ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36000, тел. (0532) 61 04 21
E-mail: inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018/
Код ЄДРПОУ 03500004
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.02.2024 Справа № 917/1700/23
Господарський суд Полтавської області у складі судді Ківшик О.В., розглянувши справу
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна логістична компанія "Меркурій", пр-т Першотравневий, 19/2, оф. 406, м. Полтава, Полтавська область, 36011
про стягнення 785 103,84 грн,
Секретар судового засідання Ісенко М.В.
Без виклику учасників справи,
УСТАНОВИВ:
1. Короткий зміст позовних вимог та заперечень.
Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна логістична компанія "Меркурій" 785 103,84 грн плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції.
На підтвердження обґрунтованості позовних вимог позивач надав наступні докази : копія договору від 28.07.2018 № ПЗ/М-188063/НЮ; копія накладної № 46312807; копія накладної № 45211216; Копія акту огляду вагона № 64169709 по ст. П`ятихатки; копія вказівки АТ "Укрзалізниця" від 13.01.2015 № 00013/ЦВ; копія вказівки АТ "Укрзалізниця" від 15.02.2021 № ЦЦТех-10/131; копія повідомлення ВУ-23М № 9712 на вагон № 64169709 по ст. П`ятихатки; копія листа вагонного депо Кам`янське від 02.04.2021р № 378 на адресу ТОВ "ТЛГ «Меркурій" та оператора вагона ТОВ "Альфара";копія акту огляду вагона № 64056856 по ст. Рокувата; копія повідомлення ВУ-23М за № 3159 на вагон № 64056856 по ст. Рокувата; копія телеграми експлуатаційного вагонного депо Батуринська від 20.08.2021 №18 на адресу ТОВ "ТЛГ "Меркурій"; копія гарантійного листа ТОВ "ТЛГ Меркурій" від 03.04.2023 № 01/01; копія гарантійного листа ТОВ «ТЛГ Меркурій» від 04.04.2023 № 04/01; копія ф. ВУ-26М супровідний листок № 528 на пересилку вагона № 64169709 зі ст. П`ятихатки на ст. Шепетівка; копія ф.ВУ-36М повідомлення № 5485 від 09.04.2023 про випуск вагона № 64056856 з ТОв-2 (поточний ремонт) по ст. Рокувата; копіяакту загальної форми № 35 на затримку вагона № 64169709; копія акту загальної форми № 64 на відправлення вагона № 64169709; копія акту загальної форми № 91 на затримку вагона № 64056856; копія акту загальної форми № 92 відправлення вагона № 64056856; копія відомості № 20049047 про нарахування плати за користування вагонами - на вагон № 64169709 по ст. П`ятихатки; копія відомості № 20049048 про нарахування плати за користування вагонами - на вагон № 64169709 по ст. П`ятихатки; копія відомості № 20049049 про нарахування плати за користування вагонами - на вагон № 64169709 по ст. П`ятихатки; копія рахунку від 01.05.2023 № 147/(262) за користування вагоном № 64169709; копія акту від 01.05.2023 № 147 плата за користування вагоном № 64169709; копія листа структурного підрозділу "Вагонне депо Кам`янське" від 25.05.2023 № 547; копія опису до цінного листа структурного підрозділу "Вагонне депо Кам`янське" від 25.05.2023; копія накладної про поштове відправлення рахунку № 147/262 з актом № 147 від 05.05.2023; копія накладної про поштове відправлення рахунку № 147/262 з актом № 147 від 26.05.2023; копія накопичувальної картки № 24049009 від 24.04.2023 на вагон № 64056856; копія рахунку від 30.04.2023 № 130/253 за користування вагоном № 64056856; копія акту № 1 користування вагонами від 30.04.2023; копія вимоги структурного підрозділу "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська" від 17.05.2023 № 253/949 по сплаті заборгованості за користування вагоном № 64056856 по ст. Рокувата; копія опису до цінного листа структурного підрозділу "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська" від 17.05.2023; копія квитанції про поштове відправлення вимоги від 17.05.2023 № 253/949 структурним підрозділом "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська"; Розрахунок плати за користування вагоном № 64169709 та № 64056856; копія документів, які отримано нарочно 23.06.2023 ТОВ "ТЛГ "Меркурій", завірені печаткою (рахунок від 01.05.2023 № 147/(262) разом з актом № 147 від 01.05.2023, лист від 31.05.2023 № 571, вимога від 30.05.2023 № 566); копія "Відповіді на лист - повідомлення" від ТОВ "ТЛГ "Меркурій" № 01/20 20.06.2022.
2. Процесуальні питання, вирішені судом.
11.09.2023 року до Господарського суду Полтавської області надійшла позовна заява Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна логістична компанія "Меркурій" про стягнення 785 103,84 грн плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції.
Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.09.2023 справу № 917/1700/23 розподілено судді Ківшик О.В.
Суд ухвалою від 18.09.2023 прийняв позовну заяву до розгляду і відкрив провадження у справі, ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (без проведення судового засідання); встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов - 15 днів з дня вручення ухвали.
Ухвала Господарського суду Полтавської області від 18.09.2023, яка направлялась відповідачу за адресою, наявною в матеріалах справи та яка співпадає з адресою зазначеною у витягу з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулася до Господарського суду Полтавської області з відміткою поштового відділення "адресат відсутній".
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України, суд повідомляє учасників справи про дату, час і місце судового засідання чи вчинення відповідної процесуальної дії, якщо їх явка є не обов`язковою. Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.
Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи.
Повідомлення про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання відповідач суду не надав.
У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає (ч. 7 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України).
За змістом ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України, днем вручення судового рішення є, зокрема, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Згідно ст. 232 Господарського процесуального кодексу України судовим рішенням є, зокрема, ухвали.
Отже, відповідно до ч. 7 ст. 120, ст. 242 Господарського процесуального кодексу України ухвала суду від 18.09.2023 вважається врученою відповідачу 22.09.2023 р.
Відповідач клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін згідно з ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) суду не надав.
Відповідач своїм правом на подання відзиву на позов у визначений у відповідності до положень ГПК України строк не скористався.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, справа підлягає вирішенню за наявними матеріалами.
Під час розгляду справи по суті судом були досліджені всі письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
У разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення (ч. 4 ст. 240 ГПК України). Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 240 ГПК України).
Відповідно до ч. 2 ст. 233 ГПК України дане рішення прийнято, складено та підписано в нарадчій кімнаті.
3. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи.
28.07.2018 між Акціонерним товариством "Українська залізниця" (далі - Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Транспортна логістична компанія "Меркурій" (далі - Замовник) уклали Договір № ПЗ/М-188063/НЮ (далі - Договір, а.с. 10-13) про організацію курсування на коліях загального користування власних вантажних вагонів Відповідача, а також вагонів інших юридичних осіб, які замовник використовує на підставі договорів оренди, сумісної діяльності, управління майном тощо та надання послуг, пов`язаних із цим.
У Договорі сторони узгодили, зокрема, наступне :
- Замовник зобов`язаний забезпечувати відповідність власних вантажних вагонів, що виходять, на залізничні колії загального користування, за конструкцією, терміном служби, періодом проведення планових видів ремонту і технічним станом вимогам, які встановлено для вагонів інвентарного парку залізниць (п.2.1.10 Договору);
- у випадку відсутності договору на гарантійне обслуговування вагонів Замовник зобов`язується разом із вартістю робіт відшкодовувати витрати, пов`язані із затримкою власного вагона з моменту надання повідомлення про затримку за ставками, передбаченими Збірником тарифів (п. 2.1.12 Договору).
Відповідач не забезпечив відповідність власних вантажних вагонів, що виходять на залізничні колії загального користування, за конструкцією, терміном служби, періодом проведення планових видів ремонту і технічним станом вимогам, які встановлено для вагонів інвентарного парку залізниць, чим порушив умови Договору, а саме :
1) 02.04.2021 о 04 год. 25 хв. на 13 колію південного парку станції П`ятихатки регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Укрзалізниця" прибув поїзд № 3582, формуванням станція Жовті Води-1, склад 174, призначенням на ст.Бехи регіональної філії "Південно-західна залізниця" АТ "Укрзалізниця". О 05 год. 25 хв. при виконанні технічного огляду вагонів поїзда на 13 колії південного парку станції П`ятихатки регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Укрзалізниця", оглядачем було виявлено вагон № 64169709, якмй перебував у власності Відповідача, на якому було порушено маркування деталей візків вагону за критеріями, визначеними вказівкою від 13.01.2015 № ЦЗТ-8/10, а саме: на боковій рамі № 79591.12.08 наявне витравлення цифри 9 електрозварюванням; на боковій рамі № 6238.12.08 виправлені всі цифри номеру; на брусі № 35314.12.98 виправлено номер року, про що складено відповідний акт від 02.04.2021.
Вказівкою від 13.01.2015 № ЦЗТ-8/10 (від 13.01.2015 № 00013/ЦВ) заборонено випуск з планових ремонтів та технічного обслуговування з відчепленням, а також приймання нових вантажних вагонів, бокові рами та надресорні балки візків яких мають дефекти у цифрах клейма року виготовлення (хоча б одна) виконанні електрозварюванням або мають виправлення електрозварюванням більш ніж 50 % (а.с. 18).
Пункт 2 наведеної вказівки передбачає обов`язок причетних підрозділів Позивача вилучати з експлуатації, до підтвердження власником вагонів легітимності походження, бокові рами, які мають дефекти, що полягають:
-у невідповідності ідентифікаційного (порядкового) номеру із зовнішньої сторони з дублюючим номером та має сліди виправлення цифр електрозварюванням;
-у наявності хоча б однієї цифри ідентифікаційного (порядкового) номера виконаної зварюванням за умови відсутності дублюючого номера;
-у виконанні електрозварюванням одних і тих же цифр ідентифікаційного (порядкового) та дублюючого номерів;
-у повному виконанні електрозварюванням цифр клейма заводу-виробника.
Відповідно до п.1.1 вказівки від 15.02.2021 № ЦЦТех-10/131 (а.с. 19) причетні підрозділи Позивача зобов`язані забезпечити у період до наступного планового ремонту контроль литих деталей візків при проведенні технічного обслуговування вантажних вагонів, побудованих ТОВ "ДМЗ "Карпати" з використанням старопридатного литва, відповідно до переліку, що додається до цієї вказівки. Вагон № 64169709 входить до цього переліку.
Пунктом 1.3 вказівки від 15.02.2021 № ЦЦТех-10/131 передбачено обов`язок причетних підрозділів Позивача у випадку виявлення у вагонах за переліком недоліків, зокрема, порушення маркування деталей (з урахуванням критеріїв вказівки від 13.01.2015 № ЦЗТ-8/10 (від 13.01.2015 № 00013/ЦВ) - вагони переводити до неробочого парку шляхом відчеплення до ТОВ-2 по коду 200.
Вагон № 64169709 було побудовано ТОВ "ДМЗ "Карпати" 14.03.2019. Відповідно до вимог вказівки від 15.02.2021 № ЦЦТех-10/131 на вагон було виписано повідомлення ВУ-23М № 9712 та переведено до неробочого парку з найменуванням несправності "діагностика візків вагона".
Листом від 02.04.2021 № 378 Відповідачу та оператору вагона ТОВ "Альфара" повідомлено про відчеплення вагона № 64169709 з проханням направити представника для комісійного розслідування випадку відчеплення вагона та вирішення питання щодо його ремонту.
2) 20.08.2021 о 13 год. 23 хв. на 5 колію станцію Рокувата прибув поїзд № 3103, формуванням станція Кривий Ріг-Сортувальний, склад 670, призначенням на станцію Рокувата. При виконанні технічного огляду вагонів поїзда на 5 колії ст. Рокувата, оглядачем вагонів було виявлено вагон № 64056856 власності ТОВ "ТЛГ "Меркурій", в якому було порушено маркування деталей візків вагона за критеріями визначеними вказівкою Укрзалізниці від 13.01.2015 № ЦЗТ 8/10 (від 13.01.2015 № 00013/ЦВ), а саме: виявлено виправлення номера виробника бокової рами № 15004 та не вірний рік виготовлення (відповідно до довідки № 2731 рік виготовлення цього вагону 1998, а на рамі зазначена дата виготовлення - 1989 рік). Вагон № 64056856 було побудовано ТОВ «ДМЗ «Карпати» (клеймо підприємства 1383) 12.03.2019. Згідно з вимогами вказівки від 15.02.2021 ЦЦТех-10/131 на вагон № 64056856 було виписано повідомлення ВУ-23М № 3159 переведено до неробочого парку з кодом несправності 200.
Телеграмою від 20.08.2021 №18, за підписом начальника ПТО стації Рокувата структурного підрозділу "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська" Венець С.В., власнику ТОВ "ТЛГ Меркурій" було повідомлено про відчеплення вагону № 64056856, з проханням направити представника для комісійного розслідування випадку відчеплення вагону та вирішення питання щодо його ремонту.
Виявлені дефекти вагонів № 64169709 та № 64056856 свідчать про те, що вони загрожують безпеці руху поїздів.
Відповідно до п. 12.1 Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом від 20.12.1996 № 411 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.02.1997 за № 50/1854 забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад, що має несправності, які загрожують безпеці руху, порушують охорону праці, а також ставити в поїзди вантажні вагони, стан яких не забезпечує збереження вантажів, що перевозяться.
У зв`язку з цим відправити вищевказані вагони в адресу вагоноремонтних підприємств для проведення заміни та подальшого ремонту візків не було можливим.
Відповідно до абз.2 п.4.2 Правил експлуатації власних вантажних вагонів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 29.01.2015 № 17 (далі - Правила № 17), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.02.2015 за №168/26613 для організації безперебійної експлуатації власних вантажних вагонів на коліях загального користування власник (орендар, оператор) вагонів може укласти договір із залізницею (вагоноремонтним підприємством) про гарантоване усунення несправностей, що виникають під час руху, з відчепленням від поїзда.
Абзац 4 вказаного пункту передбачає, що у разі відсутності договору про гарантоване обслуговування власних вантажних вагонів вагоноремонтне підприємство, у районі обслуговування якого відчеплено вагон, надсилає за місцезнаходженням власника (орендаря, оператора) запит про ремонт вагона. Власник самостійно вирішує питання ремонту таких вагонів.
Відповідач протягом тривалого часу не вживав будь-яких заходів щодо забезпечення ремонту вагонів № 64169709 та № 64056856.
За твердженням позивача, гарантійний лист від 03.04.2023 року № 01/01 від ТОВ "ТЛГ Меркурій" стосовно ремонту вагона № 64169709 надійшов на адресу структурного підрозділу "Вагонне депо Кам`янське" лише 06.04.2023.
Гарантійний лист від 04.04.2023 року № 04/04 від ТОВ "ТЛГ Меркурій" стосовно ремонту вагона № 64056856 на адресу структурного підрозділу "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська" надійшов 04.04.2023.
Отже, відповідач не вживав заходів щодо організації ремонту вагонів та користувався вагонами за час затримки на коліях станцій : вагон № 64169709 по станції П`ятихатки в період з 02.04.2021 року по 03.04.2023 року; вагон № 64056856 по станції Рокувата в період з 20.08.2021 року по 04.04.2023 року, внаслідок чого утворилась заборгованість плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції в розмірі 785 103,84 грн.
Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача стягнення 785 103,84 грн плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції..
4. Норми права, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення, та висновки господарського суду за результатами вирішення спору.
Згідно із ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини. Положеннями статей 627, 628 Цивільного кодексу України визначено, що відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Враховуючи правову природу укладеного між сторонами Договору, кореспондуючи права та обов`язки його сторін, суд дійшов висновку, що оцінка правомірності заявлених вимог має здійснюватись з урахуванням приписів законодавства, які регламентують правовідносини з договору перевезення.
Згідно положень ч. 5 ст. 307 Господарського кодексу України, які кореспондуються з положенням ч. 2 ст. 908 та ст. 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.
Статтею 17 Статуту залізниць України визначено, що перевезення вантажів залізничним транспортом організовується на договірних засадах.
Відповідно ст. 71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором.
Пункт 2.1.12 Договору передбачає, що у випадку відсутності договору на гарантійне обслуговування вагонів Відповідач зобов`язується разом із вартістю робіт відшкодовувати витрати, пов`язані із затримкою власного вагона з моменту надання повідомлення про затримку за ставками, передбаченими Збірником тарифів.
Ст. 119 Статуту залізниць України встановлено, що за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.
Пунктом 3 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України), затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113 (далі - Правила № 113) визначено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23. За договором між вантажовласником і залізницею всі ці документи можуть оформлятися і надаватися в електронному вигляді. Порядок здійснення електронного документообігу під час перевезення вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні регламентується додатком до договору про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги.
Пункт 14 Правил користування вагонами і контейнерами визначено, що розмір плати за користування вагонами і контейнерами в залежності від часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством.
У відповідності до чинного законодавства розрахунок плати за користування вагонами здійснюється на підставі розділу V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги та Коефіцієнтів, що застосовуються до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги.
Відповідно до пункту 15 Правил користування вагонами і контейнерами (ст. 119-126 Статуту залізниць України), затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113 (далі - Правила № 113), якщо вагони затримані на станції призначення чи на підходах до неї, або на станції відправлення з причин, що залежать від вантажовласника, то плата за користування сплачується в розмірі 50 відсотків.
Відповідно до вимог п.9.1 Правил технічної експлуатації залізниць України рухомий склад має утримуватися у справному стані.
З матеріалів справи вбачається, що вагон № 64169709 простояв на станції П`ятихатки з вини відповідача (власника вагона) з 05 год. 30 хв. 02.04.2021 до 16 год. 04 хв. 14.04.2023, сума нарахованих платежів (плата за користування вагоном) складає 657 409,80 грн з ПДВ; вагон № 64056856 простояв на станції Рокувата з вини відповідача (власника вагона) з 16 год. 25 хв. 20.08.2021 до 20 год. 10 хв. 15.02.2022, сума нарахованих платежів (плата за користування вагоном) складає 127 694,04 грн з ПДВ. Розрахунки плати за користування вагонами № 64169709, 64056856 наявні у матеріалах справи.
Структурним підрозділом "Експлуатаційне вагонне депо Батуринська" було виставлено рахунок "ТЛГ "Меркурій" від 30.04.2023 № 130/253 разом з актом № 1 користування вагонами від 30.04.2023, який станом на 17.05.2023 не був сплачений. Експлуатаційним вагонним депо Батуринська 17.05.2023 направлено на адресу ТОВ "ТЛГ "Меркурій" цінним листом з описом вкладення вимогу від 17.05.2023 № 253/949 (копії наявні у матеріалах справи) щодо перерахування на розрахунковий рахунок регіональної філії "Придніпровська залізниця" АТ "Укрзалізниця" заборгованості за користування вагону № 64056856 на суму 127 694,04грн з ПДВ в семиденний термін з моменту отримання.
Структурним підрозділом "Вагонне депо Кам`янське" було виставлено рахунок ТОВ "ТЛГ "Меркурій" від 01.05.2023 року № 147/(262) разом з актом № 147 від 01.05.2023, дані документи направлені адресату 05.05.2023 (доставкою Нова пошта, без опису, копія накладної наявна у матеріалах справи). Повторно листом від 25.05.2023 № 247 (додається) направлено рахунок та акт (відправка поштою з описом, копія наявна у матеріалах справи). Станом на 23.06.2023 відповіді від ТОВ "ТЛГ "Меркурій" не отримано, заборгованість не сплачена. При цьому, 23.06.2023 відповідачем отримано нарочно рахунок від 01.05.2023 № 147/(262) разом з актом № 147 від 01.05.2023 року, лист від 31.05.2023 року № 571, вимога від 30.05.2023 року №566. Дана обставина підтверджується наявними у матеріалах справи копіями вищезазначених документів, завірених печаткою ТОВ "ТЛГ "Меркурій" (а.с. 56-59).
Станом на 23.06.2023 заборгованість відповідачем не сплачена. Дана обставина відповідачем не спростована.
Згідно із ч. 2-3 ст.13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
За приписами ч.1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Судом досліджено всі докази, наявні у матеріалах справи.
Допустимих доказів в спростування зазначеного чи будь-яких обґрунтованих заперечень по суті спору відповідач суду не надав.
Отже, з аналізу наведених норм права та поданих доказів, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача 785 103,84 грн плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції, підтверджені документально та нормами матеріального права, відповідачем не спростовані, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
У відповідності до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача у розмірі 11 776,56 грн покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 232-233, 237-238, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна логістична компанія "Меркурій" (пр-т Першотравневий, 19/2, оф. 406, м. Полтава, Полтавська область, 36011, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 42135514) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (вул. Тверська (Єжи Гедройця), 5, м. Київ, 03680, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (пр. Дмитра Яворницького, 108, м. Дніпро, 49038, ідентифікаційний код ЄДРПОУ 40081237) 785 103,84 грн плати за користування вагонами за час їх затримки на коліях станції та 11 776,56 грн судового збору.
Видати наказ після набрання цим рішенням законної сили.
3. Копію рішення направити учасникам (сторонам) справи в порядку, встановленому статтею 242 ГПК України.
Рішення підписане 19.02.2024 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст. 257 ГПК України).
Суддя О.В.Ківшик
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2024 |
Оприлюднено | 21.02.2024 |
Номер документу | 117073486 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні