ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ОКРЕМА УХВАЛА
16.03.10 Справа №2а-6809/09/12/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Котаревої Г.М. при секре тарі Тарасовій О.М.,
розглянувши адміністратив ну справу
за позовом Громадської о рганізації Красноперекопсь кої асоціації споживачів ком унальних послуг "Аврора"
до Красноперекопської об 'єднанної державної податков ої інспекції в АР Крим
про скасування рішень,
представників позивача - Говзан Валентин Миколайович , паспорт НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1
представник відповідача - Мустафаєв Ділявер Нарімано вич, довіреність № 1082/10/10-0 від 01.03.10 р.
ВСТАНОВИВ:
Громадська організація К расноперекопська асоціація споживачів комунальних посл уг "Аврора" (далі - позивач) зв ернулась до Окружного адміні стративного суду АР Крим із а дміністративним позовом до К расноперекопської об'єднано ї державної податкової інспе кції в АР Крим (далі - відпові дач Красноперекопська ОДПІ) із вимогами про скасування р ішення Красноперекопської О ДПІ № 23/15-1 від 19.06.2006 року про відм ову у включенні в Реєстр непр ибуткових організацій; скасу вання податкового повідомле ння-рішення Красноперекопсь кої ОДПІ № 0001751501/2 від 04.09.2008 року про застосування фінансових сан кцій; скасування рішення Кра сноперекопської ОДПІ № 26/24-0 про застосування заходів погаше ння податкового боргу платни ка податків за рахунок стягн ення його активів від 26.12.2008 року .
Позов мотивовано порушенн ям з боку відповідача вимог З акону України Про об'єднанн я громадян та Закону Україн и Про оподаткування прибутк у підприємств в частині без підставної відмови в включен і позивача до Реєстру неприб уткових організацій, а також вимог Закону України Про по рядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами в частині на рахування фінансових санкці й за неподання декларації на прибуток стосовно неприбутк ової організації.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 28.05.2009р. відкрито проваджен ня по справі, закінчено підго товче провадження та признач ено справу до судового розгл яду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 11. 08.2009 року було зупинено провадж ення по справі до 31.08.09р., у зв'язк у з клопотанням обох сторін про надання їм часу для прими рення.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 01. 09.2009 року було поновлено провад ження по справі. До суду не над ійшли документи на підтвердж ення примирення сторін.
Позивач в судовому засідан ні позов підтримав в повному обсязі, надав пояснення по су ті спору.
Відповідач проти позову за перечував, надав письмові за перечення від 09.07.2009 року (вих. № 37 76/10/100), відповідно до яких вважає прийняті рішення, що оскаржу ються, законними та обґрунто ваними.
Під час судового розгляду д аної адміністративної справ и судом встановлено, що Красн оперекопською об' єднаною Д ержавною податковою інспекц ією в АР Крим під час прийнятт я рішення про відмову у включ енні Громадської організаці ї Красноперекопська асоціац ія споживачів комунальних по слуг "Аврора" до Реєстру непр ибуткових організацій допущ ено порушення закону, що вира зилися у наступному.
Законодавство про об'єднан ня громадян складається з Ко нституції України, цього Зак ону та актів законодавства, п рийнятих відповідно до нього .(ст. 5 Закону)
Об'єднання громадян с творюються і діють на основі добровільності, рівноправно сті їх членів (учасників), само врядування, законності та гл асності. Вони вільні у виборі напрямів своєї діяльності. О бмеження діяльності об'єднан ь громадян може встановлюват ись тільки Конституцією та з аконами України.(ч.ч.1,2 ст. 6 Зако ну)
Відповідно до ч. 2 статті 14 За кону у разі реєстрації об'єдн ання громадян набуває статус юридичної особи.
Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону легалізація громадської орг анізації здійснюється відпо відно Міністерством юстиції України, місцевими органами державної виконавчої влади, виконавчими комітетами сіль ських, селищних, міських Рад н ародних депутатів.
Стаття 24 згаданого Зак ону передбачає, що з метою вик онання статутних завдань і ц ілей зареєстровані об'єднанн я громадян можуть здійснюват и необхідну господарську та іншу комерційну діяльність ш ляхом створення госпрозраху нкових установ і організацій із статусом юридичної особи , заснування підприємств в по рядку, встановленому законод авством. Об'єднання громадян , створені ними установи та ор ганізації зобов'язані вести оперативний та бухгалтерськ ий облік, статистичну звітні сть, зареєструватись в орган ах державної податкової інсп екції та вносити до бюджету п латежі у порядку і розмірах, п ередбачених законодавством .
Разом з тим, ст.21 Закону встановлена можливість об' єднання громадян мати у влас ності кошти та інше майно, нео бхідне для здійснення його с татутної діяльності. Кошти т а інше майно об'єднань громад ян, в тому числі тих, що ліквід уються, не може перерозподіл ятись між їх членами і викори стовується для виконання ста тутних завдань або на благод ійні цілі.
Закон України Про оподатк ування прибутку підприємств від 28.12.1994р. № 334/94-ВР встановлює о собливості оподаткування не прибуткових установ та орган ізацій.
Відповідно до підпункту п.7. 11.1 пункту 7.11. зазначеного Закон у ця стаття застосовується д о неприбуткових установ і ор ганізацій, які є: благодійним и фондами і благодійними орг анізаціями, створеними у пор ядку, визначеному законом дл я проведення благодійної дія льності, в тому числі громадс ькими організаціями, створен ими з метою провадження екол огічної, оздоровчої, аматорс ької спортивної, культурної, освітньої та наукової діяль ності, а також творчими спілк ами та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів та їх місцевими ос ередками, створеними згідно з Законом України "Про об'єдна ння громадян", науково-дослід ними установами та вищими на вчальними закладами III - IV рівні в акредитації, внесеними до Д ержавного реєстру наукових у станов, яким надається підтр имка держави, заповідниками, музеями-заповідниками (підп ункт б ); іншими, ніж визначе ні у абзаці "б" цього підпункту , юридичними особами, діяльні сть яких не передбачає одерж ання прибутку згідно з норма ми відповідних законів (підп ункт г ).
З огляду на мету діяльності Громадської організації Кра сноперекопська асоціація сп оживачів комунальних послуг "Аврора" зазначена організац ія є юридичною особою, діяльн ість якої не передбачає одер жання прибутку, тобто неприб утковою організацією, визнач еною в підпункті г п. 7.11.1 Зако ну України Про оподаткуванн я прибутку підприємств .
Відповідно до підпункту 7.11.5. пункту 7.11 вказаного Закону ві д оподаткування звільняютьс я доходи неприбуткових орган ізацій, визначених у абзаці "г " підпункту 7.11.1, отримані у вигл яді коштів або майна, які надх одять таким неприбутковим ор ганізаціям від проведення їх основної діяльності та у виг ляді пасивних доходів; дотац ій або субсидій, отриманих з д ержавного або місцевого бюдж етів, державних цільових фон дів або у межах благодійної, у тому числі гуманітарної доп омоги чи технічної допомоги, що надаються таким неприбут ковим організаціям відповід но до умов міжнародних догов орів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, крім дотацій на регу лювання цін на платні послуг и, які надаються таким неприб утковим організаціям або чер ез них їх отримувачам згідно із законодавством, з метою зн иження рівня таких цін.
Пунктом 2.1 Наказу Держ авної податкової адміністра ції України “Про затвердженн я Положення про Реєстр непри буткових організацій та уста нов” встановлено, що до Реєст ру заносяться неприбуткові о рганізації та установи, які з гідно із пунктом 7.11 статті 7 Зак ону звільняються від сплати податку на прибуток.
Як вбачається із висновку п ро відмову у включенні до Реє стру неприбуткових організа ції Громадської організації Красноперекопської асоціац ії споживачів комунальних по слуг "Аврора" (а.с.12), підставою д ля прийняття зазначеного ріш ення було встановлення невід повідності розділу 8 статуту п.п.7.11.11 п.7.11 ст. 7 Закону України “П ро оподаткування прибутку пі дприємств” в частині обов' я зковості включення до статут у положення щодо розподілу а ктивів громадської організа ції при ліквідації шляхом пе редання їх інший неприбутков ій організації відповідного виду або зарахування їх в дох ід бюджету.
Суд не приймає до уваги поси лання відповідача на існуван ня протиріччя Статуту органі зації зазначеній нормі Зако ну у зв'язку із тим, що пунктом 8.4. статуту позивача (а.с.9) пере дбачено, що кошти та інше майн о Асоціації в разі її ліквіда ції не можуть бути перерозпо ділені між ії членами і спрям овуються на благодійні цілі або передаються іншій непри бутковій організації, а у вип адках, передбачених законода вством України - перераховую ться в дохід бюджету.
При цьому вказаний пункт ст атуту відповідає як положен ню підпункту 7.11.11 Закону Україн и Про оподаткування прибутк у підприємств так і положен ням статті 21 Закону України П ро об'єднання громадян .
Таким чином, Красноперекоп ською ОДПІ в АР Крим не зверн уто увагу, при прийнятті 19.06.06 рі шення №23/15-1 про відмову у включ енні даної організації до Ре єстру неприбуткових організ ації, що завдання які ставить у своїй діяльності Громадсь ка організація Краснопереко пська асоціація споживачів к омунальних послуг "Аврора" не суперечать чинному законода вству, передбаченні Статутом шляхом виконання на неприбу тковій основі, положень про в едення господарської діяльн ості Статут не містить, а висн овки щодо неможливість реєс трації позивача як неприбутк ової організації зроблені ві дповідачем на припущеннях, я кі у суді не знайшли свого під твердження.
Приймаючи до уваги ви щевикладене, суд приходить д о висновку, що прийнятим ріше нням Красноперекопською ОД ПІ в АР Крим від 19.06.06 року №23/15-1 нео бґрунтовано відмовлено Гром адській організації Красноп ерекопська асоціація спожив ачів комунальних послуг "Авр ора" у внесенні до Реєстру неп рибуткових організацій та ус танов, тому зазначені дії є та ким, що не відповідають норма м чинного законодавства та п орушують права позивача і вк азане рішення є протиправним .
Крім того, суд зазначає, що ч астина 4 ст. 25 Закону України П ро об'єднання громадян визн ачає повноваження органів по даткової служби як здійсненн я контролю за джерелами та ро змірами надходжень, сплатою податків об'єднаннями громад ян.
Частиною 1 ст. 26 цього Закону визначено межи здійснення ф інансового контролю шляхом встановлення обов' язку об' єднання громадян у встановле ному порядку подавати фінанс овим органам декларації про свої доходи та витрати.
Згідно зі статтею 20 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” відпові дальність за правильність на рахування, своєчасність спла ти податку та дотримання под аткового законодавства несе платник податку у порядку та розмірах, визначених законо м. Тобто відповідальність за дотримання податкового зако нодавства несе організація, яка при здійсненні діяльност і всупереч положенням Статут у буде нести відповідальніст ь, передбаченою нормами діюч ого законодавства, з можливи м настанням негативних наслі дків передбачених для непри буткових організацій.
Відповідно до частин и 2 ст. 8 Закону України Про об'є днання громадян втручання д ержавних органів та службови х осіб у діяльність об'єднань громадян не допускається, кр ім випадків, передбачених За коном.
Отже суд враховує, що зазнач ена норма є гарантією дотрим ання конституційних прав гро мадян на об'єднання, передбач ених ст. 36 Конституції України .
Висновок про відповідніст ь нормам чинного законодавст ва статуту громадської орган ізації робить орган, який зді йснює її реєстрацію. Відпові дно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про об'єднання громадян у ре єстрації об'єднанню громадян може бути відмовлено, якщо йо го назва, статутний або інші д окументи, подані для реєстра ції об'єднання, суперечать ви могам законодавства України .
Отже, рішення про реєстраці ю Громадської організації К расноперекопської асоціаці ї споживачів комунальних пос луг "Аврора" виконавчого комі тету Красноперекопської міс ької ради від 28.05.2006 року свідчит ь про відповідність її стату тних документів вимогам зако нодавства.
Таким чином суд дійшов висн овку про те, що Красноперекоп ська ОДПІ, приймаючі рішення про відмову у включенні до ре єстру неприбуткових організ ацій, фактично допустила фак т втручання в діяльність гро мадської організації.
Таким чином, у зв' язк у з допущеними відповідачем порушеннями, встановленими в судовому засіданні та зазна ченими вище, суд вважає за нео бхідне постановити окрему ух валу відносно Красноперекоп ської об' єднаної Державно ї податкової інспекції в АР К рим.
Відповідно до частини 1 стат ті 166 КАС України суд, виявивши під час розгляду справи пору шення закону, може постанови ти окрему ухвалу і направити її відповідним суб' єктам в ладних повноважень для вжитт я заходів щодо усунення прич ин та умов, що сприяли поруше нню законів. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізні ше одного місяця після надхо дження окремої ухвали.
За таких підстав вважаю нео бхідним керівництву Красноп ерекопської ОДПІ вжити захо дів щодо усунення відповідни х недоліків у подальшої діял ьності державного органу.
Керуючись статтею 166 КАС Укр аїни, суд
УХВАЛИВ:
1. Зобов' язати кері вника Красноперекопської об ' єднаної Державної податко вої інспекції Автономної Ре спубліки в АРК вжити відпові дних заходів щодо усунення п ричин та умов, що сприяли пору шенню закону.
2. Про прийняти заходи п овідомити суд не пізніше одн ого місяця після надходження окремої ухвали.
3. Копію ухвали надісла ти позивачу для виконання.
Ухвала набирає законної си ли через 5 днів з дня проголош ення, у разі неподання заяви п ро апеляційне оскарження (ап еляційної скарги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, ухвал а набуває законної сили чере з 10 днів після подання заяви п ро апеляційне оскарження.
Протягом 5 днів з дня прогол ошення ухвали до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду через Окружн ий адміністративний суд Авто номної Республіки Крим може бути подана заява про апеляц ійне оскарження, після подач і якої, протягом 10 днів може бу ти подана апеляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м К отарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 9751544 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні