськ ої самодіяльності (народні д ружини, товариські суди тощо ), інші об'єднання громадян, по рядок створення і діяльності яких визначається відповідн им законодавством. (Закон, ВР У країни, від 16.06.1992, № 2460-XII "Про об'єдн ання громадян").

Громадською організацією є об' єднання громадян для з адоволення та захисту своїх законних соціальних, економі чних, творчих, вікових, націон ально-культурних, спортивних та інших спільних інтересів (ст. 3 Закону).

Законодавство про об'єднан ня громадян складається з Ко нституції України, цього Зак ону та актів законодавства, п рийнятих відповідно до нього .(ст. 5 Закону)

Об'єднання громадян с творюються і діють на основі добровільності, рівноправно сті їх членів (учасників), само врядування, законності та гл асності. Вони вільні у виборі напрямів своєї діяльності. О бмеження діяльності об'єднан ь громадян може встановлюват ись тільки Конституцією та з аконами України.(ч.ч.1,2 ст. 6 Зако ну)

Відповідно до ч. 2 статті 14 За кону у разі реєстрації об'єдн ання громадян набуває статус юридичної особи.

Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону легалізація громадської орг анізації здійснюється відпо відно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сіль ських, селищних, міських Рад н ародних депутатів.

Стаття 24 згаданого Зак ону передбачає, що з метою вик онання статутних завдань і ц ілей зареєстровані об'єднанн я громадян можуть здійснюват и необхідну господарську та іншу комерційну діяльність ш ляхом створення госпрозраху нкових установ і організацій із статусом юридичної особи , заснування підприємств в по рядку, встановленому законод авством. Об'єднання громадян , створені ними установи та ор ганізації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерськ ий облік, статистичну звітні сть, зареєструватись в орган ах державної податкової інсп екції та вносити до бюджету п латежі у порядку і розмірах, п ередбачених законодавством .

Разом з тим, ст.21 Закону встановлена можливість об' єднання громадян мати у влас ності кошти та інше майно, нео бхідне для здійснення його с татутної діяльності. Кошти т а інше майно об'єднань громад ян, в тому числі тих, що ліквід уються, не може перерозподіл ятись між їх членами і викори стовується для виконання ста тутних завдань або на благод ійні цілі.

Закон України «Про оподатк ування прибутку підприємств » від 28.12.1994р. № 334/94-ВР встановлює о собливості оподаткування не прибуткових установ та орган ізацій.

Відповідно до підпункту п.7. 11.1 пункту 7.11. зазначеного Закон у ця стаття застосовується д о неприбуткових установ і ор ганізацій, які є: благодійним и фондами і благодійними орг анізаціями, створеними у пор ядку, визначеному законом дл я проведення благодійної дія льності, в тому числі громадс ькими організаціями, створен ими з метою провадження екол огічної, оздоровчої, аматорс ької спортивної, культурної, освітньої та наукової діяль ності, а також творчими спілк ами та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими ос ередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єдна ння громадян", науково-дослід ними установами та вищими на вчальними закладами III - IV рівні в акредитації, внесеними до Д ержавного реєстру наукових у станов, яким надається підтр имка держави, заповідниками, музеями-заповідниками (підп ункт «б»); іншими, ніж визначе ні у абзаці "б" цього підпункту , юридичними особами, діяльні сть яких не передбачає одерж ання прибутку згідно з норма ми відповідних законів (підп ункт «г»).

З огляду на мету діяльності Громадської організації Кра сноперекопська асоціація сп оживачів комунальних послуг "Аврора" зазначена організац ія є юридичною особою, діяльн ість якої не передбачає одер жання прибутку, тобто неприб утковою організацією, визнач еною в підпункті «г» п. 7.11.1 Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств».

Відповідно до підпункту 7.11.5. пункту 7.11 вказаного Закону ві д оподаткування звільняютьс я доходи неприбуткових орган ізацій, визначених у абзаці "г " підпункту 7.11.1, отримані у вигл яді коштів або майна, які надх одять таким неприбутковим ор ганізаціям від проведення їх основної діяльності та у виг ляді пасивних доходів; дотац ій або субсидій, отриманих з д ержавного або місцевого бюдж етів, державних цільових фон дів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної доп омоги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбут ковим організаціям відповід но до умов міжнародних догов орів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, крім дотацій на регу лювання цін на платні послуг и, які надаються таким неприб утковим організаціям або чер ез них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зн иження рівня таких цін.

Пунктом 2.1 Наказу Держ авної податкової адміністра ції України “Про затвердженн я Положення про Реєстр непри буткових організацій та уста нов” встановлено, що до Реєст ру заносяться неприбуткові о рганізації та установи, які з гідно із пунктом 7.11 статті 7 Зак ону звільняються від сплати податку на прибуток.

Як вбачається із висновку п ро відмову у включенні до Реє стру неприбуткових організа ції Громадської організації Красноперекопська асоціаці я споживачів комунальних пос луг "Аврора" (а.с.12), підставою дл я прийняття зазначеного ріше ння було встановлення невідп овідності розділу 8 статуту п .п.7.11.11 п.7.11 ст. 7 Закону України “Пр о оподаткування прибутку під приємств” в частині обов' яз ковості включення до статуту положення щодо розподілу ак тивів громадської організац ії при ліквідації шляхом пер едання їх інший неприбуткові й організації відповідного в иду або зарахування їх в дохі д бюджету.

Суд не приймає до уваги поси лання відповідача на існуван ня протиріччя Статуту органі зації зазначеній нормі Зако ну у зв'язку із тим, що пунктом 8.4. статуту позивача (а.с.9) пере дбачено, що кошти та інше майн о Асоціації в разі ії ліквіда ції не можуть бути перерозпо ділені між ії членами і спрям овуються на благодійні цілі або передаються іншій непри бутковій організації, а у вип адках, передбачених законода вством України - перераховую ться в дохід бюджету.

При цьому вказаний пункт ст атуту відповідає як положен ню підпункту 7.11.11 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» так і положен ням статті 21 Закону України «П ро об'єднання громадян».

Таким чином, Красноперекоп ською ОДПІ в АР Крим не зверн уто увагу, при прийнятті 19.06.06 рі шення №23/15-1 про відмову у включ енні даної організації до Ре єстру неприбуткових організ ації, що завдання які ставить у своїй діяльності Громадсь ка організація Краснопереко пська асоціація споживачів к омунальних послуг "Аврора" не суперечать чинному законода вству, передбаченні Статутом шляхом виконання на неприбу тковій основі, положень про в едення господарської діяльн ості Статут не містить, а висн овки щодо неможливість реєс трації позивача як неприбутк ової організації зроблені ві дповідачем на припущеннях, я кі у суді не знайшли свого під твердження.

Приймаючи до уваги ви щевикладене, суд приходить д о висновку, що прийнятим ріше нням Красноперекопська ОДП І в АР Крим від 19.06.06 року №23/15-1 необ ґрунтовано відмовлено Грома дській організації Краснопе рекопська асоціація спожива чів комунальних послуг "Авро ра" у внесенні до Реєстру непр ибуткових організацій та уст анов, тому таки дії є таким, що не відповідає нормам чинног о законодавства та порушує п рава позивача і вказане ріше ння є протиправним.

Крім того, суд зазначає, що ч астина 4 ст. 25 Закону України «П ро об'єднання громадян» визн ачає повноваження органів по даткової служби як здійсненн я контролю за джерелами та ро змірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громад ян.

Частиною 1 ст. 26 цього Закону визначено межи здійснення ф інансового контролю шляхом встановлення обов' язку об' єднання громадян у встановле ному порядку подавати фінанс овим органам декларації про свої доходи та витрати.

Згідно зі статтею 20 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” відпові дальність за правильність на рахування, своєчасність спла ти податку та дотримання под аткового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законо м. Тобто відповідальність за дотримання податкового зако нодавства несе організація, яка при здійсненні діяльност і всупереч положенням Статут у буде нести відповідальніст ь, передбаченою нормами діюч ого законодавства, з можливи м настанням негативних наслі дків передбачених для непри буткових організацій.

Відповідно до частин и 2 ст. 8 Закону України «Про об'є днання громадян» втручання д ержавних органів та службови х осіб у діяльність об'єднань громадян не допускається, кр ім випадків, передбачених За коном.

Отже суд враховує, що зазнач ена норма є гарантією дотрим ання конституційних прав гро мадян на об'єднання, передбач ених ст. 36 Конституції України .

Висновок про відповідніст ь нормам чинного законодавст ва статуту громадської орган ізації робить орган, який зді йснює ії реєстрацію. Відпові дно до ч. 1 ст. 16 Закону України « Про об'єднання громадян» у ре єстрації об'єднанню громадян може бути відмовлено, якщо йо го назва, статутний або інші д окументи, подані для реєстра ції об'єднання, суперечать ви могам законодавства України .

Отже, рішення про реєстраці ю Громадської організації К расноперекопська асоціація споживачів комунальних посл уг "Аврора" виконавчого коміт ету Красноперекопської місь кої ради від 28.05.2006 року свідчить про відповідність ії статут них документів вимогам закон одавства.

Таким чином суд дійшов висн овку про те, що Красноперекоп ська ОДПІ, приймаючі рішення про відмову у включенні до ре єстру неприбуткових організ ацій, фактично допустила фак т втручання в діяльність гро мадської організації.

Ст. 99 КАС України встановлен о, що адміністративний позов може бути подано в межах стро ку звернення до адміністрати вного суду, встановленого ци м Кодексом або іншими закона ми. Для звернення до адмініст ративного суду за захистом п рав, свобод та інтересів особ и встановлюється річний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в. Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть вс тановлюватися інші строки дл я звернення до адміністратив ного суду, які, якщо не встанов лено інше, обчислюються з дня , коли особа дізналася або пов инна була дізнатися про пору шення своїх прав, свобод чи ін тересів.

Наслідки пропущення строк ів звернення до адміністрати вного суду визначені у ст.100 КА С України , згідно з якою пропу щення строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.

Під час судових засідань пр едставник відповідача напол ягав на застосуванні наслід ків пропуску строків звернен ня до адміністративного суду , посилаючись на те, що позива ч звернувся з позовом про виз нання протиправним рішення п ро відмову у включені до Реєс тру неприбуткових організац ій з порушенням річного стро ку, встановленого у ст.99 КАС Ук раїни.

Позивач звернувся до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з позовом щодо скасув ання рішення про відмову у вк лючені до реєстру неприбутко вих установ 25.05.2009 року.

Представник позивача вваж ав, що строки на звернення до с уду вирахував вірно, з огляду на те, що про порушене право в ін дізнався тільки за резуль татами документальної невиї зної перевірки (акт від 25.04.2008 ро ку № 453/15-0134266136) за наслідками якої було винесено податкове пові домлення - рішення від 08.05.2008р. № 0001751501/0. Позивач пояснив, що Рішен ня від 19.06.2006 року позивачем було оскаржено в адміністративно му порядку, відповідачем бул о пропущено строк, встановле ний Законом України "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" для дачі відповіді н а скаргу, внаслідок чого пози вач вважав його скаргу задов оленою.

З огляду на зазначене до про ведення перевірки 25.04.2008 року та винесення податкового повід омлення-рішення позивач був впевнений у тому, що Громадсь ка організація Краснопереко пська асоціація споживачів к омунальних послуг "Аврора" вк лючена до Реєстру неприбутко вих організацій.

Суд, вивчивши матеріали спр ави, дійшов висновку про відс утність поважності причин пр опуску строку для звернення до суду з вимогами про скасув ання рішення № 23/15-1 від 19.06.2006 року Красноперекопської ОДПІ в АР Крим у зв'язку з наступним.

Положення «Про порядок под ання та розгляду скарг платн иків податків органами держа вної податкової служби», зат верджене наказом ДПА України від 03.03.1998р., зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 1 5 березня 2001 р. за N 238/5429, на пункти 9 та 11 посилається позивача, ро зроблене на підставі норм, пе редбачених Законами України "Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами", "Про держа вну податкову службу в Украї ні", "Про звернення громадян", К одексом України про адмініст ративні правопорушення та ін шими законодавчими актами Ук раїни, визначає порядок пода ння та розгляду органами дер жавної податкової служби ска рг платників податків при ос карженні ними в адміністрати вному порядку:

1) податкових повідомлень, п одаткових повідомлень-рішен ь (далі - податкові повідомлен ня) про визначення сум податк ових зобов'язань, штрафних (фі нансових) санкцій та податко вих вимог щодо податкового б оргу;

2) рішень про:

заборону здійснення опера цій із заставленими активами платника податків (припис);

розподіл суми податкових з обов'язань або податкового б оргу між платниками податків , що виникають унаслідок реор ганізації;

погашення податкових зобо в'язань, забезпечених податк овою заставою, до проведення реорганізації;

установлення солідарної в ідповідальності за сплату по даткових зобов'язань платник а податку, що реорганізовуєт ься;

поширення права податково ї застави на всі активи платн ика податків, який створюєть ся шляхом об'єднання інших пл атників податків;

продаж активів, що перебува ють у податковій заставі; сам остійне визначення органами державної податкової служби складу активів, що підлягают ь продажу (акт опису);

арешт активів;

дострокове розірвання дог оворів про розстрочення, від строчення податкових зобов'я зань за ініціативою органу д ержавної податкової служби;

подання платником податкі в нової податкової деклараці ї з виправленими показниками ;

застосування штрафних (фін ансових) санкцій;

3) постанов по справі про адм іністративне правопорушенн я.

Крім того, виходячи з припис ів п. 5.2. Закону України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами", адміністративне о скарження та застосування на слідків розгляду скарг платн иків податків здійснюється т ільки стосовно рішень органі в державної податкової інспе кції щодо нарахування податк ових зобов'язань.

Доводи позивача на те, що ві н не отримавши відповідь щод о включення до Реєстру непри буткових організації на заяв у від 09.11.2006 року позивач вважав себе включеним до даного реє стру, спростовується тим, що є диним підтвердженням зазнач еного факту є Рішення, видан е органом податкової служби неприбутковій організації, о формлене в порядку, встановл еному додатком до Положення про реєстр неприбуткових орг анізацій та установ.

У зв'язку з викладеним суд вважає, що позивачем було пропущено строк звернення д о суду для оскарження Рішенн я від 19.06.2006р., при чому відсутні п оважність причин пропуску рі чного терміну звернення до с уду.

За таких обставин не п ідлягають задоволенню позов ні вимоги щодо скасування рі шення Красноперекопської ОД ПІ № 23/15-1 від 19.06.2006 року про відмо ву у включенні в Реєстр непри буткових організацій.

Водночас, суд врахову є, що відповідно до частини 1 с татті 166 КАС України суд, вияви вши під час розгляду справи п орушення закону, може постан овити окрему ухвалу і направ ити її відповідним суб' єкта м владних повноважень для вж иття заходів щодо усунення п ричин та умов, що сприяли пор ушенню законів. Про вжиті зах оди суд повідомляється не пі зніше одного місяця після на дходження окремої ухвали.

У зв' язку з допущеними від повідачем порушеннями, встан овленими в судовому засіданн і та зазначеними вище, суд вва жає за необхідне постановити окрему ухвалу відносно Крас ноперекопської об' єднаної Державної податкової інспе кції в АР Крим.

Щодо решти позовних в имог, суд зазначає наступне.

Відповідно до акту № 453/15-01/34266136 в ід 25.04.2006 р., складеного за резуль татами невиїзної документал ьної перевірки своєчасност і подання податкової звітнос ті відповідачем було зафіксо вано неподання позивачем дек ларації з податку на прибуто к за 1-е півріччя 2006 р. - 2007 рік.

За наслідками перевірки бу ло прийнято податкове повідо млення-рішення від 08.05.2008 року № 0001751501/0 на суму штрафних(фінансо вих) санкцій в розмірі 1700,00 грн.З а результатами адміністрати вного оскарження зазначене р ішення було скасоване та при йняте нове - № 0001751501/2 від 04.09.200 8 року на суму 1530,00 грн.

Суд вважає, що у зв'язку з ти м, що під час судового розгляд у було встановлено, що позива ча не було включено до Реєстр у неприбуткових організацій , позивачем не подавались про тягом 2006-2007 років податкових де кларацій, суд вважає обґрунт ованим прийняте відповідаче м повідомлення-рішення Красн оперекопської ОДПІ № 0001751501/2 від 04.09.2008 року.

За таких обставин, від сутні й підстави для задовол ення адміністративного позо ву в частині скасування пові домлення-рішення Краснопере копської ОДПІ № 0001751501/2 від 04.09.2008 ро ку про застосування фінансов их санкцій; скасування рішен ня Красноперекопської ОДПІ № 26/24-0 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахуно к стягнення його активів від 26.12.2008 року.

Враховуючі встановле ні під час судового розгляду обставини суд дійшов виснов ку про відсутність підстав д ля задоволення адміністрати вного позову в повному обсяз і.

Під час судового засідання , яке відбулось 11.02.2010 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скл адено 18.02.2010 р.

Керуючись ст.ст. 98, 160-163 КАС Укра їни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволені адміністрати вного позову відмовити в пов ному обсязі.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.03.2010
Оприлюднено22.10.2010
Номер документу11706391
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6809/09/12/0170

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 16.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

Ухвала від 16.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні